Strojvedoucí: Zmatené a nepřehledné rozkazy, aneb proč také může mít vlak hodinové zpoždění
Vlak EuroCity Praha - Berlín - Hamburk nasazují České dráhy jedny ze svých nejlepších vozů. Foto: České dráhy
Strojvedoucí vede svůj vlak i podle dokumentů, které mu předá výpravčí a které obsahují podstatné informace.
Pozoruhodný rozdíl. Na jedné straně strašidelné alibistické utajování před veřejností (viz reakce SŽDC pro ZDopravy). Na druhé straně vedení téže firmy – SŽDC – mluví o tom, že prioritou je informační otevřenost jde-li o VRT. viz ze včera zveřejněného rozhovoru vedení SŽDC: DOTAZ – E15 (J. Liebreich): Když jsem cestoval rychlovlaky v Číně, překvapilo mne, jak velká část tratí vede po zdánlivě nekonečných mostech. V Česku má vést drtivá většina tratí po zemi, což přirozeně budí odpor. Jak ho chcete odrazit? REAKCE – SŽDC (J. Svoboda): Především komunikací. Ti, co s našimi plány nesouhlasí, tak často činí pro nedostatek informací.… Číst vice »
Pro hodnostáře je styk s médii obvykle jenom nutným zlem. Rozhovor nebo tiskovku je hlavně třeba přežít bez společenského prohřešku, tedy bez uřeknutí se v rozporu s korektností. Povede-li se navíc ozdobit řeč „trendy“ termíny, zavládne spokojenost. Tudíž nám frčí slova jako „komunikace“, „příležitost“, „udržitelný“, „masivně“, „know-how“, „background“ a podobně. Přidá-li se ke slovu komunikace ještě adjektivum „proaktivní“, hodnostář už se vidí jako vlk z Wall Street. A to je čelendž, i když je třeba dávat pozor, aby nezazněla oblíbená, leč právě zde nevhodná fráze „přes to nejede vlak“.
Přesně! 🙂
Ono když se podíváte na stránky vrtaci.cz, tak tam je názorně vidět, že tam je spousta názoru právě založeno na nedostatku informací.
Na druhou stranu mám pocit, že to tam řídí silniční loby.
Myslím, že bylo dost fírovských hejtů, nebo je nutné dělat z tohoto webu další Nářky strojvůdce?
Hlavně by to SŽ měla PATŘIČNĚ projednat se SVÝMI zaměstnanci, aby tomu bordelu předešla.
Ještě jsem se koukl na ten sken. Tak nevím, jestli to není bouře ve sklenici vody, ale v rozkaze je jasně napsáno, že hákovnice mohou být umístěny v beznapěťových úsecích – což může být strojvedoucímu celkem jedno, když je stejně má projíždět se staženým sběračem. A beznapěťové úseky označeny jsou.
Hakovnice jsou bezpečnostni prvek, který má ochránit pracovníky udržující trakční vedení před zabití proudem, pokud strojvedoucí zapomene stáhnout sběrač v BEZNAPĚŤOVÉM úseku , který je vždy řádně označen.
Pokud se pani „strojvedoucí“ citi pod tlakem, že musí sledovat trať a návěsti,ať jdou dělat do fabriky.
Oni jsou totiž slušně placení právě za to,že jsou STROJvedoucí vedoucí stoj,ne cvičené opice mackajici tlačítko .
On je problém, že těch STROJvedoucich už je dnes málo, zato řídičů lokomotivy je nadbytek.
Je řečeno pouze, že hákovnice je za návěstí „stáhněte sběrač.“
Není řečeno, jak daleko. Projede stahovačku, ujede 100 km normálně elektricky, ale pořád je „za návěstí.“ Takže od první stahovačky jet podle rozhledu a zároveň „rychle“ aby mohl reagovat na případnou hákovnici.
Tak SŽ píše, že dosáhla shody se strojvedoucími. A proto to nebude řešit přes média. Proboha, vždyť to by bylo právě to, co by se v médiích mohlo zcela bezkonfliktně octnout. Co to je za křiváky?
naprostý souhlas.
Proboha neblněte. Mě jako řidiči auta, když jedu ráno do práce nikdo nedá písemný rozkaz s mimořádnostmi na silnici v mé trase. Jedete rovně a „většinou jen tam kam vás koleje pustí“
Dnešní zjednodušení „V“ rozkazů je špatné, ale na druhou stranu jsme vždycky říkavali, že když vám strojvedoucím do rozkazu napíšeme, že jedete do rybníka – tak tam taky, až na výjimky pojedete.
promiňte, ale auto nebrzdí 800m a nehrozí, že vlakem s 500 cestujících napálite do protijedouci soupravy cisteren s propan butanem…
To jistě ne, ale takový jeden přejezd, který něšel odstranit a najednou jde, dokázal udělat pěknou paseku na Pendolinu.
Ty už asi na dráze dlouho nepracuješ, viď?
Ještě ano a už 43 let, ale to bečení strojvedoucích už mě za ty roky nebaví
To nejsou strojvedoucí, to jsou řidiči drážního vozidla a mačkaci tlačítka.
Ti staří poctiví strojvedoucí hodní toho oslovení už až na vyjímky na dráze nepracují.
Jenže pantograf jede taky tam, kam vás koleje pustí, ale je schopný propojit místa kam elektricky „nesmíte“. A tím, že to propojíte, ohrožujete lidi (občas i majetek v podobě pracovních strojů). A proto se používají zkratovací tyče, aby se těmto ohrožením předcházelo.
Je to smutné kino. Na SŽ vládne infrastruktura. Pro ně je nejlepší, aby nic nejezdilo a oni mohli stavět a dělat údržbu. Dříve byl preferován provoz. Muselo se vozit. Provoz vydělává. Takže, dopoledne se vytrhali koleje, a odpoledne se již jezdilo po nové pokládce.Dnes se udělá měsíční výluka, nejlépe pro celou trať. Proč by vyřezávali trať na plný profil?, na to údajně nejsou peníze. takže se vytipují úseky , kde by to mohlo padat, a pokud fouká vítr, sepíše se strojvedoucímu rozkaz s km. úseků, nejlépe pro celou trať. Ideální alibistické opatření, dle předpisu stručné. Strojvedoucí musí mít seznání trati,… Číst vice »
Ten opravovaný úsek byl dlouhý kolik jednotek metrů …..
SŽ je jeden velký bordel. Proč si to myslím. Dnešní den v AuČT. Náklad tam poškodil trolej. Nebudu předjímat, ale vypadá to na vadu troleje. Podstatnější je, že pár metrů před lokomotivou je návěstidlo pro elektrický provoz s oranžovým okrajem a další ? Ano správně s bílým. Přesně tuhle kombinaci D1 zakazuje. Terč stůj mezi 1 a 2 TK ? Však fira to uhadne, ke které koleji patří……atd.atd.atd. Upřímně se divím, že ještě nedošlo k nějaké vážné nehodě…….
Nejasná, pochybná návěst = zastav.
A u návěsti stůj dané terčem někdo nezastavil?
Pokud je při pravostranném provozu terč vlevo od koleje, tak ho celkem legálně mohu ignorovat.
O umístění hakovnic se začelo psát do rozkazu po té co se vyrojilo velké množství projetých stahovaček a následnému stržení troleje. Tak že si za to do jisté míry mohou strojvedoucí sami.
Tak zrovna takovému stržení zabrání oznámení „někde na trati se nacházejí hákovnice“ jen těžko.
Ne „někde“, v místě přesně stanoveném v dalším textu rozkazu.
A v kterém místě je ta hákovnice v Roztokách podle toho rozkazu je? A je tam vůbec?
To jistě, ale popsaná informace má nulovou hodnotu, resp. o setinu procenta vyšší než „na síti SŽ se nachzází stahovačky hákovnice, tak pozor“.
Daná informace je pro strojvedoucí fakticky nadbytečná, jde spíše o upozornění, že ve vyloučených částech může být použito toto mimořádné opatření.
Kdo řekl, že ve „vyloučených částech?“
Snad „za stahovačkou“. Ale není řečeno, jak daleko – tedy projel by v pořádku jednu výluku, za ní by byla zapomenutá hákovnice, spraven byl.
Železnice je u nás už přes 180 let. Bývaly doby, kdy vlaky jezdily (až na opravdové výjimky) včas a výkony i intenzita dopravy byla srovnatelná, ne-li větší. Bez radiové sítě, mobilů, počítačů, tabletů, internetu …….
Příčiny začátku konce české železnice:
1) 5ti denní stávka v únoru 1997
2) následné politické rozhodnutí o „rozbití“ a liberalizaci unitární železnice
3) nekompetentní, politicky motivované „řízení“ a zásahy MD a Dozorčí rady
4) finanční „vyhladovění“ a následné hledání cest k financování
5) opakované vytváření nefunkčních organizačních struktur
6) vytvoření pseudokrajů
7) fyzické rozdělení na ČD a SŽDC (SŽ)
8) personální vyprázdněnost a nekompetentnost
Z čeho vyplývá Váš názor, že „železnice“ končí? Já teda vidím téměř pravý opak… A k Vašemu vzpomínání, pane blabla, doplním 2 podstatné hlediska, které jste jaksi vynechal: 1. cestujícím se postupně zlepšil výběr. A tím nemyslím jen příliv autobusků (včetně turistických). Ale zejména mluvím o nabídce automobilů… Není náhodou, že v ČR v 1990 připadalo V PRŮMĚRU na čtyřčlenou rodinu téměř 1 auto (přesněji 0,94 auta). O 30 let později víc než 2 auta (přesněji 2,16). Jak by tomu mohly konkurovat vagonky s „po***nou toaletou“ a zašlou špínou a chováním nádražáckých odborníků kteří se soustředili na samotný provoz, ale… Číst vice »
Železnice už v podstatě skončila, ten paskvil, co z ní za posledních 10 let udělali, nestojí ani za řeč.
Prosím konkrétně v kterém regionu „skončila železnice“? Evidentně pasažérští dopravci v ČR mají jiný názor než Vy. Viz přehled některých akvizic pasažérských dopravců v ČR za posledních 10 let: a) 31+33 Regiosharků/RegioSharků2 b) závěrečné série CityElefantů a RegioNova c) modernizace stovek starších vagonků včetně modernizace 810/010 na RegioMouse d) Railjet včetně lokotek Taurus a necelé 2 stovky starších vagonků od ÖBB e) 12 + 12 Stadler GTW f) víc než 300 vagonků pro RGJ od DB, SBB, SNCB, ÖBB, ArenaWays a z ASTRA. Plus víc než 30 lokotek (z toho menší část nájem) g) 5 a 3 dálkových elektrovagonků FLIRT… Číst vice »
Pasažérští dopravci se zuby nehty brání bankrotu a proto: 1) převlékání šrotu (810) na Regionova a RegioMouse pod ideou „pojízdného marketingového nástroje“ ….. 🙂 🙂 2) nákupy šrotu a levných, ale fyzicky i morálně zastaralých ojetin (i průměrný věk osobních aut je 15,5 roku – ale jsou levná a jezdí, ne ?) 3) to trošku lepší = běžná a nezbytná obnova vozového parku – s jinými železnicemi v kvantitě i kvalitě nesnese srovnání, 4) FLIRT – průchozí tramvaj, zcela nevhodně nasazená, SIRIUS – už vyjel ? 5) 7 x pendolino a 7 x railjet – pokud by to bylo aspoň… Číst vice »
Rozhoduje kupní síla zákazníků. Vaše představy jsou zcela mimo realitu. Připomenu, že průměrné jízdné od cestujících v ČR, pro firmu ČD činilo něco mezi 70 a 90 haléřy/ (s DPH). A to při využití kapacity vláčků na 30%, tj. v průměru 70% sedaček vozilo vzduch. Jde o čísla za rok 2019, tj. před čínským virem. Neptejte se mě, proč nádražáci v dálkových vláčcích nemíří na lidi, kteří cestují po jednom v autíčku, většinou ke škodě své i ke škodě nádražáků. (náklady na km při cestě autíčkem, pokud cestuje sám samotinký řidič v autíčku jsou někde mezi 5 či 6 Kč… Číst vice »
Nemá cenu se bavit s někým, kdo nechápe, že: 1.) auta a autobusy se dělají na životnost (dle namáhání/opotřebovanosti – tzv. nájezdem a zatížení nákladem) 10 až max.20 let = v průměru 15. 2.) už „jen“ trolejbusy jezdí, pro větší nařízenou kontrolu a péči o drážní vozidlo -díky alespoň jedné GO (generální opravě) do 12ti let- minimálně 24let (třeba Brmo provozuje trolejbusy 30 let staré s několika prodělanými GO)! 3.) i tramvaje (jako nejmenší kolejové vozidlo) bez GO mají (minimálně mít) plánovanou životnost na 20 – 25 let, ale po jedné GO má být jejich životnost prodloužená na celkových minimálně… Číst vice »
Milan: celý Váš dlouhatánský názor postrádá kontext – např: a) kapacity železničářské pasažérské dopravy a kapacity jiných forem pasažérské dopravy – necelých 10 tisíc pasažérských vagonků – zhruba 20 tisíc autobusků – 5 milionů autíček. b) rozhoduje zájem cestujících. Je zajímavé, že silnice jsou na řadě míst ucpané. A přesto se nádražákům nedaří prodat aspoň část z těch nevyužitých sedaček, kdy 70% sedaček ve vagoncích nevozí cestující, ale vzduch. A to je furt dokola v diskuzích nádražáků… Fixují se na kousíček reality. A zbytkem reality se nenechají „obtěžovat“. A pak se diví jak „tele na nové vrata“, že 76% výplat… Číst vice »
1) Souhlas.
2+7) Hodně věcí se dělalo blbě, ale v principu to byly dobré kroky. Jeden z důsledků liberalizace je lepší spojení Praha-Brno a Praha-Ostrava.
3+5+8) Ano. Hlavně neodpovědnost lidí, dosazování lidí do trafik místo výběru managerů jako v soukromých firmách.
4) V době, kdy Praha-Ostrava byly pod dotačním deštníkem a stejně daleko dražší než dnes, nebyly ČD vyhladověny. Jen ty příjmy využívaly neefektivně.
5) ano.
6) Kraje hodně pomohl. Pochybuju že by ministerstvo nebo modrogumy chtěly okolo Prahy takt 30/15 minut.
No lepší spojení (nabídka) na zmíněných tratích je hlavně důsledkem totálního poklesu nákladní dopravy.
Vážně byla intenzita provozu větší? 4 osobní vlaky za hodinu v ranní špičce Praha-Stránčice. Včas, to souvisí s intenzitou, když se něco sesype v Pražském uzlu, tak se holt zpoždění přenáší.
Nákladní doprava byla x-násobně silnější.
Dokončení Temelína a dotěžení většiny rentabilně těžitelného uhlí se přece musel projevit.
To samé nástup internetu a redukce skladových zásob.
Za poslední roky došlo k nějakým změnám v logistice, ale dráha se nepřizpůsobila. Globalizace, rozvoj internetu, e-shopů znamená, že jezdí hodně zboží z Číny. Dráha si sama dělá překážky (různé homologace, rozchody kolejí, napájecí soustavy, zabezpecovačky). Pokud jde o to, co lze ovlivnit (Česko, Eunie), tak jsou silnice předotované (mýto na dálnicích versus poplatek sprželi kdekoli, ošlapné na zastávce na znamení vs zastavení busu na obecním, silnice k logistickému areálu versus vlečku si postav sám a zakleknem tě). MHD autobus za nějakých okolností může na dálnici (teoreticky stačí vmax 80, použitelné jen pro cancoury linek a odklony), ale dráha si… Číst vice »
Jde-li o poplatky (železniční mýto) od pro SŽDC, tak tvořily 7% nákladů pasažérské dopravy ČD. Jde o čísla za rok 2019 (tj. před čínským virem).
Platby pro SŽDC do nákladní železničních dopravců jsem nezkoumal. Ale asi to bude citelně vyšší podíl v celkových nákladech než u pasažérské.
polatek železničních dopravců za použití tzv. dopravní cesty hrazený jejímu srávci – SŽ (dříve SŽDC) je snad dle hmotnosti vlaku, a ty nákladní zpravidla jsou těžší než stejně dlouhé osobní, které navíc bývají podstatně kratší než většina nákladních vlaků. Porblém je spíše, že autobusoví dopravci zajišťující službu tvz. zájkladní dpravní obslužnosti objednávané kraji případně Ministerstvem dopravy mají úlevy na nejen na mítném za použití dálnic, ale i na silniční dani, zatímco železniční dopravci zajišťující stejnou službu základní dopravní obslužnosti SŽ musí platit polatek za použití železniční dopravní cesty, a ten jako svůj náklad musí naúčtovat objednavatelům té dopravy – krajům… Číst vice »
Milan – nerozumíme. Vycházím z faktu, že ceník SŽDC extrémně zvýhodňuje pasažérskou železniční dopravu oproti nákladní. Poměr poplatků za použití kolejí pro pasažérskou vs. nákladní dopravu v ČR je cca 1:3, v Polsku cca 1:2, na Slovensku a v Rakousku cca 1:1. Německo neuvádím, neboť tamní situace je složitější. Zdroj: zprůměrovaný ceník za železniční koleje po jednotlivých evropských státech str. 20 ze stastiky za železniční úřady (za ČR jde o ÚPDI): https://irg-rail.eu/download/5/724/IRG8thMMReport-WorkingDocument-final.pdf . . . P.S. Váš názor o železničním mýtu pro SŽDC jako rozhodujícím faktoru proč je víceméně neúspěšná železniční pasažérská doprava v ČR… IMHO nemáte pravdu. Zásadní chybou… Číst vice »
Např. na 280ce jelo za noc 5 párů Ex a R, 5 párů Os, ale 90 -100 nákladů, na 270ce jste potkal náklad každých 5-8 min.
Než se postavil Wien-Hauptbahnof, byla intenzita následných vlaků na průtahu cca 3-5 min, špičkově 2 min. (S-bahn, ale i Os, R a náklady)
Na takovou intenzitu se musí ale dokonale připravit infrastruktura, koleje, napájení, zab zař. i řízení.
Hlavové nádraží Zürich obslouží 1200 vlaků za 24 hod, Olten cca 600. To si nikdo u nás nedovede ani představit, natož vyprojektovat, postavit a řídit.
Pod to bych se podepsal.
Nevíte někdo, zda a kde lze na webu najít seznam úseků s pomalými jízdami na české železnici podobně, jako je třeba na http://www.dopravniinfo.cz možno dohledat dočasné částečné i úplné silniční uzavírky?
Najít to lze na webu SŽ, ale ne veřejně.
Mám odslouženo 47 let u ČD ve všech funkcích co jich dráha má a jsem rád, že jsem z toho bordelu vypadl do důchodu bez ztráty kytičky. Současných zaměstnanců je mi ze srdce líto.
Strojvedoucí – 47 roků ve službě . Takže : Rozkazy v dnešní podobě jsou NEPOCHYBNĚ Právnicko alibistickým dokumentem – jinak řečeno – namydlené schody . Je nutno si uvědomit, SŽ si kryje záda těmito obsáhlými „informacemi“, z nichž je minimálně polovina pouze onoho alibistického rázu . Příklad : uvádění km poloh ve stanici : To si opravdu ten amatér – autor těchto „informací“ myslí, že fíra bude chodit po stanici s metrem a HLEDAT onu km polohu ? Nezajímá – my jsme mu to napsali A!!!- on to podepsal . Rovněž tak velká dávka údajů o neplatných – označených návěstidlech… Číst vice »
Hlavní důvod někdy až absurdních a zbytečných zpoždění je držení vlaku ve stanici kvůli udržení přestupní vazby od zpožděného přípoje, i tehdy, když za čekajícím vlakem jede do 30 minut další spoj.
Další příčinou zpožďování vlaků jsou místenkáři nebo cestující s kolem!!!
Jak můžou místenkáři zpožďovat vlak? Nastupování s kolem je normální odbavení, pokud při tom dojde ke zdržení, je to stejné, jako když bude náhle v jedné zastávce nastupovat velké množství lidí.
Místenkáři zabírají místu držitelům režijních výhod, kteří už jen z principu odmítají ve vlaku cokoliv platit. Rozvrtali by si koleno i kvůli místence:-).
Trapné ….
Kecáš voloviny
Pořád se s kolem nasunu do „rozumného“ vozu 1,5x rychleji než bába se 75 % slevou na jízdném. Ovšem nepočítám Tornádo, kde projektant dveří asi dříve kreslil vstupní vrata na cimer do koncentráků.
V čem má tornádo jiné dveře než ostatné vlaky z té doby? Teda až na ne příliš spolehlivý pneumatický zavírač.
Ve Švýcarsku jistě … na které trati je u nás v dálkové dopravě takt 30 minut ….
Takt jedné linky není, ale víc než dva R/Ex vlaky za hodinu, to je třeba Praha – Kolín 😀
A jestli mu vadí čekání směrem z Prahy.
*vypadlo mi tam …Po týdnu, co bylo opatření o vkládání textu… zrušeno
Já tedy zírám, kam jsme se to dostali. Po týdnu, co bylo opatření o vkládání textu o hákovnicích na začátek každého rozkazu, ve kterém byla napěťová výluka, vznikl tento senzacechtivý text. Čekají nás tu s podobnými články ještě zajímavé časy.
Jako vždy máte dva tábory, strojvedoucí, kteří chtějí vědět, že jsou někde nějaké hákovnice a ostatní, které to nezajímá. Ten text nebyl nejšťastnější, zároveň je pro mě nepochopitelné, že mohl vyvolat hodinová zpoždění.
No a prečo nie meškanie? Som upozornený na to, že sa niekde na trati môžu nachádzať hákovnice a keďže neviem kde, pôjdem celú dobu podľa rozhľadových pomerov.
Namiesto toho aby sa napísalo „Na záhlaví stanice tej a tej od km xxx.xxx do km yyy.yyy je nezjazdné trolejové vedenie kryté hákovnicami v km polohách xxx.xxx a yyy.yyy“.
To by tu informaci museli mít, že tam ta hákovnice, jenže to jak se zabezpečí pracoviště je věcí pracovníků a nehlásilo se, kam se hákovnice dali.
Navíc hákovnice bude až za stahovačkou, takže defakto informaci o tom, zda tam ta hákovnice je nepotřebujete vůbec. Spíš jsem to považoval za určitý alibismus, aby se pak někdo nedivil.
„….jak se zabezpečí PRACOVIŠTĚ je věcí PRACOVNÍKŮ a nehlásilo SE, kam SE hákovnice dali.“
Pane Dominik, bylo by prosím možné tu větu napsat česky ? Zejména to, co je velkým písmem, mi brání pochopit Váš názor.
Nemyslím používat slovíčka z češtiny. Ale napsat celou větu v češtině, prosím.
Předem dík.
Tak i někdy výpravčí má problém odhalit co má psát a jestli vůbec to má psát. Ráno výpravčí vedlejší stanice zjistila, že za půl hodiny od převzetí služby, začíná pomalá jízda o pět stanic dál. Za méně než 10 minut odjíždí vlak v daném směru a zatím není o ničem zpraven. Jenže jí nesedí kilometrická poloha. V systému je napsané, že se PJ nachází na koleji 1 od 0,5 do 0,7 km, jenže staniční kolej 1 je přibližně od kilometru 7 do 8. Přesto že si vůbec nebyla jistá odkud kam ten rozkaz je, tak ho raději vydala i s… Číst vice »
Tohle je bohužel tak trochu rukopis SŽ i jiných tradičně drážních institucí: „Z důvodu bezpečnosti zaměstnanců a ochrany trakčního vedení před poškozením elektrickým obloukem…“ – je toto fakt to nejpodstatnější, co chceme strojvůdci říct? Opravdu toto dosud netušil a zrovna tu se to musí dozvědět? Chjo.
Úplně super by bylo udávat přesnou kilometrickou polohu a kolej, kde je beznapěťový úsek a ne Za vjezdu a odjezdu projrďte beznapěťový….. . Ale to bychom chtěli po SŽ moc
Ale ono to „při vjezdu a odjezdu je přesně definované v D1 a to zhlavím,záhlavím nebo v místě,kde se sbíhají a rozbíhají trolejový pole.
Až se mi ta kilometráž bude ukazovat na displeji a nejlépe červeně, pokud se bude blížit hodnotě uvedené v rozkazu, tak proč ne. Ale hledat kilometrovník někde v rozsáhlém zhlaví nebo naopak v metrovém lopuší?
Nejlepší je kombinace obojího: na dolnolhotském zhlaví žst. Prostřední Lhota v 1. traťové (nebo v 1. staniční) koleji v km 123.456 je umístěna hákovnice.
Co třeba návěsti pro elektrický provoz? Vyloučené úseky jsou v rozkaze specifikovány, tohle je jen upozornění, že budou chráněny více, než je obvyklé.
Ale já neříkal, že to upřesnění chci jen a pouze pro hákovnici.
S textem „na dolnolhotském zhlaví žst. Prostřední Lhota v 1. traťové (nebo v 1. staniční) koleji v km 123.456 je umístěna návěst Stáhněte sběrač“ už budete spokojený?
Me jeste zarazi ten rozkaz a jeho format, to se stale pouzivaji jehlickove tiskarny a tento papir?
Být to na laseru a v barvě, bude to možná hezké, ale stejně to bude k ničemu. U totho druhu zpráv je důležitý obsah, ne až tak na čem je to vytištěné. A jestli je font patkový nebo bezpatkový.
A nejde to nejak dostat do lokomotivy bezpapirove? Existuji treba ty tablety a tam se da text bezne zobrazovat.
Jen se ptam.
Na tabletu by to nemohlo být podepsané propiskou. A jak známo, pro ouřadu je jedině vlastnoruční podpis ten jediný pravý a směroplatný.
Určitě ano. Němci tomu říkají EBULA.
Němci mají EbuLu, ale ve skutečnosti je to jen Ebu a ani Němci to La tam nedokázali dostat.
Jistě stačí nějaká „Starka“ s traktorovým posuvem. Na trhu jsou nabízeny jehličkové tiskárny OKI, EPSON
Na psaní rozkazů vám stačí „psací“ stroj s OS WINDOWS 98, wordem 6.0 / 95, pokud potřebujete elektronickou poštu tak bude postačovat OS XP nebo dokonce WIN7 …. a siťovou kartou starý 15 let …. provozně je to levnější než moderní „levné“ laserovky s „drahými“ tonery ….
Ne nestačí. V žádné normální organizací nebude provozovat něco s Windows XP a starší, pokud se tam teda řeší věci jako bezpečnost sítě, zálohování, vzdálená správa atd…
Alibismus u SŽ kvete. Ale taky mi tohle přijde trochu přifouknuté
Přifouknuté to není. Je to denní realita
Za mě to byla pro mě dobrá informace a upozorňovala mě na co si mám na těch třech A4 dat hlavně pozor. To že mi přejmenovali návěstidlo nebo že je o pět metrů jinde je mi fuk
Naprosto skandální. Na co je těch 1000000 nadřízených, že si to musí strojvůdci řešit sami???
Ti nadřízení na takové blbosti nemají čas. Oni si musí hledat nějakou práci, aby bylo vidět, že nejsou zbyteční.
Musím konstatovat, že v tomto se dráha nijak neliší od jakékoli velké firmy…
Rozkaz má být jasný,stručný,srozumitelný a žadny může nebo nemusí atd….
Při obdržení rozkazu vždy začíná poměrně velké dobrodružství. Často se tam vyskytuje X řádků informací o místech, kam absolutně není možnost se během jízdy dostat. Pak zjistíme, že při vjezdu a odjezdu projedeme úsek se staženými sběrači. Přitom se to týká často jen při jízdě z první do druhé koleje nebo obráceně. Takže pokud jedu „rovně“ chystám se na stažení sběrače s těžkým vlakem mnohdy ve sklonově náročnějším úseku zcela zbytečně. Ani nemluvím o situacích, kdy předpisem nařízené zastavení 10m před návěstidlem s návěstí Stůj, by znamenalo nemožnost dalšího pokračování v jízdě díky nedostatečného prostoru k projetí stahovačky. Ve 21.… Číst vice »
Kdysi byly texty rozkazů pro strojvedoucí při výlukové akci součástí tzv. Výlukového rozkazu. To byl dokument, určující, co a jak se bude dělat a (mimo jiné) o čem mají být strojvedoucí vlaků písemně zpraveni. Takový vzor zpravovacího textu vypadal příkladně takto: „Ve stanici Jistebník je výluka napětí trakčního vedení nad 2. a 4. staniční kolejí. Za vjezdu a odjezdu projeďte beznapěťový psek setrvačností.“ Pak se cosi změnilo – o důvodech nechci spekulovat – zpravování o napěťových výlukách se zjednodušilo, zkrátilo a stanovený vzor vypadá (nebo donedávna vypadal) např. takto: „Ve stanici Jistebník za vjezdu a odjezdu projeďte beznapěťový úsek setrvačností.“… Číst vice »
Snižování nákladů a snižování počtu zaměstnanců …
Možná by pomohl ombudsman. To myslím vážně.
Tohle jsou provozní problémy železnice nespadající do kompetence ombudsmana ….
Hlavně je podstatné o tom mluvit, diskutovat, psát a hlavně řešit.
Protože, je třeba se ozvat.
Já jako příležitostný návštěvník zdopravy , jsem spokojen s obsahem. A rád si pročtu i diskusi.
Je to pro mne velké obohacení.
Jako strojvedoucí musím VŽDY počítat s tím, že když vjedu do „stahovačky“ se zdviženým sběračem, tak můžu napáchat značnou škodu. Ať už na trakčním vedení, na sběrači, atd. Informace, jestli tam je nebo není umístěna hákovnice, je pro mě naprosto irelevantní informace. Budu-li dodržovat předpis D1, vůbec o tom nepotřebuju vědět. Takže dle mého názoru je upozorňování na hákovnice z rozkazech nadbytečná informace, která by tam vůbec nemusela být. Mnohem větší problém vidím v tom, že v rozkazech je často umístění přenosných stahovaček popsáno dost zmatečně. Že z toho strojvedoucímu není zřejmé, kde vlastně stahovačka je a zda se týká… Číst vice »
V Holešovicích je tato věta, asi aby se nezapomenulo, na všech rozkazech. Tedy i na rozkazu pro trať, na které žádná napěťová výluka není!!!
Zbytečné výstrahy jsou také špatně. Po jaké době, lidi začnou ingorovat výstrahu jako zbytečnou a ona najednou platná byla?
Dokonce je o tom i stará povídka o pasáčkovi a vlku. Několikrát udělal planý poplach a pak už mu neveřili. Jenže tentokrát ten vlk opravdu přišel.
Protože někteří strojvedoucí nedokázali pochopit znění rozkazu, a odmítali jeho převzetí dokud nebude první odstavec škrtnut, bylo nařízení o zpravování o umístění hákovnic ze strany SŽ zrušeno ke dni 3.11.
A jak je to s temi kolejemi, v rozkazu jsou popsany 1. kolej – 50km/h a 2 kolej – beznapetovy usek, vlak asi nepojede po obou kolejich zaroven…
Tady prosim o vysvetleni,…?
To ne, ale musíte být spraven o všech možnostech, kam se můžete dostat.
jasne, chapu,…
A v době spravování to neví, je pravděpodobné že pojede protisměrem.
A je to vyreseno. Navesti plati pro vsechny, ze je tam hakovnice masinfiru zajimat nemusi. Celkem se divim, ze v 21stoletim proste neni jiz digitalni navigace na kolejich. S upozornenim na vse a prubezne kazdou hodinu aktualizovana.
Na SŽ prozatím aktualizují kilometrové polohy konkrétních míst na trati v souladu se skutečností.
100 % fungující digitální navigace není ani silnici – jinak by se kamion nedostal úplně mimo, někam do chatkové osady, v Holetíně (jinde) by nejezdily tam, kde je most s nedostatečnou podjezdnou výškou … výmluva – jel jsem podle navigace ….
U software je dobré si uvědomit, co bylo zadání, co dodavatel garantuje. Některé navigace (ne)hlídají rozměry a hmotnost auta. Není dobré řídit kamion podle cyklonavigace, stejně tak na kole jet podle autonavigace. Málokterý z těch umělců zadával rozměry svého auta do navigace, aby výmluva byla platná. V každém případě je odpovědnost na řidičovi, jestli vjede do zákazu vjezdu. Dobrá navigace ho tam nepošle – horší navigace zareaguje když řidič sjede z trasy, najde novou. Sebelepší software je omezen hardware, jestli je horší příjem GPS signálu tak nevím kde sem. (Jasně, mobil umí polohu sw korigovat pomocí známých WiFi atd, ale… Číst vice »
Pohled zvenku – třeba může být zpětná vazba od nezaujatého člověka užitečná: ten rozkaz, pokud si ho čtu přesně jak je napsaný a nedoplňuji si tam něká „někde“ apod., je naprosto jasný a není na něm nic, co by opravňovalo měřit si hodinu pindíky na úkor cestujících. Asi tak.
Jak se pan strojvedoucí snaží zachránit svůj průser hledáním viny u jiných a jaksi pozapoměl dodat přesné znění onoho rozkazu. Text jasně hovořil že na trase jeho vlaku mohou být v elektricky nesjízdných místech umístěny hákovnice. V rozkaze bylo jasně napsáno kde jsou ona elektricky nesjízdná místa.
A k hákovnicím, strojvedoucí je nenávidí, protože když projedou „stahovačku“ a že je projíždí dnes a denně tak si vydělají destrukcí sběrače a proto vyžadují abych o nich věděli předem. Takže opět páni strojvůdci vůbec neví co chtějí, jedni chtějí toto, druhý chtějí opak a všechno je špatně.
Ano. Když někdo serve sběrač o hák, vždy tomu předchází nerespektování návěsti Stáhněte sběrač. Pravda. Ale i Superman má své limity.
Při rekonstrukci Berouna byla jedna hákovnice v Králově Dvoře a před ní chybně umístěná návěst pro el. provoz. Samozřejmě že do ní někdo vjel.
Ano vím. Když se jelo od Zdic, tak v K.Dvoře na zastávce byla nezadrátovaná spojka. 2 roky nazpět je to. Pak byla hákovnice ještě tou dobou v Plzni směrem k jižnímu předměstí. Tam bylo na staveništi asi 300 metrů uplně bez drátů. A taky tam někdo vlítnul. A asi před čtvrt rokem byl hák na spojce na vjezdu od Chocně v Brandýse nad Orlicí.
Vím, že jsem níže psal, že v daném textu velkou systémovou nebezpečnost nevidím, ale musí tomu chodit dispečeři naproti a volat nám v nejhorší možnou chvíli?
Např. na vjezdu do Uherska, když ví, že tam je stahovačka.
Tohle jsou zcestný výmluvy. Telefon zvedat nemusíš až bezpečně zastavíš pak dispečerovi zavolej.
Ano vím, sám jsem to kolikrát i říkal, ale když vysílačka napíše jen Výpravčí a nějaký číslo (místo aby měla v paměti uloženo a na displeji, pak stalo např. CDP Přelouč – Záboří nad Labem), tak to člověk raději vezme, než aby pak zjišťoval, kdo mu volal, jistě uprostřed řízeného úseku to bude z 99% příslušný úsekový dispečer, ale na předělu řízených úseků, to může být ten, i onen.
GSM-R se neptá jestli ho chceš zvednout, hovor se spustí automaticky aniž bys vzal sluchátko do ruky.
To jen pro nezasvěcené a méně chápavé…
A v těch Roztokách ta hákovnice je nebo není? Kde se to v tom rozkaze dočtu (dozvím předem)?
To že tam být může tam vyčtu.
Může i nemusí, na tom, jak bude pracoviště zabezpečeno, je na daných pracovnících, ale předpokládám, že je, protože se teď umísťují snad všude.
Na druhou stranu, je až za stahovačkou, takže zas tak podstatná informace (zda je, či není) to není.
Obecně jsem narážel na CDPdruhé, že vyžadují místa znát předem, ale v tomto rozkazu u Roztok nic přesného není.
Může mi CDP DRUHÉ dle tohoto znění V-rozkazu objasnit o jaké elektricky nesjízdné místo se přesně jedná? O Roztoky, Vraňany, Roudnici, nebo Prackovice, Tam všude jsou stahovačky. Některé podmíněné, které jsou uvedeny jen v TTP.
Ono by SŽ taky mohlo psát jenom „Ve vaší trase budou pomalé jízdy“
Kolik bylo dnes projetých hákovnic?
Jste si jistý, že hasí svůj průser hledáním viny u jiných, když obvolává výpravčí před vyjetím z hlavního?
Ještě nevyjel, ale všichni už vědí že serval sběrač, ikdyž mu nejsou schopni říct, kde ho serval.
Aha,takže další z těch,co ani nemají ponětí,jak bývají stahovačky a jejich návěsti umísťovány. Sorry,ale když někdo umístí návesť připrav se ke stažení sběrače na „krátko“ a za dalších 100 metrů je stáhněte sběrač kde může být hákovnice, tak to asi není úplně v pořádku ne? Jen proto aby někdo neudělal víc kroků,než je nutné? A teď si vem,že jedeš 160km/h a hledás ji….tak a teď mudruj!
Moderní železnici si představuji tak že strojvedoucí na začátku směny zběrač zvedne a když lokomotivu opouští na konci směny tak ho stáhne. Vyjimkou může být spojování topného kabelu od soupravy.
Tak takhle TV nebylo na začátku na tohle vůbec projektované. Sjízdné děliče neexistovaly, na střídavé trakci se kvůli fázovým napětím muselo stahovat vždy.
A na výlukové stavy ani moderní železnici nelze využívat, což jsou příklady právě v tomto článku.
Gestorský výklad č.j. 11046/2021-SŽ-GŘ-O11 ze dne 12.2.2021 hovoří zcela jasně.
https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/Show.aspx?oid=1859088
Takovýto rozkaz (zmíněný v článku) odporuje ustanovení předpisu SŽDC D1 o sepsání, proto ho strojvedoucí odmítne převzít a výpravčí jej opraví, dokud se tak nestane, strojvedoucí neodjede, zpoždění jde na vrub provozovatele dráhy.
Já tedy v tomto směru nevidím nic špatného.
Na druhou stranu je pravda, že strojvedoucí (z různých důvodů) mnohdy nerespektují i správně umístěná návěstidla pro el. provoz a nestahují vůbec nebo stahují pozdě a pak se diví…
Můžete jmenovat ty různé důvody.Za 45 let služby jsem si nedovolil úmyslně nerespektovat návěstidlo a zadělat si tím na pr.ser.
„Proto nebudeme provozní záležitosti mezi Správou železnic a zaměstnanci dopravců řešit přes média.“
Smůla, milý cestující, hodinové zpoždění vlaku je „provozní záležitost“ mezi SŽ a zaměstnanci dopravců. Prozákaznickost hadr.
Jinak kdyby se ptal Rozhlas nebo Lidovky, tak jsem schopen to ještě pochopit, ale tady jsme na webu o dopravě, takové „ovčáčkování“ bych teda od SŽ fakt nečekal.
Zmatečné je také to, že informace o hákovnici je nadepsána ŽST Praha hl. nádraží, zatímco napěťovka je nadepsána ŽST Roztoky u Prahy. Jeden by tak mohl hledat hákovnici na hlavním…
Jo, taky mě vrtá hlavou, proč je tam Prahlavák, když je to takový všeobecný text platný pro celý úsek?
Vychozi stanice?
To sice je výchozí stanice, ale poznámku o hákovnicích považuji za obecnou platnou pro celý úsek jízdy tohoto vlaku a k Prahlaváku nepatří.
Už jsem dostal rozkaz, 40 cm dlouhou sjetinu, kde se ně z celé trasy týkaly 2 řádky s pomalýma jízdama. Ale byla tam třeba stahovačka, která měla platit až za 2 dny. Nebo naopak tam bylo něco co už proběhlo. A to, že na trati probíhají výluky na TV a někde může nebo nemusí být hákovnice, to frčelo teď koncem října.
#mynic
Je smutné, že takovou věc musí řešit zaměstnanci dopravce a né jejich nadřízení, kteří na problém jsou hlášením od strojvedoucich upozorněni .
Nezažil jsem za těch 35 let práce moc nadřízených, kteří jsou ochotni cokoli řešit. Tak možná 5%, víc ne.
Při řízení zaměstnanců na dálku je to drobet složité …. v době, kdy se nastupovalo / končilo v depu, tak nespokojený strojvedoucí přinesl usvědčující důkaz technikům na provoz, va strojovce / vozebce vedoucímu, napsal se papír, poslal do depa a to se tím, zabývalo … někdy telefonicky nebo osobně se s technickým úsekem stanice ….
Jenže to se zaměstnanci depa znali se staničními, pracovníky na PO, SD …. tím spíše po oddělení provozu a infrastruktury ….
Napsat hlášenku není pro strojvedoucí nic složitého a dělají to velmi rádi.
Nejabsurdnější je formát toho rozkazu (v roce 2021). Člověk by čekal, že to bude vytištěné přehledněji, třeba i barevně odlišené jednotlivé věci podle důležitosti, na papíru A4 (černě „obyčejné“ a červeně ty extra důležité).
Jinak nevím proč, ale zdá se mi, že těch „stahovaček“ s nimi souvisejících hákovnic je u nás v porovnání se zahraničím (myšleno západním) hrozně moc. Opravdu to nejde řešit někdy jinak?
Ale jo, jde. Přetahy dieselovou loko
Nebo dělením, viz třeba teď Velim.
Ale samozřejmě, že by to šlo, ale muselo by se chtít. Např. zrovna teď v Radotíně při vjezdu od Dobřichovic z 2.TK: Namísto toho, aby se za kolejovou spojku vložily do troleje dva izolátory (nahoru a dolů, trolej stejně půjde za rok do šrotu), vypne se před spojkou vypínač, takže fíra musí stáhnout. A pokud má vlak zastavit před vjezdem, musí zastavit kus před. A když je to těžší nákladní vlak, musí zastavit ještě dřív. A když je ten vlak dost dlouhý, zůstane konec vlaku stát přes přejezd P263 (křížení s II/115 na konci Radotína). Takže už ta drátenická lenost… Číst vice »
Myslím, že státní organizace by měla být v odpovědích cela iteve
Cela otevřená.
Připomíná mi to jedny moje známé, maminka se ptala synka večer před spaním “ Ondro myl sis zuby? Odpověď byla kladná . (Někdy v minulosti si je opravdu myl ) Ale po podrobnějším zkoumání (suchý kartáček) bylo nutné otázku maminky poupravit: Ondro myl sis DNES VEČER zuby? A Ondra nelhal a řekl pravdu, zda ten večer si myl/nemyl zuby.
Dle mých informací, se už zase upustilo od tohoto odstavce, a v rozkaze by se již objevovat neměl.
Jinak, vzhledem k tomu, že níže v rozkaze byly jednotlivé napěťové výluky vypsány, považuji reakci některých kolegů za přehnanou, kdy se z komára dělal velbloud. Jistě samotný text byl zbytečný, protože hákovnice se umisťuje až za stahovačku, takže to považuji jen za čistý alibismus SŽ, aby náhodou někdo pak neříkal, že dané opatření o umisťování těchto prvků nečetl.
Takže je dobře, že už tam nejspíš nebude bylo to zbytečných x řádků, ale zas takové systémové ohrožení, jak někteří tvrdí, v tom nevidím.
Ty jsi strojvedoucí?
Ano, jsem. Proč?
Jen mě to zajímalo. Fakt mě fascinuje, že se tady dá mínus i za otázku. 😀
Ale tak byste mi mohl rict
Proč jste se ptal.
Zajímalo mě to z toho důvodu, abych věděl, kde je pravda. Jeden říká to, druhý ono. Vymýšlí si první nebo druhý? Bagatelizuje to první nebo druhý? Říká se, že pravda je někde mezi. Proč bych teda měl věřit tobě jako strojvedoucímu a nevěřit Sehnalovi jako strojvedoucímu?
Já neřekl, že mi musíte věřit, jen jsem napsal svůj pohled na věc (a píšu to i v úvodním komentáři, že považuji reakci za přehnanou, a proč). Komu uvěříte, či, co si z toho vezmete, je jen na Vás. Občas mám pocit, že to je takový kolorit, se snažit vše hodit na SŽ (a to jsem zaměstnanec jednoho z dopravců, ne SŽ). Neříkám, že SŽ má ve všem pořádek, a vždy je vše OK, ale zrovna v tomto konkrétním případě, mi opravdu přijde reakce přehnaná (z výše jmenovaných důvodů). Vadí text o hákovnicích, ale kolik lidí se ozve proti nepředvěštěné… Číst vice »
Tak se do toho ,,nemontuj“! Fira ,,35 let aktivni služby“! Už sem v rozkazech četl hodně blbosti! Ale od tý doby ,co to leze z PC,je to děs.Když to bylo nalepený-bylo toho málo.Optatrujte se !
Úplně nejlepší, když se musely V rozkazy vypisovat rukou. To si dal každý pozor, aby byly stručné, nebyla tam zbytečná ani jedna věta. Ale to byl ještě pravěk.
Na „lokálkách“ (vedlejších tratích) zcela běžné. Zejména v době, kdy výchozí stanicí vlaku byla Luka pod Medníkem, Týnec nad Sázavou, Krhanice, Čisovice …
Líp na tom byla stanice s dálnopisem, kde si text mohl výpravčí naťukat na pásek a pak pásek jen prohnal strojem, ten mu vytiskl text „bez hacku a carek“, velká písmenka jen někdy …
Tisklo se trojmo, vytištěná nudle se nalepila na papír – na každý list jedna ….
Napěťová výluka v Roztokách. Ale ta věta o hákovnicích neříká nic o tom, že se hákovnice týká zrovna této výluky.
Minimálně by bylo slušné to spojit něco ve stylu „na níže vypsaných napěťových výlukách můžou být i hákovinice“
Ano, s tím souhlasím, že by to bylo lepší, ideálně hned nad napěťovými výlukami, aby tedy nebylo pochyb.
Ale někteří kolegové, zas z toho udělali velkého velblouda, jak pak každé stržení bude na Strojvedoucího, když by třeba stahovačka spadla, apod….
A k čemu potřebujete vědět, jestli je tam hákovnice, nebo není, když už stejně musíte mít staženo?
Však já neříkám, že tuto informaci potřebuji, já to vím, už z vydaného opatření, že se budou dávat hákovnice, takže mi je jedno, zda to bude, či nebude v rozkaze. Jen jsem řekl, že si myslím, že reakce některých strojvedoucích je přehnaná.
můžou se umistovat,ale taky nemusí.V Králově dvoře byla umístěna dost dlouho,v Roztokách se zatím nevyskytla-na to,jak dlouho ta rekonstrukce stanice trvá a konec v nedohlednu.
Jo, ten text rozkazu je pro mě jako pro laika skoro jasnej. A odvodil bych z něj, že hákovnice z prvního odstavce může být v těch Roztokách a že i kdyby tam nebyla, má se to tam každopádně projíždět se staženým sběračem. Ale to „skoro“ afaik na dráze může být problém, i když ty pochybnosti jsou v číselným vyjádření pár procent, je to blbý. A přijde mi na místě, že si to strojvůdce radši ověřoval, když si nebyl výkladem úplně jist. Pokud by to s jistotou dokázal upřesnit výpravčí, bylo by to asi ještě OK, ale pokud hodinu trvalo najít… Číst vice »
Bohužel, je to pravda.
To je fake nebo fakt jsou rozkazy až takové? 😀
Vážená redakce ,
„V rozkaze je uvedeno, že „někde na trati se můžou nacházet hákovnice“.
– kde je v tom scanu rozkazu ono kouzelné slovíčko NĚKDE …
Někde na trati. První odstavec žádné konkrétní místo nezmiňuje. Co je na tom k nepochopení?
„Někde“ na trati (neznámé místo) není „Někde“ v rozkazu (psaném textu) …. Co je na tom k nepochopení – takto jsem byl na druhém stupni základní školy vycepován (se 35 spolu -žáky / -žačkami).
Předpisová nesrozumitelnost začíná rozdílného chápání skladby věty a řazení jednotlivých větných členů, zejména rozvíjejících, správného umisťování čárek, středníků, závorek …. Místo používání jednoduchých vět se vytváří dlouhá souvětí, jejíchž smysl se obtížně hledá ….
Místo není specifikováno. To je v přímém rozporu s D1. Tzn. dle vašeho názoru ji mohu očekávat za každou světelnou stahovackou.
Misto je specifikovano jako ZST Praha hlavni nadrazi. Takze ta stahovacka/hakovnice jsou na trase vlaku cislo 178, takze od peronu do konce obvodu stanice ZST Praha hlavni nadrazi. Tak to ctu ja, jako clovek mimo obor, ktery dokument „rozkaz pro vlak …“ vidi poprve v zivote. Pokud tim ale Sprava Zeleznic mysli na trase jizdy vlaku z Prahy do Decina a nadepise to jako ZST Praha hlavni nadrazi, tak je to podle me spatne. Jinak jak uz zde psali jini, odstavec mi prijde zbytecny a kdyby v rozkaze nebyl, tak je to jedine ku prospechu veci — zbytecna informace zatezuje… Číst vice »
A čemu v tom rozkazu není rozumět? Žádné „někde na trati“ se tam nepíše .. jen že na trati se vyskytuje dané omezení a to je níže specifikováno .. no hlavně si do SŽ pořádně kopnout ..
Nedělám si iluze, že já bych se 365 dní v roce, dokázal se vyhnout podobným nejasným větám. Neboť jsem jen člověk, chybující např. protože toho občas mám víc než zvládnu.
Problém spíš bude v nadřízených, že to dopustili, než v řadových lidech v SŽDC.
Z toho JR nevyplývá jasně, že jde o jedno omezení, v tom je nejasný, tudíž vadný. Fíra z toho textu nemá jistotu, že nejde o dvě omezení, přičemž u jednoho chybí udání polohy.
A ono z toho vyplývá že jich bude více? Po silnici taky jedete pomalu co kdyby tam byla díra? ..
To nemůžete srovnávat. Strojvedoucí rychlíku nejezdí dle rozhledu jako řidič auta. Když má někde stahovat sběrač, potřebuje předem vědět kde. Když ho nestáhne včas a chytne ho hákovnice, je z toho to MU a výluka, tudíž dost velký průšvih.
Jenže hákovnice bude až za stahovačkou a jednotlivé napěťové výluky jsou vypsány níže.
Kdyby jen za stahovackou. Kolikrat davame dve pripravy na stahnuti sberace a stejne je sberac dole.
Dvě přípravy? To slyším prvně, to teda máte dost terčů a stojánků, když to můžete dělat takto.
Ano, po tretim sberaci dole se davala pridavna priprava a stejne za dva dny byl sberac dole. Bylo to v zs Trinec. Jinak jo, mame jich fakt hodne v mandeline i stojanku je dost.
Zajímavé, no, já že totiž vím, že často se bojuje s nedostatkem stojánků.
Kopnout ? Škoda, že tady nelze vkládat obrázky.
DOTAZ na redakci – prosím o konkrétní jméno člověka ze SŽDC, který svojí reakcí v podstatě ukazuje cestujícím zdvižený prst (mezi ukazováčkem a prsteníčkem). Mě teda „K***A“ zajímá, jak konkrétně postupuje skoro monopolní provozovatel kolejí, aby a) do budoucna odpadly zbytečné zpoždění kvůli nejasným informacím. b) vzniklo systémové řešení, kterým by předešlo podobným šotkům… např. jestli jeden odborník je přepracovaný nebo má sklon být „vohnoutem“, tak aby zavedli princip „čtyř očí“ Tj. dotazuji na autora reakce SŽDC uvedené v článku: „Proto nebudeme provozní záležitosti mezi Správou železnic a zaměstnanci dopravců řešit přes média.“ Který namachrovaný, nadutý, arogantní, zbabělý, ignorantský, lemplovský,… Číst vice »
Zapoměl jsem poděkovat, předem, za reakci.
Tak napravuji.
Z čeho usuzujete, že ten člověk je ze SŽDC? Jestli si někdo vzal jako rukojmí cestující, tak to byl ten strojvedoucí. V civilizovaném světě by ten vlak normálně odvezl (protože ten rozkaz je sice napsán trochu blbě, ale rozhodně ne nepochopitelně) a pak se pokusil prostřednictvím svých nadřízených zjednat nápravu, místo aby vlak nejdřív o hodinu zpozdil a pak ještě brečel do médií. Reakci SŽDC naopak považuji za profesionální.
Nadřízení určitě byli informováni, jak s danou věcí naložili nevíme, není zde vyjádření od dopravce. Nesmyslné rozkazy je jen špička ledovce. SŽ tvrdí, že má vše ok v souladu s předpisy. Bohužel když se něco stane a dojde k soudu ,tak se zjistí, že ty korektní předpisy nejsou až tak ok. Poslední případ náklad u M.Lazní kde soud konstatoval, že SŽ měla bordel v označení pomalé jízdy o které SŽ tvrdila, že je vše ok.
Beztak to byl nějaký tiskový mluvčí, ti se v tom vyznají…
Právě, že nechci vědět který/která tiskový/-á mluvčí, neboť v takovéto situace asi spíše je v pozici pošťáka/pošťačky.
Zajímá mě kdo byl autorem oné věty.
Hlavy by měly padat za ten formát rozkazů – to není nikdo ve 21. století schopen to udělat tak, aby se to psalo a tisklo standardně na PC a na normální tiskárně? Proboha, když vidím, jak se musí velké písmenko s diakritikou zmenšit…
Na !!Slovensku!! Jsem vždycky dostal rozkaz vytištěný na laserové tiskárně formátu A4. U nás v Česku dostanu v Brně rozkaz na traktorovem papíru který má úplně jiný formát než rozkaz z Bohumína který je 1,5x formátově větší.
Abych jenom nekrivdil tak např ve Vlkově mají už taky laserovou tiskárnu.
K formátu rozkazů, už se začínají objevovat i rozkazy tištěné na klasické A4 (ale to záleží od vybavenosti daně dopravny), a pracuje se na úplně novém formátu, který bude i po vizuální stránce odlišný.
ten nový formát bude lepší, nebo horší?
S dovolením, ony existují NENORMÁLNÍ tiskárny ….písmenko s diakritikou je tak v tiskárně / ovladači tiskárny definováno …
Dokud bude tiskárna nebo počítačová ojetina z minulého tisíciletí fungovat, tak nová nebude …. nikdo nebude pořizovat supermoderní „psací stroj“, na kterém stále běží XP nebo WIN7 a dá se mailovat …..
Co tak třeba odkoupit od poslanecké sněmovny notebooky
minulých členů PS …. noví nafasovali nové ….
A nakoupit redukce z USB na COM nebo na LPT? Má to ethernet? Myslím ta železniční stanice…
Ve většině případů redukce z USB na COM (nebo LPT) nefungují, protože tyto „stoleté“ tiskárny chtějí komunikovat (zjednodušeně řečeno) přímo s „konkrétním drátem“ LPT (nebo COM) a přes USB to jaksi nejde.
Ale ten „konkrétní drát“ je z virtuálního LPT portu přes USB normálně přenášen.
U redukcí USB/COM je potřeba koupit ty kvalitnější se 16550, jednodušší převodníky často nezvládají správné časování podpůrných signálů sériové komunikace (takové ty DSR, DTR, RTS. CTS apod.)
Existuje provozní aplikace jménem Centrální rozkazy, kde je možné sestavit jeden velký rozkaz pro celou štreku z Prahy klidně až do Ostravy v 1 stanici, avšak ne každá stanice je touto aplikací vybavena.
Hlavne… tisknout? Neco v 21. stoleti? Tak to jsem opravdu dlouho nevidel.
Ja vim, ze nejsme v IT oboru a ze to je pro ruzne masinky, ale co to zkusit poslat a podepsat na tabletu?
Rovnou si tam muzou zaznacit i misto do mapy…
Scifi, treba do toho nekdy budou investovat.
Jaký je v tom funkční rozdíl, jakou je to na papíře vytištěné tiskárnou? A možná by to tou laserovou ani levnější nebylo.
No ze slušného laseru by to minimálně bylo kontrastnější a rovnoměrnější, příjemnější na čtení a přehlednější.
Ještě přehlednější by to mohlo být, kdyby aplikace, ze které se to tiskne, umožňovala naplno využít možnosti té lepší tiskárny.
To je to, oč tady běží. příjemnější na čtení, přehlednější, kontrastnější.
Přesně tak jsem to myslel. Tohle sice není zdaleka nečitelné, ale zejména při větší délce rozkazu už to může být (v dnešní době naprosto zbytečně) únavné a nepřehledné, i kdyby formulace byly přesné a správné. A pokud si strojvedoucí potřebuje některej údaj připomenout za jízdy, bude jeho hledání na tomto papíru oproti kvalitnímu výtisku trvat déle.
Přesně takový ten zdánlivý detail, který je sám o sobě asi neškodný, ale když se takových nasčítají během směny desítky, může to negativně ovlivnit únavu a pozornost.
Strojvedouci nemaji svoje zamedtnavatele? Anebo je jim to jedno??
Cože?
Prosím pište česky.
Škrtněte „zamědtnavatele“ a nahraďte „zaměstnavatele“ 😉
Pokud fíra „vyrobí“ hodinu zpoždění, pak by mělo jeho zaměstnavatele zajímat, proč k tomu došlo. A měl by se starat o nápravu. Primárně – ne aby to za něj dělala odborová organizace…
Neomluvitelné …. přeložím: „někde“ může být napětová výluka trakčního vedení …. :-((
Někde nemám seznání. Chci pilota od SprŽele.
Toto by platilo, pokud by z rozkazů zmizely pasáže o jednotlivých napěťových výlukách, jenže ty tam stále byly, proto to považuji jen za čirý alibismus SŽ, aby někdo pak neřekl, že opatření o umisťování těchto prvků nečetl.
Takže odstavec to je sice zbytečný, ale rozhodně v tom nevidím systémovou nebezpečnost, jistě asi by bylo lepší ho mít hned nad textem o napěťových výlukách, aby tedy nemohl být pochyb, že se to vztahuje k nim.
Taková chybně umístěná hákovnice je v případě tohoto rozkazu taky na fíru. Není stahovačka/mapěťovka/…., ale fíra je upozorněn že na trase může být hákovnice.
Nebude, napěťová výluka musí být řádně návěštěná, a když by nebyla, tak věřím, že by za pomoci FSČR to šlo.