Strojvedoucí: V tabelárních jízdních řádech jsou dramatické chyby
Jednotka CityElefant v Berouně. Foto: IDSK
"Jak se asi cítí cestující, kterému bez jeho viny ujede mezinárodní vlak i když přijde na nádraží zcela včas?"
"Jak se asi cítí cestující, kterému bez jeho viny ujede mezinárodní vlak i když přijde na nádraží zcela včas?"
Fakt nějaký vlak dokáže ze stanice odjed dříve? Kdy a kde, přijdu se podívat. V pátek jsem seděl na hlaváku na nástupišti číslo sedm, a poslouchal zpoždění vlaků. I ty, u kterých zpoždění nebylo hlášeno, vyjížděli o šest až osm minut později. I náš autovlak, který jel z pětky, odjížděl ve 22:21, ikdyz měl odjezd ve 22:05. A zpoždění hlášeno nebylo…
celkem bezne. v praze holesovicich EC z nemecka koncici na hl.n celkem casto jede s naskokem. pred asi dvema tydny odjizdel s vic, jak petimimutovym naskokem.
Nikoli, v Holešovicích se uvádí doba příjezdu, nikoli doba odjezdu, tudíž vlak může odjet ihned po výstupu cestujících.
Zřejmě pro nedostatek místa tam není další řádek s obráceným „T“, jako např. na Smíchově / Libni ….
Predrecnika jsem pochopil jako takové to obecné popindání na téma „ČD jezdí vždycky pozdě“ … tudíž jsem jen uváděl na pravou míru to, že to EC umí přijet s celkem velkým náskokem.
Stydím se za svého zaměstnavatele… 🙁
Zaměstnavatel je v cajku, ale Vaši kolegové jsou bordeláři. 🙂
Mě naposledy systém pro jízdu vlaku odklonem v části trasy vygeneroval nový jízdní řád, kde bylo zrušeno veškeré zastavení ve stanicích a zastávkách v celé trase vlaku. Na otázku zda platí, dispečerský aparát odpověděl že ano, na otázku co budeme dělat až projedu jednu zastávku a stanici, případně zastavím mimo perón jsem dostal odpověď, jó to je na Tobě, jak se rozhodneš😂😂😂. Takže normální stav
Bojíš se podepsat?
Publikovaný názor by mohl být důvodem k suspenzaci autora do doby přezkoušení ….
S těmito názory byste měl absolvovat přezkoušení ze znalosti předpisů …
Dostal jste jízdní řád, tak se jí musíte řídit a ne o něm diskutovat. Diskutovat můžete o rozkazu, jemuž nerozumíte …
Samozřejmě je namístě odmítat, odporovat, diskutovat, nevykonat, různými způsoby sabotovat špatný rozkaz, i když to třeba neodpovídá předpisům. Už třeba před třičtvrtěstoletím výmluvy na jenomplněnírozkazů neobstály. Ale Vaše ironické vyjádření samozřejmě chápu.
Tak by mě zajímalo, kam zmizel můj koment ?
Nikam, jen si nedal „Přidat komentář“…
Taky sem tu uz čekal na schválení komentu. Aspoň autorovi by to mělo ukazovat, ze čeká.
Ad příklad 2 ( s dřívějším odjezdem vlaku 79 ) – je tam značka „nesoulad časů“. Před asi třemi týdny byl vydán DKS , který informuje o tom, že SŽ bude tuto značku v TJŘ používat. Nicméně přímo v dokumentu je psáno, že značka a její význam není Správou železnic nijak vysvětlena. I na tento nesmysl jsem písemně upozornil a odmítl dokument potvrdit. Odpověď se mi dostala – že DKS má jen informativní charakter a SŽ bude značku používat, ať jí strojvedoucí rozumí, nebo ne….. SŽ, z.o. FLAGRANTNĚ PORUŠUJE ZÁSADU „BEZPEČNOST NA PRVNÍM MÍSTĚ“. Kdy zasáhne MD, popř DI, nebo… Číst vice »
Můj názor je, že jestli některá státní organizace (SŽ, a mluvím spíš o letošním souladu infrastruktury s jízdními řády) pracuje takto strašně, není už hlavním viníkem ta organizace, ale Ministerstvo dopravy, jehož ubohost je tedy ještě mnohem horší.
To by mě zajímalo, jak to dělají. I hloupý Skeleton FS umí vygenerovat jízdní řád pro cestující i služební pro řidiče. Nasypu tam data jen jednou a je to.
Nějak se změnila terminologie?
To, o čem se tu zuřivě diskutuje, byl odjakživa Sešitový jízdní řád. I na distribučním CD „Služební pomůcky“ je adresář „sjř“ a každá knížečka má na titulní straně nápis „Sešitový jízdní řád pro trať…“.
Pak byl KJŘ – knižní jízdní řád.
Tabelární JŘ byly takové ty plachty, co byly vyvěšené ve stanicích, často na otočných bubnech. Byl to vlastně KJŘ natištěný na rozměr A0.
Nebo dneska se Tabelární JŘ říká „sešiťáku pro jeden konkrétní vlak“ a „sešiťák“ je knížečka obsahující tabelární řády všech vlaků jedoucích po dané trati?
Terminologie je minimálně od roku 2000 (kdy jsem se to na SŠ učil) stejná.
Tabelární jízdní řád (TJŘ) je jízdní řád pro jeden konkrétní vlak.
Sešitový jízdní řád (SJŘ) je souhrn TJŘ pro nějaký konkrétní úsek nebo úseky (např. Praha – Kolín, Pardubice – Česká Třebová, atd.)
Knižní jízdní řád (KJŘ) je bible šotoušů, je to knížečka se všemi jízdnímy řady na všech tratích pro cestující.
Ta plachta je výtah tratí z KJŘ pro danou stanici.
Pak je seznam přijezdů/odjezdů
Seznam vlaků pro staniční/traťové zaměstnance
Nákresný jízdní řád (NJŘ) to je plachta, co mají výpravčí v dopravní kanceláří.
Skvělé 🙂 Už se těším, až se naštve nějaký výpravčí nebo dispečer a přidá sem příspěvek zaměřený na zkušenosti se strojvedoucími. „Jsme otevření všem připomínkám týkajícím se problematiky provozu a bezpečnosti na železnici. Provozní záležitosti mezi Správou železnic a zaměstnanci dopravců však řešíme napřímo, nikoliv přes média.“ Asi tak, zlá, hnusná a prý diletantská 😀 😀 😀 SŽ. Ne, tyto věci se přes media fakt neřeší, ale chápu, dopravní rubrika Zdopravy.cz bulváru Blesk k tomu dobře poslouží. Škoda, že železnice není v ČR holding, to by bylo ještě komičtější, kdyby tu zaměstnanec otevřeně kousal do ruky, která ho živí. No… Číst vice »
Dopravní rubrika Zdopravy.cz bulváru Blesk rád takový text zveřejní. Podmínkou je ale nejprve nalezení vlastních koulí a podepsat se celým jménem a za svým názorem si stát. Ono pindat jako anonym je trošku jednodušší. Ale zase tak anonymní nejste:-)
Pan strojvedoucí má pochybení řešit služebním postupem. Ventilace přes média je neprofesionální. Má řešit se svými nadřízenými u dopravce, může využít řadu komunikačních prostředků přímo na SŽ. Tohle není hrdinství, to je spíše snaha o zviditelnění se. Hrdinové dnešní doby jsou každodenní pěšáci, kteří se snaží změnit stav věcí, než pracovat na svém egu.
On to nejprve standardními postupy řešil. Bez výsledku.
Teď jsem jednu botu SŽ služebním postupem řešil. A výsledek? Zahráli to do autu…
Vzhledem k tomu, že se jedná o systémový problém, nevidím důvod proč to neřešit v tomto médiu. Věřím, že se náprava bude realizovat rychleji než běžnými kanály Dopravce-SŽ.
Služebním postupem je to většinou neúčinné.
Ono je to těžké, když na železnici pracují absolventi humanitních oborů, kteří vláčky znají pouze ze školky, že? Železničáře , kteří mají školy s dopravním zaměřením,abys pohledal.
Obávám se, že opak je pravdou, pokud je někdo na železnici zdrojem problémů, jsou to podle mé osbní zkušenosti především absloventi Sorbonn z trojlístku Česká Třebová – Žilina – Pardubice. Děje se tak ovšem především v důsledku kontinuálního podílu těchto škol na tvorbě „uzavřeného železničářského univerza“, v němž platí pravidla, zkušenosti a moudra jsoucí v naprostém rozporu s potřebami cestujících a zákazníků. (Namátkou: „deset minut vám připadá moc?“ „chtěl bych vidět vás“ „vždycky se to tak dělalo“ „tak prostě jeďte o spoj dřív“…)
Máte pravdu… Takové věci se přes média fakt řešit nemají. Mají se řešit interně, služebním postupem.
Tohle byl ale akt čistého zoufalství, neboť tím služebním postupem jsme na to s kolegy upozorňovali již skoro před rokem (!)…
Ale velké díky za to, že existují média, která se nebojí s kritikou vystoupit ven. Média tak nepřímo zvyšují bezpečnost české železnice (fakt se mi nechce věřit, že by se čímkoliv po zveřejnění odpovědný úředník nezabýval) a patří jim za to spíš dík, než hejtování…
Média nezvyšují bezpečnost. Vždy řeší jen malý dílek v soukolí a dělají z něj veliký problém. Postupně každý řeší média přednostně a na skutečné, technické, inženýrské problémy není čas, protože prvořadou přednost mají média, kterým jde o sledovanost a zisk. Na úkor bulvarizace jednoho dílku se zpomaluje celé soukolí.
A tenhle blábol si opravdu myslíte, nebo se snažíte si někde šplhnout.
Právě že je to přesně naopak. Díky tomu, že se na něco poukáže, tak se pak kolikrát změní celý systém, viz. rozkazy například.
A odbory se do toho nevložily? Nebo přes ty jste to raději ani nezkoušel, protože přeci „odboráři nic nedělají a jen si hoví na teplých místech“?
Myslíte si, že to sem dal bez nějakého rozmýšlení, že se nejdřív neporadil? Přece jen nese svou kůži na trh, s možnými důsledky.
Odbory nebo média beru za podobné. Formálně odbory nejsou nadřízené Spržel a nemají jak by to řešili.
Dennodenně se na tomto serveru presvedcujeme o superdiletantismu SŽ:-(
nebo spis o technice psani clanku na webech financovanych poctem zobrazeni. 🙂
Jiste 😀 Vy budete podle toho co tu id vas ctu zamestnancem, co? :-). Opravdu velice me tesi, ze vam z dani platim cestovani zdarma :). Za ty sluzby, ktere me uz staly v prepoctu x tydnu zivota zpozdeni, a nejedno cekani v noci na nadrazi, si to zaslouzite :P.. Uz aby prisla vlada, ktera s vama udela kratky proces.
To si ale stěžujte především té vládě, že neumí zajistit pořádnou drážní infrastrukturu. Na SŽ padá jen bordel v řízení, což sice též může tvořit zpoždění, ale jen částečně. Když není po čem, nejede se.
Spousta zaměstnanců dělá svou práci svědomitě a za nefungující zab. zař. nebo stržené dráty fakt nemůže.
Nedávno jsem jel přes Vysočinu a zeleň je už přes návěstidla a říkal jsem si, že tady je to otázka času, než něco spadne.
Lepsi byt jako zdopravy.cz financovan podle poctu zobrazeni, nez sprava zeleznic, ktera ma svy jisty bez ohledu, jestli vlaky jezdi nebo ne
Ja myslim, ze situace, kdy je vice jizdnich radu na jeden vlak by (teoreticky) mela byt nahlasena na Drazni inspekci jako mimoradna udalost. Jenze ta bohuzel neresi jizdni rady. Cili statnim organem prislusnym pro tuto situaci je Drazni urad…. A ten je povinen projednat podnety smerujici proti provozu drahy ze strany Spravy zeleznic. Projednavanim techto podnetu by se do budoucnosti snad odstranil chaos…
Upozornění bylo samozřejmě odesláno. Žel doteď bez jakékoliv reakce.
Souhlas s p. strojvedoucím, nejenom v TJŘ, ale v poslední době v téměř všech provozních pomůckách a dokumentech je mnoho chyb. Ale když jsme u TJŘ – např. chybí kolikrát symbol výpravky ve stanicích, kde výpravčí dává návěst odjezd a jemně řečeno průšvih je na světě. A to nemluvím o tom paskvilu, co začne platit 1. července. Chce se mi říct „železnici zdar“, ale je to spíše zmar. Jinak hezký večer všem.
Proč raději věřím Sehnalovi než Správě?
Je to emočně pohodlnější.
Jo no. Člověk pak nemusí vymýšlet křivá obvinění o tom, že strojvedoucí ten důkazní materiál zcela určitě zfalšoval, protože se mu nechce nic dělat.
Pochody lidské mysli jsou hodně košaté.
Dodal fotky, které nevypadají jako ze snímkokrámu, ani je SprŽel nepopírá.
Jel jsem teď dvakrát ráno po osmé z Prahy RGJ Praha-Vídeň. Divil jsem se, že jsem měl na jízdence o minutu jiný čas, než byl na hlaváku na „pragotronu“. To jsem ještě netušil, že se jednalo o naprostou prkotinu 🙂
Cas odjezdu je pouze informativni.
Potom by měl člověk nárok na to být informován dobře.
Přidám vlastní situaci. Je to už tak rok, vlak rj 372 měl jet podle aplikace Můj vlak i všech dalších veřejných jízdních řádů z Kolína do Prahy po odklonové trase přes Nymburk. S tím zřejmě počítal i strojvedoucí vlaku. Dojeli jsme až do Kolína, kde přišla výpravčí SŽ s rozkazem a ptá se, proč by měl jet vlak odklonem, že ona o ničem neví. Následovalo asi 10 minut telefonování a diskuzí mezi dispečerským aparátem dopravce a provozovatele dráhy, načež jel vlak přímo po koridoru. Takže se vlastně v kontextu tohoto zážitku nedivím, že dochází k takovýmto chybám. Je smutné, že… Číst vice »
U těch odklonů přes Nymburk to stále víc působí jako čistá loterie. Jel jsem teď několikrát po sobě z Prahy do Ostravy a zpět a už nevěřím, že v tom je nějaký konzistentní systém. Prostě „jak právě vyjde“.
Taky jsem byl hodně překvapen, když noční Bouda z Prahy nejel přes Sadskou a Nymburk, jak jezdíval fakticky od začátku odklonu, ale v Poříčanech jel na Pečky. Ale dva dny potom jel zase vrchem, tak nevím 😃
Odklony se nedají paušalizovat, musíte denně koukat do IDOSu, tam jsou rozdíly mezi následujícími dny, podle toho, jak se naplánována výluka nebo protijedoucí vlak má tak velké zpoždění, že CDP má volno „po rovné“. Tak vlak pošle po rovné nebo se stane, že na odklonové trase je malér.
Dnes v noci jela Adria 1205 místo přes Gyékenyes přes přechod Kotoriba, žlutý vlak 1220 ze Splitu byl poslán přes přechod DOBOVA do Slovinka a dále přes HODOŠ do Maďarska ….
Jojo. Jezdi se tam tak nejak podle okamzite situace na trati. Ale jezdit naprimo je lepsi, ubere to ze zpozdeni.
Proč tohle řešíte … cestujícímu může být celkem jedno, zda se jede přes Nymburk nebo Pečky, vlak tam nezastavuje pro nástup / výstup. Když dojde k provozní mimořádnosti přes Nymburk – loni uvázl na několik hodin v Sadské InterPanter a všechny odklonové vlaky jezdil „po rovné“, takže dojížděly na HLN s náskokem kolem 20 minut … Žluté vlaky z/do Splitu 1046 / 1047 trasované přes Vysočinu jezdily odklonově přes ČT, dokonce v době vstupu na síť SŽ v Lanžhotě byly v Grappu generovány přes HB, než dojel do Brna vygenerovala se trasa přes ČT, podobně vlak 1047 z Prahy vygenerován… Číst vice »
Cestujícímu jaksi není jedno, jak dlouhá je jízdní doba. Pokud tedy nepřijmete názor, že je to jen substrát, který má být rád, že může jet.
Ano, cestujícímu záleží na jízdní době, ne na tom, kudy jeho vlak protlačí.
A v čem je problém z hlediska cestujícího. Vlak jedoucí přes Nymburk tam stejně nezastavuje, takže jako cestujícímu to může být jedno. Po „rovné“ je v Praze dříve. O tom, kudy vlak pojede rozhoduje řízení provozu SŽ – CDP, zpravidla po dohodě s dispečerem dopravce. V loňském roce měly jezdit žluté vlaky do/z Splitu (1047/1046) přes Vysočinu, často se stalo, že jely přes ČT. V době vstupu vlaku na síť SŽ byla v GRAPPu vygenerována trasa přes Vysočinu, než dojel vlak do Brna byla vygenerována trasa přes ČT. Podobně v době odjezdu z Prahy přes Vysočinu, kousek za Prahou se… Číst vice »
Ono, totiž, Tondo, jestli nás tak trošku nedohání a nepředhá ta elektronizace a digitalizace. Dříve byl sešiťák na mašině, první týden se vychytaly tiskové chyby a půl roku do změny se jezdilo stále s jedním jízdním řádem. Dnes musí být na každý den aktualizovaný JŘ a tím vzniká takovýto maglajs. Ještě chtějte do tabletu zprávu o brzdění a ještě lěpe všeobecný rozkaz.
Že by nám třeba za jízdy zavedli tu novou pomalou, tu předčasně ukončili výluku, tam mimořádné zastavení a podobně. Jen chtějte mít vše v tabletu a za chvíli se z toho ….. víte co.
Jó, leda že by to rovnou posílali řídícímu počítači v systému AVV…
A proč ne. Němci mají na každém stanovišti bedýnku, jmenuje se Ebula, do ní se stahují jízdní řády a nepamatuji s ní problém.
Asi nejou s digitalizací tak napřed… :-o)
Tablety mají také, mimo jiné i jako zálohu, kdyby ta bedýnka nefungovala.
Právě, že se vychytaly tiskové chyby první týden provozu.
Ty se mají vychytat před vytištěním!
Mají, ale nevychytají. Jestli pamatujete, např k civilnímu jízdnímu řádu byla stránka , jmenovala se tuším ,,Změny za tisku“ a vy jste měl za domácí úkol dolepovaz např. kufr, jízdní kolo apod. Prostě jsme jen lidi a děláme chyby.
Ovšem stránka se změnami za tisku byla součástí prodávaného tištěného JŘ, čili ty chyby byly nalezeny při kontrole sazby (kterou už kvůli jedné chybě nemělo smysl rozmetat a skládat znovu). Tedy ty chyby byly odhaleny a opraveny s dost značným předstihem před začátkem platnosti JŘ, a ne až v prvním týdnu jeho platnosti.
Jednak – ve své době se dělala sazba JŘ ručně, ale v praxi si tiskárna ponechávala tiskové desky z předchozího kursbuchu a vlastně se dělala jen oprava. Takže ti, co dělali opravy se prostě mohli splést. To se stane. Takže se dělaly opakované korektury, každý konstruktér jízdního řádu dostal obtahy a tam musel najít chyby …. pak se provedla oprava znova se udělal obtah za účelem kontroly. Teprve pak šel kursbuch do tisku. Podobně se dělaly opravy služebních (sešitových jízdních řádů). Ty kursbuchy se musely tisknout s poměrně velkým předstihem, distribuce šla přes knižní distribuci – prodávaly se v knikupectvích,… Číst vice »
Sz by vůbec neměla dělat jízdní řády ..pak nepasuji přípoje.a to dělají dopravci..tím by vycházely lépe i oběhy vozidel.zbytecne prostoje ve stanicích ..nesmyslné vlaky končící a začínající ve stanicích na konci světa..třeba v osicku.
Ale na Osíčko nesahej, tak zásadní stanice nikde jinde není;-》
Mlýnický Dvůr!
Stanice pro lyžaře a turisty… a když to Olomoucký kraj do Štítů platit nechce….
Pletete do sebe více věcí.
Začínající a končící vlaky ve stanicích na koncích světa, za to mohou objednavatelé.
A obraty a oběhy vozidel? Za to taky nemůžou Jízdní řády, jak si to objednali, tak to je, pokud je to možné, tak se s časy, které si objednal dopravce nehýbe.
To si nepletu..oběhy vozidel se dají tak udělat aby to vyjezdili..a ne zbytečně jezdily soupravove vlaky. Objednavatele by mneli jen říct ..v kolik to má jezdit cca a návaznost spojů a jízdní řád a jízdní doby si udělál dopravce.
A jinak má pan Gargy všech pět pohromadě?!? Zjevně ne, protože objednatel vlaky objednává a hlavně platí, tak proto jezdí podle jeho požadavků a ne jak se to někomu podle oběhů zrovna hodí. Tento systém bývalých ČSD byl naštěstí z naší železniční sítě vyhnán. Pokud ho někdo potřebuje zažít, má možnost si zajet na Slovensko, tam to tak pořád mají a není to nic, po čem by normální cestující toužil.
pan gargy vsech pet dohromady uz nema… navic se s nami nepodeli kolik tech zbytecnych soupravovych vlaku jezdi, kdyz to resi jako tak zasadni problem…
Nebyl vyhnán, mnohé MSv jízdy – strojvedoucí s kasičkou by mohly jet jako vlak bez toho, že by cestující museli 2x přestupovat ….
Návaznost spojů si řeší dopravce – „kdo má pravdu“ když se potkávají linky různých dopravců a každý chce jet jindy?
Aby se obsadily různé sopravové vlaky, to je víc věc dopravců – může to místo jako sv jet raději jako komerce (uznávat SJT se dá).
Přesrupy v polích – když dopravce dostane nařízeno, tak se udělá přímý vlak (s4 Praha – Hnévice + U4 Hněvice – Ústí) stejnou soupravou. Jindy, když to dopravci nikdo exaktně nezakáže, dá se v Kolíně udělat povinný přestup mezi courákem z Prahy a courákem do Pardubic.
Soupravové jízdy jsou mnohdy vynucené nechutí objednavatele zaplatit vlakové kilometry, takže se strojovky v Čerčanech se jezdí soupravě do Olbramovic na „sedlčanku“, ačkoli ta 810 + strojvedoucí s kasičkou, by klidně mohla jet jako vlak přepravující cestující, se zastávkami na znamení, podobně na „vlašimku“.
Obdobně se jezdí z Holic přes Borohrádek do Týniště nad Orlicí bez cestujících.
Nicméně to není nic proti tomu, že z Berlína do Hamburku je zavedena soupravová jízda soupravy ČD od vlaku 170 pro vlak 177, jako vlak 2640, odjezd Berlín – 7.48
Nebylo by pak jednodušší prodat jízdenky za minimální částku? třeba u toho DB přesunu by to klaplo.
a jak by to fungovalo na tratich, kde jezdi treba dopravcu pet?
Sebevražda Železnic nemusí ani existovat…
Jízdní řády schvalují KRAJE, jako objednavatelé ….
Myslíte, že ukončení vlaku v Osíčku je práce SŽ????
Kdyby si JŘ dělali jenom dopravci, tak všichni chtějí odjíždět v celou… takže se kvůli tomu poperou?
Není toto náhodou ten problémový strojvedoucí?
Jak se pozná problémový strojvedoucí?
ze ma pravdu, hajzl jeden
Přináší důkazy o chybě. Namísto toho, aby spolupracoval na ututlání a sám držel hubu a krok, ikdyž mu dva předpisy říkají pokaždé něco jiného, navzájem se vylučujícícho. A co je vůbec za problém zastavit s jednou soupravou na dvou různých kolejích současně, stačí aby se trochu snažil.
Myslíte jako vidlicovou jízdou ? 😀
Každý, kdo svými názory vybočuje z obecného myšlení je PROBLÉMOVÝ …. Za středověku se jim říkalo KACÍŘI / ARCIKACÍŘI / ĆARODĚJNICE byvší za jásotu přítomného davu upáleni na hranici, v modernější době to byli NEPŘÁTELÉ / ZRÁDCI ŔÍŠE / SOCIALISMU – končili „humánně“ před popravčí četou nebo s oprátkou na krku, v období NORMALIZACE se ji říkalo PŘISLUHOVAČI amerických imperialistů a končili jen ve vězení. V současnosti jsou to jen POTÍŽISTÉ. Nelze je sankcionovat, pokud si na ně někdo nezasedne, protože svojí práci dělají dobře = drží se litery předpisu, z něhož byli komisionálně přezkoušení (tedy měli by být). V… Číst vice »
Prostě správa dráhy je neomylna a vždy má pravda. S panem Sehnalem absolutně souhlasím ve všem má pravdu z vlastní zkušenosti. Došlo i k situaci kdy si správa dráhy precislovala vlak a steojvedoucimu to nebyla schopna sdělit . Strojvedoucí náhodně zjistil že jede pod jiným vlakem. Stalo se to dvakrát během jednoho dne. Můžete dávat palce dolů jak chcete ale já ti viděl na vlastní oči a slyšel na vlastní uši
Toto je povinnost dopravce, takže by si pan strojvedoucí měl stěžovat u svého dispečera
To by se to ten dopravce musel dozvedet.
Vím o dalších chybách, které přímo ohrožují bezpečnost cestujících, už jen proto, že se jedná o vlaky na jednokolejné trati, které se křižují se spoji, jedoucí zpravidla vždy v jeden den v týdnu, a dochází ke zpožďování celotýdennich spojů i o 15 minut!
Povídejte!
Já jen aby jste neřešil vyřešený systém rušících vlaků.
Jak se to systémově může stát? Systémy si nepředávají data přes API, ale někdo to opisuje ručně?
A víc platných JŘ ve stejný den, to se jak zadá? stejný den jede víc vlaků pod stejným číslem (a aby se potkaly jenom 4, tak je povoleno mít 3h náskok až 20h zpoždění)
Není tu náhodou 72 hodin zpoždění? (omlouvám se pokud ne – novou D1 jsem ještě nestudoval😄)
To chápu. Aby nebyly problémy kvůli zpožděným regiojetům z Chorvatska…😕
Těch 20 hodin určitě trumfnou, do 72 hodin se už nějak vejdou…😂
I za minulé bylo – 3 nebo +20 a pak PD buď povolí jízdu (pokud je to těsně) nebo se přečísluje na nové číslo a jede se dál.
API? Vůbec bych se nedivil kdyby to komunikovalo export-import přes texťák, ale ani bába u terminálu by mne nepřekvapila.
Kurýr si na SŽ zapamatuje jízdní řád (opisovat to nemůžeme, zachováváme tajemství) a pak běží v Praze na hlavák a řekne fírovi jak má jet
Ano, v roce 1975 se stalo, že jely týž den TŘI vlaky téhož čísla (1372). Jednalo se o vlaky z Balkánu, kde došlo k povodním. První vlak měl ve Štúrově zpoždění 48 hodin + něco , druhý vlak měl zpoždění 24 hodiny + něco, třetí vlak téhož čísla měl jen zpoždění menší než 24 hodiny … V dopravním deníku – neboli žurnále – se toliko vykázalo aktuální zpoždění …. ve splněném grafikonu se uvedlo datum, kdy vlak měl jet …. Jak by si s tím poradila současné výpočetní technika netuším …. Ostatní letní Balkány jely v dané datum „jen“ dvojmo… Číst vice »
Nevyjadřovala se náhodou už jednou SŽ k více platným TJŘ v jeden den tak, že podle předpisů platí ten nejpozději vydaný?
A datum a čas vydání je vidět po otevření souboru, ano je tedy zdržující otevírat všechny 3 soubory, abych zjistil který byl vydán nejpozději, ale problém mi tedy přijde trochu nafouknutý. A je otázka kdo za to může, že se nezobrazuje pouze poslední vydaný, SŽ jako gestor aplikace, nebo snad ČD informační systémy?
Samozřejmě se může vydat nový TJŘ, ale v tu chvíli by měly být všechny dřívější TJŘ platné pro tento den automaticky zneplatněné a pro strojvedoucího neviditelné.
Jistě, ale tvrdit, že to je bezpečnostní riziko je přehnané, jistě musím otevřít všechny abych zjistil, který je poslední, takže to zdržuje. Takže ano, měl by být vždy vidět pouze jeden, ale tak nato pišme dokola hlášenky, než to zveřejňovat jako bůhví jaké riziko.
1. Je uvedeno, že normálním služebním postupem je to k ničemu. 2. Pokud se mohou do jízdního řádu dostat takovéto nesmysly, je to bezpečnostní riziko …. tedy pokud je to tam, kde se stejně jezdí podle semaforů a/nebo výpravčích, tam ne, ale být třeba v Perninku (možná v současnosti na jiném místě) chyba v chybějící informaci, jestli se má na něco čekat nebo hlásit dispečerovi, může z toho být velký průšvih. Ovšem jestli mají dokonalý systém, pro které trati vydávají nesmysly, protože na tom stejně nezáleží, a pro které trati to dělají svědomitě, protože na tom záleží, pak nic proti… Číst vice »
1) Uvedeno, že na to bylo psáno 3x, ale kolik lidí to hlášení napíše 1, 3, 5? On, je rozdíl, když to napíše 3x jeden člověk, nebo jestli to hlášení napíše 20 lidí 20x, po 3 pokusech říkat, že běžný postup nefunguje, není zrovna mnoho (samozřejmě, měly být reagovat, hned na první zprávu). Bohužel mám zkušenost, že to dělá málokdo, většina spíš jen remcá, ale když člověk řekne: „Tak na to napiš hlášení“, tak jen uslyší: „S tím se mi nechce zdržovat.“ 2) Ono by se velice rychle mohlo stát, že by se veřejně začaly propírat i nešvary strojvedoucích, které… Číst vice »
Příklad, strojvedoucí běžným způsobem napíše hlášení že je špatný jízdní řád. Toto napíše 4.1.2022. Za 14 dní dostanene odpověd ,,děkuji za informací,, a strojvedoucí se podívá do jízdního řadu v půlce května a chyba tam je stále. Opět na vlastní oči. Tak ty palce dolů rychle
Tak to holt budu psát třeba týden do kola, ono je to přestane bavit, když to v měsíci budoucí číst 40x.
Prostě praní špinavého prádla přes média, to je Podle mě bulvární metoda.
Bulvár si ty zprávy buď vymýšlí, nebo alespoň dělá z komára velblouda.
Jenže tady to zní bohužel…uvěřitelně…
Pokud na SŽ pracuje nějaký lempl, který obratem nezareaguje na všechno, na co reagovat má, tak si zaslouží, aby se jeho špinavé prádlo ukázalo na všechny strany. Pokud se musí psát 40x to, co by mělo stačit napsat jednou, tak si tím ten systém pak sami zahlcují.
Jasně, budu psát do zblbnuti tomhle stejnemu ouradovi, že to má blbě
Nevím, jak na ČD, ale na Cargu, pokud pošlu hlášení, tak to dostane asi 10 lidí, ty to asi rychle přestane bavit.
Je velké riziko, že dříve to omrzí psát furt dokola Vás i ostatní, a šlendrián se začne možná skutečně řešit až po nějakém velkém průšvihu.
1) Jedno hlášení jednoho člověka musí stačit. Pokud nestačí, kontaktuji jinak než přes černou díru. (Samozřejmě to nemusí být hned přes média, možná nadřízený odpovědného, poté jeho nadřízený,…)
2) Stejným stylem, pokud běžné hlášení nefunguje, tak hlásit výš, poté i do médií.
Navíc v článku je uvedeno, že strojvedoucí nemá šanci rozhodnout podle kterého TJŘ jet, což ale není pravda, protože po otevření je na konci stránky datum a čas, kdy byl dokument vytvořen, tudíž je jak se zorientovat (i když tedy to chvilku zabere, při více dokumentech). Takže co, demagogie, neznalost předpisů?
Jak říkám, samozřejmě by bylo daleko lepší, aby tam byl pouze jeden, ulehčilo by to zásadně práci, jen poukazuji, na to, že se z komára dělá velbloud.
Je to jen 51. věc, kterou se v tom obvyklém spěchu bude kolega zaobírat… Jo, dáse to tak dělat, pokud má člověk dost hroší kůži na to, že čas odjezdu již byl, něco tam svítí, no tak co, já si přebírám dokumentaci apod….
Osobně to tak klidně dělat budu, ale ten tlak je fakt velký…
A být odsouzený za spoluvinu, když příčinou MU je odjezd na jinou trať?
To již tu bylo…
Tedy ta dokumentace je fakt docela důležitá!!!
Ale tak to tak dělejme, proč furt zachraňovat jiným zadek, tím, že já něco uspíším? Věčně jsou stížnosti na rozkazy, každý říká, já špatný rozkaz nepřevezmu, a realita? Člověk pak jen vidí, jak dotyčný ukazuje, jak převzal rozkaz, který byl kvůli chybě tiskárny špatně vytištěn, nedával smysl, a stejně ho převzal.
Tlak netlak, tak napíšu hlášení, proč jsem odjel tak a tak, a nikdo nemůže ani půl slova. On se ten tlak nakonec otočí proti nim, ale musí to tak dělat většina.
Takže bezpečnost železnice stojí a padá na tom, že člověk musí zbytečně porovnávat čísla?
Něco, co zvládnou počítače levou zadní se 100% účinností, to necháte jako extra zbytečný krok na lidech?
Proč?
Právě takto pak vznikají ty mimořádnosti. Spousta zbytečné práce se nechá na člověku, a ten když selže, hodí se na jeho přehlédnutí celá vina.
Ano je to zbytečná práce, a mělo by to vymizet, ale nemusí se přitom tvrdit, jak strojvedoucí nemůže vybrat podle kterého jet, když to není pravda.
A praní špinavého prádla skrz média, by se klidně rychle mohlo otočit proti strojvedoucím, protože ani oni se kolikrát nechovají zrovna předpisově.
O tom jak nějaký strojvedoucí udělal chybu slyším v médiích docela často. A většinou právě od SŽ nebo MD.
Ano, po nějaké MU, která byla jeho vinnou (projetý klacek, stahovačka, apod…), to i výpravčí, či signalista se v médiích řešil, když došlo k MU jeho vinnou (podhození, apod…). Já ale mluvím o provozních záležitostech, například to, co se vytáhlo teď.
Aby se to ve finále nezměnilo na zákopovou válku, kdy si akorát budeme předhazovat, co ten druhý neudělal.
Řešme si to vnitřně, vedoucí, odbory (ano i ony umí zatlačit, ale musí k tomu být nějaký podnět, jenže většina členů je pasivních, a jen čeká, že to za ně odbory vyřeší, i když o tom třeba ani neví), atd…
S výjimkou tratí provozovaných dle D3, (nevím, jak D4) chyby v JŘ nepředstavují bezprostřední bezpečnostní riziko. (Ano – existuje jedna výjimky, ale zrovna na ní si pan Sehnal nestěžuje.) Není dobré brát místní Klub nepřátel Správy železnic doslova. Očividně značná část z nich jsou srdcaři, bez elementární představy, jak je organizován provoz.
Nesouhlasím. Strojvůdcům je potřeba pomoci a ne naopak ještě víc komplikovat život. Zkusím Vám to malinko zjednodušeně přiblížit na něčem známém – třeba cibule u Mariánek. Strojvedoucí nastuduje X „komárů“ tedy informací a v tom množství se ztrácí to podstatné. PAST! I když tam toho bylo více – trvalé omezení rychlosti byla jen kostka ve stavebnici. Čas plyne pořád stejně rychle, fíra má povinností mnoho, spaní na hovno a ještě má hledat, který TR zrovna platí? Mašiny to tehdy ustály a díky tomu ten chlap žije a stavbaři taky se štěstím stihli utéct. Hele, těch pár cibulí fakt vem čert,… Číst vice »
Tak tohle jste vystihl zcela přesně.
V digitální době by snad nemusel být problém odlišit pravidelný TJŘ od mimořádného, vydaného jen pro určité dny.
Kdyby byl důvod nabízet neplatnou verzi, ať se zobrazuje datum vydání už v přehledu, aby nebylo nutné otevírat po jednom. Ale samozřejmě, nabízet jen poslední je jednoduché
Už v přehledu čas vydání a výrazné „neplatné“!
A červeně s vykřičníkem
Mno, a když v tom novějším TJŘ chybí POLOVINA trasy vlaku?
Problém není nafouknutý! Problém zde popsány je právě jen poodhalený. Systém má daleko větší pasti… Otázka času, kdo se chytne…
Tak to je ale už jiný problém, to nemá nic společného s tím, že těch TJŘ tam je víc, když vždy platí ten s posledním časem vydání.
„platí poslední vydaný“ to je přesně ten alibismum SŽ co tu všechny tak sere a co tu právě obhajujete.
Je to obecná právní zásada platná již od starověkého Říma. Alibismus je lenost přijmout jiné postupy, než vám vyhovují
Kulový s přehazovačkou, nejde o to co komu vyhovuje, jde o to, že se spusta věci na dráze jistí tím že ten poslední článek, což je strojvedoucí, si něčeho všimne, něco náhodou přečte, atp.
Je škoda že Drážní Inspekce plní svou funkci asi jako čivava funkci hlídacího psa.
Všichni dotčení z ní mají akorát prdel.
Systém padajícího ho.na funguje všude, nejenom na dráze. Akorát jinde se už zaměstnanci naučili, že není dobré vycházet ostatním vstříc a řešit problémy za někoho jiného. Stačí přesně plnit nařízení a nikdy je neobcházet. Mám rozpory v nařízeních – pak se formálně (tzn. prokazatelně např. mailem) obrátím s dotazem na svého nadřízeného a dokud on na sebe nevezme odpovědnost a nerozhodne tak nedělám nic.
Jenže to by se DI, potažmo DÚ, musely změnit pravomoce, ororoze
Protože to je jinak docela bezzubá organizace, ona tak maximálně může vydat nějaká doporučení. A hlavně DI máme pro šetření příčin a okolností MU, ne bohužel i pro to, kolik je zveřejněných TJŘ pro jeden vlak v jeden den
Já ho neobhajuju, ale přeci nemůžu tvrdit, že strojvedoucí něco nemůže, když to není pravda.
Dobře ale proč mám pořád já jako strojvedoucí hlídat jestli někdo udělal svoji práci pořádně a navíc si to pojistí tím že „platí poslední vydaný“.
Už tak mám tři kýble jiných starostí a do toho mám ještě luštit jaké datum a čas je v TJŘ vlevo dole.
Hele, u zákonů a jejich novelizací to platí taky, takže je to taky alibismus poslanecké sněmovny?
Pardon , nevěděl jsem že poslanecká sněmovna má na zodpovědnost 300 lidi a stroj v ceně desítek až stovek milionů a rozhodovat se musí ve vteřině.
Sněmovna rozhoduje o miliardách, ale nemusí to být rychlé.
Zavedeme jednotku hybnosti odpovědnosti Kč*s? 🙂
Na druhou stranu fíra jede podle návěstidel a kam má postavíno pak mu může být jedno jak je zpožděný, když jede alespoň po trase po které má jet.
Ano, problém se samozřejmě týká všech možných předpisů a zákonů, a je řada případů, kde to způsobuje velké průšvihy. U Poslanecké sněmovny je to o to horší, že je ze zákona i ze své podstaty a složení neodpovědná.
Jó…copak chytne…ale aby se někde příliš nesblížily dva vlaky opačných směrů…
Tak zastavím v polovině a nejedu dál. Dopravce by pak měl po SŽ vymáhat náhradu škody.
A až vstoupí 1.7. v platnost nový předpis D3 to nastane teprve zděšení. Žádné vlaky nebudou schopny vykřižovat včas, protože tvůrce zcela nesmyslně změnil způsob ohlašovací povinnosti.
Když jsme byli školeni z tohoto předpisu ptali jsme se školitele na důvody. Bylo nám řečeno, že on vznesl dotaz ale dobrá správa nereaguje
Jak se to změnilo? :-O To jsem zatím nikde nezaregistroval…
Stačí si ho přečíst
Tak děkujeme 🙂 Ne každý se orientuje v drážních předpisech a ví, kde je najít…
Jó…to trestní zákoník taky. Ten je možná dokonce i kratší, ale přesto je každý den porušován…😂
Nová D3 znemožňuje i posun nákladních vlaků..prostě ..inovace k zhoršení.sz neumí nic zlepšit ..ani zjednodušit.
Neměl by se v první řadě upravit „oficiální“ JŘ? Nebo jak je možné, že se vydá víc JŘ pro strojvedoucí, které jsou s tímto v rozporu?
Pochopil bych, pokud by to bylo způsobeno výlukou, pak se ale má zveřejnit vylukovy JŘ, a ne že mají vlaky 15 minut zpoždění po dobu 3 měsíců.
Pokud se jedná jen o možné drobné zpoždění, vydání výlukového jízdního řádu by bylo nejen zbytečnou prací, ale bránilo by minimalizaci časové ztráty podle toho, jak se to povede. Pokud je ovšem například záhodno někde jet dříve, nebo jde o ujíždění nějakých normálně přípojů, pak už je výlukový jízdní řád namístě.
Lepšia je predvídateľná časová strata zapracovaná do vyhľadávačov spojenia atď, než náhodné meškanie 0 – 15 minút pri ktorom cestujúci netuší kedy príde do cieľa a aké prípoje (ne)stihne.
Jó…to jeden regiojet měl kdysi přijíždět do Prahy v 17:52, ale od prosince až do května…každý pátek přijel přesně v 18:07.
Šest měsíců, možná i víc pokaždé 15 minut zpoždění…
A jaký JŘ je ten oficiální?
Jízdní řád je jen jeden, ale je z něho několik výstupů. A tady je problém, že mezi těmi výstupy jsou nějaké rozdíly, dané aktuálností toho výstupu, přičemž výstup pro cestující je ten nejnedůležitější.
Naprosto rozumím proč se nechce do veřejné diskuze o problému na který SŽ je upozorňovaná opakovaně.
Výsledek 0. Čekáme na co?
Ujetý vlak před nosem je to nejmenší i když z pohledu toho kdo zůstane na perónu si je.
Zoufalstvi Spravy zeleznic nezna mezi. Absolutne nejhorsi statni organizace. At uz je to koordinace vyluk, informovanost cestujicich a tak dale… Katastrofa, naprosta katastrofa a jeste horsi to ne, kdyz si uvedomite, ze zamestnancum teto organizace, jejiz neschopnost vas stala pri cestach vlakem uz neskutecne hosiny vaseho zivota, platite cestovani vlakem po Evrope zdarma… Proboha proc a jakym pravem??
Bohužel, horší organizace než Správa železnic existuje. Je jí Česká Pošta. Jinak už opravdu žádná organizace horší není a nemůže být.
Finanční úřad v rohu se svým ADISem z roku 1992, kde se nedá ani používat myš, se raději nezapojuje do diskuse a dělá, že neexistuje.
Finanční úřad chtěl váš příspěvek lajknout. Ale k tomu je potřeba ta myš.. 🙂
Ono kolikrát tyhle starý systémy jsou mnohem lepší než jejich moderní náhrady.
Tak to je svatá pravda… SŽ a Č. Pošta = nejhůř manazersky vedené firmy.. (nebo nejlíp? – vždy jde hlavně o peníze, a ty ony prostě seženou za každé vlády..)
Akorát že u České pošty dojde pouze k radikálním škrtům (po nich pouze 2000 poboček), tak u Sebevraždy Železnic dojde k úplné likvidaci (prostě budou jen Státní dráhy jakožto organizační složka Ministerstva železnic).
Po jaké Evropě? Režijka platí jen v ČR + SR, na Evropu je jinak FIPka, ale ta přináší jen slevu, a platí jen všude.
Překlep, platí jen někde.
No naštěstí je to stále o lidech a né o papíru. Čili výpravčí dá rozkaz popř. zavolá ať danou stanici projedu/zastavím. SŽ má kliku na svědomité lidi v provozu, ale jak dlouho?!
Haha 😀 prej “Popr. zavola” . 😀 vypravci a CDP jsou nejlinejsi tvorove na zeleznici. Zavolaji jen kdyz jim to vyhovuje. Jinak se na tebe panacku vy..rou .
Fajn, můžeme se někdy domluvit a můžeš nám to přijít ukázat, jaký si borec. 😉
To není jako u pražských tramvají…tam to opravdu někdo zvedne…
To je právě ono – lidi z provozu v podstatě denně zachraňují vedení SŽ zadek a ono se ještě cítí dotčeno? Je opravdu nezbytně nutné takové vedení platit?
Zatím ano.
Rozdělení provozovatele a dopravce si přece vynutila EU…
TJŘ jsou označeny „Jen pro služební potřebu“, mohou se takto veřejně ventilovat v médiích?
Proč by nemohlo? Tohle není státní tajemství. Je to myšleno, že je určeno pro použití ve službě a ne někde soukromě na hraní.
A proč to tam je. Jakože podle toho nemůžou jezdit mašinky v Království železnic?
No nemůžou.
Ono by jim to nevycházelo, protože by jim ty vláčky jezdily včas…
Na modelové železnici nejsou zdroje zpoždění.
Mohou, pokud se poukaze na fatalni neschopnost vasi organizace, je to jen a jen ku prospechu veci.
Vzhledem k situaci, kdy přes opakované urgence, na tyto problémy se nic neděje a tak už moc kroků jak SŽ donutit aby se problémem věčně zabývala, není. V tomto státě bohužel už začíná být folklorem, že co se nezveřejní, to jako by neexistovalo!
Co je prosím na TJŘ tajného, že by se nemohly zveřejňovat?
Chápu, že SŽ se nějak rozhodne nějaké své dokumenty nezveřejňovat, byť zde imho není důvod. To je legitimní (i když trochu pochybně zdůvodnitelný) požadavek. Na straně druhé je zde veřejný zájem znát ten šlendrián, který SŽ vyrábí.
A třeba 4 různé TJŘ na stejný vlak, to mi jako nebezpečný šlendrián už připadá. Nebo ne nebezpečný, ale velmi protizákaznický je ten odjezd railjetu o 6 minut před veřejným jízdním řádem – já jako zákazník zkrátka CHCI vědět, kdy mi pojede vlak.
A co je na něm tak veřejně důležitého aby musel být zveřejněn?
Toto je přístup dítěte na hřišti, které chce hračku, protože druhé dítě jí má.
Utajovat se má jen to, co se opravdu utajovat musí. Ale jizdni rád verejneho osobniho vlaku fakt neni k utajeni
Je to v zájmu odvrácení pohromy, tak je to zcela odůvodněné a namístě.
Dost pochybuju, že má SŽ zákoné právo omezovat zvěřejňování TJŘ.
Opět dodám, to je přeci ta dobrá správa….
Tak mě by také zajímalo technické řešení . A hlavně by to mělo zajímat Drážní úřad. Letos už nám přišla 3x zpráva typu „Dnes nebude mezi 22:00 – 22:05 ( 22:00 – 22:10 nebo od 11:00 do 11:45) dostupný systém ETD. Na již otevřené jízdní řády to nebude mít vliv“.
Pokud vlak vyjíždí v daném čase tak co?
To to běží na nějakém nebohém jednom vyřazeném serveru, který jim zbyl, že nejsou schopni garantovat stálou dostupnost?
Tak jestli se nepletu, tak v tu chvíli platí, že musí dopravce dodat strojvedoucímu TJŘ jinou formou (např. Papírový)
Např. Na Cargu mám možnost si TJŘ stáhnout z PRISU v PDF, pokud mi nefunguje NavTrain (předtím ETD).
Mě ale děsí, že po dobu údržby nemají záložní server a že si dovolí dělat údržbu přes oběd. To by určitě u takového, pro bezpečnost důležitého, systému být nemělo.
Když už, tak aspoň naplánovat údržbu na čas, kdy jezdí minimum vlaků.
To se ale musíte obrátit na dopravce ETD je dílo ČD ne SŽ.
Tak dopravce dodá TJŘ třeba v papírové podobě, v čem je problém?
Resp. je to otázka na ČD Informační systémy, proč plánují odstávku takto, s tím asi SŽ, i když je gestorem aplikace asi moc neudělá.
Dejme tomu mezi 0:00 a 4:00…
No doufám že nejste strojvedoucí ČD, neboť by jste právě veřejně přiznal hrubou neznalost vnitřních opatření.
Drážní úřad i Ministerstvo dopravy bylo samozřejmě informováno také. Osobně jsem apeloval u Martina Kolovratníka.
Dodnes od nikoho ani náznak reakce.
Takových nesmyslů už bylo. V plzni dali první ranní svojšín-plzeň místo pesy která to jela při 120km/h tak akorát přesně 842+954 se kterým nebyla šance to zajet. Běžně se vozilo 9 minut zpoždění. Třešničkou na dortu bylo, že v plzni po příjezdu byly 3minuty na vystřídání strojvedoucích a pokračovalo to dál. V realitě už s 15minutama zpoždění na odjezdu. Ale na papíře to všechno samozřejmě sedělo… Nutno dodat že po 2 změnách v gvd a upravení turnusů to po půl roce už funguje jak má. Dobrá práce
Nejhorší je, že tyhle věci mají na starosti lidé, jejichž poslední cesta vlakem, nebo autobusem, byla na školní výlet.
A to v pomocné škole… 😀
Naopak mi přijde, že to dělal někdo, kdo toho vlakem najezdil spoustu, ale o programování toho moc nevěděl.
Ideální životopis pro programátora opravdu nemá vypadat takto, nebo ano?
2 roky hradlář
najeto 30.000 km vlakem
k tomu navíc:
1 týden SQL
2 týdny Rust
1 den JSON
4 hod Ruby
6 let na Windows
Ale tak je to Ruby on Rails, to jako železničářská průprava stačí.
ROFL 😀 😀
Inspiroval mě k tomu Dylan Beatie a jeho přednáška „Ctrl-Alt-Del: Learning to Love Legacy Code“ na Youtube.
Večer se mrknu, ale je jich na youtube trochu víc. Možná ta samá přednáška udělaná na více místech? S legacy kódem jsem taky měl svého času tu čest a k tomu big rewrite jsem se dostal, prostě se změnila logika jak organizace fungovala a muselo se předělat jádro, reporty, vše. Velmi zábavný půlrok.
Snad to bude lepší než čísi série kterou bych shrnul jako „OOP sucks“.
UPDATE: Jo vypadá to dobře… jste mi rozstřelil odpoledne, to do večera nepočká 😀
Ta reakce SŽ je zarážející. Jak „otevřeni připomínkám“? Jediná správná reakce by měla být: „neprodleně zajistíme, aby TJŘ odpovídaly realitě a víme, že včera bylo pozdě začít“. Nic jiného nepřipadá v úvahu.
To víte. Vymyslet kličku jak vinu přehodit na někoho jiného (nejlépe dopravce samotného) chvíli trvá… holt #mynic
Lhát se nemá. A zvláště ve věcech souvisejících s bezpečností slibovat a ujišťovat více, než odpovídá realitě, je nebezpečné.
Nepřipadáv úvahu? Já bych si nedivil kdyby ho, po vzoru jiných státních úřadů, začali šikanovat nebo žalovat.
A co se na nějaké TJŘ vykašlat a prostě to posílat podle potřeby digitální formou? Ten jeden blbý JSON protlačí i přes SMSky.
Inspiraci bych hledal na Franz Kafka Airport. 😀
Soupraváky z hlavního do Holešovic mají rychlost stále omezenu na 60, nebo už to bylo konečně napraveno (po 2,5 měsících výluky, kdy na to bylo opakovaně upozorňovánu)?
Hlavně že ve vytváření hausnumer místo čísel vlaků kvůli každý volovině, jde SŽ náramně. 🙁
Ano, a v té souvislosti se nabízí otázka (i když se článkem nesouvisející), zdali se přes skoro před rokem slavnostně otevřenou trať Vršovice – Hostivař stále jezdí 50, a kdy tam konečně bude traťová rychlost.
„Provozní záležitosti mezi Správou železnic a zaměstnanci dopravců však řešíme napřímo, nikoliv přes média.“
Jenže někdy už nic jiného nezbývá – a světe div se, pokud se víceméně interní problém „rozmázne“ v médiích, tak se konečně něco začne dít a mnohdy dojde k nápravě – ono se totiž toto „panstvo“ dost bojí zveřejňování svých chyb.
Ať si panstvo trhne nohou. Pokud by měli dost sebereflexe, tak na upozornění zareagují a poděkují. Bez zareagování se klidně může stát, že se fíra nebo cestující nevrátí domů k rodině a panstvo stane před sou5
…soudem – ačkoliv v ČR se určitá skupina lidí nebojí.
Tak nějak.
Jestliže SŽ ty provozní záležitosti již dvakrát „vyřešila“ naprostým ignorováním, jak ten strojvedoucí píše, tak zkrátka Správné Železnici takové cintáty nevěřím.
Naopak, melo by se medializovat cim vice Tim lepe. U RSD se jejich zakaznikem citi kazdy ridic, a tak jsou mnohem vice v hledacku. U SZDC je mezi beznym zakaznikem a ni dopravce a tak se hnev otaci na dopravce I v pripadech, kdy za to nemohou.
to mají cestující potom radost
Kdyby radost. Hlavně jsou nasr… . 👍
Toto je klasický případ neprovázanosti dokumentů resp. všeobecně dat související přímo s bezpečností. Naprosto učebnicový příklad z praxe auditování. SŽ by měla zbystřit, protože včera mohlo být pozdě. Nicméně je třeba najít kořenovou příčinu. Všeobecně to bývá nedostatečná kontrola na úrovni prvotního uvolnění dokumentu v souvislosti buď s nerespektováním postupů pro autorizaci dokumentu (individuální selhání) nebo chybně nastaveným postupem pro tuto autorizaci (systémové selhání). Protože pak je tu ještě „faktor lidského činitele“. To záleží na strojvedoucím. Někdo bude pojede tvrdě podle oficiálního papíru, jiný bude motivován (vědíc o chybě) vyjít cestujícím vstříc (a tomu, co SŽ zobrazuje na tabulích na… Číst vice »
Proč vlastně Os 8851 nezastavavuje ani v Krči, ani ve Vršovicích, když už tam jede?
Protože jede odklonem a aby se to zbytečně nezdržovalo.
Asi aby se nezdržoval, anebo neměl zpoždění ještě větší…
Spíš než Krč by byl praktičtější Kačerov, kde je přestup na metro.
To by tam ovšem #mynic nesměla mít perón o 10m kratší než pro dvojitý elefant.
Tak přinejhorším cestující vystoupí předkem…
MOŽNÁ operativně pro výstup zájemců, pokud by to nepřiměřeně nezdržovalo a vycházelo i s nástupištěm, nebo zvlášť pokud by se stejně čekalo na volnou traťovou kolej, tak by to šlo. Ale jakmile by to bylo v oficiálním výlukovém jízdním řádu, už se ten vlak nedá podle potřeby poslat přes Smíchov nebo Libeň nebo nechat projet bez zastavení u perónu.
Oficiálně to nepublikovat. Ale pokud vlak čeká na vjezd do Vršovic, proč uprostřed ničeho a ne třeba u nástupiště.
A kdyby se někdo pospíchal, tak by se mohl v tom Kačerově uvakuovat metrem…
To nic nejni! Experti, kteří ty jízdní řády zpracovávaji jsou schopný vydat i takový JŘ, že obratový vlak odjede dřív než ten první přijede 😀
Ale je to tím, že se nikomu, obzvlášť mladým, nechce dělat. A pak se přijímaji i diletanti…
Chtělo by to nějakého starého progaramátora, kterému se chce dělat, aby ten SW, který to generuje, tyhle chyby nedělal.
Já bych navrhl spíš ten systém udělat od základu znovu a moderně. Nevím co na JŘ mají, ale mám trochu strach že je to nějaká vykopávka.
Jojo…pod názvem „Trvalý jízdní řád“.
Což by spočívalo v tom, že by se jízdní řád neměnil v prosinci celý, ale jen dílčí části, ovlivněné stavebními úpravami.
Mnohde by to naopak změny chtělo, ale jako by se do nich nechtělo, resp. jsou tady nějaké platné smlouvy, které ještě nevyprší, a když zrovna vyprší u rychlíků, nebo se nějak domluví změna, bude v problémech zaběhnutý a zasmluvněný systém osobních vlaků a autobusů. A tak třeba rychlíky z Prahy do Tanvaldu stále jezdí za 3 hodiny místo za možné 2, a ROPID objednává souběžné autobusy.
Jistě. Ale zrychlení vlaku Praha – Tanvald přece nikterak neovlivňuje např. „rychlíky“ Olomouc – Opava – Ostrava…
Hele já bych to bral. Jako vážně (zatím). Jsem (také) programátor, velmi dobře detekuji možné chyby, taková práce by mne i bavila.
A teď jen dořešíme detail: vy mi za tu práci nabízíte 50 tisíc? Nezapomněli jste na „krát dva“?
Tady bych (také) hledal zakopaného psa. V tabulkových platech státních ajťáků.
Mínus za ty „nikomu, obzvlášť mladým se nechce dělat“. Mluvit takto v zemi s prakticky nulovou nezaměstnaností nedává žádný smysl. A už vůbec to nepomůže vyřešit SŽ problém se sháněním schopných zaměstnanců.
V některých lidech je prostě zažraná představa že jak se někdo nechce dřít někde ve fabrice za misku rýže a flašku piva na den, tak se mu nechce dělat. Problém je že lidi a velká část ekonomiky pořád jedou podle vzorců a představ z doby kdy byl lidí dostatek, z doby kdy byla porodnost pořád nad 2.1, nebo kolem 2. Jenže to už skoro 5 let neplatí, začíná se projevovat kombinace transformace ekonomiky a poklesu porodnosti před 30 lety. Být normální ekonomikou a zemí, nejspíš by se ten převis 250-300k míst v rámci EU srovnal migrací, jenže normální ekonomikou pořád… Číst vice »
A bydlíte tady? Jestli ano, měl byste se odstěhovat, když to tu je tak toxické… 🙂
Prozatím ano, ale už nějakou dobu zvažuju že se odstěhuji. Jednak mi plány zkřížil covid, který není pořád ještě světově uzavřená kapitola, jednak tu mám něco rozdělaného a to nejde ukončit stylem „Čauvec a šlus na Brno“ a jednak se Česko dostalo za toleranční hranici v poslední době. Podle všeho je to tu v horším stavu než jsem si myslel a teď to tak trochu bouchlo. Energetika, reality, neochota k Euru, dvě volební období co se promrhala šaškárnami… Ano, mohl jsem být aktivnější, mohl jsem nejenom psát občasné články, mohl jsem možná vylézt tak tisíc mil z komfortní zóny a… Číst vice »
Vy budete asi hodně starej, že máte o mladých takovou představu.
V jedné práci jsem měl kolegu, bylo mu cca 40-45, ale názory měl velmi podobné tady Petrovi. Holt boomer mindset.
Společně s nestárnoucí hláškou „ta dnešní mládež…“ 😂
Přinejmenším v jízdním řádu pro veřejnost to může být i úmyslně, aby snáze dojeli bez zpoždění, a naopak, když to vyjde a hodí se to, mohli odjet dříve. A tam, kde je reálně provoz řízen jinak než jízdou podle jízdních řádů, je lepší, aby i nádražáci ve svých jízdních řádech viděli totéž, co cestující.
Já sem pro to, aby jeden vlak v jedné stanici měl ctyři časy:
A) příjezd (podle sešiťáku)
B) výstup (aby ukazovaly jenom reálné přestupy)
C) nástup (to samý). Může být půlměsíc nebo kolmice s významem že se nečeká.
D) odjezd podle sešiťáku.
V zastávce na znamení nebo ve zbytku trasy za výlukou může být B>C.
Vždycky D>C aspoň o čas na zavření dveří.
Bez zpoždění dojedou v momentě, kdy budou jízdní řád psát podle „pantera“, ale jezdit s „Kissem“…
U rychlíku to psali pro 362, ale jezdili s „traxxem“…
Odkaz na druhý TJŘ vede na ten první…
Stačí změnit jedničku za dvojku a jde to:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/06/TJR_2.jpg
Tam je těch pitomostí hned několik…je to pro vlak Railjet (= netrakční jednotka tažená lokomotivou), ale ve sloupci 8 jsou u Kutné Hory a Žďáru nad Sázavou uvedeny hodnoty pro Pendolino a to V = 150 km/h, správně má být V = 140 km/h a potom u Řikonína je rychlost v = 115 km/h, ale správně tam nemá být nic, ale má platit ta V = 140 km/h, co je uvedena u Vlkova u Tišnova – celé je to nějak brutálně zmatené, naštěstí vlak řídí strojvedoucí a ten ví, jestli jeho vlak je naklápěcí nebo není a pak jede na… Číst vice »
Tak třeba ten co vyklopil vápno u Mariánek jel za rychlostníkem 90 necelou devadesátkou a ne výblitky podle TTP.
Jenže musíte se řídit stanovenou rychlostí ( ta v TJŘ).
Takže pokud je v TJŘ vyšší než ve skutečnosti, jedete tou nižší podle trati.
Pokud je ale v TJŘ nižší, než na trati, jedete podle TJŘ (opět tou nižší).
V opačném případě je to překročení stanovené rychlosti.
Ještě to nějak přetlumočit zab. zař., a je to ono…😂
Opraveno, díky za upozornění.
Prostě bordel SŽ a ještě jsou na Správě železnic dotčeni, že se to řeší veřejně.
Odvolat Svobodu..
Udelal bych brutalni tlak a humbuk! Kolegove toto je uz do nebe volajici!
A místo nápravy hledají, na koho to shodit. Ideálně na někoho, kdo s tím nemá nic společného. Např. na skladníky, kteří to vozí na paletách, místo aby to tahali v pytlích na zádech, jak se to vždycky dělalo.
A co vozí na těch paletách?Jedničky a nuly elektronických jízdních řádů?
To by byla sranda… 😀
dobrá správa se jen snažila snížit zpoždění – byť tím, že vlak odjede s náskokem😄