Strojvedoucí loni chybovali nejvíce v historii, ubylo srážek na přejezdech
Největší nehodou podle počtu zraněných bylo najetí vlaku Leo Express do zarážedla v Přerově. Foto: Drážní inspekce
Tuzemským strojvůdcům se nedaří snížit počet případů, kdy projedou na české železnici návěst Stůj. Oproti minulým letům už ale počty
Asi by se taky někdo mohl zamyslet nad tím, jestli náhodou není vyšší nehodovost důsledkem zvýšeného tlaku an strojvedoucí. Zkracují se obraty souprav, pak je strojvedoucí ve stresu, protože má zpoždění, snaží se jej dohnat agreasivnější jízdou (samozřejmě v rámci předpisů), vlaků jezdí na hlavních tratích více a tak je tlak vše urychlovat a už se nehledí na lidské možnosti. Navíc je strojvedoucích nedostatek a tak jsou víceméně tlačeni dělat přesčasy. To pak vede k neodpočatosti a celkové blbé náladě. Navíc skladba směn je šílená, místo aby se omezila práce v noci, tak jí přibývá, dělené směny, kdy máte několik… Číst vice »
Ale určitě to není liberalizací.. U nás by chtěli všichni strašně Englandovat, soutěžit a spol. Ale zapomínají trochu na vlakové zabezpečovače. Třeba Opava Ostrava. Na tu technickou přípravu liberalizace. A proč drážní inspekce nezveřejňuje počty projetí podle dopravců. Proč to balí do jednoho neprůhledného balíku.
protože by to bylo tuplem nespravedlivé, třeba u nás 810 projela na červenou, zastavila, zařadila zpátečku a vrátila se a nic se nestalo, nic se nevyšetřovalo.
A co že by to bylo podle dopravců? Nejvíc projetí by bylo u ČD a ČDC, jelikož vypravují nejvíce vlaků, to asi bude logické.
Re michal. Jenže z toho se dá podle vlako km z výroční zprávy dopočítat procento icidentů na dopravce.
A hned by se vidělo..
Už se ví co bylo příčinou ty pumelice co je obrázku?
stále není uzavřeno vyšetřování
jo, to je typicke vysetrovani po cesku. Studenka se vysetrue tak dlouho az se nakonec prohlasi ze uz se to vysetrit neda. Mne by ted zajimalo co se vysetruje tak dlouho v tomto konkretnim pripade, selsky rozum tohle proste nepobere.
Spíš bych tipoval, že už nějaké verdikty padly, ale nepravomocně. Holt než se to odvolá, než se to znovu posoudí, pak nějaká formální chybka a jede se nanovo…. Tohle je v silniční dopravě každodenní chleba…..
Tak podle závěrů DI, které jsem už někde četl, je jasně prokázáno, že za nehodu může výlučně indispozice strojvedoucího. Nepodařilo se ale prokázat, jestli je to indispozice zdravotní, nebo osobní (že chrápal).