Strojvedoucí, který způsobil tragickou nehodu pendolina v Bohumíně, byl opilý
Srážka pendolina a lokomotivy. Foto: HZS Moravskoslezského kraje
České dráhy řeší, zda se poškozenou jednotku vyplatí ještě opravit.
České dráhy řeší, zda se poškozenou jednotku vyplatí ještě opravit.
Postavit kolizní posunovou cestu v době pravidelného odjezdu jiného vlaku se svého času považovalo za zvěrstvo. Ale příčinou bude alkohol. Jakkoli to nezlehčuji, tak dost analýz nehod jsem již udělal a vím, že v ČR je tendence se rychle spokojit s nějakou „populárně znějící“ příčinou (byť významným faktorem nehody byla třeba i závada v infrastruktuře). Alkohol je z tohoto pohledu nadprůměrně populární. Je-li to vůbec pravda, pak by bylo alespoň seriózní dokumentovat, o jakou hladinu šlo. Pokud snad o nějakých 0,2 promile, pak je to směšná a nesmyslná kriminalizace dané osoby. Pokud ovšem několikanásobek, či snad dokonce nad 1,6 promile,… Číst vice »
V době pravidelného odjezdu vlaku, který prý ještě neměl ohlášenou připravenost.
Takže pouze prý, jedna paní povídala
Řada diskutujících tady obviňuje Primu z bulvárnosti, ale ČT už v ten den ČT odvysílala toto: https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3511493-v-bohumine-se-srazilo-pendolino-s-posunovacim-vozem-nehodu-neprezil-strojvedouci
Cituji: „Jelikož se strojvedoucí ráno nedostavil, volali mu na mobilní telefon, ale nedovolali se. A tak volali do Prahy, jestli nemá nějaký soukromý a ztráceli čas. Pendolino nachystal a dovezl k perónu jiný strojvedoucí, pak přiběhl tento. Klasické honem, honem. A následovala jeho poslední chyba v životě.“
Toto asi podle mnohých není bulvární sdělení, když to vyzvěděli mimo kameru od strojmistrů…
Prima samozřejmě není žádný bulvár. Bulvár je třeba Barandov. Ale důvod proč někdo označuje Primu bulvárem je ten že dává prostor i jiným názorům než Česká televize. Ta bohužel v poslední době protinazory označuje jen za dezinformace.
Prosím, nezvyšujte mi v neděli krevní tlak. díky.
Čím konkrétně? Nepovažujeme Barandov za bulvární TV? 😀
Dezinformace není protinázor, ale úmyslně šířená nepravdivá informace. Není důvod, aby ČT dávala prostor lžím.
Česká televize tady není od toho aby rozhodovala o tom co je a není dezinformace ale od toho aby plnila funkci veřejnoprávního média tedy aby dávala možnost vyjádřit se různým názorovým proudům.
Různý názorový proud znamená, že před černou krychlí stojí pět lidí a jeden pitomec se bude dožadovat svého vyjádření, že to je bílá koule? Tak zhruba vypadá představa některých obyvatel o různých názorových proudech. Tak vám to usnadním: nashle, tyhle hovadiny si piště na stránkách, z kterých čerpáte svá moudra.
Tak to právě není.
Prima bulvár je. A proruský.
Samozřejmě, že to žádné bulvární sdělení není – evidentně vůbec netušíte význam pojmu „bulvár“.
Dle Wikipedie je bulvár široká ulice 😀
Když jsem studoval v zahraničí, tak tamní bulvár se nazýval „buľvár“, protože tam všichni „vyvalujú buľvy nad tým, čo v tých obchodoch nie je“.
Na zjištění mimo kameru od lidí není nic bulvárního, zejména pokud jsou od zdroje. Také tam nevložili jedinou spekulaci ani „správný výklad“ ani dramatizace, což je sůl bulváru.
Nedostatek profesních pracovníků je problém dopravy celosvětově a v postsocialistickém českomoravsku zvlášt. Alkohol v profibranži je různě hlídán, dispečer při zahájení služby nemůže být na pracovišti vždy. U bus dopravy je to práskačství cestujících kteří mají obavu o svůj život. Na železnici jsou cestující vyloučeni.
O tom alkoholu mám velmi silné pochybnosti, a to v vzhledem k dlouhému otálení se zveřejněním tak závažného faktu. Pokud by byl podnapilý jednoznačně, zveřejněno by to bylo mnohem dříve. Dlouhé otálení nejspíš znamená, že výsledky nebyly jednoznačné. Dovolím si spekulovat, že se čekalo na vyjádření dalšího znalce nebo znalců.
Nebo také další zkoušky, jestli to nebyl omyl nebo vliv nějaké choroby (např. cukrovka).
Tenhle týden se to třeba dostalo ven proto, že se na to někdo (Prima) ptal – nikdo netvrdí, že výsledky dostali tenhle týden v úterý večer…
Strojvedoucí je mrtvý. Jak to přesně bylo si vzal sebou do hrobu. Trochu piety by to vůči pozůstalým chtělo. Otázkou je, kolik „měl“ nakoupeno. Děkuji všem
Jak můžete napsat pieta a měl nakoupeno v jednom příspěvku?
U piety se pije, ne? 🙂
Tak tak. Sedíce u Piety, kouřili cigarety a šnapsem žízeň hnali kilometr klusem…
Tím jsem chtěl zmínit, že nikdo nic pořádně neví.
0, 001
Upřímně některé zdejší komentáře opravdu nechápu. Mluvčí policie zveřejnila pouze jeden jediný neurčitý fakt. Tedy že strojvedoucí byl pod vlivem alkoholu. 1) Samozřejmě bude záležet na jeho výši. Určitě je rozdíl mít 0,2 promile nebo 2,0 promile. Předpokládám, že se to dozvíme nejpozději ve veřejné závěrečné zprávě Drážní inspekce. To nám taky alespoň částečně odpoví na otázku, jak moc velký vliv to mohlo mít na přehlédnutí (projetí) návěsti Stůj. 0,2 by asi moc velký vliv nemělo, 2,0 už by mohlo mít vliv zcela zásadní. 2) Tak jako tak to ale strojvedoucího (bohužel) neomlouvá. Stejně jako u řidičů autobusů nebo kamionů,… Číst vice »
S kolegou souhlasím a jen (drobně) doplním: padla tady i zmínka o přirozené hladině alkoholu a předpokládám, že i ta byla vzata v potaz i při pitvě a nemyslím si, že by si lékař vzal na triko „upravenou“ pitevní zprávu 🙂
To by bylo snadno zjistitelné. Přeci jen musel chodit na pravidelnou persku, kde je zaznamenáno, jestli se s něčím léčil, atd.
Byl jste někdy na persce? Tam vám tak leda změří tlak a vyzkouší, zda vidíte a slyšíte. A občas kouknou na cukr v krvi.
Pane Pražáku, proč tady fabulujete?
Nic ne fabuluju. Chodím na persku každý rok. Agel, Italská.
Já taky a nevím proč, ale u mne ta perska vypadá trochu jinak. Moč, krev (cukr), oči, uši, tlak, „tělocvik“ (ohnout se, rozpažit, atd.), poslech srdce, kontrola křečových žil a prohmat břicha. Plus samozřejmě otázky na další možné obtíže, jako pálení žáhy, bolení hlavy atd. a samozřejmě se všechny tyto údaje zapisují do počítače.
A tohle jako považujete za nějaké komplexní vyšetření??? Všiml jste si že tam chybí třeba i taková“drobnost“jako rozbor krve?
A na ty otázky odpovídáte připojený na detektor lži? Jak říká jeden kolega:“nic mi není a pokud myslíš že je přijdi si na to sám“.
Chodím tam už skoro 20 let.
Nevím k jakému sranda doktorovi chodíte vy, ale součástí žádanky je i výpis ze zdravotní dokumentace, kde se právě (musí) tyto informace uvádět.
A když se s něčím nelecite protože to neřešíte tak se to do toho výpisu dostane jako jak?
Nebo chodíte ke spicialistovi a obvodakovi to nehlasite.
Jste si jistý, že je legální, takovou věc posudkovému lékaři zatajit? To je trochu jiná věc než kašlat na informovanost obvoďáka.
A píšu někde že je to“legální“?
Já psal o tom že v takových případech výpis nic neřeší.
Pletete si psaný text s vaší vlastní představivosti 🙂
Nikoliv, jen poukazuji na to, že takové jednání není bez rizika.
Proč tedy pokládate otázku „zda jsem si jistý“něčím co jsem ani náznakem nenapsal?
Vaše věc. Vy jste začal rozvíjet teorie jak se to do lékařského záznamu neodstane. To možné prakticky je, ale legálně to problém je.
Jinými slovy nemáte žádný argument jelikož se vyhybate odpovědi na mou otázku 🙂
Tak většinou ten obvoďák vám vypíše přímo žádanku k tomu specialistovi.
Navíc specialista se většinou ptá, jaké vykonáváte povolání.
A jak se zajistí že od toho specialistovi zase donesete nějaké papíry tomu obvodakovi?
No tak samozřejmě. Když jsem byl na Sono, tak jsem dostal papír pro mého obvodního lékaře.
Samozřejmě vás k tomu nikdo nenutí, ale můžete se tím samozřejmě vyhnout například kontraindikaci u léků.
Takže vlastně vůbec nelze zaručit že ve výpisu máte skutečně to s čím se lecite že?
Když se s něčím neléčíte, tak je jen otázkou času, než buď neprojdete zdravotní kontrolou, nebo to bude mít fatální následky na vaše zdraví.
Děkuji za poučení 😀
Obvinit někoho z tak závažného činu, tím spíš když se dotyčný už nemůže bránit je opravdu velmi silná káva. Opravdu doufám že zmíněná televize to má ocelově pevně odzdrojováno.
Vzhledem k tomu, že to potvrdila i policejní mluvčí – zřejmě na základě informací z pitevní zprávy, která je / bude jistě součástí spisu tak „něco pravdy“ na tom asi bude… 🙂
I kdyby se to (teď) nedostalo na veřejnost tak to znamená, že to není pravda? Tím ale nechci nikoho (živého či mrtvého) nějak hanit.
No právě, řekla to policejní mluvčí. Číslo kolik promile bylo nepadlo. A tady se už lynčuje. Divné že s tím přišla spíše bulvární CNN Prima News, ne seriózní média.
Otázka zní v dnešní době dezinformací, které medium kdo považuje za seriózní.
Položme si tedy otázku: Kdo by měl prospěch z toho, že takové obvinění bude vykonstruované? A co by tím riskoval jakožto organizátor zločinného spolčení.
vítěz by mohla být pojišťovna…
i kdyby mel 0,2 tak je to proste spatne
Na 0,2 by doktor napsal, že míru ovlivnění nelze prokázat.
Tak že s tím přišla bulvární CNN Prima, která se celkově dost zaměřuje na krimi, není překvapivé. Naopak třeba ČT se podobným zprávám věnuje minimálně, většinou vydají až zprávu o soudu. Ona tahle zpráva má na veřejnost dopad reálně nulový.
A je to clickbait, to Prima taky miluje.
Třeba dnes ráno tvrdili, že prý v Buffalu napadly čtyři metry sněhu…. Pokud je vám to zdá přitažené za vlasy, tak ano – napadly čtyři, ale stopy…
Jsem fakt poslední, kdo se bude zastávat CNN Prima. Nicméně si nastudujte význam pojmu clickbait. V případě pendolina té zprávě nelze nic vytknout, je tam jasné vyjádření policie.
ČT a minimálně? Nechcete se jít léčit? Už v ten den ČT odvysílala toto: https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3511493-v-bohumine-se-srazilo-pendolino-s-posunovacim-vozem-nehodu-neprezil-strojvedouci Cituji: „Jelikož se strojvedoucí ráno nedostavil, volali mu na mobilní telefon, ale nedovolali se. A tak volali do Prahy, jestli nemá nějaký soukromý a ztráceli čas. Pendolino nachystal a dovezl k perónu jiný strojvedoucí, pak přiběhl tento. Klasické honem, honem. A následovala jeho poslední chyba v životě.“ Toto podle Vás není bulvární sdělení, když to vyzvěděli mimo kameru od strojmistrů?
To „minimálně“ bylo asi myšlené na „dílčí“ zprávy jako je ta zpráva, o kterou jde v tomhle článku.
Že o tom odvysílali reportáž v den nehody mi přijde celkem logické… 😉
Mně policejní mluvčí přijde jako poměrně dost ocelový zdroj.
tak to bude historicky první Pendolino na ND
Je to pro mě šok, ale dává to smysl, proč nenastoupil směnu v určený čas a dobíhal na vlak až po jeho pravidelném odjezdu…
A jak to jako dává smysl?
Když máte v krvi třeba 0,3 tak automaticky zaspite a když „nula“ tak nikdy nezaspite?
Samozřejmě závisí na té výši, kterou se předpokládám dozvíme nejpozději v Závěrečné zprávě Drážní inspekce.
To ne, ale s nulou je větší šance, že si všimnete, že tam máte na „stůj“.
Třeba byl na standartní zpoždění zvyklý , pry k cestování patří 😜
Zajímavé… Když se to stalo, proběhla informace nebo fáma, že nejprve měl postavenou vlakovou cestu a potom, protože se opozdil mu to shodili a nacpali tam ten posun. Tenkrát mi všichni v diskuzi nadávali, jaký jsem idiot a nerozumím vlakům, když jsem vyslovil názor, že něco takového je z pohledu řízení nebezpečné. On mohl např. dobíhat, venku viděl zelenou na navěstidle, mezitím mu to shodili a už to v tom spěchu nezkontroloval….. Říkal jsem si, co z toho při vyšetřování nakonec vyleze a co se najde, aby se to mohlo hodit jen na toho chudáka, který se už nemůže bránit…… Číst vice »
A už zase jen spekulujete.
Chudák co řídí vlak pod vivem. Dobře ty!
Pamatuju si Vás a neplést nadávání a vysvětlování, prosím pěkně 🙂
Když pojede vlak z Ostravy do Prahy zpožděný třeba o 10 minut (a jinak jezdí na čas) tak taky pozdržíte všechny vlaky na koridoru v délce 350 km o 10 minut protože tam „pravidelně jezdí vlak, který je aktuálně zpožděný“ nebo v tom čase pustíte někoho jiného, kdo měl třeba jet za ním? Když to v tom časovém okénku projede.
No jo vlastně. Máte pravdu, už se mi ten příspěvek vybavuje 😀 To byl slušný blábol.
Trosku srovnavate Jablka s hruskama ne? Posun a koridor, hehe…
To byl samozřejmě příklad… 😉 🙂
I tak, pokud už je důvod rušit cestu, měl by o tom být strojvedoucí informován.
🙂 Samozřejmě nejsem dispečer a do řízení provozu nevidím, jen to beru z „civilního“ pohledu – uvidíme, co přinese zpráva inspekce. To by se mělo definitivně ukázat jak to bylo s tím (údajným) zaspáním strojvedoucího atd.
Změna návěstního znaku není informace? Podle mě je to naopak ta nejjasnější a nejdůležitější informace, kterou může fíra dostat.
Chápu Vaše úvahy. Ale pojďme si opravdu počkat na výsledky vyšetřování Drážní inspekce. Kéž by jim to vždycky netrvalo tak moc dlouho.
Ale Pendolino postaveno nemelo, ani nasledne zruseno, tak co tady proboha tocis stale dokola za nesmysly.
Já bych počkal až na výsledek vyšetřování, mi tady nemáme všechny dostupné informace. Kaźdopádně pod vlivem alkoholu býr neměl.
Chcete říct, že ten alkohol mu do krve dodali posmrtně? Nebo si ho úplně vymysleli? A že mu shodili už postavenou cestu? No a co, když na volno se nehýbal a komunikace s ním nebyla možná (protože nebyl na mašině). Bohumín je frekventovaná stanice a těžko si tam můžete dovolit celých 10 minut nedělat nic a jen čekat, jestli se vám pohne vlak, který už měl být dávno pryč a který s vámi nemluví.
Když už chtěj zdražovat, jsem zvědav, jak chtěj do budoucna zabránit, aby se opilej strojvedoucí dostal do provozu. Mimochodem, nepojistit tak drahé soupravy považuji za ekonomický hazard.
To s tím alkoholem je samozřejmě průser jak Brno.
Pojištění je tu už x-krat probrané, tak ještě jednou: pojistka by byla astronomická, skoro žádný vlak není pojištěný.
Tak třeba LE těch svých 5 jednotek pojištěné má. 🤔
Asi proto, že je měl na leasing nebo úvěr, a proto tu byla asi podmínka, že vlaky musejí být pojištěny.
Ale vlaků „na leasing či úvěr“ jezdí po Evropě i ČR docela dost. To rozhodně neindikuje, že „skoro žádný vlak není pojištěný“ jak píše Beny.
Taky to může být právě proto, že LE má jenom 5 jednotek :). Stejně jako si pojistíte jedno svoje auto nebo jeden dům.
Pokud těch všech jednotek, vagonů a lokomotiv máte tisíce jako ČD, tak za pojistku dáte ročně tolik, kolik je případné plnění. Zákon velkých čísel. K určitému počtu nehod za rok v v průměru dojde, spočítá si to i ta pojišťovna a řekne si o takovou částku + svůj zisk.
A 5 jednotek se vyplatí a 7 už ne?
Zkuste poposednout – ČD má pouze pendolína??
To je diskuse jak rozprávka, ještě jsem napsal schválně nahoru „všech jednotek, vagonů a lokomotiv“. Pojistit jenom Pendolina by asi bylo divné. Notabene když jsou dvacet let stará.
A jak vyloučíte, že při „částečné pojištěnosti“ budou havarovat jen pojištěné vozy – protože pojistit všechno by znamenalo takové hausnumero, že by ČD vybíraly tak tisicovku za kilometr aby to pojištění uplatily…
Vězte, že p.PetrH. to píše správně a že vozidla lze teoreticky takto „havarijně“ pojistit. Ve velkém majetku a ve velkých rizicích se nepojišťuje konkrétní majetek (v tomto případě konkrétní vozidla dle výr. čísel), ale celá vyjmenovaná skupina vozidel. Z jejich nové (nebo časové hodnoty) se dohodne rozumný roční limit plnění a za ten pojištěný zaplatí. Pokud během roku částku z limitu plnění pojištěný vyčerpá, připlatí si limit plnění znova, chce-li mít nadále riziko pojištěno. Píši to velmi zjednodušeně. V reálu je to mnohem, mnohem složitější o hledání, jednání a výběr pojišťovny, jejích podmínkách a ceně. Při zjištění, že škoda byla… Číst vice »
Jo, jenže na alkohol bývá výluka. Takže pojistka by zde byla k prdu
Přijde mi zarážející že tohle má stát stejně jako oprava pendolina po Studénce, kde byly na šrot celé dva vozy.
Ono jde asi i to, že ve Studénce se ta kabina „jen odřizla“ plechy z kamionu, kdežto tady to byl náraz do kusu železa – takže sice jen jeden vůz ale asi větší rozsah poškození…
Ze Studénky je čelní vůz tak novostavba. Ty hliníkový panelový bočnice moc opravovat nejdou.
Pokud se nepletu tak ze Studénky šly některé věci použít i z toho původního čelního vozu – potřebovaly jen (relativně) minimální opravy, které se ale daly udělat.
Kdežto tady to může být po té srážce neopravitelné zničení – ten Kocour to relativně ustál…
I kdyby fira byl pod vlivem je divne ze rodina ma byt trestana. Rodina s nehodou nema nic spolecneho. V Cesku prece nelze trestat zemreleho tim ze potrestate jeho pribuzne. Zde jde o pojistku nikoliv o narovnani skody. Je to podobna otazka jako zda ma byt zivotni pojisteni vyplaceno pri sebevrazde. V mnohych zemich je vyplaceno (nevim jak v CR).
Vy někde čtete, že někdo chce hrát jeho příbuzné k trestu?
Nebo požadujete, aby lékař na pitevně spolu s policí provedli pojišťovací podvod?
Ano, nevyplatit rodine pojistne je finacni trest na rodine.
A to má lékař porušit přísahu a spáchat trestný čin? Oraganizovaně a když mu na to přijdou tak dostane několik let na tvrdo a skončí mu kariéra?
To opravdu není.
Vy fakt nebude neostřejší tužka v penálu.
Lékař se má držet v mezích zákona, ale je zákon dobře napsán a interpretován?
Ano, je.
Rodinu nikdo trestat nebude, ale alkohol v krvi je standardně uváděn ve výlukách v životních i úrazových pojistkách. Nevím o tom, že by nějaká pojišťovna alkohol tolerovala. Mnoho lidí o tom ale neví, protože si podmínky a smlouvu po pojištění nepřečtou. Ostatně – v začínající lyžařské sezóně bude zajisté opět dost případů, kdy budou pojištěnci překvapeni, že jim za úraz ze sjezdovky pojišťovna výrazně krátí plnění jen proto, že si pro zahřátí dali pár panáků.
Toto neni pojistovna. Je to odskodne CD. Neni to komercni pojisteni. Je to jiny typ plneni. Je to benefit u pracovniho pomeru ne komercni pojistovaci smlouva.
No a? I ten benefit má jistě k sobě navázané podmínky. MMCH, tím, že byla škoda způsobena v opilosti, mají ČD možnost přihlásit do dědického řízení jako dluh celé Pendolino.
Nemyslím že by ČD mohli nabízet benefit co je v podstatě pojištění pokud nemají licenci jako pojišťovna.
Není to prostě jen odškodné za pracovní úraz, které ovšem musí mít povinně uzavřené každý zaměstnavatel?
V ČR při sebevraždě nedostanete z pojistky ani korunu.
Nejsem odborník na právo, ale tipnu si, že to tak bude i ve více státech EU.
Nemáte pravdu, v ČR při sebevraždě často plnění dostanete, pokud ale pojistka trvala aspoň 2 roky. Viz třeba tady https://www.koop.cz/file/edee/dokumenty/pojisteni-osob/flexi-zivotni-pojisteni/specialni-pojistne-podminky.pdf
Záleží na podmínkách pojišťovny. Sebevražda je důsledek nemoci obvykle (psychické nebo fyzické), tzn. pokud k ní nedošlo hned po uzavření pojistky (proto ty 2 roky), obecně není důvod neplnit, ale záleží na pojišťovně.
§ 2837 Občanského zákoníku. Z toho také plyne že po více než dvou letech plnit musí.
Za co má být trestána?
Pokud je někde alkohol, tak žádnou životní pojistku nikdo nedostane.
Je to hnusný co novináři dokážou napsat! Strojvedoucí rozhodně nebyl pod vlivem! Ale všem se to hodí !!! Že? Pozůstalí nebudou dědit jinak by vzali na sebe dluh. Pojišťovna nebude hradit životní pojistku … Prasárny Strojvedoucího jsem osobně znal a nepil! Vím že měl problém se zuby takže třeba nějaký kapky … Ale novináři všichni napíšou že řídil pod vlivem!!!! Že vám není hanba k mrtvému rodině pozůstalým !!! Byl to strašné poctivy hodný slušný člověk !!!! Tohle si nezaslouží!
Jde o vyjádření policie.
Předpokládám, že Policie má k dispozici pitevní protokol. A doufám, že takovou aféru nespouští kvůli 0,05 promile…
kapky.. nebo taky margotku, že? (oblíbená výmluva řidičů).
Alpu na klouby…
Po kapkách možná nafoukáte, ale na krvi se neprojeví.
Po pralinkách do samé – bezprostředně po konzumaci se trochu nadýchá ale nevydrží to kdoví jak dlouho… 🙂
*to samé
Jasně, dali mu po smrti dýchnout.
no,všeobecně se ví,co novináři dokážou…
Znal jsem dotyčného rozhodně to nebyl pijan naopak!!! Vliv alkoholu byl na tragédii zanedbatelný spíš ten odpočinek !!! Byl to skvělí člověk !!!! Nesedl by nikdy úmyslně pod vlivem za stroj!!!
Vyčkejte na Závěrečnou zprávu DI ČR. Mrtvému stejně nepomůžete… Pokud tam bude přes 0,2 promile, není mu pomoci…
Obávám se, že jemu už nepomůže nic.
Dělá tam u těch nádražaků vůbec někdo střízlivý? To už je kolikrát případ chlastu ve službě.
My to střízliví dělat nemůžeme, to se nedá než pod vlivem.
Jak kolikrát? Letos to jsou dva případy, to u toho množství strojvedoucích nastupujících na směnu je praktická „nula“.
dva o kterých víme, ve skutečnosti jich bude nejspíš více.
Nnebude. Na nástupních místech je alkoholtester zapojený do APS (auomatizované prasoviště strojmistra) kde je archív, do kterého má přístup pouze nadřízený.
No já vím o dvou vlakvedoucích od ČD, které byly odejiti, protože ráno nadýchaly. Jedná v srpnu/ září, druhá tenhle týden. Obě přes 1 promile.
To že se to ututlá, neznamená že se to neděje. Vloni nebo předloni byl chycen fira ráno s víc jak 2 promile, což se taky jakože ututlalo, ač byl fira odejit.
Jezdí ještě někdo autem střízlivý? Policie ČR v letech 2019 až 2021 šetřila celkem 289 704 nehod, přičemž 5,1 procenta z nich zavinili řidiči pod vlivem alkoholu
Ovšem valná většina z nich tak učinila ve svém volném čase a vůbec za volant lézt nemuseli pokud věděli že nadýchaji. On moc dobře věděl že do práce jde a zadkem bude mít XY lidí.
To je super argument. Ve svém volném čase se rozhodli klidně zabít X lidí, protože alkohol na ně nemá vliv. Taky nashle. Kreaturní figurky obhajující chlast v řízeních dopravních prostředků tu fakt nemají co dělat.
„…a vůbec za volant lézt nemuseli…“ No ale oni vlezli a to je právě ten problém, ne?
souhlas…
No vtipnej fakt nejste
ty seš hnusnej!!!házíš všechy do jednoho pytle!!!totéž můžeš říct i o autobusácích?pilotech?
Tak asi nezbývá něž u vybraných profesí povinné foukání před nástupem na směnu……
Na nástupních místech kde někdo je to tak bývá, sice většinou dotazem zda jsem střízlivý a odpočatý. Na odloučených pracovištích už to může být problém, leda dýchat sám a důvěřovat.
Vím, že v ostravských tramvajích (nevím, jestli ve všech) je přímo zabudovaný tester a bez „nulového prodýchnutí“ nejde tramvaj vůbec zprovoznit k odjezdu.
Jako každý cestující dýchá do testeru ? 🤔
Myslel jsem, že je jasné že se to týká řidičů tramvají 😉 🙂
😆😆😆
Kolik cestujících je potřeba ke zprovoznění stanoviště tramvaje?
to by se mohlo rozšířít
Mrtvý se bránit nemůže… Třeba byl, třeba nebyl. Ovšem napadá mě, nakolik je provoz Pendolina rentabilní. Těch 16 cestujících náklady na provoz těžko zaplatí. Nehoda půjde z pojištění a jestli se to stalo kvůli jiné chybě, už nikdo řešit nebude.
je vidět že jste pendolínem nikdy nejel.
Šlo o první ranní spoj z Bohumína. Většina lidí nastupuje až v Ostravě.
Pokud není poněkud „opožděný“, jistě tuší kolik cca obyvatel má Bohumín a kolik Ostrava. To zaprvé. Za další: Do Bohumína se zajíždí zejména z důvodu servisního zázemí, které v Ostravě není a zpočátku se dokonce jezdilo pend. do Bohumína bez cestujících. To druhé vědět jako laik nemusí, o tom prvním – dejme tomu. Zřejmě si chtěl jen kopnout po vzoru jistého diskutéra, který argumentuje obsazeností a volnými sedačkami obdobně.
Co to placáš za nesmysly nýmande
„Třeba byl, třeba nebyl“
A na pitevně si to lékař vymyslel?
A tys byl na té pitevně? A zprávu jsi viděl?
A ty snad ano?
jo aha, takže všechno zmanipulované, a raději máme číst nezávislé zdroje, že?
A vy víte, jak se alkohol v krvi zemřelého zjišťuje?
Alkohol u mrtvého se opravdu nezjišťuje na pitevně, truhlíku.
Třeba se dá prokázat akorát cosi menšího než fyziologická hranice.
Nějak jsem se nedocetl „jak moc“ byl pod vlivem. Ano neměl chlastat ale to bylo 0,15 promile může být i po dvou večerních pivech a to si myslím že není tolik za co by měl člověk viset na stožáru.
Pokud vím že moje tělo špatně odbourává alkohol a zítra ráno mám směnu tak nepiju.
Především se 0,15 promile nepovažuje za stav pod vlivem. Vždyť je to méně než biologická hranice, která se běžne považuje za 0,2 promile, do této míry nelze prokázat ovlivnění. A pokud za +- 8 hodin nevystřízliví 2 piva, tak by neměl pít vůbec.
Pokud někdo za 8 hodin nevystřízliví ze dvou piv a není to 35kilová anorektička, tak by hlavně měl jít co nejdřív k lékaři, protože jeho játra nejspíš mají dost velký problém.
Pendolino na náhradní díly a je to. Era Pendolina bude během příštích 5-8 let končit. Je jich málo, co byla kdysi základní chyba. Základní plán na začátku byl vlastně jich koupit (od ČKD/Fiat) postupně víc. Ale jak padlo ČKD to už nemělo smysl, však už nešlo o podporu tradičních podniku po liberalizace trhů. Ten vlak se od Alstomu neměl vůbec kupovat, bylo to až moc optimistické mít tratě na 160 km/h a naklápění během tak krátké doby. Vlastně 20 let později ty vlaky dál nedosáhnou Vmax 230 km/h. Hlavně na začátku to byl rychlík který neuměl nic moc víc až… Číst vice »
Mělo jich být 10.
Ano. Na začátek 10 kusů a potom jich koupit ještě víc.
Dokonce německa literatura uvadi, ze DB sledovaly projekt naklapecich souprav CD na pocatku a chtely se do projektu pripojit pri porizovani neceho, z ceho pozdeji bylo ICE-T a ty mely zajem o 40 jednotek. Tak nevim zda nedoslo k „zmateni jazyku“. Protoze si nedovedu predstavit na jake relace by potrebovaly jen CD 40 jednotek.
Vlak plný lidí a opilý strojvedoucí. No potěš pánbůh. To mohlo snadno dojít i k ještě větší tragédii.
Pro 16 lidí by někteří dopravci nevypravovali ani autobus na dálkovou linku.
Myslíš že pak v Ostravě a hlavně na Svinově nenastoupí další cestující?
Hodně úsměvné tyhle komentáře od lidí, kteří zjevně neznají reálie, ale musí za každou cenu vypotit své “ moudro“ o obsazenosti.
Předpokládám, že v Ostravě cestující přistoupí. Spíš je to o tom, jestli se ČD vyplatí, aby jezdili pendolina z Ostravy do Bohumína a zpět. Při občas uniklé obsazenosti vlaků v tomto úseku je to k zamyšlení.
Hlavně v Bohumíně je depo, kde se odstavuje – na hlavním v Ostravě je jen lokomotivní Carga.
Super plán kvůli 8km koupit v Ove pozemky a postavit tam halu na údržbu, odsávání WC a plnění vodou. Plus samozřejmě myčku 🙂
A zaměstnanci by měli zázemí v Ove nebo by tam jezdili kvůli pendolinu a pak se zas vraceli do Bohumína udržovat mašiny?
Řečeno slovy jednoho prodavače z Německa…
„…a to se vyplatí“ 😀 🙂
V tom případě zrušit ONJ v Praze tam kde je a postavit ho u Václaváku.
A vlaky vypravovat z hlaváku. Protože z ONJ na hlavní nejezdí vůbec nikdo. Je to 5 km.
Do Bohumína je 8.
: – )
„k zamyšlení“ – Což je pro vás prokazatelně zcela neznámý pojem, když ani nechápete, proč to pendolino ráno z Bohumína vyjíždí.
Pánové, pánové. Každý má právo na svůj blbý názor i když tomu vůbec nerozumí a nezná souvislosti.
Pan noerf dostane klíčenku a bude spokojený že nás tady všechny přesvědčil o své „moudrosti“.
Hňupe
Autobus z garáře jezdí obsazený?
Pokud se to potvrdí, tak rodina strojvedoucího příjde o nárok na odškodné.
Jenže jsem se nedočetl ani jinde o tom, kolik měl. Nástup brzo ráno, večer předtím třeba jedno dvě piva nebo 2 deci vína není totéž jako když je někdo nacamraný tak, že sotva najde nádraží a přikrmuje opičku i přes den. Jen se nad tím zamýšlím. Neomlouvám nikoho, řízení pod vlivem alkoholu nebo drog v žádném případě neschvaluju.
Vzhledem k tomu, že je to posmrtný odběr a je tam nějaká tolerance, tak bych si vsadil, že to asi nebylo úplně málo.
Navíc teda jak tu píšou ostatní, pokud by měl někdo po dvou pivech večer ještě ráno při nástupu do práce zbytkáč, tak je buď nemocný, nebo tam byl krátký odstup – tak jako tak by si v takové situaci ani ty dvě piva dávat neměl, když má pak zodpovědnost za desítky lidí.
Vždyť já i psal, že řízení s alkoholem neobhajuju. Jen jsem si vzpomněl na jednu ranní nehodu, kdy do stojícího trolejbusu praštil spěchálek v osobáku a nadýchali oba dva. Za hodinu už trolejbusák ne, ale to mu už samozřejmě nepomohlo.
A proč by mu ta taky mělo pomáhat, když rozhodný je stav v době vzniku nehody??
Kde sú tie časy, kedy bola intoxifikácia etanolom poľahčujúcou okoľnosťou…..
Naštěstí už hluboko v řiti zvané minulost. Ty ses stal alkoholikem, že po šílenství předků vzdycháš? 😜
Jestli je dorpavopat alkoholik nevím, ale dělat z alkoholu či jiné intoxikace vždy a bez ohledu na míru možnosti ovlivnění úsudku přitěžující okolnost, je na hlavu.
a tyhle moudra je vhodne trousit pod timto clankem?
kde se nekdo ozral, zaspal, a i po probuzeni nebyl ve stavu ridit vlak…?
Je, protože je vždy třeba uvažovat celou situaci, ne to dělat redukcionisticky, jako je oblíbené, kdy se za alkohol, nebo jinou intoxikaci automaticky přičítá vina, nebo je to přitěžující okolnost. A to aniž by bylo zjišťováno nakolik se vzniku dané situace mohl podílet.
A jinak v článku se píše že při nehodě zahynul, jestli zvládli příslušníci vzbudit mrtvého, asi by měl někdo vyrozumět Vatikán.
Ale ten alkohol prostě JE přitěžující okolnost. Tím spíš, když jde o profesionální řidiče, strojvedoucí, piloty a některé další profese. Proč by proboha neměl být? Co neobhajitelného se to tady snažíte hájit? A ten druhý odstavec – to jste asi taky nějak nepochopil, ne? Asi jeden den něco slavil, do rána to jeho játra nezvládla odbourat, navíc zaspal – to už se psalo nějak krátce po nehodě, že k vlaku dorazil pozdě, že tam na něj čekali a že pak některé úkony dělal ve spěchu… Nepředpokládám, že by něco pil ráno, to byl spíš zbytkový alkohol. Nevíme kolik ho bylo,… Číst vice »
Můžeme na to koukat jako na dva různé přestupky „projel stůj“ a jiný „jel pod vlivem.“
Pokud se mezi tím dá prokázat souvislost „projel protože chlastal“ tak souhlasím, je to „projel a přitěžující okolnost.“
Pokud ale projel z důvodu nezávislého na chlastu (nikdy v nadvlaku SC nekouká na návěsti) tak jsou to nesouvisející přestupky.
Jenže alkohol ovlivňuje úplně všechno, proto je zakázaný. Ta souvislost je tedy automatická.
Ne, alkohol je zakázaný protože si někdo usmyslel že bude zakázaný. V právu nemá v podstatě nic vědecký důvod, je to jenom o tom si kdo vykřičí, vysomruje, nebo vyhandluje za něco jiného.
Šaškárna s alkoholem a jinými drogami není nic jiného než důsledek vydupávání si a handlů v minulosti. na což se zase nabalily jiné věci ohledně jiných zákoníků a podobně.
Sorry, ale tohle je i na mě moc. Až vám nějaký ožralý idiot zabije někoho známého, budete mluvit jinak. Každopádně zde jste skončil
Co to melete? Vliv alkoholu a jeho metabolitů na lidské tělo je vědecky podchycen tak podrobně jako máloco. Jeho zákaz tedy stojí na čistě vědeckých základech a není to žádný společenský úzus, jak se tady snažíte naznačit. Popravdě mi není úplně jasné, jak dospělý člověk může něco takového myslet vážně.
ve vší úctě – co to plácáš? opravdu tady obhajuješ řízení pod vlivem?
Jenom tvrdím, že už byly případy, dky došlo k nehodě s ožralým řidičem, ale chlast nebyl příčina.
To platí pouze pokud hledáte jenom jednu příčinu. Jenže na silnici často platí, že i když chybu udělá někdo jiný, vy obvykle ještě máte možnost nějak ovlivnit důsledek – buď nehodě úplně zabránit nebo zmírnit její následky. Řízení pod vlivem alkoholu znamená pomalejší reakce, takže té nehodě nezabráníte, i když byste to za střízliva odkázal, nebo nezmenší následky. A protože alkohol je zakázaný a všichni o něm vědí, že takhle působí, bere se to tak v případě alkoholu automaticky – tj. není potřeba dokazovat, že by za střízliva nehodu dokázal odvrátit nebo zmírnit její důsledky
„není potřeba dokazovat, že by za střízliva nehodu dokázal odvrátit nebo zmírnit její důsledky“ – to je právě ta chyba.
A co hůř, ono není potřeba prokazovat, že by za střízliva dotyčný řidič nehodu nezavinil. (A jsou takoví, kteří i za střízliva dělají riskantní manévry, předjíždění s myšlenkou malé pravděpodobnosti že by něco jelo naproti,…)
Ne, není to chyba. Alkohol za volantem/kontrolérem nemá co dělat a je v pořádku, že se to v případě nehody trestá.
Je v pořádku, že se trestá, občas i namátkovými kontrolami, v některých případech jsou i plošné kontroly.
Není v pořádku, že se neprokazuje vliv na podíl zavinění kolize. V případě nedaná přednost vs řidič na hlavní byl opilý, by se mělo prokazovat co měl řidič na hlavní v zorném poli a jaké měl možnosti reakce. Pokud udělal pro minimalizaci nehody všechno, co mohl, tak to není jeho vina. Pokud naopak začal brzdit pozdě, tak samozřejmě z důvodů nevyježděnost,… vyhrává opilost.
Dobře, já jsem to pochopil že zvládl zaspat na mašině, to pak ano. Alkohol není možné plošně brát jako přitěžující okolnost. Respektive by se takto brát neměl. Víte proč? Jednak jsou situace které nejdou zvládnout ani za střízliva a jednak tím že někoho někam zavřete, potrestáte, tak nic nevyřešíte, lautr nic, akorát ukojíte něčí touhu po pomstě. Nic víc. Podle mne před tím, než bude alkohol, nebo jiná látka, vzata jako přitěžující okolnost, by mělo být orgány dokázáno že danou situaci mohl člověk s odpovídajícími zkušenostmi a stavem vozidla vyřešit za střízliva, předejít jí. A následně jestli za daných podmínek… Číst vice »
alkohol by měl být automaticky přítěžující okolnost.
s chlastem v krvi nemáš lízt ani do auta, ani do mašiny, ani do ničeho jinýho.
i kdyby měl důvody jakékoli.
To, že situaci nezvládne ani za střízliva, neznamená, že ji nezvládne za střízliva lépe.
Trest nemá nic řešit. Hrozba trestu má odradit od takového jednání.
> Podle mne před tím, než bude alkohol, nebo jiná látka, vzata jako přitěžující okolnost, by mělo být orgány dokázáno že danou situaci mohl člověk s odpovídajícími zkušenostmi a stavem vozidla vyřešit za střízliva, předejít jí.
Ne, to právě ne. Alkohol je při řízení zakázaný. Všichni vědí, jak působí. Takže není potřeba nic prokazovat, má to být automaticky přitěžující okolnost.
Ano, alkohol je zakazaný. Ale pokud se neprokáže souvislost, je to samostatný přestupek (jel pod vlivem. Nedal přednost. Tresty zaslouží dva. Jestli navíc kradl, tak tři. Ne jeden, s tím že co ještě stihl za rok se bere jako přitěžující okolnost. )
Ne, jeden čin se hodnotí jenom jedním způsobem.
Snažíte se hodně, ale tohle neobhájíte. Nejen u nás, ale i v jiných zemích se pod vlivem jisté činnosti dělat prostě ze zákona nesmí. To není selhání společnosti, ale naopak ochrana společnosti nevinných, kteří jsou takovýmto jednáním ohroženi. Já vím, dříve, za parního provozu, nosil výpravčí k mašině flašky piv a četa byla na mašině klidně 24 hodin (pokud ji nikdo nevystřídal, musela tam být – parní stroj nejde zamknout) a znám ty zkazky od strojvedoucích jak se např. fíra na manipuláku tak ožral, že druhou část cesty jel topič a fíru v depu vyndávali jak prkno z mašiny. Nezlobte… Číst vice »
Ja nie som alkoholik. Ja som opilec! Alkoholici chodia na mítinky „anonymných alkoholikov“. Nikdy v živote som nezasadol za volant alebo riadiaci pult akéhokoľvek motorového vozidla, keď som bol opitý. A keby ma tam niekto aj nasilo natlačil, tak odmietnem urobiť akýkoľvek úkon, ktorý by dané vozidlo uviedol do pohybu.
Tak pokud se dotyčný neovládá nebo neví co dělá, může jít sedět leda za Opilství.
Nečakal som že to niekto bude brať vážne.
Nie. Z mojej strany to bola irónia. Neschvaľujem vedenie motorových vozidiel pod vplyvom alkoholu!
Vy nevíte, že slovenský a český humor jsou už z principu nekompatibilní?
Nečakal som že to spustí až takú debatu, viď príspevky vyššie.
Já říkám, že my Češi jsme de facto Němci, protože Němec by to moje rytí pochopil. Na to, že Slováci jsou v tomhle jako Japonci jsem nějak pozapomněl. 🤣
Tak ono záleží na tom jaký je to trestný čin. Jestli někdo v opilosti řekne že paní komisařová je s prominutím tlustá megera co chrápe s celou vesnicí, tak tam by ta intoxikace polehčující okolností být mohla. (Respektive když někdo žvástá kraviny v opilosti, tak to většina lidí přejde, a nevidím důvod mu za to dávat tak přísný, na tož přísnější trest, než normálně), ale jestli opravdu napitý vleze na mašinu, nebo do auta (a teď nemyslím těch 0.5 promile co se tu často bavíme), za páky těžkého stroje atd., nebo bude po městě venčit svůj arzenál, tak tam to… Číst vice »
Nemohla. Ledaže byste se do toho stavu nedostal sám. Například byl do vás alkohol násilně vpraven. Jinak si za svůj stav můžete sám a přísnější trest vám to má připomenout.
Božíčku, lidi, přečtěte si ten trestní zákoník někdy, vždyť platí i pro vás. Alkoholové opojení (ani jiný stav nepříčetnosti) neníí obecná přitěžující okolnost. Existuje v něm skutková podstata trestného činu opilství, podle které se trestá ten, „kdo se požitím nebo aplikací návykové látky přivede, byť i z nedbalosti, do stavu nepříčetnosti, v němž se dopustí činu jinak trestného“. Sazba je do deseti let, ne však výše, než co zákon stanoví na trestný čin spáchaný v takovém stavu; jde tedy o potenciální zmírnění trestu. A výluka je na uvedení se do stavu nepříčetnosti v úmyslu spáchat v něm trestný čin, tedy… Číst vice »
Při řízení to snad nebyla polehčující okolnost nikdy, pokutovalo se to i za dob veřejné bezpečnosti ve žlutobílém trabantu.
Ve středověku byla, ale tam se snad vracet nechceme.
Ve středověku nebyla motorová vozdila.
Řídí se ovšem i nemotorová vozidla.
Jejich pohon ale měl tak trochu fci autopilot.
Tak středověk, záleží tedy na době a místě přece jen jen to období pokrývající cca 1000 let a cca 1 milionů čtverečních kilometrů, byl v nejednom ohledu lepší dobou než následující období a mnoho našich koncepcí o něm vzniklo v době dávno po jeho konci, v podstatě jako propaganda. Z našich příkladů třeba oblíbená koncepce o zlých středověkých feudálech a robotě. V e středověku byla robota cca 30-40 dní za rok, někdy v 17. hrubě přes 150 (extrém byl snad k 200 dnům. Jinak dnes je někde na té úrovni 150 dní den daňové svobody, ale už jsem jej delší… Číst vice »
Na přelomu 19. a 20. Století opravdu byla.
Prosím neber vážne ironicky mienený komentár. Díky.
V životě jsem neviděl Trabanta ve službách VB. Rád si doplním mezeru. A trubičky se používaly už v dobách modrých sedanů a stejšnů.
No bodejť. S tím vysavačem by nikoho nedohonili.
U VB nikoliv (to fyzicky existující vozidlo na srazech trabantistů je jen recese), ale Dederóni trabanty jako policejní služební vozidla opravdu používali.
Nečakal som že niekto bude brať vážne moju iróniu….
Doufám, že ČD obratem zveřejní kolik alkotestů ročně udělá.
Jestli má drahá železniční doprava šanci přetáhnout movité pasažéry z aut, tak je to výrazně vyšší bezpečnost než na silnici. Teda doufám, že řidiči vlaků nejezdí s „hladinou“
Není velkej problém to zjistit – „Každý měsíc provedeme zhruba pět a půl tisíce namátkových kontrol.“ – myslím, že to je dostačující počet
Díky!
Každý měsíc 5,5 tisíce? A kolik jich je u strojvedoucích?
Tomu sám nevěříte. Měsíčně ? Snad za rok .
Tak na asi 14 tis zaměstnanců to vlastně není tolik.
Výroční zpráva SŽ tvrdí že SŽ provedla roku 2021 50 tisíc alkotestů. Pro srovnání.
A kolik jich je administrativních a kolik skutečných?
Takové věci se stávají i když je striktně kontrolován každý zaměstnanec.
Vy jezděte radši na osloví.
Btw brno praha jezdím za 170-200 Kč. To autem asi neporidim
To nevadí, že jste nepochopil, stane se. Třebas Vám to někdo vysvětlí.
Já to nebudu.
Bo když člověk začne diskutovat s volem, tak za chvíli diskutují 2 volové
To u vás platí na celé čáře, i když občas máte i světlé chvilky.
Byl by příklad? Díky
Například elektrifikace Veselí nad Lužnicí – České Velenice a těch příkladů by se dalo uvést daleko více.
Jen malé doplnění, nehoda se stala letos.
Připojuji se a prosím tedy o korekci: „K nehodě došlo loni v červnu…“