Strojvedoucí Českých drah zapomněl zastavit v Olomouci, expres pak sunul stovky metrů zpět
Lokomotiva řady 151 v čele expresu Českých drah u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Podle svědků někteří lidé vystupovali přímo do kolejiště.
Trochu podobná situace právě teď ve stanici Jihlava. R667 nepočkal na přestup cestujících z 5 minut zpožděného Sp1917. Rychlík se rozjel zrovna když cestující vystupovali z osobáku. V Helenině na mostě přes řeku zastavil, tak 10 minut tam stál a asi za asistence paní průvodčí, která šla na konec soupravy, couval zpět do Jihlavy. Úsměv cestujících z osobáku, když se rychlík vrátil, byl výstižný 😉 Půl hodiny zpoždění.
Tak podle paní průvodčí sice byla postavena vlaková cesta, ale strojvedoucí nepočkal na vypravení výpravčím.
Měl jet do další stanice to se může stát taková tragédie to není.
Že se tu najde magor, který nad tím mávne rukou to je tedy síla. Tento server už podle jména snad neslouží jen k obhajobě chyb a poklesků tzv. fírů, producírování, rozepřím a vtípkům lidí kolem dráhy.
Přehlédnout zrovna tuhle stanici dá docela zabrat, v osobní dopravě asi neexistuje vlak, který by tu nezastavoval…
třeba zaskočil z carga
A SuperCity Manažer, který jako jediný Olomoucí projížděl už nejezdí 15 let.
Mají zkrátit pracovní dobu na 8 nejvýše však 10 hodin a zkrátit projížděné úseky. Ti lidé jsou evidentně přetížení. Tak ať jim zkrátí pracovní dobu!
Soudíte podle jednoho vlaku? To jste tedy dobrý.
Zkrátit pracovní dobu na 8 hodin, nechci děkuji, bych byl furt v práci, abych udělal normu, už teď to je občas boj. Raději 12 – 13 hodin.
Sjednotil bych strojvedoucí s námi řidiči. Napsat něco jako 561 a dodržovat dobu jízdy max 9 hodin, a 9 nebo 11 hodin odpočinku a směnu 13 h max 15…
Já jsem myslel, že zastávku podle vyryté značky na stromě v pralese musí odhadovat fíra jen v Brně.
No jednou se mě stálo že fíra zapomněl zastavit rychlik v HK Slezské předměstí a zastavil až na,hl.n. úspěšně jsem si na něj tehdy stěžoval….
uspesne? co si mam pod tim predstavit? 🙂
To je mi Vás líto. Velmi.
Co znamená to „úspěšně“? Že tam druhý den zastavil?
Třeba chtěl vyzkoušet konečně tu 160ku v Olomouci.
Přes Olomouc osobní není 160.
Třeba tam bydlí jeho tchýně !!
U vlaku vyšší kvality jsou snad sekurity, je ale pravda že ze zkušenosti jsou tam jen na okrasu. Podobným výlezům z vlaku by měli zabránit.
Zas tam jsou pouze 2, nebývají tam po celou dobu jízdy vlaku a nejsou součástí vlakové čety, takže je pak otázkou, zda by se s nimi někdo nehádal, že je nemusí uposlechnout, když s ním není průvodčí.
a maji vubec k necemu takovemu pravomoc?
Při podobném přehřešku může palubní rozhlas hlásit tisíckrát aby lidi z vlaku nelezli do kolejí,ale vždy se najdou ichtylové, kteří svůj pud sebezáchovy ŕeší jinak….Sám jako ještě aktivní fíra jsem v minulosti zažil, jací odborníci z řad cestujících se najdou a vylezou při mimořádnem zastavení vlaku do kolejí a mají kliku že je kolemjedoucí vlak nesešrotuje…..
Ti tam nebývají po celou dobu jízdy vlaku, a zas, jsou pouze 2 na celý vlak.
Omlouvám se, komentář patří vedle.
To je tak kdyz v roce 2021 neumime z masiny blokovat dvere.. kazdej vuz jina ves, vysel na to uz asi treti dokument asi o 50ti strankach kde se resi jak zavirat nejruznejsi kombinace vozu a uz se v tom pomalu nevyznaj ani cvicny… jenom aby to v pripade vypadnuti cloveka z vlaku bylo na koho hodit, protoze nas srotovy park je fakt bida…
I kdyby to šlo blokovat z mašiny, tak nezabráníte tomu, že cestující použijí nouzové otevírání dveří (což bych se jim ani nedivil – v situaci, kdy byla projeta stanice, ve které chtěli vystoupit).
A to je starost strojvedoucího?
Já jsem si naivně myslel, že fíra má tlačítko v jednotce (Elefantu), ale ve vagónech má tlačítko vlakvedoucí 😀
Na trati Ústí n. O. – Mlýnický dvůr s LE běžná praxe 😜😁
Tak dnes jsem jel rj1313, ten v Olomouci nestavěl. Ale odpoledne pak zpátky rj1312 při odjezdu ze Studénky povídali něco o tom, že další stanice bude Olomouc. Ale tentokrát jsme jí taky projeli. Dle jízdního řádu jsme tam ani stavět neměli. Tak já nevím, třeba to je teď takový nový sport – prostě projíždět Olomouc – vždyť co, je to „jen“ krajské město… Nebo to zatím jen nějak trénují (a trénovali toho 18. 9.)… 🙂
Omluva ale jel jste railjetem nebo s IC od pana Jančury… jeden se “ díky “ jeho egu v těch vlacích nevyzná .
Tento RailJet v Olomouci nezastavoval hlavně z toho důvodu, že z Olomouce do Mošnova byl vypravený vlak zvlášť 🙂
Nečtu celou diskuzi a s provozem na železnici, krom cest do škol a na výlety nemám nic společného. Vůbec nechápu, proč rozjetí, zastavení apod. není řízeno automaticky přes GPS nebo ještě lepší systém. Člověk je pořád jen člověk a vždycky bude dělat chyby, nikdo není neomylný. Je to strašná zodpovědnost, proč to nepodpořit kvalitní technikou, skoro bych až řekla „autopilotem“??? Poslední dobou, abychom se skoro báli vyrazit vlakem na výlet s rodinou. Trnout, kdy strojvedoucí at už v našem vlaku nebo ve vlaku proti udělá fatální chybu. Proč mám pocit, že české dráhy a pošta nejsou podniky úplně košér poslední… Číst vice »
To jsou zas kecy. Když si spolehlivost člověka a GPS vyjádříte čísly, tak zjistíte že člověk je MNOHEM spolehlivější než GPS. Patrně je to ale stejně jedno, protože evidentně vůbec nevíte jak funguje GPS.
Ó ta pýcha. Lidi jsou všeobecně o hodně spolehlivější než počítače, že. Jak funguje GPS zjevně nevíte Vy. V kombinaci s měřením rychlosti a zadanou hmotností by ji určitě šlo použít k doručení pro zahájení brzdění. A v kombinaci se seznamem zastávek a problémů na trati – ono by se třeba ukázalo, že by se pak chudák fíra u Mariánek nevřítil stovkou do třicítky. Jitka píše jasně: podpořit.
Asi znáte princip GPS teoreticky, ale ne realitu. Ve skutečnosti to je utopie, protože nemůžete zajistit trvale dostatečnou kvalitu signálu z družic.
proč mám pocit, že komentujete něco v čem se vůbec nevyznáte? Zabezpečení tratí je Správy železnic..
Vlak přepravující cestující v ČR neznamená automaticky, že ho provozují ČD. Byť v tomto případě tomu tak bylo.
Paní se ptá. Tak ji to vysvětlete
To je ale pěkná blbost, co píšete, přemýšlejte trochu. Jako byste napsal, že za bezpečnost na dálnici ručí správa silnic a vy si můžete vymontovat brzdy a pospávat. Zabezpečení přece vždycky musí být v kombinaci dopravní cesty a provozovaných vozidel.
protože chechtáky….
Já spíš mám pocit, že aplikace GPS by nebyla dostatečně drahá (i když v sw se dá utopit opravdu mnoho) – a proto ani dostatečně cool.
Jsem zažil v autobuse, jak volá dispečink, že někoho nechal na zastávce a dotyčný se ozval… Faktem je, že ten autobusák vůbec nevěděl, že tam má stavět, zřejmě tento spoj jel poprvé. U vlaku je to sice zdánlivě větší problém, ale pokud byla vlaková cesta volná, tak v zásadě rovněž bez rizika.
Mne sa toto raz stalo na východnej zastávke na úplnej periférií, lebo očividne tam vznikla nejaká miestna zvyklosť že autobus zastavuje ako inde ako na riadnom nástupišti 😀 Takže som len videl ako prešiel okolo a dispečing ho potom otáčal naspäť.
Já jsem zažil, jak autobus (NaD) ujel průvodčímu, který na náhradní zastávce vystoupil….:-D:-D….za tři další zastávky telefon řidiči…a všichni cestující otrávení, že se pro něho musí vracet… A dokonce jsem zažil i Regionovu, která ve stanici ujela vlakvedoucímu / průvodčímu… Najednou za stanicí brzdy a ten vlakvedoucí – takový typický venkovský strejc ten vlak dobíhal…. On v tom vlaku jel i nějaký jeho kolega – taky železničář, možná nadřízený, se kterým celou cestu kecal…. Ten jen vstal a kroutil hlavou …:-D:-D
Třeba to byl někdo, kdo jezdil na nákladních vlacích a přešel na osobku 😀
A divil se, že to nemá v Olmíku postavené do ranžíru.🙃
Jak je tohle možné, copak už nejsou výpravčí na nádražích,nebo hajali oba i strojvedoucí ? To se může stát jen v Čechách ! Vyhodit bez náhrady .
A za co? K žádné MU nedošlo, VC byla postavena, strojvedoucí si jen pozdě uvědomil, že má v Olomouci stavět.
Taky požadujete vyhodit každého autobusáka, co zapomene zastavit na zastávce? Osobně jsem v Pardubicích zažil 4x za poslední rok, že řidič MHD zapomněl zajet na zastávku (a to je jen to, co jsem zažil já osobně)
Marná snaha. Souček je mimo šerblík.
Zajímavé, u nás se zastávka hlásí automaticky podle GPS
A co má hlášení společného s projetím/nezajetím do zastávky? Ve všech případech toto hlášení proběhlo ,jen řidič zapomněl.
Jj, od klávesnice by každý vyhazoval.
V praxi se zjistí, že nejsou lidi.
Management dostává stížnosti, není ani schopen je vyřizovat protože nejsou lidi.
A nakonec už ani nemáte koho vyhodit.
Dovoluji si vás upozornit, že Olomouc je na Moravě.
A nechtějte po nem , aby věděl , kde začíná Slezsko 😂
No jo vlastně. Tak to je normoš ok.
Výpravčí jsou zrušeny ,jsou jenom na podávání rozkazů veškerá výprava vlaku je na vlakovém personálu
Vyprávu vlaku provádí výpravčí (dispečer) – a je jedno jestli výpravkou, návěstidlem, rozkazem, atd…, ale vždy výpravčí.
Vlaková četa dělá pouze úkony dopravce před odjezdem vlaku, ale ne výpravu.
Doufám, že ČD vybraly od cestujících doplatek za původní cílovou stanici, a tak zabránily úniku tržeb s péčí řádného hospodáře
Nebuďte na fíru tak přísní. Na to, že brzdil ruční brzdou jednoho podvozku to ještě není nejhorší 😉
Kdyby tomu tak bylo, tak by nepokračoval v jízdě (závada brzdy).
Oba to přece víme, jen jsem to chtěl odlehčit.
Na železnici si neděláme legraci z nefunkční brzdy, v minulém století to končilo velice tragicky a něco nedávno https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/1190485-tanvaldska-zubacka-je-postrach-nebrzdici-vlak-projel-ctyri-stanice, jak byste blednul, když by kolem Vás řvali a panikařili.
Občas se taková věc může stát. Ono se vpodstatě nestalo nic. Kdyby místo článků o prkotinách raději redakce psala o jiných, tedy zajímavých událostech a faktech…
To je snad dobře, že se nic nestalo. Každý si ale umí představit, jak taková „banální“ věc klidně skončit může…jako by toho v posledních letech nebylo dost…
Co kdyby jel proti jiný vlak ? Prvotina že ?
Píší že neprojel návěstidlo, protože cesta byla postavena. Tedy proti nic nejelo.
Poznámka pod čarou pro rýpaly: Protože byly splněny podmínky pro odjezd na straně infrastruktury, měl postaveno. V pořádku. Takto se to děje ve většině stanicích u většiny vlaků a takto se chová i automatika. Není to pastička na fíru.
Jak by mohl jet proti jiný vlak, když strojvedoucí měl VC postavenou?
K žádné MU nedošlo, strojvedoucí si jen pozdě uvědomil, že má v Olomouci zastavovat.
Asi jste měl na mysli prkotinu,ne? Vidíte, fíra udělel chybu, vy jste udělal chybu, je to 1:1.
Kde by se tam vzal jiný vlak?
Jízda jiného vlaku v trase postavené pro tenhle by byla mimořádnost hodná vyšetřování 😀
Vy asi nejste nejostřejší tužka v penálu, že ? Dovedete chápat text, který čtete, anebo jste troll ?
číst umíte? vlakovou cestu měl postavenou, jet podle navestidel mohl
Jaká prvotina ty umelce?
Neumíš číst, trubko ropovodná?
Falešné dilema – dá se psát o obojím.
Z mého pohledu díky za článek ukazující na to, jaké absurdity se mohou na železnici také stát.
Takové věci se občas stávají. Nikdo není neomylný. Není třeba z toho dělat tragédii a pranýřovat strojvedoucího.
Kdysi se mi to stalo v Židenicích>ranní vlak na Blansko projel nádražím, mocně zahoukal aby zahnal lidi, co se připravovali nastoupit – a byl pryč. Za pár minut koukám, že dal zpětný chod, vlakvedoucí na posledním stupátku dávala povely k posunu na nádraží.
Zastavit v Července a přistavit taxíky ..
Jak jednoduché, že ano? Jenže tato Vaše úvaha je velkým nesmyslem.
Za prvé- zodpovědnost za nezastavení ve stanici jde na strojvedoucího, který je zaměstnancem ČD, takže ty taxíky by musel přistavit někdo od této společnosti.
Za druhé- myslíte si, že mají ČD tolik nasmlouvaných taxíků a k tomu hned v pohotovosti a oblasti události? Ani omylem.
Proč v Července ? Nestačil by Štěpánov a cestující do Oc vrátit protijedoucím vlakem ?
A ti co chtěli nastupovat?
Ty co chtěli nastupovat dopravíme DO Prahy vrtulníkem. O moc dražší to nebude 😆
Řekl bych, že se jednalo o vtip 😉
Dneska jsem tam jel a zrovna v úseku Štěpánov-Červenka byla nějaká výluka, asi se jezdilo jen po jedné koleji…
Tak to je ještě dobré že se vrátil, já zažil projetí ranního osobáku Polankou n.
O. a to se ani zastavení mimo a vrácení nekonalo a vesele dojel na Svinov. A také jistý rychlík projel vesele stanicí Suchdol n. O. a až ve Studénce se dozvěděl fíra, že na něco zapoměl…takže poměrně častý jev.
někdo prospí stanici a někdo ji přejede 😀
Není náhodou PnO zastávkou na znamení ?
To je ale jen pro osobáky. Ostatní kategorie vlaků tuto stanici projíždí a jedou buď na Studénku nebo na Svinov
Inspirace z filmu slunce seno jahody…nezastavujeme, máme zpoždění, vystoupíte se až ve Volyni 😀😀
Ale ve 160..
Tak tohle bude mít chudák na stole celej život. Narážky od kolegú…
např. V klidu – v nejhorším cóvneš
Prostě „stal se členem klubu“ ….
Od kolegů? Po tomto nějaké kolegy bude mít? Za toto je hodinová výpověď, ne?
Proč? Tohle je prostě závada ve směně s následným výsměchem na fírcimře. Přijde ho to na cca 500 – 1000, podle toho jak nadřízení z GŘ na hodnocení zdrbou ředitele OŘOD Střed, a tím to skončí.
max dutka. pokud nebyl ozraly
Dobrý deň kolegovia,zažil som takého mašinistu, ktorý sa vyjadril, že čo to je za rušňovodiča, keď nezastavil na zástavke, nasledujúci mesiac prešiel celú stanicu. Toto sa stávalo a aj v budúcnosti bude. Je to okamih zabudnutia a už to nevrátiš nazad.
Asi jel poprvé. 🙂
Asi mu nevoněly syrečky.
Vzhledem k tomu, že vlak má brzdnou dráhu několik stovek metrů, si myslím, že strojvedoucí nezapomněl na to, že má zastavit v Olomouci (jak naznačuje nadpis), ale že začal brzdit příliš pozdě. A to buď z důvodu, že špatně odhadl zábrzdnou vzdálenost, nebo přehlédl znamení, že se blíží do stanice (např. okolní terén, nápis s názvem stanice – ten je umístěn několik set metrů před a za každou stanicí), a proto si myslel, že je od stanice dál než ve skutečnosti byl.
Tak myslím si že zrovna příjezd do Olomouce těžko přehlédneš 😁
Myslíš, že expres řídil poprvé?
No jo, Olomouc, centrum zla. 🙂
Je zajímavé, že taková věc zabere 15 minut. Každopádně, pro ty lidi na peróně, co na ten vlak čekali , to asi byl šok 😀
Co je na tom zajímavého? Musíte mít někoho na čele posunového dílů kdo na to má oprávnění, teď musíte zajistit aby vám za jízdy nikdo nevyskočil pod vlak, a je otázka jak daleko dojel, protože postavit cestu pro posun taky někdy chvíli trvá.
Jakou posunovací cestu byste pro sunutí chtěl stavět ? Vlak zastavil ve vlakové cestě, kolejové obvody jsou obsazené, CDP nemůže nic zrušit. Spíše dohodnout se o sunutí s CDP a „šok“ pro vlakový doprovod provést opravdu mimořádný posun …
Viz jeden příspšvek výše. Cesta byla postavená, musel jen couvnout. takže stačí vlakvedoucího s mobilem do posledního vagónu a za 2 minuty je teoreticky vyřešeno. Samozřejmě s 2 minutami přeháním…ale 15 je moc.
I to se může stát. Umí to couvat? Umí. A 300 metrů, to nic není. Horší jsou ti kaštani co vypadávají z vlaku tam někde u depa. Lidi jsou te nejhorší substrát co se dá vozit vlakem. Jsem rád za nákladní vlaky. Kůrovec, auta, cisterny atd. Veze se to a nedělá to potíže. Jestli to čte ten fíra a budou se teď po něm v práci vozit, tak ať se mi ozve. :)))
Vůbec nikde nestaví, kdo se mu postaví, toho zajede.
Tak to je hodně špatný…
Už když uvážím délku olomouckého přednádraží…
..spletl jste si směry …….. od Grygova je most a potom v podstatě už hlavní nádraží ….. takže s trochou nepozornosti se to může stát … ale jde skutečně o raritu NEzastavit správně v Olomouci .. 🙂
Jel z druhé strany.
Nechápu negativni komentáře, při psaní SMS, nebo sledování tabletu se to může stát každému. Dělají to kamioňáci a ti mají navíc volant, fíru aspoň vedou koleje, o to je to bezpečnější.
maji se venovat rizeni, nikdo nebude schvalovat neco jenom proto, ze to delaji i jinde.
Zrovna tablet, či vysílačka jsou pracovním zařízením, nevíme, co ho vyrušilo, že začal pozdě brzdit.
v tom jsme zajedno, v pripade pracovniho zarizeni je to v poradku, v pripade zabavy je to spatne…
Strojvedoucí zastavil sám, nebo někdo z cestujících zatáhl za záchrannou brzdu?
I tak – pokud by někdo z cestujících vystupujících v Olomouci byl duchapřítomný a zatáhl za tu brzdu okamžitě po průjezdu okolo nástupišť, tak by vlak zastavil dříve než až po pár stovkách metrů (?).
Kdyby někdo zatáhl záchr.brzdu, tak by vlak nemohl hned couvat.
Vlak necouva
Máte pravdu, tlačí. Pamatuju z dob dětství u spádoviště v OV: Tlačte na kopec, tlačte na kopec…
Já myslel, že se tlačí na záchodě. Že na dráze se sune 😉
Zapomněli jste napsat, kolik měl promile
Nebo jak moc tvrdě chrápal…
No tak zajel o 300 m dál. No a co? Někteří cesrující správně pochopili, že jsou v Olomouci a mají vystoupit, ti dnešní cestující jsou tak rozmazlení, že by chtěli vystupovat i u perónu!
To není o rozmazlenosti nebo pohodlnosti pro staré lidi. Ale hlavně o bezpečnosti, troubo.
Vystupovat do kolejiště je sebevražda. A cele to mohlo skončit tragédii
Za jízdy nepochybně, když souprava stojí, tak to má k sebevraždě daleko … jste poněkud útlocitný, výstup / nástup cestujících do /z kolejiště je na Balkáně u vlaků osobní přepravy „mimo“ peron celkem běžná záležitost … jsou místa, kde peron není nebo je tam něco, co jej vzdáleně imituje ….
Tak sypaná neudržovaná nástupiště jsou i v Česku, ale může tam v okamžiku kdy takhle stojí osobní vlak, po vedlejší koleji něco projet stovkou?
Asi nechtěli riskovat že si vystoupí až ve Volyni
No když někdo otevře dveře, vidí co tam je, a přesto vystoupí…
Tak zapomněl ,a co další zastáva taky je.
Nemůže přece zastavovat na každý mezi….
Třeba v Ústí nad Orlicí-městě…
Proč Ústí Nad Orlicí město ne?
Pokud nestaví v uno kvůli přestupům, samotné město má dost svých obyvatel.
Protože Ústí. n. O. je na expres příliš nepodstatné.
Expres by přece měl zastavovat jen v místech přestupu na další rychlíkové linky…
Chudak stojvedouci nabizim pomoc!!!!
Když měli zpoždění, tak měli zastavit až v Třebové a od těch, co měli jízdenku jen do Olomouce nebo do Zábřehu, vybrat doplatek jízdného.
Vy si z toho děláte srandu, ale přesně tohoto byly dráhy ještě před 10 lety schopny 😀
Bohužel se mi něco takového stalo před 20 lety. Od té doby jsem vlakem nejel a doufám, že už nikdy nepojedu.
No v MHD jsou schopni revizoři vybírat pokuty za propadlý lístek, přestože autobus má zpoždění…
Ale proti tomu je obrana, jelikož to odporuje SPO, to, že se cestující nebrání je věc druhá… Ovšem u ČD byla tohle za monopolu naprostá klasika :D.. A na cestu zpátky kromě TR 10 jízdenky ještě doplatek za cestu v „EC Jan Perner“ ve voze kategorie Bc či B249 😀
Na dráze kuriózní, v autobuse docela běžné. Klidně i v případě, že člověk mačká čudl „na znamení“ a až dozadu slyší, že u volantu mu to zvoní.
Ten čudl „na znamení“ v současné ropidí legislativě je pěkná zhovadilost. Nevím jak jinde, ale v Praze a okolí se na zastávkách na znamení vyřádili. Považte jen skutečnost, že by čudla měl cestující zmáčknout tak včas, aby řidič stačil v zastávce bezpečně zastavit. Bohužel existují jedinci, a není jich zrovna málo, kteří jsou schopni čudla zmáčknout v plné jízdě na úrovni zastávky na znamení a po výstupu na následující zastávce pak psát stížnosti ve stylu: „no já to sice zmáčkl pozdě, ale řidič měl předpokládat, že to někdo zmáčknout může.
U nás v Ostravě takové problémy vídávám málo. Většina lidí to mačká 3 metry po odjezdu z předchozí zastávky (já taky), zapomněnky jsou výjimka (viděl jsem jen jednu).
Ty stížnosti si někdy vyrábí dopravce nebo řidič sám.
Hlášení „příští zastávka je na znamení“ pouštět až na úrovni dané zastávky, v plné rychlosti.
Takhle blbě je nastavená GPS, která hlášení spouští. Řidič si to sice sám může vyhlásit i dříve, ale jen uvede cestující ve zmatek, zvlášť když je serie (paskvilových) zastávek na znamení. Před zastávkou X se ozve hlášení „X, příští zastávka Y.“ Kdo nastoupí v zastávce X se o zastávce Y již nedozví. Ideální je nastavení hlášení v metru. Hlášení o následující stanici následuje až po odjezdu z předchozí stanice. Ano, v laboratorních podmínkách a ve snech šotoušů to funguje, v praxi to je úplně o ničem.
Hlášení „X, příští zastávka Ý“ je podle mě v pořádku. Jedu z Vysočan na Zahraďák, zapomenu jestli jsem ve 177 nebo 195, chci probuzení před zastávkou Zahradní Město.
Že se po odjezdu z X hlásí jen „příští zastávka je na znamení“ nebo nic, to je chyba, při odjezdu by se mělo zopakovat „příští zastávka Ý.“
Co je a není na znamení, to cestujícím neříkat vůbec – ať si vystupující zmáčkne vždycky. (Že má řidič předpisové důvody zastavit i když nikdo nevystupuje, to je jedno).
Logičtější je teda hlásit zastávka x, po odjezdu ze zastávky x zahlásit příští zastávka y, zastávka je na znamení. Nevidím žádný logický důvod proč hlásit zastávka x, příští zastávka y naráz.
Protože vím, kam autobus jede a jestli třeba další zastávku neprojíždí.
Ten, kdo nastupuje do autobusu, další zastávku vidí zvenčí (na bočním panelu se hlásí příští zastávka + přes-zastávka), a také si může údaje přečíst na označníku.
Na bočním panelu jsem ještě nikdy neviděl příští zastávku, vždycky jen konečná + pár těch, přes co to jede.
Zopakuju zmíněný příklad, viz mapa linek PID.
Jedu ze zastávky Vysočanská do zastávky Centrum Zahradní Město. To můžu přímou linkou 195, nebo s přestupem linkou 177 do zastávky Zahradní Město a pak první z linek 101/138/195.
Protože jsem zapomněl do čeho jsem vlezl, chci při vjíždění do zastávky Zahradní Město připomenutí (pokud další zastávka bude CZM, je to ok. Pokud to bude jiná zastávka, přestoupím).
Po odjezdu ze zastávky zopakovat „příští zastávka y“ souhlasím.
Promiňte, ale vy v Praze nemáte uvnitř busu informační panely s číslem linky, když už si nejste jistý do čeho jste vlezl (chápu, že se to stát může)? Novější displeje ukazují kolikrát i x zastávek dopředu (pokud tedy na nich neběží reklama).
Převedení všech zastávek do kategorie na znamení bylo na stole již minimálně pred rokem. Tehdy se to smetlo ze s tím, že v autobusech je málo stopek. Od té doby skončily Karosy i Citelisy a zbyly jen Sorky, které těch stopek nemají zrovna málo pokud se bavíme o DP.
To nechápu u Arrivy, která pouští „zastávka na znamení“ po jejím vyhlášení. (Dělá se to i tak v tramvajích, ty ale mají povinnost snížit rychlost na 15 km/h, takže tam je na zastavení čas)
Podobného jevu jsem byl účastníkem již několikrát, ale vždy tedy na nějaké menší zastávce (ovšem nešlo o zastávku na znamení). Ale zapomenout zastavit v krajském městě, hm…
A v přestupní stanici celostátního významu…
njn. uz ani olomouc neni co byvala, snad tam budou aspon zastavovat osobaky… aspon na znameni… 😀
Možná, pokud si na to město kraji připlatí. Aneb pamatuji autobusy projíždějící Česku Kamenici, když zřejmě na ně město kraji nepřiplatilo.
Můžete si to projet, co fíra viděl:
https://www.youtube.com/watch?v=uShO7Ie_SEk
No právě – to se v Grygově neprobudil?
Mezi čtvrtou a pátou minutou. Jakýsi barák je vidět docela zdálky, možná vypadá jako silo a ne jako znak blížícího se města.
On se tomu chtěl vyhnout jak Trump Brnu, ale nešlo mu zatočit, tak to jinak nešlo 🤷♂️
Vlak nazatáčí!
Nechápu Vaše mínusy. Vlaky nemá volant, aby zatočil. Jede pouze do oblouku
Do zatacky
Na dráze zatáčky nejsou.Vždy jen oblouk!!!
Ty mínusy jsou za nedostatek smyslu pro humor.
Prešlápněte si 😆
Tak je vidět, že diskusi opět ovládla modrá armáda. Stát se to žluťákovi, nebo paštikáři, už by je tady roztrhali na kusy. Ale byl to fíra ČD, tam se může všechno a je to vlastně v poho. Dyť to se stane, ne? Jak se toto už dá prosím vás omluvit??? Ty diskuse už se fakt nedají číst…
Mám pro Vás radu. Vlastně dvě.
1.Je zbytečné se rozčilovat.
2. Je naprosto zbytečné číst diskuse u kterých se rozčílím.
… „ale já se chci rozčilovat!!!“ … (gen.Potter, mash)
Tenn MASH pište jak se má, jsem chvíli přemýšlel jestli hledal vexl do Bradavic.
Ještě pro upřesnění, první mne napadlo že máte ny mysli nějakou kaši z Harryho Pottera.
Konstatovani neni rozčilovani
„Stává se.“
„Jsou to jen lidi.“
„Nic vážného.“
Jasně, najednou to nevadí. Ale za omyl toho nejposlednějšího traťmistra by tahle šuntující šlechta hned věšela celou SŽ…
No nevím, naposledy chtěli jenom opravit umístění návěstí, což viselec neudělá.
A kdyby to byl jiný dopravce, tak by rovnou svolávali polní soud.
Jestli měl postavenou volnou cestu a neohrozil tím další vlaky, chtěl bych podepsat petici za nevyhazov strojvůdce. Možná jen důkladné napomenutí. Všichni jsme jenom lidi.
Nikdo ho vyhazovat nebude, pokud už nemá nasbíráno. Nějaký postih samozřejmě bude, možná i žlutá…
Ohrozil tím oprávněné zájmy platících cestujících včetně zájmu dojet včas mj. za účelem přestupu.
Tak ČD tomuto ohrožení vystavují cestující denně.
Nejen ČD, ale každý dopravce ….
POuze u ČD pravidelně zažívám hlášení že „z provozních důvodů nejede“
Cca čtvrtek jsem poslouchal hlášení v Libni, kde bylo „Věnujte pozornost tomuto hlášení“. (zcela irelevantní situace pro mě, já jedu dál autobusem) „Vlak tolik a tolik, který dále pokračuje tam a tam, pravidelný odjezd tolik a tolik…“ z provoznách důvodů nejede. TAK JAKO PROČ TO HLÁSÍŠ!!! 😀
Vlak byl opožděn z SK, dále zastavením ve Studénce, jede-li vlak opožděn, zpravidla přestupy padají …
Já bych řekl, že velkou chybu udělal vlakvedoucí/průvodčí, jestli je pravda že cestující vystupovali.
Měl vzít mikrofon a říct ať nelezou.
A ti cestující by určitě všichni poslechli.
Chtěl bych se zeptat zdejších diskusních odborníků, jak by se měl zachovat strojvedoucí, pokud dostane od SŽ TJR, kde je v úvraťové stanici průjezd a v následujících zastávkách NVC, tedy nástup a výstup cestujících, přičemž vlak jest traťový stroj – podbíječka.
Od SŽ nic nedostanete, pouze prostřednictvím dispečera daného dopravce, tam bych začal.
Není u podbíječky dopravcen SŽ?
Normálně projet šturc, dál tě už NVC zajímat nebude muset. Nebo úvrať zdolat tak jak je zvykem a dále pokračovat, že se bude zastavovat pro cestující a potom už je tvůj problém kam kaštany naskládat.
Odpověď reálná od mluvku sebevraždy železnic.
poslat to panu Kucerovi z DI?
Ještě, že neprojel Masaryčku.
Tam na to mají vyhrazené Ešusy. 😁
ale teď už ne, stánek s ugovou šťávou posunuli, aby slon neměl takové pokuseni
Hmm…to by se pak tramvajáci divili co jim to tam překáží na refýži…
to snad ani není možný
Jsou tady tvrzení, že vše v Olomouci vždy stavělo ….
nejsem si jist u spojů „Manažer“ a Praha – Moskva a zpět;
nedávno tu byl uveden příklad nedávný https://zdopravy.cz/na-letiste-mosnov-prijede-railjet-i-expres-drahy-posili-dopravu-kvuli-dnum-nato-91851/.
Ale i tak by asi bylo normální, aby se fíra při tom projíždění Olomouce zamyslel …. což koneckonců učinil ale již postavená vlaková cesta ho mohla zmást, že začal brzdit pozdě.
Manažer zastavoval jen ve Svinově a pak až v Praze. V Olomouci stavěl SC Mladý svět.
Máte pravdu, na Manažera jsem zapomněl…. 🙂
Pendolino sprinter…… Ostrava – Praha …. ale to je vlastně Manažer s jednotkou SC
Moskva stavěla i Buzuluk.
„nezastavujeme, mame zpozdeni…“ 😀
1969 – Americani se trefili na Měsíc
2021 – Češi netrefili peron Olomoca
No, u Apolla 13 se to taky nepovedlo 🙂
Takže vlastně remíza 🙂
😃👏
Pokud svítilo na návěstidle volno tak ho to mohlo zmást, já bych to Na jeho místě už projel
Návěst „volno“ na vjezdu do stanice znamená, že strojvedoucí už má postavenou cestu i pro odjezd, ne, že jí má projet.
V Olomouci to tak není. Volno na vjezdu neznamená, že má postavenu cestu i pro odjezd. V Olomouci jsou návěstidla na výměnách na pražském zhlaví, které se musí postavit na odjezd. Ty jsou ale obvykle postaveny na odjezd už před zastavením rychlíku.
Cože? Tam mají nezávislá návěstidla? Nebo co tím básník chtěl říct?
Samozřejmě, že nemají nezávislá návěstidla. To, že má volno na vjezd, neznamená, že má volno na odjezd. Co je na tom k nepochopení?
Psal jste postavenou cestu pro odjezd. Tzn např i výstraha. Zkrátka výpravu. Co je k nepochopení? Pokud vjedu do stanice na volno, je automatické, že odjezd dává návěst dovolující jízdu. Tzn.nechápu vaše vyjádření, že při vjezdu na volno , že není postaven odjezd???!
Mezi tím, v Olomouci není cesťák?
Návěst dovolující jízdu na L2 (a všech ostatních) je „rozkazem k odjezdu“.
Neznám konfiguraci stanice Olomouc hlavní nádraží v peronech a nevím, zda se obvod řídí místně nebo z CDP. Ale po podobné zkušenosti v jiné nejmenované stanici v dávné době se zastavujícím rychlíkům stavělo zásadně na výstrahu na vjezdu. Co tomu brání zde?
Stejně jako polovodiči. Na semaforu je zelená, tak jedu… (Že zablokuji křižovatku, nikoho nezajímá)
Jenže na hlavním nádraží v Olomouci mají všechny rychlíky postaveno na volno už před tím, než zastaví. Navíc návěstidlo je poměrně daleko od místa, kde se musí začít brzdit.
Všechny asi těžko, často se potkají dva ve stejném směru.
Ano, máte pravdu, není to vždy, ale obvykle tomu tak je. Ve stejném směru se dva nepotkávají moc často.
Pane Sláma podle vašich příspěvků usuzuji, že o drážní dopravě nevíte naprosto nic.
Asi proto že Ex1, Ex2, R12 a R18 projíždějí, a jen R13 a R27 končí.
Tak stává se.
Tak tohle může trumfnout už jenom projetí hlaváku v Praze…
A to trumfne projetí Masaryčky!
To už tu bylo v roce 2015.
To byl jen nepovedený pokus 🙂
Pozor, Ugova ovocná šťáva zastaví i vlak! 😀😀🥴
Taky to přijde.
Myslíte i odklonového vlaku přepravujícího cestující ?
Tak EBuLA už vynalezli v Cargu, tak jí asi ještě potřebujou vynalézt u ČD…
Tak Eltris by se teď měl začít u ČD testovat, a údajně o něj mají zájem i další dopravci (včetně samotné Správy železnic).
Mohlo to skončit masakrem. Zejména v Olomouci, kde vjíždějí vlaky do stanice stovkou. Cestující je zákazník a veze se. Fíra zodpovídá za stovky lidí a velký majetek, tomu se žádné selhání prostě nesmí prominout.
Cestujícím se také nic nemohlo stát, návěstí špatně neprojel. To, že někoho napadne vystoupit do kolejiště je to samé jako obcházet závory na přejezdu. Na druhou stranu se divím proč to vůbec šlo, vždyť by měly být dveře blokované, ne?
Bmz 232 mají blokování jen za jízdy jako B249
Zažil jsem podobné situace vícekrát a lidé začnou vylézat do kolejiště po nějaké době, když nemají žádné informace. Je to přirozené lidské chování.
Dvěře se při zastavení vždy odblokují. Dveře blokuje dynamické blokování. Až někdy pojedete vlakem, tak si všimněte, jak to při rozjezdu ve dveřích klapne a stejně tak před zastavením. To dělá to dynamické blokování.
Proto musí fíra, když zastaví mimo stanici, před rozjezdem vždy zahoukat. To je pro případ, kdyby někdo vylézal z vlaku, aby ho to nezastihlo uprostřed pohybu.
Jako já – jel jsem zrovna do Olomouce, a najednou se zastavilo – šel jsem (v Bdmpee) ke dveřím, dveře se otevřely – a na jedné straně kolej – na druhé násep a pole…
Někdy sehraje roli neskutečná souhra náhod, někdy naprostá banalita…výsledek ovšem bývá bohužel stejný 😐
Já bych mu dal pokutu podle včera schválené novely ZoD (jo vlastně on neprojel čůro, tak to ne), nebo nejlépe rovnou zastřelit!
Spokojen?
Pokud bylo včera schváleno ve sněmovně, musí to projít i senátem. Pak to jde k podpisu prezidentem. Tam je otázka zda toho bude schopen. A nakonec novela musí vyjít ve Sbírce zákonů.
Jakým masakrem, co to povídáte?
Aby fíra přejel hlavní nádraží v Olomouci jen tak, tomu nevěřím. Splést si nic nemohl, protože všechny vlaky osobní dopravy v Olomouci staví. Takže buď usnul, nebo byl opilý, nebo zfetovaný. Už by si nikdy neměl zajezdit.
To, že lidé vystupovali do kolejiště, jsem zažil už několikrát, jednou dokonce v Olomouci, ale to byl Regiojet. Vždy to může skončit masakrem a je to velkým selháním vlakové čety.
Nebuďte tak přísný. Nebyl první, rozhodně ani poslední.
No…přijde čas že si to rozhodně nesplete…Protože Ex budou zastavovat pouze v Praze, v Hradci Králové, v Olomouci, ve Svinově, a v Návsí.
Pokud nemáte blokované dveře, jak chcete po dvou lidech vlakové čety, aby zabránili vystupovat cestujícím třeba z deseti vozů? Nemáte o tom ani šajn.
Na vlastní nebezpečí.
Nikdo o tom nemůže mít větší šajn než já. Naopak, Vašku, vy o tom nemáte ani šajn, protože v Olomouci běžně žádné soupravy o deseti vozech nezastavují, zejména nyní, v době kovidové. Ex 140 Ostravan jezdí se 6 vozy. Četa může na situaci upozornit např. ještě před zastavením soupravy vnitrosoupravovým rozhlasem. Když tam mohou hlásit každou blbost, třeba prodej bufetu, tak mohou i toto. Jestliže fíra přejel o 300 m, tak k tomu bylo dost času (jak jela si rychle, když mu to trvalo tak dlouho zastavit? Nástupiště je v Olomouci dlouhé 407 m. To jel celou dobu podél nástupiště… Číst vice »
S tvrzením o selhání vlakové čety bych byl hodně opatrný. Tento týden při mimořádnosti v Poříčanech: Stáli jsme asi půl hodiny, když přišel do kupé průvodčí a omluvil se, že už několikrát hlásil mimořádnost a nejistou dobu zpoždění, ale až teď se od někoho dozvěděl, že v našem voze nefunguje vlakový rozhlas. Podotýkám, že to byl vůz Aee140, ne staré koženkové A.
Kdo ví, jak funkční byl rozhlas v dnešním Ex 140.
Opravdu o tom moc nevím. 40 let na mašině je fakt málo, stále se učím. K té četě, ta kolikrát ani neví, kde zrovna jsme, proč to zastavilo, jestli jsme u návěstidla, nebo ve stanici a vy chcete, aby během 300 m něco vyhlašovala? Nebo dokonce prošla soupravu, když jsou jistě chodbičky plné obecenstva, co se chystá vystoupit? Ostatně palečníci jsou ve většině na mé straně. PS: A to couvání také není hned. Musí se sjednat s výpravčím, uvědomit četa, musí jít někdo do čela sunutého vlaku a td. Zvláštní kapitola by šla napsat i o neukázněnosti až demenci některých… Číst vice »
Jestli jste 40 let ve službě, tak jistě budete stejného názoru jako já, že strojvedoucí mohl mít problémy s mašinou nebo cokoliv jiného co odvedlo jeho pozornost a začal pozdě brzdit, proto to profičel „jen“ o 300m, ale myslím že to takoví chytrolíni jako Pepek Sláma co v životě neseděli na pravé sedačce nepochopí a je zbytečně mrhat energií k odpovědím na jejich infantilní komentáře.
Za mne souhlas.
Moc šajnu o tom nemáte. Když jste tak „chytrý“, tož vás musím chytit za slovo :
žádné nástupiště (hrana) není v Olomouci dlouhé 407 metrů (maličkost, ale ten, kdo o tom má největší šajn by to měl vědět).
Inkriminované nástupiště u koleje číslo 2 (hrana) měří pouze 396 metrů (maličkost …).
A délka vlaků 1020/1021 – když máte ten největší šajn – vám taky nic neříká ?
A co tak 116 / 117 se všemi posilovými vozy ? Taky méně než 10 vozů ??? Sice „jen“ na data …
„Už by si nikdy neměl zajezdit.“
Radši vzít někoho nového,rok ho školit (nacpat do něj okolo 300 tisíc Kč) a nakonec to může udělat také.
To prostě udělat nesmí. Proto se musí tento vyhodit, aby si ti další byli vědomi toho, že nesmí spát, nesmí chlastat a nesmí fetovat.
A vy jste takovej přísnej borec pořád?
nj koukám, že tady zas kádruje ředitel zeměkoule, doufám tedy, že vaše práce je naprosto bezchybná; v opačném případě by to znamenalo, že jste 3,14
nejlepe pro vystrahu zastrelit… a pak si uz nikdo nikde nikdy nedovoli udelat chybu… 😀
No jo…když je to stanné soudní řízení… 😀
Čest Kime!
A ráčí mít pán důkaz, že spal, byl opilý, zfetovaný ? Nejste – když píšete svá moudra – náhodou taky opilý nebo zfetovaný ?
A vy zcela striktně přecházíte vozovku jen na vyznačených přechodech, pokud je tam panáčková signalizace – čekáte vždy na zeleného panáčka ? Pokud jste řidič gumokolního vozidla, opravdu jste nikdy nemobiloval za jízdy, nikdy jste nejel ani o jediný kilometr rychleji než vám přikazuje zákon nebo místní úprava ? Dodržujete vždy rychlost při jízdě přes přejezd a ve stanovené vzdálenosti od přejezdu …
Klid…. Při dnešním výběru strojvůdců se může stát cokoliv. Důležité je, že se někomu nic n stalo a dotyčný kolega má takovou ostudu, že už se mu nic takového nestane. Jestli ano, je to vůl… a jde jezdit s traktorem, tam to bude určitě v pohodě…🙂🙂☹️
Kdo nic nedělá nic nezk.. ví. Nejvíc kritiky na chyby druhých má ten kdo si vlastní chyby nepřipouští.
Kdo něco zkazí, musí za to nést odpovědnost. Jedině tak se dá zabránit malérům. To je přeci normální, nebo ne? Kde pracujete? U ČD?
U ČD určitě ne. A průšvihů jiných zachraňuju víc než dost.
Zapomněl jsem dodat, že chyba která se neopakuje je ještě dobrá, ale když řešíte jedno a to samé v průběhu roku, protože někdo na něco kašle + musíte hlídat ještě sám sebe, aby jste eliminoval chyby své, jde o slušný nápor na nervy.
Kolikrát se stalo, že člověk se sebereflexí po udělání velké boty si začne dávat takový pozor, že se stane jedním z nejspolehlivějších lidí.
Vystupování nebo spíše seskok do kolejiště a dokonce do výhybek jsem zažil několikrát, i když už je to dávno, a nebylo to selhání vlakové čety. Někdy snad v 1979 v rychlíku z Drážďan do Prahy, který končil na Masaryčce (Holešovice – Wilsoňák se ještě přímo nejezdilo) a poslední vagóny se nejen nevešly k perónům, ale byly až ve zhlaví. A totéž ve Vrútkách, kde konec šestadvacetivozové soupravy byl pomalu ještě pod Strečnem! 🙂
26 vozů byly patrně dvounápravové vozy ….
Nevzpomínám si, že by na trase Praha – Košice jezdily dřeváky. 🙂 Ale k té soupravě z Prahy někde cestou další vagony nebo celý vlak přivěšovali (Bohumín nebo Púchov, Žilina, už si nevzpomínám).
Kdyby byl opilý nebo zfetovaný tak by asi nepokračoval …. předpokládám, že dozorčím / výpravčím byl otestován detalkolem …. a pokud pokračoval v jízdě bylo to OK …
jak muže nezastavit, to ani nejde pochopit
Ja jsem akorát stal před odjezdou tabulí v Olomouci a čekal jsem na vlak a pred mím vlakem akorát byl ten ostravan se 30 minutama a akorát jak jsem se podival ven tak jsem viděl jak tam projíždí nejaky expres a ja jsem si rikal šak tady v Olomouci stoji pokažde všechno a co to má bejt za vlak . A pak čtu tady že projel olomouc 🤣🤣 no ale reknu že ti lidi co cekaly na ten ostravan na tom nastupišti byli cosi až moc zmatení a hledali vlak 🤣🤣🤣
Railjet z dnů Nato hned za ním taky v Olomouci nezastavoval
Joo to jooo ale to byla klasicka souprava krysa a vagony a na panelu tyl napsan ostravan takze dny nato to nebyli
A navic to tak vichazi do Olomouce ma prijezd 17:20 a mel prijed 17:50 a valašský expres odjíždel 17:51
Jeden by čekal, že v roce 2021 bude centrální blokování dveří z lokomotivy standard…
Není problém v tom, že lokomotivy 150/151 (a taky 350) nemají UIC zásuvku? Jak se v takovém vlaku vůbec řeší otevírání a zavírání dveří?
Dveře jsou blokovány pouze za jízdy ne? Tj, když vlak zastavil, tak se odblokovaly a následně mohli lidi opustit vlak.
Předpokládám, že odblokování při rychlosti blížící se 0 je nutné kvůli bezpečnosti, aby v případě nehody nebo třeba požáru mohli lidé vlak opustit a nezůstali tam zavření.
Na to slúži núdzové odblokovanie dverí. Štandardom by dnes už naozaj malo byť blokovanie dverí až kým ho neuvoľní personál (podľa konfigurácie buď rušňovodič alebo vlaková čata), ale žiaľ v našom regióne to stále nie je implementované.
Je tomu tak. Proto musí fíra při zastavení mimo stanici zahoukat. Jenže naprostá většina lidí neví, co to znamená. Tak mě napadá, že by se mělo zavést standardní hlášení rozhlasem v soupravě. Dosud to dělá vlakvedoucí, ale často na to zapomene nebo to nehlásí včas.
Doplňuji: musí zahoukat, když se po zastavení mimo stanici znovu rozjíždí.
Vy jste komik 🤦
Neni, zaplaťbánbůh😉
Pán patrně nejezdí vlakem! Nejste z managementu ČD? Ti, pokud vím, tak služebními vozy zn. Audi.
Ani tohle není zcela správně napsáno. Zahoukat musí před rozjezdem po každém mimořádném zastavení nebo …a pak jsou další odůvodnění a případy. Nezáleží na tom, jestli je to ve stanici, zastávce či mimo.
Houká sova ….
Každý vůz má přepínač v rozvaděči . Buď režim autonomní nebo centrální. Při autonomním režimu se po zastavení odblokuji všechny dveře automaticky. Při centrálním režimu zůstávají po zastavení dveře blokovány dokud je neodblukuje strojvedoucí s mašiny nebo vlaková četa nezaklicuje. A vždy se odblokuje jen jedna strana. Kromě pantaku jsem v provoze neviděl zatím vůz jet v centrálním režimu.
Diskuze pod článkem se nese v pozitivním duchu, to je dobře.
Nedej bože, kdyby tohle udělala Arriva, to by bylo keců…
To už tu taky bylo. Nějak ze začátku, když Arriva přebírala tanvaldské rychlíky, projeli Tišice; rychlík tam totiž staví jen jednou denně a jinak ne, tak strojvedoucí zapomněl.
Mezi vámi zmiňovanou stanicí a Olomoucí vidím nepatrný, leč přeci jen, rozdíl. 🙂
Že Olomouc hl.n. má široké a dlouhé zhlaví?
To by bylo jásotu halasu a zpěvu, být to Arriva!
Nejlépe takhle na příjezdu do Liberce 😀
To mi jeden fíra vykládal, jak zapomněl zastavit v jedné zástávce a průvodčí ho na to upozornil až v té další. Tak se do ní vrátil (810) a tu následující projel, když už v ní jednou zastavil. Přišel za ním pak cestující z té první projeté, který jel do té druhé projeté, jestli se budou zase vracet…
Asi latina.
Přihody z hospody.
Stane se, no. To jsem taky zažil. Místo v Synkově zastavil až ve Slemeni. Ale za čtvrt hodiny jel vlak zpět, takže houby zle.
Měl tři minuty pobyt ve Studénce (asi nástup Dny NATO), Studénku zaměnil za Hranice, Hranice za Olomouc … (2 x jsem ze Svinova zastavil, dále se zastavuje v Zábřehu … )
Nejsem strojvedoucí, ale spíš bych pochopil že zapomene zastavit v té Studénce (nebo Mohelnici či jiné obdobné díře), ale zapomenout zastavit v Olomouci, kde staví vždy všechno?
Naprostý souhlas. V Olomouci staví všechy vlaky osobní dopravy. Ostatně, kde už jinde. Takže si to rozhodně nemohl splést. Měl by se vyšetřit důvod selhání, ale i bez vyšetřování by se už neměl fíra do lokomotivy podívat.
Proč by se neměl už na lokomotivu podívat? Neprojel návěstidlo, projel místo zastavení.
To mohlo mít dost příčin, které budou dozajista vyšetřeny.
Protože žádný normální důvod, proč by přejel nádraží Olomouc neexistuje. Buď spal, nebo byl opilý nebo zfetovaný. Nástupiště má délku 407 m a na nástupišti čeká hromada lidí. Všechny vlaky osobní dopravy v Olomouci staví, takže se nemůže vymlouvat, jako v jiných případech, že si to spletl. Ano, věřím, že je možné se splést v Zábřehu, kde nastupuje pár lidí a hodně rychlíků tam nestaví. Ale ne v Olomouci. To je skutečně srovnatelné s tím, že by projel bez zastavení hlavním nádražím v Praze. Navíc musel jet velkou rychlostí, když přejel o 300 m. Krátké rychlíky, což je i Ex… Číst vice »
A co třeba když měl v kabině osobu, které to půjčil, zakecali se a je hotovo? Jen jedna d dalších 1000 možností.
Nefantaziruj. Píšeš jak pod vlivem něčeho.
A co vnější vlivy odvadějici soustředění, co?
Jaké vnější vlivy…když jede, musí dávat pozor na cestu.
No jo. Zfetovaný strojvůdce. Člověk je člověk a zcela běžně dělá chyby. Jenom asi Pepa Sláma nikdy chybu neudělal.
Nicméně ČD si to vyšetří (včetně testu na alkohol a drogy) a zcela jistě vykonají nápravná opatření.
Předpokládám, že před pokračován jízdy se udělala ze strany SŽ (výpravčí / dozorčí provozu) detalkoholová zkouška … Jinak by strojvedoucí nejen nepokračoval, ale na místě by si ho odvezla PČR ….
Neděláte do předpisů nebo do TTP, nebo jak se tomu teď říká? V teoretické rovině a v laboratorních podmínkách za ideální teploty, atmosferického tlaku a rosného bodu to možná funguje. Ale mimo laboratoř to je již horší. Ostatně fakt, že kilometrovník byl nahrazen výrazem „staničník“ je tipem do kvízové soutěže. Navíc to není zcela přesné. Staničník by měl být jen v obvodu stanice. Co je mimo stanici? Staničník by to být neměl. Na širé trati „širotraťovník“, v zastávce „zastávkovník“, na vlečkách „vlečkovník“.
Se nesmyslným „staničníkem“ máte pravdu, existuje výraz „staničení“ – asi výraz pro vzdálenost mezi stanicemi …
Ony i názvy výkonných jednotek „traťová / sdělovací-zabezpečovací distance“ jsou pozoruhodné – distance = vzdálenost / odstup ….
Staničení není vzdálenost mezi stanicemi, ale vzdálenost od začátku trati do daného místa.
Byl jsem poučen jedním inženýrem, staničení nemá nic společného se stanicemi, je to obecný pojem, nevznikl na železnici. I na dálnici máte staničení.
Tak naštěstí soudruhu, doby kdy se za tohle sundávalo z mašiny už jsou dávno pryč a ty si můžeš jen vztekle dupnout, že strojvedoucí dostane maximálně po prémiích, nejhůř žlutou kartu a jede se dál. Myslím, že se vytrestal sám tou ostudou.
Sundávalo se z mašiny na základě kárného opatření v pravomoci náčelníka depa, zpravidla na jeden měsíc …. přejít to mlčky nešlo, ale „žlutá“ karta se nedávala …
Jenom jsem vás neslyšel, ani nečetl vaše příspěvky na přísně trestání řidičů. Těch jezdí daleko víc ožralý h, zfetovaný h, někteří jsou za jízdy. A dobře se jezdí i bez řidičského oprávnění. Tam to nevadí?. Myslím, že tito jsou daleko nebezpečnější. Co se ty e toho vystupování do kolejí. To udělá jenom člověk, který snad ani nechodil do školy. Předsi vidí, že tam není nic a leze ven. Navíc v článku je, že vlaková četa upozorňovala rozhlasem, že lidí neposlechli je jenom jejich vina, při případném neštěstí. Aby jste to pochopil, mluvím jenom o tom vystupování, ne o projeti místa… Číst vice »
LŽETE – zřejmě jste opilý nebo zfetovaný, protože žádná nástupištní hrana dle dokumentace SŽ nemá délku 407 metrů ….
Zastavil 300 metrů dál – za koncem nástupiště koleje číslo 2 jsoucím v poloze v km 86,692, což by mohlo odpovídat rychlosti na zábrzdnou vzdálenost 400 metrů — rychlost pod 60 km/h …
Nyní je otázka, jak se těch 300 m odhaduje – těžko tam přišel někdo s pásmem a změřil to na metr přesně -zda se vezme vzdálenost od konce nástupiště 86,692 ke konci soupravy (poslednímu vozidlu) nebo k lokomotivě (prvnímu vozidlu).
Bez vyšetřování. Závada na vlaku je předem vyloučená…
To jsou soudy jak u několikátého lahváče.
Jakože u 151 není ta závada úplně vyloučena…
Pokažená mašina nebrzdila, tak budu couvat k peronu, třeba zastaví.
Poplést si Hranice a Olomouc, to snad nejde. Hranice neprošly rekonstrukcí, stanice vypadá úplně jinak. Pak jsou viadukty, čtyřkolejka před a za Přerovem…
Jednak je to v nadsázce … jednak se myšlenky mohou v mozku zamotat ….
Tady se pořád řeší, že zapomněl zastavit. Spíš si myslím že jen začal pozdě brzdit.
Nesporně, na 300 m za peronem by z traťové rychlosti nezastavil …
Nezastavujeme, máme zpoždění! Kdo chce vystoupit, tomu přibrzdíme…
😂😂😂
„Vlak přijížděl do Olomouce se zpožděním 30 minut, které si přivezl již ze Slovenska.“
Měl zpoždění, tak prostě nezastavil, možná tenkrát řídil toho hurvínka
https://www.youtube.com/watch?v=KiR1lz3gN3w&t=12s
Podobnou situaci jsem zažil asi před rokem s vlakem Os 6807, který jako jeden z mála zastavuje v Třebušicích. Strojvedoucí si to ale brzy uvědomil a zastavil asi 50 metrů za nástupištěm. Zelenou však již projel a shodil ji na červenou. Po asi dvou minutách zacouval zpět na nástupiště. Výpravčí znovu postavil volno a jelo se dál.
Horsi je, kdyz vlak zastavi, ale neodjisti dvere. Ty smutne pohledy lidi u dveri nikdy zapomenu… 🙁 A bylo to asi v deset vecer… To se pak spatne vraci zpet.
Přiznám se, že jsem občas asi malinko škodík – tohle mně hodně rozesmálo 😀.
Na železnici dějou se věci… Za mých časů se projížděl Kolín zastávka, Skalice nad Svitavou, Povrly, Praha Chuchle, Hořovice…
A podobné metropole. Ale Olomouc, tam stavělo vždy všechno.
Supercity Manažer ne😀
Jó, sorry..na něj jsem zapomněl…
SC 513 Pendolino Sprinter před deseti lety taky ne.
A co Manažer? Praha Ostrava non-stop. Takže ne všechno.
Jojo. A v TJŘ to bude zpátky.
Takže R Praha – Plzeň budou zastavovat pouze v Berouně, Zdicích a Rokycanech. Hořovice by tedy proletěl, stejně jako Kařez.
Ve Smíchově by zastavovat ani nemohl, protože by přes něj vůbec nejel (R by jezdily tunelem, tj. za vyšehradským mostem rovně)
A R19 bude pak degradována na spěšné vlaky právě proto, aby mohla zastavovat i v Blansku a v Adamově, Letovicích…
Zůstat to R, tak by z Č.Třebové mohl zastavovat jen ve Svitavách a ve Skalici nad Svitavou.
konduktéři klejí a dětí pláčí,
Příhoda u stroje klidně opáčí:
„Ať si zlomíme, či nezlomíme vaz,
vagón s poštou musí dycky dojet včas!“
No…leda že by se ta pošta vezla taky v expresu…
To jsou ti elitní strojvůdci… netrefit Olomouc pane Bože.
Jak strojvedoucí Béla ve filmu Kontroll :))
Ale v metru by snad nikdo do tubusu nevystoupil:)
Kdyby se otevřely dveře, celkem bych věřil, že i jo.
A pak by se v té díře divili že nevidí eskalátory…
Stalo se nedávno na Nuselském mostě, že se otevřely dveře a po chvilce zase zavřely.
To je úžasný film!!!! 🙂
Hahaha. Za mých mladých let se projížděla Libeň, Choceň, Ústí nad Orlicí, Zábřeh, Hranice, Povážská,…. Ale Olomóc? Gratuluji možná k prvenství.
Všechno je jednou poprvé 🙂
To bych tipoval na cizince bez jakékoliv místní znalosti.
Aspoň jednou musí mít trať projetou, tzv. poznání.
Spíše bych ale tipl lehkou dezorientaci, kdy si z nějakého důvodu spletl dálníční nadjezd s Tovární když zpod ní vyjel ve 140, tak mu těch 500 m nestačilo.
Jojo 🙂 u stanic které se běžně projíždí, to chápu, myslet si že zrovna vede nezastavující vlak 😀 ale stanici kde staví všechno.
Jo, taky přemýšlím co mohlo fíru před žst. zaměstnat na tolik, že to vzal průjezdem… Myslím, že ho ale nejspíše něco vyrušilo (to může být milion neovlivnitelných faktorů), za normálních okolností by se to asi nestalo…
Bylo postaveno, nejspíš to tam kóduje, mikrospáneček klimbáček? Jeden kolega mi vyprávěl, jak se mu zdálo, že projíždí Zábřeh, zvedl hlavu a projížděl právě Zábřeh. Také couvali.
Kdo jezdí cestu častěji, pozná to podle zvuku. Třikrát za život se mi to, jako cestujicímu stalo, že jsem usnul a přejel a vždy jsem se vzbudil ještě ve stanici, protože tam byly neznámé zvuky.
Zpožděnému vlaku se staví, resp. staniční ZZ se pro jízdu po druhé zapne do AB. Na vjezdu volno, na cesťácích volno, na odjezdu volno …
V Olomouci mají rychlíky postaveno na volno i na odjezdu ještě před tím, než zastaví.
Doplnění: tedy zpravidla. Výjimečně se stává, že tomu tak není. Zpravidla to je tehdy, když dojíždějí dva vlaky v jednom směru těsně po sobě.
Legendární zápis v knize hlášení ze 70. let minulého století „S vlakem 5971 jsem projel stanici Český Brod, myslel jsem že vezu rychlík“ … (v příslušné TS se vozil „na krátko“ EOs 5971 a ER 613 do Kutné Hory, oba vlaky jely zhruba ve stejném čase).
Strojvedoucí skončil na 3 měsíce na posunu ….
EOs 5971 byl takový mimořádný paskvil, který z masaryčky projížděl až do Klánovic. Když pak přišly do Jihlavy prototypy ES499.1001 a 02, tak ten osobák dostali Jihlaváci.
A zase začne. Ale to ještě hodně potrvá…