Strojvedoucí ČD Cargo Katarzyna Renata Martečíková bude hostem podcastu. Ptejte se
Strojvedoucí Katarzyna Renata Martečíková a lokomotiva Heligón. Pramen: Archiv Katarzyny Renaty Martečíkové
Martečíková je zároveň jedinou strojvůdkyní parních lokomotiv v České republice.
Ahoj katy, na které parní lokomotivy máš zkoužky a kteréma jezdíš líp? Děkuji
Dotaz na paní strojvůdkyni: Pokud byste měla zvolit jeden stroj z každé z těchto skupin -parní, diesel, elektrická, který je vám nejsympatičtější co do provozních vlastností (pokud jste měla možnost vést) a jaký stroj jste možnost vést doposud neměla, ale bylo by to Vaším velkým přáním. Děkuji
Je to krásné povolání.Bohužel mi nebylo dopřáno.Každému kdo si splnil svůj sen a má na to, přeji jen to nejlepší.Je jedno jestli je to chlap či žena.Preji hodně naježďených kilometrů bez skokanů a jiných průserů. Ať se Vám daří.
Otázka na Katarzynu: Přemýšlela jste někdy nad změnou zaměstnavatele (dopravce)? A nechtěla by jste zkusit pracovat i u nějakého privátního (soukromého) dopravce?
byste, Hrubec, byste!
Trochu možna ne železnični otazka ale umite mluvit polsky ?
Dobrý den,
mě by zajímalo co motivuje ženu se „srá*“ na parní lokomotivu? Za běžného provozu žena na parní lokomotivě neexistovala. Tak nechápu co tam dělá dnes..
Nějak tomu říkají. Musím s Vámi souhlasit . Mužatky se dnes cpou všude tam, kam nepatří . Páru jsem v provozu už nezažil , ale mužatky se tam zcela určitě nevyskytovaly.
A proc by podle Vas dvou (Robil a Spichal) mel paru ridit vyhradne chlap? Neni to snad jedno ?
§1 Vždycky se to tak dělalo !
„Vždycky se to tak dělalo !“
Co se vždy tak dělalo? To, že strojvůdce byl vždy muž? A jste si opravdu jist tím, že to tak bylo vždy? Doporučuji použít google a trošku zapátrat. Pokud byl nedostatek mužů pro danou profesi, tak ženy byly ty, které muže v daných profesích zastoupily a ne jinak to bylo i na železnici. Pravdu máte v tom, že se něco dělalo vždy a sice to, že jakmile se objevil muž, byla žena propuštěna. Já bych to uzavřel asi tímto: Když je nouze nejvyšší, pomoc žen nám nejbližší.
Na obranu „ABC“ bych asi řekl, že on zřejmě myslel obecný §1, který konzervy staví do cesty jakýmkoliv pokusům o změnu.
Páru v provozu nezažil, ale bezpečně ví, že se tam ženy nevyskytovaly. Připomíná mi to jistotu historiků, že před tisícem let tohle bylo tak a ne jinak. A mimochodem, já na fotografii vidím normální ženskou a ne žádnou mužatku.
Jo, a na téhle vypadá úplně v cajku https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/06/strojvudkyne_1.jpg
IMHO z téhle fotky se zdá, že při setkání se „na živo“ tato dáma podvědomě probouzí v zástupcích silnější poloviny lidstva, takovou tu ochranitelskou náladu, která se hodí označit jako „gentlemanská“… A zároveň v nás ješitných lidičkách umí nenásilně prosadit, že jiný pohled na věc může nabídnout zajímavé řešení (viz fenomén tzv. „Kolumbovo vejce“)
Z čeho soudite, že jsem mužatka?
Zvu vás na svůj instagram @katystrojvedouci
😉😉😉 docela jsem se pobavila 😂😂😂😂 v Polsku byly dvě parní strojvudkyně v pravidelným provozu…
Za běžného provozu žena na parní lokomotivě existovala. Přinejmenším vím o manželkém páru strojvedoucí-topička na Smíchově.
Což není podstatné. Podstatné je, že tvoje a Robilovy kecy jsou na blití.
Pravda , jako učeň na dílně jsem měl mistrovou a ta taky jezdila na páře , takže přesně tak blbě kecy
Asi ji to baví, Tomáši. Máte něco proti tomu?
Jedna poznámka: To, že něco neexistovalo tenkrát neznamená, že to nemůže být dnes. Víte, toto Vaše tvrzení je vytržené z kontextu doby. Musel by jste vzít v úvahu spoustu jiných okolností proč tomu tehdy tak bylo.
Mimochodem v dřívějších dobách bylo spousta povolání které byly obsazené výhradně muži. Jenže prostě dnes je jiná doba ve které je možné všechno. A aby to nevyznělo nějak jinak, tak já s tím problém nemám.
A abych to, co jsem napsal podložil fakty tak zde:
https://de.rbth.com/lifestyle/82792-russische-frauen-zugfuehrerinnen-berufsverbot
nebo
https://www.allianz-pro-schiene.de/themen/aktuell/ausstellung-frauen-bei-der-eisenbahn/
Dobrý den, mě by Tomáši a Robile zajímalo jak se ze dvou zakomplexovaných šotoušků stanou dva de…ní hulváti? Kdy je okamžik toho přerodu? Nebo to tak u některých jedinců bylo vždycky, už od narození?
Zdravím, ptám se Vás, umíte i na 810?
Dovolte mi se vás zeptat, na které tratě máte seznání, případně jejich části a zda někdy spolupracujete s panem Andy a jaké lokomotivy máte v běžné službě nejraději? Děkuji za případnou odpověď.
Těmhle ženskejm já fandím jsou to upně jiné baby třeba řidičky kamionů autobusů tramvají . A nebo taková Roučková Lounová obě Olgy Dakar !
Dotaz:
Lounová+Dakar = tatáž Lounová z https://www.csfd.cz/film/269230-tacho/prehled/ ?
ano
Dík
Mě by zajímalo jakou mašinu paní strojvedoucí má nejraději?
Umí paní strojvůdkyně uvařit guláš a vyžehlit košili?
Aby ti pořádně nezatopila pod kotlem -na co máš papíry ty divochu ??
Řidičák komplet+ profesák C+D, na dráze žák. zk. 1988, takže jak motory, tak tramvaje. Ještě něco?
A uvařit guláš a vyžehlit košili umíte?
A Vy?
Vcelku by mě zajímalo, jak snáší ty osoby z krásnější poloviny lidstva Váš „Pavlovův reflex“: žvanec, Bügeleisen, „živá matrace“
A proč by neuměla ,, je to hloupa narážka na ženy strojvedouci , já i moje přítelkyně jsme strojvedouci a nevidim v tom žádný problem
šťastné děti
To už dnes zvládne i leckterý strojvůdce, pokud máte zájem o kvalitní vztah..;)
Kvůli duševním velikánům jako vy, musí být fakt pracovní prostředí pro ženy v takovém oboru příjemné…
Vybraly si to sami 🙏
Jakože chtěly, aby se o ně otírali troglodyti?
Nebo chtěly jezdit s mašinou.
Ukájet se chlapskou prací, troubo
Práce strojvedoucího je chlapská?
Možná jen v tvé hlavě, plné pŕedsudků.
Po II.sv. válce bylo u DB přes 60% strojvedoucích ženského pohlaví. Na párách, motorácích i v elektrické trakci.
Nevšímejte si ho. To je jediné, o co mu jde.
Jo tak. Tak to lituji vaší manželku.
samy, ty dutohlave
Fakt jo? A mluvíte o kom? O ženách a nebo o mužích?
Dotaz na diskutující: proč už Heligón na obrázku nemá ten baňatý komín, co měl při nostalgických jízdách do Rakovníka v říjnu roku 2019? děkuji
Myslím že je to kvůli lepšímu tahu nejsem si jistý
Já se té dámy nic ptát nebudu. Přeji jí, aby jí to nadšení pro dráhu vydrželo a aby se ve zdraví a kráse dožila důchodu..
jo
Já bych se zeptal, jak se daří rozvěšovat HV od vlaku teď v zimních měsících. Jestli to tedy dělají i ženy, nebo je to jen výsada mužů strojvedoucích. Teď v zimě to je obzvlášť chuťovka, tvrdé hadice, tuhá šroubovka.
A proč by to nedělala… Patří to k této práci… I já jezdím a musela jsem např. minulý týden objíždět a normálně jsem si rozvesila velkou kupli sama… A navíc v oblouku a to to opravdu moc nešlo… A s malou kupli nemá snad problém nikdo…
Kdyby se paní rozhodla změnit bydliště z ČR někam do zahraničí a kdyby chtěla zůstat u svého povolání, tak do jaké země by to bylo nejreálnější z hlediska snadnosti zaučení v téže profesi, ale v jiné zemi?
Předpokládejme, že by tamní jazyk ovládala tak, že by rozuměla zprávám v tamním rádiu/televizi a také že by v onom cizím jazyce uměla diskutovat na nějakém všeobecném tlachacím webu např. na nějaké hobby téma.
Slovensko je samozřejmé.
Spíše mě zajímá jestli spíše do Polska, či do Německa, anebo trochu vzdálenějšíí např. Itálie či severní Balkán?
Tak asi určitě nějaké kořene polské má
No, to asi ano… Mě spíš šlo o tu odbornou stránku věci. Neboť možná nad tím už přemýšlela, když dělá u ČD Cargo.
Ze stokoruny tržeb za nákladní přepravu v 2019 totiž ČD Cargo utržilo:
v ČR cca 35 kaček
na Slovensku, v Polsku a v Rakousku zhruba stejně (necelou desetikačku z každé země)
z Německa zhruba dvacku
ze zahraničí (z jiných zemí než výše uvedené) necelou dvacetikačku.
A mě se zdá že ty jsi utržil zjevně nedávno ránu do kebule , a to pořádnou. Jako že trpiš obcesí psát zdrobněliny typu
lokotka, vagónek atd., tak tím už jsi tady chronicky provařenýva v podstatě jsi tím mnoha lidem jen k smíchu ( a k získávání mínusů někdy úplně nesmyslně). Ale co mají společného nějaká tvá pofidérní čísla tržeb Carga kdesi s tím,zda tam chce jít Katka jezdit?Na severní Balkán??? To jako fakt myslíš vážně takový dotaz?
pane Petr Šťástka – ano, svůj dotaz považuji za normální a k věci…. Zda-li padne i odpověď v podcastu se nechám(e) překvapit. ad „zda tam chce jít Katka jezdit“ Promiňte, ale já se úmyslně neptal „ZDA“…. Položil jsem what-if otázku s dvěmi předpoklady, že člověk „chce se přestěhovat a působit v totožné profesi“ a druhým předpokladem v mé what-if otázce bylo, že existuje základní jazyková vybavenost (kterou lze získat i z ČR = vysílání např. italské či chorvatské televize lze přijímat i v ČR). Motivem proč konkrétně já jsem položil dotaz je snaha pochopit paní K.R. Martenčíková „JAK“ uvažuje o… Číst vice »
Typická reakce drazniho burana. Sorry,ale je to tak.
Tak já bych se třeba chtěl zeptat,jakou lokomotivu má vytetovanou na…..eh teda jestli je z železniční rodiny. 😄
Láska k lokomotivám je v srdci… a není potřeba ji dávat navenek najevo jak punkeři, nebo jiní
No, Eso a 189 na zádech jedné proslavené strojvůdkyně vypovídá o něčem jiném..
no dyť, kdyby to bylo dáno navenek tak se nemusí ptát! 🙂
existují smývatelné kérky… Takže změnit její umístění lze několikrát do roka…
Tyjo, omyvatelná kérka, kam ten svět spěje? Není to popření samé podstaty tetování?
malování hennou na kůži je stará indická tradice …. a „tetovací“ obtisky pro děcka bych jako kérku nepočítal