Strojvedoucí Arrivy chyboval, rozřez výhybky přerušil provoz mezi Libercem a Českou Lípou
Motorová jednotka 845 jako rychlík Ústí nad Labem - Liberec společnosti Arriva vlaky v Jablonném v Podještědí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Při události nebyl nikdo zraněn.
to křižování na té vesnici je taky hovadina, když hned vedle je jablonné v podještědí, proč se nekřižuje tam? Nadraží jako kráva, navíc přestupy na autobus a z autobusu, zato na vesnici nic nikam nenavazuje ani tam vyložit lidi nesmí, takže kdo přestupuje v jabloném zejména na ty vesnické spoje, také jsem několikrat jel a v jabloném mi ujel bus, protože vlak z ústí přijel pozdě. Tak od liberce stál 15 minut na vesnici a z jablonyho sem pak šel 13 kilaku pěšky. Tady by pomohla přeorganizace do jablonného. Zároven tam je uzel na bus.
Asi zase čumění do mobilu…dokud nebudou nad stanovištěm sledovací kamery, tak se nic nezmění …
Dokud na té trati nebude zabezpečovač a bude se jezdit jak za krále Klacka se nic nezmění.
v tomhle případě by pomohlo jen etcs, ostatní by stejně tu výhybku řizl
Velmi by pomohl i přenos návěstní opakovač. Arriva má instalován VZ LS06, ten při jízdě proti stůj vyžaduje obsluhu dvou tlačítek. Jinak souhlas. ETCS je doufám i na této trati budoucnost.
Nechápu, že tam už dávno nejsou…
No, ale pořád ten vlak neřídí robot, ale jenom člověk. A ti prostě ty lidský chyby dělají. Pokud utrpí škodu jen výhybka a ego, tak to je naštěstí lidská chyba, co se přihodit mohla.
A nebo ten fira mel treba dvojdenku. Snazil se usnout nekde na noclezne kde se spat moc neda a po par hodinach polospanku opet ridil vlak. A z unavy to prehledl.
Jak je náročná oprava rozříznuté výhybky? Musí se svařit, nebo se tam namontují nějaké spojky? Ptám se jako laik.
Nejde o fyzicke rozriznuti, nasleduje vynatek z lexikonu zeleznicni cestiny ( https://www.zirafoviny.cz/modules/lexikon/entry.php?entryID=115 ): Každé násilné přestavení výhybky ke kterému dojde jízdou vozidla. K rozřezu může dojít pouze při jízdě po hrotu v případě, že výhybka je postavené do druhého směru.
Po každém rozřezu je nutné výhybku, a přestavník, prohlídnout a zjistit, jestli se poškodila nebo ne. Starší přestavníky rozřez bez potíží přežijí, jsou na ně stavěné, ale nové přestavníky se zničí a musí se opravit.
V lepším případě se výhybka jako taková nepoškodí, měla by snést rozřez rychlostí až 40 km/h bez poškození. Proměří se a pokud je v cajku, traťovák ji uzná plně provozuschopnou.
Zabezpečovací „příslušenství“ výhybky se poškodit může a nemusí, záleží co tam je:
– motorický přestavník je „rozříznutelný“, rozřez by ho poškodit neměl (byž v poslední době se při modernizacích objevují i „nerozříznutelné“ motorické přestavníky – jsou levnější).
– mechanický přestavník se nepoškodí
– mechanický závorník, je-li výhybka uzávorována, je rozřezem zničen
– zámek výhybky, pokud je výhybka uzamčena, je zničen
Zajímavé by bylo porovnat výše částky opravy poškozeného moderního elektrického závorníku a mechanickeho zavorníku. V druhém případě už se asi hůře shánějí díly.
Je-li výhybka nová,čelisťová, je nerozříznutelná a oprava je velmi drahá,musí se z výroba v podstatě vyrobit nová a protože to nejsou všude stejné výhybky,není nikde na skladě a každá výhybka je orginál a výrobce musí najít její plány a ve svém výrobním plánu najít mezeru pri výrobu poškozené výhybky,proto na rozdíl od rozříznutelných ,kdy bývá oprava v řádu hodin,při velkém poškození v řádu dní, u moderních čelisťových se jedná o týdny až měsíc.
ta stanice je spíše skanzenem a je tam PJ přes vyhýbky..tam nic nového určitě nebude
Obecně vzato, je dost velká ostuda, když na trati s NTR = 100 km/h (tím myslím úsek Liberec – Česká Lípa jako celek), která není ani zdaleka pouhou lokálkou a jezdí po ní i rychlíky, jsou ještě i ve 21. století stanice i mezistaniční úseky zabezpečené jen „na hubu“ a bez aspoň společných odjezdových návěstidel: když už dávno umíme zřídit třeba radioblok na trati s provozem podle předpisu D3, tak tím spíše by měly být aspoň nějak technicky jednoduše vybaveny i tratě s mnohem vyšší NTR, kde se na provozu a jeho řízení podílí současně mnohem víc lidí. Jistě, návěstidlo… Číst vice »
D3 je „zabezpečeno“ jen telefonickým dorozumíváním.
Radioblok jsou D4, a bohužel už před lety bylo od dalšího rozšiřování upuštěno, protože přeci ETCS.
Snad jediná trať řízena podle D4 je Číčenice- Prachatice – Volary.
No však jo, je to jediná D4, a jiný radioblok u nás neexistuje.
Protože Temelín ?
Ale tohle není trať dle D3. 😃
Protože Sudety a 70% obyvatelstva se odstěhovalo do 5.10.1938, pak po 15.3.1939 ( i Adolf nenocoval 15.3 v Praze, ale na “území Říše = v České Lípě)* zbytek vystěhování 1945-46 a náhradní obyvatelstvo z toho udělalo jen lokálky . Občas si současné generace mohou říkat, kdo ve skutečnosti tu 2WW vyhrál, ale naše prababičky a pradědečkové by na to měli diametrálně odlišný názor .
Vždyť i z toho důvodu D9 existuje jen jako čára na mapě a můžeme pokračovat. Podobný problém má cely pás území od jihu plzeňská přes některá území mezi Benešovem, Vlašimi, Kutnou Horou. A Jihlavou.
Předpokládám, že jde o přímou citaci (vede mne k tomu to, že je to kurzívkou a v uvozovkách), pak to tedy vůbec není problém autora článku, ale toho, koho autor článku cituje.
Hezký nick!
Pane redaktore, opravdu máte zapotřebí reagovat takto? Tím neobhajuji příspěvek výše, ale není lepší zůstat „na výši“ a nepouštět se do urážek? Tedy jít odstatním diskutujícím příkladem, ne se jimi nechat strhnout k podobnému stylu? (Vycházím z předpokladu, že jste komentujícího přejmenoval Vy – pokud se tak pojmenoval sám, pak se Vám omlouvám)
Píšete podobná moudra i u příspěvků o projetých návěstidlech jiných dopravců?
Soudě dle příspěvků níže je těch mouder na účet ARR více. Každopádně se ptám, jak mohl projet něco, co tam není? To nedává smysl.
Můj názor. Na hlavní trati je strojvedoucí odkázán na barvičky a na svůj postřeh. Na vedlejších tratích a na D3 je to o postřehu a hlavně o všeobecném přehledu o dění na trati. Jinak řečeno, na D3 si sakra hlídám hlášení a vlaky proti. Na trati jako je tato, bych minimálně měl vědět, že se zde vždy křižuje a pokud jedu na výstrahu a vlak proti nevidím, tak je něco špatně. Obdobně čekám, že mi výpravčí dá nějaký pokyn.
Ale základ je koukat do jízdního řádu. V této stanici mají určité všechny vlaky dle jízdního řádu zastavení.
Než tohle napíšu, tak se podívám do jízdního řádu. V Rynolticích žádné rychlíky nezastavují. Jen letní víkendový koupací „Mácháč“, což je v podstatě Sp.
To neznamená, že tam nemůže stát i jiný vlak z dopravních důvodů, tj. bez výstupu a nástupu cestujících.
Samozřejmě. Já jsem reagoval na tvrzení, že tam všechny vlaky zastavují.
Ve stanici bez odjezdových návěstidel nesmí být žádný vlak projíždějící. To stanovuje vnitřní předpis provozovatele dráhy. To že není v jízdním řadu pro cestující zastavení, neznamená, že strojvedoucí nemá zastavení
v jízdním řádu, který ma mít otevřený na stanovišti.
Pane redaktore, měl by jste po „nekritickém zbožňování“ a odpouštění opravdu divočin, výmluv a podrazů jistého nejmenovaného dopravce, jedné nejmenované kombinace barev, zde v diskusích vědět, že tento superdopravce a jeho superzaměstnanci chyby nedělají!!! A nám, co nezbývá nic jiného i přes všechny podepsané smlouvy a výběrová řízení jeho trapnosti denně sdílet (individuální doprava je bohužel daleko dražší a v mém případě i pomalejší….i když daleko pohodlnější a autobusy zde z konkurenčních důvodů již nejezdí) už se nechce ani raději nic komentovat. Kdyby tento „dopravce“ přistavil „hytlák“ vždy bude super. Všichni ostatní jsou jen nýmandi…..
Buďte konkrétní, děkuji
Konkrétní být mohu, jde o dopravce ČD a.s. Zrovna teď jedu Slováckým expresem do zaměstnání a jaká to náhoda, náhodou (jako asi na každém druhém vlaku) chybí vůz 1.třídy (tudíž sedím na zemi). Nu a takto je to pořád a stále…. Už rok, dva, lži apod…. čekání na nějské (fiktivní) vozy atd… Bohužel RGJ mi v Kolíně nestaví….
Takže tak!!‘
Nevzpomínám si, že bych na této trati viděl Arrivu v modré barvě 🙂. Občas ale vídávám nejen u Arrivy za jízdy se vybavující se strojvůdce, kdy jsou u nich v kabině i lidi, co tam nemají zřejmě co dělat (přítelkyně atd.)
Jak poznáte, že je to zrovna přítelkyně? Prostě to víte?
Manželka si myslí že je u milenky, milenka si myslí že je u manzelky, a fíra si může v klidu pracovat s přítelkyní na klíně.
Bože…, tak tento sociálně-pracovní model byl vždy můj sen.
Neboj to se časem změní. Odhadem po 50 letech věku
Když je to Larenova manželka a není bigamistka tak to musí být přítelkyně 😜
Vzhledem k tomu, že svou manželku poznám, tak je mnohem větší pravděpodobnost, že to byla vaše partnerka, za předpokladu že nějakou máte a jste hetero muž. 😉
Vy nedokážete rozpoznat kamarádské chování od „mileneckého“? Tak to je mi vás líto.
Oni tě nesvezli? To mrzí co?
O to přece vůbec nejde. Jde o to, zda skutečně se na stanovišti nacházejí lidé, kteří tam za jízdy nemají co pohledávat a ruší strojvedoucího při výkonu služby.
a to se jinde než u Arrivy neděje? Ale notak
Děje, jak jsem ostatně napsal.
Proč podsouvat nenapsané? Nic takového jsem nenapsal a jsem přesvědčen, že text je z hlediska jeho porozumění zcela jasný.
Už jsem ani nečekal, že tu zazní rozumná reakce🙂
Jakože jsem na ně koukal za jízdy zvenku?😀
Průvodčí zkrátka po splnění svých povinností sedí na předním stanovišti u strojvedoucího (kde by samozřejmě sedět neměla) místo na stanovišti zadním – nic jiného bych za tím spekulativně nehledal.
A co když je to strojvedoucí v zácviku? A já zapomněl, to přece není pro holky. Nebo je to jen projev obyčejného šovinismu? Proč by holka nemohla dělat strojvůdce? Asi u dotyčných ne, když je to hned přítelkyně nebo průvodčí.
Až na to, že kdyby to byla zacvičující se strojvedoucí, seděla by nejspíš vpravo a pracovala, takže jste si to genderově mravokárné cvičení mohl klidně odpustit.
Pojem pasivní jízdní zácvik asi neznáte, že? Takže jste si to rýpavé mravokárné cvičení mohl klidně odpustit…
na to u arr není čas…
převažují mínusy , takže už i pasivně se zacvičuje?
na poznání trati se třeba sedí v kabině pouze jako „doprovod“
A jak víte že neseděla? Vy jste zároveň nick Laren, žeto víte? Možná jste si své poznámky měl odpustit sám. Domněnky nejsou fakta, bohužel.
Je vidět, že u některých lidí, jak se to nenapíše po lopatě, tak to pak vede i k zajímavým myšlenkovým exhibicím😁 Holky dokonce lítají se stíhačkami a to už dokonce třeba ve 22 letech, takže osobně nevidím důvod, proč by některé nezvládly i řídit vlak😉
Konkrétně Ariva na několik strojvedoucích něžného pohlaví
Ariva má několik strojvedoucích něžného pohlaví
Že u strojvůdce sedí vlakvedoucí, to beru jako běžnou praxi. Tohle jsem nicméně opravdu na mysli neměl😀 Je rozptylování a rozptylování. Myslím, že kontroly by se občas divily, ja tedy ano😀. Ono je to všude asi stejné, za volantem auta, busu… V těch vlacích taky nesedí roboti, byť třeba jednou budou (ale spíš v podobě autonomních AI systémů).
Kdyby tam jezdily, určitě by za to v očích veřejnosti mohly ČD, jak docela často slýchávám… Minulý týden dokonce mohly ČD za to, že má LE zpoždění 30 minut na odjezdu z Prahy 😀
V očích široké nešotoušské veřejnosti jsou ČD univerzálním provozovatelem drážní infrastruktury i provozu stále. Že se nadává na ČD i tam, kde s tím nemají ale vůbec nic společného, je naprosto běžné.
Což ale ovšem svědčí o naprosto povrchním uvažování české veřejnosti a její vysoké absence rozumu a logiky.
Ty si dobrej ťunťa.
Ještě že ty máš dobrý přehled nejen o dopravě, ale i o zdravotnictví, školství, problematice ukládání jaderných odpadů, literatuře národů severního Kavkazu a vůbec tak o všem.
Nekrmit, není třeba dalšího Axela.
To svědčí jenom o tom, že nejsou dráhy jako Dráhy. A když nadávám na televizi, taky nemusí vyletět vztahovační z firmy Česká Televize.
babička 80 let jezdila s čd/ čsd. jakž takž pobrala fakt , že si slováci odnesli písmenko ,,s,, . nechtějte po ní , aby řešila jestli jede s landerbánem nebo s regiojetem . to je z jejiho pohledu nepochopitelne. zpozdeni ma proste ,,draha,, a hotovo. zabomysi valky kdo za co muze jsou platicimu cestujicimu ukradeny. ja se treba ,,nesrovnal ,, s faktem , že elektrinu dodava cez distribuce , cez prodej , cez … . je mi to jedno kdo to je. deleni na oddeleni , dcerinky , divize a podobne veci neni mou povinnosti sledovat. pro me to je… Číst vice »
Za co může ČD že LE měl zpoždění??
Určitě to není protože LE má málo souprav a v Praze se otáčí???
Čas na obrat v GVD se dá technologicky stihnout. V tom případě je zajímavá primární příčina zpoždění.
Určitě za to nemohly ČD. Spíš měli poruchu a nebo něco úchvatného zase vymysleli ve SŽ. MU to nebyla, to by toho bylo hodně zpožděného víc
Jako jo, taky to vidím spíše na SŽ. (A to patří do obecného dráhy s malým d, stejně tak tam patří i LEO).
Jinak ČD taky dělají bordel na korydoru. Do EC soupravy zařadit Béčko s vmax 140 a nestíhat předepsané jízdní doby (což může zdržet i další vlaky). Občas místo béčka rovnou polský škopek na stovku. A mít ve stanicích nereálně krátké pobyty, to dělají všichni dopravci.
Mimořádná událost, výluka…
A mínusy mám za to, že píšu pravdu?
Že píšete blbosti, jděte zpátky do školky, blbečku.
Blbosti to sice až tak úplně nejsou, ale je to hodně neobratně napsané a hlavně zbytečné, protože to ani není příliš k věci a budí to zbytečné vášně (zejména u jiných podobných neumětelů).
Uznávám…
Nepozornost může být dokonce i rozhodující příčinou jakékoli mimořádné události.
Přečtete si ještě jednou a opravdu naposledy kodex pro diskuze. Díky.
A co když má LE zpoždění, protože mu ČD někde překáží?
😂. a neuhnou , ….
Moment, odkdy jsou v Rynolticích odjezdová návěstidla? A je tam i nové SZZ, nebo šlo jen o prosté doplnění návěstidel?
Ve článku je, že „nedovoleně projel rychlík za místo ukončující jeho vlakovou cestu“, takže nejspíš projel konec vlakové cesty: https://1-2-8.net/mwva/mikulda/d1/kousky/kvc.htm
Ale taky je tam, že projel odjezdové návěstidlo…
V Rynolticich nejsou odjezdoba navestidla. Musi tam byt vypravci na peronu a dat mu volny prujezd.
Jak to vlastně je ve stanicích se skupinovým odjezdem?
Tipoval bych, že při vjezdu na výstrahu musí dostat průjezd, ale kdyby vjížděl na volno, tak ví že odjezd je jeho 😀
Není volno jako volno 🙂 záleží, jestli má stanice závislá návěstidla nebo ne.
při vjezdu do stanice bez odj nav musi výpravcí volný průjezd signalizovat ? kdyz nesignalizuje volný průjezd , signalizuje stůj nebo jeho prostá nepřítomnost u pojížděné koleje je důvod k zastavení? vjezd do dopravny je max 40km/ h? děkuji.
V případě že výpravčí nesignalizuje odjezd, platí pro strrojvedoucího koncovník (konec vlakové cesty) a musí zastavit. Výpravčí může dovolit jízdu nejen výpravkou, ale třeba i vysílačkou.
dík. ještě prosím k té rychlosti – do dopravny se tedy vjíždí jako by byla na vjezdu výstraha?
Pokud tam není odjezdové návěstidlo, ale jen konec vlakové cesty, tak na vjezdu by měla být výstraha. Rychlost je dána rychlostníkem popř pokud se jede do odbocky tak např 40 km a výstraha.
Tipoval bych, že pokud je ve stanici skupinové navestidlo, tak se vždycky vjíždí na výstrahu. Ale třeba se pletu
Pletete. To jsou holt takové pozůstatky z mechanik, už aby to zmizelo…
Takže sto let za opicema a v každé stanici jinak…
Jo a 50 let s nimi a nejsme schopni se s toho probrat….nakonec spoustě z nás jejich pohodlná „genialita“ vyhovuje.