Střídání se blíží. GW Train v sobotu představí své vlaky na pošumavských tratích

GW Train Regio získal desetiletý kontrakt v dubnu 2021 na základě výsledků elektronické aukce.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Nevíte někdo náhodou, kam budou přesunuty regíny a kvarta, po přebrání dvou linek?

Elb

Kvatra beztak Brno.

Milda

A nebo Plzeň, jako náhrada za žraloky….

Libor

…do „železniční hřbitov“…

Pepaa

A P24 bude stále pod taktovkou ČD? Nebo tam na Rudu už budou mít ČD pouze R16?

Kubrt

ČD.

Petrrr

Šotoušci si mohou začít připravovat kapesníčky 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Milda

Ty šukafony a kvarta mi budou chybět taková nostalgie, pořád lepší než tyto supermoderní křápy od Gvéčka 🤧🤧🤧🤧😭😭😭😭

Ondrak

Mildo, Mildo vy jste zvíře…🕺🏼

Pepaa

A pak že konkurence bere ČD fírům práci heh

král j

Budou k tomu mít i vlečné vozy?

Kubrt

Naštěstí ne.

Granja

Vy s těmi vlečnými/přívěsnými vozy nedáte pokoj.

Honza Gajdoš

Pořád doufá na reinkarnaci Kredenců s krátkýma Balmama

PvvS

Samozřejmě. Budou tam vyřazený vozy z pendolin a řidičáky od 471..

svojsin

A jak se má bratr Axel?

bindera

Nelze, nemá to kouli.

Tom

Ten RS1 v barvách plzeňského kraje je fakt pěknej.

RadkaS

Ano, povedl se. Taky se mi to moc líbí.

Granja

Řekl bych, že jejich lakování je nejlépe vydařené v ČR.

Dos22

Jojo, pěkná verze Najbrtu ČD.

Honza

Tak snad tentokráte převzetí provozu bude bez namazaných kolejí a nastražených kamenů. Ty vlaky vypadají dobře 🙂

Dejf

hmmm místní tomu vlaku klatovy-sušice-horažďovice říkají šumavská střela. tak uvidíme jaké chodové vlastnosti budou mít nové stroje, protože štreka působí trochu jako by někdo nevěděl, že kolejnice se mají ohnout do oblouku a změna směru se odehrává jen v kolejových stycích.

Dan

Pamatuji jak před rekonstrukcí trati Ž. Brod – Tanvald RS1 na stycích škubal natolik, že si mnohdy cestující mysleli, že jsme vyletěli z kolejí.

Pepa

Mezi námi, tam škubalo úplně všechno, na Hydrách se někteří i báli dodržet traťovou rychlost v některých osmiúhelnících (čti obloucích), aby nespadli do Kamenice…

Granja

To už skoro vypadalo na instalaci opěrné koleje.

Dan

No zrovna v 814 mi to tak šílené nepřišlo, pravda na obecné poměry jednotek řady 814.

Karel Mio

Na chodové vlastnosti musíte z Klatov spíš na ty Domažlice.

David

Nevíte čím bude zajištěn letní víkendový provoz mezi Horažďovicemi a Sušicí? Budou jezdit 3 spřažené RS1, nebo se budou lidé mačkat ve dvou?

J.K.

Dneska tam taky nejezdí trojregína, ne?

David

Ve špičkách tam jezdí třeba 842+Bdtn756+Regína, dohromady 252 míst k sezení. Dva RS1 mají kapacitu 142 míst k sezení, to je dost velká redukce a proto se na to ptám.

Ares

Koukám do pomůcek, ale takový vlak se mi zatím nepodařilo najít, buď tam je 842 a Bdtn, nebo Regína s 810. Nevíte o jaké vlaky se jedná? Děkuji.

David

Bohužel nevím jak je to letos, ale třeba 2018 to takto jezdilo např. na Os 17508

Pepa

Ještě že máte jen 5 let staré informace 😀

Kubrt

Hlavně, že předtím jsi psal v čase přítomném.

David

Ano, s přítomným časem jsem se trochu unáhlil, netušil jsem že se již za ČD kapacita snížila, dlouho jsem tam nejel. Ale tak jsem se teda podíval co tam jezdí dnes, a jezdí tam ve špičkách buď 2x Regionova (172 sedaček), nebo 842+Bdtn (154 sedaček). Takže i tak je pořád vyšší než nabízí 2xRS1 (142 sedaček). Ale je pravda že ten rozdíl není tak vysoký.

David

Máte pravdu, měl jsem zastaralá data, ve špičkách tam v létě tohoto roku jezdila 2x Regionova nebo 842+Bdtn.

DCHDC

Já tam pamatuju M262 + 2x Balm + M262 ❣️

Aaabbb

V létě tam běžné jezdí 2 spřažené Regionovy.

Pepa

Nejspíš tím, co si objednatel zaplatí

VTT

Já mám takový pocit, že tam ta 010 jen stála. A i kdyby se lidi do vlaku nevešli, tak bylo tisíc důvodů, proč tu 010 není možné připojit.

Kubrt

Jo, nová doba, musí se počítat peníze. To v plánovaném hospodářství nebylo potřeba – FMD objednalo 900 šukovleků a nikdo nic neřešil. Jen postupně si víc a víc funkcionářů a lidí začalo všímat, že to celé tak úplně nefunguje, továrny zastarávají, výrobky technicky zaostávají, lidi vydělávají za stejnou práci zlomek peněz co ti utlačovaní dělníci na Západě, ty města a vesnice taky nevypadají úplně dobře. A pak se ukázalo, že se to ekonomické fungování bude muset začít řešit.

Jiří Kocurek

A nejen to. Britští výrobci motorek dojeli na to, že když tenhle stroj stačil dědečkovi, tak stejným strojem vyrobenou motorku si koupí i jeho vnuk. Pak přišli japonci a ono jim to startovalo na drc (libovolný kus) a olej z toho netekl, přestože tam byl.

Neinvestovalo se ani do nového strojního vybavení. Ty mašiny sice pomalu, ale jistě provozem odcházejí, idkyby byly sebelépe vyrobené. A že ten soutruh stál někde 50 roků… to mohla i žárovka.

Twix

A kde to třeba bylo? I ve stanicích kde není depo? Dnes je nová doba, do Horažďovic předměstí přijede vlak na hlavní trati, přípoj má do 5 minut odjet. Když se zjistí, že přestupujících přijelo moc, začne se posunovat pro nevytopený přípojný vůz, odjede se už se zpožděním a pak třetina vystoupí hned v Horažďovicích městě? Tohle je potřeba řešit převážně pravidelnými oběhy, byť někdo zase bude křičet že zdvojená RS1 je na polovině vlaků vození vzduchu.

VTT

Já si pamatuju na 010 v Bílém Potoce. Odstavenou, v pohybu jsem ji nikdy neviděl. (Ale zas tak často jsem tam nejezdil.)

David

Nicméně smlouva je již uzavřena a proto se ptám na konkrétní kapacitu.

Luboš Beneš

Tak na Waldbahnu to dělají běžně. Ve Zwieselu se odvěsí zadní jednotka a na Rudu jede již jen jeden vůz. Vše během pobytu ve stanici během 5 minut.