Střídání generací na okraji Berlína. Ve Woltersdorfu poprvé vyjela polská tramvaj
Stávající a nová tramvaj ve Woltersdorfu. Foto: Modertrans
Nové tramvaje nahradí vozy z přelomu 50. a 60. let minulého století.
Nové tramvaje nahradí vozy z přelomu 50. a 60. let minulého století.
Děkuji autorovi za upozornění, že je potřeba neváhat s výletem! Už jsem tady a užívám si stařičké Gothy, pádící přes les!
Zajímavé je, že vypadají, jako by právě opustily výrobní závod – všechno je čisté, dřevěné díly jsou jako nové, jsme blízko Berlína a žádný vandalismus…
Hnusně hrbaté, nevím, proč bočníce nejsou v rovině a je to dole podseknuté.
Škoda že si je nechají, do Liberce by pasovaly.
Čím to, že polské tramvaje (a zejména Moderus) jsou všechny tak nepředstavitelně ošklivé?
No…, toto je zcela nepochybně věcí vkusu každého jednotlivce. Osobně se mi třeba nelíbí ty překryty dvojkolí, což neznamená, že nepřináší nějaké jiné „plusy“. Avšak na dojmy to nejezdí a pro ně taky ne. Asi bych začal tím milionem Eur…
Libi se mi . Skoda, ze MDT to nezkousi i tady. Napriklad v Olomouci?
Souhlasím.
Modertrans to zkoušel. Ale když zjistil, že jde hlavou proti zdi, nechal toho.
Ta je nějaká prťavá 😅
O 20cm kratří než Vario (EVO), o 90 delší než T3…
Jenom? No vypadá menší
Teda ta stará je teda pěknější😉
Je to myslím Gota,tramvajová klasika.Na uvedené trati vyniká její krása.
Skoro mi přijde, že k dnešní vizi „čistého designu“ (šílené slovo) má blíž ta stará, také se mi líbí více.
Pěkný stroj.
Jak „daleko“* by to měl do vlakotramvaje? Asi bude problém tuhost skříně…
* ve smyslu co by se muselo ještě dodělat
Začněme tím, co od takové potenciální vlakotramvaje očekáváme – kde by měla jezdit?
Patrně by potřebovala úplně jinou výzbroj než pro 600 V a úplně jiné podvozky než na metrový rozchod.
A musel by to někdo zaplatit. Zbytek jsou legislativní problémy…
Woltersdorfská tramvajka má 1435 mm, nicméně to z ní vlakotramvaj samozřejmě nedělá 🙂
Ano, je otázkou, zda by se tam další elektrická výzbroj vešla, 600 V není problém.
S metrovým rozchodem je ta severní trať.