Střídání generací na okraji Berlína. Ve Woltersdorfu poprvé vyjela polská tramvaj

Stávající a nová tramvaj ve Woltersdorfu. Foto: ModertransStávající a nová tramvaj ve Woltersdorfu. Foto: Modertrans

Nové tramvaje nahradí vozy z přelomu 50. a 60. let minulého století.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Al de Baran

Děkuji autorovi za upozornění, že je potřeba neváhat s výletem! Už jsem tady a užívám si stařičké Gothy, pádící přes les!
Zajímavé je, že vypadají, jako by právě opustily výrobní závod – všechno je čisté, dřevěné díly jsou jako nové, jsme blízko Berlína a žádný vandalismus…

Martin Frank

Hnusně hrbaté, nevím, proč bočníce nejsou v rovině a je to dole podseknuté.

pozor

Škoda že si je nechají, do Liberce by pasovaly.

M M

Čím to, že polské tramvaje (a zejména Moderus) jsou všechny tak nepředstavitelně ošklivé?

Olin

No…, toto je zcela nepochybně věcí vkusu každého jednotlivce. Osobně se mi třeba nelíbí ty překryty dvojkolí, což neznamená, že nepřináší nějaké jiné „plusy“. Avšak na dojmy to nejezdí a pro ně taky ne. Asi bych začal tím milionem Eur…

Paolo

Libi se mi . Skoda, ze MDT to nezkousi i tady. Napriklad v Olomouci?

Marek Šourek

Souhlasím.

jenki

Modertrans to zkoušel. Ale když zjistil, že jde hlavou proti zdi, nechal toho.

Hoermalmeister

Ta je nějaká prťavá 😅

jva

O 20cm kratří než Vario (EVO), o 90 delší než T3…

Hoermalmeister

Jenom? No vypadá menší

Vectron

Teda ta stará je teda pěknější😉

Jindra

Je to myslím Gota,tramvajová klasika.Na uvedené trati vyniká její krása.

Ivan_pha

Skoro mi přijde, že k dnešní vizi „čistého designu“ (šílené slovo) má blíž ta stará, také se mi líbí více.

Alibaba

Pěkný stroj.
Jak „daleko“* by to měl do vlakotramvaje? Asi bude problém tuhost skříně…

* ve smyslu co by se muselo ještě dodělat

Kubrt

Začněme tím, co od takové potenciální vlakotramvaje očekáváme – kde by měla jezdit?

Jiří Kocurek

Patrně by potřebovala úplně jinou výzbroj než pro 600 V a úplně jiné podvozky než na metrový rozchod.

A musel by to někdo zaplatit. Zbytek jsou legislativní problémy…

Kubrt

Woltersdorfská tramvajka má 1435 mm, nicméně to z ní vlakotramvaj samozřejmě nedělá 🙂

Alibaba

Ano, je otázkou, zda by se tam další elektrická výzbroj vešla, 600 V není problém.

S metrovým rozchodem je ta severní trať.