Střídání dopravců v pohraničí. Do Saska a na trať do Liberce se vrací Deutsche Bahn
Siemens Desiro společnosti Länderbahn v Žitavě. Foto: Jan Sůra
Z tratí v části Saska i českém pohraničí zmizí do dvou a půl roku s největší pravděpodobností společnost Länderbahn provozující
Bojím se toho, že když DB bude spolupracovat s českou Arrivou, tak přeshraniční dumping neskončí. Dnes v podání Länderbahn je bohužel praxe využívání českého personálu, kdy strojvůdci mají plnou kvalifikaci a oprávnění jezdit v ČR i Německu, žádný malý pohraniční styk a i přesto že jsou lépe kvalifikovaní než německý personál dostávají cca. polovinu min. Tohle mi přijde jako velká nespravedlnost vyhrávat soutěže na úkor personálu, pokud nechám jezdit česky personál do Nemecka měl bych je i podle německých standartu platit!
Nově nebude dopravce pokrývat spojení mezi Varnsdorfem a Rybništěm, to si zadá Ústecký kraj sám. Já bych byl pro, ať to jezdí opět ČD. Píšu to proto, protože před lety tam jezdil spoj Cheb – Ústí – Děčín – Varnsdorf – Liberec. Jezdil jsem s ním do Varnsdorfu, nebo z Varnsdorfu do Liberce. Vím, že dnes už je relace rychlíků jiná, ale třeba relace Děčín – Varnsdorf – Liberec, nebo alespoň Děčín – Varnsdorf by nebyla špatná. V Děčíně jsou krásné přípoje od Prahy a Mostu v režii ČD. Někdo třeba nemá rád ČD, ale vyjádřil jsem pouze svůj názor.… Číst vice »
Trošku se pletete. Přes Varnsdorf resp. Zittau jezdil rychlík „plzeňák“ přes Žatec. „chebák“ jezdil přes Českou Lípu. Já si „chebák“ přes Zittau nepamatuju. 🙂
Riki. Aha, děkuji. Vím, že jeden jel dopoledne z Mostu přes Lípu a druhý odpoledne přes Vanďák. Pak se to obrátilo a ten do Varnsdorfu jezdil cca. v půl desáté z Mostu. Myslel jsem, že jel z Chebu.
Desiro je výrazně pohodlnější než Shark a má výrazně lepší výhled. Navíc v něm klima funguje i v jiném režimu, než lednička. Srovnávání s Regionovou a 810 nechápu… ty vozidla jsou o zcela jiné kapacitě. Obdoba Reginy je RS1, obdoba 810 je dnes nic. Srovnání RS1 a Reginy má plusy i mínusy u obojího. Nelze jednoznačně říct, co je lepší. Ekonomika provozu není detail. Navíc na turisticky atraktivních tratích mohou být plusem i otvírací okna, právě u té Regionovy. Náhrada 810 za autobus je často silně nepohodlná, jelikož české silnice jsou pořád hrozné a ve velkém autobuse to s vámi… Číst vice »
Že je Desiro pohodlnější bych neřekl. Alespoň ne Desiro DB. Sedačky ten největší lowcost, žádné područky, žádné stolky, žádné koše,…
Jen pane bože nic takového! Německé vlaky a německý personál pracuje za třikrát vyšší ceny, u našich Čd je cena dvakrát nižší a personálem jsou obsazeny všechny skoro všechny vlaky. Viz. smlouva na provoz Trilex z Ústeckým krajem. Tady se soutěží nízké ceny, ale němcům musíme dát víc. Pokud by tedy Liberecký a Ústecký kraj platil Čd, tak dle aktuálních sazeb by byla zajištěna doprava mezi Libercem – Varnsdorfem a Rybništěm v nadstandartních intervalech! Přes 300 stovky za vlakokilometr je moc!
Je možné se domnívat, že Länderbahn tamní vozidla přesune někam jinam, nebo že by se třeba mohla po soutěžích objevit u nás v nějakém větším počtu?
Že by si je najala „ARRIVA“ pro provozování pražské „tangenty“?
Takže oblast bude skladiště starých Desir. Něco jako Balkán
Přesně tak, stará hnusná modernizovaná desira. Člověk by blil, jak se dneska s cestujícíma zachází.
Ale jenom abychom si to nakalibrovali – jako skladiště čeho byste označil oblast od Liberce na jih ?
Co bych za to dal, kdyby to u nás jezdilo místo regionov.
Co bych dal za staré odložené desiro, když v Táboře nasedáme do šukafonu směr Pelhřimov…
Mirek:
Nechci sice „regiokřápy“ hájit ani trochu, ale ani ta „desira“ nejsou ani zdaleka dokonalá a mají třeba nedostatky v interiéru (například silně chybějí stolky, sedadla co do pohodlí „nic moc“, atd.) – ale jízdní vlastnosti vozidel s dvounápravovými podvozky jsou samozřejmě nesrovnatelně lepší.
Josef Petrák:
„Šukafón“ je ještě celkem v pohodě a je to aspoň relativně dynamické vozidlo – „regiokřáp“ je ovšem všestranně podstatně horší.
Právě o ty jízdní vlastnosti u toho žlutého plevelu jde. Problémy s akcelerací, prokluzování při vlhkosti, prachu, listů, o námraze nemluvě, což se promítá do dodržování jízdních dob, příp. eliminace byť minimálního zpoždění je prakticky nemožná. .
Mirek:
Když ten inteligent, který „regiokřáp“ vymyslel, zjevně neuměl fyziku ani na úrovni tehdejší 7. třídy ZŠ a udělal jedinou hnací nápravu jako krajní, tak jediným řešením je teď jezdit (pokud je to možné) „proti kopci“ s motorovým vozem na konci a řídícím v čele (což ČD už pochopily například i u „Cyklo*ráčku“ a orientují jej tak, aby po „semmeringu“ jel s řídícím vozem vpředu a motorovým na konci) – většina tratí u nás ale není taková, že by vedla do kopce jen jedním směrem …
Josef Petrák: Vážně chcete nasazovat na poloprázdné vlaky do Pelhřimova Desiro??? Nepřijde vám to jako poprava ekonomiky provozu v přímém přenosu? Jak chcete s polohou nádraží v Pacově, Pelhřimově či Obratani (a v podstatě i Chýnov je tragédie) do těch vlaků získat více lidí? Vážně věříte, že to dokáže Desiro? Tady pomůže jen levnější jízdné. Jakékoli prodražování ekonomiky provozu té linky lepší soupravou může znamenat její definitivní konec. V Pelhřimově a Obratani by se dala vybudovat druhá zastávka a tím trochu zvednout počet cestujících, ale na Desiro to nebude ani náhodou. Max. RS1, ale i ta je provozně dražší.