Středočeští silničáři vypověděli společnosti CTB smlouvu na opravu mostu kvůli nekvalitní práci
Práce na mostě v Tvoršovicích. Foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje
Podle silničářů postup firmy ukazuje neznalosti se stavbami mostů.
https://ctbas.cz/reference/
Reference poměrně zajímavé. Buď nestíhají nebo to byly jen subdodávky.
Jak může vyhrát firma, která to neumí ? Tady jasně vidíme neodbornost zadavatele.
To nie je tak jednoduché. Kritériá na referencie nesmú byť „nepriestreľné“, pretože sa musí umožniť firmám „rásť“. A ak tam máte nejaký najjednoduchší malý most, tak si to, aby firma musela mať v referenciách nejaké významné skúsenosti so stavbou mostov proste neobhájite…
Tohle vidím spíš na přecenění vlastních sil té firmy nebo obyčejné lajdáctví. Prostě si vzali moc velké sousto nebo moc zakázek a nedali to.
Možná spoléhali na to, že jim to projde však všude se stavby opožďují ne? 🙂
A ono to neprošlo.
Což fakt netuším jaká odbornost by musela být, aby to předpokládala? Věštba z kostek?
Protože když zadavatel dá do podmínek VŘ kritéria, podle kterých by mohl vyloučit firmy, které to neumí, shodí to ÚOHS s tím, že jde o diskriminaci některých firem a že jsou kritéria moc přísná. Najít kompromis, který projde u ÚOHS a zároveň skutečně vyloučí špatné dodavatele je nemožné. Bohužel český zákon o veřejných zakázkách předpokládá, že zadavatel je vševědoucí, dokonalý a dokáže předem nastavit obecná kritéria tak, že vyloučí všechny, kteří by to dělali dobře, a zároveň připustí všechny, kteří by to dělali dobře. Přitom tímhle způsobem – že byste někomu dopředu přesně popsal požadavky, on by pak šel do… Číst vice »
Když LemplStav není schopen za měsíc sbourat most, tak měl být dozorem a projektantem vypoklonkováni k investoru pro vyhazov. Ani půl roku po termínech se nic moc nedělo, to znamená, že LemplStav byli něčí velcí kámoši,a jaksi se nehodilo to ukončit…. A to ještě až po té, co se do toho vložila media. Bez zveřejnění trágišpunktu by se tam ve Středočesku koktalo dodnes…
Kraji moc ti mosty nejdou. Staci se podivat na Kladensko.
Kraj je pouze a jen financier a nikoli vzdělanec v oboru silničních staveb a komunikací s akreditací a diplomem z ČVUT. Po roce 1990 se uvolnilo podnikání i pro ty jež mají minimální znalosti a profesní zkušenost. V minulosti to byl i příklad středočeské hejtmanky na kolínském okrese. Možná by neškodilo, revizi všech podnikajících subjektů z pohledu živnostenského úřadu . podobných případů za třicetlet už bylo nemálo, a mnohde to smrdělo i trestním prošetřením.
Jeslti si kraj vybral firmu, která nemá a nedoložila odbornost, tak je to chyba kraje.
A před rokem 1990 byla taky fůra akreditací a diplomů z ČVUT pro straníkova synka… a kvalita normalizačních prací je na tomto serveru propírána pravidelně, pokaždé když se mění most.
Nevypověděli smlouvu, odstoupili od ní. On je to rozdíl… v článku samotném je to jednou i dobře (a třikrát špatně).
Jaký je to rozdíl?
Při rekonstrukcích je hlídání kvalifikace, a kontrola jestli vám to místo opravy spíš neničí, extrémně důležité.
Tak to dopadá, když je hlavní kritérium cena…
ne, tak to dopada, kdyz neproverujete kvalifikaci…
Nevim, pokud delam kontrolni dni, jako zadavatel vidim, ze cele to jde na ….. a poslu do certa firmu vyrazne drive…..pripada mi to jako snaha hasit prusvih .( resp. zanedbani i ze strany uradu SCK). to ne my ale jen oni
Máte první kontrolní den, zapíšete vady, problémy, na druhém je dáte výstrahu a na dalším upozorníte na možné vypovězení smlouvy a předáte právníkům. Pak to měsíc řeší právníci, aby připravili výpověď smlouvy a byli dostatečné argumenty pro výpověď.
Jenže mezi tím vám můžou, zvláště u mostu, takoví amatéři už nenávratně narušit statiku.
„například demolice, která měla být dokončena v říjnu 2022 není dokončena ještě v dubnu 2023“
Což statiku mostu naruší tak nějak plánovaně, když jde starý most k zemi. Nicméně úřední kolečko, které popisuje noerf, mohlo být hotové už „pod stromeček“ na Vánoce.
Zadával. A na cenu to fakt nedopadlo. Musely se po čase řešit problémy, které vůbec vzniknout nemusely.
Kde beretu tu jistotu, že firma s vyšší cenou vám stavbu provede kvalitněji?
Tak pokud máte v ZD přiměřené kvalifikační kritéria a dobrou smlouvu (záruka, termín, přiměřené smluvní pokuty) a projekt, tak už může být problém jen v TDI. Jaké jiné parametry tam dávat? Zkušenosti stavbyvedoucích? Může to nějak vyvážit cenu?
Jaké jiné parametry? Referenční stavby.