Středočeští radní schválili smlouvu s Prahou o cyklostezce Praha – Kladno
Regionova mezi Kladnem a Prahou. Foto:
Stezka má částečně využít opuštěné drážní těleso po modernizaci tratě mezi oběma městy.
Stezka má částečně využít opuštěné drážní těleso po modernizaci tratě mezi oběma městy.
Otázkou je, zda kroky
– výstavba nové tratě
– zastavení provozu na staré trati
– napojení nové trati
– zprovoznění nové trati
– rozebrání staré trati
– výstavba cyklostezky
– zprovoznění cyklostezky
opravdu půjdou v tomto pořadí. 🙂
Koukam, že to tu začína byt jak na Novinkách….
Plánovaná cena cyklostezky 470mio? Takže za 1-1.5 miliardy v reálu jako vždy? Ještě že už teď nejsme zadlužení na několik generací a můžeme si dovolit takové zbytečnosti.
Však cyklisti můžou do Prahy dojíždět od Kladna po Evropské, ne? Jo aha, tam vás taky obtěžují!? Tak to je s váma pak těžký, pane:)
Stavěl bych cyklostezky pouze pod podmínkou, že na souběžné silnice bude osazena značka zákaz vjezdu cyklistů. Ať z toho něco máme i my, řidiči.
Zákon ukládá povinnost tu cyklostezku využít. Jestli k tomu někdo potřebuje navíc ještě zákaz konat opak příkazu, tak nevím, tady nepomůžu.
To je jak bychom k příkazu jízdy vpravo (C 2b) přidávali ještě zákaz odbočit vlevo (B 24b) a zavedli značku „Zákaz jízdy rovně“. *facepalm*
Stejně se najdou takoví, kteří budou vehementně tvrdit, že značky platí jenom pro auta.
Už pomalu půl roku je to jinak, a pořád bude někdo mlít o povinnosti?
Kromě toho, že teda pitomost je i ten první příspěvek, tahle neznalost ho doráží.
tak bych to dal tak, že tam kde je cyklosteska soubežně se silnicí, tak dat zakaz jizdy cyklistů po te silnici, aby jeli po cyklostezce 😉
Není to „jinak“. Nemá povinnost ji využít v případě, pokud by byla ohrožena bezpečnost a plynulost provozu. Problém je akorát v tom, že se nejde shodnout na tom, co přesně to znamená.
Souběžná s Buštěhradkou je D6, tam není třeba dávat značku.
A dálnice stavět pouze pod podmínkou, že na souběžný silnice bude osazen zákaz vjezdu motorových vozidel?
Spíš traktorů nebo náklaďáků, ne?
Traktorum samozrejme vyjimku, ty na dalnici nesmej.
V tom případě bych to udělal i obráceně. Pokud je vedle silnice dálnice, pak bych tam dal zákaz vjezdu všem vozidlům co mohou dálnici využít. Nesmysl co… Různá infrastruktura má různé využití. Zatímco někdo se jede rekreovat a raději zvolí bezpečnou cyklostezku (resp. stezku pro pěší a cyklisty, cyklostezek v česku moc nemáme), jiný jede třeba do práce, chce tam být co nejrychleji a nechce se tak prodírat skrze např. davy lidí na pražské náplavce. Nevím proč by pak měl mít ten samý člověk větší respekt, pokud by ke své jízdě zvolil namísto kola auto.
K cemu cyklostezka…to se zase nekomu naplni ,,kapsicka,, vykacime zelen a postavime coklosracku…ja tohle neznam.Kdyz jsme jezdily na kolech stacila nam silnice ,jenze v ty dobe nejezdilo tolik idiotu a ani ve vlade jich nebylo tolik a tyhle pic…. se nevymyslely.Narod hloupych kde se nic nestane do doby nez se stane….Kazdej peta se dostane do vlady….objevuji se tam lidi ktere nikdo nikdy nikde nevidel a najednou je to ministr…..tady je tolik chytrych pisalku…kolik z vas realne zvedlo zadek a slo neco delat krome ulev na netu?klice v kapse uz mi zvoni ted…
Táhni fňukat zpátky na Hnojinky, blbe.
a v listopadu si cinkal? nebo spíš cintal (mlíko po bradě)
“Objevují se tam lidi, které nikdo nikdy nikde neviděl…”
🤦🏻♂️🤣
„kdyz jsme jezdily“ – Pepiku, ty jsi bud zenska nebo nezvladas shodu podmetu s prisudkem. Tak ci onak budes asi galakticky pako…
Tak, co vy rozpočtové odpovědní rusitele lokalek…470 mio za 30km…to je lace, že?
Kolik let provozu sukafonu a Regin do Dobříše či Mšeno za to je?
PS: osobně bych úplně nejraději zavtyhlr prachy koupil cca 6novych sharku nebo 15 starých pavouků. Nebo opravil snad všechny parovky u nás do provozního stavu…
https://www.pvk.cz/aktuality/rekonstrukce-ucov-na-cisarskem-ostrove-s-ucinnym-vyuzitim-energetickeho-potencialu/
Reko ČOVky za 6,3 miliardy. Nechete si projezdit šukafonem i tohle? Za to by se šukafony daly obnovit i na trati do Doupova.
Tak srovnávat čističku s blbymi 30km cyklostezky může jen demagog.
Revansuji se vám obdobně, je lepších 402km cyklostezky nebo opravena čistička?
Mimochodem, toho, na co bych ty prachy užil nejradši jsme si nevšimli…a místo toho vytáhneme argument sukafon a doupov.
A pomineme to, že když si hrají na rozpoctovou odpovědnost a kvůli blbemu milionů zrušíme historický provoz na kolesovce, tak zároveň nemají problém uvažovat o cyklostezce za pul miliardy. Což je akorát voda na mlýn všem cyklohaterum.
Kolik ze bude stat ta modernizace trati, ktera tu to stare teleso uvolni? Kolik bude kraj platit za nove elektricke vlaky na Kladno?
Že by náhrada pro chudáky za zrušené PID autobusy Kladno-Praha?
Kteří nechtějí jezdit vlakem… No možná pro Unhošť, když si k té stezce dojedou s tím, že na ně se s vlakem zase kašlalo.
Neboj ta zůstává stejná. Bush cca po 30 minutách. 😁
a to bude za 20 let
Fuha, ta cena… Za to by sa dal postaviť kilometer, možno aj dva diaľnice! (sarkazmus)
a nebo 2x tak dlouhý vodovod. Akorát všechny tři věci mají zásadně rozdílné využití. A to přesto, že si petflašku s vodou můžete vozit v nosiči na kole a fyzicky je možné jet na kole po dálnici.
Byla by nějaká mapka, kudy cyklostezka povede?
Jinak lepší cyklo propojení Ruzyně – Hostivice bych uvítal. Teď je to buď dlouhou oklikou nebo se musí po hlavní silnici 1/607 která je úplně bez chodníku a se silným provozem aut a náklaďáků ;-(
Kterýžto provoz by správně měl přejít na modernizovanou železnici, pročež se to přece dělá. Že by někde nastala chyba?
Zastřel se.
Cyklo propojení Ruzyně – Hostivice je podél plotu letiště nad dálnicí. Není to žádná oklika… a u radaru po mostě dolů a u nádraží přes koleje…
Díky za tip – o této propojce podél plotu letiště jsem nevěděl. Sice to podle mapy vypadá trochu přes kopec, ale aspoň něco. Určitě brzy vyzkouším.
To bude tak v roce 2050.
Boze. Co ten Borecky zase vymysli za predrazene projekty. A na osobni dopravu a lokalky penize nejsou.
Ono to spolu nějak souvisí?
Rozpočet je nafukovací? On totiž rušení lokalek obhajuje borecky úsporami v rozpočtu ( které nezverejnil). A tady se dává půl miliardy na cyklostezku.. Takže souvisí..
Rozpočet krajů rozhodně nafukovací není, nicméně je výrazný rozdíl, když stavíte infrastrukturu pro nějaký druh dopravy proti sypání provozních dotací s potenciálem dalšího výrazného růstu (ETCS, obnova vozidel) pro velmi málo využitou přepravu osob.
otázka je, zda je nutné do toho druhu dopravy investovat právě teď…..
A on snad právě teď někdo do toho výrazně investuje?
Kdy jindy? Je to ten nejlevnejsi, nejsetrnejsi a nejjednodussi druh dopravy. Idealni v dobe, kdy je potreba setrit…
Samozrejme je potreba, aby tyhle „dalkovejsi“ trasy neodvadely pozornost od potrebnych uprav uvnitr mest pro kratsi (a tedy radove castejsi) cesty. Ale tady jde o obri, mnohamiliardovou a taky potrebnou investici do te zeleznice. Coz vytvari dost ojedinelou prilezitost, kterou by bylo skoda nevyuzit.
Takže ta cyklostezku bude bezúdržbová? Nebo uděláte nějakou akci Z na opravu? Ne.. Je to infrastura která bude stát kraj prachy na údržbu( 2x ročně sečení trávy atd). Cena te údržby má taky velký potenciál růstu. Např nákup bateriovych sečicich vozu.. Pokud chcete machrovat s potencialem. Tak řekněte, co tam je turistických na 30 km dlouhý trase..
a to ještě vůbec neberou v úvahu dopravní indukci! nová pohodlná stezka naláká další a další uživatele a za chvíli jí budou muset rozšiřovat nebo se bude volat po další!
Myslíte že 15 km mezi velkosklady a dálnicí (s hučícími letadly nad hlavou) má tak velkej turistickej potencial že tam bude cyklodvojpruh jo?? No lidé jsou různé… Ale tohle myslím že nepůjde…
To doufám, že se tam dopravní indukce projeví. Ono indukovat ten nejlevnější a na infrastrukturu nejméně náročnej způsob dopravy na úkor těch dražších a náročnějších je celkem dobrej nápad. Rozhodně lepší, než naopak indukovat infrastrukturou ten nejdražší a nejnáročnější způsob…
No přesně. Co jiného je stavba cyklostezky, než sypání peněz do něčeho co se bude velmi málo používat k přepravě osob?
Když nemodernizují tratě tak, aby na ně přešly proudy z přetěžovaných silnic, a naopak přidávají silnice, aby více lidí i věcí jezdilo auty, je logickým důsledkem stavba extra silnice pro kola. I když tady už kolem vede i dálnice, o kus dál druhá.
Z Podivína do Břeclavi Vám fakt nikdo kečup vlakem nepoveze. A stejně tak nikdo nepojede motorákem s Vmax 60km/h (protože z těch lokálek mnohdy víc nevytáhnete kdybyste se na hlavu stavěl a Zababovi obětoval ministra dopravy) když to bude mít rychleji autem po silnici. A na druhou stranu někam na Malou Morávku nikdo nebude předělávat trať na 120 km/h+. Lidé jezdí tím co je pro ně výhodné a holt je mnohem výhodnější jet ve vlastní režii po silnici, než spoléhat na nespolehlivý vlak s omezeným obslouženým územím. A snaha o nezávislou silniční dopravu tu je minimálně od konce 18. století… Číst vice »
To nemá smysl, ten člověk je psychicky nemocný.
Vím že je asi psychicky nemocný, ale byla to dobrá příležitost ke zmínění mých oblíbených tří věcí. Vozy s přechodností na tram/metro, roadrailery a vozy se změnou rozchodu. Oboje by myslím mohlo mít zajímavý dopad na využívání železniční dopravy pro přepravu nákladů v Evropě. A největší potenciál tu vidím právě v roadrailerech.
Tato cyklostezka ma vest po byvale trati uvolnene velmi velkorysou modernizaci zeleznice…
Bylo by dobré si už konečně přiznat, že kolo lze používat kromě rekreace i na dojíždění.
Tak zrovna cyklostezku Praha-Kladno nejspíš využije za měsíc víc lidí než 4km lokálku za celý rok. Možná ne za měsíc, možná za týden.
A narozdíl od vzduchovoziče na jednu zastávku neznamená cyklostezka nějaké vysoké provozní náklady.
Krom toho je 100% bezemisní a ekologická…
To je i trolejbus odebírající elektřinu z Dukovan. Obojí má pneumatiky…
No to jistě není 🙂
Využije … lokálku využívají většinou lidé aby někam dojeli, cyklostezku využívají lidé většinou aby se projeli (nezřídka se tam popovezou autem), takže to je celkem něco jiného.
Můžete srovnávat cyklostezku třeba s golfovým hříštěm, oboje je pro zábavu, tam se můžeme lépe bavit kolik to využije lidí za měsíc.
Nemůžete. Kolo je stejný dopravní prostředek jako kterýkoli jiný. Akorát se vzhledem ke kvalitě nasi cykloinfrastruktury používá pro dojíždění spíše méně.
Spíše vzhledem k přetížení silnic auty, když není ani po lokálce pořádné spojení. Rychlost a kapacita jsou přidávány přednostně silnicím, čest výjimkám.
Lžeš, blbe.
Který jiný dopravní prostředek je po značnou část roku efektivně nepoužitelný? Lyže jsou taky dopravní prostředek jako každý jiný?
Jaký očekáváte na té cyklostezce provoz v lednu?
I cyklostezku vyuzivaji lide, aby nekam dojeli. Do prace, na nakup, atd. A cim lepsi infrastruktura, tim vic takovych bude.
A i kdybychom pocitali jen tu ciste rekreacni stranku veci, i to je dulezite. Lide, kteri se pravidelne hybou, min zatezuji zdravotnictvi. A stezka, ktera lidi na kolech bezpecne a oddelene od aut vyvede uz z mesta prave umozni, aby vyjizdeli uz od domu na tech kolech a nemuseli si je na zacatek stezky vozit autem…
Jenže na druhé straně neřešíme problém toho množství aut, které si žádá stavbu nových silnic už i pro kola, a to zase zatíží zdravotnictví z druhé strany. Nadto množství cyklistů i bruslařů jezdí na stezky auty i po samotné Praze, přestože mohou s koly využít kromě navazujících stezek a vlaku i vybrané tramvaje, s bruslemi pak dojet městskou dopravou úplně bez problémů. Typický obrázek letního Braníka – autobordel, že se tam člověk bojí i pěšky, a větší vozidlo třeba pro vodáky má problém.
Vážně si myslíš, že třeba cyklostezku z Boršova nebo Hluboké do ČB využívají lidé pouze pro rekreaci?
Praha – Kladno sice bude „jiná liga“, protože je delší, ale na dojíždění na kole do práce jí budou lidé využívat též, byť ne v celém úseku.
Že vy jste nikdy nebyl v Nizozemí?
No a když někomu chcipne elektrovozidlo tak si dojde pěšky. 🤣
na vzduchovoziče vedené sovětskými šroty podporující totalitní režimy jistě ne
Prosím, umři už konečně.
Prý „bezpečná cesta pro bezmotorovou dopravu“
Tedy elektrokola apod. mají utrum? 😀
Pokud je to tak, tak bych to bral jako dobrou zprávu.
A v čem je to dobra zpráva… elektrokola vas nějak obtěžují? Ja jezdím na klasickém a absolutně nechapu, co je špatné na tom, ze méně fyzicky zdatný člověk použije elektrokolo.
no elektrokolo ani tak ne, ale když vidím, jek elektrokoloběžkáři kličkují na chodnících mezi lidma, tak bych je nejradši srazil, bohužel vždy se najde dost lidí, kteří s něčím špatně zacházejí a pak to trochu budí obavu
Protože řada lidí to zneužívá. Jezdí rychleji než 25 km/h, instaluje silnější motor než je povoleno, ohrožuje chodce na chodnících…
Za mne to mají být morotová vozidla jako každá jiná, řidičák A1, registrace, povinné ručení, trestné body.
Bohužel se pořád všechno schovává za „podporu zelené dopravy“…
Ono se nemůže na ekole rychleji než 25? Stejně tak není přirozenou vlastností, že se s tím jezdí po chodnících. Vždy je to jen o lidech.
Právě proto, že to je „jen o lidech“ tak se vždycky musí na všechno udělat nějakej předpis a restrikce, protože když to necháte na lidech, dopadne to krveprolitím.
Problém bych víc viděl v přístupu státu k lidem, kdy k nim právě přistupuje tak že se jim nedá věřit a na všechno musí být lejstro, předpis, nařízení, represe. Vychází tak z přístupu že lidé jsou z podstaty špatní. A samozřejmě se to časem zhoršuje. Už jenom to že se říká „Co není zákonem zakázáno, je dovoleno.“ je neskutečně zcestná a nezdravá filosofie. Pokud chceme aby se to změnilo, tak je spíš třeba hledat cesty jak přehodit zodpovědnost na lidi a naučit je o akcích přemýšlet. Jenže to neuděláte pokud jim tuto možnost budete brát pomocí befelů. Ano, bude to… Číst vice »
Ostatně za první republiky byly taky motokola a taky podléhaly kontrole a pro jízdu na nich musel mít člověk zkoušku od četnictva.
Myslím že lepší bude vymyslet značku pro zákaz elektrokol, než vymýšlet někomu kšeft a zavádět další státní kontrolu, které je už takto podstatně víc, než by bylo zdrávo.
Taky že přesně tohle všechno platí, jenom se to nevymáhá.
Samotná elektrokola ne, jezdci na nich už jo. Kromě toho, že polovina z nich to neumí ani ovládat, se na stezkách vyskytují různé elektrovehikly, na kterých jsou lidé fakt nebezpeční. Koloběžky, tříkolky s korbou, různé elektrosamohyby vypadající jako motorka s obřími pneumatikami. A reálně nic z toho nemá na pozemní komunikaci vůbec co dělat.
Protože na tom jezdí jenom dvě skupiny, důchodci a pupkatí rádobysportovci po šesti pivech a ani jedni na tom pořádně neumí. Pro jedny je to kosmická rychlost a druzí by byli nebezpeční i na koloběžce (neelektrické)
Skutecnost je takova, ze ty, kdo na tom jezdi uplne v pohode a slusne ani nezaregistrujete. Excesy jsou vzdycky o dost viditelnejsi.
Bohužel těch prvních je momentálně menšina.
Dnes opět potvrzení – nejhorší peklo na stezce je banda ambiciózních dědků na elektrokolech.
Loni jsem za partičkou asi 25 elektrocyklistů jel autem… jeli roztažení pi celé silnici, povídali si spolu, že za nimi jede auto a nemůže je předjet, je nezajímalo, že by proti nim mohlo vyjet auto, které je pokosí, je nezajímalo. Byla to několikakilometrová štreka do kopce, kam by bez elektrokola nikdy nevyjeli a nezavázeli tam. Bohužel, teď vyjedou. Jinak proti elektrokolům nic nemám, jen mnozí jejich uživatelé jsou nevychovaní.