Středočeský kraj zvažuje zastavení osobní dopravy na dalších dvou tratích
Motorový vůz RegioSprinter společnosti Die Länderbahn CZ mezi Lužnou a Žatcem. Foto: Doprava Ústeckého kraje
V ohrožení je zejména spojení mezi Lužnou a Žatcem.
Bezva nápad, zrušit dráhu, zrušit busy, a hlavně zrušit ministerstvo dopravy
Nadějí pro tuto trať je modernizace trati Praha Kladno. Až bude největší město SČ kraje (!) spojeno s Prahou dvojkolejnou elektrifikovanou tratí (!), stanou se atraktivnějšími i navazující tratě. Začne dávat smysl uvažovat o modernizaci trati do Rakovníka, kolem které leží řada sídel, která by vlaky mohla naplnit za podmínky přesunutí některých stanic a menších přeložek. A třeba jednou dojde i na obnovení rychlíků do Chomutova… Ale v současné situaci, kdy trať, která vede do Prahy, není schopna poskytnout do Prahy smysluplné spojení, zde doprava nevyhnutelně skomírá.
Je to sice škoda, ale když se na to člověk podívá rozumně, tak to trasování je tam opravdu blbý. V té relaci je potřeba hlavně zajistit spojení Žatce s Rakovníkem, a to tahle trať vůbec neplní. Aspoň relativně přijatelně umístěné zastávky mají jenom Měcholupy, Želeč a Deštnice. Ze zbývajících větších vesnic, co jsou tak nějak kolem té trasy – Holedeč, Kounov, Milostín, Mutějovice, Krupá, je praktičtější jet do svého „střediska“ autobusem. Navíc od Kounova k Lužné převládá dojížďka do Rakovníka, pro kterou ta trať není prakticky použitelná. Ta trať dávala smysl pro rychlíkovou dopravu Praha – Kladno – Žatec –… Číst vice »
Tak vzhledem k tomu, že o tomto rozhoduje radní Borecký, jež nemá žádné dopravní vzdělání a co víc, neví ani které vlaky jsou zařazené do PID (což mohu doložit), tak se tomu nedivte!
Prosím nevolte už stranu STAN, jsou to hlupáci co o vás rozhodují!
Stan a spol je zlo.
Z pohledu zastánce prázdného vlaku jednoznačně ANO.
Vy ten svět máte fakt jednoduchej. Blahoslavení chudí duchem…
A vy jste duchem bohatý? Že dokážete zhodnotit člověka podle 5 slov na internetu?
A bude tam jezdit Arriva
Já bych ty vlaky zrušil všude, stejně je to o hubu tím jezdit. A když už se nesrážej mezi sebou, protože fírové jezděj ožralý, tak vykolejujou, skáčou pod ně sebevrazi. Blázni jezděj na semaforu na červenou, řídej to ukrajinci mnohdy po třídenním tahu a tak dále. Nejlíp postavit autonomní hyperrychlý vlaky mezi všema krajskejma městama a zbytek tratí sešrotovat a poslam tam autobusy a tím otevřít trh. Ale to bychom nesměli žít v Česku, kde železnici ovládaj potomci starejch ajznbonaku, který si nikdy nenechaj sáhnout na režijku, zabezpečení a stavědlo z konce 19. století
Tak tohle může říct jen vypatlanej kroutič volantem co se denně na silnicích pokouší o obecné ohrožení🙂.
Učili jsme se, že ironii prej pochopí děti už od 12 let… Někdy úplně nevím, co je na tom pravdy.
Žádná ironie. Vlaky v ČR jsou zlo. Je to fetiš a ročně se v tom utápí miliardy. Kdyby se to radši dalo na rovzoj autobusový sítě
Pane Mikso, v čem vidíte přínos autobusů oproti vlakům, že voláte po „rozvoji autobusové sítě“? Kvůli redukci vlaků na trati 076 MB-Mělník jsme nuceni nyní jezdit večer autobusem místo vlakem. Je to jednoznačně krok zpět: nenajíte se, nenapijete, sedíte ve tmě (četba leda s vlastní lampičkou), chladu (řidiči téměř netopí), o WC nemluvě. Cesta MB-Mšeno trvá celých 60 minut, protože se zajíždí i do té nejmenší vesničky. Spoj využívá minimum lidí – za těchto podmínek to prostě není atraktivní. V. Skopcová
Člověk, který nám chce „doložit“, že pan Borecký nerozumí svojí práci, protože neumí vyjmenovat vlaky v PID, to asi nebude někdo, kdo by mohl rozumět ironii.
že vůbec na příspěvky těchto trollů reagujete:) To je jediné o co jim pro jejich uspokojení jde)
Že tam jezdí málo lidí? A zamyslel se někdo nad tím, že dopravní spojení čtyřikrát za den v nevhodné časové poloze je k dojíždění do práce, školy, na nákupy………. naprosto nepoužitelné???
Tam těch spojů bývalo víc a když přišlo omezování kvůli slabé obsazenosti vlaků(hlavně tehdy ze strany Oustí) prosadil se hlas těch, co chtěli „aby tam jelo alespoň něco“….
Už jsem to psal níže – ty Sp vlaky byly (i když by se to dle názvu nezdálo) objednávány ve 2h taktu ministerstvem dopravy (kraje jen doobjednaly spoje navíc, což tehdy byly mj. vložené Os vlaky Lužná – Milostín).
Od 12/2011 tu objednávku MD zrušilo. A kraje objednaly jen tento redukovaný počet spojů.
Pro připomenutí: https://chomutovsky.denik.cz/zpravy_region/ministerstvo-odepsalo-vlaky-chomutov-zatec20111129.html
Já myslel, že je platilo Ústí.
Takže ta kritika byla asi na to, že nechtěli objednat víc místo MD (?)
Teď s novou linkou Žatec – Mutějovice – Zličín už bych tam do budoucna úspěch vlaku moc nepředpokládal ani při navýšení spojů, nádraží jsou tam docela „hodně v poli“…
Nejdřív jsme vyhnali ze země 90% obyvatel kolem trati Lužná – Žatec a teď, po skoro 80 letech, se divíme, že je tam tak řídké osídlení.
Nemáte úplně pravdu. Žatec byl sice převážně německý, ale zemědělský kraj a vesnice na jih od něj pak již spíše český. Ryze český pak je a byl okres Rakovnický. Samotný Žatec a původně německé obce se poměrně dobře dosídlily Volyňskými Čechy. K vysídlování pozvolna dochází od přelomu 60. a 70. let.
Máte pravdu, hranice byly v Milostíně. Ovšem třeba Kolešovice byly ještě v Sudetech. Nicméně už je to dnes jedno. Akorát bych nepovažoval dosídlení Volyňskými Čechy za dobré, běžte se do těch vesnic podívat, to je fakt hnus.
I když vy to asi myslíte s ohledem na počet obyvatel, to máte pravdu. Ale ta kvalita obyvatel je děsná, ty nikam jezdit nebudou, ani kdyby mohli, max. práce a škola.
Ona tato oblast nikdy nebyla nijak extra hustě osídlená. Problém je spíš v tom, že Chomutov měl kvalitnější železniční spojení do 400km vzdálené Vídně než do 80km vzdálené Prahy. Důsledky této politiky jsou v podobě trasování trati patrné dodnes.
Jen houšť a větší kapky !
Ten „Borec“ snad má nějaký skrytý podíl v autobusech….
A ve kterých, pane Chytrý? Dopravu v PID zajišťuje přes 20 autobusových dopravců.
To měl otevřeně i Jarek Komínek a přesto zaujímal opačný postoj.
Přijde mi že je tady většina lidí odtrhlých od reality. V těhle venkovských odlehlých oblastech má každý auto, protože bez něj se tam nedá fungovat. A nezmění na tom nic ani to, pokud by na lokálkách byl zavedený hodinový takt. Pořád je to pomalé, neflexibilní a těžko tím odvezete týdenní nákup. Úplně stejně autobusy, které využívají pouze důchodci a žáci základních škol.
Mimochodem třeba ve Francii jsou podobné zapadákovy mnohdy zcela bez VHD (tj. ani vlaky ani autobusy) a místním nejspíš tyto pomalé a nepohodlné způsoby dopravy nijak neschází.
Leckde by stačila obslužnost čtyřmi spoji v pracovní dny. Leckde by na současný rozsah spojů stačila osmimístná dodávka.
Pokud chcete aby byla veřejná doprava použitelná nejen pro důchodce ale i pro pracující a školáky tak nemůžou jezdit 4 spoje za den. Co nevychází alespoň na celodenní 2h takt (možná i hodinový) je potřeba nahradit menším vozidlem jezdícím častěji nebo zrušit a rozdělit mezi jiné linky které v tom taktu jezdit budou.
Pořád ještě jezdí dost lidí i do práce, alespoň na těch trochu silnějších relacích. To ale neznamená, že všude musí být vlak.
A ve Švýcarsku je v podobných zapadákovech obvykle 1h takt byť autobusového spojení. (Tím nemyslím, že by měl být zaveden i zde, ale chci jen dodat, že každý si umí pro „jedinou svoji pravdu“ najít tzv. ten správný příklad).
Mimochodem, v oblastech se slušnou nabídkou spojení veřejnou dopravou je její využití (vlaků i autobusů) mnohdy obstojné, a to i v částech mimo okolí velkoměst (např. Jihomoravský kraj).
Kde jsou ve Švýcarsku takové pustiny, jako je oblast mezi Rakovníkem a Žatcem? Napadá mě tak Jura.
Taky je rozdíl ve struktuře osídlení – kdyby ty vesničky pod Džbánem nebyly roztroušené po krajině, ale byly v jednom údolí jako na šňůrce (protože ten Džbán by byla třítisícovka), tak by se doprava vyřešila jednoduše jednou linkou.
Ano, např. Jura. Nebo např. jedna vesnička, do které i tak pendluje autobus/minibus (např. Guarda).
O. K., je možné, že toto přirovnání není přesné, ale stejně tak se dá namítnout, že ani přirovnání k Francii není přesné.
Stejně jako není vhodné si Francii brát za vzor i v dalších aspektech (nejen) veřejné dopravy.
Ach, zase to Švýcarsko 🤦
Ach, zase ta Francie (pozn. já bych sám o sobě nepřirovnával k žádné zemi – každá je specifická sama o sobě).
Přesně tak. Každé srovnání kulhá.
přesně tak! lidi, co chtějí vlak do každé dědiny, obvykle bydlí někde ve městě a vlakem jezdí na výlet a stačí jim k tomu. ale bydlet na venkově a vystačit si v vlakem obvykle moc nejde… to je celé… a když už mám auto, platím za to, tak proč bych čekal 2hod na vlak…
Někteří nepochopí, že se jedná o typickou trať stavěnou pro potřeby nákladní dopravy. V minulosti především pro přepravu uhlí z podkrušnohorské i kladenské uhelné obasti. Pro potenciální osobní dopravu trať prochází takzvanou vnitřní periferií s nepříliš příznivým demografickým vývojem. Rychlíky, či Expresy Praha-KV-Cheb které tudy jezdily v minulosti nemají šanci konkurovat silničním tahům D6, D7, či E 48. V jiné diskuzi sice někdo napsal že může pomoci turistickému ruchu. Ale oblast Džbánska s pár zámečky a nevyužívanými kostely (silně ateistický kraj) nelze strovnávat s tratěmi do Železné Rudy, Harrachova, Českého Švýcarska, potažmo na Moldavu. Něco jiného by bylo, když by… Číst vice »
K Džbánsku by na druhou stranu bylo super více zde podpořit železnici pro potřeby turistického ruchu. Džbánsko by pak mohlo odlehčit třeba přehlceným Krušným horám a Křivoklátsku.
Jako Ferdinandka stavěná pro sůl, které už moc nejezdí?
Ferdinandka se pro příhodné trasování a parametry rychle přeorientuje na jiné nákladní relace a lehce na osobní regionální a dálkové relace. Na Džbánce, jak si ji dovolim nazvat nikdo výrazněji pro napřímení a zlepšení parametrů investovat nebude. Napadají Vás krom školních spojů a pár výletníků na Džbán a do Lužné nějací potenciální cestující kteří by tudy jezdili? Nebo zboží pro nákladní dopravu? Ani Mattonka do Horoměřic se nějak neprosadila.
No vidíte, to my na Kokořínsku turistům máme co nabídnout, a přesto nám na trati 076 Mělník-MB zredukovali spoje na 4 páry vlaků za den. O víkendu nejede vůbec nic… Turista si může, pravda, vybrat jiný cíl, ale co mají dělat zaměstnanci boleslavských továren, kterým zrušili spoje na/z noční směny?? Kraj sliboval jejich zachování a slib nesplnil, ani po intervenci starosty Mšena. A ještě něco: vlaky RegioJetu na Mělníku naší lokálce ujíždějí přesně o 2 minuty. Náhoda, nebo naschvál, aby se mohlo časem říci: „Zrušíme trať úplně, vždyť ji nikdo nevyužívá..“?
A dovolím si i uvést myšlenku, že v rámci Středočeského kraje bych viděl ještě o něco žhavější adepty na zastavení osobní dopravy a náhradu autobusem:
Čáslav – Třemošnice
Městec Králové – Křinec (zrušení i víkendového provozu)
Hostivice – Rudná u Prahy (pozn. ovšem, tam už za cenu „ztracených investic“ v podobě nových zastávek)
apod.
… a to samozřejmě raději nezmiňuji smlouvu Středočeského kraje s KŽC na ty různé „rychlíky“ a „motoráčky“ (ve většině případů znamenající, že o to méně cestujících jede v pravidelných spojích jedoucích o něco dříve či později na objednávku téhož kraje či ministerstva dopravy).
Nicméně ta smlouva je žel postavená tak, že už škrtnutí Mochova + Podlipanského motoráčku znamenalo překročení jejího „škrtacího limitu“ (takže se to kompenzovalo přidáním nějakých ranních spojů KŽC na t-092).
Mě přišla Třemošnice na tom líp, než Louny – Slaný , ale je fakt, že vlakem jsem tam moc nebývali
Já to beru nejen z pohledu počtu cestujících, ale i z hlediska (ne)kvality obsluhy jednotlivých sídel na trase a také z hlediska síťovosti (v případě Třemošnice jde o „cancour“, kdy síťové vazby může zajistit leda autobus jedoucí až do Chrudimi).
V registru smluv jsem si našel příslušnou smlouvu Ústeckého kraje s Die Länderbahn (pozn. předpokládám, že vůči Středočeskému kraji je poměrná část nároků na úhradu přefakturovávána; každopádně Ústecký kraj je formálním objednatelem příslušných linek v celé délce, tzn. z Loun až do Rakovníka, resp. ze Žatce až do Lužné).
Nákladová cena v prvním roce plnění (2020): 126 Kč/vlkm
z toho variabilní složka: 71 Kč/vlkm
tzn. fixní složka (= neušetřitelná částečnými škrty) 55 Kč/vlkm
Možnost úpravy rozsahu smluvního plnění je ve smlouvě stanovena na ±20 % oproti rozsahu, podle kterého se začalo od 12/2019 jezdit.
Další zajímavé informace se dají najít v Registru smluv poté, co jako smluvní strany uvedete Ústecký kraj (coby zveřejňovatele) + Středočeský kraj, Jde o dokumenty o spolupráci ve vzájemné přefakturaci úhrad za mezikrajské linky veřejné dopravy. V případě smlouvy s Die Länderbahn činila přefakturace vůči Středočeskému kraji za úseky na jeho území, za období od 15. 12. 2019 do 31. 12. 2020, 27 653 684,05 Kč (finální částka po odečtení tržeb). Dokumenty jsou to zajímavé i z pohledu nositelů postojů, že „kraje si v objednávách hrají každý na vlastním písečku“ (= „a proto by se jim měla objednávka regionálních vlaků… Číst vice »
Jedna věc je, že něco nevychází ekonomicky – vůbec nepopírám, že se tak v řadě případů děje. Věc druhá je jestli porovnáváme opravdu celkové náklady. Vlakový dopravce platí Správě železnic za užití tratě a pokud vím, tak autobusový dopravce neplatí žádný poplatek za použití silnice (kromě dálnic, které regionální tratě rozhodně nekopírují). Dále je třeba oddělovat reálnou dopravní obslužnost pro místní obyvatele a turistický potenciál tratí – sice kraj možná dá víc peněz za kilometr, ale tím že tam budou jezdit turisti na výlety, tak se uživí spousta dalších obchodníků v oblasti služeb. Závěrem chci říct, že UMĚNÍ není říct,… Číst vice »
Souhlasím. Když jsem tady před časem psal v podobné souvislosti, že po redukcích v roce 2021 se SČK chystá zastavit provoz na mezikrajských tratích 124 a 110 , bylo to zde trochu zpochybňováno a hle, je to zde černé na bílém. Jsem přesvědčen, že po úseku Lužná – Žatec bude následovat úsek Slaný – Louny. V souvislosti s turistikou to bude mít negativní důsledky. Některé skupiny lidí se prostě autobusem do oblasti Džbánu nedostanou, stejně tak na Zlonicko, kde nastane opravdu směšná situace okolo ŽM Zlonice, kam se vlakem nebude dát dostat (pokud kraj zruší i letní občasné jízdy cyklohráčku),… Číst vice »
„Samozřejmě rozumím, že v době vzniku železnic byla individuální automobilová doprava v plenkách“
V době vzniku železnic byla maximálně _žebřiňáková_ a _kočárová_ doprava. žádný automobil. Sakra chlape, první lokomotiva 1803, první automobil 1885. To je 80 (slovy: osmdesát!) roků vývoje.‘
To je jak bys tvrdil, že v době rozpadu Habsburského mocnářství byl internet v plenkách.
Mnohé (i středočeské) lokální tratě vznikly až počátkem 20. století.
A to už první auta jezdila (ovšem i tak jich samozřejmě bylo málo a zdaleka ne každý si je mohl dovolit).
Cirka do sedmdesátých let 20. století byla automobilová doprava v plenkách. Jasně pár Octavií obvykle na přídělový lístek se dalo koupit už v šedesátkách. Ale vše prakticky startovala éra Škody 1000 MB. A masivní přesedlávání z vlaků do aut je záležitostí posledních cirka deseti, patnácti let.
Tratě vedoucí dva, tři km od obce opravdu nemají šanci.
Odkaz předků, romantika, děti – omlouvám se, ale nic z toho nemá co dělat při nějaké ekonomické rozvaze. Pokud na romantiku natahate dost turistů, samozřejmě, ale ti v té rozvaze budou jasně vidět v prodaném jízdném.
Přesně tak. A to jste ještě nezmínil nevýhody autobusu oproti vlaku, zejména pokud člověk jede večer. Ve vlaku se najíte, napijete, obvykle se dobře topí, máte spoustu místa, WC, světlo na čtení. Nic z toho autobus nenabízí. Píšu z vlastní zkušenosti mezi Mšenem a Ml. Boleslaví. A to je člověk ještě rád, že se po silné redukci vlakových spojů člověk dostane domů aspoň ve studeném, tmavém PID-autobusu, kde řidič chce za tutéž vzdálenost jednou 30 Kč, podruhé 40…
Proc tam ten Borecky za ty paskvily, co provadi s verejnou dopravou, jeste sedi. Uspory by mel hledat predevsim u sebe a nerusit trate, ktere pak bude tezko zavadet znovu dalsi vedeni Stredoceskeho Kraje.viz vytizena trat Dobris Cisovice a ted i Luzna … Zatec
data k vytizenosti dobris-cisovice – prosim nejaky odkaz nebo na zaklade ceho to tvrdite…
Nemá nic, jenom plácá.
Otázka je, zda reálná data jsou někde zveřejněna … ale vzhledem k možnosti zeptat se vlakového personálu, místních lidí, cestujících a protestujícich lídí v peticích mi argumenty Boreckého nepřipadají věrohodné; připomínají mi kroky pana Bendla, který chtěl v době, kdy byl u moci, neobjednat dopravu mimo jiné na trati 173. Protesty byly tak silné, že od záměru upustil a podívejte se, jaká je situace dnes … zvažuje se čáastečné zdvojkolejnění, elektrifikace atd. A to tehdy měl Bendl umět posoudit jako nyní i Borecký, jaké tratě mají do budoucna potenciál. Já Boreckého osobně považuji za diletanta ohledně zmařené nvestice do stanice… Číst vice »
Referendum? A vy tam pak budete denně jezdit a platit, abyste vygeneroval potřebné tržby?
Potřebné tržby ??? Kdo nesmyslně stanovil metodiku a nastavil i výši potřebných tržeb, aby se vlak uživil, nevím. Ale díval bych se na pět až deset let dopředu … vzhledem ke snižování CO2 v EU a stavu naší ekonomiky, potažmo příjmy našich občanů lze předpokládat, že lidé se budou MUSET zbavit automobilů, které nebudou splňovat technické normy a řada občanů na nové vozidlo, které díky moderním pohonům bude velmi drahé prostě mít nebude finanční prostředky.. Natož aby byly v rodinách auta dvě a více … třeba pro děti jezdících do škol. Lidé se začnou vracet k veřejné dopravě ( jak… Číst vice »
Používáte krásný termín „zajistil financování“ – a jak ho má zajistit panu Boreckému taky napovíte ?
Napovím … jestliže pan Borecký není schopen zajistit financování, nechť rezignuje; přijde někdo jiný, kdo to dokáže … dle citátu neříkej, že to nejde … nebo přijde někdo jiný a udělá to.
Svého času byly na webu IDSK průzkumy sčítacích kampaní ČD ke všem těm rušeným tratím. Chcete svým tvrzením říci, že ČD lžou?
To v žádném případě ne … jde o to, jaká data uvedl dopravce … a jaká následně kraj.
Víte, ono je to tak, že všichni vlaky chtějí (no bodejť by ne!), ale nikdo je nechce platit (no bodejť by jo!). A tak se pořád vymýšlí řešení, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Ale tohle nejde dělat věčně. Ty obce o vlak často ani nestojí (pokud by stály, tak by pro to něco dělaly) a kraj prázdné vlaky platit taky nemůže.
ono je to jeste horsi – oni je nejenze nechteji platit, ale ani nimi nechteji jezdit.
ma se palit nafta a zamestnavat strojvedouci pro nejaky krajinny kolorit sukafonu v polich zrejme.
Je to částečně pravda. Ale nemělo by se to posuzovat v covidové době. Až přijde normální rok (snad už letos?), pak by se mělo něco dělat.
To těm středočeským a jim podobným frajerům vyčítám nejvíc. Že místo aby do měsíce od vypuknutí covidu 2020 sestavili nouzový režim s 50% náklady, tak nechají jezdit prázdné vlaky a autobusy a 2 roky tak sbírají (falešné) argumenty, aby začali likvidovat definitivně.
Proč krátit linku? Co takhle ukončit tramvaj 9 na Blatinách?
Vlak S7 ve Srbsku? (Z Berouna jede rychlík, stejně jako z Dobříše)
Možná by bylo zajímavé, kolik os/km. případně vl/km a bus/km, jaký který kraj financuje na svém území a kolik na území těch sousedních. Řekl bych, že Středočeský kraj dotuje silně provoz na území sousedů.
Autobusy:
Oblast Kadaň – Žatec:
Autobusy Karlovy Vary, a.s. od 09. 06. 2014 do 30. 06. 2022: 24,98 Kč/km
Oblast Podbořansko:
Autobusová doprava s.r.o. Podbořany
od 28. 01. 2019 do 31. 01. 202: 42,90 Kč/km
DSÚK p.o. od 27. 02. 2019 do 30. 06. 2029: 46,92 km/km
Železnice:
Oblast Lounsko (linky U12, U14, U15), (výkon v ÚK)
Die Länderbahn CZ
od 11. 04. 2019 do 08. 12. 2029:
137,36 Kč/km
Díky, ale to je jen jedna malinkatá část ČR. Kolik třeba platí Praha spojů na svém území a kolik ve Středočeském kraji a naopak. Nebo jak jeto na hranici JIKORD-PID/SID.
proc by praha mela platit spoje ve stredoceskem kraji? s vyjimkou turistickych linek doplaci kazdy jen za sve uzemi…
No proto bych to rád viděl, že prostě po přejezdu hranice platí místně příslušná správa. Bohužel to z těch tabulek není znát. Vypadá to třeba u té S7, že to platí Středočeský kraj a obce na území kraje. Obdobně třeba linka 380 zase Většina kraj a zbytek obce. Takže S60, platí JIKORD+IDSK+obce?
Máte pravdu, že dnes platí kazdý na svém územi, ale myslím, že by opravdu bylo logičtější, kdyby platili podle toho, kdo to spojení chce. Čili spoje „do Prahy do práce“ by si měl platit Středočeský kraj i na pražském území, a naopak výletní spoje z Prahy ven Praha (případně by dobrovolně přispívali majitelé různých atrakcí, kde by pražané utráceli svoje peníze).
S tímto už přišli tehdejší představitelé Středočeského kraje v září roku 2005, když chtěli zrušit osobní dopravu na mnoha tratích (včetně celé dobříšské větve + včetně celé „Hrbaté“ – jak to druhé nyní zní neuvěřitelně, že) – že „výletní spoje ať si platí Praha“. Dodám k tomu, že docela živě vidím, jak by se pak obě strany hádaly, který že spoj je „do/z práce“ a který „výletní“ – např. na 8. h v sobotu (či pracovní den o letních prázdninách) do Prahy = do práce (objednává Středočeský kraj), ale obratový vůči němu v 8:30 h z Prahy = výletní (objednává… Číst vice »
Linka Kadan – Žatec je celá v Ústecký kraji.
Ach jo, ti týpci z Středočeskýho kraje jsou fakt myslí někde jinde
Lidi jezdící veřejnou dopravou např. z Kožlan nebo Petrovic, mají jiný názor….
Těm je to jedno, ty co tam ještě bydlí jezdí všude autem.
Ne, docela dost jich ( na poměry dneška) jezdí autobusem.
myslite obyvatele vesnic u trati?
S vyšší rychlostí a tím kratší jízdní dobou je větší šance, že by se vlaky mohly naplnit více. Optimální docházková vzdálenost činí 500 metrů, v rozptýlené zástavbě 850 metrů, což většina stanic a zastávek na trati splňuje.
Pardon, špatné vlákno
Problémem neni někdy ta vzdálenost, ale jak se k těm zastávkam dostat. Málokde vede rozumná přístupová asfaltka, nebo štěrkovka bez většího provozu aut. Jediná přístupová cesta často vede po silnici 2. třídy, kde především v noci není moc příjemné jít pěšky a každou chvíli před kamionem ustupovat do škarpy. Mnohdy by tedy stačilo obnovit přes pole alejové cesty, které zemědělci dávno rozorali.
Když koukám na vedení trati na poloměry jednotlivých oblouků. Je mi z toho smutno. Oblouky na 80, které by mohly být pokud by byly v dobrém stavu na 90 km/h, rovinky kde se jezdí 80 km/h, ale mohlo by být 100 km/h. A ke všemu tomu propady na 50 km/ v místech kde by mohlo být 80 km/h. Celá trať se pomalu stářím rozpadá, mám část trati projitou a poničené betonové pražce i chybějící kusy betonu na těch pražcích, shnilé dřevěné pražce, bláto mezi pražci, mizerné odvodnění svršku, nebo naprosto žádné odvodnění, tráva rostoucí mezi kolejemi. Otázkou je proč se… Číst vice »
nema trat spis problem se zdroji cestujicich nez s nizkou rychlosti?
Ne. Pokud se bude jezdit těmi 80-100 km/h, pak se trať měla zaplnit pro použitelnou dobu jízdy.
S vyšší rychlostí a tím kratší jízdní dobou je větší šance, že by se vlaky mohly naplnit více. Optimální docházková vzdálenost činí 500 metrů, v rozptýlené zástavbě 850 metrů, což většina stanic a zastávek na trati splňuje.
Optimální (synonymum: nejlepší, nejlépe vyhovující) docházková vzdálenost je 500 metrů? Na to je nějaká norma nebo se někdo třeba i zeptal cestujících? Proč by měl jít cestující 500/850 metrů na vlak po silnici přes pole, když to má 200 metrů na zastávku autobusu na návsi?
jakoze rychlou jizdou vlaku vznikne podtlak, ktery nasaje kolem trati bydlici vesnicany? ok, to je zajimavy fyzikalni princip.
a kam ti lide potrebuji jezdit – do prahy, do zatce, do rakovnika?
Přesně tak. Tam prostě nejsou cestující. Tedy přesněji: není tam dostatek cestujících.
Slušně, prosím. Tady nejste na Novinkách.
Nech toho Dane, o pár příspěvku víš si nazval názor dalšího diskutéra jako „blbý kydy“ a budeš někoho posílat na novinky? Sám tam patříš, ale jestli jsi opravdu z Jablonce tak se nedivím…
ale to byly blby kydy.
Pro mě, jako pro pravidelného turistu po ČR jsou tyto kroky zděšením. Zkuste se, vy diskutující dostat v sobotu autobusem někam, kde teď ještě jezdí lokálka. Ani prd! Ale chápu, že klasická turistika je v úpadku, modní je pouze výletnictví – dojet autem, nejlépe až dovnitř hradu, udělat si selfie a honem pospíchat strčit to na facebook. Pro ty, kteří neví o čem mluvím: například jít se projít po Džbánu z jednoho konce na druhý s vlastní dopravou (autem) je nereálné. Taky bez piva, tedy i bez kontaktů s místními a tak bych mohl pokračovat …
Máte konkrétní příklad, kam nemůžete, kde byla lokálka nahrazena autobusem?
Dívčíce – Netolice (bez náhrady od zastavení provozu).
Tam se přidávalo něco přímo na ČB, ale jinak ano, tohle nebylo nahrazeno. u ČB byl asi úspěch nahrazení Týna, ve smyslu, že k němu došlo v takové míře.
To, s prominutím, není Středočeský kraj. Váš komentář je off topic.
Tak třeba na 225 úsek JH – Stojčín (Počátky- Žirovnice) a vlastně až do H. Cerekve. Zkuste jet veřejnou dopravou třeba z Prahy do Bednárce v sobotu dopoledne.
Tam to nahrazeno bylo. O víkendu ne všechny spoje ale na okr.JH apd. ještě dobrý.
O víkendu 7:55 z JH (z Prahy nedosažitelné) a 14:55 (příliš pozdě)
Spíš bych řekl, že Vysočina a ČB je s veřejnou dopravou dlouhodobě na štíru celkově.
Jiné kraje (Ústí, JMK HK, atd.) mají dopravu lepší a i nahrazení vlaků busem(popř. opačně) proběhlo mnohem kvalitněji.
Nic to nemění na kontextu zde probíraného tématu, není prostě nutnost táhnout vlaky všude, jen proto, že tam někdo na přelomu 19/20 století nechal kvůli tehdejší nakládce postavit železnici…
takze potrebujete na vyletech chlastat pivo a pak chodit ve vlaku na zachod, takze nahrada autobusem je pro vas neakceptovatelna. a to je duvod pro celorocni dotovani zdo ve forme vlaku.
Dneska jsem jel autobusem asi 20km, potom asi 30km pěšky. Vlakem ani metr.
Dnes, v té vichřici? Docela risk, zejména pokud byste byť část cesty šel okolo stromů.
Vybíral jsem si cestu mimo lesy. Kromě toho, odpoledne se u nás vítr trochu zklidnil.
Stále nechápu, hledání úspor na téhle trati.. Vždyť na území středočeského kraje, tedy z Deštnice do Lužné to je 16km a tři obraty denně, kde DLB jezdí za 126Kč za kilometr. To je přeci uspořená naprosto směšná částka v rámci krajského rozpočtu. Nějak to stále nechápu, proč lidem, kteří jsou na tomhle spojí závislí to neponechat.
Vám to připadá jako malé peníze? Přepočtěte si to na jednoho přepraveného cestujícího. A nebo jinak: 2.016 Kč za jeden spoj na 16 km trati je málo?
Je to málo, ale korunka ke korunce. Bude se prostě muset škrtat i jinde. Viz ta 170.
Samozřejmě, že se bude bude muset škrtat. Kdo to ještě nepochopil, ať si pustí ze záznamu dnešní Otázky Václava Moravce.
Takže chcete lidem, kteří žijí už v tak znevýhodněném regionu ty vlaky zrušit? Jsem místní tudíž vím kolik lidí, je na těchto spojích závislí. Není pravda, že ty vlaky vozí vzduch, jde zde jen o účelovou likvidaci. Ty nové autobusové linky využívá jen minimum lidí, protože vás dovezou jen na Zličín, kdežto vlak z Lužné až do centra na Masaryčku. Kdo chce na Rakovník tak autobus tuplem nevyužije, jelikož musí přestupovat u Motorestu na Šosně, kde není žádná garance, že autobus na vás počká. Je to celé postavené na hlavu.
Já nechci rušit nic. Rušit to bude kraj. Já jenom chápu důvody, které k tomu vedou.
Drobné upřesnění – těch 126 Kč/vlkm je brutto. Odečítají se od toho tržby.
Tzn. úspora vzniklá zrušením bude nižší než tato částka.
Plus navíc předpokládám, že celá cena je dvousložková, tzn. omezením provozu dojde k úspoře pouze ve variabilní složce. Nicméně je možné, že zrušením všech spojů na území Středočeského kraje, padne úhrada fixní složky výhradně na bedra Ústeckého kraje (pakliže ten bude chtít linku ponechat aspoň v úseku Jirkov – Žatec, eventuálně až Měcholupy atd.).
Vzhledem k tarifu PID jsou dneska (a nebo brzy budou po dointegraci zbylých částí kraje) tržby na osobu stejné ve vlaku jako v busu. Akorát ten vlak stojí trojnásobek. To je to, co se tady snažím vysvětlit.
Vaše představa že je to správně spočítané je pomýlená. Vlaky jsou účetně odepsané, personál optimalizovaný.To by výkony s novými vozidly a s různým SW musel stát násobek. A nestojí je to záhadně a účelové zprůměrované.
Tak to se ptejte die Länderbahn, proč si účtuje tak vysokou cenu za kilometr, když má vlaky účetně odepsané a personál optimalizovaný. Asi to bude přeci jenom trochu jinak.
Jako, do Zatce z Prahy by to i slo, ale z Luzne, to je k nicemu…
Pokud jde o R, tak ty jezdí z Rakovníka.
Holt jsou to staré průmyslové dráhy pro dopravu uhlí do fabrik na Kladně a v Praze, trasování odpovídá potřebám průmyslové revoluce před 150 léty. Olešná u Rakovníka. Ze zastávky obec nevidět.
ano, casto to tak je…. u Prahy ale mohou velmi dobre poslouzit regiotram, kdyby byla vule a zakony tomu nakloneny….
Jsem rád že ve vedení kraje usedli lidé co mají odvahu a nebojí se do toho říznout.
https://zdopravy.cz/kraj-zavadi-autobusy-vedle-trati-kde-chtel-omezit-provoz-nejde-o-pripravu-na-konec-vlaku-tvrdi-96863/. Aha,změna plánu v rámci kraje
Ale ne, jen teď přiznali barvu.
Musím se p. Boreckého zastat, první tyhle železniční hranice kraje začal budovat Jikord.
to je skoda, a pritom je mezi hradcem a cerekvi takovy potencial!!!
Stejný jako mezi Lužnou a Žatcem, nebo mezi Voticemi a Táborem. 🙂
Prvním, kdo zrušil vlaky mezi Hradcem a Cerekví, byl Kraj Vysočina. Tzn. nemáte pravdu.
Na druhou stranu, Jihočeský kraj svého času udělal zajímavé škrty i na vnitrokrajských linkách, např. 6hodinové díry osobáků na t-190 či t-220, stejně tak odpolední špička z ČB do různých směrů víceméně bez posílení 2h taktu na 1h takt.
Až v posledních několika málo letech se to opět zlepšilo.
… ale zrovna mezi Cerekví a J. Hradcem je to z hlediska „zajištění síťovosti“ vcelku jedno, protože tu síťovost tam tvoří rychlíky.
Zato mezi Lužnou a Žatcem jezdí, co se vlakového spojení týče, „jenom“ tyto Sp vlaky.
Průser je i ukončení vlaků v Čisovicích,kde autobus na vlak nečeká (ani nemůže, protože v Mníšku na ten autobus navazuje autobus na Prahu).Takže když se potřebuje někdo dostat třeba do Hraštice či Mokrovrat, tak má smůlu.A lidi z obcí před Dobříší (Hraštice, Nová ves)se do Dobříše třeba k doktorovi či na nákup nedostanou vůbec. Minulou sobotu jsem jel na odpolední do Prahy z Čisovic a vlak (třívozová Regina) přijel od Dobříše plný, sotva jsem si sednul a lidi co nastupovali dál už měli smůlu a měli to nastojáka. Boreckého s takovýmto přístupem bych nakopal do p****
No a? Vždyť je to v sone ponechané právě z těchto důvodů, tak co je zase za problém?
Problém je v tom, že to nejezdí ve všední dny, přestože to jezdilo vytížené dostatečně.
ne, jezdilo to vytizene nedostatecne.
Ne, nejezdilo.
Chovejte se tady slušně, Petře!
Ano, jistě. Zrušíme mezikrajské spojení, které lidé takto hlavně využívají, i přes bulharský takt. Hlavně cca od Prahy-Dejvic dále přes Kladno až po Lužnou se jedná s přestupem o nejrychlejší spojení s Chomutovskem. Ta trať si zaslouží 2h takt ke všem rychlíkům. Ne zrušit, to si zaslouží akorát tak Borecký.
a to je co, to „chomutovsko“? asi hlavne zatec a chomutov, kam z prahy jezdi primy autobus?
a doted jsem se nedozvedel, kam ti lidi jezdi nebo maji jezdit.
Panu Boreckému moc tleskám a držím palce a jen mě trošku mrzí, že touto cestou redukce nejde i zbylých 13 krajů, zvlášť za situace aktuální ekonomické kondice státu a jejího zadlužení. Doufám, že se při tom hledání 80 mld. úspor na to financování regionální dopravy zaměří i současný ministr financí pan Stanjura (ODS).
80 mld. seženetr rychle, přestaneme dotovat nemakačenka… Proč by měl stát vyplácet podporu někomu v době, když prakticky všude chybí lidé? Kdo nepracuje a je zdravý, tak ať nejí…
Mám lepší nápad, co takhle zastavit výstavbu dálnic? Ušetřilo by se mnohem víc než 80*10^9 🤣
Je chyba něco rušit jen proto, aby se to rušilo……
Ta úvaha je špatně ve dvou bodech:
a) výstavbu dálnic neplatí Kraj ze svého rozpočtu
b) Motorák 810 z Lužné do Žatce opravdu není náhradou obchvatu Přerova.
Aneb když se k věci vyjadřuje naprostý ekonomický analfabet.
Mluvte za sebe, horší je, když reaguje někdo, kdo nechápe psaný text,
Nebo jste měl napsat, Dušanovi, že MF ČR nemá v gesci regionální dopravu 😉
mf cr ji jen pomerne vydatne krajim dotuje, priteli…
Milí příteli, pro pořádek, MF ČR jen navrhuje, kolik se do té kapitoly dá peněz, ale nerozhoduje, za co se konkrétně utratí….
To jen, když už chceš poučovat, domysli to do konce.
nesouhlasim, memorandum (resp. v soucasne dobe se to jmenuje smlouva) je uzavrena mezi statem (vladou cr) a kraji a predstavuje mandatorni vydaj, ktery musi pokryt mf cr, a tento vydaj je vazany na plneni zavazku z memoranda.
(byt technicky se ty penize davaji ministerstvu dopravy, ktere jejich vyplatu krajim zajistuje).
Takže jste potvrdil, že mám pravdu, že MF je pouze výkonný úřad a nerozhoduje, zda tam ty peníze pošle či nikoliv, tudíž stanjura to nemůže zaříznout… Jak psal pisatel, ano může navrhnout změnu ke snížení financování, ale musí to s uvalit vláda, ano je to jen technikalale ale když už mě někdo chytá za slovo…..
Kdo ví, třeba si některé z těch dalších krajů udělaly v „tlustých časech“ úspory na „tenčí časy“, které nyní za tímto účelem využívají.
Není uměním rozfofrovat v časech hojnosti všechny peníze do poslední koruny a pak v časech útlumu škrtat kde se dá. A eventuálně nadávat, jak je možné, že soused se v obdobné situaci neuskrovnil, přičemž on jen „dával bokem“ ve chvíli, kdy na to měl.
Ale to přece vůbec není o nějakých „nasyslených“ úsporách, ale o tom, jaká přepravní poptávka, resp. jaký takt a z něj vyplývající počet spojů je schopno tu kterou trať ekonomicky živit – třeba Ing. Pohl ze Siemensu mluví setrvale už kolik let o min. 1 000 PAX denně a přitom my tady živíme tratě s taktem 4 hodiny a průměrných 2-10 přepravovaných osobách v jednom motoráku řady 810 nebo Regionově. A na to, aby SŽ, státní organizace nebo MD ČR konečně po 1000 letech od vzniku železnice v ČR nebo kolika zadala první nějakou studii na téma „Kolik toho kde… Číst vice »
Jenže tentýž pán hovoří i o potřebě modernizovat tratě tak, aby je lidé využili místo autokolon. Takže otázka nezní „kde toho jezdí tak málo, abychom to mohli zrušit,“ nýbrž nejprve „co máme udělat proto, aby tam toho jezdilo víc.“ Pak se můžete ohánět vytížením…
V některých případech proto, protože investice nepovede k dostatečně dobrému výsledku.
(Navíc tam budeme muset nechat i ten autobus).
Proto je někde dobré investovat do tratí a žel. vozidel a jinde je zase výhodnější nechat veřejnou dopravu na autobusu.
Což často naopak vede k navýšení počtu lidí veř. dop. využívajících.
O to ale lokálkovým fanatikům nejde, že….
Otázka spíš zní, jak zodpovědně StČK posuzuje kam se má investovat a kam ne, Lužec ukazuje, že to kraji moc nejde….. Proto je oprávněná otázka, zda jde panu Boreckemu primárně o redukci nebo kvalitní dopravu, která může být úsporná.
jde mu o kvalitni dopravu, kterou v teto oblasti neni treba realizovat vlakem. obce mohou dostat moznost si rozdil mezi vlakem a autobusem pokryt, pokud na takove ucely chteji plytvat svym rozpoctem.
To už ale poněkud odbočujete od tématu toho, kdo reálně potřebuje škrtat a kdo třebas nepotřebuje, protože „rozpouští úspory“. „Ing. Pohl ze Siemensu mluví setrvale už kolik let o min. 1 000 PAX denně“ Jednak se dá namítnout, že toto je jen jeden, nikoliv jediný, z možných názorů, taktéž se dá namítnout, že toto kritérium možná platí z nějakého přísně ekonomického pohledu, ne však pohledu společenského apod. (jen si uvědomte, které relativně hlavní tratě by se do toho 1000os. limitu nevešly). „A na to, aby SŽ, státní organizace nebo MD ČR konečně po 1000 letech od vzniku železnice v ČR… Číst vice »
1000 pasažérů denně mi na vlak přijde jako rozumné minimum.
500 lidí v jednom směru, děleno deseti spoji (dvouhodinový takt 4-24 nebo kratší dobu ale ve špičce po hodině) je v průměru 50 lidí na spoj. To už ve špice na vlak asi bude, ale být to míň tak to líp obslouží autobusy.
O. K., ale opakuji – pozor na to, aby se najednou neocitly bez osobní dopravy i úseky jako např. Jihlava – Havlíčkův Brod, Kladno – Rakovník apod. Plus totéž samozřejmě platí i k tomu, proč by objednatelé měli mít motivaci tam přestat vlaky objednávat kvůli tomu, že tam jezdí např. „jen“ 500 osob denně (pozn. přičemž Kraj Vysočina by při limitu 1000 lidí možná ani nemusel na svém území objednávat vůbec nic). Taky při takto dogmatickém pevném počtu cestujících není zohledňována nákladová stránka věci, tzn. může se stát, že náklady na zajištění přepravy 1000 osob denně na trati X budou… Číst vice »
Jediný není.V nedávné době Kolovratník navrhoval konzervaci velmi málo využívaných tratí. Protože pak vznikají mosty za miliardu na trati bez provozu jako v Lužci, nebo púlmiliardová oprava Mšenky a následné omezení provozu.
Technická poznámka – trať do Lužce ani trať přes Mšeno by (v rozsahu provozu platném do 12/2021) „nekonzervační“ kritérium bez problému splnily.
P. S. V případě Lužce šlo o stavební akci vynucenou v rámci jiného dopravního módu – investice do vodní cesty (tedy hovoříme-li o samotném mostu a ne o novém nástupišti v Lužci či traťovém zab. zař. mezi Vraňany a Lužcem).
Ale při rozumném plánování by ten most nemusel být nový……
pri rozumnem zaskrtani tiketu jste mohl minuly patek vyhrat sportku.
Pardon, ale ing. Pohl je na rozdíl od laciného politického populisty Kolovratníka skutečný odborník. Tohle vůbec nesrovnávejte.
Vždyť každý je z jiného odvětví. Jiří Pohl coby vývojář společnosti Siemens je jeden druh odvětví. Něco jiného by na otázku pomyslné hranice „od kdy má smysl vlak na té které trati“ řekl ekonom-národohospodář (typicky např. Kvizda). Něco jiného ekonom z oblasti veřejné správy. Něco jiného sociolog. A něco jiného plánovač dopravní obslužnosti (kdy poslední, ba i předposlední jmenovaní mohou namítnout, že i v modelové situaci, kdy vlakem na té které trati jede třebas 500 osob denně, má provozování vlaku smysl, pokud jde o případ, kdy případný autobus by jel pomaleji, takže potenciální počet cestujících by tam činil třebas jen… Číst vice »
… A ještě bych dodal – na konci celého řetězce stejně nakonec bude politický představitel a/nebo úředník státní správy či samosprávy , na jehož bedrech bude konečné rozhodnutí.
Nikoliv na bedrech toho vývojáře ze Siemensu či národohospodáře z univerzity. Resp. určité slovo v tom budou mít leda tak pracovníci od koordinátora dopravy v té kraji (ať už by jím byla servisní organizace či přímo onen úředník samosprávy).
Ony ty ostatní kraje k tomu realita donutí za nějakou dobu taky. Akorát Středočeský kraj je první.
Všechny mínusáře odkazuji na OVM dnes ve 12:00 na ČT24. Na iVysílání si to dohledejte. Bude se škrtat mnohem víc, než jen nějaká uzoufaná trať do Žatce.
Máte pravdu, jen to tady nikdo nechce slyšet, že se musí škrtat tam kde jezdí lidi.
Nemyslím si většina krajů škrtala už dávno před Středočeským.
Ústecký – Vejprty, Moldava, Kozí dr., Švestková dr., Doupovská dr., Žatec – Žihle, Jiříkov, Rumburk-Panský-Mikulášovice
Jihomoravský – Pohořelice,Hevlín, Oslavany, M. Krumlov-Hrušovany, Mutěnka, Lednice
Královehradecký: Dobruška, Žacléř, Otovice, Hněvčeves-Smiřice, Mladějov-Lomnice n/P., Kopidlno-Bousov, Borohrádek-Holice
Pardubický- Prachovice, Štíty, Hanušovice-Dolní Lipka, Chornicko, Chrudim-Městec, Žďárec-Borová u Poličky,
Moravskoslezský-Svobodné Heřmanice, Nový Jičín-Hostašovice,M. Morávka, Valšov-Moravský Krumlov,
Vysočina – Jemnice, Cerekev-Jindřichův Hradec,
Jihočeský – Netolice, Týn n/V.,
To už by musely ty kraje šáhnout do páteřních linek.
I k tomu jsem ve svém příspěvku směřoval – některé kraje už dříve uvážily, že nebudou platit za (dražší) vlaky tam, kde autobusy udělají lepší službu. Čímž pádem se možná finančně nevyčerpaly „nadoraz“, na rozdíl např. od Středočeského kraje.
Jinak upřesním, že úsek Počátky-Žirovnice – Jindřichův Hradec je v Jihočeském kraji a ne v Kraji Vysočina.
a co zrušit BORECKÉHO z uřadu
Vyzýváte k jeho likvidaci, vy dobytku?
ne odvolání z funkce
Prostě jsou dvě řešení. Zavřít lokálky nebo Boreckého. 😁
A peníze na motoráčky se seberete kde? Zastřelení Boreckého totiž nemá vliv na příjmy St.č. kraje. Ale můžete Kraj zadlužit, jen co je pravda… PS: kraj jaksi nemá autoritu zřídit nějakou krajsou železniční daň.
Nikdo nechce Boreckého střílet, jen odvolat z funkce, stejně jako několik dalších z vedení SČ kraje.
a to jako proc? ze nechce provozovat zoufale prazdne vlakove spoje?
otevrete si vy hospodu, kam prijdou dva dedci za den a daji si tam dve piva kazdy?
Protože škrtá i spoje, které prázdné rozhodně nejezdily – viz Mšeno, Dobříš, Trhový Štěpánov, Rožmitál o víkendech atd…
tak dobra, ty spoje nejsou absolutne prazdne, tzn. pocet cestujicich mohl byt vetsi nez nula, nicmene i tak cinil nizke jednotky osob na spoj.
pridana hodnota zeleznice v oblasti dopravy jednotek osob zadna neni.
jste na dopravnim webu a pokud budete tvrdit opak, udelate ze sebe pitomce.
Kolik cestujících jste v tom Rožmitálu o víkendu napočítal?
100, poslední den provozu a předtím 0
Nech to rozhodnutí na voličích.
Za 2 roky jsou volby, máte možnost.
zdydy: jenom blbý kydy.
Už ať jdou středočeši někam, tak my jim tady dotujeme páteřní linky a oni nám tady vrazí kudlu do zad, že nebudou dotovat ty zbylé spoje na periferiích obou krajů, promiňte, ale čtyři páry spojů denně, v tom nevidím smysl to rušit, navíc o víkendech není tato periferie obsluhována ze středních čech jinak než vlaky vůbec. Zrušíme Krajský úřad Středočeského kraje, věřím že úspory by byly více jak stonásobné. Ústecký kraj by na toto neměl přistupovat, těch spojů tam nyní jezdí minimum. Ze strany Úk by měly přijít odvetná opatření v podobě zrušení jiných přeshraničních spojů např. páteřních vlakových linek,… Číst vice »
🤦🏼♂️ Jasně, vyhlásíme válku. Pořád je to o nějakém jednání mezi kraji, ne o vyhrožování „když vy tohle, tak my zase tohle“. Pokud tam jezdí čtyři páry vlaků pomalu prázdné, tak co s tím chcete dělat?
Tak se podívejte na přestupy všude možně po Středočeském kraji. Ty návaznosti nejsou skoro nikde.
Beroun – Hořovice, zrušeny bez náhrady první ranní spoje a poslední do Berouna.
V Berouně na přestup 2 minuty a vlaky si pravidelně ujíždí.
Lysá nad Labem příjezd Os od Ústí ve 36,
odjezd Os na Prahu, Kolín a Milovice ve 30, 31 a 33.
Těch míst je bohužel daleko víc.
Ten Beroun – Hořovice jsem si stěžoval i na kraj, zatím bez odpovědi.
A může za ty přestupy jen StK? Vzhledem k rozkopanosti v okolí Prahy si myslím, že v mnoha případech to prostě ani jinak nejde. Trasy jsou vázané také na R. A Beroun? Tam je při obratech vůbec štěstí když se odjede včas.
Trasy jsou vázané i na požadavky jiných vazeb (Všetaty) či krajů (Plzeňský, Ústecký).
No jistě, já nemám problém tohle pochopit. Ono je jednoduchý všechno hodit na Boreckého, jen to chce vidět všechno v širších souvislostech.
Taky jsem byl minulý týden tři dny v Kovářský v Krušných horách a určitě by se mi líbilo, kdybych tam přijel vlakem, ale i autobusem se tam dalo dostat, tak jsem v tom nějak neviděl problém. A to nebylo ani náhodou v StK….
Ale bylo to, co se týče vlaku přes Kovářskou (který ale stejně v této roční době nejezdí), v rámci stejného smluvního balíčku, do kterého náleží i linka Lužná u Rakovníka – Jirkov. 🙂
A bere ten autobus na Kovářskou i lyže a sáňky a v létě kola?
Jako kluk jsem tam s lyžemi jezdil a šukafonem rozrážel závěje….. už tehdy nás bylo málo….
A kdo jiný může za neobjednání vlaků v úseku Beroun – Hořovice? Ten vlak z Plzně do Hořovic přijede, ale tam končí a ráno v Hořovicích zase začíná. To samé posilové Os v pracovní dny. Od Plzně ukončeny v Hořovicích. Autobus jede s přestupem ze Žebráku do Berouna 20 km 45 minut, super doprava!
Větší legrace bude až tohle nastane mezi Středočeským krajem a Prahou. 😀
Proč by tohle nastalo? Tam lidi jezdí a sama Praha se potřebuje zbavit dojíždějících v gumokolech. Nedá se nic dělat, někde prostě ty periferie v kraji jsou, někde ne.
Pan Borecký zastupuje Stř.kraj a ne Prahu.
To je asi jen pomstychtivé přání potrhlého vláčkaře.
Proč by kraj rušil objednávku nejvytíženějších linek?
Omlouvám se oběma, že jsem to špatně vysvětlil. Takže zaprvé nejde jen o železniční spoje. Za druhé jde o to aby se ušetřilo, protože nejsou peníze a sám pan Borecký jasně řekl, že čím víc cestujících tím větší náklady, proto se nejvíce dá ušetřit na linkách, které jsou přeplněné. A za třetí, vzhledem k tomu, že jasně deklaroval, že náklady musí nést i obce na trase spojů a to i těch přeshraničních, kde se musí podílet i sousední kraj, znamená to, že se bude muset podílet i Praha a jde o to kolik spojů si jednak může dovolit a jednak… Číst vice »
no uz jen to, ze praha financuje vlaky na svem uzemi je pomerne velka pomoc.
ony ty s-linky a integrovane rychliky moc pro prazaky nejezdi…
takze vyrobu umelych problemu zkuste zamerit na jinou oblast sotousskych fantasmagorii…
A opravdu Ska financuje? nějak to nemohu nikde najít. Chtělo by to zveřejnit, kolik kdo platí. Na stránkách na sdo2022 je pouze co mají platit obce, ale ostatní náklady tam chybí.
vidim tam 1.3 miliardy
https://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/finance/rozpocet/rozpocet_na_rok_2021/schvaleny_rozpocet_vlastniho_hlavniho.html
Tak proč to pan Borecký nezveřejní, ve svých tabulkách. Nejspíš má něco proti Praze.
Ještě integrované rychlíky platí MD.
pokud v nich plati jizdenky ids, prispiva taky ids…
Tam se to asi dost špatně rozděluje. IDS PID je společný.
Zjistit, proč jezdí prázdné, zatímco vedle se nám nevejdou na silnice auta, a něco s tím začít dělat. Ne zákazy a rušení, nýbrž vhodné směrování investic a nabídka lepší alternativy k neustálému rozšiřování silnic, parkovišť a nemocnic.
Hele a teď mluvíte o trati mezi Lužnou a Žatcem? Ono jsou prostě úseky, kde těch lidí do vlaků už víc nenaženete. Mmch pokud položíte běžným lidem otázku co budou chtít raději, jestli další čtyři páry vlaků, nebo lepší nemocnici, když už jste s tím přišel, tak jak myslíte že to dopadne? Ale nesmíte se ptát tady….
a mezi luznou a zatcem jsou ucpane silnice a hrozi jejich rozsirovani?
Vnitřní Sudety to jsou (mimo jné) právě proto, že tam dopravní infrastruktura vypadá jak před 100 lety. A je fakt zcela mimo se domnívat, že na tom v době, kdy ojetý auto stojí ani ne průměrnou vejplatu, něco změní zrušení lokálky, po který už teď jezdí pět a půl páru prázdnejch vlaků denně.
Plus byste si měl asi přestat myslet, že kraje maj vlastní tiskárny na peníze.
Infrastruktura ovšem včetně železnic. A zatím jediné, co se staví, jsou nové paralelní dálkové silnice. Ostatní silnice nikdo aspoň neruší. Takže proč nevyrábět kolony levných ojetých aut místo pořádného hromadného spojení…
Greendeal nám ty ojetý auta za průměrnou vejplatu(kdo jí má?)brzo zatrhne(zákaz vjezdu do měst, zpřísnění technických prohlídek,ukončení distribuce a zdražení PHM……)!! A ojetý elektromobil potřebuje nový akumulátor,který stojí půlku ceny nového auta!
a tohle je teda argument pro co presne?
Že dojíždění do práce a vození dětí do školy autem brzo skončí a pak nám bude ten vláček dobrej! Alternativou jsou slumy kolem měst a vylidněný kraj kam se ani ty chalupáři nedostanou protože nebudou mít na auto!
Právě naopak, dopravní obslužnost je díky autobusům efektivnější a pro lidi výhodnější.
Řekněte to lidem na Hořovicku. První bus v 6 ráno, poslední v 17 hod. O víkendu 4 autobusy za den.
Zvláštní, jinde jezdí autobusy každou hodinu přes celou noc. To nebude autobusem…
Ano. A většina lidí vytáhne na tutéž silnici vlastní auta, protože mohou. Proč by pak jezdili autobusem… Ale jo, když stát staví a vylepšuje silnice a ruší a ořezává koleje, není divu.
Co to je „na Hořovicku“? Buďte konkrétní. Která obec, která linka?
Nejvyšší počet cestujících na trati124 je mezi Chomutovem a Žatcem a mezi Milostínem a Lužnou (okres Rakovník).
Mám příbuzné na Rakovnicku a ti říkají že krajský úřad považuje Rakovnicko za periferii, které se není třeba věnovat.
Je to patrné při cestě po silnici. Od I/6 po hranice kraje to není silnice, ale tankodrom. Naštěstí nedávno byla opravena silnice z Rakovníka k silnici I/6.
Asi tam nemají žádnou tetičku…
Naštěstí ministr Kupka, již při nástupu do koalice v kraji, jasně definoval, že chce tyto vnitřní Sudety, řešit. Což teď může dokonce z funkce ministra.
Jenže on je určitě nebude řešit zkvalitněním železnice. Ostatně jako „páteř“ byla zvolena budovaná dálnice. Jen ještě více autíček a méně vláčků (při jejich 17% podílu na přepravách proti silniční většině).
Uvidíme.
Zeptej se lidí a firem v tok kraji, zda by jim pomohla více dálnice nebo více vlaků na buštěhradce.
Největším omylem, ke kterému došlo po Listopadu, byl vznik stávajících krajů.
ano ostatně to přiznal i jeden z tvůrců. Jenže se obávali zemského separatismu. No a tak tu máme toto. Druhým největším pak byl omyl v názvu dopravce nechat „Dráhy“. Dodnes všichni nadávají ČD za stav infrastruktury.
Drobná poznámka – mezi Lužnou a Žatcem by procházela i hranice původních krajů, tzn. Středočeského (tehdy včetně Prahy) a Severočeského.
P. S. Do 12/2011 byl 2h takt Sp vlaků Lužná – Jirkov financován (ač by tomu název nenasvědčoval) ministerstvem dopravy. Pak od toho MD dalo ruce pryč, takže to torzo, co z toho od té chvíle vzniklo (tzn. to, co byl Ústecký kraj sám ochoten dále financovat), je výsledkem ukončení objednávky ze strany MD.
Toť jen ukázka, že kdyby tam vlaky mělo objednávat MD, mohlo to být bez osobní dopravy dávno.
A podle návrhu na zemské rozdělení tam neměla být hranice žádná.https://zpravyzmoravy.cz/velky-rozhovor-s-petrem-pithartem-o-morave-zemskem-zrizeni-a-pragocentrismu/
O. K., tak by tím pádem byla objednávka v rukou Kraje Čechy, sídlícího v Praze. Přičemž tím není nijak určeno, jestli by takový kraj na takové trati objednal či nikoliv (+ pakliže nikoliv, tak jestli by ji tam přestal objednávat až v roce 2022 či kdykoliv dřív). A samozřejmě je otázkou, jaký subjekt by objednával regionální autobusy. Jestli Kraj Čechy pro celou oblast Čech (tzn. z Prahy objednávat např. autobusy pro Ašský výběžek, Krušné hory atd.) či např. okresní úřady (čímž pádem by těch vnitřních hranic v rámci autobusové objednávky bylo daleko víc než nyní u krajských hranic). Plus každopádně… Číst vice »
neberou vam tam rezijku?
I když zrovna v této trase spíše nesouhlasím se zastavením osobní dopravy (právě i kvůli určitému meziregionálnímu významu), tak si nemyslím, že by šlo o zneužití pravomocí.
Ba naopak to vnímám za využití pravomocí.
Ironií je, že pro zajištění toho 4hodinového „taktu“ postačí jediné vozidlo.
Pokud bude provoz utnut v úseku Žatec – Lužná, to pak aby Ústecký kraj buď zahustil četnost v relaci Žatec – Jirkov na 2h takt, anebo vzniknou neuvěřitelně dlouhé prostoje v Žatci.
Opravdu se stydím, že jsem STAN volil. Už nikdy víc.
Nebudete je volit jen proto, že vám zruší neremtabilní vláčky? Děláte si legraci? Politici tu nejsou od toho, aby vám a ostatním nýmandům zařizovali modelové kolejiště.
Jsem na tom obdobně. Kdyby měl Stan v programu rušení provozu na regionálních tratich, nevolil bych je.
Ta trať patří mezi 10 nejdůležitějších v celé republice? Určitě ne, takže řešíte blbost.
To jste si toho z jejich volebního programu teda moc nepřečetl, když vás taková marginálie rozhodí do té míry, že litujete svojí volby.
Nýmand je tu někdo jiný….vy nereMtabilní…. Co takhle se vrátit do školy?
Co takhle vrátit se do hospody? Vy chytrolíne!
Sorry, tam nechodím…není to pro mě remmmmtabilní, sedláku.
Nebudu je volit, protože devastace kvality veřejné dopravy v kraji je v přímém rozporu s tím, co v kampani slibovali. Nevidím žádný důvod podporovat lháře.
Navíc se na tom ve výsledku ani skoro nic neušetří. Naopak, tím jak se rozšíří špatně obslužné oblasti vnitřní periferie při hranicích kraje, dojde k poklesu celkových příjmů z daní, protože část kraje nebude využívat svůj potenciál.
a bych jako lhare (a hnusne krivaky) spis oznacil lidi jako vy, kteri se nestydi napsat, ze zruseni par cancourku nevyuzivanych lokalek je „devastace kvality verejne dopravy“.
Když těm lidem zrušíte nebo značně ztížíte dojíždění do práce, školy, kultury, atd. tak to má být na odměnu?
Kolik z těch lidí těmi vlaky jezdí? Půl procenta obyvatelstva celého kraje?
Devastace! To jsou zase hlody!
Nabízí se otázka, proč tam teda ti politici nedlouho předtím ty vlaky v rámci 10leté smlouvy objednali? 🙂
To se ptejte těch, co to podepsali. A byli to politici ANO, kteří nic nedělali, jenom vyhazovali peníze oknem. To se týká zejména hejtmanky Jaroslavy Pokorné Jermanové, která toho pro kraj a jeho občany moc pozitivního neudělala. Navíc ta smlouva se podepisovala na konci roku 2019, 3 měsíce před příchodem covidu.
V případě zde diskutovaného tématu nemáte pravdu; smlouvu s Die Länderbahn podepsal Ústecký kraj, který je objednatelem spojů až po Rakovník, resp. až po Lužnou (tzn. vůči Středočeskému kraji dochází k přefakturaci), a k podpisu smlouvy došlo na jaře 2019.
a víte že jsou?
je oprávněnejsi, aby obec financovala nějaké tupé prozpevovani, ještě k tomu ve vysoke tonine a cizí řeči? za svý!
a tak se dá pokračovat.
tudíž vás argument je mimo.
označení někoho za nymanda ho dělá akorát z vás.
PS: operu mám rád.
Podle jízdního řádu to vychází z centra Prahy do Chomutova: – přes Lužnou 2 h 39 min, 130 km; podle JŘ z roku 1988 se jezdilo 2 h 37 minut – přes Ústí 2 h 27 min, 177 km – busem z Florence 1 h 40 min, cca 100 km; po dostavbě D7 to může být i méně než 1 h 25 min (pokud nebude zajíždět do Loun). Z toho všeho mi vyplývá, že jediným smysluplným železničním propojením Prahy a Chomutova bude VRTka na Most, se kterou by se dalo dojet do Chomutova za 50 minut. Co se týče lokálky,… Číst vice »
Jen pro pořádek – tato trať není žádná lokálka, ale hlavní tah, který byl v minulosti dokonce částečně dvokolejný.
Bohužel z toho lokálku udělali …
V minulosti sice hlavní tah, ale trať je samý oblouk (a většinou ještě o dost malém poloměru). V minulosti to stačilo, ale dnes stěží obstojí, taková je holt realita. Čím dřív se s tím smíříme, tím líp.
A co když by se podařilo propojit tratě tak, aby R jezdily v relaci Praha – Rakovník – Chomutov?
Fakt si myslíte, že se někdo bude zabývat tímhle řešením, které by ve výsledku nic nepřineslo?
A s dodatkem, že jízdenku Chomutov-Ústí-Praha vydat nelze. Aby lidi náhodou nezdrhli do rychlejšího vlaku.
Otázkou je, proč všechny honit oklikou a odřezat ostatní sídla po cestě. Nebo všichni jezdí jenom do Ústí? Respektive má Žatec mít napříště jen další přeplněnou dálnici místo možnosti dojet vlakem?
Myslím, že v relaci Chomutov – Praha nikdo do vlaku, byť přes Ústí, zdrhat nebude.:)
to tady tezko vysvetlite. tady se bude prelozkovat trat luzna-zatec a poridi se na ni naklapeci jednotky…
VRT se stanicí v polích pod Řípem a pak až v Mostě je spíše nouzovka aneb řešení pro lidi, aby museli mít k užití vlaku auta. Zcela opomíjí spojení nácestných center – Kladna, Žatce či Loun. Mají tyto být vázané příště už jen na silnice? Co takhle místo VRT Praha – letiště – Kladno a VRT Praha – Říp – Most vyrobit pořádnou dálkovou trať Praha – letiště – Kladno – Louny – Most, a k ní zrekonstruovat do použitelné podoby trať Praha – Kladno – Rakovník – Žatec – Chomutov? To ne, co, ale dvě dálnice tím směrem jsou… Číst vice »
Jako VRT Praha – Most přes Slaný by se mi líbila, ale jednak doporučuju podívat se do mapy s vrstevnicemi (nebo se aspoň projet po té D7 – i tak zarytý odpůrce silnic, jako Vy, to pro jednou přežije). Za druhé je otázka, jak se dostat někde od letiště na hlaní nádraží v Praze.
Pokud vím, tak i ta odbočka z VRTky Praha – Drážďany by obsluhovala i Louny a Žatec… Spojení letiště – Kladno – Louny – Žatec by určitě bylo fajn a bylo by i prospěšnější než odbočka z VRT Praha – Drážďany, každopádně má z hlediska projektové přípravy a územních střetů má výrazně víc „ale“ a bohužel by i byla výrazně dražší (na což SŽ slyší), avšak CBA by mohla vyjít lépe… Jinak jsem rozhodně pro rekonstrukci a pravidelnou údržbu lokálek a „kozích drah“. Mezi Lužnou a Žatcem to má smysl modernizovat a jezdit v hodinovém taktu. Ale nemůžeme doufat, že… Číst vice »
Tak, že by se po této trati měli vozit i běžní cestující, to si snad nikdo nemyslí. Problém trati je, že dnes už nedostačuje ani regionálce, jelikož prochází spíš řídce zalidněnou oblastí a jízdní doby vlaku nejsou konkurenceschopné.
A ta VRTka taky bude stavět v městech a vesničkách co dnes vlak?
Ach jo. Přitom ta trať z Lužné na Chomutov by i měla (alespoň trochu) potenciál, pokud by ten interval nebyl tak děravý. Pokud by platilo, že ke každému rychlíku v Lužné je rychlý přípoj na Žatec a naopak, což by zřejmě nevedlo ani k větší potřebě vozidel a personálu, jen by se využily neefektivní prostoje, plus se trať (stejně jako autobusová linka) celá integrovala do PID (myšleno do Žatce), tak by to třeba nějaké cestující přilákalo. Vozidla tam jsou slušná, navíc teď prochází modernizací, ta trať není a priori pomalá, má slušné přípojové vazby… ale ano, zaříznout to je samozřejmě… Číst vice »
Bejvávalo, ale pak to bylo „moudře“ zrušeno.
Souhlas, jen si myslím, že pro nějaké významnější přitáhnoutí cestujících by bylo potřeba jezdit přímo do Rakovníka, nejlépe asi spojováním s Os od Kladna. Spojení Rakovníka s Žatcem a Chomutovem by smysl dávalo, ale ne v podobě jednou za čtyři hodiny a ještě s přestupem.
Z rušení spojů má někdo dobrý pocit? To už je trochu přehnané, nemyslíte?
Ano, jistě. Nejdřív seškrtáme provoz na 3 páry spojů (což se stalo už dávno), pak zavedeme autobusovou linku podél trati (je vážně náhoda, že zrovna Mutějovice a Milostín vymetá a jiné obce klidně míjí, vůbec to není podle toho, které názvy jsou v tabulce JŘ tratě 124, že jo…), časové polohy uděláme schválně takové, aby jel autobus krátce před vlakem a nakonec to zrušíme úplně. Prostě umělá likvidace provozu na fungující trati, nic jiného. Jen doufám, že ta druhá zvažovaná trať není Slaný – Louny. Tohle by mohl zrušit fakt jen arogantní *****, který tam v životě nejel a neví… Číst vice »
Obávám se, že to bohužel je tak, jak píšete no… takový osvědčený způsob. Jak píšete, zejména vnímám jako problém ten jízdní řád ve stylu „noty na buben“ (na území Středočeského kraje). Přitom Ústecký kraj by se zřejmě nebránil rozšíření na klasickou dvouhodinu, vozidla na to jsou a cena za vlkm u DLB zde není vysoká.
U Lužné(nenavrhuji na omezení, znám to tam nedostatečně) je nabídka opravdu jako noty na buben.
Situace tenkrát vznikla ale z toho, „aby se nechalo alespoň něco“.
V případě Louny – Rakovník nabídka není špatná, přitom využití je (logicky, protože mizerná obsluha obcí) mizerné a relace je dnes už i tak z většiny prakticky nahrazená.
Chybí jen koordinace linek + doplnění víkendů.
Takový úsek Zlonice – Rakovník nepotřebuje v kladiva už ani jeden spoj navíc, mají jich tam přes 30 párů rozložených rovnoměrně celý den.
Oprava Zlonice – Slaný samoz.
Naopak někde to vypadá na přechod od velkých M-B Conecto k SOR 9,5 – a to 3x denně na každou stranu – v 7:30, ve 13:20, a v 15:00…
Působí to na mě tak, že salámovou metodou se postupně většina lokálek zruší, ziskové tratě se pak zprivatizují. M.j. přibudou další auta na silnicích.
V jakém smyslu „ziskové tratě“?
No samozřejmě se státní dotací – po zrušení lokálek alespoň zbyde více financí.
Ono je vždy třeba říct, pro koho je cosi ziskové, ztrátové, potřebné, zbytečné apod. Pro dopravce jsou tyto vlaky ziskové.
Máte pravdu – tak to bylo myšleno.
Pche…a co teprve po ukončení oprav na D1…to bude úspora…
A po zpoplatnění to budou dokonce příjmy, ze kterých se bude financovat rozvoj železniční sítě.
Motáte dohromady tratě a objednávku dopravní obslužnosti vlaky. Tratě jsou státní a státní zůstanou.
No, jak které a jak kde. Pokud ten útlum bude pokračovat, tak časem už toto tvrzení nemusí platit. Už teď jsou soukromí vlastníci tratě, jako např. AŽD.
Na Rakovnicku má jakžtakž opodstatnění spojení Beroun-Rakovník-(Praha), ostatní přežívá jen ze setrvačnosti a bez perspektivy. Je jen otázkou času, kdy dojde k vypnutí os. provozu mimo celostátní dráhu.
V úseku Louny – Domoušice jsou přepravní výsledky linky slabší, avšak relativně průměrné. Podprůměrná frekvence je naopak vykazována v úseku Most – Osek a Domoušice – Rakovník. Základní interval linky je 120 minut v celém úseku a během celého týdne. V úseku Most – Louny je interval doplňován na 60 minut. V souvislosti s dokončením rekonstrukčních prací na úseku Rakovník – Domoušice bude možné na tomto úseku dosáhnout kratších jízdních dob, ideálně 60 min Rakovník – Louny. Pro dosažení systémové jízdní doby 60 min Rakovník – Louny jsou nutná investiční opatření v uzlu Louny (zvýšení rychlosti Louny – Louny předměstí… Číst vice »
Pokud je politickým funkcionářem bydlícím jednu stanici za hranicí Prahu (zlé jazyky tvrdí, že místo rychlého spojení vlakem se vozí do práce autem na účet daňového poplatníka – nepodařilo se ověřit) za ideální nabídku dopravní obslužnosti pro běžného občana považován taktový jízdní řád 120 minut (což v praxi není ani 10 spojů za den), tak je to smutný obrázek jeho vztahu k voličům a hlavně inteligence …. Výroky pana Boreckého jsou na úrovni inteligence dítěte chodicího do mateřské školky … V případě zajištění dopravy do zaměstnání / škol nebere do úvahy, že někdo potřebuje být v práci na šestou, jiný… Číst vice »
Zkuste to konstruktivně – kde je průměr cestujících menší než 12 lidí na spoj?
A kde je naopak vyšší?
Když vám nebude nikde nic navazovat, jako teď v polovině kraje, tak vám tím nikdo jezdit nebude, kdo vám bude čekat ráno půl hodiny na přípoj, když vám to o 5 minut ujede. Navíc z okrajových částí se dřív jak na 7 hod do Prahy nedostanete.
Nechybí vám tam na nula? Průměr 12 cestujících na spoj je na mikrobus nebo možná menší autobus. Na vlak je to zoufale málo.
U 810 to lze považovat za životaschopné…
trať je to krásná, byla by to škoda…
jen bohužel kraj je značně upadající a málo osidleny…
Středočeský kraj je značně upadající a málo osídlený?
od Luzne do Zatce mi snad nechcete tvrdit, že je kdo ví jak hustě osídlení…
Periferie Středočeského kraje ano.
Samozřejmě, sice je to nejlidnatější kraj v ČR, ale proti takovému Hongkongu ta hustota osídlení není bůhvíjaká
šetřílek Gwann… Lakomec lakomá styďte se
poručíku Dube, já nic svých preferencích rušení nepíšu. rád bych aby provoz zůstal zachován. ale objektivně…není to zrovna nejperspektivnejsi trať. bohužel.
PS: pokud ale by se rušily tři páry spojů denně, tak úspora je opravdu tak kosmetická, že i nákup hajzlpapiru o 50h na rulicce kraji ušetří víc…
A druha trať nejspíš bude od Olbramovic na jih
Přesně ve chvíli, kdy by s dokončením koridoru mohly dostat nějaký smysl (v případě vedení do Prahy jako Sp)? Hm, moc chytré… :-/
Já bych tedy spíš tipoval tu druhou trať do okr. LN. 😉
Smysl? A pro koho? Tam jsou akorát Votice a jinak ta trať (a zejména její nová podoba) vede územím nikoho. Česká Sibiř – to mluví za všechno.
Votice mají zastávku daleko od města, dal jsou akorát Hermanicky, ale ty to nezachrání
Mezno bude po otevření nové trati mít zastávku přímo u obce. Zastávky Sudoměřice a Chotoviny jsou v obcích. V Heřmaničkách jsou přestupy na autobusy směr Sedlec-Prčice. Zbytečné tam ty osobáky rozhodně nejsou, akorát ten vozový park je tam maximálně nevhodný.
Nemám pocit, že má Mezno mít zastávku přímo u obce. Pokud se něco v projektu nezměnilo, měla by být cca v poloze 49.5366419N, 14.6549268E. Docházková vzdálenost tak bude i nadále dlouhá a prodlouží se i od těch pár baráčků, u nichž zastávka stojí dnes. A Sudoměřice a Chotoviny mají tu vlastnost, že to budou mít do Prahy přes Tábor srovnatelně rychlé, jako případným přímým Sp…
Zastávka Mezno bude cca 600 od hospody na návsi. Tedy zhruba polovinu toho, co dneska.
https://mapy.cz/s/cupubahona
Tak tady nepleťte lidi. Ano, někdo to bude mít dál. Ale mnohem více lidí to bude mít blíž.
To, že to bude blíž, neznamená, že to bude přímo u obce. Tak tady nepleťte lidi.
600 m od hospody se nebude zastávka nacházet ani vzdušnou čarou (Vámi znázorněné umístění zastávky není správné). Vzdušnou čarou bude od hospody nějakých 730 m, docházková vzdálenost pak cca 800 m. Takže také, prosím, nepleťte lidi. 🙂
Navíc netvrdím, že nebude blíž. Tvrdím, že nebude „přímo u obce“ (cca 465 m k nejbližší zástavbě obce) a že i nadále bude docházková vzdálenost docela dlouhá na to, aby byla při denní dojížďce ochota docházet z obce na zastávku nějak velká.
Ano, má mít zastávku přímo u obce, rozhodně mnohem blíž, než dosud.
Jak už jsem odpovídal panu Kocurkovi, netvrdím, že nebude blíž než dnes. Rozhodně ale nemohu souhlasit s první částí souvětí – přímo u obce si představuji jinak. Ale třeba tam obec časem doroste. 🙂
To, že tam je řidší osídlení, neznamená, že tam nikdo nebydlí. Navíc v téhle oblasti není kdovíjaké autobusové spojení (o víkendu spíše žádné než nějaké). Heřmaničky jsou poměrně velké sídlo na které jste zapomněl, potom určitě Chotoviny a Sudoměřice. Jak píše pan Záruba, jen by to chtělo trochu efektivnější jízdní řád (po otevření koridoru a nasazení rychlejších vozidel by se měla dát ušetřit jedna souprava) a smyslupné přípoje na R nebo vedení jako Sp směrem do Prahy.
Jojo…to znamená naopak zlatý důl pro projektanty – mohou si dovolit navrhovat vyšší rychlost, zastávky budou daleko od sebe…
Autobusové spojení tady není kdovíjaké právě proto, že tam skoro nikdo nebydlí. Tak je blbost to řešit vlakem, který je ještě mnohem kapacitnější a dražší.
tohle ale sotouskum nevysvetlite.
Heřmaničky: 700 obyvatel, Chotoviny 1528 obyvatel, Sudoměřice 291 obyvatel. Já vám teda nevím…
Heřmaničky(Sedlec-Prčice),Střezimíř,Mezno,Sudoměřice,Chotoviny.To je podle Vás území nikoho?Ti všichni si mají pořídit elektromobil jo? A kde na něj mají vzít? Vy arogantní měšťáku! Anebo chcete aby kolem Prahy vznikly slumy jak v Mexiku kde budou bydlet lidi co si nebudou moct dovolit dojíždět autama ani zaplatit byt na sídlišti?
muzou jet autobusem k nejblizsi stanici, kde stavi r nebo sp, co je na tom divneho?
co kdybyste si zkusil tyden dojizdet z chotovin do prahy vlakem, vy mentalni slume?
A když tam ten autobus nejede,nebo jede 3krát denně-ráno,poledne,večer(5:00 , 13:00 , 18:00) tak se na ten rychlík a od něj domů dostanou jak?
Jaroslave, Jaroslave, slibte mi, že si uděláte na čerstvém vzduchu pár dřepů, abyste si trochu vyčistil hlavu a odboural stres.
Mě na ten stres stačí cca 50 aut lidí dojíždějících z vesnic na konečnou PID pod okny denně! A to většina z nich nevozí 1člověka jako v Praze,ale jezdí společně 3-4lidi! Co budou dělat až nebudou ojetiny,protože Greendeal znemožní jejich provoz?
Pokud se tak už nestalo, stál by za vyzkoušení autobus Sedlčany – Příbram.
Vyzkoušelo by se tím, jestli by nebylo dobré tam trať dostavět do relace Olbramovice – Příbram.
Příbram by tím dokonce získala, protože by v ní i v TJŘ zastavovaly rychlíky.
Obdobným způsobem by ale od TJŘ fungovala celá veřejná autobusová doprava – buď mezi žel. přestupními uzly úhlopříčně, nebo v trase možných nových tratích.
urcite by to stalo za vyzkouseni. dokonce takovy autobus jezdi a ma cislo 754.
vy tady vymyslite nove zeleznicni trate pro oblast, kterou neznate, a zaroven jste liny se jen podivat do idosu?
https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/754/20211212/754_linka.pdf
Šťastnou cestu!
Krom posledních 4 zastávek před Žatcem a možná první před Lužnou se ta trať prakticky vyhýbá všem sídlům. Takže pro osobní dopravu je dost nepoužitelná a pro dálkovou je zase strašně klikatá a pomalá.
Hlavně že silnice vede rovně. Pokud potkáš vlak v Krupé, stěží ho dojedeš u Trnovan. Takže tahle hláška o pomalosti je lež.
Což se pokusit pochopit, že lidí necestují z jedné nádražní budovy do druhé, takže součástí pomalosti či rychlosti je i cesta na nádraží/zastávku a na druhé straně taky?
Chůze nemá nic společného s traťovou rychlostí. Nakonec i v Praze cesta z jednoho konce na druhý na hlavní zabere třeba 45 min.
Nepochopil.
Pomalá úplně zrovna není. Řekl bych, že to je rozhodně jedna z rychlejších regionálních tratí, navíc s rychlými a dynamickými vozidly.
Z Nesuchyně do Milostína je kratší a rychlejší jít pěšky přímo, než jít na vlak a potom od vlaku.
Ono se to dalo tušit, když trať do Žatce nebyla se vznikem autobusové linky PID zaintegrována. Tvrdilo se, že to nebyl úmysl…
V této zemi se už naslibovalo… .
To tvrzeni byla úmyslná lež. Al,že to tak rychle dokazuje, že to dokáže.
A přitom pamatuji, kdy jezdili i dokonce rychlíky přes Žatec na Prahu z Chomutova. Bohužel trať trpí tím, že je zastaralá a jsou tam pomalé jízdy. Ale pořád má své kouzlo.
Ano, kouzlo má. Středočeský kraj ovšem objednává dopravní obslužnost, ne kouzla.
Bohužel ta náhrada autobusem není všude všespásná. V autobuse máte problém se skupinami, s více kočárky, s kolem, se psem (řidiči často odmítají vzít více jak jednoho a nikdy nevíte, zdali už tam jeden nebude), jízdní doba je zpravidla ve výsledku pomalejší, zpravidla nejsou garantované či spolehlivé přestupy na další směry a tak bych mohl pokračovat.
Znám spoustu vesnic, kde nic jiného než linkový bus nejezdí, a tyhle vyjmenované problémy tam nejsou.
Proč – obyvatelstvo se podle toho zařídilo a jezdí auty?
Protože to lidé nevědí, že tyhle problémy mají. Kdyby tam jezdil vlak, tak by to chápali.
Áno, do takové 810 by problém neměli. Ani se třemi kočárky. Prostě by se na 810 vykašlali.
Dva psi ve vlaku. Dva psi, co se rvou ve vlaku a páníček svého nezvládá uklidnit. Co na to zbytek cestujících? Řeknou si: Řidič autobusu by nevychovaného páníčka i se psem vystoupil hned jak TO začne.
Středočeský kraj by nejradši neobjednával vůbec nic. Už toho načarovali až dost.
stredocesky kraj je nejvetsi objednatel regionalni dopravy v ceske republice, vy slintale.
Znáte přísloví rozumí tomu jako koza petrželi? Takže asi tak.
A kudy se vlastně jezdilo?
Pokud to bylo přes Rakovník, tak by se to pak mohlo (po zrychlení) obnovit…
Přes Rakovník ne, tam jezdil R Bezdrev, z Mostu přes Louny-predměstí, Beroun, Zdice a Písek do Budějovic. Bylo to v dobách, kdy na takových tratích jezdil jeden R denně, pravda, mělo to i jídelní vůz. Rozhodně bych se k tomu už nevracel.
„a jsou tam pomalé jízdy.“ Fajn, co s tím a KDO?
Kouzlo? Pro místní je to záležitost všedního dne.