Středočeský kraj vymění část označníků na autobusových zastávkách, do soutěže přišla jediná nabídka
Venkovská zastávka PID. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Výměna bude probíhat postupně čtyři roky.
Výměna bude probíhat postupně čtyři roky.
Když jsme se u nás na Slánsku dočkali konečně integrace, všude ve Slaném vykopány dvě díry a následně osazeny „pražské“ označníky. Za pár měsíců se vedle zapíchly pozink trubky, vyvěsil řád a pražský byly demontovány…Teď se bude zase sjednocovat?
Třeba v zastávce Kondrac,,Ovčiny jsem nenašel ani v jednom směru naprosto nic, žádný označník, žádný přístřešek, žádný jízdní řád, ani náznak zálivu. ba ani vydupaný plácek na čekání. Prostě jen křížení s polní cestou. Na podněty IDSK většinou ani neodpoví. Za poslední rok a půl, kdy to převzali pod svá křídla, se zastavila i naprosto základní údržba, kterou předtím někteří dopravci ještě aspoň trochu dělali.
Pokud by skutečně označníky měl umisťovat vlastník pozemní komunikace, tak by to na silnicích první třídy musel být stát a na místních komunikacích obec, To by bylo dost složité, zvlášť když dodneška oficiálně neexistuje žádný celostátní rejstřík zastávek, ale pouze rejstřík názvů zastávek, takže dopravní úřad se při udělování licence ani nemá čeho chytnout. A kdyby to bylo striktně podle zákona, tak by ty označníky na krajských silnicích musel spravovat správce silnice, nikoliv IDSK, a kontrolovat je v rámci běžných prohlídek pozemních komunikacÍ. Mimochodem, zákon o pozemních komunikacích mezi povinnostmi vlastníků pozemních komunikací vůbec neuvádí, že by byli povinni realizovat… Číst vice »
Vlastníkem silnic je kraj, správce komunikace si na jejich správu jen najímá. A je úplně jedno, koho si najme na údržbu zastávkových označníků (stejně jako si může najmout více firem na správu silnic, nebo si může najmout jendu firmu na letní záplatování asfaltu a jinou na zimní odhrnování sněhu).
Správce silnice může být jen jeden, další subjekty vybrané pro dílčí údržbu nemohou být správcem. Zákon vymezuje, kdo může být správcem, a minimální rozsah výkonu správy. A pak je tu tedy ještě otázka, z jakého titulu IDSK chce spravovat označníky na místních komunikacích a na silnicích první třídy a jestli si to u něj ti vlastníci těch komunikací objednali.
Pořád jset nenapsal nic, co by bránilo vlastníkovi nebo správci komunikace najmout si další subjekt na nějakou omezenou činnost, třeba správu a údržbu zastávkových označníků.
Označníky na místních komuikacích a silnicích první třídy chce spravovat asi z titulu služby občanům. Vlastníci těch komunikací si to u něj objednávat nemusí. Vlastník má povinnost zajistit dopravní značení – pokud ho ovšem zajistí někdo jiný a vlastník/správce je s ním spokojen, své povinnosti vlastník dostál, takž enemá důvod to nějak řešit.
Než se začne něco měnit, tak bych snad radši napřed doplnil ty označníky, které chybí úplně. I když podle přechodného ustanovení zákona se za řádně označené považuji i zastávky, které označené nejsou a nikdy nebyly. Bohužel ministerstvo v poslední době udělalo v legislativě takový čurbes, že se to těžko bude nějak řešit.
A jaký bude vzhled těch označníků? To je docela zásadní
Údajně víceméně stejně, jako ty současné červené označníky PID
tak to je docela škoda, čekal jsem nějakou inovaci, případně koordinaci se systémem Legible Prague
To možná nebude ani v Praze.
Jediný zkušební označník Legible Praguena na Palackého náměstí je mírně řečeno zatím velmi problematický.
Co s ním je?
Jak problematický??? Nikde o tom nemůžu nic najít.
Za mně by bylo lepší dát klasické označníky s novým designem (lepším než ten na Palackého náměstí) a na významnější zastávky dát klasickou odjezdovou tabuli.
Nebo pokud by měl být panel zabudován v označníku tak ne u všech zastávek. To bude stát hrozný prachy.
Doufám, že zůstanou červené, černá je hnusná barva.
Kousek od nás (Mladá Boleslav, Na Hejtmánce) stojej tři označníky těsně za sebou pořád. Prý se tomu říká „chytrá zastávka“. Jo a bacha na shodu přísudku s podmětem 😉
Ještě nestačili dát nové všude a už zase budou jiné?Budí to ve mě dojem,že si někdo dobře namazal,takhle se šetří…..
6210 Kč za označník včetně servisu? Tak to klobouk dolů.
Masivní civilizovaný zastávkový sloupek s plným vybavením je možná dražší. Ale minimalizovaná verze splňující všechny formální požadavky by se do 3000 Kč asi vešla, a na nějakou údržbu a servis se v PID mimo Prahu vždycky kašlalo, zvlášť pokud si to IDSK bude dělat samo a nikdo ho nebude systematicky kontrolovat. Reflexní dopravní značka se dá koupit kolem 700 Kč, jednoduchý sloupek také tolik, kotvici patka taky kolem 700 Kč, objímka k uchycení 45 Kč, k tomu trocha betonu a práce. Ostatní značení a vybavení podle dnešních zákonů už není záležitostí správce označníku ale výhradně dopravců, kteří si to mohou… Číst vice »
v okolí Benátek nad Jizerou, integrace prosinec 2021, nejsou označníky doteď. Na takovýchto místech je potřeba začít.
Klid. Požadavek, že každá zastávka má mít svůj vlastní označník, platí jenom asi 60 či 70 let. Nesmíte na ně tak spěchat.
Pokud má jít o seznam označníků autobusové dopravy, proč jsou v tom seznamu označníků zahrnuté i železniční zastávky?
Jinak středočeské autobusové zastávky jsou v šíleném stavu.
Dále od Prahy není většinou označník žádný, nebo rezatá 50 let stará prohnutá tyč, kterou většina neznalých ani za označník nepovažuje.
Unikátní je například tato zastávka, kde je plech s jízdním řádem umístěn na živém stromě. 🙂
https://mapy.cz/s/canopokacu
A které myslíte, že je tam Žel.st. nebo Žel. zast. tak to jsou prostě zastávky u železničních stanic, ne?
Ne nejsou. V tom seznamu jsou přímo železniční zastávky a železniční stanice.
Poznáte to podle toho, že tam jsou názvy železničních zastávek , kam žádný autobus nejezdí a nebo je název autobusové a železniční zastávky odlišný.
Jednou zkratkou: PID
Nejsou to třeba označníky pro NAD? Aby nemusela jezdit od patníku?
Odpovím si sám, že nejsou, minimálně v případech, na které jsem se díval. Podle souřadnic jsou to železniční zastávky, od kterých je nejbližší silnice třeba 200 metrů.
Zastávky NAD jsou v seznamu taky, ale zároveň i všechny zastávky vlaku. Což nechápu, že by tam ta firma měla podle soutěže stavět označníky?
V tom seznamu jsem nepochopil, proč tam některé zastávky jsou dvakrát (nemám na mysli obousměrnost, ale opravdu zdvojení – tj. např. zastávka Žehušice tam je 4x, ačkoliv má jen dva směry).
Žehušice:
Vidím tam označníky s číslem 1, 2, 51, 52.
Co jsem zaslechl tak označník 51,52, 53 a.t.d. značí přesunutou provizorní zastávku při nějaké výluce.
A co teprve taková Pyšely,u vily. Ta je dokonce značeká jenom zabalenou A4 a nalepená kobercovkou 😁
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&q=py%C5%A1ely&source=pubt&id=23024147&ds=2&x=14.6897141&y=49.8688820&z=17
Když jsem si četl váš komentář, napadlo mě „jízdní řád na stromě, to je i na cestě mezi MH a Mohelnicí“, protože tam často jezdím na kole. Nečekal jsem že se pod odkazem vážně bude skrývat tahle zastávka:D
Mě na tom seznamu zase zaujalo, že tam jsou zastávky u nás ve městě, kde jsou celkem nové městské označníky včetně LED info panelů s odjezdama. Ne že by to byla nějaká krása, ale jestli tam dají klasický červený PID, tak to moc upgrade nebude teda. Navíc to jsou jen vybrané zastávky ve městě, takže výměna naruší jednotný městský design.
No, to je vůbec nepěkná prasečina. Mohli aspoň otesat a zatlouct do země kousek vedle dřevěný kůl.
Svaté obrázky se taky vždycky takhle přitloukaly na strom.
Tak ten seznam je dobrý úlet.
To dělal někdo od stolu, kdo ty zastávky nikdy neviděl?
Chci vidět ty označníky na železničních nsstupištích. 🙂
Za co mám ten minus.?
Zastávka číslo 301 a 302 znamená železniční zastávku na železnici, nikoliv autobusovou zastávku. 🙂
Ten kdo připravoval ten seznam nezná ani základy….
Dle některých diskutujících na některých zastavovacich místech nejsou označniky vůbec. Tam by asi mohli s „výměnou“ začít.
Ano, to by mohly. Jinak ty místa co jsem zmiňoval v seznamu jsou. Kdyby nebyly tak to už by byl fakt Kocourkov.
Zastavovacímu místu se říká zastávka.
Jakože ano, ale moc bych tomu nevěřil, pokud tam není značka.
Mohla se přihlásit společnost TSE, která je vyrábí eloxovaného hliníku.