Středočeský kraj uzavírá smlouvy se sousedy, chce výrazně rozšířit PID za své hranice
Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID
Pražská integrovaná doprava (PID) by měla pod taktovkou Středočeského kraje ještě letos výrazně expandovat do sousedních regionů, a to především
Sranda by byla kdyby se na jízdenky a jízdní doklady (PID) dalo dojedu až do Brna na ten jejich hlavák…..
Ne jen to ne…ty jejich pásma jsou hrozný…zlatej DÚK. Ale co by mohlo být, je to, aby se sjednotil tarif. Úplně pro všechny. Jak vlaky, linková/meziměstská autobusová doprava a MHDčko. A ne nějaký zóny/pásma…to je ta největší chujovina, kupovat si lístek dle toho jakou projedu zónu (viz Plzeňský kraj :facepalm:) nebo pásma (PID) nebo zóny (DÚK…) Prostě koupím lístek na danou MHD, nebo pojedu vlakem a budu chtít jet MHDčkem třeba v Ústí a jedu do Prahy tak koupím lístek už v trolejbuse, ve vlaku ukážu, v Praze v tramvaji ukážu a hotovo. Mám klid. Navíc by vznikali i lepší… Číst vice »
Kdyby to bylo tak jednoduché, tak už by to byl „stát“ dávno zavedl – ale Vy snad chcete platit celodenní jízdenku „třeba za 200 Kč“ jen proto, abyste popojel někde 3 zastávky MHD a víc už tu jízdenku nevyužil? Skutečně realistický tarif by stejně musel být složitější …
Ano, přesně jak říká železničář v důchodu. Dále by bylo nutné vypořádat se s clearingem tržeb, tedy s vyúčtováním. Nemůže existovat jednotný tarif pro celou ČR na bázi zónového nebo pásmového tarifu. Avšak něco takového v přípravě je. Jmenuje se to SNT – Systém národního tarifu, ale ten bude vycházet z kilometrického tarifu a údajně bude ve finále dražší než tarif ČD. Nejdůležitější je, aby sousední IDS byly propojeny a vzájemně si uznávali jízdní doklady (v příhraničních relacích), takže pokud by se měl PID zavést do Tábora, kde v současné době žádný IDS není, tak v tom žádný problém nevidím.… Číst vice »
„PID na železnici také mírně zasahuje do Libereckého kraje.“
A kde? Pokud vím, PID zasahuje do kraje Ústeckého (Louny, Roudnice + Podřípské lokálky, Štětí) a pak do Plzeňského (Kařez) a také do Vysočiny (Golčův Jeníkov). Do Libereckého nikde zatím nezasahuje, Loukov u Mnichova Hradiště, jakožto poslední zastávka PID je zároveň poslední středočeská zastávka.
Ještě doplním – Bezděz je sice v kraji Libereckém, ale železniční stanice Bezděz leží stále na katastru Středočeského kraje. Ani zde tedy přesah do Libereckého kraje není.
není jednodušší vymazat čd z republiky a byl by klídek? Tohle se musí dělat jen proto, že čd má nekřestansky drahý jízdné a měli by začít v praze, že ropid bude vlastnit vlaky a busy a čd ať si jezdí kam chtějí.
Drahé jízdné 😀 Ta Morava má smysl pro humor…
Vám snad přijde levné? Vždyť je nejdražší ze všech. Dejte si k sobě kilometrické tarify ČD, GW a třeba IDOLu a pak mluvte.
Fajn, tak je drahé. Jsem člověk, který si kvalitní dopravu může dovolit. 🙂
Kvalitní doprava a ČD je jasný protimluv. 🙂 🙂 🙂
No nejjednodušší by bylo mazat tzv. plky nějakého petra. r
Cenzurovat pro jiný názor, no pěkně se nám to vybarvuje. Jenže doba kdy byla jedinná správná dráha (strana, atd.) už jsou fuč.
Zato je tu doba, kdy každý neumětel vydává svůj názor za stejně hodnotný, jako názor odborníka. Protože názor je jako díra do zadele, má ho každej.
Ne, není. Ale můžeš se vypravit sám do míst, kde ČD nepůsobí. Třeba do Svobody nad Úpou.
Možná by stálo za to, otevřít si jízdní řád, než začnete blábolit nesmysly.
Byl bych rád, kdyby expandoval spíš IDS JMK.
Naprostý souhlas: minimálně na Vysočinu by expanze byla velmi užitečná!
Vysočina si dělá svojí IDS( i když to kdysi její papaláši odmítali jako zbytečnost).
Tak snad dojde opravdu ke spuštění a Kordis se nebude bránit spolupráci.
Koneckonců už dnes do Vysočiny přesahuje: Bus do Bystrýho,vlak min. do Náměště a Bystřice nad Per. autobus do Mohelna, Vel. Bíteše atd.
Ty přesahy jsou (aspoň zatím) tak malé, že o nich nemá vlastně ani smysl se zmiňovat: kdyby zahrnovaly aspoň (minimálně téměř) celé „okrajové“ okresy Kraje Vysočina přímo sousedící s JmK, pak bych s Vaším názorem snad mohl souhlasit, ale stávající stav má do „uživatelské přívětivosti“ pořád velice daleko.
Je to ostuda, že není aspoň do Třebíče a do Žďáru. Je to bohužel důsledek nesmyslně (znovu)vytvořených krajů, které ignorují přirozenou spádovost i historické souvislosti.
Měli bysme obnovit zemské zřízení a IDSJMK, IDSOK a ODIS sloučit do MIDS a pokrýt zbytek území 😉
Třeba tato iniciativa bohužel, zdá se, vyšuměla:
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/tri-kraje-chystaji-spolecnou-cipovou-kartu-pro-cestovani.A120405_1759912_olomouc-zpravy_stk
Co je MIDS?
ODIS bych si moc za vzor nedal. Jako studovaný dopravák se v něm nevyznám. 😀
Ne že by mi vadilo, že se PID dále rozšiřuje. Jen bych chtěl podotknout, že pokud se jedná o dojíždějící do Prahy, tak případné přidávání dalších pásem už asi moc dalších cestujících pro PID (tj. jedoucích na jízdní doklady PIDu) nevygeneruje. Protože když zůstaneme u vlaků (těch se to bude týkat především), tak v současnosti je roční kupon pro 9 či 10 pásem už dražší než roční IN100 – takže si myslím, že koho se to týká (dojíždí vlakem do Prahy ze vzdálenějších lokalit), tak už si raději koupí tu IN100, která se mu zatím (když opravdu naprostou většinu příměstských… Číst vice »
Anebo pak po Praze ještě musejí MHD. Ta v In100 není. Mimo to, od příštího roku v ní nebudou ani některé příměstské rychlíky, pokud je budou provozovat jiní dopravci než ČD, aniž by tuto jízdenku uznávali.
Kdyby ale museli ještě po Praze MHD, tak by si ji ti z těch okrajových pásem stejně museli dokoupit. Takže by je to i s tím kuponem na Prahu vyšlo pořád levněji.
No on ten pásmový systém není úplně šťastný, prorokuji při dalším rozšiřování nějaké předělání na zónový.
V tom nejsme ve při, také se mi zdá, že čím víc se PID rozšiřuje, tím více současný pásmový systém naráží na své limity a objevují se nové problémy. Pokud se bude PID rozšiřovat ještě dál a nebo by mělo vzniknout něco nadřazeného, je zónový systém nevyhnutelný.
PID platí i v autobusech, sice nyní v těch vzdálenějších pásmech integrovány nejsou, ale časem budou proto je také kupón na tuto hodnotu naceněn.
Tak to bych chtěl vidět to „časem“…
Většinově to snad bude (konečně) letos.
Nedojíždějí všichni denně nebo skoro denně, aby na ně platila Vaše úvaha. Pro méně časté cesty by se třeba z Turnova do Prahy jednotlivé jízdné PID dostalo k úrovni někdejší Včasné jízdenky nebo dnes jen někdy dostupných superakčních.
Než MD připraví národní tarif, tak bude po celé republice PID 🙂
PID dále také na železnici zasahuje až do Loun (opět Ústecký kraj), na Vysočinu (Golčův Jeníkov) a do Plzěnského kraje (Kařez)…naopak do Libereckého kraje ještě vlastně vůbec nesahá, protože nádraží Bezděz je ještě katastrálně v kraji Středočeském….to jenom pro upřesnění těch deailů ;).
Expandovat s PIDem do Libereckého kraje by to chtělo především do Turnova.
A vocaď už je to jen kousek do Rychnova. 😁
Na co Národní tarif když bychom mohli udělat Národní PID? 😀
Zrušme ty jednotlivé trapné IDS jednotlivých krajů, zaveďme v celé ČR PID a bude všem hej! PID do Rokycan je už dobrej úlet, ale za mě +++!
Plný souhlas, to by měl být ideální koncový stav. Akorát by se to nesmělo jmenovat PID, aby moravské úderce nepraskla žilka :-)))
Přece nejde v první řadě o prasknutí žílky moravské úderky, ale o to, abys nebyl, milej pepíku, za vola. Jestli chceš, přejmenuj si celou tuhle zemi na Pražsko, ale buď si jistej, že to minimálně 8 mil. obyvatel naštve. Ale to vy umíte ze všeho nejlíp a dělá vám to největší radost.
Tak proč si „Tam na Moravě“ to „hafo“ moravanů nezůstane a cpe se do Prahy: co tím chtějí Moravanům ukázat?
Nejste trochu schizofrenici v té Prazé? Když Moravák řekne, že na Prahu kašle a že teda si budeme dělat věci po svým, to je v Praze breku a kvikotu o nějakém štěpení a zbytečném národnostním hrocení a kdesi cosi. A když teda žijeme spolu a centralizujeme všechno do tý Prahy a logicky tím pádem ti, co chtějí dělat ve svým oboru, tak do Prahy musí dojíždět, tak to je taky špatně?
Se nedivím, že je to všechno dohádané a Déčko už v Praze v životě nepostavíte, ani ten okruh kolem Prahy. Co pepík, to odbornickej názor :-)))
Já jsem jihočech, ty pepíku :-)) To je fajn, jak potrefená husa zakejhala prakticky obratem.
Žiju v Praze, ale máš pravdu. Z ostatních měst jsou Pražáci podělaní. Pořád říkají, že si z Brna nic nedělají a mají ho na háku, ale vtipy jdou směrem Praha -> Brno, nikdy ne obráceně. 😀
Schizofrenici nejsou opravdoví Pražáci ani trochu: kdysi se na dráze tvrdívalo, že Asie začíná za Kolínem, ale už dávno to vypadá, že se ta hranice posunula někam k Běchovicím.
železničář v důchodu: Je mi líto, kolego. Asie začíná u Rozvadova :-)) Ale žijte si v tom bludu o úžasnosti a nezbytnosti dál, pro nás je to roztomilé.
Rozvadov je snad na Moravě? Ani o žádném ve východních Čechách jsem nikdy neslyšel …
Vzhledem k tomu jak často v Praze zní slovenština, tak si dovoluju predikovat, že z hlediska stěhování národa moravského do Prahy by jakékoliv dělení bylo věcí zbytečnou. Pouze by se zdvojila armáda uředníků všech možných odvětví. A ještě by možná na Moravě bylo zaděláno na občanskou válku…protože hlavní město bude Brno, nebo Olomouc? :))
Také mi přijde, že Morava a Slezsko jsou jen rekreační oblasti pro víkendové návraty zarytých Moravanů a Slezanů, co přes týden obývají Prahu.
Zajímavá představa, už jste to říkal svému lékaři?
Ještě ne, nedivil bych, že je to Moravák, co utekl do Prahy)))
Samozřejmě, má totiž celostátně jít o IDS JMK, proti tomu je PID polívčička. 😛 😀
Není důvod, aby se republikový dopravní systém jmenoval po jednom městě. Je blbost, aby Pražská integrovaná doprava sahala až do Opravy. 😀
Ona je v podstatě už blbost aby se PID jmenovalo cokoliv mimo pásma P-0-B.
To je sice samozřejmě svým způsobem pravda, ale bez jeho rozšíření mimo území Prahy by ve středních Čechách dodnes nebylo jako IDS skutečně použitelného vůbec nic („SID“ to rozhodně nikdy nebyl) – a něco jako předstupeň PID v Praze existovalo systémově vlastně už dávno, jen se to tak nejmenovalo, a zdokonalení toho systému a jeho rozšíření mimo vlastní Prahu bylo vlastně právě důvodem jeho „oficiálního“ vzniku = aby zjednodušil situaci osobám dojíždějícím často z okolí Prahy do města (a aby tolik nejezdili do Prahy IAD).
Jistě, celorepublikový dopravní systém po vzoru Švýcarska. Nevím, co nám k tomu brání.
Co? Nechuť a nevůle nezodpovědných „odpovědných“, kteří se tady už víc než 20 roků snaží za každou cenu „stavět barák od střechy“ …
No ten IDS není zdaleka v celém Středočeském kraji, tak bych se zatím moc nerozmachoval.
A stavět to ne „od střechy“, ale od základů znamená začít na Nábřeží, nebo jak jste to ráčil myslet?
Ano, začít „na pobřeží“ – ale už před více než 20 roky (jak jsme tam na to už tehdy upozorňovali, bohužel marně): neřízená liberalizace bez jakýchkoli logických pravidel a zajištění žádoucích předpokladů pro funkčnost jejích výsledků ve stylu Klausovské „neviditelné ruky trhu“ dostala (bohužel) přednost.
Já nevím, proč se skutečnosti, že vláda začne na dráze dodržovat zákon o veřejných zakázkách musí říkat „liberalizace“, to je asi z evangelia svatého Talpuse.
A jestli se domníváte, že nábřeží je schopné samo rozvíjet IDS, tak jste prožil život v hlubokém omylu – kde ČD nekope do prdele aktivní objednatel, tam to vypadá jako v Jihočeském kraji…
Zjevně si ovšem mnohé velice pletete. Termínem „liberalizace“ nikdo (kromě snad vás, kterého ta hloupost napadla) dodržování zákona o veřejných zakázkách nenazývá, protože ten zákon je pouze nástrojem, jak tu liberalizaci provádět rozumněji a nenechat jí neřízený volný průběh. A zjevně si pletete i termíny „schopný“ a „ochotný“, mezi nimiž je nebetyčný rozdíl – navíc v případě zavádění celostátního IDS nemohou už dávno (= po zahájení zmíněné liberalizace) mít jakékoli významnější slovo ČD jako už pouhý jeden z dopravců, ale jedině MD ČR jako instituce odpovědná za dopravní politiku „státu“ a (nejen metodicky) řídící resort dopravy. Váš hluboký odpor k… Číst vice »
Jsou tedy nějaké příklady, kam až se má tarif rozšířit? Dojedu např na jízdenku PID až do Harrachova, či dokonce do Szklarske Poręby?
Zatím bohužel.
Dobrý den, bude v rychlících Arrivy kolem Prahy platit PID? Někdo mi říkal, že nikoliv, že to Arriva nechce… to by byl ale asi krok trochu zpět. Děkuji
Je to podmínkou chystané smlouvy, že PID platit bude. Arriva by byla sama proti sobě, kdyby to nechtěla.
Proč bohužel?
Protože je v zájmu cestujících, dojet tam na tarif PID.
Trošku mě zaráží, že vlaky, které objednává ministerstvo dopravy (rychlíky, možná expresy) budou jezdit jako městská doprava. Což je na jedné straně dobré z důvodu rozšíření jednoho tarifu, ale také bohužel devalvace dálkové dopravy.
Co se týká PID tak do té jsou zahrnuty jen vlaky do kategorie R, Ex už ne, což tedy alespoň mně přijde v pořádku.
Které úseky konkrétně máte na mysli? Teď mě nenapadá jestli někde v PID staví rychlík dvakrát v jednom městě. Nebo jde o Prahu? Tam to má spíš výhody, těch lidí co tam „poleze“ na krátký úsek nebude moc, většina pojede na PID mimo město. Třeba když přijedu S6 na Smíchov a první co jede na hl.n. je rychlík, tak se to hodí a ničí komfort snad nedevalvuju.
R21 ve směru Mnichovo Hradiště staví Bakov nad Jizerou a Bakov nad Jizerou Město – takže MHD rychlík mimo Prahu :)…jinak buďme rádi za to…takový IDSOK například rychlíky úplně ignoruje…
Na to je jednoduchá odpověď. Regionální doprava prudce roste, z důvodu omezené kapacity ji nelze dál posilovat, a proto je nutno plně využít všechny vlaky, které územím jedou. Spíš je ostuda, že to trvalo tak dlouho, než se tarif PID plně povolil v rychlících. Naše rychlíky jsou stejně spíš spěšňáky.
Naše rychlíky nejsou spěšňáky, ježto nespěchají.
Chcete říct, že do Kolína, Tábora, Čáslavi, Mladé Boleslavi nebo Roudnice mají lidé jezdit Os vlaky aby nedevalvovali dálkovou dopravu?
Já bych naopak právě Kolín těmi opravdovými „dálkovými rychlíky“ z Prahy projížděl a Tábor není (zatím) v PIDu.
„Opravdu dálkové rychlíky“ jsou expresy. Tak proč ne, Benešov také projíždějí.
Většina opravdu dálkových rychlíků Kolínem celkem rozumně projíždí a/nebo v nich neplatí PID. Jinak pro zastavování v Kolíně pomalejších i některých rychlejších rychlíků hovoří kromě významu samého Kolína a okolí i to, že je to důležité přestupní místo z tratí ze severu.
„Důležité přestupní místo z tratí ze severu“ lze snadno (byť za cenu zvýšení nákladů) přenést do Pardubic (prodloužením ústeckých a případně i rumburských rychlíků) – a podstatné (zejména pro zdejší odpůrce „režistů“) je to projíždění Kolína právě proto, aby jich nemohli k cestám z Prahy do Kolína zneužívat ani ti nenávidění „režisté“ (kvůli i jimž pak dálkoví cestující nemají místa k sezení).
To je nesmysl, na už tak přecpaný koridor ještě protahovat rychlíky od Ústí a Rumburka. Leda že před tím někdo vybuduje tu čtyřkolejku,
Právě do Tábora se PID rozšířit má, pak bude logicky třeba mít v něm i Expresy.
Úžasný nápad: a bude potřeba zdvojnásobit délky souprav, které pak mezi Táborem a cílovou stanicí budou vozit o to víc vzduchu. Ach jo …
Jako že když do vlaku přijdou cestující, tak je to špatně? Nebo chcete, aby lidi do Tábora jezdili auty?
Já jen upozorňuji na to, že je třeba zvolit takové řešení, aby nevedlo ke zbytečnému plýtvání v provozu: kvůli možnému přeplňování „krátkou“ frekvencí ostatně například nezastavují rychlíky ani v Čerčanech – a nedávno i tady někde někdo právě kritizoval, že velká část cestujících z expresů už teď vystupuje právě v Táboře a soupravy pak dál jedou skoro prázdné, takže zapojení těch vlaků do PID by ten stav mohlo ještě zhoršit.
Čelákovice jsou trochu jiný případ, jak dlouho trvá cesta Os vlakem do Prahy a jak dlouho z Tábora? Především by se mělo řešit, aby mezinárodní Ex nestavěl v dírách typu Velešín, nebo Střítež, osada Kaplické nádraží a nesnažit se omezit cestující mezi Prahou a druhým největším městem Jihočeského kraje. Vždyť je Tábor stejně daleko jako Plzeň nebo Ústí a do těchto měst nikdo nic o omezení nekřičí.
Víte vůbec něco o zeměpisu?
Dálkové rychlíky Praha – Plzeň)))