Středočeský kraj ukončí provoz vlaků z Čelákovic do Mochova, KŽC přesune na jinou trať
Motorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC Doprava
Provoz vlaků na trati skončí kvůli malému zájmu cestujících na konci října.
Provoz vlaků na trati skončí kvůli malému zájmu cestujících na konci října.
Další úbytek výkonů ČD. 🙁
Prakticky 170 Kč za 1km provozu motoru 810 je nehoráznost a schovávat v tom nějaké jiné vlaky a pak tvrdit, že provoz je zde drahý je lumpárna.
Budou pro širokou veřejnost již brzy dostupné veškeré relevantní informace o zamýšlených redukcích na středočeských regionálních tratích ?? Již nyní prosakují informace, že by se měl během července objevit pracovní návrh redukcí na železnici v StK. Ačkoliv se hnutí Stan bije v prsa za rozvoj ekologické a alternativní dopravy jak správně předpokládáme, tak tohle je pro STAN okrajové a nepodstatné téma, kde nepočítá s voličskými hlasy. Jen tak pro zajímavost, opět jsem předminulý víkend prověřoval to Zlonicko. V sobotu 5.6. spoj z Kralup do Slaného v 13.54 zcela natřískaný, lidé museli i stát. Ze Slaného do Zlonic také velmi plno,… Číst vice »
Ve středu.
Tu trať ještě nemám projetou, tak se tam musím co nejdřív podívat, než to zruší.
Je mi líto, že se ve článku nikde nepíše o cyklostezce směrem na Čelákovic, která by pomohla nejen obyvatelům Mochova. Fungovala by jako objížďka silnice 245 a dá se po ní jezdit i o víkendu. Pro Mochov je sice spádová Praha, ale na nákup nebo na výlet je rychlejší dojet do Čelákovic. Současně by jí mohli využívat i lidé z okolí.
Alespoň o prázdninách o víkendu by třikrát, třeba až z Prahy by to mohli zavést, však to by tolik peněz už nestálo. A obci je to jedno?
Od Metra na Černém mostě jede přímý autobus (398). Stejně tak jede autobus z Českého Brodu do Čelákovic přes Mochov (662). To má starosta cestujícím v 662 naordinovat přestup, aby to bylo šotosprávně?
Jde o víkendovou záležitost, kterou Středočeský kraj praktikuje na mnohých spojících, kdo říká, že by se nemohlo vyjet přímo z Prahy, děláte jako kdyby občany Mochova osud dráhy vůbec nezajímal! Proč mi ordinujete ten odporný přestup na Černém mostě, když mohu vyjet přímo z centra?
Není třeba vymýšlet vlak „za každou cenu“ jen aby šotoušci měli radost.
Resp. si tyto vlaky zaplaťte
mohl byste mi teda vysvětlit, proč tam musíte jet nutně vlakem a ne autobusem, který tam jezdí přímo na náves a jezdí tam tak jako tak?
svatá trojice záchod, věšáček, stoleček!
Aha, chápu, na těch pár minut je to naprosto stěžejní 🙂
Ano, v tom je také velká závada. jezdit až z Černého Mostu, když mohu pohodlně z centra Prahy jedním spojem. Už jen dostat se na ten Černý Most plně odrazuje a lid raději jedou autem.
Jízda těmi autobusy je strašná. Vlastní zkušenost. Pár přímých vlaků denně z MOchova do Prahy a zpět a se zřízením další zastávky u centra by to bylo využívané. Tak, jak je to udělané i s tím přestupem to lidem nevyhovuje.
168 Kč za 810 je fakt hodně. Za tu cenu by tam jezdila Arriva s Desirem. To je sakra rozdíl.
Při stejných prostojích těžko.
Leda by to šlo provázat s jinou linkou.
pak to jasně směřuje na bus, který je levnější nebo můžu zajet i někam dál nebo jinam… což tato škatule těžko…
Když si to, za svoje a bez dotací, vyjezdí…
Bohužel, 6 minut jízdy a 4 km daleko. Pak zpátky a za hodinu znova. To je je nájezd celých 8 km za hodinu. To se pak ty režije podepíšou brutálním způsobem i u szynobusu.
Těžce vypovědtelná smlouva by měla být předmětem trestního oznámení na neznámého (ANO) pachatele…
volejte linku 158 …
Tim pachatelem je v tomto pripade volic. A ten uz se vytrestal sam svoji volbou.
Šéf KŽC má zřejmě ve vedení kraje dobré kamarády, kteří s ním uzavřeli těžko vypověditelnou smlouvu ! Na jedné trati jezdit přestane a dostane jinou !
…ÚOOZ
Stejně jako ČD. Oběma lze vzít jen pár % výkonu.
Tato trať ztrácela na významu již v 90.letech, kdy postupně omezovala výrobu FRUTA MOCHOV. Skončila nákladní doprava a osobní dopravou již více než 30let jezdili pouze jednotlivci. Bylo pro mě překvapení obnovení provozu nostalgickym dopravcem KŽC. Nevím co si kdo od toho sliboval! Další rozčarování přináší tento článek, kdy rozkryva okolnosti přidělení tohoto výkonu dopravci KŽC. Není to jistě standardní postup. Není to cesta k modenizaci regionální železnice. Smrdí to klintelismem a KŽC by se rychle mělo vzpamatovat a nehrát takovou špinavou hru. To co nyní provádí, neni jistě v zájmu milovníků železnic. Jde tady patrně úplně o jiné zájmy… Číst vice »
Nevím co si kdo od toho sliboval
Potenciál!
To je snad jasné! Malou domů!
Tak to se nabízí na co terminál u Nehvizd když vedle do Mochova nikdo nejezdil. On ten Mochov by dal smysl, ale s elektrifikací nasazením Elefantů a návozem cestujících autobusy + parkoviště. Mnoha lidem jedoucími po silnici 611 a dálnici by to hned dalo smysl. Protože ráno tam poskakovat po dálnici nebo 611 už od hal je fakt o ničem. A Mochov by měl navíc z parkoviště příjem.
Na co nějaké Nehvizdy když v Praze nádraží je, v Hradci Králové taky, a v Olomouci jakbysmet…
Tak to se nabízí na co terminál u Nehvizd když vedle do Mochova nikdo nejezdil. On ten Mochov by dal smysl, ale s elektrifikací nasazením Elefantů a návozem cestujících autobusy + parkoviště. Mnoha lidem jedoucími po silnici 611 a dálnici by to hned dalo smysl. Protože ráno tam poskakovat po dálnici nebo 611 už od hal je fakt o ničem. A Mochov by měl navíc z parkoviště příjem.
Konečně. Tohle bylo extrémní rozhazování peněz do kanálu. Pokud dojde k plnohodnotném nahrazení autobusy, jsem pro.
Tak ta 810 bude jezdit za stejné peníze Neratovice – Čelákovice, takže ve finále nic neušetří.
Ušetří za odježděné kilometry, které by jinak musel kraj zaplatit ČD. Prostě KŽC převezme některé spoje. Prostě tahle sviňárna jde za Jermanovou stejně jako mnoho jiných. Holt „Bude líp!“
To ušetří bych dal do úvozovek, v konečném důsledku sice ušetří (nebudou platit levnější spoje ČD), ale na dané trati zaplatí víc a to se vyplatí Horste!.
Ne, konečně nebude jezdit nic.
Až za 25 let bude opět obnovení provozu, kdy bude trať prodloužena do Poříčan.
s čím jezdí ČD Mezi 4Elákovicemi a NERatovicemi
omlouvám se:
s čím jezdí ČD Mezi Čelákovicemi a Neratovicemi?
i regína je lepší než 810, potíž je pouze v tom, že by z toho neprofitoval pan Augusta
809/810
děkuji
Hodně dobrá smlouva pro KŽC, takto funguje byznys. České dráhy skončí aby dražší soukromník mohl dále jezdit se svým muzejním vozovým parkem.
Ony KŽC doufejme km taky klesnou v maximální míře, kterou ta smlouva od bývalýho vedení kraje umožňuje.
Takhle právě byznys nefunguje. Ale zato jánabráchismus z toho křičí: „Ivánku kamaráde!“.
Zopakuji to ještě tady…
Jestli jsem porozuměl článku, tak KŽC získá kompenzaci za rušené výkony na mochovce formou PŘIDÁNÍ nových spojů na Brandýs….tedy ČD o nic přjít nemají…
A co tohle: „„Přesun na jinou trať nám umožní zrušit částečně objednávku Českých drah,“ dodal Borecký.“?
Ono to vyjádření není úplně přesné. Dle návrhu GVD 2022 má jezdit KŽC Neratovice – BnL v časech, kdy tam aktuálně ČD nejezdí.
Takže tomu rozumím tak, že jde o nové vlaky, kde měly jezdit ČD, ale díky volným 810 KŽC byla budoucí objednávka zrušena?
Jinými slovy – plně rozumím objednavateli a krok je jednoznačně v pořádku, ale ČD přišly o budoucí výkony… Alespoň, že ty KŽC motoráky budou jezdit někde, kde se nevozí jenom vzduch. Bylo by fakt blbý, kdyby se rušili výkony jinde a kvůli nevypověditelné smlouvě by se dál jezdilo na Mochov.
Povozíme úředníky, dáme jim napapat a nabumbat… a smlouva je na světě… sebereme to jinému. Že to bude nejspíše dražší, nevadí, udělá pro nás besídku. Absurdistán
Když by tam jezdily pořádné jednotky, nízkopodlažní, bez přestupu do prahy , hned by bylo cestujících…. do tohle stroje žádná Babička skákat nebude .. autobusy ze kterých vychází jsou dávno ve šrotu..
Do Prahy? Že by se zrušila linka PID na Černý most (Metro) a lidi tak museli v Mochově přesedat na vlak, a jet do Prahy úvratí a výrazně delší cestou? A na silnici II/245 hlídka osožáků s pendrekama a běda policajtovi, který byl jel do Českého Brodu…
Rád bych si pokecal s tvým dealerem.. asi dobrý matro
Myslím, že by nikomu nevadilo, že je to kilometricky delší. Důležité je, že je to rychlejší.
O rušení linky 398 nikdo nemluví, ale cesta vlakem do centra Prahy je rychlejší. Teda spíš byla, dokud nerozkopali trať 232.
Jak jsem psala výše. Pokud by se tam udělal autobusák a parkoviště na trati elektrifikace a elefanty jedoucí do Prahy přímo tak navýšení počtu lidí věřím taky. Jel jste někdy ráno po 611 nebo D11 do Prahy? Tak to nechtějte navíc v městě budete rychleji než s přestupem z busu na metro na čm.
Jasne, to mame odstraneni uvrati v Celakovicich (jak?), zadratovani a slona nebo dva navic, radsi rovnou dualni a s ETCS, ciste stejnosmernyho uz nema cenu kupovat. Plus prostor na kolejich v Praze…
Nevadi, ze za ty prachy by nejspis to P+R mohlo byt rovnou na hlavni trati s privadecem od D11 i D10 a daleko lakavejsi?
Proč odstraňovat úvrat, cestujícím je úplně jedno za li přede fíra na druhou stranu nebo zda se tam točí dva … pokud by bylo alespoň o kolo metropolí skutečné zabezpečení tak nemusíme takové prkotiny řešit, podivtese jak funguje metro , s -bahn v mnoha německých městech, větvení linek , intervali max 5 min..
Nicméně s 810 a zabezpečení na dobré vůli strojvedoucí a to daleko nedotahnem.
Protože i když to samozřejmě není s obousměrnýma jednotkama nebo push-pull soupravama tak náročný jako u klasiky, furt úvrať znamená zdržení a/nebo zvyšování nákladů. Jo, je to z těch jmenovanejch problémů ten nejmenší a sám o sobě by asi nevadil. Ale k nepoužitelnosti celé té myšlenky mírně přispívá taky
Linka PID se zruší sama vyjmutím autobusů ze ZDO…
Žádné dotace…
Pan ze STAN od stolu a tabulky rozhodne o zrušení regionálních železnic. Jestlipak si pan od STAN dal tu práci se nejdříve zamyslet jak by se daly věci udělat jinak, aby to fungovalo? Například posunout nádraží blíž k obci, zrušit souběhy vlaku a busu, posvitit si na návaznosti busů a vlaků, najít turistické cíle v okolí trati a udělat vhodnou propagaci v koordinaci s odborem pro rozvoj kraje atd. Nic takového jsem nečetl – jen vezme tabulku příjmy / výdaje a rozhodne co zrušit, když to teď nevychází, jak je ten černobílý svět jednoduché řídit 🙁
Je to paradox, protože ještě před necelým půl rokem Borecký kritizoval Kolovratníkův návrh na zavedení tzv. konzervace dráhy. Jestli to nebylo tehdy jenom tím, že Kolovratník je člen ANO…
Žádný paradox. Borecký stejně jako mnoho dalších kritizoval Kolovratníkův návrh, protože by Strašné Železnici umožnil zakonzervovat = fakticky zrušit méně využívanou trať BEZ JAKÉHOKOLIV JEDNÁNÍ s krajem a obcemi.
1. Kam blíž k obci? Vybourat rodinné domy v ulici Pod kostelem, aby vlak vedl až na náměstí? Stávající zastávka není a priori daleko od obce, jen je blbě dostupná. 2. Má kraj vynaložit třeba miliardu na přeložku tratě, kterou není moc jak lépe umístit? I kdyby jen přesunuli zastávku do místa křížení s ul. 5. května, pořád to bude horší než bus na náměstí. 3. Zrušit souběhy vlak/bus… takže nechat 427 a 662 projíždět Mochovem bez zastavení, aby se zhoršila směrová nabídka na opačnou stranu od Čelákovic, nebo raději objíždět i 398, která nabízí přímo spojení na Černý most?… Číst vice »
Ano, rozhodl. Mochov nemá smysl. Jenže zastavení provozu na jiných tratích, které byly na seznamu uvedeny také, je velmi problematické.
Na seznamu přiznaně vytvořeném jen podle množství cestujících (což je dobrej parametr pro první nástřel) jako první podklad pro podrobnější zkoumání, kde má smysl provoz zastavit/proškrtat a kde ne… Nikdo nikdy neřekl, že chce zrušit provoz na všech tratích ze seznamu, naopak od začátku říkají, že jde jen o další zkoumání a je možné, že na některých se to ukáže jako kravina. To jenom vy z toho furt děláte víc, než to je… Zřejmě je pro vás šotozločinem už jen úvaha o možném rušení nebo zkoumání významu trati…
Bohužel, vím, jak v Česku projednávání takových věcí obecně funguje. Zatloukat, zatajovat a pak to zveřejnit ve chvíli, kdy jakýkoli odpor nebude možný.
Neříkám, že tomu tak bude i v tomto případě. Ale řídím se zásadou Karla Kryla, že politikům se nevěří. Politici se kontrolují.
Jenže u vás to v tomto případě spíš než kontrolu připomíná hon na čarodějnice.
Jsem podezíravý. Mám na to právo, když vidím, čeho je třeba schopen takový JIKORD.
JIKORD je u nás na jihu a je k ho.nu. To neznamená, že stejnou kvalitu má i nové vedení Středočeského kraje.
Hmm…smrkové dřevo by mělo být levné…
Dělal Karel Kryl nějakou práci s ekonomickou odpovědností ? Vždyť neuměl ani pořádně zpívat – chybělo mu hudební vzdělání (absolvent keramické školy) a ten hlasový projev byl na úrovni pouličního šumaře …. a tomu co vystudoval se nevěnoval … v kariéru postavil na antikomunismu … měl k tomu důvod, ale zase na tom nebyl tak špatně, když mu komunisté umožnili vystudovat střední školu. Jiní na tom byli mnohem hůř a na školu mohli zapomenout ….
Karel Kryl byl odpůrcem nejen komunistického, ale i současného režimu, to za prvé. A na jeho písních není hodnotná až tak ta hudební stránka, jako spíš texty. To za druhé.
No a právě kvůli tomu, že text je na Krylových písních důležitější než hudba, se mu taky říká „básník s kytarou“.
Je to zkrátka extrémní příklad nehospodárnosti, který je zaviněn tím, že ta trať nikam nevede. Končí v sousední vesnici jménem Mochov…
Naprosto souhlasím, že takhle ta linka vůbec nedává smysl. Věřím tomu, že pokud by se trať protáhla do Českého Brodu (něco takového – https://mapy.cz/s/ducavocuse nebo https://mapy.cz/s/cemomacope) a zavedly se tam rozumné spoje, mohla by kromě obsluhy obcí, které nijak závratně velké nejsou, fungovat hlavně jako tranzit, něco podobného trati z Poříčan do Nymburka, kde kromě Nymburka není taky v zásadě nic. Ono totiž dostat se z měst jako jsou třeba Čelákovice a Úvaly (nebo Č. Brod, kde je fakt, že aspoň jezdí bus), popoř. Lysá n. L., je často úkol třeba na hodinu. A tahle města vůbec nemají zanedbatelnou velikost… Číst vice »
Tyhle mesta spaduji pochopitelne do Prahy, kam z nich vedou relativne slusny trati. tangencialni spoje VHD jsou tam samozrejme potreba taky,ale v daleko mensi mire, takze to busy zvladnou s rezervou.
Ano, to by byla asi jediná smysluplná záchrana mochovské trati. Problém je v tom, že novostavby železnic dneska nikoho nezajímají, pokud se nejedná o tratě typu koridory nebo VRT.
Ale rušení souběhů autobusů s vlakem se v PID celkem úspěšně daří, viz např. Rakovnicko, Sedlčansko apod. Tady vlak ani v souběhu s žádným autobusem není, protože linka 662 nejezdí k nádraží a spojení na vlak do Čelákovic z Mochova autobusem neexistuje.
Zajímavé…633 a 637 jsou stále prázdné…
Nedávno mi dokonce přišlo, že tam ani toho řidiče nevidím…
… zrušit souběhy vlaku a busu …
Však k tomu právě dochází.
Jenže naruby!
Cože? Jaké rušení železnice? Jen tam přestane objednávat dopravu.
ještě chybí obligátní nasadit moderní vozidla….
Dejte pokoj…víte jaká by to byla námaha?
Zvednout zadek a něco taky dělat…
Ještě, že jsem letos stihl se projet mezi Čelákovicemi a Mochovem. Plánuji projet ostatní takové malé lokálky než je kraje zruší např. Vraňany – Lužec nad Vltavou
Skoda, ze tech par projeti stoji tak sileny penize z verejnych rozpoctu.
Zas tak šílené peníze to nejsou. Jsou věci, které stojí mnohonásobně více a taky je každý nepoužívá. A zajímavé je, že na to nikdo nenadává.
V poměru s užitkem jsou naprosto šílený. Ještě horší poměr cena/výkon má pro toho, kdo o ty peníze přichází, už asi jen klasická loupež…
Polní nemocnice v PHA-Letňanech. Hromada peněz zaabsolutní nic.
Bureš by Vám určitě vysvětlil, ten by dokázal obhájit i MOCHOVku. Je s podivem , kolik lidí mu to ještě žere. ANO bude líp!
Jeho pohůnek Kolovratník by nejraději seškrtal všechno po vzoru JIKORDu. Ještě, že se v Pardubickém kraji nestal hejtmanem. Sice z přístupu pánů Netolického a Kortyše také nejsem nadšen, protože nedochází k žádnému rozvoji, ale pořád lepší současná stagnace než bezhlavé rušení všeho.
Třeba sport… 😀
Myslíte neustálé opravy D1?
To je fakt na prd. Tratě nepropojené, nádraží a zastávky daleko, linkové autobusy k nádražím někdy vůbec nezajíždějí… Jasně, že se ruší provozy a tratě, když v tom není žádná koncepce.
Třeba u nás máme nádraží 2,5 km od zástavby, nevede k němu chodník, cesta není osvětlená a navíc leží v jiném katastru, takže starosta nemůže nic. A to je ta úzkorozchodka ještě uměle natažená, aby splnila tehdejší limit 20 km. Fakt jak u blbých na dvorečku. Pak se všichni diví, že tím nikdo nejezdí.
Zase ty mýty o limitu…
Přesně tak – tento mýtus je vyvrácen i v materiálech spolku provozujícího na Osoblažce sezónní parní vlaky; vyvrácení mýtu spočívá v příkladu úzkokolejky vycházející z Moravského Berouna.
A já dodávám, že hezkým dalším příkladem je právě trať do Mochova (jestli ona nebyla budována původně jako vyložená nákladní trať/vlečka; pozn. nebyla osobní doprava na ní zavedena až nějak dodatečně?).
Nákladka do Mochova 1883, osobní 1939.
To o něčem svědčí.
Takže osobku zavedl až soudruh HItler! To se tedy udržela dost dlouho.
Jak se to vezme. U nás na 172 bude letos 120.výročí provozu (*1.září 1901).
Už tehdy jezdili lidi za prací do Prahy.
Pokud je to mýtus, pak je špatně zdroj těchto informací. Já jsem si to nevymyslel.
Předpokládám, že máte na mysli trať Třemešná ve Slezsku – Osoblaha a nádraží Dívčí Hrad. Asi je jasné, že tato úzkokolejka dnes slouží hlavně jako turistická atrakce a s tím vědomím na ní Moravskoslezský kraj objednává dopravu. A samozřejmě, když je pandemie, tak je poptávka nižší, takže v takové situaci s tím opravdu nikdo nejezdí.
Chtělo by to nějakým způsobem na trať nalákat i Poláky. Potenciál se nabízí, v okolí jsou docela velká města – Głuchołazy, Prudnik, Nysa… Propagace na polské straně asi chybí.
Každý rok tam vidím dost turistů. Ale pro pravidelné cestující je to prostě peklo.
Je to pravda, a smysl této tratě pro pravidelné cestování nevidím. Ale kdyby tato turistická atrakce nefungovala, tak by to byla pro tento výběžek fatální rána. Přináší to totiž peníze do regionu, které zde mohou turisté utratit za služby.
O tom nepochybuju.
No, v Osoblaze je přesně jedna hospoda, kde se dá najíst. Tady by to možná chtělo trochu zapracovat.
Obecně – ta trať má smysl opravdu jenom turistický, takže možná by stálo za úvahu postavit koncept zhruba jako na Bystřičce. V sezóně tam prohnat páru klidně dvakrát denně plus pár obratů TUčka, v hluchém období třeba jen jeden udržovací pár denně, aby se to nerozkradlo. Plus propagace souvisejících atrakcí – zámek Slezské Rudoltice, rozhledny, zřícenina atp., a samozřejmě nalákat Poláky.
Jestli bydlíte u úzkorozchodné trati Třemešná – Osoblaha, tak se to dá napravit.
Nejsou tam totiž kdovíjaké kopce, takže oblouky na 90 km/h se taky vejdou.
V Ústeckém kraji se mezi starosty zvedá značný odpor proti likvidaci vlaků Žatec – Lužná u Rakovníka a Louny – Slaný, což jsou mezikrajské tratě. Podle informací, které mám, zrušení těchto vlaků nebylo s Ústeckým krajem vůbec projednáváno. Nevím o tom, že by o tom třeba jednala rada Ústeckého kraje, ani že by bylo vyvoláno jednání mezi vedeními oběma krajů.
Nadále mám důvod podezřívat Středočeský kraj z netransparentního jednání.
Omlouvám se za překlep: mezi vedeními obou krajů.
V čem sprosím počívá ta netransparentnost? Tuíste vůbec, co to slovo znamená?
Netransparentnost je mj. i situace, pokud se nevede žádná veřejná diskuze o rozhodnutích, které mají závažné dopady na ostatní. Vzhledem k tomu, že v Ústeckém kraji mám svoje zdroje, které se ukázaly jako důvěryhodné, je vysoce pravděpodobné, že se opravdu žádné jednání mezi kraji neuskutečnilo a že Středočeský kraj chce rozhodnout od stolu. Jestli je důvodem této nekomunikace pouze odpor vůči tomu, že v Ústeckém kraji je v koalici ANO, je to poněkud chabý důvod. Volby nějak loni dopadly a je třeba z toho nějak vycházet. Koneckonců, lze jednat i s politiky z ideologicky správných stran, které jsou v koalici… Číst vice »
Jen tak pro zajímavost – když na Ústeckém kraji přišli s tím, že zredukují rozsah dopravy o 20 %, tak vzápětí začali jednat se Středočeským krajem? Nebo zůstali netransparentně bez jednání?
P. S. Ústecký kraj by si taky mohl zamést před svým prahem, viz např. neobjednání spojů Louny – Peruc okolo 21. h, takže spoj od/do Slaného obrací „u hranice krajů“ v Peruci.
Ústecký kraj nezvažoval, že by zastavil provoz na nějaké trati úplně. Ani by to nebylo možné, protože když byl ještě ve vedení Komínek, uzavřel na provoz železniční dopravy v Ústeckém kraji víc než 10 rozdílných smluv s mnoha různými dopravci (a i s ČD smluv uzavřel několik). Každá tato smlouva umožňuje škrt pouze v určitém objemu, což znamená, že úplné zastavení provozu na jakékoli trati nebylo fakticky možné provést. Naopak ve Středočeském kraji Jermanová uzavřela s ČD pouze jednu smlouvu na celý kraj. V takových podmínkách je samozřejmě daleko snazší uvažovat o škrtech celých tratí, protože se to vejde do… Číst vice »
Netransparetnost je jen jedna – ať jde o netransparentní přístup vůči sousednímu kraji ve věci úplného zrušení osobní dopravy či „jen“ proškrtání.
A v případě Středočeského kraje mimochodem nemáte úplně tak pravdu – viz právě smlouva s KŽC (tzn. jiným dopravcem než ČD + taková smlouva, u které je těžké škrtat celé výkony – obdobně jako ty menší smlouvy v Ústeckém kraji).
Smlouva s KŽC představuje minimální podíl ze všech výkonů.
V článku je zmíněno, že ohledně škrtů na jiných tratích má být jasno v polovině července. Ty provozují buď ČD, anebo pokud jde o mezikrajský úsek Žatec – Lužná u Rakovníka, tak DLB.
Jinak k tomu ukončení vlaků v Peruci: Peruc se nachází na území Ústeckého kraje. Hranice krajů probíhá mezi zastávkami Vrbičany a Telce.
Jinak ta smlouva na Mochov + všechny ty „motoráčky/rychlíky“ je zde: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/5875215?backlink=dyusc
Když šukáš s klukama z Ropidu, můžeš všechno. Za předpokladu, že jsi taky kluk.
Přesně tak.
Borecký se vyjádřil dosti zmatečně. KŽC má dle návrhu GVD 2022 jezdit 2 páry vlaků v trase Neratovice – Brandýs nad Labem v časech, kdy tam nejezdí ČD. Nevšiml jsem si, že by nějaký vlak ČD byl zrušen. Že smlouvy mezi kraji a dopravci jsou těžko vypověditelné, je zcela logické. Neříkám, že je tomu tak u KŽC, ale zpravidla smlouva vyžaduje nějaké vstupní investice do vozidel (nákup, modernizace apod.), a tyto náklady se musí zaplatit z toho, co kraj hradí na objednávce. V situaci, kdy by se dopravce strachoval každé 4 roky po volbách, zda bude jezdit nebo ne, by… Číst vice »
A ono KŽC muselo investovat do nákupu nebo modernizace vozidel?
Napsal jsem jasně: neříkám, že je tomu tak u KŽC.
„Ta má na provoz desetiletou, velmi těžko vypověditelnou smlouvu.“
Škoda, že nejste přesnější.
Ta 10letá smlouva se kromě Mochova týká všech těch „motoráčků“ a „rychlíků“ (tedy těch, které jezdí po území Středočeského kraje). A má určité % objemu výkonů k možné redukci.
Jenže toto % již bylo nyní využito i jiným způsobem – zrušením Podlipanského motoráčku (rovněž velmi vzduchovozičského), který letos vůbec nepojede.
Retro motorak KZC poslat do vykupu Technickemu muzeu archivu zeleznicnich vozidel v Chomutove a trat zakonzervovat. A brat CD vykon jen pro to,ze se to nekomu hodi, to mi neprijde ferove reseni.
ČD i KŽC mají smlouvu bez výběrka.
No a?
Až všechny výkony od 1.1.2042 vyjezdí Státní dráhy, s.o. – tak budete taky očekávat výběrové řízení?
To rozhodně…810 je všude dost. Přímo zoufale mnoho…
Do švestek 🙂
No upřímně, nevím co čekali, když provoz obnovovali… 1) Ta trať se měla začátkem 20. století protáhnout až do Brodu (bohužel se plány nakonec neuskutečnily), pak by neměla o cestující nouzi. Mimochodem busy tuto trasu kopírují 2) Nádraží je v Mochově dost daleko od centra v místech s minimální zástavbou. Pokud trať měla mít alespoň teoretickou śanci na přežití, měla se postavit min. provizorní zastávka u přejezdu Chudomelská (zkrácení docházkové doby z náměstí na polovinu) 3) Nemám nic proti turistickému provozu retro linek typu Ústí – Zubrnice, ale pokud mířím na běžné cetující jedoucí za prací, nákupem, doktorem, tak 810… Číst vice »
Já bych to ideálně viděl takto:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.7605658&y=50.1117211&z=13&rm=95DnqxYL7w81fm5hBN3DT5H13krgO0fZ5S0fSRgO131RgS03uRg81e8ET1fOYQ0fMvgX03otgN1fWXgh1fEuhS1ep5hGnfDhgP0fiogSNf38g6NfmQ
V Polabí by nemusel být ani problém s terénem, je tam všude rovina, takže zemní práce minimální. V Mochově posunout zastávku k ulici Chudomelská (zajíždět do kouta, kde dnes zastávka je, není potřeba) a zřídit zastávky Vykáň, Černíky a Český Brod-Štolmíř, které budou hned u obcí, které jsou natolik malé, že to bude mít každý na vlak kousek. Zavést pravidelný provoz v intervalu 1-2 hodiny s návaznostmi na obou koncích na Prahu i na Lysou/Nymburk/Kolín a nasadit nějaké modernější vozidlo, než je 810. Pak by o cestující nouze bez pochyby nebyla.
Ten „kout“ v tom místě by naopak měl opět začít sloužit nákladní dopravě.
Tak to by bylo samozřejmě nejlepší řešení, škoda jen, že ho v dnešní době nikdo nerealizuje.. Každopádně trať nerušit a zakonzervovat (pokud nebudou nákladní vlaky) pro případný rozvoj Mochova, který se svojí blízkostí k Praze nabízí.
To: Jelen Proboha proberte se a přestaňte tady řešit svoje štofantasmagorie. Uvědomte si kolik peněz nás všech se tu za provoz té jedné 810 vyhodilo oknem a jezdí prázdná a vy navrhujete prodloužení tratě, které by stálo další obrovskou kupu peněz. Peníze daňových poplatníků nejsou určené jen pro šotouše a jejich vlhké sny, platí se z nich kupa dalších věcí a přiznejte si, že ty peníze jsou lépe využitelné jinde (např. když na této trati místo 810 začnou jezdit minibusy, které ve vesnici budou mít 2 zastávky a za zbytek peněz se může opravit třeba silnice kudy budou jezdit …… Číst vice »
1) Omlouvám se, ale nevidím důvod, proč by na dopravním webu nemohl kdokoliv vyjádřit jakoukoliv myšlenku podanou slušně a k tématu ač s ní sebevíc nesouhlasíte. 2) Vyhazování peněz bylo už celkové zavedení a udržování těchto vlaků, které byly znovuobnoveny bezmyšlenkovitě a nechápu, jak si někdo (ze shora) mohl myslet, že tím bude někdo jezdit. 3) Pokud by k protažení do Brodu došlo (! ač je to naprosto nereálné a jsou mnohem smysluplnější projekty !), tak jsem přesvědčený, že by to nejezdilo prázdné. Takže za mě je logičtější buď nejezdit vůbec, nebo až do Brodu. 4)Mochov vzhledem k poloze může… Číst vice »
Můj návrh rozhodně není pro šotouše, ale pro dopravní obslužnost území. Jestli umíte číst, tak jsem psal něco o tom, že by tam mělo jezdit něco modernějšího, než 810. A prodloužení trati navrhuji proto, že pak by dávala smysl. To nijak nevyvrátíte, tak to je. Proberte se spíš vy a nebuďte tak zabedněn proti vlakům. Kdyby ta trať vedla až do ČB, tak by tvořila spojnici dvou tratí, obsluhovala by hned několik obcí a stala by se moderní, spolehlivou a kvalitní příměstskou dopravou. Není to o tom, že tu trať nemá smysl prodlužovat, když je v současné podobě zbytečná. Je… Číst vice »
To, ze by to po prodlouzeni byl o neco mensi nesmysl neznamena, ze dava smysl to prodlouzeni za dalsi spoustu penez stavet.
Nebyl by to „o něco menší nesmysl“, naopak by se z toho stala kvalitní VHD v regionu. Podobně jako několik podobných tratí v okolí.
Vzhledem k tomu, že za rohem má stát terminál VRT Nehvizdy, bylo by jeho napojení něčím lepším než busem více než vhodné.
Stejně tak by bylo vhodné tam ty tratě postavit dřív, než všechno zabere škodlivý urban sprawl.
No má to být napojeno dvěma VRT tratěmi. Na kterých se pokud vím neplánuje výhradně vysokorychlostní provoz. To je lepší než busy. Ale teď vážně, jestli má smysl tam vést ještě třetí, konvenční trať, nebo by stačily ty busy (a nějaká VRT kompatibilní příměstská souprava) přiznám se nevím. I pokud by ale taková konvenční trať dávala smysl, stejně by pro ni nemusela být vhodná mochovská lokálka, která vede z Čelákovic dost jiným směrem, než k tomu plánovanému terminálu, z Prahy (aby se to dalo dobře využít z jejího východního okraje) je to navíc úvratí, atd. Klidně se může stát, že… Číst vice »
Chceš to prodloužit do Budějovic ? To je utopie :p
V případě diskuze o Mochovské trati platí: ČB = Český Brod
Už jsem kdysi psal, že toto řešení bylo bráno jako okružní trať kolem Prahy – tedy objezd a současně propojení velkých městských celků (naoř. Čelákovice, Neratovice, Brandýs, Kralupy…..navzájem a dále napojení na hlavní tratě v místech křížení (na Prahu, Ústí, Brno, ….. Toto se dosud úplně nezavrhlo, ale stále stavby podporující kolejovou dopravu nemají podporu a přednost a místo toho se neustále prosazuje již zastaralá koncepce rozšiřování silniční sítě a silniční dopravy. Ale jak to vypadá, asi toto končí a mnozí se budou muset tomu přizpůsobit. Aspoň v tomto snad nastává příklon k rozumu a logice.
Podívejte se na to takto – tratě Čelákovice – Neratovice, Neratovice – Kralupy nebo Poříčany – Nymburk smysl mají a fungují. Tak z jakého důvodu by neměla mít smysl trať Čelákovice – Český Brod přes Mochov? Zabedněnost v odppru proti vlakům do Mochova? Co vám Mochov udělal tak zlého, že v něm nechcete vidět vlaky za žádnou cenu?
Bude to mít smysl, pokud se nějakým způsobem zásadně změní politické, ekonomické a společenské poměry. Za pár desítek let k takové změně může dojít, ale pokud se máme bavit o poměrech, které jsou teď, tak to smysl nemá.
Já doufám, že se snad někdy podaří, aby železniční doprava byla plně automatizovaná a mohla jezdit bez strojvedoucích, což by razantně snížilo náklady. Rozhodně je vyšší pravděpodobnost plné automatizace u železnic než u silnic.
Jj, raději budeme dál stavět satelity, kam se nedá pořádně dojet ani autobusem, natož uplatňovat nějaká základní urbanistická pravidla, jako třeba oddělení základních přepravních proudů VHD od IAD. Nebo zas budeme všude stavět 100x dražší metro pod zemí?
Domýšlíte si něco, co jsem vůbec neřekl. Ale jinak souhlasím.
Kde v Evropě existuje automatizovaná železnice bez strojvedoucích ? Ten strojvedoucí je tam proto, aby řešil „mimořádnou situaci“.
Zařízení AVV je v podstatě „automat“ schopný za standardní provozní situace vlak, který bude na celé trase projíždět bez zastavení z výchozí do cílové stanice – např. Praha > Bohumín, sám odřídit podle naprogramovaných dat, aniž by strojvedoucí – mimo prvního povelu k jízdě – musel do řízení (obsluhy) zasahovat. V Bohumíně vlak zastaví na předem určeném místě. Pokud nebudou dveře centrálně blokovány, mohou cestující vystoupit.
Strojvedoucí se může „vyspat“, přečíst si knížku nebo sledovat film …
Výborně.
A pokud by jsme měli ty jiné politické, ekonomické, a společenské poměry – tak bude nějaký problém?
Spržel nezvládá ani udržovat a potřebným tempem modernizovat stávající trati a stavět nové tam, kde je jejich potřeba o několik řádů vyšší, než tady. Firmy, které se železničními stavbami zabývají, mají tolik zakázek na tak dlouho dopředu, že ceny, za které jsou ochotné jít do něčeho dalšího, ukrutně rostou. To prodloužení nemusí být špatně samo o sobě, ale na železnici jsou stovky a tisíce míst, kde by srovnatelná investice přinesla daleko větší prospěch. Pokud se je podaří zvládnout, třeba někdy ve vzdálené budoucnosti dojde i na toto (pokud dojde navíc k souběhu dalších podmínek potřebnejch pro to, aby to stálo… Číst vice »
Mochov mi neudělal nic, ale v současní době kdy máte na této trati v 810 2,2 cestujícího na jízdu, tak chcete protahovat za stovky milionů trať? Jen ten most přes dálnici by byla darda .. pokud v Mochově někdy vznikne další pražský satelit, tak trať tam pořád je a dá se s tím pak něco dělat (viz Hustopeče nebo Židlochovice)
Vy s Mochovem máte co společného? Bydlíte tam? Denně tram dojíždíte za prací?
Opět zde zmiňujete ten stejný nesmysl. Že tam teď během pandemie jezdí 2,2 cestujícího na spoj neznamená, že prodloužení nemá smysl. Pokud by se prodloužila, tak by smysl získala a cestujících by tam jezdilo mnohonásobně víc. Co je na tom těžkého k pochopení? S vaším přístupem bychom nestavěli vůbec nic. To je stejné jako kdybyste řekl, že zanedbanou rozhlednu na nějaké hoře nemá smysl opravovat, protože tam v současnosti lidi nechodí. Problém je ale v tom, že kdyby se opravila, lidi by tam chodili. Úvahy vašeho směru jsou úplně mimo a akorát škodí jakémukoli budoucímu rozvoji čehokoli, nejen dopravy (pokud… Číst vice »
Pane jelen,
v článku výše je napsáno: v roce 2019 přepravilo sedm párů vlaků za den v průměru 31 cestujících.
Od kdy je tady koronavirus?
Na zbytek vám už odpovídat nebudu. Hezký zbytek neděle.
Já bych to zkusil, aby to bylo třeba 22 cestujících na vlak…
Kolik peněz nás všech se tu za provoz té jedné 810 vyhodilo oknem?
Píšou 170 kč za km, sedm párů, deset měsíců sezona, tři a půl roku, cca 7 mega.
„Kdyby se ty peníze nevyhodily oknem“, co by se za ně koupilo ?
M 810 jezdí prázdná … no není divu, při tak atraktivním jízdním řádu …
Když kraj hodlá šetřit, lze předpokládat, že zruší „ztrátové silnice“, resp. přestane s jejich údržbou. Ztrátovou silnicí je silnice, po niž není vedena pravidelné linková doprava a do obce se lze dostat po jiné trase …
Taková trať by byla „ideální“ snad jen v případě, že bychom ji uměli postavit zadarmo. Napoví počty obyvatel: Mochov 890, Vykáň 230, Černíky 117
A Český Brod má kolik obyvatel?
Trať jako spojnice dvou ne zrovna malých měst smysl má, obzvláště pokud na obou koncích navazují vlaky na Prahu. Ti cestující z Vykáně a Černíků by byly jen jakýsi „bonus“ v poptávce.
Pokud by vůbec nějací byli..
To nevadí…on by to mohl člověk řekněme z Brodu (při prodloužení tam) projet přímo…
To: Jelen Když se podívám na terén který budoucí trať překonává několik údolí a klesá k Českému Brodu, nehleďme na tom že dvou mostu přes dálnici a vrt které nejsou levná záležitost. Další by bylo udělat spojku na Prahu a Brandýs nejlépe elektrifikovat. Ale protože se trať bude narovnávat by bylo potřeba se spojkou od Muchova na Brandýs. Trať do Muchova má problém že nádraží i když na kraji obce stále dál než případná zastávka na Chudomelské ulici (pěší docházka k autobusu do centra jen 7 minut proti 11 minut), dále přípoje pro dělníky do centra Prahy na 6, 7… Číst vice »
Přesně něco takového (ve dvou variantách: https://mapy.cz/s/mavegecumu a https://mapy.cz/s/gacuzulute) už mám vymyšlené dlouhé roky. Nehledě na to, že jsou v okolí docela velká města, která jsou od sebe sice třeba 10-15 km, ale spojení trvá i hodinu (viz Úvaly a Čelákovice). Také navrhuji zastávky ve Vykáni a Štolmíři, v Černíkách, které jsou cca v půlce, bych udělal malou, dvoukolejnou stanici. Docela by se dalo uvažovat o zastávce Český Brod zastávka v západní části města. Věřím, že tohle celé by z trati mohlo udělat něco na způsob trati 060.
Nebo divočejší varianta: https://mapy.cz/s/pocuhavato
To je pěkná divočina :-). Akorát to moc nevychází sklonově a nebyl bych si jistý, zda to ukončit zrovna v Poříčanech. Souhlasím ale s tím, že kdyby se tam podařilo napojit Kounice, bylo by to ideálnější.
S tím sklonem to asi zas tak horké nebude (Mochov 194 m.n.m., Vykáň 198, Kounice 201), akorát by musel být před napojením tunel.
Výborně…máte kromě nákresu i údaje?
Se zrušením naprosto souhlasím, ale nechápu, proč má na naší lokálce, kde už jezdí modernizované 809/810 jezdit nějaká stará 810 bez IS, pouze s lavicemi a to ještě za větší peníze než nyní modernizované stroje. Pokud k něčemu takovému dojde, tak z principů přesedám do souběžně jedoucích autobusů.
Je to samozrejme nelogicky a nahouby, ale lepsi reseni zrejme minuly vedeni kraje vesmlouvach neumoznilo.
Já nechápu, proč by na vozidle nasazeném na vlaku s cestovní dobou 8 minut měl být nějaký IS. Pokud tam vylepíte příslušný list z KURSBUCHU, tak ten list představuje informační systém … nebo byste snad chtěl WIFI a připojení na síť 230 V, klimatizaci ?
Z pohledu současného vedení asi to nejlepší, co mohli udělat, vzhledem k tomu co tady vyvedlo předchozí vedení ANO plné naprosto nekompetentních (v některých případech i zkorumpovaných) lidí.
Rozumné řešení, když jsem byl v Mochově před týdnem, tak tam ve směru špičky jelo 5 lidí – z toho dva fírové, dva šotouši a jeden normální – zpět bez toho normálního. Nevíte někdo proč u KŽC jezdí většinou dva fírové?
Asi aby si mohli v Mochově zahrát se štiplístkem mariáš (aby jim to rychleji uteklo)
Zajímavé. Nu KŽC má asi moderní vlaky co se vznáší, protože, když jsem tam byl já a to kolem jezdím 2x týdně, tak na celé trati stojí od podzimu nákladní vozy v počtu neuvěřitelně velkém ( pouze na mostech rozpojené). Když nám lidé jako vy a správa cyklostezek v rámci optimalizací (rušení kolejí) všechno ruší, tak už není ani kam před opravami odstavovat vozy. Jinak si myslím i já že tato trať je pro osobní dopravu opravdu mrtvá a nemá cenu jí tam provozovat a nikdy nebude a to jsem zastáncem železnice. Ale stejně, jako vlečka do Velkých Popovic, tak… Číst vice »
Ty nakladni vozy nestoji na trati do mochova ale na vlecce do lupkovych dolu, ktera je bliz ku praze
Jeden může být strojvedoucí v zácviku nebo kontrolní pracovník dopravce …
Samozřejmě, že když je momentálně trať Praha – Lysá rozkopaná, tak o tento spoj zájem není. A když je ještě do toho pandemie a nižší poptávka po cestování, tak se nedivím, že tam nikdo nejezdí.
Až se rekonstrukce dokončí, vrátí se tam vlaky? Předtím o ně zájem byl, ne že ne. Proto se také při rekonstrukci Čelákovic myslelo i na to, aby tato trať zůstala zapojena do sítě.
Od znovuzavedení tam jsou čísla mizerný, tedy už před pandemií.
To, co jste napsal, vám u krmelce neuvěří žádný kolega….
Není to pravda, před pandemií tam cestující jezdili. Jestli mi někdo uvěří či nikoli, nemění nic na realitě.
Kolik? Řekněte čísla, nebuďte slušnej.
Přesná čísla neznám, průzkum jsem neprováděl. Ale byl jsem si to nějakou dobu po obnovení několikrát projet a odpoledne v Mochově vždy několik cestujících vystupovalo. Zpátky to jelo prázdné, to je jasné, že proti směru poptávky ve špičce nikdo nepojede.
Několik. Takže třeba 6. Ve špičce. Zpátky 0. A jsme na tom průměrném vytížení kolem 2-3 lidí na spoj. Kdyby se každému zvlášť zaplatil taxík, bylo by to levněji.
Myslíte i včetně čekání? 🙂
Takže nic, co by zdůvodňovalo existenci těchto vlaků.
Nic, co by nemělo význam zpochybňovat
Oprava: nic, co by význam zpochybňovat mělo
Mohu říct za sebe, podzim 2018 a snad červen 2019 (paměť už tak úplně neslouží). Odpolední vlak do Mochova byla obsazenost když jsem tam jel (doba mezi 16 – 19 hod) od 8 do cca 20 cestujících, zpět samozřejmě vratná doprava, kdy to byl do 10 cestujících. Čili nic tak hrozného. Každopádně tam schází koncepce dopravy jako všude i nějaké plány do budoucna a jejich aspoň postupná realizace. Navíc zde bez zabírání půdy a krajiny by se měla obnovit funkce výrobních podniků a hal, které tu byly a jsou a dostat sem zpátky nákladní dopravu. To by mělo být principem… Číst vice »
A bylo to víc než 12 cestujících na vlak
Na tuhle trať se asi vrátí vlaky až s dostavbou trati do Poříčan.
Vy jste ale vtipálek.
Další útok proti železnici. Chtělo by to lepší JŘ:
Další útok na mozek. Takhle to fakt nefunguje.
Téhle trati by pomohlo jedině protažení někudy do Brodu. Nádraží na okraji malé obce fakt nemá potenciál generovat desítky cestujících. Navíc, když má většina místních kratší cestu na autobus ve středu obce.
Geniální řešení, tomu komu platím méně seberu část výkonu a dám ho tomu komu se platí víc za to samé. Chápu problém se špatně sepsanou smlouvou,kde to byl nejspíše úmysl, který se bude těžko prokazovat.
Mě to ani nepřekvapuje. To jen potvrzuje ten dvojí metr, který se zde praktikuje již hodně dlouho. Ale když na něj někdo poukáže, je hned označeny za modrou gumu. Levnějšímu státnímu dopravci sebereme a dražšímu soukromníkovi dáme. Jako důkaz to snad pro ty kritiky ČD stačí. Ono to je možná i tím , že státní ČD nedávají těm správným “ všimne „.
Pokus dobrý, ale ne, neskočíme na to. KŽC to dostalo nabagrované bez výběrka, proto je to drahé a nekvalitní.
Tady ale vůbec nejde o tuto trať, ale o to, že jinde se státnímu levnějšímu dopravci sebere a dá se dražšímu KŽC. Dovedete si to představit obráceně? To je podle vás ten stejný metr?
Jistě že nejde u tuto trať , jde o princip. Pokud na každou trať bude otevřené výběrové řízení, tak tento problém nikdy nenastane.
Pokud se dva co dostali nabagrováno požírají mezi sebou, a jeden brečí že se mu něco bere, je mi to úplně jedno. Pořád vítězí nějaké zákulisní machinace o tom jak získat zakázku bokem, rozpočet a cestující trpí.
Zřejmě jste nepochopil co jsem myslel. Ten dvojí metr se uplatňuje i v těch různých výběrových řízeních. O to jde. Toto je jen důkaz jak to v praxi chodí. Jak jsou soukromí dopravci zvýhodňování.
Ve skutečném výběrovém řízení žádný prostor na dvojí metr není: jasné zadání, jasný způsob vyhodnocení. Bohužel je takový přístup stále vzácný (Plzeňský kraj) a většina výkonů se stále přiděluje netransparentně. JK to píše velmi dobře.
Asi to vážně nemá cenu to stále dokola vysvětlovat někomu, kdo to ani nechce pochopit. Skutečné výběrové řízení, hlavně průhledné a za jasných podmínek se u nás nedělá a v těch rádoby výběrových řízeních se právě uplatňuje ten dvojí metr. Viz měnění podmínek v průběhu, nebo předem odmítnutá nabídka a požádání o jinou, samozřejmě o takovou která má jen těžko naději na úspěch a pod.
Ty nešvary, co jmenuješ, se dějí v „rozstřelech“, což nejsou skutečné soutěže podle zákona o veřejných zakázkách. Korektně soutěží na železnici pouze Plzeňský kraj, vše ostatní se bagruje buď úplně bez skrupulí, nebo pod rouškou rozstřelu. To je samozřejmě špatně.
Zrovna to minule vedeni stredoceskeho kraje, ktere tu tezko vypoveditelnou smlouvu s KZC zpusobilo, taky nabagrovalo CD bez naznaku souteze a na spoustu let prakticky vsechnu ostatni zeleznicni dopravu v kraji, takze toto je klasicke kejhani potrefene husy.
Středočeský kraj je v železniční dopravě tak trochu odlišný od všech ostatní. Tak specifické podmínky nikde jinde asi nejsou. Zejména díky silné příměstské dopravě kolem Prahy. V současnosti prostě neexistuje dopravce který by byl schopen ČD nahradit. SK neměl na výběr. Musel to dát ČD. Diskutovat by se asi dalo jen o ceně.
To michate dve veci. Jo, vzhledem k podminkam, rozsahu, atd. je pravdepodobne, ze i pri rozsekani na rozumne soubory a jejich soutezeni by vyznamnou cast, mozna vyraznou vetsinu, vyhraly CD a to by bylo naprosto v poradku.
Nabagrovat to CD jen tak bez souteze vsechno jako celek na maximalni moznou dobu byla zhuverilost. Na cemz nic nemeni, ze pak to jeste okorenili par superdrahymi lokalkami navic, aby melo kseft i KZC pro sve vozy, ktere jsou nekdy v takovem stavu, ze to neni ani na zazitkove retro jizdy.
A bylo výběrové řízení nebo něco v rámci poptávky ?
Ve skutecnosti nejspis obema ubyde maximum vykonu, ktere podle smlouvy ubyt muze…
Jestli jsem porozuměl článku, tak KŽC získá kompenzaci za rušené výkony na mochovce formou PŘIDÁNÍ nových spojů na Brandýs….tedy ČD o nic přjít nemají…