Středočeský kraj si chce půjčit miliardy korun na opravy silnic

Opravená silnice II/191 z Rožmitálu pod Třemšínem na hranice s Plzeňským kraje. Foto: KSÚSSKOpravená silnice II/191 z Rožmitálu pod Třemšínem na hranice s Plzeňským kraje. Foto: KSÚSSK

Podle vedení kraje není jiné cesty, jak rychle dorovnat historický dluh v opravách.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
RedBaron

Nevadí když se silnice klikatí, ale ve Středočeském to nějak neumíte dělat a vyžadovat kvalitní práci včetně nutné úpravy podloží. Když ve středočeském kraji vidím nový tmavý asfalt, drncá stejně jako ten starý, pouze na povrchu nejsou díry. Prakticky kdekoliv minu ceduli s ukončením Jihočeského kraje a vjedu do Středočeského, je to citelný rozdíl, kostitřas a opravdová silničářská tragédie.

Vojta_7

Jezdím na kole po Praze-východ a silnice III.třídy jsou zde v horším stavu než v 90.letech. Povrch starý cca 50 let, resp. první vyasfaltování bylo zároveň i poslední…
Nedávno se ale opravily silnice 610 a 611, částečně 603, 101 atd., takže II. třídy se naopak výrazně zlepšují. V minulém volebním období zjevně přišly i dotace na stavbu obchvatů na silnicích II.tříd, takže kritika v některých komentářích není na místě. Staví se obchvat St. Boleslavi nebo Záp, což je 1.fáze obchvatu Brandýsa n/L. Nic podobného se tu dřív nestavělo…

none

Snad se pak bude opravovat tak, ze ta oprava i vydrzi. Zatim se spis jede na mnozstvi. Potrebujeme hodne kvalitni silnice, kdyz si po nich nechame jezdit pretizeny auta.

původní Jakub P

Bohuzel, krome ukazky, jak moc na to minule vedeni kraje za hejtmanky Pokorne-Jermanove kaslalo, je to i ukazka, ze silnice jsou sakra draha infrastruktura a to zdaleka nejen pri stavbe, ale jeste vice i na udrzbe a opravach. To je potreba pripominat pri kazdem hromadnem volani po pridavani a rozsirovani dalsich a dalsich silnic. Mame na to? Budeme mit na to je udrzovat?

Jack

Na silnice bude vždy, i kdyby na chleba nebylo 🙂 To se můžete spolehnout, protože žádná politická strana nechce nas*at řidiče 🙂 Automobilová lobby je totiž příliš silná a mantry jako obchvaty, tangenty, dostavba dálniční sítě (což je sám o sobě nesmysl, protože každý kilometr dálnice či nové silnice generuje silnější dopravní proud – viz např. Blanka) tu budou navěky, až nás silnice a auta pohltí jako v USA 🙂

Lukáš Kníže

Oddělujme prosím silnice v intravilánu a extravilánu. Souhlasím, že k silnicím ve městech a obcích bychom měli přistupovat tak, aby neměly špatný vliv žití v daném místě.
Nicméně bránit dobré údržbě a rozvoji obchvatů a spojnic mezi městy/obcemi je nebetyčná hloupost.

původní Jakub P

To, že nová nebo rozšířená silnice může být jak velmi užitečná, tak nadělat v dopravě celkově víc škody než užitku, případně cokoli mezi tím, to mají silnice v intravilánu a extravilánu společné… Jo, ty v intravilánu jsou asi obecně „rizikovější“, ale ani o těch v extravilánu se nedá říct šmahem, že by byly všechny dobře. (Stejně jako se nedá šmahem říct o těch v intravilánu, že by byly všechny špatně).

Radim

Mi přijde divné, že v jiných krajích to tak hrozné není. Ale Středočeský kraj a Praha je opravdu katastrofa…

Lukáš Kníže

Poděkujte Pokorné Jermanové a její koalici zkázi.

Novák Jan

Pokud bude kriteriem kvalita provedeni, zaruka a zivotnost, pak mozna. Jinak je to naprosto spatny pristup. Navic spoustu penez shrabnout spratelene firmy…

Démon

ANO, silnice mezi Dolním Bousovem a Obrubcemi už není silnicí, je to tankodrom pro terenní vozy 🙁

Martin

Pokud bude všechno opraveno tak kvalitně jako teď silnice z Mochova na Starý Vestec, tak se máme na co těšit. Jinak ale ten stav obecně není nic moc, takže buď to bude ještě horší nebo se peníze najdou jinde. Případně výpůjčí. To vše ale s adekvátní kontrolou při zadávání zakázek a následně při přebírání díla. Dle mého názoru se i v případě oprav jedná o investici do budoucnosti.

Sova

To je hodně krátkodobá investice. Rozpadne se to rozhodně dřív, než budou půjčky splacené. To je cesta do pekel, kraj nemá moc nástrojů jak se z případné dluhové pasti vymotat.

Novotny

Skoda, ze byvale vedeni pod ODS kdysi rozprodalo vsechny Spravy a udrzby silnic soukromnikum a ted neni na opravy. Akorat se kraj zadluzi a moc se toho za ty penize, co prijdou za opravy jiz predem vybranym soukromym subjektum, neopravi.

Je na case zalozil na nejnutnejsi opravy vlastni udrzbove stredisko s nizssimi naklady a vetsi efektivitou.

babilon

Půjčovat si na běžný provoz (v tomto případě údržbu) je cesta do pekel. Z čeho se to bude splácet? V příštích letech se zase na údržbu vykašleme, protože peníze půjdou na splátky?

Dachs

Ekonom a řádný hospodář pláče. Druhá strana mince: kdo se pohybuje po trojkách a dvojkách kupříkladu na mělnicku a mladoboleslavsku, možná by z fleku použil pro mnohá místa přívlastek havarijní stav. Urazit kolo, zničit si auto není až tak nemožné. Kdo ví a zná, zpomaluje až na třicítku, kdo neví a vletí do toho… A teď mudrujme… Nadávky a „WTF“ směrem ke správci je slyšet nejen zpoza volantu, ale i během sousedských debat. A tam, kde to není vyloženě katastrofa, ke komfortní (i bezpečné) jízdě to má hodně daleko. Je otázka, co chceme…

Jan

My si dneska půjčíme a příští vedení kraje to může klidně splácet…

Neonym

Minulá vedení na to zase ale musela dost kašlat. Jezdím po mnoha krajích u nás a v bídné kvalitě silnic ten středočeský opravdu vládne.

Aleš

Chtěl bych poprosit pány z ŘSD či krajských SÚS, aby při opravě silnice ji nezúžili, jako se to stalo v znázorněném úseku Voltuš – Roželov. To je pak na škodu věci a naopak to vede k většímu riziku dopravní nehody – čelního nárazu.
Děkuji všem dotčeným subjektúm a osobám.

Petr

NBikde tam nevidím využití peněz od vojáků. Nějak na to na ministerstvu obrany zapomněli.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-armada-vyztuzi-mosty-kvuli-tankum-nato-40175601

Pozorovatel

No jo, blíží se volby… 😀

Petr Šimral

Vždy se blíží nějaké volby…

Sova

Při obvyklé kvalitě prováděných oprav mi to nepřijde moc efektivní. Za dvě-tři zimy bude situace stejná (ne-li horší) a kraj budou kromě tankodromů tížit ještě i dluhy… pak už tuplem bude problém něco zaplatit a opravit.

Není dobré vytloukat klín klínem, když klesají příjmy, je potřeba tomu přizpůsobit výdaje. Půjčky jedině na investice, které nějakou dobu vydrží a nebo mají nějakou návratnost.

adamgolias

tento problém vyřeší platba za použití silnice . silniční daň platí jen podnikatelé , daň z pohonných hmot pokud je použita pro tyto účely je nedostatečná . silnice rozbijeji ti , kdo je používají . tak ať platí za použití . mýto za každý kilometr , obcím dát možnost vlastního řešení , privatizovat mosty tunely , i u elené části komunikací . gps tracker do každého auta už při nákupu auta a to povině a do pěti let jsou silni e zbaveny jezdičů pro zábavu , popojížděčů pro zmrzlinu , nákl auta budou jezdit efektivne vyuzite – nikoli se dvema… Číst vice »

adamgolias

omlouvam se za hrubky , za neco muze poskrabany displej telefonu za neco automaticka oprava textu za zbytek ma nepozornost , – povinně , zabíjející , atd

Marian Kechlibar

„silnice rozbijeji ti , kdo je používají “

Účinek běžného osobního auta na „rozbití silnice“ je neměřitelný, skutečný problém jsou těžké vozy.

Ale je zajímavé, i když děsivé, vidět v akci tu fízlovsko-orwellovskou mentalitu „gps tracker do každého auta povinně“. Bohužel je možné, že s ní budete mít úspěch, takové myšlenky padají i na vysoké úrovni. Hlavně nenechat občana mimo dozor kamer a satelitů, kdo ví, co by mohl provést.

adamgolias

občan gps obdařen nebude . bude jim obdařeno auto . stejně jako stovky nákladních aut co používají dálnici. a paranoickým vizím propadlo pár jedinců , stejně jako vy ale většinou to bylo pouhé kverulanství a odpor k ,,neobelstitelnému,, způsobu platby . … neměřitelné opotřebení? o čem to mluvíte? proč jsou ty silnice tedy rozmlácené?tisíckrát nic umořilo vola ,- se říká . to jste nepochopil že sazba za 20t hnus a 600kg polskeho fiata musí být rozdílná? mimochodem , kdo tedy ty silnice ničí , když ne auta?