Středočeský kraj rozšířil seznam P+R parkovišť k vybudování, nové vznikne i v Olbramovicích
Lokomotiva 362 v čele rychlíku mezi Prahou a Českými Budějovicemi u Olbramovic. Pramen: České dráhy
Na seznam jedenácti záchytných parkovišť ve Středočeském kraji, které mají být postaveny s evropskou dotací, přibyla další obec: Olbramovice. Obec
Z toho se stalo úplné šílenství. Původně to bylo jenom pro velká města či turistická centra kde se parkování shánělo obtížně a mělo to svá pravidla. V Německu byla nutná jízdenka. U nás to nedopadne dobře. Budou tam stát auta, jejichž řidiči vlakem nikam nepojedou a jenom tam odstaví své auto. Na cyklisty nikdo už nemyslí. Dřív byly na některých nádražích oplocené plochy se stojany, pak stavěly věže, ty nakonec ve většině míst nefungují, přestože využívané byly. Je to jenom jistý trend, který odněkud zrovna přišel. Když chtějí obce vyhazovat peníze, tak nic lepšího nenajdou.
I kdyby Ti řidiči co tam budou parkovat nikdy nejeli vlakem, tak to rozhodně má smysl. Takových parkovišť není nikdy dost. Zvláště pokud umožňují další bezproblémové pokračování v cestě HD.
A budou tam také B+R nebo přibližování k vlaku na kole je nežádoucí?
To bude na Dubenci 😀
Hledání ploch pro parkoviště P+R je velmi úsměvné. Ideální „plochu“ tvoří zastřešení kolejiště. Není potřeba vykupovat pozemek.
Například ve Švýcarském Churu v rámci modernizace zbudovali nad kolejištěm plochu pro BUS STATION.
To se chystá v Praze na Smíchově. Záleží to taky na ceně těch pozemků, v ČR může být vhodnej pozemek leckde podstatně levnější, než stavba P+R parkoviště nad (nebo pod, to by se ve světě asi taky našlo) kolejištěm.
jestli myslite olbramovice, tak stavet p+r na strese kdyz jsou okolo pole, je docela pitomost.
P+R parkoviště v Olbramovicích znamená dotažení častého spojení s Prahou až do vesniček okolo Votic. V této řídce osídlené oblasti by hodinový takt návazných autobusů do všech směrů byl ekonomický nesmysl, ale takhle bude od každého vlaku „přípoj“.
přípojem myslíte osobní auta??
Přesně tak.
Ano, pokud město Votice usoudí, že svůj „bus terminál“ chtějí mít u stanice Olbramovice, protože zatím pořád mluví o stanici Votice.
no to jsou moudra. ze se vas nesli zeptat pred lonskym rozsirenim pid…
Hodinový takt návazných autobusů u nádraží v Olbramovicích při dvouhodinovém taktu tam zastavujících vlaků by samozřejmě nesmyslem byl …
dvouhodina jsou nejake osobaky vozici (i mimo covid) vzduch z benesova do okolich poli. kvuli nim tam ty auta ale opravdu neparkujou. spravnou odpoved najdes tady (a mas to tam zvyraznene cervene).
https://www.zelpage.cz/odjezdy-2021/olbramovice.html
Další námět by mohl být v Hořovicích, to je v mnohém podobná lokalita…
Jen by to chtělo protáhnout nějaké panťáky až do Hořovic. Bohužel ta nejvhodnější lokalita u odbočky VRT Lochovice, kudy povede i spojka dálnic D5 a D4 nevyšla, ani u RS3.
Já si myslím, že konečně se to hlo správným směrem. Auta na periférii, vlakem do města.
Jeste by to chtelo u Prahy trochu popohnat zdvoukolejneni a elektrifikaci trati a rozsireni site… no, vlastne i v Praze… a trochu vice poresit tangencialni smery…
Jak to je na P+R parkovištích s placením? Jsou zdarma, nebo se na nich platí parkovné? KOnkrétně mě zajímají ty Olbramovice, kde je uvedeno, že roční náklady budou 60 tisíc
Z těch aktuálních jsou některý zdarma, na některých se platí, ale dost symbolicky, s cenama typu 20 Kč/den (100 Kč nebo tak něco přes noc). Jak je to plánovaný konkrétně v Olbramovicích netuším.
Ty náklady podle mého názoru znamenají osvětlení, úklid, údržbu apod.
60 tis? za co? bude to snad osvětlený?
Myslím, že satelitní snímky dobře ilustrují potřebnost velkého P+R v Olbramovicích. https://en.mapy.cz/s/homusepeca
Heh. A pak že je špatný stavět nádraží až za městem. Ještě našim předkům poděkujeme. 😀
Třeba za žst. Počátky-Žirovnice, není-liž pravda?
tohle se puvodne jmenovalo „votice“. 2.5 km svezi chuzi…
Je to poměrně daleko od Phy…
A? Prostě to bude kulturní parkoviště u nádraží pro lidi z okolí, ať už jedou kamkoliv.
Co je to … kulturní parkoviště?
Leckde u nádraží se parkuje v pangejtu, na louce atd.
Parkoviště P+R jsou zamýšlená pro zaparkování automobilů na okraji velkych měst a vyuziti MHD pro dopravu po městě.Olb-Pha je 67km.
To je jen jeden typ P+R. Klidně jich může být víc „stupňů“. Některá relativně daleko od těch měst, ale s použitelně rychlým železničním spojením do jejich centra (to jsou třeba ty Olbramovice), další pak až na okraji města na MHD (z tohoto směru teď Chodov nebo Opatov, v budoucnu možná Depo Písnice). A klidně i další mezi nimi u ostatních stanic, kde stavěj rychlíky, blíž k městu u všech železničních stanic… V dnešním provozu už jsou s hustotou IAD problémy nejen ve velkých městech, ale ve špičkách i kolem nich, čím víc lidí nebude muset autem ani na ten okraj… Číst vice »
..a pak ještě jízdenka Olb.- Pha +jízdné v Praze.
Rychlíkem z Olbramovic jste v cntru Prahy za 55 minut.
Autem z Olbramovic jste v centru Prahy za 49 minut.
P+R není myšleno jen pro velká města, poslouží i jinde. Třeba v Olbramovicích pro cestující ze širokého okolí, tak jak už tam to „parkoviště“ slouží dnes. Celá republika se opravdu netočí jen kolem Prahy a velkých měst. I obyvatelé zbytku republiky mají právo na takovou drobnost, jako mít kde „kulturně“ zaparkovat auto a dál jet vlakem.
A ta doba u vlaku bude postupně klesat, hlavně po nesmlouvavých přeložkách…👺
Bohužel tenhle omyl je i u PID. Stejně jako je PID pro dopravu i v rámci kraje, nejen do/z Prahy, tak je P+R pro parkování u páteřní dopravy do všech směrů.
Je, ale stejně odtamtud lidi do Prahy do práce dojížděj. Některý i denně, některý pár dní v týdnu. A další do Tábora, nemusej být P+R u vlaku jen na dojíždění do Prahy.
A když člověk koukne, jak to tam vypadá na leteckým snímku na mapách, chuť nechat tam auto a pokračovat vlakem zřejmě lidem z okolí nechybí, je tam docela dost míst už teď a očividně je dokážou zaplnit.
asi vas zklamu, ale z voticka nikdo do tabora p+r a vlakem jezdit nebude… ale je krasne, ze vite, ze to je dalsi stanice.
Rychlíkem je cestovní doba na Hl.n. 55 minut. Zhruba tolik jako z okraje Prahy (např. Vinoř, Dubeč) na Staromák.
55 min je teď – nevím jestli se to po rekonstrukci železničního koridoru Hostivař – Praha hl. n. ještě o něco nezrychlí?
Spíš ne, přibyde jedna zastávka.
hm, bylo by fajn to dotáhnout jen na 45 min 🙂 když by byly chuť, ….využívaj vůbec rychlíky na trase maximální povolené rychlosti?
JŘ není postaven na maximálku, takže ta se zpravidla využívá jen při dohánění zpoždění. TR 160 km/h je jen mezi Olbramovicemi a Bystřicí, ve zbytku trasy kolísá mezi 80 a 140. Ke zkráceni jízdní doby by byla potřeba nová trať z Prahy do Čerčan. Ta by ovšem musela vést téměř celá v tunelu, takže by byla velmi nákladná.
To je tam tolik kopců?
Ano.
s elektrickou jednotkou by to mozna i slo (zkratily by se pobyty, lip by se kopirovalo cimburi, daly by se pouzivat rychlostniky pro vozy s kotouci a magnety – pokud tam nejake jsou…).
Rychlíkům ne. Naopak bude o něco kratší a přímější trasa.
rychlikum pribyde zahradni mesto.
Zkuste spočítat jízdní dobu tak, že rychlík by odjel z hlavního nádraží, a zastavil by až v Benešově…
mozna se to „zrychli“ tim, ze to po dokonceni stavby nebude jezdit vecne zpozdene na odjezdu z hl.n.
Ne,dle platného JR je jízdní doba 72 minut.7.Napriklad Praha hl.n. 7.09 Olbramovice 8.21.R707. Hezký den.
To jste si popletl odjezd z Holešovic a z hlavního. Z Hlavního to jezdí okolo půl.
72 minut je to z Holešovic, z hlavního nádraží rychlík vyjíždí v 7:28, jízdní doba je tedy ve směru z Prahy 53 minut.
55 minut je trochu nadsazené, z Vinoře na Florenc mi IDOS vyhodil časy kolem 35 minut, z Dubče na Muzeum kolem 40 minut.
Než se z Dubče proskákáte přes kolony aut na metro, tak to jsou desítky minut. Takže ta hodina je v pracovní dny běžná.
jen poznamka, z Dubce na Staromak je to do 45min (bud Ackem na Staromestkou nebo vlakem na Masarycku)
A to je právě dobře. Čím dále od Prahy lidi auto nechají, tím lépe. Z Olbramovic se dá za hodinu dostat do centra Prahy, je to tedy pro P+R ideální místo.
Tak určitě, pro moji obvyklou trasu Veselí nad Lužnicí – Chodov je to vskutku ideální.
A proč nemáte P+R ve Veselí?
Máme. Ale tam ho nepotřebuji, tam dojdu pěšky. Narážím na to , že než dojedu z Veselí na hlavní a odtud metrem na Chodov, tak jsem tam autem dvakrát.
a jak daleko od parize jsou parkoviste u nadrazi tgv?
Nejlepší je ten Dubenec. Nejdřív P+R a pak by nebylo špatné postavit k němu nějakou železnici. 🙂
Ta Líbeznice a vidina přestupu do PIDbusů na ten kousek do Prahy mi připadá lákavá méně, než Dubenec a bus po D4.
Neměla ta Líbeznice souviset s tramvajovou tratí přes Zdiby? Pak by to smysl dávalo. Ale Dubenec a bus po D4, zejména pokud by jel přímej, mi taky nepřijde špatně.
Tak ještě jinak – ještě že máme ten google 🙂 P+R Líbeznice má být poblíž žst Měšice (která katastrálně leží na hranici Líbeznice a Měšic).
Konečná tramvaje Zdiby bude poblíž exitu Zdiby na D8, parkoviště tam taky bude.
Mimochodem, v dávných časech vedla do Líbeznice (cukrovar) z Měšic vlečka, po jejím telese dnes vede cesta. A druhá vedla do Mratína, rovněž do cukrovaru.
To už aby byl BUS pruh až od Řitky. Ano počítá se s páteřní autobusovou linkou.
P+R je znamená park and ride, nikoli rail. Z Příbramska to po kolejích moc nejde, ale bus jezdí často a rychle.
Protože se nechce, Přitom je to zase jako výrazný bod v nové Dopravní politice, schválené minulý týden.
„Zásadní nedostatky napojení velkých měst v rámci krajů ve směru do centra kraje:
• Hlavní město Praha a Středočeský kraj – je nutné zkapacitnit železniční uzel Praha a chybí kvalitní železniční spojení pro regionální dopravu z Prahy do tří největších měst Středočeského kraje (Kladno, Mladá Boleslav, Příbram).“
to jako bude návštěvnické parkoviště pro Čapí hnízdo? 😉
no to by se trochu prošli, do čápáku je to tak 3,5 km
Jestli jste si nestačil všimnout, tak ANO je ve Středočeském kraji v opozici.
Což ale neznamená, že to tak bude i příští období…
V Olbramovicích by to chtělo hlavně autobusovou zastávku ! Přístřešek ; chodník ! Tráva není nástupní ostrůvek !
Osvětlení, přechod… 100% souhlas!