Středočeský kraj rozdělí 20 milionů korun na cyklistickou infrastrukturu
Kola parkují vlaku nejblíže. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Poprvé půjdou dotace i na stavbu cykloboxů a cyklověží.
Poprvé půjdou dotace i na stavbu cykloboxů a cyklověží.
Proč se nemůže postavit stezka podél Labe z Čelákovic do Nymburka? Stavět podél vody, po rovině je jednoduchý a nejpřínosnější.
Jenže nás stát má jiné dopravní priority. Ještě donedávna DOL. A parkovací socialismus.
Boxy jsou dobrá věc. Např. v Židlochovicích jsou celoročně obydlené bezdomovci, kteří tak netráví noci na lavičkách kolem.
to jsou jen kecy aby se mohla odskrtnout kolonka ,, podpora cyklistiky,, . jsem z polabi , nez se silnice zahltily auty , kazde rano lide pouzivali kola na ceste do prace a na nadrazi. na jednom koridorovem nadrazi byly stojany na kola , staricke , se strechou , prostorove usporne . v 90 letech byly odstraneny a na jejich miste stala trafika. , kde se cele dlouhe dny napajeli opilci od 5;30 do 20 hodin. močili kde je zrovna napadlo , a kolaři začali stavet kola k zabradli . par jich bylo v kolarne za 5kč ale omezene prostory… Číst vice »
Lysá nad Labem?
Ne, to bude jinde, v Lysé je cyklověž a pokud vím není tam sídliště 🙂
Že by Čelákovice?
Tam je taky cyklověž.
Pečky?
Daleko za parkovištěm pro OA
Potřeba jsou spíše investice pro usnadnění denního dojíždění do práce a do škol, tj. cyklostezky vedoucí do měst, cyklověže, cykloboxy, lávky přes řeky, tam kde chybí apod.
Dálkové cyklotrasy jsou zbytná bižuterie.
Tohle vystaci na kilometr cesty. Nebo cyklovez. Nema to byt 200?
https://radiopatriot.cz/cyklistum-v-milovicich-slouzi-biketower-automatizovana-cyklovez-za-17-milionu-korun-aktualni-pocet-volnych-mist-lze-zjistit-online/
Píšou do 5 milionů na akci, takže to asi na jedinej projekt nepůjde. Cyklověže jsou ovšem kromě vysoké ceny problematické i tím, že mohou mít problém s nestandardními koly. Možná by nebylo od věci je úplně vyřadit a ponechat jen cykloboxy, hlídané kolárny a podobně.
Když mám něco nestandartního, musím počítat, že to bude nestandartní.
Když už bych vycházel z vaší premisy, tak jako doplněk k cyklověži mít něco (cyklobox, kolárna, úschovna) pro odstavení cyrgokola, lehokola nebo tandemu.
Na jednu stranu jo, musi s tim majitel pocitat, kdyz si koupi neco ne uplne bezneho. Na druhou stranu jsou to tyto kola (zejmena cargokola), ktera umoznuji nahradit kolem auto i tem, pro koho ta bezna kola moc prakticka na danou cestu nejsou.
Kdyby to byl jedinej problem cyklovezi, tak s vami budu souhlasit, jenze ony jsou navic v prepoctu na misto extremne drahe. Nechal bych je fakt az jako posledni moznost pro mista, kde se nic jineho (sikovnejsiho a levnejsiho) pouzit neda. A pochybuju, ze se takove misto realne najde.
Rozumím vám, jenže kdo bude mít cargo, tak jako doplněk k dalšímu kolu, sotva na něm bude někdo jezdit k vlaku. Ono je také těžší a hůře ovladatelné. Pokud neparkujete doma cargo v garáži, a musíte zdolat jen jeden schod, tak si to sakra rozmyslíte, jet s ním jen tak. Navíc pochybuju, že se cargo vejde do bikeboxu a podobně. Tam to vychází na obyčejné kolo + kousek. Zkoušel jste si někdy otevřít plechový cyklobox, co je na Chodově? Docela dřina, dítě nedá, slečna nejspíš taky. Ale dobře, pokud máte něco co cyklověžím bude konkurovat, tak sem s tím. Jak… Číst vice »
To asi záleží na okolnostech, napadá mě spousta důvodů, proč chtít na nádraží jet cargem, třeba odvézt někoho nebo něco na vlak/od vlaku. A když přitom bude potřeba u toho nádraží zařídit ještě něco dalšího, může se bezpečné parkování hodit. V Nizozemí to řeší na menších zastávkách stojany, na velkých nádražích mají podzemní garáže na tisíce kol. Nedávno otevřeli dvě nové u hlavního nádraží v Amsterodamu, celková kapacita 11000 kol (ale místní si afaik stěžujou, že tam není místo na carga, jsou tam jen jejich typické dvoupatrové stojany). Největší je asi Utrecht s kapacitou garáže 12000 kol, včetně prostoru na… Číst vice »
Ještě mě napadlo, že není cargo jako cargo, jsou i modely, který se do cykloboxu můžou celkem v pohodě vejít, ale cyklověž s nima už může mít problém. Zkoušel jsem dohledat, jaká jsou přesně omezení cyklověže, ale našel jsem jen hmotnost (slušných 50 kilo). A z povahy věci asi úplně vylučuje tříkolky. Ale třeba max. délku jsem nikde nenašel, stejně jako maximální šířku brašen/nášlapů pro pasažéry u longtailů, atd. Podle fotek je to omezený tvarem vstupu, ale konkrétní rozměry nikde neuváděj.
Až budeme mít parkování na zlomku úrovně co v Holandsku, pak bude na místě řešit naprosto minoritni parkování carga. Zatím často není stojan vůbec žádný. Dratolem nepovažuji za stojan. Takže do té doby je cyklovez posun do jiné dimenze. Buďme zato rádi.
Jinak na polovinu cestujících jedoucich na vlak se dostaneme leckde i u nás. Napadá mě Lysá, možná i Nymburk, Pečky, Bohunovice.
Tak je to jenom dotace, kterou lze doplnit vlastními zdroji obce (či jiných subjektů) či třeba evropskými dotacemi (ale je to jen spekulace, je fakt, že 20m je maličko)