Středočeský kraj prodloužil smlouvu s ČD výměnou za lepší vlaky. Podívejte se, kde budou jezdit
RegioFox v barvách PID. Pramen: České dráhy
Smlouva přináší zejména konec řady 810 i vyšší sankce.
Smlouva přináší zejména konec řady 810 i vyšší sankce.
Nejdřív zruší půlku tratí. Potom další půlku spojů. A jaká dopravní obslužnost zůstane na to státní podnik ČD a.s. nakoupí jednotky. A když to nebude stačit, tak se nasadí autobusy PID.
Kolik už bylo zrušeno spojů a nahrazeno autobusy. Ale ekologie především. Nejlepší regionální tratě a spojení má Jihomoravský kraj. Tam to asi dělají odborníci….
Uvítal bych od spolupráce PID/ČD IT ve formě to co (ne)dokáže mobilní aplikace PIDLítačka by mohla zvládnout lépe aplikace Můj Vlak v E-shopu. Když ČD nabízí IDS v aplikaci na IDZK,IDPK,ODIS tak by se mohly přidat i nabídky od PID/MHD Praha a zaplatit to trvá z ČD Kreditů nabitých v aplikaci……. Můj Vlak funguje na výbornou hlavně chválím rychle placení ČD Money/Kredity zatím se s ČD Kredity dá platit MHD Plzeň/IDPK i síťové jízdenky IDS Plzeňského kraje….. OICT dělá zpackané aplikace narozdíl od Chaps/ČD Telematika. V IDPK Můj Vlak vyhledá i autobusy s MHD spojí. Ve středočeském kraji a Praze… Číst vice »
Takže ČD ztrácí v soutěži jednu linku za druhou, tudíž inkasuje míň peněz a světe div se-bude kupovat nové a nové jednotky! Kvadratura kruhu v praxi.
ČD s 810 soutěže nevyhrají, to je jasné i právě probuzenému.
Pokud by se soutežilo bez požadavků jen na cenu, jak rádi zmiňují kritici výběrek, tak by šukafon byl levný.
V mapce je zakreslený RegioFox z Březnice do Berouna, ale nyní jezdí Regionovy Blatná – Beroun. Znamená to, že se mění zdejší koncept? Hlavně, aby se nestalo, že to nebude navazovat, viz ztráta přípoje v Březnici směr Beroun od Písku.
Mapa je trapně optimistická. Každý soudný ví, že třeba na trati 172 je to naprostý nesmysl.
Alternativou pro tuto trať obklopenou tratěmi s ETCS je zavření. Je otázkou, co je větší nesmysl.
Jde o jednu z nejvytíženějších lokálních víkendových tratí v republice.
A o víkendu by tam tedy místo 810+010+810 mělo jezdit co třeba?
Třeba to budou provozovat ve spolupráci s jihočeským krajem viz mapka v článku.
https://zdopravy.cz/zverinec-cd-se-rozroste-o-lisku-nove-motoraky-z-polska-ponesou-obchodni-nazev-regiofox-147224/
Netusite jestli se chystai vymena vagonu i pro spesne vlaky? Konkretne Praha-Tabor linka R49
Bdt si nenecháme vzít!
Ja mam koncept tech otevrenych vagonu rad, ale uz bych se ho klidne asi vzdal😂… Nebo bych prosil aspon precalounit, udelat dvere na tlacitko a postelovat topeni.
A zvednout tomu maximálku ze 120 na 180 km/h, aby to na té, dnes nejrychlejší trati v republice, nejelo jak s hnojem.
Možná se podívat po ojetinách, které umí 200 km/h, mají vpořádku podvozky, a přečalounit ty, namísto Bdt.
Nebo na příměstské spoje nasadit ozidla vhodná pro příměstskou dopravu.
Jako na R41.
Ono se to sice jmenuje spěšný vlak, ale staví to prakticky všude. Kvůli předpotopnosti tam nejdou realizovat zastávky na znamení.
Projíždí to Strančice, Světice, Mrač a pražské zastávky.
Byl jsem tu ujištěn, že i to je v plánu. Ovšem nikde jsem to nečetl.
se
Tihle desetiletí probíhá největší obměna vozového parku ČD. Tak si toho všichni zdejší vazte.
Kdyby ČD nemusely, tak to nedělají.
Kdyby kraj požadoval vozidla max. 50 let stará, s rychlostí 80 km/h, tak by šly do šrotu taky:
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Btx763_%C4%8CD
V tom případě připomenu, že jednotky 451/452 měly plánovanou životnost 15 let, jezdily přes 40 let a s pevností rámu to nebylo tak slavné. Připomenu taky, že řada 854 prošla po 30 letech provozu modernizací a nejmladší stroj letos oslaví 54 roků.
Rám vozu vyroben 1968-1970. Že se 852/853 přečíslovaly, to z nich nové vozidlo nedělá.
To bychom taky mohli začít tvrdit, 820.528 je pouhých 5 let starý motorák.
Jsem úplně dojatej, dneska jsem jel šukafonem.
Trať 070 připadne Arrivě
Jste zjistil kde?😂
Moravie bude provozovat Jančura
Nebude
No nepovídej, však to je sakrasmus. 070 taky nebude provozovat Arriva
A třeba zrovna ano. Kdo ví, jak to dopadne.
Tak ještě jednou: Před příchodem Moravií do JMK, než je vůbec vyrobili, se kdekdo zaklínal větou: „Moravie bude provozovat Jančura“
Podobně se Jančurovi nadávalo, že ČD si musí vyžrat výluky na trati 300 aby pak ***nej soukromníček mohl jezdit bez výluk – výluky na období jeho provozu již byly ale naplánovány.
Co to je za debilní handl SČ kraje alá zákazníkem s dopracem alá poskytovatelem služby – ČD? Twl to jsme kde…jo Čechystán 😂🤣🤪😬 To jsou slušný byznysmeni ti papaláši úředničtí.
„Výměnou za prodloužení smlouvy se mají cestující dočkat desítek lepších vozidel než dosud“.
Do roku 2026 😁😁😁 Tak aby se cestující dočkali…
Kdy už konečně definitivně skončí možnost objednávat regionální dopravu na 10 let dopředu přímým zadáním a kašlat na opravdová výběrka?
Už téměř skončila. Tohle je prodloužení staré smlouvy. I do budoucna bude možné přímé zadání u nějakých malých souborů (nepamatuju si tu hranici).
300 000 km ročně je limit.
Pokud se nepletu, taky je možné zadání vlastní firmě. (Praha zadává všechny busy DPP, od kterého vlastní 100% akcií, „cizí“ firma se na vnitrolince objeví jenom když je potřeba v PIDu handlovat s linkami a při tom nechat zasmluvněné kilometry)
Ano, proto třeba Ústecký kraj má svoji DSUK a jen asi 5-10 % rozsahu se soutěží.
Středočeský kraj už měl několik „nabagrovaných“ dlouholetých smluv s ČD, přesto vozidla (mimo CityElefantů) jen starší. I když, zrovna tomuto kraji nezávidím, protože některé okolnosti jsou z jeho strany neovlivnitelné – např. ministerský „dosyp“ na regionální vlaky bez přihlížení k významu té které tratě (pokud by stát pokrýval větší % nákladů na páteřní příměstské tratě, pak by mj. Středočeský kraj dostával o to víc peněz, byť na úkor méně významných spojení v tomto, ale mnoha dalších krajích, z nichž některé kraje ani typické „příměsto“ nemají) nebo obecně výrazný nárůst počtu obyvatel kolem Prahy a nutnost toto řešit navyšováním počtu spojů… Číst vice »
….. z nichž některé kraje ani typické „příměsto“ nemají….
A právě z tohoto důvodu nelze tyhle věci brát paušálně, což v těch krajích, kterých se to týká, už dávno ví.
To by byla příliš silná emoce.
Řekněme, že to jen považuji za nespravedlivé.
Hezkou ukázkou toho pro mě je horní Pacifik – objektivně největší přepravní potenciál má v úseku Čerčany – Sázava, ale tam dosud s 810 – i proto, že z pohledu měřítek Středočeského kraje jde o chvost žebříčku (mmch. taky hezká vizitka opakovaného bagrování bez soutěže).
Zato úsek Ledeč – Světlá s 841 (protože i když relativně méně důležitý, v měřítkách regionální dopravy Kraje Vysočina relativně „nahoře“), pořízenými z eurodotací.
Dvojakost ale zůstává – 841 mezi HB a Ledčí navzdory nezmodernizovanému stavu + dokonce navzdory neexistenci výh. Smrčná umožňující nulovou osu symetrie.
U středočeské části by mě hodně zajímalo, jaké všechny úpravy by bylo potřeba provést, aby se dal sjet úsek Hvězdonice – Ledečko pod 30 minut (a to i kdyby s vynecháním některých zastávek, resp. zastavovat v nich s jen každým druhým spojem).
Zda dojde ke zrychlení to ale nevím
https://www.chocerady.cz/evt_file.php?file=4212
V článku to není uvedeno, ale v mapce ano – prodloužení není ani na trati 120 pro úsek Praha-Kladno. Zde se píše než nová vozba očekává „Deus ex machina“.
Na lince Praha-Kladno se snad původně s Foxy počítalo, ale kvůli zpoždění dodávky a komplikacím při modernizaci nakonec objednavatelé usoudili, že už to nemá cenu. Několik let tam teď budou výluky a pak už se pojede v elektrické trakci aspoň na Veleslavín.
Jestli zariznou ty 810, prestane byt cestovani zazitkem a zustane nam uz jen ta moznost zpozdeni…
Trol? Nebo zastánce názoru, že zážitek nemusí být vždy kladný, hlavně když je silný?
Třeba pohřeb.
Klíííd. Na 074 budou jezdit až do rozpadnutí posledního šukafonu… 🤪
Okolo Benešova taky. A udržuje se to kladivem a šroubovákem, čili vono to vydrží.
Tam snad ne.
Pro Benešovsko už jsou dovezeny RS1. Deponovány budou v Táboře, čímž bude zlomeno prokletí čerčanské remízy.
Jenom ten novej počítačovej motor prd vydrží, měli by dělat zase poctivý ML 634, však železnice je bezemisní. A taky by byla práce pro depo, motorová oprava každých 1000 kilometrů!
a kýbl nafty!
No…ne!
Tak to by honem měli začít do RailJetu řadit alespoň Btax, jinak přijdou o zákazníky.
No dobrý….tak to by jsme zase měli…co k tomu říci!!!
Obligátní otázka: jak to vypadá se schvalováním řady 847? 006, 007 a 010 jezdí víceméně denně – co bude dál? Díky za případné info.
Omlouvám se ale nevšiml jsem se že by ty tři jezdily denně. Denně jezdí jedna z nic, občas dvě. Všechny tři málo kdy, poslední cca týden stojí, jezdí občas jedna. Když to jezdí tak už se cestující vsázejí jestli dojedou .
Včera jsem jel 006 + 010
Denně nejezdí. Dokud budou samy vypínat za jízdy motory, nikdo je neschválí. A co jsem slyšel, i strojvůdcům už docházejí nervy.
Plus Kačák. Píšu víceméně 🙂 Vycházím ze sledovačky Rakovník + Havlíčkův Brod.
Díky, myslím že zrovna dneska Rakovník provozuje dvě. Uvidíme jak to bude dál.
Při nečinnosti Správy železnic v oblasti investic na mnoha tratích jde nejen z pohledu kraje o rozumné řešení.
Pocet Foxu celkem = 96 se tedy nemeni
106
A co traťe Kralupy – Neratovice – Čelákovice?
No, nejaky TGV by se tam hodilo. Tech 60 by to tam dokazalo obcas vytahnout.
U kazdeho podobneho clanku se hned vzteknu, jaky nesmysl byla regionova v techto poctech. Misto nich mohlo tehdy byt cca 100-120 fungl novych pavouku…
Kde se aktuálně vyrábějí nové motorové vozy Stadler RS1?
Před 10 lety se vyráběly
A před 15 lety (kdy ČD dostaly 12 miliard za pozemky „na nová vozidla“ + kdy se jim nabagrovalo na 10 let coby „dlouhodobý kontrakt zajišťující dlouhodobé uplatnění nových vozidel) také (a některé z nich toho využily, i když přinejmenším jeden z nich hlavně díky dotacím).
pan= Sůro – tehdy – cca 2008-2012
Pardon, já si špatně přečetl vás původní komentář.
Ono se stačí podívat do Maďarska, kde se vydali tou variantou „radši Desiro než Regionova“ a taky to Desiro je tam nejmodernější motorák (Marfuši nepočítaje).
A počet těch Bzmot které tam doteď na mnoha tratích jezdí nevidíte?
Podívejte se, na kolika tratích tam zastavili provoz.
Kolik Bzmotů ještě jezdí?
V běžném provozu je 163 originálních kusů a 14 kusů verze Interpici + 1 duo Bzmot. Celkem čeká cca 40-50 kusů na vyšší stupeň oprav nebo srotování.
Údaje jsou ke konci ledna.
U řady 416 je v provozu 30 kusů ze 40. Desiro jsou 29 z 31 v akci.
Jinak nejsou v provozu žádné další DMU
No právě, nejsem fanouškem Regionov, ale pořád lepší než nemodernizovanej Bzmot.
Marfuši ještě jezdí??? Viděl jsem ji kdysi na ZŽO a zaujalo mne otřesné dílenské zpracování. Např. sváry. Já jsem svářeč samouk amatér, ale jak byla poslepovaná Marfuša, za to bych se styděl.
Jezdí. Před dvěma týdny tu vyšel cestopis z Maďarska a pár tratí s jejich provozem autor též navštívil, tak je to možno brát jako inspiraci 🙂
Samozřejmě, už jsou dokonce i modernizaci.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Bpmot.php
A místo těch dalších 116 – 136 neexistujících regionov bychom se mezitím 15 let vozili v 810 s vlekem.
Ale vůbec ne, Stadler vyhrál tu soutěž v roce 2010 a 2013 bylo všech 33 v provozu.
První Regionova přišla v roce 2005, jenže „V červenci 2010 vyhrála Pars nova zakázku na dodávku dalších 62 Regionov“ – wiki.
To by se stalo ovšem pouze v případě, pokud by někdo doplatil rozdíl mezi novou RS1 a Regionovou, která je přestavbou z 810.
Však píše, že by těch RS1 byl cca poloviční počet proti 814.
A tímto tedy i o polovinu více 810 by muselo nadále jezdit.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A9_vozy_840_a_841#%C5%98ada_841_a_841.2
„Příspěvek z evropské dotace ROP Jihovýchod činil 31,91 % z celkové ceny“
Takže ČD platily 39,9 mil. Kč za kus a kolik v té době stála o dost horší Regionova s poloviční životností? 25 milonu za kus. Hledejte titulek „Dráhy pošlou na tratě další Regionovy za 1,55 miliardy korun“
V Rumburku vlk taky sliboval…
jupi
Aneb Regionovy už možná neuvidíte. Pokolikáté už?
Já bych rád jezdil i 810, kdyby vlaky na 070 jezdily včas. Jízdní doby, které jsou v jízdním řádu, nestíhá nic z toho, co tady jezdí.
Vsak nekde psali, ze jizdni rad je jen informativni.
Ale vždyť nám tady na 070 regíny jezdí. Vídám ji tam v podstatě denně. Dokonce nám ji posílají i místo spěšného vlaku a stojíme si tam na hlavě. Častěji naštěstí jezdí jako osobák. Tak nám jich tam jen po této změně jen začne jezdit víc 😀 😀
No 3 dílný ještě, že jsou. Brejle chodí na ETCS a teď se prodělaly nějaký hydry, takže jako náhrada zbývají tak max. velký krávy a bafiky.
Jo, občas jezdí. Ale 845 (Arriva) nestíhá své jízdní doby, 854 se dvěma vozy nestíhá své jízdní doby, brejlovec se třema vozy při větší výměně cestujících taky ne, na křižování se to přenáší sem a tam. Takže ano, občas se tu vyskytne regionova trio nebo 854 s jedním vlekem, ale ty to nespasí.
Regionova trio nebo 854 s jedním vozem zase nestačí ve spičce kapacitně. Zvlášť když tu regionohu nasadí na Sp 1543
Tak na 070 je 810 snad jediný co dokáže stáhnout zpoždění.
Jenže prodloužit nereálnou jízdní dobu, tak to od šotoušů schytá celá republika, do posledního metaře a někomu zcela neznámému uřežou ze msty elektriku, aby celý svět věděl, že Borecký je zlo.
Zrovna na 070 (v úseku MB-Turnov kam mají jít zánovní vozidla) jezdí vlak v čas, nebo i s náskokem pokud se nečeká na přípoj, nebo není výluka
Já jezdím v pražském úseku a tady je to peklo, nikdy to nepřijede včas