Středočeský kraj podpoří P+R pro 200 aut v Olbramovicích a Čerčanech

P+R parkoviště v Dobřichovicích. Foto: Jan SůraP+R parkoviště v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra

Parkoviště P+R ve Středočeském kraji mají ulehčit Praze, kam denně autem míří desítky tisíc lidí za prací.

82 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Jen houšť. Myšlenka dobrá – konečně někdo uvažuje jak má!

Hodně štěstí

A následně doporučuji omezit vlakové spoje. 😆

Daniel Jablonecký

Hodně neštěstí, řekl bych…

medical examiner

Jako na 171…hodinový interval…

Facepalm

Myslím, že moc dobře víš, čím je ten dočasný hodinový interval způsoben… A taky asi dobře víš, že se tak děje jen o víkendu. Ale ta touha zase plácnout nějakou kikotinu byla prostě jako obvykle silnější, co?

medical examiner

Tak to jsem asi něco přehlédl…
Mezi 11:51 a 12:51…
https://www.cd.cz/stanice/praha-hln/5457076

Vaclav

Já několikrát zažil i dvouhodinový. To když ten hodinový otočejí v Karlštejně. Děkujeme za pochopení. Pochopil jsem, jezdím autem.

Greyfin

No počkejte až se to pak zpoplatní 6000 Kč ročně, jako to udělali v Říčanech. Sice tam není oficiálně P+R, ale stávajíc parkoviště u nádraží e od srpna takto zpoplatněné. A perlička na závěr, za ty prachy můžete zaparkovat, ale parkovací místo jisté nemáte.

Pacicka

Taky celá řada lidí už na ty Říčany kašle. A ještě ušetří kupon za 1.pásmo…..

Facepalm

Tak to je, pokud se jedná o každodenní dojížděče, jejich čas dost levný…

medical examiner

Jak se to vezme…
Minuty vynaložené na zajížďku mohou být kompenzovány rychlejším nalezením parkovacího místa.

Oldřich

Ehm, jak se to parkovací místo dá zorganizovat? Bylo by něco jako Týmuj a každý by si vylňoval dojížďku na týden dopředu?

Leinad

Vyplňovat dojížďku je jedna možnost. Další třeba platit si rezervaci místa celoročně.
Nebo prostě oprávnění zdrazit tak, aby se jich neprodalo víc než kolik je míst.

jkjk

Říčany snad mají nějaké P+R postavené z peněz kraje?

David

Tak možná je 6000 málo, když je parkoviště pořád tak plné, že se nedá zaparkovat. Zábor veřejného prostoru něco stojí no.

medical examiner

A co teprve až se bude platit daň za zabrané metry (zahrady, sportoviště, parkoviště…).
V takovém Berouně to bude 75 500,-Kč ročně jen za autobusové nádraží…

Pacicka

Běda, aby to někdo využíval jako v Říčanech. Pak si to město zpoplatní 6000 Kč /rok (nebo 12000 KČ kdekolivú

MildaIV

6000kč za rok? To tam mají fakt tak levný?

LKB

P+R parkoviste palec hore, ale realisticky, to je jen zacatek: uz zbyva pouze dalsich 20000 chybejicich parkovacich mist v Praze (velmi hruby odhad).

Frantisek

Anebo část cest převést na veřejnou dopravu. nebo fakt chcete do Prahy cpát dalších 20 000 aut? Snad ne, proboha…

Beekee

Proč „dalších“?

eLKá

Jde o studii ČVUT, asi 3 až 4 roky starou a zde o ní byl také článek.
Jde o auta, která by jejich řidiči velmi rádi nechali na nějakém P+R, ale nemohou, protože příslušná parkovací místa chybějí. Proto parkují po Praze „kde se dá“.
Jinými slovy – jde naopak o snahu těch 20000 aut dostat z Prahy ven, modré čáry tomu opravdu nepomáhají. (To byste nevěřili, kolik javorových listů zase na podzim přistane zrovna na RZ aut, která jsou za modrými čárami…)

LKB

Frantisek: Ta auta uz tam DAVNO JSOU, akorat ti ridici je nechavaji na rizikovych mistech, plati pokuty. I kdyz by radi prijeli, zaparkovali, sli pracovat a pak jeli domu. Kde podle vas maji ridici jedouci kus cesty z vesnice autem a prestoupivsi na MHD zaparkovat, kdyz ta parkoviste v potrebnych lokalitach okolo nadrazi proste NEJSOU? A i kdyby byly: Kdyz je okolo MHD a mistnich vlaku/busu zona, ktera stoji 30 Kc za hodinu? Pokud ridic pracuje za mesic 21 dni, kazdy den 8 hodin + cesta + prestavka na obed = odhadem 10 hodin – tj. 210 hodin za mesic,… Číst vice »

medical examiner

Kdepak…
Stačilo by jen upravit formát SPZ na písmeno kraje (A, S, H…) a 4 znaky (a to libovolně čísla i písmena).
Tedy např. A 22OP, O LP73, S 267J atd.
IZS bude mít svoje SPZ.

Pavelx

Tak už jen doufám, že to nebudou placená parkoviště.

Kubrt

A proč? Je to služba, má své náklady, tudíž je logické, že se na nich částečně budou podílet i uživatelé. A to nepíšu jako nějaký zavilý bojovník proti autům; auto mám, používám – u nás máme jakési obecní parkoviště u nádraží, kde se platí roční paušál (v porovnání s investicí do parkoviště symbolický).

axon

a proč by měla? pokud dobrovolně nechám auto před branami Prahy mělo by to být nějak zohledněné a ne za to ještě vybírat

Frantisek

Výpalné za to, že nebudete otravovat Prahu svým autem? Jako terorista? 🙂

Původní Pražák

Vypalne za vjezd do širšího centra stejně bude dříve nebo později zavedeno.

medical examiner

Jojo. Cedulí
MIMO
rezidenty
IZS
zásobování
VJEZD ZAKÁZÁN.

Kubrt

Já to parkoviště vnímám i jako službu pro mě – mám kde zaparkovat. Beru to jakou součást nákladů na provoz auta.

axon

Idea P+R byla pokud si pamatuji takové že pokud koupím lístek na vlak či MHD tak parkovné odloženého vozidla je v „ceně“ lístku, myslím že to na začátku tak i bylo v Praze, nebo se platila nějaká symbolická částka, už si to nepamatuji přesně, je to dlouho…

Jakub P

Melo by to byt lakavejsi, nez kdybyste jel az do Prahy a soucasne pro vetsinu lidi mene lakave, nez ho nechat rovnou u baraku. Aby to odpovidalo narocnosti jednotlivych variant vasi cesty na verejnou infrastrukturu… Do toho rozumne zpoplatneni zapada.

Greyfin

A hlavně parkoviště je zaplacené z našich daní, takže proč platit znova.

Kubrt

„Moje obec“ to parkoviště postavila z „mých daní“, takže by mi ho asi mohla nabídnout „zdarma“. Nicméně tím, že za parkování platím (700 Kč ročně), zase přispívám do rozpočtu obce a ta ty prostředky využije – opět v můj prospěch, jako občana. Je to záležitost míry identifikace občana a obce; někdo bude chtít vše zadarmo a frfňat, že vesnice je hnusná. Já zaplatím za parkování a každý den si užívám, že to v obci máme pěkné, že když pořádáme nějakou akci, tak OÚ půjčí stany a stoly, co koupil…

Jiří Kocurek

Tak 700 Kč je částka vcelku přijatelná. A nějakch 100.000 Kč za 15 roků náklady s přehledem pokryje.
Jen se do nákladů na parkoviště nesmí počítat výměna inženýrských sítí i v výkopem pro splaškovou kanalizaci v přilehlé ulici.

Jiří Kocurek

Au, ujela mi nula, 10.000 Kč samozřejmě: 2×5 metrů á 1000 Kč/m2

medical examiner

No protože hodně lidí by mělo radši nízké daně a podobné zbytnosti by si klidně zaplatili…

medical examiner

Amortizace toho asfaltu taky není zdarma…

Facepalm

Koukám, další panáček, kterej si myslí, že odložit kdekoli zadarmo svoje auto, je základní lidské právo. Což říkám jako poměrně dosti zkušený řidič…

Jakub P.

A patri mezi zakladni lidska prava i pravo odlozit nekam sve kolo, nebo sdilenou kolobezku? Nebo treba pravo zastavit se pri chuzi nekde ve verejnem prostoru? Ono to totiz neni zadarmo, je to zaplaceno z dani, ktere jsou z provozu aut placeny v mnohem vetsim rozsahu nez z jizdy na kole nebo chuze pesky. A i z hlediska dane z prijmu je s vysokou pravdepodobnosti vybrano vice od lidi jezdicich do prace autem, nez od absolventu genderovych studii a dalsich podobnych oboru, prosazujicich dalsi zpoplatneni uzivani aut a nejlepe jejich zakaz. Naopak chteji mnohem vetsi zabor verejneho prostoru pro jejich… Číst vice »

Facepalm

Moje babička tomuhle stylu argumentace říkala „semlít živý mrtvý“.

Jakub P.

Je videt, ze kdyz chybi argumenty, tak se vytahuji babicky 😀 Mi predci by zase vase argumenty oznacili za socialisticky komousske. Pokud stat umoznuje porizeni a provoz aut nebo i jine formy individualni dopravy, tak asi i musi budovat infrastrukturu, vcetne te, ktera se oznacuje jako doprava v klidu. Neni to tak jen pro auta, ale i pro kola, skateboardy, kolobezky… No a ma dve moznosti, bud se to zaplati z dani a pak by se melo i zohlednovat z ceho jsou ty danove prijmy, nebo se to udela na komercni bazi, kdy si kazdy uzivatel bude za vse platit… Číst vice »

Facepalm

Je hezký semlít v jedný větě, že jsou mé argumenty komunistické a pak zvesela vyjmenovávat, co všechno by vám měl stát být povinen „zadarmo“ poskytnout.

Jinak, abych uvedl na pravou míru váš pocit o tom, že mi došly argumenty – víte, pokud hodláte debatovat tak, že si vytvoříte nějaký konstrukt, co si podle vás myslím, a s tím se pak začnete hádat, pak mi přijde, že je vcelku zbytečné, abych vám do toho zasahoval.

Jakub P.

Mate tam vecno a logickou chybu, nerikam zadarmo poskytnout. Rikam z dani (ktere platim) vybudovat a nasledne provozovat (v tomto pripade P+R), pricemz cena za vyuziti by mela byt motivujici, tedy spise symbolicka. A to proto, ze nikdo nedokaze zajistit MHD ke kazdemu domu, nebo alepson do dochazkove vzdalenosti od kazdeho domu a navic v casech a intervalech obcanu (danovych poplatniku). Proto existuje i individualni doprava, ktera je nejcasteji automobilova. Celospolecenske prinosy toho, ze uzivatele IAD vyuziji P+R a k tomu VHD/MHD namisto prime cesty autem do Prahy jsou vyssi nez ty naklady vlozene do vystavby a provozu P+R a… Číst vice »

Ruda

Často to bývá tak, ze ti co nejvíc křičí z mých dani, tak optimalizuje a neplatí nic nebo téměř nic. Tím neříkám ze to je vás případ.

Facepalm

no, osobně bych řek, že on právě přímo exemplární ukázkou takovýho čecháčka bude…

axon

pane, to bychom se mohli pustit do dalekosáhlé diskuse ohledně lidských práv v současném světě a asi by vás pak z toho hodně bolela hlava ale zde nemluvíme o právu ale o systému. Pokud to bude placené tak nepochybně se bude kolem parkovat kde se dá a parkoviště pozeje prázdnotou to je jisté.

Facepalm

Obávám se, že narozdíl od vás mezi parkováním a lidskými právy žádnou souvislost nevidím.

medical examiner

Lidská práva jsou hezká věc, ale moc se jich člověk nenají, nenapije…nezahřejou ho…

eLKá

Daně (nejen) z paliv jsou v ČR na takové úrovni, že by P+R parkoviště opravdu měla být zdarma, resp. v ceně jízdného.
A P+R parkoviště opravdu neznamená „kdekoliv“, ale na místě, kde to auto bude ostatním překážet co nejméně.

medical examiner

A když by se daň z PHM zrušila, a místo ní se platilo za naježděné kilometry?

eLKá

A co by to přineslo, kromě řádově dražšího výběru tě daně?

medical examiner

A ono za chvíli nebude považováno za právo mít nějaké auto…
Prostě parkování v ulicích jen pro místní…

Jarda Š.

Naopak zastávám názor, že parkování na veřejné komunikaci by mělo být za stejnou cenu pro místní i přespolní. Místní by měli mít auta v garážích nebo v parkovacích domech, případně na svém pozemku, ne na veřejné komunikaci.

MildaIV

A proč by za parkování vašeho automobilu měl platit někdo jiný?

Pavel Bláha

Pro dojížděče je výhodnější zaparkovat o 1,5 km vedle ve Čtyřkolech, které jsou ve 3. pásmu PID.

Petr Šimral

A nebo v Mirošovicích, kde je 78 krásných prázdných míst…
Mnichovice mají 35 míst, ale blbě se tam jede od D1 a stejně je to zpravidla tak akorát plné, Strančice jsou v jedničce, jsou dobré, ale bývá tam plno…

ABC

tak jestli už někdo dojede do Mirošovic tak se mu vyplatí rovnou pokračovat do Prahy

Pavel Bláha

To se právě nemusí „vyplatit“, pokud potřebuje jet do centra, tak má vlak smysl (rychlost i cena – Lítačka Praha). A naopak po periferii už to většinou je ve prospěch auta (rychlejší provoz, vs. drahá vnější pásma pid).

axon

hm lítačka… super cena 10 kč na den no a když jedete jen občas tak požadují 12ti násobek, !!

Cestující, teď ale doma

Koukám na letecké mapy a kde najdu v Mirosovicich a Mnichovicich ty uvedené parkovací místa?

Petr Šimral

Musíte vyčkat na aktualizaci 🙂
V Mirošovicích je za zastávkou v ulici Hrusické a v Mnichovicích je za přejezdem hned vpravo podél podchodu.

Cestující, teď ale doma

Děkuji za info. Divím se, že to ještě nemají Mapy.cz zakreslené ani v základní mapě.

Dusanh
Bvovka

Prý v Radotín. Práce na sudé skupině oficiálně končí ve středu, ale nevypadá to tak

Holy James

Fakt nékdo nechá auto v Pyšelích a pojede do Prahy hodinu courákem?

Jelen

Hodina cesty to není. A rozhodně lepší nechat auto před Prahou, než se probíjet přes ucpanou dálnici u Mirošovic a pak ještě v centru Prahy parkovat.

Pavel Bláha

Vlakem trvá cesta z Pyšel na hl.n. 51 min. a ne každý pracuje v centru. Vlak může být výhodný pro někoho, kdo pracuje v docházkové vzdál. od nádraží (Vršovice, Senovážné nám.). Ale nedovedu si představit, že by někdo takto dojížděl na pracoviště třeba v Praze 4.

Kubrt

Jistěže to parkoviště osloví „jen“ ty, pro něž bude atraktivní. Nikdo snad nemá ambici, aby stáhlo všechny dojíždějící.

Facepalm

A on ten vlak staví jen ve Vršovicích a na Hlaváku?

Pavel Bláha

Čím dále od centra je cíl cesty, tím méně dává dojíždění vlakem smysl, jak časově, tak ekonomicky.

Twix

Kterým směrem dále od centra? Je řeč o dojíždějících do oblasti Hostivaře a Zahradního Města, nebo naopak do Vysočan (kam bude benešovská linka po dokončení přestavby opět protažena), Libně a Holešovic (s přestupem na S41)? Tam bych autem z okolí Čerčan opravdu dojíždět nechtěl.

Pavel Bláha

Hlavní centrum businessu Prahy 4 je v okolí Pankrác-Budějovícká-Chodov. V Praze 5 Radlice-Jinonice-Stodůlky, všechno lokality pro dojíždění vlakem prakticky nedostupné. Zahradní Město i Vysočany jsou rezidenční čtvrti, kam není důvod k hromadnému dojíždění z venkova.

Twix

Tak nevím jak P+R na benešovské trati souvisí s dojížděním vlakem do business center na Praze 5 (kde zrovna Radlice jsou 3 minuty metrem od Smíchovského nádraží), ale naše kancelář na Stodůlkách je pořád dost poloprázdná. Zato myslím že tím vlakem jezdí celkem dost lidí denně do práce třeba v obchodech, infrastrukturních službách města, v průmyslu, na střední a vysoké školy… a toho je podél trasy linky od Uhříněvsi po Vysočany také dost. Koneckonců na Brumlovku a Pankrác je to z Vršovic také jen pár minut MHD, linky 124 i 193 se nedávno musely posílit na kloubové vozy.

Frantisek

Tak můžete dojet do Benešova na rychlík. Už z Vršovic navíc máte spojení po Praze 4.

M M

No zrovna nádraží Vršovice je přesně na hranici P4 a P10.

Jelen

Na většinu míst v centru Prahy se dostanete linkami MHD od stanic linky S9 za rozumnou dobu. I na Prahu 4 se dá dostat poměrně slušně, byť už to není tak dobré jako dřív (viz nedávné omezení linky 193 do Vršovic). Nicméně, všechny to samozřejmě nepřitáhne.

Tom

U těch Čerčan je to na první pohled možná šílená myšlenka dělat parkoviště až v Pyšelech, ale určitou logiku to má. Pokud by totiž bylo parkoviště přímo u výpravní budovy v Čerčanech, nestane se nic jiného, než že si Čerčany za*erou obec až 200 autama navíc, který jim tam celej den budou stát. Přitom má plácek před nádražím mnohem větší potenciál buď pro komerční využití nebo bydlení. Takhle se všechny auta nechaj více méně na okraji zástavby, kde nikomu nepřekážej a jedinou nevýhodou je snad, že v Pyšelech nestavěj spěšňáky a asi se k tomu ani neschyluje.

Daniel Jablonecký

Středočeský kraj na to jde dobře. To co má budoucnost rozvíjet a podpořit, to co je marné omezit nebo zrušit. Konečně posun místo stagnace, konečně zaměření na budoucnost místo lpění na minulosti.

Frantisek

Jenže v tomto případě jde spíše o současnost než budoucnost. Bacha na uvíznutí ve spirále. Ať už jde o neprodloužení tratě v Sedlčanech blíže centru, nezavedení spřahovaných spěšných vlaků od Sedlčan a Vlašimi (možno s úpravami a přiblížením tratě větším sídlům), nerozvíjení menších center v kraji a naopak posilovaná potřeba dojíždět čím dále tím více do Prahy, či přesun VRT Praha – Brno do Polabí. Za mě je to poměrně krátkozraké a v budoucnu si to ještě dost možná vyžereme.

Daniel Jablonecký

Jaká spirála? Co si vyžereme? A co s tím mají společného Sedlčany?