Středočeský kraj plánuje další část Vltavské cyklostezky, povede z Prahy do Roztok

Cyklisté dosud musí do Roztok po rušné silnici II. třídy. Foto: Google Street ViewCyklisté dosud musí do Roztok po rušné silnici II. třídy. Foto: Google Street View

Větší část nákladů na stezku spolkne výkup pozemků.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Osamělý Vlk

Takhle, možná by stálo spíš udělat pořádnou stezku až do Kralup, tedy asi spíš po druhé straně. Ale tady se samozřejmě hodit bude taky.
U těchto okrajových stezek je blbé, že jde o stezky pro rekreační cyklisty a ne stezky dopravní. I když, jistý dopravní potenciál stezka z Roztok do Prahy má, ale zas ne tak velký.

Antonio

Výkup nepoužívaných pozemků podél silnice dražší než samotná výstavba ? Něco mi tady nehraje, komu to asi patří.

Tomas

To je piratsky projekt…. To upne staci k vysvetleni.

Petr

U podobnych clanku by se hodila mapa…

Suchdolák

Stačily by i jen odkazy na nějaké veřejně přístupné mapy, aby to usnadnilo vyhledávání a redakce aby se nemohla vymlouvat na nutnost zachovávání autorských práv – ale na to už tady mnozí poukazovali mnohokrát a mnohokrát v duchu pořekadla zbytečně házeli hrách na zeď: je to marný, je to marný, je to marný. A propos: v konkrétním případě bude třeba zajímavé, jak se investor a projektanti vypořádají s trasou někde přibližně tady: 50.1361120N, 14.3911690E (a v okolí), protože tam je mezi tělesem trati a řekou jen minimum místa a i silnice je tam kvůli tomu v délce několika stovek metrů… Číst vice »

Antonio

Cyklostezka od Roztok bude končit na hranicích Prahy, prodloužení podél skal k přívozu v délce 1km, do toho se nikdo pouštět nebude. Takže salámová metoda pokračuje

jans

Cóóó? Jenom 40.mil. Kč za 1,6 km? Já bych tam přidal alespoň tři odpočívky, aby se to zaokrouhlilo alespoň na 50 mega 🙂

Suchdolák

Viděl jste někdy aspoň z rychlíku situaci v oblouku za sedleckou zastávkou směrem k Roztokám?
Nedivil bych se vůbec, kdyby součástí této stavby bylo zakamuflované rozšíření silnice II/242 v této oblasti, a to by byla sakramentsky drahá (ale určitě užitečná) záležitost (zřejmě i s nutnou opěrnou zdí v řečišti Vltavy).

MW.

Na opačném konci Prahy by to pak chtělo cyklostezku Skochovice-Měchenice, ideálně s využitím železničního mostu. Dostat se na kole např. ze Zbraslavi do Davle je při intenzitě provozu na II/102 docela o ústa.

Dušan Janovský

Nejbezpečnější je to paradoxně přes ten železniční most.

Honza V.

Tak to asi pořádně podraží cyklistická známka, aby se to vyplatilo stavět.

MaT

Ne ne, cyklisté známky nemají, platí výkonové mýto, tzn. při průjezdu mýtnými branami, podobně jako ve Francii na dálnicích…

Vít

Takže při nezapočtení nákladů na výkup pozemků vychází 100m asfaltové cyklostezky na “slabší” milion korun.

Při zahrnutí nákladů na pozemky vyjde stejných 100m na cca 2,5 milionu korun.

V době všemožných úspor, odkladů řady důležitých dopravních staveb, v této oblasti například zcela chybějící kapacitní spojení přes řeku (přívoz opravdu nepočítám). Vskutku klíčová investice…

Bob

To je docela levné, když 2,5 m široká cyklostezka v složitém terénu nad Vltavou vyjde na 25 mil. Kč/km, zatímco 7 m široká silnice stojí běžně kolem 100 mil. Kč/km.

JF Kalimero

Na levém břehu chybí Úholice-Řež-Libčice a Dolany-Kralupy. Na pravém břehu Řež-Máslovice/Dol.

Bob

Ano, a tyto úseky chybí mnohem víc než ten plánovaný, co se dá bez problémů (byť možná ne bezpečně vzhledem k rychlosti aut) objet po silnici.

Řež - rozcesti Na dole??

O jaký jde úsek? Nejdůležitější je dostavba extrémně chybějícího úseku Řež – rozcesti Na dole. Toho se to zase netýká??

praktik

Samozřejmě netýká – jednak jde o levý břeh Vltavy a jednak: kde jsou Roztoky a kde je Dol – tady jde přece o vymístění cyklistů z dost frekventované a v části i hodně úzké levobřežní silnice, nikoli o náhradu pěšiny podél Vltavy nq pravém břehu řeky.

Huh

Článek téíměř bez obsahu… Co ten nejhorší úsek na konci Sedlce? Ten vynecháme je to složité? .D

Honza R.

Ten je skoro z poloviny v katastru Sedlce, tedy spadá pod metropoli. Takže to bude komplikované, drahé a ještě se musí kraj s Prahou domluvit na společném řešení, jinak by to moc nedávalo smysl.

Tomas

Vynechame a budeme tlacit na Prahu, aby to postavila za jejich penize. ….. tak to pirati vymysleli. Tohle bude stezka z Roztok do nikam.

Clovek

Chtělo by to spíš lávku, nebo lépe několik lávek – ideálně místo každého přívozu v Praze. Vyasfaltovaní prašné cesty a následné nahnáni na rušnou silnici je k ničemu.

Martin Peterka

Paráda, tady ta cyklostezka opravdu chybí. Co jsem se tam najezdil cestou z Únětického pivovaru 🙂

Vít

To je opravdu k chlubení, jezdit na kole po návštěvě pivovaru 🙃

Pavouk

V restauraci toho pivovaru nenabízí jen pivo, leckdo tam asi jezdí na kole i na jídlo a pivo si nedá. Ono to Únětické také není žádný velký zázrak, mezi malými pivovary je to spíš podprůměr.

kelímek

Cenově ovšem docela nadprůměr – a překvapivě právě v pivovaru.

Pavouk

Tak to bych ani neřekl. U většiny malých pivovarů se i přímo u nich ceny piva už většinou pohybují nad 50 Kč za půllitr.

Bob

Třeba v Kácově je půllitr dvanáctky za 36 Kč.

none

A jak vis, ze tam nedela elektrikare? 😀

David

Takhle ta cyklostezka je tam třeba, používat dva přívozy pro to dostat se do Roztok není vůbec komfortní a navíc je to poměrně drahé (Roztocký přívoz není ani v PID). Akorát se zase řeší ten nejjednodušší úsek a ne ten nejpotřebnější. Takže namísto vybudování cyklostezky v úzkém úseku se zatáčkami pod Sedleckými Skalami, se pouze vyasfaltuje panelka mezi Roztoky a Sedleckými Skalami. A ten nejnebezpečnější úsek zůstane bez cykloopatření. Proč namísto řešení problémů jen přemýšlíme jak utrácet peníze? Vadí mi tahle mentalita u SŽ, vadí mi to u ŘSD a vadí mi to i u krajských investic. ŘSD se toho… Číst vice »

Tomas

A to jeste az prijde mensi povoden, tak ten asfalt ze stezky za 40 mega odtece do Hamburku….

Jakub P

Super. Jen houst a vetsi kapky.

Jouda

Nevím, ale 1,5km za 40mil Kč mi nepřijde úplně OK.
Hlavně, že MHD lítá po otřesných silnicích…

Suchdolák

A jste si jistý, že v těch 40 milionech není zakamuflováno třeba i něco ne úplně cyklistického, co s tou cyklostezkou souvisí jen nepřímo?
Když se například za 18 milionů Kč stavěl hodně zprzněný kousíček cyklostezky u křižovatky \Podbabská / Kamýcká / Roztocká, tak součástí byla i dost velká úprava silnice (křižovatky), ale veškeré náklady byly vydávány za investici do cyklistické infrastruktury.

Michal

1,6km to není celá trasa – jedná se o úsek hned u Roztok – tedy jen o vyasfaltování prašné cesty podél silnice, nebo o úsek v tom úzkém hrdle u skály, který by byl asi stavebně náročnější?

NFF

1.6km to je přesně od roztockého podjezdu ke konci té polňačky, co kopíruje silnici. Myslím si, že jakékoliv protažení dál k Praze by se za „pouhých“ 40M nezvládlo právě kvůli níže zmíněnému úzkému hrdlu kolem té skalní stěny.

Martin Peterka

To úzké hrdlo je ale právě překvapivě tím problémovým místem, od rozšíření silnice až do Roztok se dá v pohodě dojet po té polnačce. Ale budete mít nejspíš pravdu. Každopádně by bylo dobré dávat do takovýchto článků mapu.

Obhájce

To je. Přesně kvůli němu přejedu s dcerou přívozem na zcela přetíženou druhou stranu.

MaT

No jo, ale i tohle bude stát 40 mega a jak i tady někteří v diskuzi řvou. Ten problémový úsek by mohl stát taky třeba 400 mega, to by byl teprve kvikot. To samé úsek z Řeže dál po proudu (ať už po levém či pravém břehu). Tam se asi taky hned tak něčeho nedočkáme…

NFF

Aneb jak prohnat 40M komínem, když na pravém břehu stezka je a přívoz z Klecan do Roztok funguje celoročně.

Ondra

Možná by se spíš vyplatila lávka na druhou stranu ?

Obhájce

O hezkých víkendech už se na cyklostezku na pravém břehu „nic nevejde“. Je potřeba, aby byla na obou stranách.

praktik

Ono možná nejde ani tolik o pomoc víkendovým výletníkům, ale spíše lidem jezdícím na kolech průběžně i ve všední dny – a tady jich asi také není úplně málo.

David

To je jak obhajovat, že není třeba stavět most pro auta, že bude stačit trajekt. No evidentně nestačí a tak se obvykle trajekty v česku i jinde ve světě nahrazují mosty či tunely.

John334

To je hezké, že ten přívoz funguje celoročně, ale zas nefunguje celodenně.

-mm

Vždyť tam je cyklostezka po pravém břehu. Kdyby ji radši postavili z Klecan do Máslovic, kde není vůbec.

-mm

Čímž neříkám, že tahle by se nehodila, ušetřila by při cestě z Roztok jízdu přívozem (nebo dvěma, pokud člověk jede do Dejvic) ale jako lokální cyklostezka z Roztok do Prahy. EV7 je v tomhle úseku na pravém břehu.

praktik
NFF

Z Klecan až do Řeže k lávce, resp.kousek za ÚJV, normální stezka je. Až za ÚJV se to zužuje na úzkou pěšinu, tam ale rozšíření brání kolmá skála, která je navíc národní přírodní rezervací.

-mm

Ano, to je prevda, ale přece jenom už tam ta stezka vede po betonové zídce, ta by směrem do Vltavy rozšířit šla. Bylo by to asi drahé, ale šlo by to.
Nebo po druhém břehu mezi tratí a řekou k přívozu z Libčic do Máslovic.

-mm

Tam by ten problematický úsek byl mnohem kratší.
A jak tu někdo psal, mezi Prahou a Roztoky je problém se skálou až do vody taky

Jakub P

Z Klecan do Maslovic se afaik taky neco chysta a v tomto useku je vzhledem k osidleni a absenci mostu realne potreba na obou brezich. Ono je hezky, ze to treba casem povede od pramenu k usti, ale stejne bude vetsina lidi jezdit jen kratsi useky.

Kubrt

Z Klecan do Kralup po pravém břehu kraj také plánuje cyklostezku. Před časem proběhlo veřejné projednávání na zastupitelstvu obce Husinec-Řež (kde bydlím). Stanovisko obce, se kterým se do značné míry ztotožňuju (kdo si myslí, že jsem ekoterorista, dejte mi mínus), je odmítavé z následujícího důvodu (týká se to logicky zejména řežského úseku od lomu v Husinci po skály za UJV): aktuálně se po stávající „polňačce“ dá na kole jezdit a děje se tak. Krom toho slouží i pro pěší/děti/kočárky/psi. Ve chvíli, kdy se cesta vyasfaltuje, se rychlost dosahovaná cyklisty zvýší a komfort pro ostatní uživatele sníží (zkušenost z úseku Klecánky-Praha).… Číst vice »

Řež - Máslovice je nejvíc chybějící stezka v ČR

HGrozná demagogie

Řež - Máslovice je nejvíc chybějící stezka v ČR

Hrozná demagogie. Tam je stezka nutná a jasná a důvody proč ne jsou jen bláboly

Můžeš Řeží projet po asfaltu po silnici nebo po pěšině podél řeky.

-mm

Tak tam by klidně mohli cykloztezku ten kousek vést po silnici zkrz obec, provoz je tam stejně menší než nahoře zkrz Klecany a Vodochody

Kubrt

Ano, to je návrh obce směrem ke kraji.

Jakub P

Prašná polňačka je OK jako rekreační stezka za dobrého počasí. Nebo za deštivého pro dobrodruhy na horácích. Pokud mají být cyklostezky použitelné pro spolehlivou dopravu, pro jízdu s dětmi, atd., bez pevného povrchu to nepůjde, to je prostě fakt.

Řež - rozcesti Na dole??

Přesně to je jediný úsek který extrémně chybí a každý den co není by zasloužili politici platit pokutu ze svých kapes..