Středočeský kraj odmítl žádost z Prahy a dál bude ve vlacích vozit vzduch

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan SůraCityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra

Podle dnešního rozhodnutí Krizového štábu Středočeského kraje se nebude ve středních Čechách dál omezovat doprava a bude stále platit prázdninový

101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leo007

Kdyby byla Jermanova z CSSD, tak by tady zastanci provozu vlaku kriceli jak socani prosustruji posledni koruny. Jelikoz je buresova kamaradka, kricej tady, ze Hrib nema co rikat. Anonisti jsou uplne zblbnuty.

Kaila

Jo, to když Pražáci řvali, že jim tam venkovani jezdí autem, tak to se musela honem, honem rozšířit vlaková doprava, tak hejtmanka musela chudák ihned reagovat, ale najednou se Pražákům nelíbí, že jim venkovani jezdí do Prahy, no jo, už Pražákům nevydělávaj, nemakaj v Praze, je zavřeno, tak tam venkovský nechtěj. No jo Pražáci! Proto je máj tak všude rádi…

Otmar

Toto může napsat jen člověk který nezná situaci. Ve vlacích jezdí 6-7 osob namísto 300. Ptoto když se to omezí na 50% tak tam zůstane mnoho prostoru pro cestující. Zároveň to umožní ušetřit personál CD a SŽ aby se nenakazili. Tito zaměstnanci mohou zůstat doma někteří. Zároveň ušetří peníze kraj

Tom

Hejtmanka bude podle mě končit. To je silná káva i na AB. Snad jim šlape kadeřnictví.

-TR-

Do voleb je času dost…

Hanzi

Už aby šla, protože tohle pretrhdilo se ve vedení kraje skutečně vyznamenalo. Debil ve funkci být samozřejmě asi může ale je debil co deníkem zůstává v každé chvíli a pak debil co si alespoň nechá poradit.

Pampeliška

Hejtmanka nikdy nejela vlakem a místo, aby šetřila, protože škrty budou, tak vyhazuje prachy a dělá si kampaň na krajské volby. Je úplně blbá a vůbec neví, o čem mluví. Nemá za sebou žádné výsledky, jenom si krade do vlastní kapsy z našich daní za služební auto pro manžela a socani s komoušema mají koryto a jsou spokojení. Tak jí to spočítejme ve volbách a volme někoho, kdo není alespoň tak blbej.

Mich

To že průvodčí jezdí 16 hodin denně ve vlaku kde se nedají otevřít okna a je zde jenom klimatizace, která se neudržuje a je plná bakterií a šíří nemoci. Nad tím se nikdo nepozastaví. Bez jakýkoliv ochrany…max podoma vyrobená rouška. Ve vlaku už jezdí jenom bezdomovci, feťáci kteří to rozkrádaj co to de. Já bejt na jejich místě už bych byl doma na paragrafu nebo neschopence. Ať si to jdou zkusit vedení ČD. Ty nafasovali respirátory FFP3. to nikdo neví….a přeju jim ať se ty vlaky celý rozkradou až do posledního šroubku, za zájem vedení ČD a vlády.

-TR-

To by správně měly řešit odbory. Ovšem zatím jsem nějakou aktivitu nezpozoroval…

p.ondrash

Jak malej… My děláme v obchodech a roušky jsme si museli udělat sami. A asi za námi chodíte i Vy, že? Nechte těchhle kecy a jděte do přírody, potřebujete čerstvý vzduch a být víc pozitivní

Leinad

Že v klimatizaci jsou bakterie bych tak úplně nedával za vinu Jermance.
Ok ve standardech kvality PID se mluví o teplotní pohodě ve vozidle. Ale dopravce nemá zakázáno občas dělat ve vozidlech úklid. Občas měnit filtry a jinak dělat údržbu.
Jestli modrogumáci schválně hledají způsoby, jak dodržet standard kvality „čistota ve vozidle“ a při tom mít klimatizaci plnou bordelu(prachových částic) tak ať si průvodčí stěžuje u kolegů.

Mich

A u jakejch?

Rumcajs

Myslel jsem, že ZDOPRAVY píší a čtou lidé s kladným vztahem k hromadné dopravě. Nechápu, proč článek podává zastánce zachování dopravní obslužnosti v tak negativním světle. To samé platí o řadě komentářů. Kolik myslíte, že se redukcí skutečně ušetří? Na vozidlech? Na infrastruktuře? Na platech – na těch možná ano – až ty zastánce zrušení propustí z práce.

Jan Sůra

Ano, Zdopravy.cz píší lidé s kladným vztahem k veřejné dopravě. I proto považují za normální, aby se v této situaci redukoval provoz. Bavíme se o omezení v době nouzového stavu. Proč myslíte, že všechny kraje tak redukují? Proč IDSK samo navrhla redukci?

Rumcajs

Myslím, že je to zdánlivé šetření na nesprávném místě.

Jan Kocourek

No a před chvilkou Prymula u Jílkové řekl že doprava by se omezovat neměla.

Jan Sůra

Samozřejmě, on to platí asi ze svého a vlakem pravidelně jezdí.

Jan Sůra

Mimochodem, říká to ten samý pán, podle kterého by bylo nejlepší, kdybychom následující dva roky vylezli tak na půl hodiny z domu / bytu? K čemu pak potřebujeme dopravu?

xyz

„Mimochodem, říká to ten samý pán, podle kterého by bylo nejlepší, kdybychom následující dva roky vylezli tak na půl hodiny z domu / bytu?“

Nemáte pravdu.

Prof. Prymula hovořil o AŽ dvou letech co do možné lhůty uzavření hranic (ne co „tak na půl hodiny z domu/bytu“).

A to ještě pouze v případě, kdy u nás bude epidemie již zažehnána, zato v příslušných jiných státech (se kterými by tím pádem zůstala zavřená hranice) nikoliv.

Rumcajs

Když nebudou lidé respektovat rozhodnutí krizového manažera, tak je boj s krizí předem prohraný, to jsme nemuseli dělat omezení žádná (viz Británie před pár týdny).
No a zpochybňování autority krizového manažera a jiné okopávání kotníků, viz. vaše nenávistné příspěvky k ničemu jinému nevedou. Pokud tedy není vaším záměrem sabotovat boj s koronavirem, tak to prosím už nedělejte.

Jan Sůra

Je nějaké oficiální rozhodnutí, že se nemá veřejná doprava omezovat nebo se budete řídit jednou jeho větou, kterou pronesl v tom obskurním pořadu?

Rumcajs

Nemusíte se hájit, tady nejsme na lodi, kde se za podněcování ke vzpouře věší na ráhno. To, že podkopáváte autoritu krizového manažera je zjevné. A omlouvám se, není to nenávistná forma, spíše sarkazmus a zesměšňování. Co se stalo, stalo se a jsme lidi co se umí z chyb poučit. Nebo ne?

Jan

To už je fakt překroucení odpovědi pana Prymuly a od vás jakožto novináře bych to teda nečekal. Byl dotázán zda je možné že budou hranice rok zavřená, odpověděl že to možné je, pak byla otázka na dva roky. A podle všeho nás čeká dlouhodobé omezení mezinárodního cestování. Pokud bude povolené tak spíše na výjimky do bezpečných zemí a všichni budou povinně testování, případně budou po příjezdu v karanténě. Dokud budou po světě statisíce nakažených tak se prostě musí izolovat ohniska nákazy od ostatního světa, viz uzavření několika obcí u nás a celkové omezení pohybu na nejnutnější cesty. Pokud se situace… Číst vice »

Jan Sůra

Jestli jste si nevšiml, pan Prymula se později za tento výrok omluvil. Znovu: neřeším, co kde plácne kdokoliv v diskuzním pořadu atd, řeším, co je na papíře a oficiálně vydáno jako rozhodnutí. Nerozumím tomu, proč chytat za každé slovo. Realita je taková, že Středočeský kraj je JEDINÝ, který do železniční dopravy nezasáhl, ačkoliv ho o o prosí dopravce, navrhuje to jejich organizátor dopravy, žádá o to Správa železnic. Ti všichni jsou mimozemšťani, protože největší odbornicí na dopravu a řízení krize je paní Jermanová.

Pampeliška

Jako epidemiolog, ředitel nemocnice je/byl asi skvělej, ale tohle není jeho branže.

Leinad

Jako lékař logicky chce, aby ve veřejné dopravě nebyly tlačenice a aby se cestující rozesadili daleko od sebe. Omezit spoje tak, aby obsazenost byla taková jako běžně bývá ve špičkách, by byl špatný nápad.
Omezit spojení tak že v Elefantu místo patra budu mít jenom osm sedaček je docela ok.
Nikdo nenadava regiojetu, že po omezení vozí jednoho člověka v kupé.

Otmar

Pokud jezdí teď osm lidí v jednom elefantu pak po omezení taktu z 15 min na 30 min dojde k tomu že jich tam pojede 16 osob v jednom elefantu. To je to po čem volají všichni, jen Jermanová strká hlavu do písku.

Tom

Takže to znamená, že měla.

Leinad

Na vozidlech – menší km proběh = úspora na údržbě,…
Na lidech – půlka personálu doma s dětmi, zbytek dělá přesčasy.

Rumcajs

Pokud je problém s tím, že ČD kvůli koronaviru nestíhají, tak tomu rozumím, pak by ale ten impuls měl přijít z ČD, o tom se ale v článku nepíše.

Původní Pražák

Problém je hlavně v tom, ze ty úplně zbytečné vyhozené miliony za prázdné vlaky budou už za pár měsíců v rozpočtu kraje k…y chybět. Asi vám vůbec nedochází, co se na nás žene.

Rumcajs

Nevím co se na nás žene, ale ty peníze v rozpočtu kraje jsou a pokud se nevyčerpají, tak ano, budou tam na jiné účely, ale zároveň budou chybět jak ČD, tak SŽDC. Oběma to stát doplatí, takže budou chybět ve státním rozpočtu. Takže se peníze ze státního rozpočtu přesunou do krajského a pražského. To je ten cíl? Hřib s Jermanovou s nimi umějí hospodařit lépe? No a jako vedlejší efekt se těch pár lidí, co jsou opravdu závislí na vlakových spojích nedostane do práce. Mě to nepřipadá až tak skvělé řešení.

XXXD

Ale prosím vás, co to plácáte za nesmyly. Platba kraje dopravci za provedenou službu není žádná dávka pro sociálně slabé. Tím, že ČD toho neodjezdí tolik ani nebudou potřebovat tolik zaměstnanců. A co já vím, tak u ČD je spíš problém v tom, že aby vůbec zajistili současné množství spojů, tak jsou závislé na přesčasech svých zaměstnanců, takže pokud jich více zůstane doma, pak alespoň nevyčerpají přesčasy a rodiče malých dětí alespoň budou mít lepší příležitost zůstat s malými dětmi doma, pokud by to potřebovali. Co se týče plateb dopravců SŽ za použití dopravní cesty, tak pro SŽ se opravdu… Číst vice »

LS-90

Placas,ty…ja do prace musim a diky pesky fakt chodit nebudu! A letajici koberec nevlastnim.
Pracuji na ČD prace je o neco mene a prescasy nedelame,alespon co ja vim.
Prescasy jsou u strojvedoucim a oni je maji bezne,maji podstav lidi.

Vlastimil Serba

Nikdo tu přece neříká, že by neměly jezdit vlaky vůbec nebo že by neměly jezdit vlaky, které vozí lidi do práce a z práce. – Ale klidně by se mohly prodloužit intervaly mezi jednotlivými spoji, zejména třeba mimo dopravní „špičky“.

Petr

Leinad, aspoň si sežente nejdříve informace… Půlka lidí doma není a zbytek přesčasy nedělá, rozhodně ne velké… Dokonce teď vedení ČD s odbory řeší změnu kolektivní smlouvy, kdy bude nechávat lidi doma za zřejmě 70 procent, protože pro ně není práce… Vybírají se banky, dovči atd…

Mich

Půlka lidí doma a ta druhá se z toho asi po…e, jsem zvedavej jak dlouho to druhá polovina zvládne……

Pampeliška

A víte v jakém stavu jsou průvodčí v Praze? Je jich kritický nedostatek. Bude to pro sestavovače směn dobrá úleva.
A hlavně ušetří Praha i kraj na objednávce a ty peníze může využít smysluplněji. Jo vlastně to bude po volbách.

Otmar

Tady jde také dost o zdraví zaměstnanců. Když bude jezdit vše a v tuto chvíli zcela zbytečně tak se ti zaměstnanci nakazí dříve. A až bude např jeden výpravčí Praha hl.n. pozitivní tak to tam zavřou celé bez pardonu. To omezení dopravy má za cíl také ty průvodčí či výpravčí šetřit. Jinak se taky může stát že za pár dní se to zastaví zcela.

Bob

Už by to chtělo, aby Středočeši vzali do rukou vidle a naběhli na krajský úřad na tu Jermanovou. Kromě rozkrádání nic neumí. 🙂

PatriK

Za mě:
1) redukce zdvojených elefantů na jednu soupravu
2) zrušení tzv. posilových spojů (př. Praha-Strančice, Praha-Řevnice)
3) ve špičkách interval 30min, v sedle 60 min
Totéž samozřejmě v rámci pražské MHD – zavést všude celotýdně víkendový provoz (metro, tram, bus). Na veřejné dopravě se zdaleka nejvíc plýtvá v Praze! malé srovnání: elefant výkon 2000kW – plynulá jízda, souprava metra M1: 3200kW + rozjezdy každé 2km

Vbb

Drobné upřesnění:
M1 – 2830 kW, 100% adhezní hmotnost, tj. velký potenciál rekuperace, rozjezd po 1 km (21 km, 20 stanic).
471 – zhruba 50% adhezní hmotnosti, navíc menší současnost s jiným odběrem, rozjezd po průměrně 3 a kousek km.

PatriK

Níže v odkazu se píše výkon motoru M1 – 160kW, což by odpovídalo 3200kW na celou soupravu, nicméně to prakticky už nerozhoduje. V porovnání s vlaky je počet souprav metra několikanásobný. Pokud by se jezdilo v 10 min intervalech, nikoho to neomezí, ale úspora bude značná, totéž u autobusů a vzniku zcela zbytečných emisí v Praze. Prioritně by se nevyužívaná doprava tedy měla omezit právě v Praze.

Vbb

https://metroweb.cz/metro/M1/M1.htm
Zde vidím 141,5 kW.
Jinak můj prvotní údaj je z oficiálního dokumentu od DP-M, poskytnutého pro trakční výpočty.

10minutový interval v metru je už moc, ráno jezdí při int. asi 2,5 min. ve vozech v průměru do tak 6 až 10 lidí, tak bych to viděl na 5minutový interval.

Jan Kocourek

At si Hrib upravuje dopravu v Praze.

Jan Sůra

Praha musí kroky Středočeského kraje platit.

Ondřej

Ode mě Praha zaplaceno na rok dopředu, očekávám tedy stejný rozsah dopravy…

Martin V.

Ode mě má taky předplaceno, ale naopak očekávám, že se bude chovat racionálně a nebude zbytečně vozit vzduch.

Jan

Pokud myslíte předplacenou roční jízdenku, tak tou si platíte jen malý zlomek nákladů, to nezaplatí ani celotýdenní víkendový provoz. Pokud bydlíte v Praze tak si to spíš platíte z daní, ale taky jen částečně.

Leinad

Vážně? Psal jsem níže, obracet vlaky na čáře.

Mirda

Kocourku, klídek, jó, jó.

Anonym03

Paní Jermanová evidentně nikdy neseděla ve vlaku, jinak si neumím představit, proč je pro ní problém odstavit jeden ešus v soupravě.

Bob

Co by ve vlaku dělala, když má dvě služební auta – v jednom ji prý vozí její služební řidič a to druhé používá její partner.

Jsma

Pracuji jako výpravčí na jedné malé stanici na docela důležité trati. Nevím kde paní hejtmanka a vy ostatní vzali , že máme prázdninový jízdní řád. Možná MHD a příměstské autobusy,ale zde jezdíme podle platného jízdního řádu. Podle mě by měl kraj zvážit,jestli nevypracovat nouzový nebo krizový nebo tak nějak se nazývající jízdní řád. Protože opravdu je pokles cestujících né 99% ale 99,9%. Sice vlaky jezdí v půlhodinovém taktu,ale sedí v nich pouze strojvedoucí a jeden nebo dva cestující. Mimo špičku nikdo.

Suchdolák

To je naprosto správná připomínka: a velkou úsporou by bylo třeba už jen to, kdyby místo kloubových vozů byly mimo špičková období a zejména večer na leckteré linky nasazovány jen „krátké“ vozy, kterých je v tu dobu k dispozici dost, ale zatahují místo toho, aby byly dříve zataženy kloubové vozy – již tak bídné prázdninové jízdní řády by se kvůli tomu už ani nijak dál redukovat nemusely, ale minimálně úspora nafty by byla docela výrazná.

Původní Pražák

Klobouk dolů před uvědomělými Středočechy, kteří sice mají nejhorší silnice v republice, na spoustě míst to u nich pořád vypadá, jako kdyby 2. světová skončila před týdnem, ale na vláčky si sáhnout nedají…

Hanzi

Tak když to ,,pipinka,, neplatí že svého tak to se to rozhazuje. Děti máme učit finanční gramotnosti a ti co mají jít příkladem jim to názorně ukazují. Zlatý Rath ve vedení kraje, za ním byl vidět alespoň nějaký výsledek. Co je doteď vidět za touto slepicí?

-TR-

Ano, Rath se dostal do basy. To já považuji za opravdu skvělý výsledek. Bez ironie.

Hanzi

Ať se dostal kam chtěl, práce v kraji za ním byla vidět. Kolín má opravenou nemocnici, Kladno de facto novou, Unhošť dostal obchvat, D6 se přivedla ku Praze, Hostivice se stala hodně výstavní obcí ATP… Co je vidět za tímhle individuem, kromě osoupanych kolejí k ničemu?

Řidič Eda

Ráth čím více investoval, tím více toho na provizích získal. Nebo si myslíte že ten desátek dostával aniž by bylo z čeho? Ti „dárci“ mu to ze svého jistě nedávali.

Tomáš

Tvl to už si snad děláš prdel ne? Takže je normální opravit nemocnici z peněz daňových poplatníků a vesele se na tom privátně napakovat a mlaskat tak, že mě až zavřou? Fakt se nedivím, že tu máme ten vir. Tohle vše už je fakt konečná. To se musí zhroutit jak domeček z karet a začít budovat znovu. Jak po válce.

Pampeliška

Vždyť to stejné je v Praze, na Béma se pamatuje jako na budovatele – Blanka, Pražský okruh, poslední úsek stavba metra a pak si tam sedla Krnda a svět se zastavil. A koho si budeme pamatovat? Škoda, že to asi posral to Opencard, po čemž se svezli Svoboda s Hudečkem. (pozn. zproštěni viny) Ale jak vznikla to je vtip 😀 Hřib zatím ne a ne postavit ani lanovku do Bohnic.

Pampeliška

*jak vznikla Lítačka

-TR-

Tady jde spíš o to, že většina „dočasných“ redukcí se stane trvalou. Středočeský kraj chce takovému scénáři předejít, protože až koronavirus skončí, bude velmi těžké vlaky obnovit.

Takový scénář lze předpokládat především v krajích, kde nejsou železnici příliš nakloněni.

BoH

Vlaky určitě není problém obnovit, pokud je politická vůle.

-TR-

No a právě politická vůle bude velký problém.

svojsin

TR: Prostě se vrátí původní JŘ.
Ve stč. kraji spíš není politická vůle přestat podporovat zoufalosti, jako je třeba Rožmitálka , nebo Mochov.

Hanzi

Kéž by.

Pacicka

Právě naopak. Teď bude platit převoz vzduchu a na příští rok zjistí, že má prázdnou kasu a bude je rušit v době, kdy by k něčemu byly….

-TR-

I tento pohled dává logiku, ale to politikům nelze vysvětlit.

rytmus23

spi dál

XXXD

Nepřehánějte.

Řidič Eda

Lidi kteří přesednou do aut se do hromadné dopravy vracet nebudou. Zjistí že cena není o moc vyšší. A je lepší rychlost, flexibilita a komfort. A kde nebudou cestující, tam se budou autobusy a vlaky hodnotit jako prázdné. A pokud jsou vlaky a autobusy prázdné, tak nemají jezdit. Jak to zde mnozí stále připomínají.

-TR-

Vycházíte z mylného předpokladu, že objem dopravy je stejný jako za normálního stavu, akorát modal-split je jiný.

Není to tak, celkově se cestuje méně, a to jak vlakem, tak i vlastním autem. Až krize pomine, počet cestujících ve vlacích se zase zvýší, ale jen v případě, pokud se to nezabije nekoncepčními škrty.

Škrty během koronavirové krize mají smysl, poté by se ale správně mělo všechno vrátit do původního stavu. A to je právě ten problém, že pro návrat zpět nebude vůle.

Martin V.

Proč by nebyla vůle? Zase bude všude plno a podpora veřejné dopravy od politiků tu byla a je.

-TR-

Bude se uplatňovat demagogický a samozřejmě hloupý argument, podle kterého „veřejná doprava je zdroj nákazy, kdykoliv tady můžeme mít něco podobného znovu“. I v této diskuzi je řada lidí, kteří tomu věří a budou se tím ohánět vždy, když bude snaha to dát do pořádku. Se stejně pitomou logikou bychom ale mohli zavřít natrvalo např. školy a prosazovat výhradně on-line výuku z domova i po skončení této krize. Není to dobře, protože už jen samotná docházka dětí do školy podporuje vznik pracovních návyků, nehledě na to, že i pozitivně přispívá k sociální interakci. Dočasná uzavírka škol je ale v naprostém… Číst vice »

Anonym03

To skončí, až se zase vrátí kolony a problémy s parkováním.

Roman

jo sedni do auta a jeď na Václavák.zcela jistě zaparkujes.

V.N.

Dva různé přístupy. Středočeský kraj možná až zbytečně lpí na prázdninovém provozu. Avšak debilové ve vedení města Mladá Boleslav zrušili pro normální lidi MHD. Lidé se tak nedostanou MHD nikam. Ale… město Mladá Boleslav zavedlo speciální linky pro seniory. V době , kdy premiér této země vyzývá seniory , ať zůstanou doma , zavádí Mladá Boleslav linky zdarma proto , aby je vozily po zdejších otevřených marketech….

Martin V.

Paní hejtmanka patrně ještě stále nepochopila, že je výjimečná situace a nejde tu o komfort, ale o bezpečnost. Taky mi nepřipadá pohodlné nosit všude na veřejnosti roušku přes pusu, ale dělám to, protože to (snad) zpomaluje šíření epidemie. Takže k lékaři lidé nemají jezdit, ale především telefonovat. Jezdit až po objednání. Na nákupy taky nemusí všichni jezdit. Ti, kdo nemají auto (předpokládám hlavně důchodci) si mají nechat nákup někým dovézt (příbuznými, sousedy, e-shopem) a nechat postavit za dveře. Nebo snad existuje ve Středočeském kraji obec, kde nikdo nemá k dispozici auto? To zmíněné „odříznutí od světa“ je dnes patrně nejbezpečnější… Číst vice »

Kocdivoka@seznam.cz

Už vidím, jak stará babicka, nebo děda píše email . A každý taky neumí napsat SMS . Zavolat je možné, jenže moje maminka, například neslyšela . Takže tak adi

Martin V.

Nepodceňujte seniory! Jak píšu výše, dělám takový závoz zboží podle e-mailu právě pro seniory věkové kategorie 80+ a funguje to bez problému. Oni se nenarodili za c.k. mocnářství (jako třeba moje babička, která už je ale 20 let po smrti), tihle byli v 60. letech hippies. 🙂

Frantisek

Dá se to vozit i veřejnou dopravou (a nemusejí to dělat sami), ale je fakt, že by leckde by opravu nemusel jezdit jeden spoj za druhým.

PetrS

Když se omezí spoje, budou dopravci brečet, že chtějí kompenzace (mzdy, amortizace atp.). Tento aktuální stav, i když to možná vypadá hloupě je ten méně špatný…

Vbb

Já to spíš vidím naopak – Jermanová čeká, až dopravci oznámí, že kvůli nedostatku lidí nezvládají ten nesmyslně držený jízdní řád vyjezdit, a napaří jim pokutu za nedodržení smlouvy 🙁 .

Leinad

Když se omezí spoje, zůstanou objednavatelům vozokm za vysoutezenou cenu, po krizi bude možné posilovat.

PetrS

Čím chcete posilovat, když další soupravy nejsou? Děkuji

XXXD

Není nutné omezovat dopravu úplně na všech linkách, ale například na hlavní směry po železnici by určitě půlhodinový takt stačil a našli by se samozřejmě další případy, kde by nebyl problém omezit počet spojů. Navíc jak již zmínili ostatní, tak pokud je v nějaké obci VHD tak mizerná, že by se po nějakém menším omezení nemohli lidé ani pořádně dostat do práce či k lékaři, pak málokdo v takové obci nemá auto.

Leinad

Hlavně vlak místo po 15 minutách po půl hodině není problém. V obcích s mizernou MHD klidně jízdní řád zachovat.

Lada

No a tak nemohly by ty vlaky končit na hranicích kraje? S tím u nás máme dost zkušeností…

XXXD

No vlak, který jede jen z okraje Prahy (nejede přes centrum, ale z hned výchozí stanice do Středočeského kraje) je už opravdu do nebe volající pitomost. Je pravda, že se ušetří za provoz v Praze, ale ten spoj je už naprosto zbytečný.

Tommy

To byla nadsázka

a8n

Proč? Třeba by jim po takovém proplesknutí začal mozek konečně fungovat.

mladý pán

to bych rád viděl ty obyvatele malých obcí, kteří nemají automobil…. auto je dnes v podstatě základ každého života na vesnici, kdyby tam měl spoléhat na veřejnou dopravu, tak si člověk ani neškrtne, ta dopravní obslužnost je vyloženě formální.
Ale paní hejtmanka žije někde jinde, tak tu představu má pochopitelně značně zkreslenou.

mladý pán

Stejně tak argument, že ti cestující potřebují dostatek prostoru pro udržení odstupu…kdyby paní hejtmanka někdy tím vlakem jela viděla by, že těm lidem je to zcela jedno, při výstupu, nástupu i ve vlaku se na sebe tlačí, chmatají kolem jako běžně např. v pražské MHD. Ale hlavně, že se mohou „bezpečně“ dopravit na místo kam potřebují….

Jaaa

Pražské satelity jsou fakt něco jiného, než dědina na Vysočině. Bez auta je tu hodně lidí, protože jezdit do Prahy denně autem za prací je prostě z časových i nákladových důvodů blbost.

Jakub

Samozřejmě ty nejmenší obce v horách takovou dopravní obslužnost nemají, ovšem tady se bavíme o Středočeském kraji. Tady každou vesnici pravidelně vymetá buďto osobní vlak nebo autobus (často i vícero spojů). Třeba Kostelec nad Labem – malá obec – má ale lokálku do Čelákovic s přestupem na Os do Prahy/Kolína, do Neratovic na R,Os do Prahy/Tanvaldu/MB a zároveň i svou autobusovou linku z Letňan. Pyšely – malá obec – pravidelné spojení do Senohrab na Os/Sp do Prahy/Benešova/Tábora. Mochov – malá obec – pravidelné spojení na Černý Most a do Čelákovic + lokálka do Čelákovic s přestupem na Os Praha/Kolín/Brandýs/Neratovice. Ve… Číst vice »

Severák

celý život žiju na vesnici a nikdy jsme doma auto neměli. Je to sice takové dobrodružnější (člověk se nevyhne různým peším cestám přes les na autobus), ale jde. Aspoň v těch vesnicích kde jsem bydlel.

Štěpán

Auto ve Středočeském kraji nemusí být nutná podmínka pro život. Kdo bydlí např. v Klučově a jezdí do Prahy nebo do Kolína, tak auto vůbec nemusí potřebovat.
Nic to ovšem nemění na tom, že při tak razantním poklesu poptávky by měla být četnost spojů zcela logicky omezena. Samozřejmě ne zrušena nebo omezena tak, aby se už nedala používat, ale např. prodloužení intervalu na 60 minut nebo alespoň odebrání druhé jednotky 471 na špičkových spojích.

Řidič Eda

Vlaky (spoje) zachovat. Soupravy zkrátit (jde-li to). To se mi zdá přijatelné