Středočeský kraj mění jízdní řády na Voticku, jde o reakci na připomínky
Autobus ČSAD Benešov. Foto: Ropid
K větší změně dochází po osmi měsících od integrace celé oblasti do PID.
K větší změně dochází po osmi měsících od integrace celé oblasti do PID.
Nechápu smysl linky 500/401 v rámci pid , stejný dopravní směr obsluhuje vlak -R 17 spoje z Jihočeského kraje ať si řeši jirkord , vramci středočeského kraje nemá ta linka smysl , už vůbec ne spoje po dálnici do Prahy ..
Možná se příště před podobnou analýzou podívejte kudy vede trať 220 a kde má zastávky pětistovka..
Integrace převzala (a dost zmršila/zpomalila) spoje do Týna, Jindřichova Hradce a bůhvíkam ještě, proto je zachovaná celá trasa i s Prahou.
Zvláštní priority. Řeší se už podruhé Mokrá Lhota, zatímco Kolín, Kurná Hora nebo Mladá Boleslav (dohromady asi 100 000 lidí – bez okolních obcí) nejsou ještě ani v přípravě…
to je bezna soucast pridani nove oblasti – ze se reviduji zkusenosti po spusteni. na tom neni nic divneho, ani to zasadne nezpomaluje rozvoj dalsich oblasti.
kraj nema letos prachy, takze rozvoj je pomalejsi, nicmene planuji sedlcansko a dobrissko.
proc autobusova integrace 15 let stala a takhle velke oblasti jsou mimo ni asi neni otazka pro vedeni kraje, ktere je tam 6 mesicu i s cestou, ale pro praseci hlavy ze stredoceske cssd, ktere tam zacatkem stoleti sbiraly vino anebo nedelaly nic.
Prasečí hlavy z ČSSD už taky v zastupitelstvu nejsou a po letošních sněmovních volbách budou mít své místečko jisté už jen hlavní vepři jako Rath nebo Hamáček – ve vězení.
Myslel jsem, že současné vedení kraje má ambice být lepší… ostatně urychlené dokončení integrace bylo jedním z hlavních předvolebních bodů STAN. Člověk by čekal, že už budou mít třeba i něco připraveno a ne že na tom začnou dělat teprve až se pořádně zavrtají do korýtek. Zatím stihli akorát zdražení jízdného 🙂
STANu se nechci zastávat, třeba já bych je v životě nevolil, ale v tomhle jsou fakt nevinně. Integrace za ně nejde o nic lépe ani hůře než za minulého vedení. To, že se rozjela až někdy před (myslím že) 5-6 lety je vinou těch, co vládli před tím, a integraci rozhodně není dobré uspěchat aby tak nějak platil tarif a hotovo. Ten důkladný přístup kvalitu sysému dost zvyšuje.
Zkuste to vykládat těm lidem, kteří v těch nezaintegrovaných oblastech žijí a musí si kupovat extra jízdenky na vlak, jednotlivé autobusové dopravce, MHD… Myslím že většina by uvítala pouhé zavedení tarifu hned a „důkladný přístup“ ať se klidně nechá na pak, až se nové vedení kraje řádně uvelebí v křesílkách.
Hamáček bude působit jako velvyslanec v Kanadě, pokud vím. Ale jsou to jen spekulace.
Nebo na Borech…
Bohužel to ovšem teď aktuálně vypadá, že možná spíše (aspoň chvíli) opět ve vládě, protože jej „nesestřelili“ …
Tak mu to korýtko ještě na ten půlrok přejme.
No, zrovna Středočeský kraj se pod novým vedením nejhlasitěji vymezil proti návrhu Kolovratníka na konzervaci dráhy, vydal k tomu v únoru dokonce tiskovou zprávu: https://kr-s.cz/web/urad/home/-/blogs/ministerstvo-dopravy-chce-likvidovat-regionalni-trate-s-kraji-to-ale-neprojednalo-?_33
To je sice pravda (a díky za to), ale s tragickou integrací autobusových linek to moc nesouvisí.
Co je na té integraci tragického?
Možná je sice příliš „rozmařilá“, a tedy zbytečně nákladná, protože ROPID při tvorbě základu PIDu na území Středočeského kraje nebyl tak tvrdý jako KORDIS v okolí Brna a ponechal mnohé „venkovské“ autobusové linky v trasách vedených až do města a ne jen k nejbližší železniční stanici, ale když tu počáteční chybu pominete (ona pak už ostatně později také ani zdaleka tolik nepokračovala), tak PID žádnou tragédií není ani co do integrace autobusové dopravy.
Např. to že páteřní autobusové trasy oblasti s nejhorší železniční obslužností v kraji (Mladoboleslavka) se budou podle všeho integrovat jako poslední – pokud tedy vůbec.
Kde je jaký zbytečný souběh?
Napadají mě akorát důvodné případy (Jílové u Prahy – Praha, rychlé spojení versus obsluha obcí cestou).
Dovedu si představit akorát prodloužení intervalu 244, ale to by Spržel musela S7 nechat jezdit.
No trochu tragické je zrovna na Voticku to, že se nedrží systémová návaznost na páteřní vlak a nadále jezdí spousta linek odnikud donikam-resp. do Votic na autobusák.
Na koleně se toho moc udělat nedá, a pokud ano, tak to obvykle podle toho vypadá. K přípravě integrace je potřeba odborný aparát, který žádná strana nemá.
Georg: Ty prasečí hlavy ovšem nebyly ani zdaleka jen z ČSSD, ale především z řad ODS, protože právě za panování modrých strak vznik SID jako trucpodnik proti už tehdy se nabízejícímu rozšiřování PIDu dále od Prahy! A následky těch tehdejších lumpáren právě Bendla a jeho jebačkových kamarádů a jejich kamarádíčků odnášíme dodnes.
Já tak daleko do prehistorie nevidím, ale vymlouvat se několik volebních období na Bendla je trochu bizarní. SID fungoval leda pro spojení Prahy s okresními městy a Dobříší, zbytek totální tragédie, kterou si psaly místní ČSAD a kraj jim to cáloval.
Kutnohorsko je v přípravě už dva roky. Ještě v lednu byly nové jízdní řády na stránkách PIDu.
Kdyz o tom nic nevite, tak nesirte bludy. Boleslavsko samozrejme v priprave je a melo by byt spusteno letos koncem roku. Protoze je vsak tato oblast velmi provazana jak s Libereckym, tak Kralovehradeckym krajem, vyzaduje spolecne reseni s temito kraji vice casu (uz jen z pohledu rozdilneho vybaveni odbavovaci technikou).
Ostatni Vami uvedeny oblasti by pak mely byt spusteny jeste vyrazne drive.