Zprávy

Středočeský kraj mění jízdní řády na Voticku, jde o reakci na připomínky

Autobus ČSAD Benešov. Foto: Ropid
Autobus ČSAD Benešov. Foto: Ropid
K větší změně dochází po osmi měsících od integrace celé oblasti do PID.

Necelých osm měsíců po zařazení oblasti Voticka do systému Pražské integrované dopravy dojde od soboty k velkým změnám jízdních řádů. Důvodem jsou připomínky cestujících, dopravců a zástupců měst a obcí.

„Kromě došlých podnětů, na které je brán maximální zřetel, bylo přistoupeno ke zvážení provozních zkušeností od jednotlivých dopravců a koordinačního dispečinku. Byl také proveden přepravní průzkum za účelem zjištění obsazenosti spojů. Výše zmiňované zdroje ukázaly, že existují požadavky na zavedení nových spojů či jsou oproti tomu některé spoje vytížené pouze minimálně,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Od soboty dojde kvůli požadavku Jihočeského kraje k přečíslování mezikrajských linek. Páteřní linka 500 (nově pod číslem 401) bude nově zajíždět do města Bystřice. Dvě nové linky 558 a 569 nahradí část stávajících linek 553, 554 a 567 (nově pod číslem 459), kterým bude sjednocena trasa pro větší přehlednost.

Přehled změn

Nové autobusové linky
558 Olbramovice, žel. st. – Olbramovice, Tomice II – Bystřice, Ouběnice – Bystřice, žel. st. – Bystřice, Mokrá Lhota – Bystřice, Líšno – Bystřice, nám. (nahrazuje část změněných linek 553 a 554).
569 Miličín – Ješetice – Červený Újezd – Střezimíř, nám. – Mezno (nahrazuje zkrácenou linku 567).
Změny stávajících linek
500 (nově pod číslem 401): Linka nově zajíždí do centra města Bystřice.
550 Nová zastávka Louňovice pod Blaníkem, u mostu.
552 (nově pod číslem 452): Nový školní spoj v pracovní dny ráno z Drachkova do Bystřice. Nová zastávka Olbramovice, parcely.
553 Polookružní spoje do Mokré Lhoty, Vokova a Líšna převedeny na novou linku 558, část spojů zajíždí do obnovené zastávky Bystřice, rozc. Mokrá Lhota. Varianta linky přes Tožice, Tomice II a Ouběnice nahrazena linkami 401 a 558 (všechny spoje jsou nově vedeny přes Opřetice a Jinošice).
554 Linka je nově vedena všemi spoji přes Jinošice, Ouběnice, Kaliště a Budenín. Zrušena varianta trasy přes Tomice II do Olbramovic (tyto spoje převedeny na novou linku 558). Část spojů zkrácena o úsek Bystřice – Benešov (nahrazeno linkou 401).
567 (nově pod číslem 459 v trase Miličín – Mladá Vožice): Linka je zkrácena o úsek Miličín – Mezno, kde je nahrazena novou linkou 569.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MLB

Zvláštní priority. Řeší se už podruhé Mokrá Lhota, zatímco Kolín, Kurná Hora nebo Mladá Boleslav (dohromady asi 100 000 lidí – bez okolních obcí) nejsou ještě ani v přípravě…

Georg

to je bezna soucast pridani nove oblasti – ze se reviduji zkusenosti po spusteni. na tom neni nic divneho, ani to zasadne nezpomaluje rozvoj dalsich oblasti.
kraj nema letos prachy, takze rozvoj je pomalejsi, nicmene planuji sedlcansko a dobrissko.
proc autobusova integrace 15 let stala a takhle velke oblasti jsou mimo ni asi neni otazka pro vedeni kraje, ktere je tam 6 mesicu i s cestou, ale pro praseci hlavy ze stredoceske cssd, ktere tam zacatkem stoleti sbiraly vino anebo nedelaly nic.

MLB

Prasečí hlavy z ČSSD už taky v zastupitelstvu nejsou a po letošních sněmovních volbách budou mít své místečko jisté už jen hlavní vepři jako Rath nebo Hamáček – ve vězení.

Myslel jsem, že současné vedení kraje má ambice být lepší… ostatně urychlené dokončení integrace bylo jedním z hlavních předvolebních bodů STAN. Člověk by čekal, že už budou mít třeba i něco připraveno a ne že na tom začnou dělat teprve až se pořádně zavrtají do korýtek. Zatím stihli akorát zdražení jízdného 🙂

Narre

STANu se nechci zastávat, třeba já bych je v životě nevolil, ale v tomhle jsou fakt nevinně. Integrace za ně nejde o nic lépe ani hůře než za minulého vedení. To, že se rozjela až někdy před (myslím že) 5-6 lety je vinou těch, co vládli před tím, a integraci rozhodně není dobré uspěchat aby tak nějak platil tarif a hotovo. Ten důkladný přístup kvalitu sysému dost zvyšuje.

MLB

Zkuste to vykládat těm lidem, kteří v těch nezaintegrovaných oblastech žijí a musí si kupovat extra jízdenky na vlak, jednotlivé autobusové dopravce, MHD… Myslím že většina by uvítala pouhé zavedení tarifu hned a „důkladný přístup“ ať se klidně nechá na pak, až se nové vedení kraje řádně uvelebí v křesílkách.

-TR-

Hamáček bude působit jako velvyslanec v Kanadě, pokud vím. Ale jsou to jen spekulace.

Kernteriér

Nebo na Borech…

realistický odhad

Bohužel to ovšem teď aktuálně vypadá, že možná spíše (aspoň chvíli) opět ve vládě, protože jej „nesestřelili“ …

Kernteriér

Tak mu to korýtko ještě na ten půlrok přejme.

-TR-

No, zrovna Středočeský kraj se pod novým vedením nejhlasitěji vymezil proti návrhu Kolovratníka na konzervaci dráhy, vydal k tomu v únoru dokonce tiskovou zprávu: https://kr-s.cz/web/urad/home/-/blogs/ministerstvo-dopravy-chce-likvidovat-regionalni-trate-s-kraji-to-ale-neprojednalo-?_33

MLB

To je sice pravda (a díky za to), ale s tragickou integrací autobusových linek to moc nesouvisí.

PIDofil

Co je na té integraci tragického?
Možná je sice příliš „rozmařilá“, a tedy zbytečně nákladná, protože ROPID při tvorbě základu PIDu na území Středočeského kraje nebyl tak tvrdý jako KORDIS v okolí Brna a ponechal mnohé „venkovské“ autobusové linky v trasách vedených až do města a ne jen k nejbližší železniční stanici, ale když tu počáteční chybu pominete (ona pak už ostatně později také ani zdaleka tolik nepokračovala), tak PID žádnou tragédií není ani co do integrace autobusové dopravy.

MLB

Např. to že páteřní autobusové trasy oblasti s nejhorší železniční obslužností v kraji (Mladoboleslavka) se budou podle všeho integrovat jako poslední – pokud tedy vůbec.

Leinad

Kde je jaký zbytečný souběh?
Napadají mě akorát důvodné případy (Jílové u Prahy – Praha, rychlé spojení versus obsluha obcí cestou).
Dovedu si představit akorát prodloužení intervalu 244, ale to by Spržel musela S7 nechat jezdit.

Lemmy

No trochu tragické je zrovna na Voticku to, že se nedrží systémová návaznost na páteřní vlak a nadále jezdí spousta linek odnikud donikam-resp. do Votic na autobusák.

Herold

Na koleně se toho moc udělat nedá, a pokud ano, tak to obvykle podle toho vypadá. K přípravě integrace je potřeba odborný aparát, který žádná strana nemá.

PIDofil

Georg: Ty prasečí hlavy ovšem nebyly ani zdaleka jen z ČSSD, ale především z řad ODS, protože právě za panování modrých strak vznik SID jako trucpodnik proti už tehdy se nabízejícímu rozšiřování PIDu dále od Prahy! A následky těch tehdejších lumpáren právě Bendla a jeho jebačkových kamarádů a jejich kamarádíčků odnášíme dodnes.

Lemmy

Já tak daleko do prehistorie nevidím, ale vymlouvat se několik volebních období na Bendla je trochu bizarní. SID fungoval leda pro spojení Prahy s okresními městy a Dobříší, zbytek totální tragédie, kterou si psaly místní ČSAD a kraj jim to cáloval.

Honza

Kutnohorsko je v přípravě už dva roky. Ještě v lednu byly nové jízdní řády na stránkách PIDu.

Noname

Kdyz o tom nic nevite, tak nesirte bludy. Boleslavsko samozrejme v priprave je a melo by byt spusteno letos koncem roku. Protoze je vsak tato oblast velmi provazana jak s Libereckym, tak Kralovehradeckym krajem, vyzaduje spolecne reseni s temito kraji vice casu (uz jen z pohledu rozdilneho vybaveni odbavovaci technikou).
Ostatni Vami uvedeny oblasti by pak mely byt spusteny jeste vyrazne drive.