Středočeský kraj jedná s Českými drahami o pořízení RegioPanterů
Nové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhy
České dráhy nabídly kraji i desítky starších motorových jednotek.
V mnoha diskusích se poslední dobou angažuje dosti hlasitá a agresivní skupina tzv. optimalizátorů dopravy s cílem urputně přesvědčit veřejnost o zastaralosti a nemodernosti železnice jako takové a rušením tratí ve prospěch cyklostezek a zavedení minibusů či taxíků a podle nich se musí všechny lokálky a regionálky zrušit, aby si mohli v duchu moderní módy super zajezdit na kolech po železničních tělesech. Není vše tak černobílé jak se nám tito fanatici snaží namluvit. Švýcarsko(a asijské Japonsko) jsou asi nejlepším příkladem logické a výborné koexistence všech druhů dopravy včetně lokální a regionální železnice. V jejich dopravním modelu nedošlo ani k nijak… Číst vice »
Z toho výčtu vyplývá,že malinkaté Česko má tolik místních tratí,jako Japonsko,pětkrát více,než Belgie,Dánsko, dvakrát tolik jako Rakousko atd…
Mnohé nemají žáden význam pro osobní,ani nákladní dopravu.
Klid, Japonsko má zrušených trati mnohem víc, viz můj příspěvek níže. Těch nezkušených taky, mnohé ale budou zřejmě zrušené dost brzy. Ostatně, doprava v japonských venkovských oblastech není nic moc nasledovanihodneho.
Blbý je, že RegioPantery, pokud nebudou zkráceny intervaly, bude výrazné snížení komfortu cestování na trati Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem. Už jenom nasazení náhradní soupravy kvůli výpadku Elefantům, která je běžně čtyřvozová + lokomotiva, je tady problém. Možná na Sp na Kutnou Horu stačí, ale jinak se kolem Prahy moc nevyužijí.
Furt dokola, v úseku Praha – Kralupy budou v pracovní dny jezdit zdvojené, což je zhruba 150 % současné nabízené kapacity. Dál za Kralupy těch zhruba 75 % bohatě stačí.
A o víkendu se budemem mačkat…
A jezdí tam teď o víkendu ty 471 tak plné, že by 75 % jejich kapacity vedlo k mačkání?
Před lety nám slibovali, že „půjdeme do Evropy“. Jestli mysleli, že tyhle nic moc vlaky jsou na Evropské (myšleno západní) úrovni, tak to bych neřekl.
Staré dobré Elefanty, mnoho lidí si na ně zvyklo. Osobně jsem za ně rád, cestuje se v nich příjemně. Poněkud zlověstně znějí zatím nepotvrzené zprávy o případné redukci na mezikrajských úsecích hlavních tratí 090 (Kralupy-Roudnice) 170 (Beroun-Plzeň) 220 (Benešov-Tábor) v podobě útlumu frekvencí a nasazení jednovozů ( Linky R, Ex zachovány). Celkový směr je zřejmě nastavený : A to tzv. salámovou taktikou postupně utlumovat zbytný lokální a regionální železniční provoz a nahrazovat ho autobusy, minibusy a taxíky. Konečným cílem není zřejmě nic jiného, než ponechat železniční dopravu za 1. na bázi nákladní dopravy, tam kde je to ekonomicky výhodné, za… Číst vice »
Boreckého nezajímají železniční zkušenosti a příklady ze Švýcarska či Japonska ba ani z toho Maďarska, Borecký se rozhodl začít ve Středočeském kraji zavádět latinskoamerický model absolutní přednosti silniční dopravy a na železnici zbyde místo někde na konci u pomyslného příkopu s odpadem.
To je ale s odpuštěním blábol. Středočeský kraj má v rámci rozpočtového určení daní přidělen nějaký balík peněz (rozpočet). Z tohoto balíku musí platit provoz kraje – školství, sociální služby, veřejnou dopravu, údržbu silnic a mnohé další položky. Středočeský kraj logicky spáduje do Prahy. Vytížené linky do Prahy musí být kapacitní a rychlé. Vedle toho má Středočeský kraj plno vlakových linek, které za celý den nepřevezou tolik lidí, kolik jiná linka za 30 minut ve špičce. Potom je logické, že finance na tyto linky se ponižují, vlaky se nahrazují násobně levnějšími autobusy, které díky tomu mohou jezdit i častěji a… Číst vice »
A kolik toho ve skutečnosti vlastně ušetří ?? 50-60 milionů ročně za zrušený provoz vlaků ?? Mnohem více nakonec vyletí komínem za nesmyslné zakázky a projekty, dotace a v neposlední řadě i skrytou korupcí.
jasne, vsichni budou dotovat vzduchovozice aby si rezijkari jednou za cas mohli vozit prdel zadarmo…
To je přece jedno, kolik ušetří? Důležité je, že ušetří a cestujícímu bude zajištěno spojení. A ty ušetřené peníze potom můžou aspoň částečně věnovat na vyšší platby za nové stroje na některé linky, o kterých je článek, pod kterým diskutujete.
Reálně se stejněn vůbec nic neušetří, náklady se buď zvýší jinde nebo se přenesou jinam.
Neušetří. Ale o tom to přece není. Pokud mám balík na dopravu a chci jí mít kvalitnější, pokud jde o počty spojů, musím ušetřit tak, že někde objednám levnější vozidla (autobusy) na nevytížených linkách, abych měl na posílení dražších vozidel (vlaků) na vytížených trasách.
Především se razantně zvýší náklady na externality ze silniční dopravy, ale to není na první pohled moc vidět a tak to tolik netluče do očí.
Kraj může přeci šktrtat ve školství, zdravotnictví a sociálních službách, třeba na odměnách zaměstnanců. Zavírat, slučovat tyto zařízení pouze na zákonné minimum. Takže když chtějí zničit to za co fyzické a právnické osoby platí daně… Do toho.
Stejně tak může seškrtat veřejnou dopravu jenom na zákonné minimum. Prostě když peníze v rozpočtu nejsou, škrtat se musí všude.
A proč by se mělo škrtat zrovna ve školství a zdravotnictví a ne v té dopravě? V čem má tolik navrch vození vzduchu v osmsetdesítkách odnikud nikam oproti třeba odměně učitelům či zdravotním sestrám?
Je potřeba najít balanc a něco škrtnout tady, něco támhle, něco zase jinde. A je logické, aby v kapitole dopravy to odnesly linky provozované drahým vlakem, když tam stačí levný autobus.
zkusenosti z madarska? ne*erete si nahodou trochu do huby?
Maďarsko má stále zachováno na 155 lokálních tratí, bylo tam v průběhu let 70.-90.let zrušeno na 46 lokálních tratí. Poslední návrhy na rušení za bývalé levicové vlády počítaly se zrušením dalších 58 lokálních tratí, po vítězství Fideszu to bylo odmítnuto ( nakonec byl provoz zastaven jen na 5 tratích a tyto tratě jsou ponechány v klidovém režimu ( ne jako ty šílené nápady u nás na MD či SŽ o tzv.konzervaci čili likvidaci drah) V období Covidu v roce 2020 a byl prozatím zredukován provoz na 35 tratích (omezení spojů v kladiva nebo naopak o víkendech) Žádné Kolovratníkovské konzervování ani… Číst vice »
Ano, tohle je dopravní model USA, Kanady a všech trochu vyspělejších zemí Latinské Ameriky (Mexiko, Brazílie, Chile, Argentina). V zásadě je železnice ponechána primárně na nákladní dopravu, která je velmi silná, mnohem víc než v Evropě či v Asii. Z osobní dopravy zůstal jen segment dálkové omezené dopravy(Amtrak), příměstská velkokapacitní doprava ( Rio, BA, CMX, koridor Washington DC-NY atd.) a pár turistických zážitkových železnic. Jinak je vše podřízeno silnicím, autobusové dopravě a mnohdy naprosté a totální závislosti na vlastnictví automobilu. Boreckého parta jistě k tomuto modelu vzhlíží více než k modelu evropsko-asijskému, více nakloněnému k využití železnice pro dopravu osob.
jo, a proto stredocesky kraj objednava nejvic vlakokilometru ze vsech kraji, ze?
nekdo je zavislej na automobilu, nekdo na rezijce… a k tomu se nekdy prida senilita, ze?
umíte vůbec číst ??
Tak s tím Japonskem jste dost mimo. Tam nemají problém neefektivní lokálky nemmilosrdně rušit. Extrémem je ostrov Hokkaido, tam zbyl z původní sítě jen zlomek tratí.
A podívejte se do Rakouska na oblast severně od Dunaje – krom tratí ze Schwarzenau do Zwettlu a do Waidhofenu není pravidelná osobní doprava snad na žádné další lokálce (pokud se tam pořád jezdí, mají to nahnuté i tyto dvě).
Ty oblasti 1), 2), 3), kde má železnice jasnou výhodu, jste pojmenoval správně.
Naprosto lžete a manipulujete s fakty. Z dostupných zdrojů vyplývá, že na ostrově Hokkaido byly úplně fyzicky zrušeny pouze 4 krátké tratě a zastaven provoz na 5 delších regionálních tratích. Celkově bylo v celém Japonsku zrušeno pouze 35 lokálních tratí a naopak jich 173 zůstalo. A mnohdy jsou po vzoru Švýcarska elektrifikovány a optimalizovány na rychlejší provoz.
Milý/milá Mocanito, asi s těmi dostupnými zdroji moc neumíte pracovat. Na Wiki si nechte vyhledat „Hokkaido Railway company“ a máte tam seznam trati včetně těch zrušených – celkem jich je tam asi 30. Zrušeny tam byly i tratě s délkou přes 100km. Ty 4 zrušené tratě, to asi bude jen poslední vlna rušení, to by tak odpovídalo (Jubari např.). Pro seznam zrušených trati si nechte vyhledat „日本の廃止鉄道路線一覧“, je to seznam zrušených trati podle regionů. Není to tak strašné, jak to vypadá, jsou tam i úseky nějak nahrazené, ale těch zrušených je tam hodně, určitě víc, než 35. Některé místní tratě… Číst vice »
Pane VTT, děkuji za upozornění, odkazy jsem si prohlédl a z tohoto pohledu máte určitě pravdu, ale zase jiné zdroje, na které odkazuje výše jistý pan Bjorn uvádějí celkově jiné počty. openrailwaymap.org a je to tam docela přehledné. Nevím tedy jestli tam neuvádějí třeba tratě rušené již třeba v 60.-70.letech ale jen v tom posledním období. Wikipedie – i když člověk s ní musí pracovat opatrně, rozhodně není informačně posvátná a mnohdy se na ní skvěle manipuluje dle různých potřeb. V tomto si ale myslím, že není důvod moc k manipulacím. Přesto je faktem, že regionální vlaková doprava i přes… Číst vice »
Opravu myslím, že Siemens Desiro Main Line jsou lepší vlaky. Nebo Stadlery, jak tu někdu psal.
Na jižní Moravě staly škodovka proti stadleru. Vyhrál Panter
A proč vyhrál?
Protože splnil podmínky výběrového řízení.
Stadler ne? Co mu chybělo?
4 nesklopné sedačky navíc
Super, takže cajzli si budou vozit zadek v moderním, zatímco na Moravě je pořád víceméně skanzen. Kvatra, Regíny, Brejlovce s honeckerama na R56, Tornáda mezi Nezamyslicemi a Olomoucí (naštěstí je tam už zase výluka, jako každý měsíc), Esa s béčkama na R12, i když byly slíbené lepší vozy. A potom má člověk chtít jezdit vlakem.
Moravák si asi myslel, že si v Panterech pro JMK bude vozit zadek sám.
27 Panterů pro Olomoucký kraj, asi 19 (teď si nejsem přesně jistý počtem) dvouvozových a 2 třívozové pro Moravskoslezský a 37 pro Jihomoravský je málo?
Dalších 6 panterů a už nevím kolik vlaků od Pesy pro Vysočinu, ta je taky z půlky na Moravě.
Cajzlimaji z hlediska dotaci prd lháře, to si postezuj na svoje hlavy, co házeli ano party do urny a kraj koupil v době luxusních dotaci velké prd /na rozdíl od JMK, který udělal za bruselské prachy relativně značnou obměnu /. Těch 5 PubChem půl to nezachrání. Ale můžete si za to sami ogari
haha, stredocesky kraj ovsem je krome elefantu taky naprosta katastrofa. jedine desiro tam zajizdi z libereckeho kraje a druhe z Prahy do Roztok, pak dlouho nic, a pak jsou tu jednotky 628. zbytek skansen a srotiste, protoze nabagrovano tomu spravnemu dopravci…
S tím ať jdou fakt někam! Ty nové dobytčáky nechci! Toaleta je zprostředka je obvyle velmi cítit. Proč by měl Ústecký kraj platit tyto Boreckého zhůvěřilosti? V současném napjatém schodkovém rozpočtu kraje jde o citelný zásah. Jednotky CityElefant plně postačují, Čd jejich životnost deklarují až do roku 2050. Tak na co RegioPantery?
cityelefanty jsou fajn, ale bohuzel jich je malo…
Málo, jsou krátké, trochu líné, zvenku hlučné, nahoře úzké, nejedou na správný proud, nemají ETCS, prostě bez ohledu na to, jaké to bylo tehdy zjevení, dnes už zastarávají. Zkrátka to chce EMU 400.
Stejně dřív, nebo později koupí ČD pro Prahu motorovou verzi pushpullů, takže jich už bude asi dost.
to bych bral jako pomerne velke zoufalstvi. vozit 30 let sem a tam stotunovou masinu na zastavkovem vlaku je blbost.
Elefanty jsou v jádru dobré, ale spíše na spěsné vlaky a rychlíky, nežli osobní zastávkové vlaky, tam je lepší Panter či Cityjet, ale bohužel jsou 471 jen na stejnosměr, tudíž jsou použitelné s velkým omezením, takže za mě ideál na rychlíky Hradečan, Labe, Střekov a případně zdvojené na nějakou linku Praha-Přerov-Bohumín/Vsetín
Pravdou je, že pro zastávkové vlaky Elefanty stavěné nebyly, ale mezi PHA a ÚL se za těch cca. 15 let osvědčily. To, že jsou na stejnosměr či nemají ETCS není na škodu, někde jsem četl, že již byly projektovány na snadnější budoucí modernizaci. Však CE na rychlících Labe vypravovány byly. Z mého pohledu technicky mnohem lepší a bezpěčnější, ale na komfort meziregionálního vlaku….
Nevím, jestli tato informace ještě platí a něco se nezměnilo … v nedávné době ČD zvažovaly do soupravy vložení dalšího vozu, takže řada 471 by měla být 4 – vozová. A to ze dvou důvodů – nárůst cestujících a vyřešení nedostatečné přepravní kapacity, ale hlavně – v novém vloženém voze by vznikl technologický prostor, kde měla být umístěna nová elektro výzbroj, která by měla umožnit jezdit i na trakci 25 kV – takže řada 471 by nově byla dvousystémová.
Zbytečná diskuze, neboť jde o Pantery, které již ČD objednaly pro Středočeský kraj. Už loni.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-dalsich-31-regiopanteru-zamiri-na-sever-a-vychod-cech-99907/
To ano, jen píši podobné co ve Vámi odkazovaném článku.
Vnitřní vybavení CE ve stylu metro se na rychlíky naprosto nehodí. CE je typický příměstský zastávkový vlak.
V titulku je něco o jednání, v článku je že si čtou materiál o dopravě.
Škoda, že JMK nepožaduje nové motoráky. V okolních krajích se radostně nahrazují RegioNovy, ale v JMK zatím bohužel nic.
Zase ale JMK dokázal dotlačit SŽ k elektricaci Hustopečí, Židlochovic a Střelic (potažmo Zastávky u Brna) a nakoupit 31 čtyřvozových a 6 dvouvozových elektrických jednotek. To je podle mě mnohem větší výkon než získat pár nových motoráků pro tratě 244, 246, 255 a 256, tedy tratě, které mají daleko k těm páteřním. U trati 340 se počítá s elektrizací, a tak na ni nemá smysl takové jednotky pořizovat.
244 a 246 se také počítá s elektrizací, 256 nevím která je bejvala to Čejč – Ždánice
Skoda ze JMK nedotlacil SZ/MD k neODSouvani nadrazi
Asi nejspíš proto že na odsun tlačí město a kraj. SŽ je to jedno.
to je v souladu s ceskymi zakony, ze si nekdo jen tak rozhodne, ze chce vlaky konkretniho vyrobce? nebo se jako vypise nejaka soutez na oko?
Pantery už jsou objednané. Loni. Odkazy máte níže v diskuzi.
A to že su kdejaký sušák koupi hajtru a chce připlatit je v pořádku?
To že si to myslí nějakej sušák ještě neznamená že jeto pravda
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-dalsich-31-regiopanteru-zamiri-na-sever-a-vychod-cech-99907/
To pusobi, ze pan Prochazka (podle insideru skutecny pan IDSK) pokracuje v planu na velky kseft pro Skodovku. Nechapu.
Nešiřte tady drby, prosím.
V čem ten velký kšeft spočívá, když pantery už jsou objednané?
Takže IDSK si řekne jaké vlaky chce a ČD výměnou za to, aby to dostaly před rokem 2023 „z ruky“ tak si zrovna takové vlaky pořídí, chápu to správně?
Napadá někoho jaké starší DMU navrhují koupit CD aby je vybavili ETCS?
Nechápu, proč zrovna na trať z Prahy do Ústí nad Labem, když tam jezdí na osobních regionálních spojich městské slony 471, (City elefanty), které jsou nízkopodlažní a celkem moderní, zatímco na Pardubicku a Přerovsku jezdí pořád odporné stísněné Honeckery nebo Vřešťáky 460!! Kdyby raději se první CD staraly o to co nejdříve VŠUDE vyřadit jakkoliv rekonstruovaná vozidla, vyráběna ještě za komunismu!!! Akorát jim dělají ostudu. Včetně těch nově zrenovovaných chcipaku v Moravskoslezském kraji, neboť ta sedadla jsou stejně příliš nacpána vedle sebe a úzká. O rekonstrukcích 010 ani nemluvě, v nich jsou pořád ta odporná pidisedadla.
Že by jiný kraj??? Krom toho na Přerovsko už jsou ty pantery taky objednaný
A nebylo by lepší nasadit autobusy, mistře Borecký?
Tohle už je fakt trapné, přestaňte všichni (asi 5 lidí, co to tady omílá furt dokola) srovnávat páteřní linky S s minimálně vytíženými lokálkami.
Tak ne, že by se mi něco takového líbilo, ale na druhou stranu… nahrazení osobáků mezi, řekněme, Vraňany a Roudnicí autobusy bych si představit dokázal. (R ani Ex/EC vrstvy by se to samozřejmě netýkalo.)
Ne…ale autobusů se jednoho krásného dne zruší 89 linek – právě pro zoufalé vytížení… 😀
Takže s Pantery na 171 se už nepočítá, když se tam objevilo i to nasazení na R41?
Ale ovšem že počítá, jak by je jinak házeli Scheißewerke na hlavu pro poruchy?
Proč zase Pantery? Jsou hlučné (hlavně při odstavení), mají v interiéru schody, uprostřed vozu elektrické skříně a malá okna. To nemůžeme koupit něco ozkoušeného a vyladěného? Namátkou třeba Flirty?
Hlučné? Vy jste asi nikdy neslyšel Tornáda, která u nás pořád jezdí…
Jezdím FLIRTy (3mi různými generacemi) a KISSy v regionální dopravě (jak zastávkové, spěšné, tak rychlíkové) poměrně často a jel jsem párkrát i RagioPanterem a InterPanterem. A ty rozdíly jsou obrovské. I ta nejstarší generace FLIRTů, které bude SBB vyřazovat, jsou na tom uživatelsky lépe jak nejnovější RegioPantery. Největší rozdíl v hluku pocítíte při nastupování do jednotky. Takže ano, vůči Tornádům byl CityElefant tichý jak myš. Stejně tak RegioPanter je tišší než CityElefant, ale pořád je to o několik řádů jinde než 18 let starý FLIRT.
Záleží jak to berete. V interiéru je Elefant poměrně hodně tichý, to Pantery určitě tišší nejsou. U Flirtů o tom také dost pochybuju. Zvenku už je to jiný příběh.
Flirty jsou nejtišší vozidla vůbec.
A možná nejrychlejší…
Když vám to vadí, dejte je na Moravu a vezměte si Vřešťáky 460 nebo 560! To teprve uslyšíte pazvuků!!!
asi ma Skodovka PPF lepsi marketing 😉
Trošku demagogie, ne?
Běžte do háje s Tornádem. Je to jednotka koncepčně 60 let stará a největší její hlukový problém je brzdění do zastavení. Na rozdíl od Panterů koncepčně deset let starých, kde je největší kravál když stojí…
560 už nejezdí. A 460 brzy taky vesměs dojezdí.
To nemusíte říkat mě. Hlavně to řekněte JirkoviJJ.
Přesně tak,já jim říkám Vřešťáky podle vřeštění ventilátoru za jízdy, též to opakovaně bouchání dveří a skřípání brzd, samozřejmě i pazvuky od elektromotorů a převodu. A jezdí na celé Moravě, z Opavy mnohdy jako záskok za 471.
Já jo…a přijdou mi lepší…
Srovnávvzej věci v aktualni čas a nabidku. Ne starý srovnávají a jeho mladší verzi
Takže do Kolína při té současné frekvenci pojedou spojené tak 4 jednotky a dál bude pokračovat jedna, možná ve špičce dvě? A co délka peronů.
Tam budou jezdit mimo špičky..
Tedy ve špičce přestup a flamendrem přímo… bezva řešení
Jaká je dneska frekvence na R41? Řekl bych, že to ty Pantery zvládnou úplně v pohodě.
Vzhledem k příšernému vozovému parku a stavějící R9 v Pečkách dost mizerná. Ale v běžněm stavu to bylo i přes honeckery celkem plné.
Plus je zabíjí výluky mezi Kolínem a Poříčanami, protože spěšňáky pravidelně nechávají vyhnít v Pečkách. Není výjimkou, když do Kolína přijedou s +30 až +60.
Tak podobné problémy mívá i R9. Snad ani jednou za poslední výlukový půlrok jsem nejel alespoň s +15, ale často i mnohem víc. Co se R41 týče, tam ale nikdy moc lidí Pečky – Kolín nebylo, vždycky to byla linka hlavně pro Pečky.
Kdyby SŽDC nebyla padlá na hlavu a nedělala při koridorizaci nástupiště 200 m místo slušných 220 m, byla by situace jednoduchá. Vešla by se k nim zdvojená čtyřvozovka Panterů nebo čehokoli stejné délky a bylo by to kapacitně ekvivalentní zdvojené třívozovce slona.
20 z 200, to máte 10 procent úsporu. Taky mohly být 180. 😉
Škoda, že ty Šarky měly původně jezdit do Kladna… Básní se o tom už minimálně 6 let a stále nic. Nevíte někdo proč je radši místo Rudné nenasazuji na Bolku, kde by je bylo možné i zdvojovat a spojovat a využily by potenciálu vyšší rychlosti a rychlejších rozjezdů? A navíc na Rudnou jsou krátký perony na dva Šarky
Od podzimu už budou nástupiště prodloužena.
Na R27 měly taky kdysi jezdit…ale taky to doteď nějak nevyšlo…
Na Rudnou se také využívá zdvojování a spojování v Nučicích, rychlejší rozjezdy se v tom našponovaném grafikonu také hodí. Samozřejmě Boleslav by si modernější nízkopodlažní vozidla zasloužila rovněž. Spíš nevím co pak dělat s těmi hydrami a Bdtn, zatímco regíny se vždy někam upíchnou.
Pokud si někdo modernější nízkopodlažní vozidla zaslouží, pak je logické hydry poslat do šrotu, protože modernější nízkopodlažní vozidla si zaslouží každý cestující.
Nicméně vozidlo má nějakou životnost a cenu, pokud není životnost překročená tak není ekonomicky vhodné šrotovat.
Konkrétně, nechtěl by hydru vozidla někdo na východě?
Pokud má vozidlo nějakou životnost, tak ať zůstane tam, kde je.
Modernější vozidla si zaslouží nejvíce největší město Středočeského kraje, a to je Kladno. Beroun má sice nespolehlivý koridor, ale Kladno nemá ani to, takže nasadit je směr Kladno by bylo určitě nejvíce fér
Akorát že přes Kladno se nejezdí do málem 3x větší Plzně a občas do Země kojenců… 😀
pres Rudnou se sharkem do Plzne nejezdi
Jistě, já myslel trať přes Třebaň…
Přes Třebaň se sharkem do Plzně taky nejezdí.
854 jsou teoreticky 12 let ve šrotu…takže bych zkusil Slovensko nebo jinou rozvojovou zemi…
Ty byli mentálně zastaralé už v dobu vyjeli
sark je co?
Já teda jezdím do Kladnu skutečně velmi málo ale když jsem tam jel posledne tak jela 854 s privesakama 054 nebo co to je a nevím co by mi jako ten sarik přinesl navíc. Ve voze ticho pohodlí teplo. Nepřekáží tam uvnitř schody…
Protože v hydře i v Bdtn jsou ty schody už na vstupu, tak nepřekáží uvnitř, ale na Kladně a třeba i v Hostivici si člověk zašplhá… Mám 854 jako vozidla rád, ale fakt už to po více než 50 letech nejsou moderní stroje pro příměstskou dopravu do největšího města Stč kraje.
To je všechno pravda.
Ale žádný hyperskok vpřed ty sariky nebudou 🙂
Nebudou skok? Jako fíra co zná a jezdil/jezdí na obojím si dovolím nesouhlasit..
A jako cestující taky.
854 už opravdu není stroj pro tohle století..
Tak to by chtělo asi říct co konkrétně je na jízdě (jako cestující) lepší v sarikovi než v 054. Jak už jsem napsal, bylo tam teplo ticho a pohodlí. Sarik samozřejmě v létě přidá klimatizací ale zase ticho v něm opravdu není.
A 854 necháte prázdnou? Nebo tam to ticho vyrobíte jak? A co ty špalkové brzdy?
Jako ano, ale na příměstskou dopravu to vhodná vozidla nejsou. Za mě by 854 byly ideální na linku R14, neboť mají o něco lepší komfort, než 843 a 845. 843 by se naopak hodily na ty zastávkové spěšnáky a Os vlaky, neboť mají lepší odpich, než 854
Tak koukám že ČD se zaměřují na Prahu a okolí a ostatní je jim u prdele
ČD ? Snad Středočeský kraj.
ČD mají zasmluvněné dodávky nových vlaků se všemi kraji, které o to stály.
ČD se sami od sebe u dopravy v závazku nemůžou zaměřovat na žádnou oblast.
Buď je nasazení nových vozidel ve smlouvě, nebo není. Pokud není a zájem je dodatečně jako v tomto případě, tak to objednavatel s dopravcem řeší.
Často jsou netto smlouvy, které nezakazují lepší než předepsaná vozidla.
Pokud má dopravce ve smlouvě s konkrétním objednavatelem napsáno, že v roce tom a tom má nasadit nová vozidla, tak je musí právě tam a ne jinde.
Nová vozidla může nasadit podle této logiky i v brutto smlouvě. Otázkou je, kdo mu ten rozdíl v nákladech v brutto i netto smlouvě zaplatí. Objednavatel to nejspíš nebude, když nic takového nechtěl. A cestující to v netto smlouvě opravdu nezaplatí…
Spíše bych řekl, že ČD čekají až zahřmí…Co jim kdo nenabídne, tak nezájem.
Vítejte v klubu De Bílků z Horní Dolní co nevidí nic jiného než křivdu zlého hlavního města!!!
Právě proto si JMK naprosto rozumně aktuálně pořizuje 37 vlastních vlaků, protože když je chtěl po ČD, tak výsledek byl: starý střep 560 bud jezdit, dokud se nerozpadne na trati i s cestujícíma + 5 ks třívozovek řady 640 + 2 ks dvouvozovek řady 650 = čili sumárně 7 ks z potřebných 37 ks, tj. pouhých 19 % z požadovaného množství. Dost zoufalé počínání ČD, a.s. v případě zajištění dopravní obslužnosti pro 2.největší město v ČR.
Právě proto do olomouckého, plzeňského, hradeckého, jihočeského kraje míří desítky nových vlaků od ČD….
Napřed musí vyřešit důležitá města, a pak teprve zbydou kapacity na Vystrkovy, Zapadákovy, a Sr****vy… 😀
Protože JMK nechtěl nacpat ČD do chřtánu dotace na nový jednotky. A který by po pár letech udržitelnosti mohly zmizet kdoví kam.
Tak znovu – pokud ve smlouvě mezi objednavatelem a dopravcem jsou uvedená vozidla (či počet vozidel dané řady), která smlouvu plní, tak dopravce NEMŮŽE během platnosti smlouvy vozidla dislokovat někam jinam.
Akorát po dobu platnosti smlouvy.
Přesně tak ! Pro JMK jsou naprosto klíčové linky S2 a S3, které v regionálce zajišťují skoro 50 % vlakových kilometrů ! A co nabídly ČD ? Zhola nic..pár panterů, pár střepů řady před rozpadem a svoji nulovou vizi, jak pokrýt výkony na klíčových linkách 2.největšího města v ČR, no tak si to kraj udělal po svém.
jojo, cd krome dalkovky v elektrice je jedno velke zoufalstvi.
A kdo bránil JMK při výběrovém řízení v roce 2018 nová vozidla požadovat od nějakého roku??
A proč Čd v předchozích letech požadovaly dotaci na ty vozy ?
V předchozích letech myslíte konkrétně kdy? A co myslíte konkrétně pojmem ,,dotace“? Tento pojem je dost široký a často nesprávně užívaný…
Stačí tohle ? https://blanensky.denik.cz/zpravy_region/nove-vlaky-budou-pozdeji-mohou-za-to-brnenske-9e87.html
Stačí, díky. Odpověď máte de facto v článku.
Nedivím se, že kraj tehdejší vedení ČD s tímto přístupem vyhodilo. Každé správné vedení jakéhokoliv dopravce by udělalo to samé.
Ono platit cenu za vlkm za stará, z části odepsaná vozidla a chtít po dopravci za tu samou cenu nová (ČD musí náklady uhradit ze svého) je drzost dost velkého kalibru. Výsledkem by byla akorát tak ztrátovost celé smlouvy (pokud nebyla i se starými vozidly).
Stačí, díky. Odpověď máte v článku.
Nedivím se, že tehdejší vedení ČD kraj s tímto vyhodilo. Každé správné vedení jakéhokoliv dopravce by udělalo to samé.
Chtít po dopravci za stejnou cenu za vlkm za stará, částečně odepsaná vozidla, vozidla nová (aneb ČD náklady uhradí samy) je drzost hodně velkého kalibru.
Výsledkem by byla akorát tak ztrátovost celé smlouvy (pokud byla i starými vozidly, tak její zvýšení).
Snažil jsem se Vám odpovědět, leč odpověď nebyla dvakrát schválena, byť v ní nebyly vulgarismy, urážky a ani nic podobného… Potřetí už to psát nebudu. Tolik času zase nemám. Omlouvám se.
Asi jste tam měl příliš zřetelné odkazy na jiné servery nebo dokonce na servery hodnocené redakcí jako nedůvěryhodné.
Spíše je otázka proč olomouckému kraji 30 panterů sehnaly a jihomoravské mu ne, jestli není chyba spíš v kraji.
Ano, však pokud se na nákupu vozidel objednavatel nijak finančně nepodílí (třeba přes OPD) a ve smlouvě nepožaduje jejich odkup, jedná se o majetek dopravce…
ve smlouvách o jednotkách za dotaci je běžně uvedeno, že po vysoutěžení jiného dopravce vozidla můžou/musí přejít pod něj. a obvykle tam i bývá za kolik. někdy sice jeko zůstatková cena, nikoliv vzorec, ale bývá to tam.
takže klíííd a nešířit pitomosti
PS: zato ale různé dotace na adaptaci čehokoliv na školící centrum či hotel mají 5 letý test udržitelnosti. a pak hurá to zpěněžit nebo vrátit účelu pro který jsme to mysleli. třeba hospoda nebo vlastní barák.
A kdy je ČD, a.s. v rámci rámcovky se Škodou třeba Brnu nabízely ty chytrolíne ? V roce 2011 kdy se pár kousků z putovní výstavky objevilo v Brně se ČD, as. zmohli jenom na to, že na konkrétní představu kraje o počtu potřebných nových jednotek pro regionálku jim opakovaně ukazovaly vztyčený prostředník.
Zadarmo ani kuře…
Ono je to zadarmo?
JMK do toho šel kvůli dotací 85%, ČD či jiný dopravce by totiž dostal dotací o dost menší.
Dopravci na pořízení vozidel u nás dotaci nedostávali. Dotace dostanou na instalaci ETCS,přestavbu na dvousyytém….
Kraje Moravskoslezský a Plzeňský zadají z velké části výkony na další léta přímo Českým drahám. Ty jsou také oficiálním žadatelem o dotaci.
Sice přes kraj ale…
Ale dotaci dostane kraj.
Kde ji obratem zežerou ČD.. Kraj z toho má **** , a ČD si lacino obnovují park.
Jak sežerou ČD? Ty vlaky snad budou jezdit v tom kraji.
Ale ne do konce životnosti, dokonce ani 85% životnosti, ale pouhých 10let a pak papá, nasadíme je kde budeme chtít.
Kraj z toho má samozřejmě ZDO v nových vlacích potenciálně schopných snížit externality IAD.
Tak když mohl dostat JMK takhle velkou dotaci, tak se to určitě vyplatilo. Sice těch 15% musí zaplatit sami a museli si i peníze na zbytek půjčit než přijde dotace, ale zase v průběhu následujících let výrazně ušetří za obslužnost u výkonů, které budou zajišťovat jejich jednotky.
A navíc se citelně zjednoduší VŘ na další smlouvy… „tady máme jednotky, za kolik nám s nimi jste ochotní jezdit??“
Kdyby do toho šli chytře, tak si nepořídí Pantery. 😉
Však do toho šli chytře, protože z křišťálové koule věděli, že to ŠKODA nestihne dodat..a ve smlouvě je penále za měsíc zpoždění a pak za víc než měsíc a
ŠKODA ráčila kraji sdělit, že všech 37 jednotek dodá nejdříve v březnu 2023 – čili pokud se kraj před ŠKODOU nepodě*lá, tak z toho může ještě vytřískat pěknou slevu:-)
Jde o to jestli v té křišťálové kouli viděli i že Ukrajinci nebudou schopni kvůli válce dodávat komponenty do panterů. Jestli ne tak jim za to těžko budou moct dát pokutu.
Wow, ona je Schadewerke bere z Ukrajiny? To leccos vysvětluje…
No na to už máme precedens a víme jak to dopadlo že? Žeby měl kraj lepší právníky?
a to že JMK vyžral přes evropskou dotaci v zásadě celou alokaci tohoto programu pro ČR jsme zapomněli…
doufejme, že to Schdewerke dodá včas, jinak bude švanda
Jojo…vedení plzeňských dopravních podniků je jistě nabroušené, v Ostravě to nebude o moc lepší…
To co vypadá rozumně se může za pár let zvrtnout v neprospěch vlastníka ….
Ono je Brno, Břeclav, Hodonín, Blansko a nebo Olomouc blízko Prahy? Zajímavé, člověk se pořád učí…
Panebože zase staré vraky???!!! Konečně si snad zasloužíme nové naftové jak na Praha – Vrané – Čerčany a Čerčany – Světlá nad Sázavou tak na Praha Rudná – Beroun Rakovník!
Na linkách Praha – Rudná – Beroun a Beroun – Rakovník půjde o úplně nové DMU 120 od Pesy (řada 847).
Hurá…konečně někdo spolehlivý…
Čili se dá brzy očekávat další výběrko na dvouvozový a třívozový elektrický jednotky, co? Jihočeskej kraj se už taky vyjádřil, že by rád nějaký další Pantery ještě přibral (dodatečně 5 kusů) a pokryl tak úplně komplet regionální elektrickou trakci. Myslíte, že budou výběrka zvlášť nebo to spláchnou na oba typy najednou? Přece jen, enormní množství kusů to už nebude.
Nechtěli by si napřed půjčit ÖBB 4746 nebo 4758 – a pak teprve vymýšlet nějaké „pantery“?
Ne.
To by byl trošku problém: ÖBB – 15 kV a 16 a 2/3 Hz, ČD 25 kV 50 Hz, resp. ss 3 kV a nevím, jestli jmenované soupravy jsou více systémové.
No jo…to asi neklapne…
Ale Newag Impuls nebo Pesa Elf by to být mohly – v Polsku jsou taky 3 kV ss…
Proč by dneska někdo kupoval nové výhradně 3kV jednotky? To by musel být blázen když už se aktuálně i v „severním moři“ 3kV objevují ostrůvky 25kV stř…
A nějakej diesel na to, aby tu výstavku mohli tahat.
Koukám, že to po roce (viz odkaz níže) stále není uzavřená kapitola. To nasazení na Benešovské Sp se mi ale docela líbí. Využijí tam svou rychlost, otázkou je, bude-li stačit kapacita.
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-a-praha-objednaji-u-cd-nove-vlaky-pro-kralupsko-a-berounsko-84299/
Dobře, že to kraj dodatečně řeší. Nešťastná smlouva podepsaná minulým vedením platná do roku, tuším, 2029 v podstatě jen zařídila wi-fi a přečalounění sedaček Elefantů a na zbytek se z vysoka vykašlala.
No do toho Elefantu jste se aspoň vešel do 3 vozového Pantera budete čekat na perónu až na mimo špičku
Ono je zakázáno pantery zdvojovat? Ještě, že to v Brně nevědí.
Vzal jste mi to z úst. Třeba Moravan už jsem zažil třívozový a čtyřvozový (to byl Covid), normálně jezdí pětivozový nebo svěšené 2 třívozové. Ony jezdí i jinam a lidé si je oblíbili. Maximum je tuším až 3 jednotky? Když tak mně prosím opravte – takže Pantera můžete kombinací nasadit od dvouvozové jednotky až po 15 vozů ve třech pětivozových jednotkách, ne?
Na R19 dokonce jezdí spřažená 5 a 3 vozová jednotka
Takže i tam je stále možnost úpravy kapacity podle potřeby oběma směry.
A občas 5 béček, 1 BDs, 1 A a 362 v čele…
Akorát – kam se těch 15 vozů vejde ? 471 může jezdit čtyřmo, ale vlastně nemůže, protože se tak dlouhý vlak nikam kvůli krátkým peronům nevejde (co se nevejde nemůže otvírat dveře). Tohle bylo kdysi před lety u vlaku 9302 jezdícím kapacitních důvodů trojmo, ale do Běchovic se nevešel, tam se nemohly otevírat dveře poslední soupravy, podobně o letních víkendech na 171, kde se posilovaly vlaky na 3×471, ale jedna souprava najela z ONJ na Smíchov, protože pro 3×471 byly určené koleje na HLN obsazené a na trati se zase do několika stanic / zastávek trojitá souprava = cca 240… Číst vice »
Není…ale pak se to nevejde k nástupišti…
Ale vejde. Kromě Holešovic zastávky, ale nad tou už se konečně stahují mračna (a pokud by pantery přišly dříve, než zastávka skončí, dá se to dočasně řešit omezením vystupování z jedné půlky vlaku).
Jakože když se do řady spojů nejde dostat do zdvojených elefantů, tak to půjde do zdvojených panterů? Ty jednotky tam budou jezdit mimo špičky, zdvojené tam nikdy nepojedou.
Na S4 skutečně žádné přeplněné zdvojené ešusy nejsou.
Píše se o nasazování i na Kolín..
Na R41. Což žádné zdvojené ešusy nejsou.
Na S4 budou jezdit do Kralup zdvojené, což je zhruba kapacita 1,5*471, místo současné 471. Dál za Kralupy samotný Panter bohatě stačí, možná ve špičce v úseku Lovosice – Ústí bude trochu plnější.
Na R41 nyní jezdí 4*Bdmtee + A, Bdmtee má sice oficiálně kapacitu 96 míst, ale reálně tak 62, takže Panter na náhradu stačí a případný zdvojený bude zásadní zvýšení kapacity, budou-li tak jezdit.
Dříve se hovořilo (i v oficiálních komunikačních kanálech pid) o nasazení na S7 místo „syslografů“, kde by ta kapacita taky zhruba odpovídala.
… a zásuvky. Co by si pán všechno představoval?
Tak ona 471 je už dosti vyžilé vozidlo. Problémová klimatizace, věčně nefunkční WC a další…
Asi otroka který by mu nosil bagáž… 😀
Praha a středočeský kraj už řeší náhradu elefantu…nebudou to pantery
jeste zajistila janoza becka a acka!
Znamená to, že v budoucnu bude jezdit R41 celodenně?
Měla by.
Z některých článků v minulosti jsem vyrozumněl, že Praha – Rudná – Beroun – Rakovník mají jezdit nové Pesy. Takže to už asi zase neplatí?
např.
https://pid.cz/praha-a-stredocesky-kraj-objednaji-nove-vlaky-na-kralupsko-a-berounsko/
Přečtěte si ten článek…
A proč právě Regiopantery?
Jestli to nebude tím, že SČK má jaksi smlouvu s ČD a ty mají rámcovku se Škodou.
Rámcová že škodou je pomalu vyčerpaná
Rámcová smlouva už je vyčerpaná
Tak se podívejte na termín a zkuste udělat úvahu, zda jsou tato vozidla součástí té rámcovky, nebo se jedná o úplně novou objednávku 🙂
Samozřejmě že jsou součástí té rámcovky ona vůbec ta zpráva je už více jak rok stará https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-a-praha-objednaji-u-cd-nove-vlaky-pro-kralupsko-a-berounsko-84299/
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-dalsich-31-regiopanteru-zamiri-na-sever-a-vychod-cech-99907/
OK. Vypadá to, že máte pravdu jak vy, tak předřečník.
Protože i u ČD panuje příliš velký nepotismus na to, aby po nejnovějších zkušenostech poslali Schadewerke…do záchoda…
Mafián Borecký se rozhodl dále ničit vlakovou dopravu v kraji. Tentokrát nasazením vlaků s malou kapacitou…
Ničit novými vlaky a výziskem nedostatkových 471 z nejslabší trati, kde jezdí, aby se mohlo posilovat na těch ostatních, kde ešusy chybí? Ničit tím, že souprava panterů má větší kapacitu než 471? No tak jo…
No ono těch Ešusů na ústí zase tolik netočí.. Spíš skoro nic. Nikde se nepíše o jaký typ Pantera se bude jednat, abyste věděl, jestli bude mít více míst než Elefant, nikde se taky nepíše, že budou jezdit zdvojené.
Netočí?!? Tak proč je v Ústí na hlavním nádraží vidím pokaždé, když tam jsem?!?
Jenom 18 obratů denně, co to je, že.
Že budou třívozové a budou Praha – Kralupy ve špičce jezdit zdvojené se oficiálně ví jen asi rok:
zdopravy .cz/stredocesky-kraj-a-praha-objednaji-u-cd-nove-vlaky-pro-kralupsko-a-berounsko-84299/
Naopak. Na S4 se povedele lépe plnit grafikon ve špičkách díky rozložení výměny cestujících širšími dveřmi a ve větším počtu. V pracovních dnech se bude od 6 do 20 hodin jezdit dvojmo.
Tam kde jezdila Regionova ted budou jezdit zdvojení Panteři? Kde se tam najednou tolik cestujících vykouzlilo?
A na kterých spojích během dne jezdí na S4 814?
Regionova na S4? Kdy?
Dejte si obklad na čelo. Ono třeba za Kralupama směrem na Ústí, to snížení kapacity přežijou. Pravda, kdyby ještě jezdil Lužec, tak by to nestačilo…😆
a kdyby se Lužec zadrátoval a nejlépe to ještě novým zvedacím mostem a tratí nejlépe na viaduktu se to protáhlo alespoň do Obříství, to by byl panečku hukot.
A mohla by jezdit i zvláštní turistická linka…od zavřeného dvořákova památníku v nelahozevsi do obdobně provozovaného památníku bédy smetany v obříství. a pak zase zpět do vraňan a další nově elektrifikovanou tratí do zlonic, kde je další dvořákův památník. už vidím ty davy turistů….
¨
Ty úvahy o baterkách a vodíku namísto zadrátpvání jsou fantastické!
Fantastické hovadiny, hlavně ten vodík.
V podcastu tu bylo řečeno, že zadrátovat kilometr tratě není nic drahého, cca 5-7 mio korun. Měli bychom drátovat v ČR tratě (jako z Klatov na Rudu, z Plzně do Chomutova, atd.) jako investici do budoucnosti namísto vodíku. A vodík nechat pro tratě jako Blatná Nepomuk, Březnice Rožmitál,…
A to je „napájení inclusive“?
Tak jednoduché to bohužel není.
Rožmitál je mrtvej. A na ten manipulák jednou za čas diesel nevadí.
Kdo tvrdí, že se nemůže místo I/19 natáhnout do Nezvěstic…
Co? Kdo? Ten manipulák?
Ta trať, která by pak vedla…odněkud někam…
To je snad vtip, ne?
Brdský úpatní tunel. 🙂
Matka příroda, která tam nadělala ty kopce.
5 – 7 milionů…to by šlo…
Kolik má 844 spotřebu?
Že bych si spočítal, za kolik let by se ten drát vyplatil…při nynějších cenách nafty…
Při nynějších a hlavně budoucích cenách elektřiny jaksi nikdy…
Nafta se přece jen celosvětově docela drží, není závislá na plynu, na rozdíl od elektřiny…
Až se utne drát do SRN, a bude kWh za 90 halířů, bude to někde jinde.
Ta spotřeba 844 je kolik?
Uvažujte realistické scénáře, ne fantasmagorie, prosím.
Že na něj reagujete. Ten nic jinýho neumí. 😀
Realistický scénář ale je, že se v uhelkách vyrobí o něco elektřiny méně, takže na vývoz bude jen minimum.
Elektřina taky není závislá na plynu, když se chce.
Musel byste započítat asi víc věcí než cenu nafty.
Že jo…asi tolik jako okružní tramvaj… 😀
https://mapy.cz/s/nadenemate
No a hned je jasné, že okružní tramvaj nikdy být nemůže, že to má tolik tunelů a problémů, že až metro.
Buď, a nebo by se to muselo vést místo dnešního městského okruhu s tím, že se ale dostaví ten vnější se zákazem vjíždět mimo IZS a zásobování do města.
Není třívozový panter málo na trasu Praha – Ústí? Nebo se zavede, že v Kralupech se bude trvale přestupovat?
Spíše spojovat a rozpojovat, pokud nebudou tři vozy málo i od Kralup na sever.
3 vozy budou bohatě stačti mezi Kralupami a Lovosicemi, dál do Ústí bude panter ve spičce zlo asi taky, ale možná tomu pomůžou špešné vlaky Žatec – Lovosice – Ústí
Od Nelahozevse do Hněvic je frekvence na motorák. Výhledově se počítá v plánu obslužnosti SČ kraje na S4 do Roudnice interval 60 celodenně, celotýdně.
Jakože by polovina spojů jezdila do Kralup a polovina do Roudnice?
Taky možnost…
Ano…v jakémkoliv případě se bude buď v Kralupech nebo Vraňanech přestupovat.
Jezdit do Ú. n. L s 471 je zbytečný luxus, obzvlášť k jejich vytížení.
Ne, přestupovat se nebude. Bude se z Prahy jezdit dvojmo a v Kralupech se bude rozpojovat, opačným směrem spojovat. Přestupovat bude muset v Kralupech jen ten, kdo si ve směru z Prahy případně sedne do špatné jednotky.
A při tom spojování budou smět cestující sedět uvnitř?
Proč by nemohli?
Přechod ze dvojených dvoupatrových jednotek 471 na jednopatrové Regioppantery na tratích se silnou frekvencí cestujících…
Tomu říkám zvyšování úrovně cestování. Rovnou se středočeši měli vytasit s regionovou nebo desirem.
Kde jsou na S4 a R41 zdvojené Elefanty? Na S4 jezdí Elefant sólo, plně využitý není a ten Panter má jen o 25 % míst méně.
Ano, ale celou větou v posledním voze dole, kam všichni na Masaryčce chodí. První vůz nahoře se sedí po dvou na čtyřce…
Možná by to bylo rozumnější ve čtyř nebo pětivozovém provedení. Je to ekonomičtější než spojovat dva třívozové a mrtvého místa (neobsazená stanoviště) je míň.
Což ovšem neřeší „gradient poptávky“, který nutně na 100 km dlouhém rameni existuje.
Humbuk…z Prahy do Kralup snad, dál je to tak akorát na nějaký Talent nebo Desiro..
A musí se řešit?
Nebylo. Poptávka za Kralupy dost kolísá a za Nelahozevsí se veze zhruba dvacetina toho, co mezi Libčicemi a Prahou. Nákladově by vyšlo mnohem dráž tahání pětivozovky se vzduchem než rozpojování. V Ústeckém kraji kapacitně problém nebude, navíc od prosince Lovosice a Ústí posílí nová linka ze Žatce do Ústí přes Lovosice v poloze pár minut před osobákem.
Nemá se příští rok dělat Lovosice – Ústí? To jsem zvědavý, jak to tam chtějí všechno narvat.
No špička… Spíše dva, tři spoje ráno do Prahy a to z Kralup vyjíždí spíše poloprázdné. Plní se to až za Libčicemi. Odpoledne z Prahy jsou taky některé vlaky obsazenější. Ale ani u 9607, 9611, 9613 a 9615 do Prahy nedostaneme na 75% kapacity. Že lidi radši stojí, než aby někomu sundali bágl ze sedačky nebo že by nejraději čtyřku pro sebe je jejich boj. Kolem poledne nebo po osmé večer jsou to nižší desítky kusů, po desáté večer i z Prahy to jsou nízké počty, leckdy se veze na 9664 i méně lidí, než vedle nqs na Masně stojící… Číst vice »
Dělat pořádek s batohy na sedačkách a nabízet cestujícím volná místa k sezení by ovšem měli průvodčí, ne že ať jje to jejich boj …
Ne, průvodčí opravdu není od toho, aby v poloprázdném vlaku buzeroval lidi, kteří mají batoh na sedačce. Dotyčná osoba si sedne tam, kde je místo. Průvodčí, vlakvedoucí není opatrovník. Zákaznický přístup vocamcaď pocamcaď.
Za bágl na sedačce má vypsat pokutu a vůbec se s dotyčným nebavit.
Proč pokutu? Prostě druhou jízdenku
a proč jako? když je vůz prázdnej, tak proč by nejel batoh na sedačce. neviděl jsem ještě, že by bágl po požádání si dotčený nepřesunul…
Když je vůz prázdný, tak souhlas, průvodčí může upozornit nebo ignorovat.
A totéž za kolo!
Jo, kolo se v různých tarifech různě řeší. 🙂
a proč? když je vlak prázdnej?
mimochodem, pokud je někdo tak plachý, že raději stojí než aby si řekl o uvolnění místa, jeho boj.
Než blbě sedět, to radši budu rozumně stát. A příště pojedu autem. Takže ano, výhradně můj boj…
To v příměstském vlaku nejde, resp. to nevyřeší všechny cestující. Shodou okolností cestuji hlavně na diskutované S4 a s uvolněním místa od batohu „na vyžádání“ jsem nikdy neměl problém.
Nabízení míst průvodčím? Tak snad máme pusu… Fakt se nedá stihnout všechno a pro všechny.
To co říkáte je nesmysl, jezdil jsem s tím ve špičce z Řeže do Prahy a nebylo místo na sezení ani na schodech natož na sedačce. Pokud to bylo 75% kapacity, tak se pak nedivím, že lidé raději jezdí autem než někdy zažít vlak na 100% kapacity.
Já taky jezdím z Řeže do Prahy (už dlouho), ale nějaké místo k sezení na sedačce se vždy najde.
Linky končící na Masaryčce mívají přeplněný první vůz, málokdo nastoupí tak, aby po výstupu musel jít přes celé nástupiště.
Možná by neuškodilo zkulturnění výstupu k Hybernské a ke Florentinu.
Jak možná? To už je přeci v běhu.
Furt tam jezdí vždy sólo. Pantery mají jezdit ve špičce zdvojeně, takže kapacita určitě nebude problém. Neznám tedy sice přesné plány a možnosti z pohledu kapacity trati, ale je taky dost možné, že se tam (alespoň během největší špičky) navíc zavedou vložené spoje, takže by tam jezdily 4 páry spojů za hodinu místo 2.
Kde na trati 091 jezdí zdvojené 471?
Nejspíš jako náhrada za R 😀
Taková rada: nejprve si přečíst článek, pak si udělat kafe a pak teprve komentovat.
Proč nevypíše kraj soutěž na některé linky již nyní. Získal by alespoň přehled o tom, jaké jsou ceny na trhu a co je možného pořídit u výrobců.
Na to nepotřebuje přímo soutěž ale tržní konsultaci.
Dnešní cena nebude za půl roku, možná dříve, platit ….
Inflace se dá ošetřit, v nabídce i ve smlouvě.
Inflace jo, trakční energie také. Skoky cen oceli, hliníku, čipů atd. těžko.
Panterů není nikdy dost. Nové dmu ..takže saryky.
Panterů je vždycky moc.
Potřeba jsou EMU od nějaké spolehlivé firmy – Siemens, Bombardier, Stadler, Pesa…
Škodovku nebrat – na kolech ani na kolejích!
A kdyby náhodou tak spolehlivé nebyly, tak není vše ztraceno – jen Desir ML jezdí 215 jednotek, takže náhradní díly nebudou problém…
No pokud jsou údaje na wikipedii aktuální, tak Regiopanterů (objednaných + dodaných) je 256. Náhradní díly budou tedy ještě menší problém…
Akorát jejich cena nebude zrovna malá.
Objednaných. Těch 215 desir je v provozu… 😀
No zrovna spolehlivá firma vyrábějící EMU a Pesa mi tedy nejde vůbec dohromady, ještě daleko méně než třeba zrovna Škoda Transportation.