Středočeský kraj chce vybavit autobusy zařízením pro přednost na křižovatkách
Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID
Výbavu má dost celkem 400 autobusů, které zajíždějí do Prahy.
A když budeš druhý za idiotem, co tam vjet neumí…… Jsi tam, kde jsi byl.
Bude za to nekde trestne pravne zodpovedny z vedeni Kraje, ze ta zakazka je mnohonasobne predrazena? Kolik za to dava DPP na vozidlo . Nevite to nahodou nekdo? Takovy efekt pro cestujici to mit nebude. By se za to dalo koupit rovnou treba 25 novych autobusu, ktere by mohly posilit provoz na paternich linkach PID.
Ta informace o tom,že preference funguje jenom u vozidel DP je mylná.U ČSAD Kladno jsou preferenční vysílače na autobusech namontované taky a třeba semafory na Zličíně na to reagují.
Jsem jediný, komu přijde zvláštní, že jeden kraj si vymáhá přednost pro autobusy své ZDO na území kraje jiného…?
ona je tam vnitropražská přeprava vyloučena?
Jste, zejména znáte-li dosah PID
Princip zařízení je jednoduchý, ale přesto mi jednoduchým vydělením ceny počtem autobusů vychází neuvěřitelná cifra 327 000 na kus
Proč myslíte, že to odklepli ? Aby ulehčili středočechům cestování do Prahy ? To určitě ne. Dále by mne třeba zajímalo , zda jde v případě potřeby zařízení z jednoho busu demontovat a do druhého jej namontovat.
Ona ta technologie nebude jen v autobuse…
MHD stejně nikdy atraktivní nebude
Zato Jančura, to je nedostižně atraktivní firma garantující dokonalou dopravu, že …
Ano, přesně tak
Ten váš pravopis… Dnes už ve druhém článku a hned v nadpise… Ostuda.
Takové řešení narazí na prvního cizince. Vlastně první cizinec narazí do autobusu.
A co tak povolit v Ostravě pro busy průjezd kruháčem v protisměru? To by vás psal celý svět.
A ještě jeden dovětek… jaký bude výsledek, když autobusy PID dostanou tuto skříňku , autobusy MHD taktéž , případně tramvaje taktéž . Nebudeme tam , co jsme dnes ?
to neříkejte, ještě by někdo mohl říci něco podobného o ETCS… 😀
Kdyby to měli i chodci a osobní auta, tak hlavní přínos pro semafor je, že dříve má informací „blížím se ze směru A, budu chtít odbočit do B“ (což MHD bus odešle třeba při odjezdu ze zastávky).
O chodci semafor ví, až když zmáčkne tlačítko. (Tudíž i kdyby programátor dal chodcům přednost před vším, tak blížící se chodec má červenou.)
to byste musel mít nějak označená ta vozidla, že se jedná o VHD, aby bylo zřejmé, koho se přednost týká. Kromě toho je dost nelogické, aby některá vozidla při vjezdu na kruhový objezd měla přednost (VHD) a jiná ne. Navíc si představte situaci, že jedete po kruhovém objezdu s tím, že očekáváte, že máte přednost a najednou před vámi někdo začne brzdit, protože pouští autobus.
Byt pripraven na to, ze auto pred vama zacne brzdit, je potreba byt furt. Co kdyz mu nekdo tu prednost proste neda. Nebo mu do cesty vbehne zvire nebo dite…
Pouštění kohokoli na kruhák je koledování si o deadlock.
Když už, tak před kruhákem z každého směru dvoustavový semafor. Žlutá=dávej přednost. Červená=stůj. Když se autobus přihásí při odjezdu ze zastávky před kruhákem, dostanou ostatní směry červenou. Ale neznám moc kruháků, kde by to mělo praktický přínos.
Spíše u OC Chodov pravidelně pomáhá, že hodně řidičů neumí použít levý pruh kruháče, takže levé pruhy před kruhákem fungují jako neofiko buspruh. 🙂
Zajímavé. Ještě aby na to křižovatky ráčily reagovat. Vím o mnoha, která autobus zaregistrují (rozsvítí se předvolba), ale stejně mu hodí před nosem červenou (a to je na hlavní, takže žádné brždění autoprovozu).
On vyhodnocuje i polohu podle jízdního řádu. Jsi brzo, zpomalím tě, máš zpoždění, urychlím…
Jak zpomalí? 😀
Busu s náskokem prostě preferenci nedat počká si jako auto. 😀 , ale jestli se trefí(třeba do zelené vlny) tak ho nezdržovat, počká si na zastávce.
No ano to vím, ale třeba křižovatku na kterou koukám denně, ta zastavuje cokoliv. I zpožděné autobusy. I uprostřed noci mu často hodí červenou před nosem ač je přihlášen. Není moc vidět, že by křižovatka vyšla z cyklu. Kromě toho má i tupé rízení tlačítek chodců, když ho zmáčknete těsně po té co vám mělo padnou volno, tak přestože paralelní směr má volno snad ještě 2 minuty (takže nic kolizního a času spousta), tak vám volno nedá a nechá vás tam vykysat přes celé kolečko programu.
která je to křižovatka?
Příliš mnoho jednoválců…
Kdyby radši udělali zelené vlny. Tím se preferují všichni. Ale nevím skoro o žádném místě, kde by fungovala.
Zelená vlna je červená vlna pro MHD, protože zastávky.
🤷🏼♂️🤷🏼♂️🤷🏼♂️🤷🏼♂️
Dobrá volovina. Zelená vlna pomůže samozřejmě i těm autobusům. Jde o to, aby se nemarnil čas pro všechny. Teď často čeká štrůdl na hlavním tahu a z bočních ulic nic nejede.
V Praze jsou semafory schválně nastaveny tak, aby jste neprojel na zelenou více než dva za sebou následující. Praha nechce plynulou, ale klidnou dopravu.
Mohl by se prosím někdo znalejší vyjádřit k ceně? 130,8 mio vychází na 327 tisíc na jeden bus, což mi přijde naprosto absurdní, pokud má jít – pokud tomu správně rozumím – pouze o osazení nějaké palubní jednotky. Co jsem přehlédl?
provizi? 🙂
Třetina ceny chytré lavičky. Řekl bych, že to odpovídá. 🙂
Také mi přijde divné, že to je, podobně jako zabezpečení přejezdů nebo ETCS, řádově mnohonásobně dražší než např. mobilní telefony. Jistě, je tu nevýhoda, že jde o řádově menší série, ale i tak …. .
Vybavení té křižovatky přijímačem a úpravu řídících obvodů? Zaplatit zaměstnance, kteří to provedou?
křižovatky jsou již vybavené, jedná se o dovybavení vozidel. co dál?
Opravdu všechny světelné křižovatky v Praze umí preferenci autobusů?
ne, proč?
skoro všechny, kde se pohybuje MHD.
Hardwarově většina křižovatek má přijímač. Softwarově ne vždycky se se semafor chová rozumně, často nechá autobus čekat déle než by čekal bez preference, občas dokonce autobus čeká déle než by čekal při vypnutém semaforu (zejména v noci).
Tohle by se mělo řešit – nestavět je?
kruhové objezdy jsou mnohem lepší než stykové křižovatky, ale jestli jsou řidiči idioti, tak je úplně jedno, jaká tam je křižovatka
Sníží spotřebu paliva busu na úkor ostatních vozidel. Je to v celkovém pohledu účelné?
Primárně nejde o palivo, ale o atraktivitu VHD. A část ostatních vozidel se sveze s busem. Celková potřeba paliva „za křižovatku“ bude stejna, jen se jinak rozloží po dotčených vozidlech.
Celková spotřeba by mohla vyjít menší i větší, jako obecně u každého zásahu do cyklu semaforu.
Větší bude, pokud se budou dělat kraviny typu nevypínání na noc,
zastavení auta na prázdné křižovatce, ignorace motorky(červená dokud se vedle ní nezařadí jiné auto),
zákaz odbočení doprava (někde by šlo dát plechové zelené šipky. Někde by mohl být připojovák, na Opatovská => Chilská není důvod k semaforu)
… A další zdržovačky které jsou v oblibě.
Stejně to za chvíli přebarví do toho de*ilního schématu…
A souvislost s článkem to má jakou?
Schéma navržené Steinerivým kámošem, aby bylo za co utrácet, nemá podporu Kraje a je v rozporu s manuálem PIDu.
Není to zbytečné ? Není to poslední „malá domů“ ? Vždyť všechny příměstské autobusy končí na kraji Prahy. A kolik těch světelných křižovatek v Praze projedou ?
Tak třeba linky z Kobylis směr Zdiby projíždějí 3 křižovatky a jeden přechod (nevím, jestli je zapojen do preference). Z Ladvi směr Libeznice jsou dvě křižovatky. Podle me je to dobra akce, když to křižovatky umožňují, měly by to busy využívat.
A nebylo by levnější ty dvě křižovatky doplnit kamerami, které rozpoznají autobus?
Smíchovské nádraží, Dejvickou nebo Budějovickou bych za kraj Prahy rozhodně nepovažoval.
Tak za širší okraj města 😂
Jde o počet světelných křižovatek.
„Kulaťák“ (Dejvická) je z pohledu příměstských linek teď už naprostý okraj města, protože ty už tam jezdí jen z Podbaby – i tam ale na trase dvě dost nepříjemná místa jsou, a to jednak křižovatka ulice Jugoslávských partyzánů se Zelenou ulicí, ale především křižovatka dole u Kauflandu (zastávka Nádraží Podbaba), jejíž cyklus je příšerně dlouhý (protože komplikovaný): zejména kvůli zajištění lepších možností přestupů z autobusů na tramvaje (ve směru do centra) by bylo třeba zajistit řádnou preferenci autobusů MHD + PID právě ve směru do města, aby nemusely stát často až skoro 2 minuty před tou křižovatkou.
no třeba od Uhríněvsi na Háje je ten kraj Prahy ještě sakra dlouhej. I když nevím kolik je zrovna tam preferovaných křižovatek.
Taky máte v Praze řadu linek 300, které jsou příměstské jen tak z 5% či 10% trasy, ale reálně fungují jako městské. Typicky třeba linka 302, která do Přezletic (vybrané spoje zbytečně vedeny do Veleně). Hlavní přepravní výkony má na území Prahy. Dokud jezdila shodnou trasu po Praze jako 185, tak byl rozdíl v dojezdu na Letňany běžně i 2-3 minuty a další minuty navíc naběhly při dojezdu na Českomoravskou.
Rada jich zajizdi celkem hluboko do Prahy, taky by se dala ta technologie instalovat i v dalsich obcich v kraji, semafory nejsou jen v Praze. Treba uz i nekde mimo Prahu v kraji je.
Otazkou je samozrejme jestli to neni silne predrazeny. To by u konciciho vedeni kraje asi malokoho prekvapilo.
„Není to zbytečné ? Není to poslední „malá domů“ ?“ „Poslední malá domů“ to velice pravděpodobně je (především pro vybrané větší dopravce), ale zbytečné by to teoreticky být nemuselo, kdyby toho vybavení bylo možno využít i mimo Prahu v dalších středočeských městech, kde jsou na trasách autobusových linek nainstalovány také nějaké semafory v počtu větším než úplně minimálním (což platí pochopitelně především pro Kladno) – pak by byla i ta „poslední malá domů“ odpustitelná, protože získaný užitek pro VHD by byl větší. Autor textu se ovšem vůbec nezabýval i tím, zda je konstrukční princip „systému aktivní preference“ používaný v Praze… Číst vice »
Protože jsme v Čechách na Moravě a ve Slezsku, tak předpokládám každé město jiný systém…