Středočeský kraj a doprava: dva náměstci, více parkovišť i aplikace na děravé silnice
Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy
Dopravu v největším kraji si rozdělí dva náměstci, jeden se bude věnovat infrastruktuře, druhý veřejné dopravě.
Středočeský kraj je bohužel jeden z mála krajů, kde se nemusíme bát o nedodržení těchto slibů.
Současný stav parkovišť u železničních koridorů mě nepřestává fascinovat: https://mapy.cz/s/nufusatusu
Zrovna tady jsou zastávky v polích blízko státní silnice, ale zaparkovat se tam rozumně nikde nedá.
A jestlipak bude realizováno P+R v Dubenci, prý už zbývá jen domyslet, jak tam dostat koleje. 😀
Amen! ODS a TOP 09 už jsme tam měli a všichni víme, že to vůbec nezvládli.
Krajská silnice v Odoleně Vodě se opravuje až po 20 letech za hejtmanky Jermanové z hnutí ANO. Obávám se, že teď půjde zase vše do starých kolejích. ODS a TOP 09 jsme tu již měli a za jejich vládnutí šlo vše do háje a zlepšilo se to až za Jermanové (ANO). Škoda.
Velmi kvalitní růžové brýle.
Tyhle dva body nevypadají špatně, jsem zvědavý, jak se s tím poperou. Dosud pole neorané.
• Zajistíme revizi bezpečnosti krajských silnic, upravíme místa častých dopravních nehod…
• Při výstavbě a rekonstrukcích krajských silnic zohledníme specifické potřeby, požadavky na bezpečnost a priority řidičů motocyklů a cyklistů.
Papír toho snese…
„Zajistíme revizi bezpečnosti krajských silnic“
To se dělá už přinejmenším 20 roků. Někdy úspěšně, někdy méně. Často to skončí osazením cedule a šlus.
Pár pozitivních příkladů by se našlo, ale skutečná priorita pro žádnou politickou garnituru to nebyla. Přitom bezpečnost provozu se týká každého voliče.
https://www.google.com/maps/@50.6224972,15.5052309,3a,75y,104.54h,82.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sY808V1Jp0PNCk7orZSxjzA!2e0!7i16384!8i8192
Budeme dělat nejet to, co stejně musíme, ale i to, co slíbíme? A kdyby to neslíbili, tak by to nedělali?
A co dostavba D3??
Dálnice nestaví kraj
To je jasné. Ale leccos může podpořit, předjednat, usnadnit…
To samé je to s železnicí, kraj by měl aktivně přistupovat jak k objednávkám MD, tak k opravám a stavbám Správy železnic.
Ve SČK se nejedná o dostavbu, ale o zahájení výstavby. V současnosti je na území kraje 1 km dálnice D3, a sice od km 63 po exit 62.
Slibem nezarmoutíš, politiku 🙂
No to si teda kladou velké cíle 🙂
Zvlášť když už za jejich vedení, PID odkloní většinu autobusových spojů z nového autobusového nádraží v Berouně. Co kdyby chtěl někdo přestoupit z vlaku na autobus, nebo z autobusu na vlak. No tak se projde skoro 1,5km . No a o integrované dopravě mezi okresními městy Příbram a Beroun, radši nemluvě. Ve všední den v ranní špičce, nejede žádný spoj do Zdic, ani do Berouna pouhých 140min, ještě že to není regionální trať, tam by jel jeden vlak ráno a druhý zpátky večer. 🙁
Uź za jejich vedení? Není na taková prohlášení trochu brzo? Jak dlouho dopředu je ta změna připravovaná a vyhlašovaná? To to měli zničehonic stopnout z hodiny na hodinu hned, jak po volbách nastoupili a vůbec dohodli koalici?
To je ten problém s dopravou. Myslíte si, že cestující bude nadávat na předchozí vedení, když to doteď jezdilo a jen nastoupí nové vedení, tak se to změní.
Je pořád víc jak měsíc na změnu.
… Prostřednictvím … aplikace bude moci každý občan ohlásit nedostatky v dopravní infrastruktuře (výmoly, … -> to existuje pro celou republiku. Jmenuje se (jak jinak) vymoly.cz
Ale výmoly.cz nejsou úplně projekt jednotlivých správců silnic, zdají se mi takové prapodivné. V Brně na to máme apku Brňáci pro Brno, věřím, že Středočeský kraj chce něco podobného
Systémy evidence závad, které jsou na správcích nezávislé, mají své výhody, že správce těch zařízení (silnic) nemůže nevyřešené závady stornovat, zametat pod stůl, označovat je jako vyřešené, i když vyřešené nejsou, jako to s oblibou dělají některé obce. Největší ostuda je bohužel Praha – magistrát i TSK – kde jakákoliv hlášení padají do černé díry a neexistuje žádná on-line mapa ani přehled stavu řešení. Když jsem jim před pár týdny nahlásil, že na Malostranské není odstraněno vodorovn značení zrušených autobusových zastávek, tak mi odepsali, že teď v zimě prý odstraňovat vodorovné značení nejde a proto to odložili na jaro. Chápu,… Číst vice »
Středočeský kraj už má aplikaci tři roky. Sice jen webová, ale pro mobil optimalizovaná. Jde o modifikaci „hlášení závad“ od firmy T-Mapy, kterou používá spousta obcí a měst.
https://hlaseni.tmapy.cz/#1000010
Myslím, že by bylo snažší a jednodušší hlásit, které úseky jsou ok:-)
Chybí mi aplikace na hlášení chybného/nesmyslného/zmatečného dopravního značení…
a nadbytečného dopravního značení…
Prosazování vodíku v dopravě je známkou idiocie, nebo snahou průměrně inteligentních loutek co nejrychleji předlužit stát či kraj.
Hlavně pořádně hrábnout a dokončit integraci kraje do PID. Po těch srpnových integracích to vypadá, že si zase dáváme půl roku pauzu, takové Kolínsko už je odsunuté na první pololetí 2021. Stále chybějící velké regiony typu Mladoboleslavska pro jistotu ještě vůbec nejsou naplánované…
Všechno plánované je, ale současná koalice to sunula před sebou, protože nechtěla dělat rozhodnutí, když by šla stejně od válu. To srpnový mecheche byl jen předvolební tahák. Potřebuje se jen bouchnout do stolu a říct termín a Mladoboleslavsko bude raz dva.
„…při striktním zachování principu technologické neutrality. Podpoříme výstavbu dobíjecích stanic pro elektromobily a vodíkových čerpacích stanic.“
A tomu se, milí žáci, říká oxymoron.
A co je to ta technologická neutralita?
Vyznívá to tak, že by neměli politicky/filosoficky upřednostňovat konkrétní technologie. Což okamžitě popírají.
A nešlo spíš o dodavatele vybrané technologie?
Zkusil jsem vygooglit, používá se to v obou kontextech.
Pokud to neupřesnili, jedná se asi spíš o frázi než o prioritní bod programu.
A nebo to znamená, že na těch nabíječkách budou standardní konektory, který můžou používat výrobci všech druhů elektromobilů a ne nějaké proprietární, na kterých by se daly dobíjet jen určité značky. Podobně pro vodíkovou čerpačku – pokud možno standardní rozhraní, ne systém navázanej na jednoho výrobce… Ony jak jsou to technologie, který se teprve rozšiřujou, má to holt tyto problémy.
Možná by stačilo nevynechat první půlku textu, ono by to pak dávalo smysl. Technologická neutralita se má týkat přechodu hromadné dopravy z fosilních paliv na paliva ekologická (= nebudou ve výběrovém řízení dopravci předepisovat, jakou technologii má používat).
Bude se vám to hodit u didaktického testu z českého jazyka…
Ukladam prispevek. Sejdeme se za 4 roky zde a tesim se na ten obchvat Kralup
„Zajistíme mobilní aplikaci, která cestujícím zlepší a usnadní cestování, nabídne aktuální informace o návaznosti spojů a výlukách“
Mám pocit, že tato aplikace už existuje a jmenuje se PID Lítačka. Co tedy chtějí zajišťovat? Vylepšit na druhou stranu určitě lze.
Stejně tak nové spojení D7 a D8 již existuje a to u Velvar.
To je sice pravda, ale v citovaném případě jim jde asi spíše o nějakou modernější podobu „stojedničky““ v úseku mezi D7 a D8 a zklidnění současné šílené (tranzitní) dopravy v Kralupech nad Vltavou.
Ano je smutné když nové krajské zastupitelstvo vydá program v nemž je několik bodů které chce vyvýjet, a ono to vlastně už dávno funguje.
To je videt že dotyční vůbec nemají přehled.
Viz aplikace Lítačka už funguje a po integraci zbytku kraje bude fungovat všude.
To samé platba kartou v prostředcích veřejné dopravy je v PID už dávno stadartem a po rozšíření integrace tedy bude fungovat automaticky všude..
Nové vedení kraje bude chtít především dokázat, že je lepší než to staré v čele s Jermanovou. Podotýkám, že se Jermanové nechci zastávat, její přešlapy se omluvit nedají. Ale přijde mi, že ta snaha být lepší než ona je až komická a křečovitá.
Já novému vedení Středočeského kraje zatím fandím.
Nicméně toto programové prohlášení je pro mě celkem zklamání.
Snad si dotyční radní pro dopravu rychle dostudují, co v kraji jenž mají řídit už mají a co ještě ne.
Vidím to podobně. Zdá se, že tu veřejnou dopravu nikdo cíleně neměl jako téma a na pana Boreckého tak nějak zbyla. Podle volebních výsledků a toho, jak to v Úvalech vypadá, se zdá být dobrý starosta, jako téma si dal školství. Tak snad se chytne, profesně je to právník, což nemusí být na škodu. Každopádně je fajn, že to portfolio doprava rozdělili na dvě, to by mohlo ostatní kraje inspirovat.
Je to k smíchu, aplikace existuje, platba kartou i WiFi ve vlacích je v procesu… jsem fanoušek nového vedení, ale tohle na mne působí mírně populisticky. Teda potřeba to samozřejmě je, ale jak už zde padlo, čekal bych trochu víc a ne jen opakovat to, co už běží nebo bylo v minulosti několikrát řečeno. 🙂
A ta integrace celýho kraje do PID je prakticky hotová samozřejmost a zbejvaj poslední drobky, kde už je navíc třeba většina práce odvedená a čeká se jen na datum přehození, nebo chybí významný části a bude na tom ještě dost práce?
Z velkých celků chybí ještě většina okresu Mladá Boleslav.
Potom snad už jen závěrečná část jižního Příbramska a Vlašimsko.
Vše ostatní je snad už ve finální fázy připrav ke spuštění.
Ještě tedy vlastně taky není veřeně rozpracována východní část Kutnohorska směrem k hranici s Vysočinou.
Jestli dobře koukám, tak (co se týká autobusů) značné části 4 okresů ze 12 (Benešov, Kutná Hora, Mladá Boleslav a Příbram, tedy těch větších) … odhadem podle mapy se mi to zdá ještě přes třetinu území.
To ano, ale určitě už dávno není jiná cesta, než zaitegrovat celý kraj do PID.
A tím pádem tam bude ta aplikace i placení kartou.
Aby Středočeský kraj vyvýjel další svou aplikaci je absolutní nesmysl.
Lítačka je podle mě nejlepší dopravní aplikace spolecně mujvlak co znám. Samozřejmě se může dále zdokonalovat.
Naproti tomu Jihomoravský Poseidon je nepovedený paskvil.
Aplikace Lítačka je super a dokonce v ní jsou i u (většiny) autobusů reálné informace o zpoždění. Tohle se povedlo.
Lítačka je opravdu super. Ale je pořád dost věcí, co neumí. Třeba snadné listování mezi předchozími a následujícími spoji. Nebo inteligentní volbu mezi vlakem a autobusem na obdobné trase. A hodila by se v ní i nějaká virtuální peněženka, aby byly platby jízdenek rychlejší (a spolehlivější – tak 30 % nákupů mi skončilo neúspěšně).
Kéž by se Stč.k. zapojil do vývoje a pomohl Lítačku doladit.
Přesně tak Lítačce chybí virtuální peněženka, což umožňovala i dosud funkční karta pro SID a MHD Příbram.