Nevíte, jak je to s viadukty v Sázavě? Měly se dělat už společně s předchozím úsekem, ale (to vím jen z doslechu) kvůli špatnému geologickému průzkumu se musela celá rekonstrukce odložit. Resp. byla opravena jen spodní část kamenného viaduktu v ulici Růžová a vedlejší viadukt vyměněn nebyl.
Sova
11 měsíců
Pořád je na jejich poměry dobré, že o tom aspoň přemýšleli a nehodili to do hlavní turistické sezóny…
xyz
11 měsíců
Skutečnou stabilizaci JŘ (viz tento údaj v proklamacích Dobré správy) s ohledem na loňské posuny poloh na t-220/221 by přinesly jen takové úpravy, které umožní přesun křižování v X:30 h ze Samechova do Hvězdonic.
K ničemu takovému ale nedojde (?).
Kuba2
11 měsíců
To jsem opravdu zvědav, jak chtějí zvýšit rychlost na 5,4 km trati bez rekonstrukce zabzař (o které se článek ani stránky SŽ nezmiňují), když nyní je tam rychlost nižší než 60 km/h pouze na 1,7 km a se současnou zábrzdnou vzdáleností 400 metrů se nad 60 jít nedá. Nebo tam za poslední rok vykvetlo tolik pomalých? Čerpám z loňských TTP.
Tom
11 měsíců
Proč opravovat? Kolem vede dálnice,nebo rychlostní silnice !
Kolem této trati žádná silnice nevede. Mezi Zlenicemi a Hvězdonicemi vede jen trať a stezka pro pěší. Do Plužin vedou jen nezpevněné účelové komunikace. Tuhle trať prostě silniční dopravou nahradit nelze a NAD tak bude nejspíše dost složitá a bude muset jezdit několik linek.
Plužiny jsou ovšem chatová / zahrádkářská osada a kdo tam bydlí trvale, tak tam stejně asi nejezdí výhradně vlakem. Stejně jako tam asi nejezdí popelářský, hasičský, sanitní, poštovní či hovnocucový šukafon. Jako 1:1 tady samozřejmě náhrada po silnici není, ostatně to není ani na dolním Pacifiku, tam se NAD taky řeší několika linkama. To neznamená že by to nešlo rozumně organizovat návozy jiným směrem. Ještě tak do Chocerad a Vlkovce to vychází možná o pár minut lépe pro vlak do Čerčan než po silnici, Samechov je úplně mimo stejnojmennou vesnici a od Stříbrné Skalice je už obsluha i linkou 382.… Číst vice »
V Plužinách žije již několik rodin trvale. Cesta tam bývá občas uzavřená (spory s majitelem) a část roku nesjízdná. Pak zbývá už jen vlak, nebo pramice. Místní to tak řeší při výlukách, auto na protějším břehu a pramicí přes řeku.
Samechov je i část vilek pod nádražím, jinak obec u skláren je Růženín a i tam bydlí lidi. Samechovští z obce využívají zastávku Stříbrná Skalice, je to pro ně blíže.
K čemu je linka 382 těm co jezdí do Benešova? To jako mají přestupovat na vlak v Říčanech?
Jo? A mezi Lštěním a outdoor centrem u Bořka vede ta cyklostezka kde prosím? Ano, tím lesem se to projéct dá, není-li moc rozbahněno, ovšem pro děti nebo croozer už to sláva není.
Stejně tak jako ta cesta lépe řečeno tankodrom přes osadu Kloučka z Chocerad do Skalice….
Je to o tom, že když se tomu dá honosná cizojazyčná nálepka hned to má jiný zvuk. My co to tam známe a pamatujeme ono místo když tam nebylo chatek jen 6, ale 10 na to máme svůj názor.
Silnice je nepostradatelná. Bez ní vám nepřijedou popeláři, záchranáři, hasiči… Naopak bez železnice se dá fungovat bez sebemenšího problému jak dosvědčí obyvatelé většiny obcí (nejen) v ČR kam koleje nevedou.
Zatím je celá obnova úplně příšerná fraška hlavně v nejdůležitějším, nejvytíženějším a nejsmysluplnějším úseku Praha – Vrané – Čerčany! Nesmyslně se to dělá na části a tak jsou tam neustále každoroční výluky zrovna když tam jezdí nejvíc lidí. Co je ale nejhorší je že nedošlo k tomu nejdůležitějšímu tj. zkrácení jízdních dob a i zjednodušení odjezdu na stejné časy! Navíc tam stále jezdí ty nejhorší Regionovy které byly jinde vyřazené místo nových vlaku s krotím zrychlením a rychlejším zastavením. Pokud by Praha hl. n. – Kamenný přívoz bylo pod hodinu nebo 50 minut tak vlak začne konkurovat autu. Dále chybí… Číst vice »
Mě osobně chybí zejména zdvojkolejnění tratě v úseku Praha-Komořany – Praha-Braník spojené s elektrizací, opravdu by mě zajímalo, na co se tam čeká, protože kolem mezitím bují výstavba domů a jakékoliv práce na železnici se tím stávají obtížnější a nebudu se divit ani snahám místních je blokovat. Jde mi o to položit tam základ skutečnému modernímu S-Bahnu, rozvoj města to bude potřebovat a tohle je způsob, jak dostat lidi z aut do vlaků s tím, že jim skutečně nabídne zajímavou alternativu.
Tomáš Záruba
11 měsíců
No tak pokud by fakt brali ohled na ty turisty, bylo by to tak o měsíc dříve. Tady nejsme na horách, aby nešlo pracovat od začátku března.
Obzvláště když ta samá Dobrá správa bude právě od začátku března pilně pracovat na „nickolejném provozu“ v poněkud vyšších partiích – mezi Křižanovem a Vlkovem.
Zřejmě to tak bude tím, že objem prací, který je násobně vyšší než při obnově části Pacifiku, nepůjde realizovat v kratší době – posunout termín později. Reko 2 mezistaničních kolejí, reko. 2 zastávek (zejména Osová Bítýška bude zcela jinak), odřez skály u Křižanova pro zmírnění oblouku, trakce, a přestavba celé stanice Vlkov + zřízení nové zastávky Vlkov blíže k obci. Pokud bylo ve výčtu něco opomenuto, prosím o doplnění.
Bezstyková kolej se upíná při teplotě 17-23 °C. Pokud je chladněji, dají se kolejnice prodloužit ohřevem, nebo napínáním. Svařovat tak můžete podle zvolené technologie od -10°C, resp. -3°C. Naopak když je teplota vyšší, musíte čekat na ochlazení.
Jenže ohřívání znamená náklady navíc. Vemte taky v potaz, že to je zařezané údolí a tudíž někde i mrazová kotlina.
Nahoře na kopečku je dubnu na tričko, ale dole u potoka na severním svahu leží sníh. Takhle to znám odjinud, rovněž údolí ve směru východ-západ.
Národní přírodní rezervace Ve Studeném, název mluví za vše, to jen k těm teplotám. Okolo vše kvete a tady mrzne. Je to u kolejí mezi Stříbrnou Skalicí a Plužinami.
A není správné svařovat koleje ve střední délce a tedy teplotě, aby se z ní smršťovaly mrazem a teplep roztahovaly?
Při čemž střední teplota by mohla být v dubnu. a zde navrhovaným posunutím výluky plánované na duben až 31.květen o měsíc dříve = na březen až duben jistě ke svařování nových kolejnic dojde před koncem té výluky a nikoliv na jejím začátku, kdy je potřeba prvně odstranit stávající kolejivo!
Takže mají dělat zemní práce prosinec-duben a čistit štěrkové lože i se sněhem.
V Krkonoších bývá i do května!
Sázava protéká Krkonošemi?
A v Tatrách i v srpnu, že. 😉
Nevíte, jak je to s viadukty v Sázavě? Měly se dělat už společně s předchozím úsekem, ale (to vím jen z doslechu) kvůli špatnému geologickému průzkumu se musela celá rekonstrukce odložit. Resp. byla opravena jen spodní část kamenného viaduktu v ulici Růžová a vedlejší viadukt vyměněn nebyl.
Pořád je na jejich poměry dobré, že o tom aspoň přemýšleli a nehodili to do hlavní turistické sezóny…
Skutečnou stabilizaci JŘ (viz tento údaj v proklamacích Dobré správy) s ohledem na loňské posuny poloh na t-220/221 by přinesly jen takové úpravy, které umožní přesun křižování v X:30 h ze Samechova do Hvězdonic.
K ničemu takovému ale nedojde (?).
To jsem opravdu zvědav, jak chtějí zvýšit rychlost na 5,4 km trati bez rekonstrukce zabzař (o které se článek ani stránky SŽ nezmiňují), když nyní je tam rychlost nižší než 60 km/h pouze na 1,7 km a se současnou zábrzdnou vzdáleností 400 metrů se nad 60 jít nedá. Nebo tam za poslední rok vykvetlo tolik pomalých? Čerpám z loňských TTP.
Proč opravovat? Kolem vede dálnice,nebo rychlostní silnice !
Kolem této trati žádná silnice nevede. Mezi Zlenicemi a Hvězdonicemi vede jen trať a stezka pro pěší. Do Plužin vedou jen nezpevněné účelové komunikace. Tuhle trať prostě silniční dopravou nahradit nelze a NAD tak bude nejspíše dost složitá a bude muset jezdit několik linek.
Plužiny jsou ovšem chatová / zahrádkářská osada a kdo tam bydlí trvale, tak tam stejně asi nejezdí výhradně vlakem. Stejně jako tam asi nejezdí popelářský, hasičský, sanitní, poštovní či hovnocucový šukafon. Jako 1:1 tady samozřejmě náhrada po silnici není, ostatně to není ani na dolním Pacifiku, tam se NAD taky řeší několika linkama. To neznamená že by to nešlo rozumně organizovat návozy jiným směrem. Ještě tak do Chocerad a Vlkovce to vychází možná o pár minut lépe pro vlak do Čerčan než po silnici, Samechov je úplně mimo stejnojmennou vesnici a od Stříbrné Skalice je už obsluha i linkou 382.… Číst vice »
V Plužinách žije již několik rodin trvale. Cesta tam bývá občas uzavřená (spory s majitelem) a část roku nesjízdná. Pak zbývá už jen vlak, nebo pramice. Místní to tak řeší při výlukách, auto na protějším břehu a pramicí přes řeku.
Samechov je i část vilek pod nádražím, jinak obec u skláren je Růženín a i tam bydlí lidi. Samechovští z obce využívají zastávku Stříbrná Skalice, je to pro ně blíže.
K čemu je linka 382 těm co jezdí do Benešova? To jako mají přestupovat na vlak v Říčanech?
A cestu ze Samechova k zastávce Stříbrná Skalice jste viděl?
Já tomu říkám bobová dráha….
Alespoň se opravil povrch a už to není tankodrom jako býval.
Neřiďte svět od monitoru a jeďte se tam podívat.
Proč opravovat? No prorože je oprava nutná, proto.
Byla by z toho pěkná cyklostezka.
ta zde bohužel dost citelně chybí
Z Čerčan do Sázavy? To si děláte srandu, kromě posledního úseku před Sázavou úplně v pohodě po druhém břehu…
Jo? A mezi Lštěním a outdoor centrem u Bořka vede ta cyklostezka kde prosím? Ano, tím lesem se to projéct dá, není-li moc rozbahněno, ovšem pro děti nebo croozer už to sláva není.
Stejně tak jako ta cesta lépe řečeno tankodrom přes osadu Kloučka z Chocerad do Skalice….
Prý outdoor centrum. Bývalý dětský tábor to je.
ach, to je skutečně pro danou otázku podstatný rozdíl
Je to o tom, že když se tomu dá honosná cizojazyčná nálepka hned to má jiný zvuk. My co to tam známe a pamatujeme ono místo když tam nebylo chatek jen 6, ale 10 na to máme svůj názor.
Děkujeme za názor a posíláme klíčenku, no mě by spíš skutečně zajímalo kde je tam ta cyklostezka nebo kde se to dá úplně v pohodě projet
A v obráceném gardu (když se má opravit silnice) to říkáte také?
Silnice je nepostradatelná. Bez ní vám nepřijedou popeláři, záchranáři, hasiči… Naopak bez železnice se dá fungovat bez sebemenšího problému jak dosvědčí obyvatelé většiny obcí (nejen) v ČR kam koleje nevedou.
Zkus se podívat do mapy.
Zatím je celá obnova úplně příšerná fraška hlavně v nejdůležitějším, nejvytíženějším a nejsmysluplnějším úseku Praha – Vrané – Čerčany! Nesmyslně se to dělá na části a tak jsou tam neustále každoroční výluky zrovna když tam jezdí nejvíc lidí. Co je ale nejhorší je že nedošlo k tomu nejdůležitějšímu tj. zkrácení jízdních dob a i zjednodušení odjezdu na stejné časy! Navíc tam stále jezdí ty nejhorší Regionovy které byly jinde vyřazené místo nových vlaku s krotím zrychlením a rychlejším zastavením. Pokud by Praha hl. n. – Kamenný přívoz bylo pod hodinu nebo 50 minut tak vlak začne konkurovat autu. Dále chybí… Číst vice »
Co kecáte, že vlaky S8 Praha – Vrané – Jílové – Čerčany (a S88 Praha – Vrané – ČÍsovice – Dobříš) nejezdí na stejné – tzv. taktové časy? Snad dokážete rozlišit pracovní dny a víkendy se svátky – https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/1308/20230611/1308_(1383_301)T.pdf !
Souhlas. Na dojíždění do práce nadále nepoužitelné.
Mě osobně chybí zejména zdvojkolejnění tratě v úseku Praha-Komořany – Praha-Braník spojené s elektrizací, opravdu by mě zajímalo, na co se tam čeká, protože kolem mezitím bují výstavba domů a jakékoliv práce na železnici se tím stávají obtížnější a nebudu se divit ani snahám místních je blokovat. Jde mi o to položit tam základ skutečnému modernímu S-Bahnu, rozvoj města to bude potřebovat a tohle je způsob, jak dostat lidi z aut do vlaků s tím, že jim skutečně nabídne zajímavou alternativu.
No tak pokud by fakt brali ohled na ty turisty, bylo by to tak o měsíc dříve. Tady nejsme na horách, aby nešlo pracovat od začátku března.
Obzvláště když ta samá Dobrá správa bude právě od začátku března pilně pracovat na „nickolejném provozu“ v poněkud vyšších partiích – mezi Křižanovem a Vlkovem.
Zřejmě to tak bude tím, že objem prací, který je násobně vyšší než při obnově části Pacifiku, nepůjde realizovat v kratší době – posunout termín později. Reko 2 mezistaničních kolejí, reko. 2 zastávek (zejména Osová Bítýška bude zcela jinak), odřez skály u Křižanova pro zmírnění oblouku, trakce, a přestavba celé stanice Vlkov + zřízení nové zastávky Vlkov blíže k obci. Pokud bylo ve výčtu něco opomenuto, prosím o doplnění.
A není důležité pro svaření kolejnic, aby se svařovaly během vyšší teploty, kterou je spíše pravděpodobné očekávat v pozdějších měsících než v březnu?
Bezstyková kolej se upíná při teplotě 17-23 °C. Pokud je chladněji, dají se kolejnice prodloužit ohřevem, nebo napínáním. Svařovat tak můžete podle zvolené technologie od -10°C, resp. -3°C. Naopak když je teplota vyšší, musíte čekat na ochlazení.
Jak se, prosím, realizuje ten ohřev? Díky.
Zdravím
a cituji …
https://pirell.cz/index.php?id=bezstykova-kolej
https://www.roste.cz/geismar/kolejnice/predpinani/sh4/
David
Zdravím
a cituji …
https://www.roste.cz/geismar/kolejnice/predpinani/sh4/
https://pirell.cz/index.php?id=bezstykova-kolej
David
Jenže ohřívání znamená náklady navíc. Vemte taky v potaz, že to je zařezané údolí a tudíž někde i mrazová kotlina.
Nahoře na kopečku je dubnu na tričko, ale dole u potoka na severním svahu leží sníh. Takhle to znám odjinud, rovněž údolí ve směru východ-západ.
Národní přírodní rezervace Ve Studeném, název mluví za vše, to jen k těm teplotám. Okolo vše kvete a tady mrzne. Je to u kolejí mezi Stříbrnou Skalicí a Plužinami.
A není správné svařovat koleje ve střední délce a tedy teplotě, aby se z ní smršťovaly mrazem a teplep roztahovaly?
Při čemž střední teplota by mohla být v dubnu. a zde navrhovaným posunutím výluky plánované na duben až 31.květen o měsíc dříve = na březen až duben jistě ke svařování nových kolejnic dojde před koncem té výluky a nikoliv na jejím začátku, kdy je potřeba prvně odstranit stávající kolejivo!
Tady je důležité, že se to udělá a prostě někdy se to udělat musí. Pořád lepší dočasná výluka než trvalá.