Středočeskou část D3 vyprojektují Sudop Group, Pragoprojekt a Valbek
Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD
Stavět by se mělo začít v roce 2027, hotovo má být nejpozději v roce 2031.
Stavět by se mělo začít v roce 2027, hotovo má být nejpozději v roce 2031.
To zvěrstvo se skutečně bude stavět? No, kdoví, co do té doby bude!
Ty nejsi jenom ušatá………….
Všechny cesty vedou do Prahy. Až ji dokončí tak z D0 bude velké parkoviště
Doufám, že architektonická soutěž na most bude. Mně se třeba líbí tato ateliérová práce.
https://www.fa.cvut.cz/cs/galerie/atelierove-prace/19488-most-sazava-na-d3
Velmi pěkná práce, díky za sdílení.
Tak to jsem zvědav, jak toto chtějí stihnout do 2030
Slibem neurazíš…takže výhledově 2035….
Aspoň se už něco konkrétního začlo dělat a neděla se jen další studie. Za posledních 20 let se totiž ten úsek nijak zásadně neposunul.
Čeká se až protestanti vymřou 😂
Všimli jste si toho patrového RegioJetu do Benátek?
Jako Táborák říkám KONEČNĚ!
Ale ty termíny mi vykreslily úsměv na tváři – né že ne 😄
Nevíte někdo, jak to vypadá s architektonickou soutěži na most přes Sázavu, která byla několikrát slibována?
Kde a kým byla slibována? Architektonická soutěž nebude, most je dávno navržený, bude vypadat jako na vizualizaci.
Zdraví Vás,
vizte otázku: „OTÁZKA: Bude podoba mostu řešena během architektonické soutěže?“
https://www.stredoceskad3.cz/otazky-a-odpovedi/
Dálnice nikam. 🙂
Aneb schválně, kdy se přizná potřeba nějaké té „rychlé Vídeňské“ nebo aspoň nového čtyřpruhu směrem na Chodov, resp. s výhledem na napojení kamsi na Průmyslovou apod. Vždyť přinejmenším z BN to prostě nemůže být výhodnější, nejede-li se v Praze na levý břeh či do Braníka, než po D1.
Že to je transevropské dálnice v systému TEN-T nám uniká jaksi ? Apropo hodně velké odlehčení D5 směr jih, už nebude nutné smer Alpy a Itálie objíždět věčně zarubany Mnichov a kilometrický nesporná vyhoda
A to snižování silniční dopravy a zejména nákladní a jejich převod na koleje bude tedy kdy? Po dostavění dalších silnic a dálnic? A co snižování zbytečných přeprav po světě? To budeme třeba nadále brambory, maso, mléko…..vozit sem z ciziny tisíce km? To je asi ten Green Deal, že? Takže silniční dopravy se to týkat nebude, ale budeme bourat elektrárny, likvidovat dobytek, žrát hmyz….? Nic tu nevyrábět, vše dovážet. Ta dálnice v podstatě by už neměla být vůbec považována za nutnost TEN-T, pokud se opravdu chce s dopravou a ekologií něco dělat. Zajímavé je – a o tom se moc nepíše… Číst vice »
Nebudete tomu věřit ale D3 se nestaví jen a čistě pro spojení Benešova s Prahou…
Nebudete tomu věřit, ale drtivá většina přeprav, pro které se staví D3, je „odněkud do Prahy nebo z Prahy někam“. A proto je její v podstatě „nezaústění“ do Prahy problém podle mě.
Kdyby nic jiného, reálně se všichni budou cpát do stávající Vídeňské, což bude masakr.
Pokusím se vysvětlit. Část dopravy z/na D3 je čistý tranzit. Ty Praha nezajímá, najedou na/z okruhu D0 a Prahu minou. Ti, co jedou z/na pravý břeh pojedou přes D0 Komořanský tunel a řeku. Ti, co jedou kamkoliv na východ od Průmyslové, pojedou také po D0. A pouze zbytek dojede po budoucí Jesenické spojce k D1 a dál na MO podle místa určení. Co tomu schází je zkapacitnění Modřanské, to nevím jak se vyvíjí…
Ta Jesenická spojka je tedy onen “můj” čtyřpruh někam na Chodov?
Jinak samozřejmě souhlas, akorat bych odhadl, ze ten “zbytek” bude asi tak polovina vozidel.
Váš odhad bude asi špatný…
Pan asi netuší že za hoďku a půl budeme schopni být na hranicích a troufám si tvrdit že minimálně v jižních rovinách ta dálnice může dostát klidně rychlost 150 takže vlastně ještě dříve tě čáry dosáhneme. Jih je defacto rovina takže tam by se o tom dalo uvažovat.
D3 v jižních Čechách bude pravděpodobně právě první úsek, kde 150 bude. A na hooodně dlouho i poslední, to už je můj osobní odhad…
Z Benešova se logicky pojede stejně jako dnes ale odpadne zatížení I/3 Bulharama.
tohle trasování asi nikdy nepochopím a to nemám pricniápně problém s trasováním přes nějakou přirodní oblast, nakonec v zahraničí jsou takové dálnice také běžné, ale tady to nedává smysl logicky, proč to táhnout v podstatě územím nikoho? současný koridor okolo I/3 by obsložil mnohem více a pokud to nechtějí tahat společně po D1, tak se to mohlo uhnout až někde u Čerčan
tak ono satelitní Jílové bude taky rádo. A hlavně dálnice slouží dost a hlavně na dálkovou dopravu než lokální obsluhu…
slouží na obojí, dálkové dopravě je to v podstatě jedno kudy to povede, na km to vyjde podobně, ale místní obsluhu to může vyřešit lépe. Mi přijde jak když o tom rozhodoval někdo, kdo tam má chatu (samozřejmě ale bokem od trasy) a chtěl to mít rychle do Prahy 🙂
Pochybuji, že existuje jeden člověk, který má takový vliv.
tak on nemusí být jeden, ale i jeden dokáže mít vliv
Slouží pro obojí a proto jde právě tudy. Tahle oblast je plná satelitů odkud se masivně dojíždí do Prahy a současné okresky to nepobírají. A lidí zde bude do budoucna přibývat. Kdyby vedla dálnice jinudy, musel by se zde postavit stejně kapacitní 4 pruhová silnice pro napojení oblasti do města. Navíc druhý směr zde bydlících je taky jasný – Šumava, Alpy, moře.
kolik že obyvatel tam bydlí, že se kvůli ním staví dálnice na šumavu, alpy a k moři? Ono tam totiž v okolí nic není..D4 a D3 budou od sebe vzdáleny cca 15km a pak dalších 170km na jih nic..už to je další z důvodů, proč to táhnout více východněji
15km možná vzduchem, ale na druhé straně kaňonu;-) a nejbližší vzdálenosti. Ta dopravní infra v těchto místech je dost tragická, takže D3 s vylepšením je fajn…
A existuje skutečně nějaký použitelný dálniční koridor kolem I/3, třeba u Benešova nebo Bystřice? A z těch Čerčan by dálnice vedla kudy, přes Pyšely, Velké Popovice nebo Kamenici? Tam je to zase opakem území nikoho.
jedna z variant to byla a mělo to pokračovat dokonce na Říčany a tam napojit na D0
Říkáte to úplně přesně: nechápete. Jinak můžete být bez obav, proběhlo posouzení mnoha variant včetně toho závleku k Říčanům a vyhrála stabilizovaná čili to, co se teď bude projektovat a stavět. To posuzování alternativ oddálilo stavbu o cca 15 let. Teď když už je jasno tak nekoukat, nelelkovat a stavět….
Takže se u Benšova napojíte na D1, kde už jsou 3+3 pruhy a nestačí.
Podobně jsou 3 koleje z Prahy do Českého Brodu a nestačí.
Já jsem bych to táhnul solo na D0, po D1 to moc rozumné není, ale ono to tam stejně skončí, protože navrhované řešení stejně z velké části na tu D1 přejede
Je to dálnice do Tábora a Českých Budějovic a tahle trasa je nejkratší. Není cíl, aby to obsluhovalo Čerčany, ty obslouží I/3. Ještě nějaké infantilní otázky, nebo si půjdeš radši číst Ohníček?
A já si myslel, že osobní urážky tu nebudou tolerovány a nejkratší to není, mnou navrhovaná trasa by byla kratší..tahle navrhovaná trasa je i delší než současná kombo D1+I/3, ale to nemá cenu řešit pár km o to vůbec nejde. De o obsluhu Benešeova a okolních sídel vs. jílového a okolních sídel..je to cca 25tis vs 7tis obyvatel..+ ještě po cestě to vezme sídla na jih od Benešova..
Po převzetí podstatné části zátěže dálnicí D3 bude na obsluhu Benešova a okolí bohatě stačit stávající I/3.
Tam se dálnice nevejde. Podívejte se do mapy nebo, lépe, se tam jeďte podívat. Domy jsou na mnoha místech těsně u silnice.
A překračuje to tu samou Sázavu, jako navržená varianta, jenže níž, takže to údolí by se tak poničilo mnohem víc.
dálnice se tam vejde, koridor tam byl plánovaný a pak jižní od d1 je místa na rozdávání
Postavte raději vnější středočeský okruh a dopravu netahejte až k Jesenici. Tam se to stejně ucpe … https://domaci.hn.cz/c1-66707250-stat-pripravuje-novy-stredocesky-okruh-se-ctyrmi-sty-kilometry-dalnic-ma-ulevit-cestam-okolo-prahy
Rozšíření Vídeňské na čtyři pruhy a nebo čtyřproudá Vestecká spojka bez bariér, kruhových objezdů nebo semaforu nebo přechodů. To by bylo konečně načase aby udělali. Jezdím tam pravidelně a je to úplně brutální se dostat od sjezdu z obchvatu k nemocnici a na jižní spojku
Doufám že se to skutečně postaví a nebudou další odklady. To trapná alternativa D3 je pár lidí proti milionům které to tam chtějí
Tu Sázavu uplně zabijou. achjo
Já coby vodák se na tuto novou dominantu těším.
Přesně !! Doufám, že bude most stát ještě v době, kdy budu na vodu jezdit. 😀
Aha. A jak přesně tu Sázavu zabijou? Zkuste formulovat myšlenku…
Hvězdonice jsou taky zabité?
jako všichni chataří, co si tam postavili chaty ( obvykle jen tak na černo)…
Ano doteď přes Sázavu žádný most nevede a tenhle 30 metrový pruh přes řeku jí úplně zabije. Já bych jí rovnou vysušil a ukončil tak trápení.
A co teprve, až přes Posázaví povedou dvě VRT 😉
Něco jako Bečvu? Nebo jak?
už to konečně postavte.
Oni by moc rádi, ale chtít nestačí…
Už je povolení stavět?
Kdepak. K tomu to má ještě daleko.
Ty termíny jsou dost ambiciózní, ale třeba budeme prekvapeni. Při pohledu na tenhle most se mi vždycky nevím proč vybaví stavba viaduktu Millau v jižní Francii . Asi je to dáno tou majestátnosti tě stavby..
Millau je tou majestátností ještě jiná liga, ale ten náš bude taky pěkný 🙂
Souhlas, vůbec za jakých poměru Millau vznikal. Každý házel frantikům klacky pod nohy , že to údolí prostě přetáhnout mostem nejde a ejhle ono se jezdí. I já měl tu čest už šestkrát se projet.
Tak ono je ŘSD každý rok o rok posune 🙂
Ne, tohle už dělá jenom SŽ. ŘSD už to posunuje o rok jenom každé dva až tři roky, což je daleko lepší
Samozřejmě SŽ to taky dělá, ale zrovna na středočeské části D3 to dělá ŘSD stejně. Před dvěma lety v lednu 2022 ještě tvrdilo stavbu 25-29 (https://www.novinky.cz/clanek/domaci-rozhodnuto-d3-povede-posazavim-rekl-definitivne-soud-40383211 )
Na přelomu let 22-23 tam svítilo do roku 30 (https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/45/infoletak_d3-0301-praha-jilove.pdf?t=2022-09-28%2014:27:22.709 )
A teď už 2031.
Majestatni sice je, ale elegantni ani trochu. Je videt ze to nevidelo architekta ani z rychliku. Oblouk je sice vzdycky pekny, ale jak na to navazuje to slouporadi piliru na vysoke estakade pres pole, to je brutalni. Zadna snaha o subtilnost, nebo estetickou propojenost tech dvou konstrukcne rozdilnych casti mostu. A do toho jeste ta zavesena lavka co nema vubec zadnou snahu o charakter.
Snad se to jeste podari vyladit.
To je holt nešvar českých liniových staveb. Kde to jde, tak se postaví utilitární trámový most a nějaká estetika nikoho nezajímá. A přitom je mostařina neuvěřitelně rozmanitá disciplína, kde málokdy existuje jenom jedno správné řešení.
Pokud si dobře pamatuji, tak na most má být vyhlášena architektonická soutěž.
Ne, nemá.
Mně se to naopak líbí, ta estakáda opticky pokračuje až na most, přes celý oblouk na druhou stranu. Za mě velmi vtipně a nápaditě vyřešeno, paráda.
Lávka je tak úzká, že ve skutečnosti nebude moc vidět. A je fakt potřeba.
Ty terminy jsou naproste Sci-Fi. V tomto desetileti se se stavbou rozhodne nezacne. Rozhodne ne s aktualni legislativou povolovani staveb a extremne hlucnemu odporu male skupiny lidi, kteri jsou vice nez hlucne proti stavbe D3.
No ale jak se rika, slibem nezarmoutis.
Zrovna proti úseku přes Posázaví je poměrně velká skupina lidí a to nejen ekologů ale i místních, chatařů atd. Tohle není jedno pomatené Dítě země…
Já bych tak skeptický nebyl. D1 se staví, D49 se také rozjela a zdá se, že D0 letos taky klapne. Takové ty problémové stavby začínají mizet, tak proč ne D3?
Jenže D49 skončí ve Fryštáku provizorním napojením a dál se tak minimálně 10 (spíš víc) let nic nepostaví. Ještě aby klapla D0 na severu a začnu věřit tomu, že se začne hýbat i D49 směr východ 🙂 A taky aby se už začalo hýbat i s I/73 a aby už se někdo na ŘSD (nebo kde) zamyslel a začal dělat studie na kapacitní spojení mezi krajskými městy, speciálně „D19“ by se hodila
Když to je ten problém České infrastruktury. Po dlouholetém zanedbávání je potřeba stavět všude a všechno. Přesto jsem v rámci možností optimista. Pokud se udrží současné tempo, můžeme alespoň v horizontu cca 20ti let uvažovat o „dohnaní západu“. Snad budeme moct těch 20 let stavět silnice a ne bunkry 🙁
Tak to jsou hodně ambiciózní termíny.
Vyhoda je, ze se naucili delat kroky paralelne, ne cekat na ukonceni jedne faze (UR), aby mohli zacit dalsi. Prijde mi, ze to dost pomaha
to je dáno změnou legislativy dříve to nešlo čili nenaučili ale naopak jim to politici konečně dovolili…