Středočeské ANO neuspělo s návrhem k rušení provozu vlaků do Ústeckého kraje

Motorový vůz 809, Slaný, 23. ledna 2023. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaMotorový vůz 809, Slaný, 23. ledna 2023. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Podle současného vedení kraje je možností, že by provoz zaplatit Ústecký kraj.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bjorn

Ty populistické veletoče hnutí ANO jsou opravdu úsměvné, kdyby to nebylo zároveň k pláči, jak moc lidí u nás to ovlivňuje. Bylo by nesporně zajímavé, pokud by to bylo možné, zde občas uveřejnit zkušenosti z jiných zemí, co se týče lokální železniční dopravy a problémům jejich zachování, financování či omezování a rušení. A teď nechci zrovna mluvit o Švýcarsku a Japonsku. To jsou nedosažitelné země a lze jim jen tiše závidět, jak skvělý dopravní model včetně regionální železnice mají. Jistý pan Mocanita tady nedávno zmínil třeba s námi srovnatelné Maďarsko a je to také zajímavé. V podstatě podobná hustota železniční… Číst vice »

zdeněk

páni nám chtěj zrušit vlaky.to věřím,sami se vozej ve služebních limuzínách a peníze za vlaky chtějí rozkrást.nepřipustme,aby vlaky byly zrušeny!!!

Zapa

Máte šanci v dalších volbách… S přístupem že „všichni kradnů“ se vám tam nikdo rozumný nepohrne. Konec konců můžete to zkusit za nějakou partaj i vy, v tom vám přece nikdo nebrání.

Radek

Stejný argumenty měl Šulc při rušení Švestkový dráhy , a podívejte jak je vytížená dneska ….

svojsin

Nebýt podnikání AŽD a „naklonění“ KU v Oustí, tak by se po ní každodenně nejezdilo.
Jen tak pro zajímavost, jak konkrétně jsou vytížené jednotlivé spoje?
Máte někdo přehled?

Muk

Ono jestli bude vedení Středočeského kraje postupovat tak jak postupuje nebudou jezdit ani autobusy protože nebudou mít jezdit po čem. Takový tankodrom jaký v kraji takový nebyl ani za Bendla

Daniel Jablonecký

Máte pocit, že se stav komunikací dá zlepšit za jednu stavební sezónu?

Muk

Zlepšit zrovna ne ale neměl by se zhoršovat a to se pomalu ale jistě děje. Další věc je absolutní nepoměr cen jizdného mezi středočeským krajem a Prahou.

Krušnohorec

Zkuste jet autem ze Žatce do Rakovníka. Okamžitě poznáte hranici mezi kraji.
P.S. Ten tankodrom je tam minimálně 5 let.

Jeňýk

„Pro bylo 15 ze 44 přítomných zastupitelů, šest se vyslovilo proti a 23 se hlasování zdrželo. Návrh tak nebyl přijat.“ Takže těch 23 si o tom myslí svoje, ale radši neprojevují svůj názor, páč strana přikázala a co kdyby byli popotahovaný. Teď už se jen ráno nebát podívat do zrcadla :-).

Vašek

Až vnucená elektromobilita zlikviduje individuální dopravu, bude pak každá trať dobrá.

David

Jo, určitě lidi co kvůli technický přijdou o svoji jednickovou ovci v naftě, půjdou pěšky někam do polí čekat na sukafon s hodinovým taktem

xyz

Jenže vnucená elektromobillita nákladově/dotačně prodraží i tu veřejnou dopravu – ať už vlaky nebo autobusy na trasách typu Slaný – Louny.

Vtvt

Dotaz na redakci: Zaznamenali jste, odkud středočeská Akce Nespokojených Občanů navrhuje vzít peníze na tyto zombie tratě? Děkuji. Neboť, když si vezmu dílo páně Ing. Ťoka (Ministr dopravy) a Ing. Babiše (Ministr financí), tak patrně brzy vznikne nástupnické Hnutí Nespokojených Občanů 2. Vzhledem k tomu, že státní dotace na regionální dopravu (tzv. Memorandum 2) je diskriminační = na jednoho občana Zlínského kraje je tato státní dotace o 29% nižší než je průměr za celou republiku. Čili dost pravděpodobně dojde k narovnání stavu, aby někteří občané přestali být diskriminováni Babišem/Ťokem. Tož v kase Středočeského kraje nějaké ty kačky ubydou, než aby… Číst vice »

Pozorovatel

Zachovat provoz zdaleka nechce jenom ANO. Nejhlasitějšími odpůrci rušení jsou kolegové ze STANu v Ústeckém kraji, čili probíhá spor i mezi krajskými organizacemi téže strany.

David

Skoda, ze ti odporci ruseni spise nejsou aktivni cestujici a jsou to jen nejaky teoreticky diskuze.

A ten Oslicek, treba to ono bajne lithium 🙂

ZdendaP

Když nové hnutí, tak bych ho nazval úderněji: Hnutí opravdu velmi nespokojených občanů. Nevýhodou ovšem je, že zkratka tvoří… Ale co už, nic není dokonalé.

král j

To je cirkus. Umělé dělení tratí dle nesmyslných krajských hranic. Narušení síťovosti železnice, která byla vždy její velkou výhodou. Za dva roky přijde nové zastupitelstvo a vše bude jinak.

XXXD

Lokálky, kde jezdí jen šukafon (až na výjimky, tady ten 1 pár přímých spěšných vlaků Louny – Praha, který stejně jezdí v uvedeném úseku také skoro prázdný) párkrát za den, rozhodně netvoří síťovost železnice.

MartinS.

Síťovost železnice musí respektovat a být podřízena spádovosti obyvatel. Financovat dopravu na trati, kde se nenaplní ani minibus, pod praporem síťovosti železnice jsou vyhozené peníze, které se můžou použít tam, kde je siťovost vzhledem k poctu přepravených cestujících důležitější.

Daniel Jablonecký

To jsou pindy jak z dopravní fakulty Vysoké školy života.

Michal

Jo jo nejdříve rušit spoje na noční a odpolední směny a potom se divit že nikdo nejezdí.
Pakáž urednická

Frantík

I to železniční spojení by se dalo zatraktivnit. Přesunout zastávky blíže obcím, přímé spojení do Prahy…

55p

Juuu, 809 přímo Louny – Kralupy – Praha, to by bylo šoto 😀

MartinS.

A bude to stát desítky a stovky milionů a počet cestujících v šukafonu vzroste o 2, ze 14 na 16. A vedle pojede stejně skoro prázdný autobus, který bude obsluhovat obce, kam předci před 150 lety nezavedli koleje…

svojsin

A nebo bude o něco plnější, viz linka 592

Novotny

Borecky by mel jit konecne od valu, nez zacne nicit dalsi spojeni, ktere se pak bude hure nahrazovat jeho nastupcum.

Pozorovatel

Je pravda, že i jeho straničtí kolegové ho už mají plné zuby, i když to dávají najevo velmi opatrně. Stačí se podívat, kdo navrhl to ústecké usnesení 😉

XXXD

Tím hůře nahrazovat myslíte to, že nebude dané spojení téměř nikomu chybět (protože ho také skoro nikdo nevyužívá)?

55p

Nečekám, že by Ústecký kraj platil celý rozsah 2h taktu do Slaného, ale mohl by si na svém úseku Louny – Peruc ten 2h takt zaplatit, aby podpořil své usnesení činy.

Nikola

ÚK si na svém úseku dopravu objednává jiz nyní. Je to autobusová linka 687 a jezdi zhruba ve stejných časových polohách jako vlaková linka…

Pozorovatel

Jenže ta linka nejede do Slaného, nýbrž do Roudnice nad Labem. Takže má úplně jiný význam a účel.

Nikola

Reagoval jsem na 55p …úseku Louny-Peruc….😉

55p

Jsem to myslel tak, aby objednával dal i vlak bez ohledu na Středočecha 😀

Nikola

Jj, došlo mi to😉 Doufám, že podpora ze strany ÚK to skončila těmi siláckými prohlášeními.

Pozorovatel

Bude-li se realizovat již zmíněný kompromis v podobě 4 párů vlaků, Ústecký kraj toto řešení podpoří. Myslím si, že to úplně stačí.

Stráťa

4 páry vlaků za den jsou nesmysl a ne řešení.

Linka která přes den nejezdí v hodinovém taktu je na zrušení nebo náhradu menším a levnějším dopravním prostředkem tak aby mohla jezdit v hodinovém taktu.

Nikola

Pro někoho je důležité, že tam ten vlak bude hoblovat koleje. I kdyby ty vlaky jezdily pouze mezi 22 a 6 hodinou uvidí v něm potenciál😂

Petr Jetelina

#potenciál

Pozorovatel

23 zastupitelů, kteří se zdrželi hlasování, si zřejmě uvědomují, že politika pana Boreckého je špatná, ale bojí se to říct nahlas, aby neporušili jednotu krajské koalice.

svojsin

Nebo s tím souhlasí, ale nechtějí být ti, na koho se bude (třeba i tady ) ukazovat…

Pozorovatel

A čeho by se tak měli bát, pokud by hlasovali jako těch 6 lidí proti?

Svojsin

Prezentace ze strany lidí kteří z toho dělají tragédii.

Pozorovatel

Nebuďte směšný.

Svojsin

Směšný a hlavně naivní jste vy.

Mariiscal Mariano Santamaria

Nojo pane Svojšíne, jen jestli Pozorovatel není z těch, kteří o této problematice ve skutečnosti ví patrně nejvíc …

svojsin

Nojopane Santamario, jestli to nebude docela naopak…..

svojsin

Kdysi to byl KU v Ústí, kdo navrhoval omezení na této trati a zlepšil bus dopravu v oblasti Louny – Peruc a to i pro obce , kam to měli (a mají) na vlak daleko.

Michal

A ti co bydlí dále od Peruce měli smůlu

Jelen

Je úplně jedno, že byla trať postavena pro přepravu uhlí. Už mnoho desítek let slouží i přepravě cestujících a využitá je (a nic, co sem kdo napíše, na tom nezmění). Trať do Milovic taky byla postavena jako vojenská vlečka, Ferdinandka zase sloužila k přepravě soli. Argument ztráty původního významu je absolutně mimo a není ani trochu relevantní. Trať sice původní význam ztratila, ale jiný zase našla a to je podstatné.

A ani z legrace na mě nezkoušejte argumenty typu „nemůžete srovnávat Peruc s Milovicemi“, to je přeci úplně jedno. Podstatná je absurdita argumentu ztráty původního významu trati, ne velikost sídel.

původní Jakub P

Jo, lepší formulace by byla, že řada tratí svůj původní význam ztratila, některé z nich našly nový, spousta dalších bohužel ne. Na podstatě věci to nic nemění.

PvvS

Njn, pár chalup asi vygeneruje stejný počty cestujících jak menší městečko..

55p

Velikost sídel je podstatná v tom, zda trať najde dostatek cestujících, aby ten nový význam dával smysl.

Jakub

Teď budu ukamenován tedy umínusován, ale i tak. To je tím že všude chceme Desira, Stadlery, atd. pak se nesmíme divit, že nám nezbývají peníze i na menší tratě pro které je 810 dobrá volba. Ona už v minulosti zachránila hodně tratí před zrušením. A v době krize by zvládla ještě několik tratí zachránit, kdyby kolem ní nebyla vyvolávána tak negativní karma.

Svojsin

Tu „karmu“ si šukafon docela zaslouží, doba pokročila….

M19

To je nesmysl. Důvod je ten, že se do takových tratí prakticky neinvestuje. Vlak projíždí kolem obcí, kam se tedy musí poslat autobus a je-li cesta téměř shodná, vlak dost často prohraje. To je ostatně případ i tohoto úseku této trati. Jenže to SŽ neudělá, protože nepřímo tak tlačí kraje k těmto rozhodnutím. A pak to rozhodnutím kraje zdůvodní. Prostě na SŽ už dlouhá léta dělají vlastní vládní dopravní politiku, místo toho, aby dělali co mají. Tedy řádně spravovali svěřené majetky.

55p

No, když investice do takových trati by znamenala kilometrové přeložky, množství estakad a tunelů.

V případě trati Praha – Kladno nebo Praha – Všetaty mi ty investice přijdou odůvodněné, ale lokálka Slaný – Louny na prvních místech seznamu takových investic není.

Vít Jůza

U většiny méně frequentovaných tratí by mělo jít o investice zpravidla v rámci stávající stopy, aby tam mohl být provoz v rychlostech cca 60-120 km/h, nikoli 5-50 jako v současnosti.

M19

Ale neznamenala. To jsou klasické výmluvy. Podívejte se na mapu. Spíš vybudování zastávek, úpravu zabezpečení a stavu kolejí. Ono jaksi jít z vlaku další dva kilometry po silnici při trati, to opravdu není terno. To už je lepší jet tím autobusem, jehož četnost se zvýšila právě proto, že ani tu zastávku nebyla SŽ schopna vybudovat.

Vtvt

Byl bych opatrný s Vaším tvrzením… cituji: „(…) se do takových tratí prakticky neinvestuje“

https://zdopravy.cz/prulom-sprava-zeleznic-poprve-zverejnila-kolik-ji-stoji-jednotlive-trate-92753/

M19

To, že něco SŽ účetně vykazuje ještě neznamená, že to má oporu v realitě. A investice a údržba jdou jiné položky. Co tedy za ty peníze SŽ zlepšila?

libor

naopak, 810 musí z kola ven a pokud se nezaplatí nic lepšího (není to ekonomicky vhodné) , konec vlaku na dané trati TEČKA

Jelen

Nikdy se vlak nezaplatí, věřte, že ani 120 lidí v regiosharku jeho provoz nezaplatí. Až doslouží 810, tak bude jezdit něco jiného a není to důvod k rušení vlaků.

libor

proto píši „není ekonomické vhodné“. vždy to bude prodělečné… ale může to být prodělečné méně 😉

PvvS

A jak tedy jezdí ti dopravci, kteří to mají na podnikatelský riziko ?

babilon

Někdo jezdí na podnikatelské riziko s vlakem pro 120 lidí?

původní Jakub P

Jako třeba trať do Mochova, kde jezdil nevypověditelnej šukafon KŽC za takovou sazbu na km, za kterou jinde jezdí o třídu lepší a větší vozidla? Částečně protože hejtmanka Pokorná-Jermanová za ANO a částečně proto, že tam měl, jak je na takovejch tratích bohužel obvyklý, velký (a drahý) prostoje. Nemluvě o tom, že pro nezanedbatelnou část populace už dneska šukafon prostě není vozidlo, který by považovali za vůbec použitelný. Neobstojí pro ně ani ve srovnání s vlastním autem, ani ve srovnání s dnešními busy. Zejména pokud se do něj, jak je na těchto tratích furt běžný, musí lézt z nástupiště, který… Číst vice »

Pája

Jenže podle některých lidí se jim do M152/810 prostě blbě leze a dolů ještě hůř. Proto někteří raději volí autobus. Bezpečnost a komfort nástupu/výstupu je jedna z věcí, které je potřeba řešit, ne tupě škrtat. Tupé škrty zvládne dítě školou povinné na prvním stupni ZŠ – vyzkoušeno.

xyz

A Středočeský kraj má Desira kde? 🙂

1 vlkm Stadlerů stojí ve Středočeském kraji o kolik Kč/% víc než 1 vlkm šukafonů?

P. S. Kdyby už nic jiného, tak za minimální standard pro jakoukoliv trať považuji Regionovu.
Šukafony nemají v běžném provozu dávno co dělat.

xyz

… a připomenu: Středočeský kraj „nabagroval“ výkony pro ČD (+ stejně tak i pro KŽC, nicméně ty tvoří jen 0,39 % objemů ročních plateb ve srovnání s ČD) bez jakékoliv soutěže či aspoň tzv. poptávkového řízení.

Pokud by toto řízení učinil, mohl dosáhnout snížení ceny na různých výkonech.

A za stejné peníze by toho mohl objednávat o něco víc, resp. možná by neměl takové škrtací tendence.

Mirek Zv.

@Jakub Naprostá pravda. Fakt tyhle šílence nechápu. Vyhnat náklady na vozidlo co nejvýš, abychom pak usoudili, že jsou moc vysoké a dopravu tedy zrušíme? Hodně by mě zajímalo, jaké procento těchhle vizionářů jezdí primárně autem. Takoví lidé by si těchto věcí prostě neměli mluvit. Jenže..

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

#potenciál #810 #kýblnafty #šotouši #psychickénemoci #pndobřany

Stráťa

To kamení si zasloužíte.
810 není dobrá vůbec nikam s výjimkou kovošrotu a možná historických jízd. Pokud trať neuživí minimálně dvouvozovou jednotku v hodinovém taktu tak je autobus jednoznačně lepší volba.

Jan

Soudruzi z Prahy asi zapomněli kdopak má poslaneckou kancelář v Roudnici. Dostanou stranickou důtku, až se to dozví…

David

Jo tak určitě tam jezdí sukafonem, místo toho aby normálně zaparkoval na invalidech.

libor

nene, jede šukafonem a sedí na místě pro invalidy v bezbarierové části vlaku 😀

55p

Lokálku Roudnice – Bříza obec objednává Ústecký kraj.

xyz

Bývá aspoň v tom kanclu někdy přítomen, když do sněmovny už víceméně nechodí?