Střední Čechy zpomalí integraci autobusů, někde může dojít ke škrtům spojů
Autobus Setra společnosti ČSAD Benešov v Benešově. Foto: Ropid
Velkorysé rozšiřování tarifu Pražské integrované dopravy do Středočeského kraje zpomalí a celý kraj nebude integrován do konce letošního roku, jak
Tak to se asi Beroun a osa Zdice-Beroun-Praha a okolí integrace hned tak nedočkají, když tedy nepočítáme vymeták 380. A přitom tady už si to o zjednání pořádku, zpřehlednění a integraci říká už dlouho s tou změtí SID linek a PID vymetáků a tedy celkovým plýtváním veřejných zdrojů.
Přesně tak, je zajímavé, že Berounsko i když tam prakticky jdou souběžně silnice i železnice, má hrozné propojení těchto dvou forem VHD. V Berouně hrozná MHD. Ve Zdicích výsměšně postávající autobusy u nádraží a když chce cestující přestoupit na linku, kterou ten autobus jede, jde půl kilometru až na náměstí. V Hořovicích zas problém s přestupem z R16 na 531. A když někdo jede do Hořovic do nemocnice, z Protivínky tak místo aby přestoupil na autobus v Lochovicích, musí to objet přes Zdice a pak MHD přes celé Hořovice. Nebo přestoupit na 531 už v Příbrami nebo Jincích a půl… Číst vice »
Který pak „y“nteligent zde každou chvíli neopomene napsat, jak jsou ČD neschopné prodávat ve vlaku jízdenky v tarifu PID? Jak je strašně je tarif národního předražen! Holt všechno má svou cenu.
To ano, ale jsou věci, jejichž cena je zbytečně vysoká a existuje li levnější alternativa, jen blázen by platil vyšší cenu 🙂 …A pokud společnost jezdící v závazku veřejné služby, tudíž za peníze daňových poplatníků, není ochotna nabídnout daňovému poplatníkovi mnohonásobně levnější variantu a nutí ho platit skutečně předražený tarif tr10, je to opravdu napováženou, ať se to zhrzeným zaměstnancům líbí, nebo ne
Když nejsou prachy tak kraj především neudělal vůbec nic, aby na železnici sehnal dopravce levnějšího pro kraj i cestující a stává se tak na dalších 10 let rukojmím tohoto předraženého. Ale co čekat od hejmanky, která místo služeb občanům řeší proplácení služebního vozu svého kadeřníka.
Takže jste chtěl napsat, že ČD jsou hodné tím, že okrádají cestující předraženým jízdným, vy „y“nteligente. Jinak článek je o autobusech v nově integrovaných oblastech. A autobusové jízdné před integrací ani zdaleka nedosahovalo jízdného ČD, např. z Prahy do Benešova byl vlak o 40 korun dražší než autobus za plesnivé béčko.
a je nejaky duvod, proc neprodavat vsechny typy jizdneho ve vsech zpusobech odbaveni?
cestujici by to nepochopili? cestujici by to zneuzili? nikdy se to tak nedelalo?
c) je správně… nikdy se to tak nedělalo, tak proč by se mělo začínat? přece si cestující rád koupí ve vlaku dražší jízdenku, když nemá jinou možnost (aplikace, pokladna nebo automat ve stanici)
boze dobry, to je ale banda volu – ode zdi ke zdi. nejdriv levne ids jizdne (to si jako nespocitali, kolik to bude stat?), a pak pro jistotu zastavi uplne integraci, pac je to drahy… jak to delaji ve venkovskych oblastech ids jmk a v idsoku? taky takhle pitome? nerekl nekdo modrogumovi stepanovi, co je podstatou ids? ze to neni ultralevne jizdne, ani hodinovy takt do kazde diry, ale cilem je jedna jizdenka a predevsim systemove navaznosti? ano, ta jizdenka bude z logiky veci o malinko levnejsi a ano, slusny architekt ids udela par spoju i o vikendu a nenecha… Číst vice »
Napadlo mne totéž. Nejdříve obrovská velkorysost , levné jízdné , obrovská nabídka spojů a poté „překvapení“. Je vidno , že politici na všech úrovních jsou bandou volů.
Kraj vedou komunisti s podporou komunistů a komunistů. A ty komunisty, komunisty a komunisty si zvolili lidi, i když v nabídce byly podstatně rozumnější varianty. Banda volů tedy nejsou politici, ale většina středočeských (a nejen středočeských) voličů.
Myslíte , že kdyby tam byla jiná banda politiků , že by to bylo diametrálně odlišné ? Já ne.
Ano, myslím. Možná proto, že znám řadu slušných a schopných středočeských lokálpolitiků, kteří ale právě kvůli tomu nemají šanci oslovit materiál z Kladenska a podobných oblastí, kde za každým druhým plotem čumí nenávistný bolševik.
kraj predtim vedl nejaky obezni veterinar z cssd, ktery ani nevedel, co integrace je (myslim, ze kraloval dve obdobi), navic se nekamaradil s prazakama a na dopravu mel osvedcene odborniky ex-csad a ex-csd. obrovska vyhoda soucasne hejtmanky za anofert byla v tom, ze se byla schopna domluvit s krndou z teze firmy a integrace se vyrazne rozjela, dotahly se vlaky (ano, docela jednoduche, ale presto zasadni a drive nerealne). pri tom technicky zacal hrat i vetsi roli ropid, coz se ted zase meni zpatky na stromy k nahodnym vystrelum podle paragrafu jedna. fakt to ma to brno jednodussi v tom,… Číst vice »
Zaprvé, onen „veterinář z ČSSD“ je náměstkem hejtmanky. a zadruhé, Jermanová s Krndou nedomluvily lautr ale ani ho*no, integrace zrychlila už po arestaci DRatha, kterýžto tehdá hodlal vypráskat PID ze Středních Čech…
Zdravím. Cesta s tarifem SID z Berouna do Prahy stojí 33Kč, a autobusem PID (380) 40 Kč, a to s Vámi místo dálnice vymetou všechny vesnice stojící v cestě. Pokud nastane integrace Berounska a okolí, bude to znamenat snížení komfortu pro cestující, protože je požadavek na nízkopodlažní vozidla. Takže na trasách Praha-Cerhovice se budou nasazovat nízkopodlažní autobusy, protože ten jeden kočár, co se tam dává tak jednou do týdne, je opravdu problém přes tři schody vynést… Tudíž nám ubydou místa k sezení, sedadla budou otočeny různě jak se zlíbí, nebudou autobusy se záclonkami, s polohovatelnými sedadly, sníží se i jejich… Číst vice »
tradicni problem pidovskeho pristupu je ze kazdy autobus je vymetak. takhle uz pred 20 lety zabili jihovychod prahy (kamenice, tynec, jesenice). jsem proto ted zvedavy na zkusenosti z pribrami a dobrise, kde rychle a prime spoje v rezii sid jezdily.
Z Prahy do Cerhovic nemá nikdy jezdit žádný přímý linkový („dálkolinkový“) autobus, protože to už je relace na kombinaci vlak + místní autobus, který už může být zcela v pohodě i nízkopodlažní. Právě tak funguje IDS JMK, který si tady kde-kdo „bere do huby“, a proto není tak drahý jako ta integrace, kterou začal dělat ROPID a jeho pohrobci tvořící IDSK – a protože to Michal Štěpán asi pochopil a začal uvažovat spíše tímto směrem, tak tady teď na něho kdejaký rádoby „odborník“ teď plive své jedovaté sliny. Příbram je v tomto pohledu velmi specifická záležitost, ještě specifičtější než třeba… Číst vice »
Konečně někdo dostává rozum. Při pohledu na obsazenost a vedeni některých spojů a linek peněženka daňového poplatníka pláče. Bylo by jen zahodno aby konečně někdo zjistil, že některé spoje a linky jsou naprosto na nic při vší slušnosti.
Právě díky lepšímu přestupnímu tarifu a lepší provázanosti PID oproti SID cestujících postupně přibývá. Opravdové vzduchovoziče byly autobusy SID (nejednoucí zrovna přímo do/z Prahy), a to se teď díky návaznostem na vlaky a ostatní autobusové linky postupně zlepšuje, tak to alespoň cítím já. Jen doufám, že se na IDSK nechtějí vracet zpět v čase. Další skvělá věc je aplikace lítačka, kde jasně vidím kolik času mě zbývá, nemusím honit jízdenky s drobnými v kapse po řidičích. Víkendový provoz, provoz večer – to jsou podle mě další věci, které si i venkovské oblasti zaslouží a jsou ku prospěchu celého systému. Viditelnost… Číst vice »
Nevim jak u vas, ale u nas ve vsi diky integraci vetsina lidí oprasila auta z garáži, poté co byl zrusen přímý spoj do mesta a nyní je nutnost min jedenkrat presedat.
Šlo by napsat o kterou vesnici jde?
Pro zajímavost, netvrdím že je to naopak, než píšete.
sid je naprosty vysmech a jako system zcela nefunkcni – navaznosti nahodnych vystrelu nula, zeleznice zcela ignorovana, prestupnost jizdenek snad deset minut (nutna cipova karta)… strejci z csad si hrali s mapickama a cipovejma kartama…
Nechci ani náhodou hájit Ratha, ale nechápu, proč tady všichni plivou právě na něho, když vznik SIDu způsobila partička především kladenských čéesáďáckých lumpů lobbujících u Bendla a dalších tehdejších modroptáčnických koryfejů.
vypada, ze mate nejake konkretni tipy, sem s nimi…
No, osobně si také myslím, že pásmový tarif je lepší než zóny. Oproti zónám je to mnohem přehlednější i pro nemístní. Tangenciální linky na kterých cestující ušetří jsou většinou málo využívané, a proč je tedy tímto nepodpořit. Nevím jestli to stále platí, ale i ČD na některých lokálkách kde těch cestujících jezdí opravdu málo automaticky všem cestujícím přiřkly slevu IN25. A podle mě, je opravdu lepší tangenciální linky více zaplnit lidmi, než vozit 4x denně vzduch, byť by si kraj myslel, že ho teď konečně cestující ,,neodrbávají,,. No a těch lidí, kteří jezdí přes Prahu z 9. do 9. pásma… Číst vice »
Akviziční sleva na vybraných tratích existuje, akorát změnila jméno na Region a počítá se z ní i státní sleva.
No musí si kraj říct co chce, zda cestující ve VHD, nebo plné silnice automobilů. Obojí je pro kraj drahé.
Pan Mráček od Ratha koukám znovu úřaduje.
Nechápu, jak si takové lidé mohou říkat odborníci. Tyhle výmluvy, že se někdo nedohodne, že se nechce, že se nemůže, že to nejde, už mě přestávají bavit.
Nic proti tomu, aby se kontrolovala obsazenost autobusů.
Doufám, že pan Štěpán (ex ČD) a spol.budou stejným metrem přistupovat i k Národnímu dopravci a KŽC.
Určitě prověří i obsazení vlaků a pokud nebude vědět co dál, jistě se obrátí na Tebe pro odborný názor.
Spíš mu to bude jedno a ty jej v jeho blahosklonnosti podporis , Neznalku .
Integrovat celý kraj do pásem je totiž hloupost. Proto Jihomoravský a dalších kraje jdou/šli cestou zón nebo zonově-relačního tarifu. Díky tomu nedochází k takové ztrátě na tržbách jako v případě pásem. Protože pokud si koupím pásma na měsíc dejme tomu 0 – 7 (Praha – Příbram – při pravidelné dojíždění domov – práce),mohu si pak vesele jezdit celý měsíc o víkendech na výlety ve všech zakoupených pásmech (Příbram – Mladá Boleslav, Příbram – Kolín/Kutná Hora atd.), kdyby to bylo rozzónované musel bych z Prahy na výše uvedené směry už platit, takhle ne, takto je to v ceně měsíčního jízdného.
Praha je v tomto ale jina, je to centrum kam směřuje velké množství lidí. Nebo chcete předražené integrované jízdné typu IDSOK, IDOK, JIKORD a tak podobně, kde za integraci platíte nehorázně vysoké částky u předplatného a přitom nikam nedojedete? Zde a u zónově-relačních tarifů je dojezdová vzdálenost mnohem větší a za méně peněz.
To, co píšete, je nesmysl…Ten nárůst tržeb by z případě zón byl prakticky minimální…Protože upřímně, kolik lidí, co má, jak například jak píšete pásma 0-7 a jezdí z Příbrami do Prahy do práce, využívá tyto pásma i v „opačném“ směru od Prahy?Naprosté minimum a když už, tak párkrát za rok na nějaký výlet a podobně.Na tržby tedy vliv naprosto marginální.Zónové členění by akorát přineslo do systému nehoráznou složitost a bylo by pro Pražský systém téměř nepoužitelné.To, co relativně funguje v Ostravě či Brně by tu vzhledem k jinému charakteru dojíždění( kde prakticky všichni dojížději z okolí pouze do Prahy a… Číst vice »
Ono by to ve výsledku nakonec ani příliš složité být nemuselo: ve skutečnosti by totiž „zón“ vůbec nemuselo být příliš mnoho – stačilo by třeba rozdělit mezikruží na čtvrtiny a důsledně počítat každý přejezd hranic pásem, tedy důsledně dodržovat princip, na němž je tarif PID založen = opakovaný vjezd do stejného pásma vyžaduje zaplacení dalšího pásma. že ten princip není dodržován a prakticky nikdo to nekontroluje, to je jiná záležitost …
A nebyl bývalý ředitel odvolán pro přílíš pomalou integraci? :-)))
No upřímně, Štěpán by si za to, co předváděl u ČD( zejména ten hovadský nápad s místenkama) a za to, co předvádí teď u středočechů, zasloužil zůstat někde na dlažbě…