Autobusy

Střední Čechy zpomalí integraci autobusů, někde může dojít ke škrtům spojů

Autobus Setra společnosti ČSAD Benešov v Benešově. Foto: Ropid
Autobus Setra společnosti ČSAD Benešov v Benešově. Foto: Ropid

Velkorysé rozšiřování tarifu Pražské integrované dopravy do Středočeského kraje zpomalí a celý kraj nebude integrován do konce letošního roku, jak se původně plánovalo. Kraj zjišťuje, že předchozí rozsah integrace, který na většině míst rozšířil výrazně nabídku spojení a zlevnění jízdenek, je příliš nákladný.

Na základě požadavku kraje přehodnocujeme celý harmonogram rozšiřování integrace. Vyhodnocujeme i to, jak proběhla integrace v některých oblastech, zda je skutečně o nabízené spoje takový zájem, jak bylo původně plánováno,“ řekl ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Michal Štěpán.

Podle něj integrace na jedné straně zlevnila lidem cestování, stojí ale kraj reálně podstatně více. Jde o zhruba 150 milionů korun ročně, v této částce jsou i nárůsty výdajů na mzdy řidičů. Oproti běžnému kilometrickému tarifu platí lidé ve Středočeském kraji po integraci často za jízdenky o desítky procent méně

V sobotu se integrovala do celého systému PID část Benešovska, další oblasti mají přicházet postupně. Integrace ve Středočeském kraji je za polovinou, zbývá ještě patnáct oblastí. Kompletně integrované jsou už všechny vlaky. „Počítáme s tím, že dojde k rozložení integrace až do konce příštího roku,“ dodal Štěpán. Koncem prázdnin přijde na řadu integrace na Slánsku, ta bude už spojená s úpravami v jízdních řádech platných od první vlny integrace Kladenska proběhlé zhruba před dvěma lety. „To je doba dostatečná na to, abychom viděli, o které spoje nebo linky je v novém modelu malý zájem,“ upřesnil Štěpán.

O definitivní podobě aktualizovaného harmonogramu mají středočeští radní rozhodnout během září

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
suri
Host
suri

Tak to se asi Beroun a osa Zdice-Beroun-Praha a okolí integrace hned tak nedočkají, když tedy nepočítáme vymeták 380. A přitom tady už si to o zjednání pořádku, zpřehlednění a integraci říká už dlouho s tou změtí SID linek a PID vymetáků a tedy celkovým plýtváním veřejných zdrojů.

Petr
Host
Petr

Přesně tak, je zajímavé, že Berounsko i když tam prakticky jdou souběžně silnice i železnice, má hrozné propojení těchto dvou forem VHD. V Berouně hrozná MHD. Ve Zdicích výsměšně postávající autobusy u nádraží a když chce cestující přestoupit na linku, kterou ten autobus jede, jde půl kilometru až na náměstí. V Hořovicích zas problém s přestupem z R16 na 531. A když někdo jede do Hořovic do nemocnice, z Protivínky tak místo aby přestoupil na autobus v Lochovicích, musí to objet přes Zdice a pak MHD přes celé Hořovice. Nebo přestoupit na 531 už v Příbrami nebo Jincích a půl… Číst vice »

Sacrebleu
Host
Sacrebleu

Který pak „y“nteligent zde každou chvíli neopomene napsat, jak jsou ČD neschopné prodávat ve vlaku jízdenky v tarifu PID? Jak je strašně je tarif národního předražen! Holt všechno má svou cenu.

PetrN
Host
PetrN

To ano, ale jsou věci, jejichž cena je zbytečně vysoká a existuje li levnější alternativa, jen blázen by platil vyšší cenu 🙂 …A pokud společnost jezdící v závazku veřejné služby, tudíž za peníze daňových poplatníků, není ochotna nabídnout daňovému poplatníkovi mnohonásobně levnější variantu a nutí ho platit skutečně předražený tarif tr10, je to opravdu napováženou, ať se to zhrzeným zaměstnancům líbí, nebo ne

Tronda
Host
Tronda

Když nejsou prachy tak kraj především neudělal vůbec nic, aby na železnici sehnal dopravce levnějšího pro kraj i cestující a stává se tak na dalších 10 let rukojmím tohoto předraženého. Ale co čekat od hejmanky, která místo služeb občanům řeší proplácení služebního vozu svého kadeřníka.

Tronda
Host
Tronda

Takže jste chtěl napsat, že ČD jsou hodné tím, že okrádají cestující předraženým jízdným, vy „y“nteligente. Jinak článek je o autobusech v nově integrovaných oblastech. A autobusové jízdné před integrací ani zdaleka nedosahovalo jízdného ČD, např. z Prahy do Benešova byl vlak o 40 korun dražší než autobus za plesnivé béčko.

Georg
Host
Georg

a je nejaky duvod, proc neprodavat vsechny typy jizdneho ve vsech zpusobech odbaveni?
cestujici by to nepochopili? cestujici by to zneuzili? nikdy se to tak nedelalo?

MartinS.
Host
MartinS.

c) je správně… nikdy se to tak nedělalo, tak proč by se mělo začínat? přece si cestující rád koupí ve vlaku dražší jízdenku, když nemá jinou možnost (aplikace, pokladna nebo automat ve stanici)

Georg
Host
Georg

boze dobry, to je ale banda volu – ode zdi ke zdi. nejdriv levne ids jizdne (to si jako nespocitali, kolik to bude stat?), a pak pro jistotu zastavi uplne integraci, pac je to drahy… jak to delaji ve venkovskych oblastech ids jmk a v idsoku? taky takhle pitome? nerekl nekdo modrogumovi stepanovi, co je podstatou ids? ze to neni ultralevne jizdne, ani hodinovy takt do kazde diry, ale cilem je jedna jizdenka a predevsim systemove navaznosti? ano, ta jizdenka bude z logiky veci o malinko levnejsi a ano, slusny architekt ids udela par spoju i o vikendu a nenecha… Číst vice »

V.N.
Host
V.N.

Napadlo mne totéž. Nejdříve obrovská velkorysost , levné jízdné , obrovská nabídka spojů a poté „překvapení“. Je vidno , že politici na všech úrovních jsou bandou volů.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Kraj vedou komunisti s podporou komunistů a komunistů. A ty komunisty, komunisty a komunisty si zvolili lidi, i když v nabídce byly podstatně rozumnější varianty. Banda volů tedy nejsou politici, ale většina středočeských (a nejen středočeských) voličů.

V.N.
Host
V.N.

Myslíte , že kdyby tam byla jiná banda politiků , že by to bylo diametrálně odlišné ? Já ne.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Ano, myslím. Možná proto, že znám řadu slušných a schopných středočeských lokálpolitiků, kteří ale právě kvůli tomu nemají šanci oslovit materiál z Kladenska a podobných oblastí, kde za každým druhým plotem čumí nenávistný bolševik.

Georg
Host
Georg

kraj predtim vedl nejaky obezni veterinar z cssd, ktery ani nevedel, co integrace je (myslim, ze kraloval dve obdobi), navic se nekamaradil s prazakama a na dopravu mel osvedcene odborniky ex-csad a ex-csd. obrovska vyhoda soucasne hejtmanky za anofert byla v tom, ze se byla schopna domluvit s krndou z teze firmy a integrace se vyrazne rozjela, dotahly se vlaky (ano, docela jednoduche, ale presto zasadni a drive nerealne). pri tom technicky zacal hrat i vetsi roli ropid, coz se ted zase meni zpatky na stromy k nahodnym vystrelum podle paragrafu jedna. fakt to ma to brno jednodussi v tom,… Číst vice »

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Zaprvé, onen „veterinář z ČSSD“ je náměstkem hejtmanky. a zadruhé, Jermanová s Krndou nedomluvily lautr ale ani ho*no, integrace zrychlila už po arestaci DRatha, kterýžto tehdá hodlal vypráskat PID ze Středních Čech…

Martin
Host
Martin

Zdravím. Cesta s tarifem SID z Berouna do Prahy stojí 33Kč, a autobusem PID (380) 40 Kč, a to s Vámi místo dálnice vymetou všechny vesnice stojící v cestě. Pokud nastane integrace Berounska a okolí, bude to znamenat snížení komfortu pro cestující, protože je požadavek na nízkopodlažní vozidla. Takže na trasách Praha-Cerhovice se budou nasazovat nízkopodlažní autobusy, protože ten jeden kočár, co se tam dává tak jednou do týdne, je opravdu problém přes tři schody vynést… Tudíž nám ubydou místa k sezení, sedadla budou otočeny různě jak se zlíbí, nebudou autobusy se záclonkami, s polohovatelnými sedadly, sníží se i jejich… Číst vice »

Georg
Host
Georg

tradicni problem pidovskeho pristupu je ze kazdy autobus je vymetak. takhle uz pred 20 lety zabili jihovychod prahy (kamenice, tynec, jesenice). jsem proto ted zvedavy na zkusenosti z pribrami a dobrise, kde rychle a prime spoje v rezii sid jezdily.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Z Prahy do Cerhovic nemá nikdy jezdit žádný přímý linkový („dálkolinkový“) autobus, protože to už je relace na kombinaci vlak + místní autobus, který už může být zcela v pohodě i nízkopodlažní. Právě tak funguje IDS JMK, který si tady kde-kdo „bere do huby“, a proto není tak drahý jako ta integrace, kterou začal dělat ROPID a jeho pohrobci tvořící IDSK – a protože to Michal Štěpán asi pochopil a začal uvažovat spíše tímto směrem, tak tady teď na něho kdejaký rádoby „odborník“ teď plive své jedovaté sliny. Příbram je v tomto pohledu velmi specifická záležitost, ještě specifičtější než třeba… Číst vice »

Hanzi
Host
Hanzi

Konečně někdo dostává rozum. Při pohledu na obsazenost a vedeni některých spojů a linek peněženka daňového poplatníka pláče. Bylo by jen zahodno aby konečně někdo zjistil, že některé spoje a linky jsou naprosto na nic při vší slušnosti.

Martin Novak
Host
Martin Novak

Právě díky lepšímu přestupnímu tarifu a lepší provázanosti PID oproti SID cestujících postupně přibývá. Opravdové vzduchovoziče byly autobusy SID (nejednoucí zrovna přímo do/z Prahy), a to se teď díky návaznostem na vlaky a ostatní autobusové linky postupně zlepšuje, tak to alespoň cítím já. Jen doufám, že se na IDSK nechtějí vracet zpět v čase. Další skvělá věc je aplikace lítačka, kde jasně vidím kolik času mě zbývá, nemusím honit jízdenky s drobnými v kapse po řidičích. Víkendový provoz, provoz večer – to jsou podle mě další věci, které si i venkovské oblasti zaslouží a jsou ku prospěchu celého systému. Viditelnost… Číst vice »

Hanzi
Host
Hanzi

Nevim jak u vas, ale u nas ve vsi diky integraci vetsina lidí oprasila auta z garáži, poté co byl zrusen přímý spoj do mesta a nyní je nutnost min jedenkrat presedat.

Svojsin
Host
Svojsin

Šlo by napsat o kterou vesnici jde?
Pro zajímavost, netvrdím že je to naopak, než píšete.

Georg
Host
Georg

sid je naprosty vysmech a jako system zcela nefunkcni – navaznosti nahodnych vystrelu nula, zeleznice zcela ignorovana, prestupnost jizdenek snad deset minut (nutna cipova karta)… strejci z csad si hrali s mapickama a cipovejma kartama…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nechci ani náhodou hájit Ratha, ale nechápu, proč tady všichni plivou právě na něho, když vznik SIDu způsobila partička především kladenských čéesáďáckých lumpů lobbujících u Bendla a dalších tehdejších modroptáčnických koryfejů.

Georg
Host
Georg

vypada, ze mate nejake konkretni tipy, sem s nimi…

Martin Novak
Host
Martin Novak

No, osobně si také myslím, že pásmový tarif je lepší než zóny. Oproti zónám je to mnohem přehlednější i pro nemístní. Tangenciální linky na kterých cestující ušetří jsou většinou málo využívané, a proč je tedy tímto nepodpořit. Nevím jestli to stále platí, ale i ČD na některých lokálkách kde těch cestujících jezdí opravdu málo automaticky všem cestujícím přiřkly slevu IN25. A podle mě, je opravdu lepší tangenciální linky více zaplnit lidmi, než vozit 4x denně vzduch, byť by si kraj myslel, že ho teď konečně cestující ,,neodrbávají,,. No a těch lidí, kteří jezdí přes Prahu z 9. do 9. pásma… Číst vice »

Zbyněk
Host
Zbyněk

Akviziční sleva na vybraných tratích existuje, akorát změnila jméno na Region a počítá se z ní i státní sleva.

Petr
Host
Petr

No musí si kraj říct co chce, zda cestující ve VHD, nebo plné silnice automobilů. Obojí je pro kraj drahé.

Anonym
Host
Anonym

Pan Mráček od Ratha koukám znovu úřaduje.

A.R.
Host
A.R.

Nechápu, jak si takové lidé mohou říkat odborníci. Tyhle výmluvy, že se někdo nedohodne, že se nechce, že se nemůže, že to nejde, už mě přestávají bavit.

svojsin
Host
svojsin

Nic proti tomu, aby se kontrolovala obsazenost autobusů.
Doufám, že pan Štěpán (ex ČD) a spol.budou stejným metrem přistupovat i k Národnímu dopravci a KŽC.

Pavel Novák
Host
Pavel Novák

Určitě prověří i obsazení vlaků a pokud nebude vědět co dál, jistě se obrátí na Tebe pro odborný názor.

Svojsin
Host
Svojsin

Spíš mu to bude jedno a ty jej v jeho blahosklonnosti podporis , Neznalku .

PetrB
Host
PetrB

Integrovat celý kraj do pásem je totiž hloupost. Proto Jihomoravský a dalších kraje jdou/šli cestou zón nebo zonově-relačního tarifu. Díky tomu nedochází k takové ztrátě na tržbách jako v případě pásem. Protože pokud si koupím pásma na měsíc dejme tomu 0 – 7 (Praha – Příbram – při pravidelné dojíždění domov – práce),mohu si pak vesele jezdit celý měsíc o víkendech na výlety ve všech zakoupených pásmech (Příbram – Mladá Boleslav, Příbram – Kolín/Kutná Hora atd.), kdyby to bylo rozzónované musel bych z Prahy na výše uvedené směry už platit, takhle ne, takto je to v ceně měsíčního jízdného.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Praha je v tomto ale jina, je to centrum kam směřuje velké množství lidí. Nebo chcete předražené integrované jízdné typu IDSOK, IDOK, JIKORD a tak podobně, kde za integraci platíte nehorázně vysoké částky u předplatného a přitom nikam nedojedete? Zde a u zónově-relačních tarifů je dojezdová vzdálenost mnohem větší a za méně peněz.

PetrN
Host
PetrN

To, co píšete, je nesmysl…Ten nárůst tržeb by z případě zón byl prakticky minimální…Protože upřímně, kolik lidí, co má, jak například jak píšete pásma 0-7 a jezdí z Příbrami do Prahy do práce, využívá tyto pásma i v „opačném“ směru od Prahy?Naprosté minimum a když už, tak párkrát za rok na nějaký výlet a podobně.Na tržby tedy vliv naprosto marginální.Zónové členění by akorát přineslo do systému nehoráznou složitost a bylo by pro Pražský systém téměř nepoužitelné.To, co relativně funguje v Ostravě či Brně by tu vzhledem k jinému charakteru dojíždění( kde prakticky všichni dojížději z okolí pouze do Prahy a… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ono by to ve výsledku nakonec ani příliš složité být nemuselo: ve skutečnosti by totiž „zón“ vůbec nemuselo být příliš mnoho – stačilo by třeba rozdělit mezikruží na čtvrtiny a důsledně počítat každý přejezd hranic pásem, tedy důsledně dodržovat princip, na němž je tarif PID založen = opakovaný vjezd do stejného pásma vyžaduje zaplacení dalšího pásma. že ten princip není dodržován a prakticky nikdo to nekontroluje, to je jiná záležitost …

Radek
Host
Radek

A nebyl bývalý ředitel odvolán pro přílíš pomalou integraci? :-)))

PetrN
Host
PetrN

No upřímně, Štěpán by si za to, co předváděl u ČD( zejména ten hovadský nápad s místenkama) a za to, co předvádí teď u středočechů, zasloužil zůstat někde na dlažbě…

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll