LOT 3a leaderboard

Další oblast čeká integrace do PID. Na Benešovsku skončí některé autobusy, nahradí je vlaky

Autobus Setra společnosti ČSAD Benešov v Benešově. Foto: RopidAutobus Setra společnosti ČSAD Benešov v Benešově. Foto: Ropid

Ropid a Integrovaná doprava Středočeského kraje zahne nově od 13. července do systému Pražské integrované dopravy další oblast. Nově se

Ropid a Integrovaná doprava Středočeského kraje zahne nově od 13. července do systému Pražské integrované dopravy další oblast. Nově se integrace rozšíří na část Benešovska.

Pro cestující, zejména pravidelně dojíždějící, by mělo dojít ke zlevnění jízdného. Na linkách PID lze v rámci pásmové i časové platnosti libovolně přestupovat mezi jednotlivými linkami různých dopravců. Dojde k jednoduššímu a přehlednějšímu vedení linek, provoz bude hlídán koordinačním dispečinkem.

Integrace se týká jen části Benešovska. Stávající páteřní linka 337 z Budějovické v Praze do Pyšel přes Kamenici bude dál prodloužena až do Benešova, dochází tak k zásadnímu zpřehlednění vedení linek a jízdních řádů. Linka 337 bude provozována v krátkých intervalech (ve špičkách pracovních dnů 30 až 60 minut, dopoledne a o víkendu po celý den interval 120 minut, provoz je rozšířen až do večera). V první polovině příštího roku by na linku měly vyjet nové kloubové autobusy.

Na linku 337 v Nespekách navazuje linka 651 směr Pyšely. Na lince 339 Praha – Jesenice – Kamenice – Týnec nad Sázavou se zkracují intervaly dopoledne a o víkendech ze 180 na 120 minut, je rozšířen provoz ve večerním období. V úseku Praha – Jesenice – Kamenice bude díky koordinaci stávající linky 339 a prodloužené linky 337 výrazně zkrácen interval dopoledne a o víkendech ze 60 na 30 minut.. Na lince 335 Praha – Jesenice – Sulice – Kostelec u Křížků – Kamenice dochází k rovnoměrnějšímu rozložení spojů v ranní a odpolední špičce a k rozšíření počtu spojů dopoledne a o víkendech. U linky 444 Kamenice – Jílové u Prahy – Davle jsou spoje nově propojeny v celé trase, tím bude umožněno přímé regionální spojení jednotlivých oblastí Středočeského kraje.

Ropid a IDSK chtějí, aby lidé z Benešova do Prahy jezdili hlavně vlaky. Dojde i ke změnách dálkových spojů: linka z Prahy do Pelhřimova a Jihlavy už pojede z Prahy po D1, nikoliv přes Kamenici. To samé platí o lince z Prahy do Pacova. Linky z Českého Šternberka a Miličína do Prahy nově skončí už v Benešově, kde lidé přestoupí na vlak.

Kompletní změny jsou v informačním letáku Ropidu k integraci.

Tagy IDSK integrace Pražská integrovaná doprava ropid
13 komentářů