Autobusy

Další oblast čeká integrace do PID. Na Benešovsku skončí některé autobusy, nahradí je vlaky

Autobus Setra společnosti ČSAD Benešov v Benešově. Foto: Ropid
Autobus Setra společnosti ČSAD Benešov v Benešově. Foto: Ropid

Ropid a Integrovaná doprava Středočeského kraje zahne nově od 13. července do systému Pražské integrované dopravy další oblast. Nově se integrace rozšíří na část Benešovska.

Pro cestující, zejména pravidelně dojíždějící, by mělo dojít ke zlevnění jízdného. Na linkách PID lze v rámci pásmové i časové platnosti libovolně přestupovat mezi jednotlivými linkami různých dopravců. Dojde k jednoduššímu a přehlednějšímu vedení linek, provoz bude hlídán koordinačním dispečinkem.

Integrace se týká jen části Benešovska. Stávající páteřní linka 337 z Budějovické v Praze do Pyšel přes Kamenici bude dál prodloužena až do Benešova, dochází tak k zásadnímu zpřehlednění vedení linek a jízdních řádů. Linka 337 bude provozována v krátkých intervalech (ve špičkách pracovních dnů 30 až 60 minut, dopoledne a o víkendu po celý den interval 120 minut, provoz je rozšířen až do večera). V první polovině příštího roku by na linku měly vyjet nové kloubové autobusy.

Na linku 337 v Nespekách navazuje linka 651 směr Pyšely. Na lince 339 Praha – Jesenice – Kamenice – Týnec nad Sázavou se zkracují intervaly dopoledne a o víkendech ze 180 na 120 minut, je rozšířen provoz ve večerním období. V úseku Praha – Jesenice – Kamenice bude díky koordinaci stávající linky 339 a prodloužené linky 337 výrazně zkrácen interval dopoledne a o víkendech ze 60 na 30 minut.. Na lince 335 Praha – Jesenice – Sulice – Kostelec u Křížků – Kamenice dochází k rovnoměrnějšímu rozložení spojů v ranní a odpolední špičce a k rozšíření počtu spojů dopoledne a o víkendech. U linky 444 Kamenice – Jílové u Prahy – Davle jsou spoje nově propojeny v celé trase, tím bude umožněno přímé regionální spojení jednotlivých oblastí Středočeského kraje.

Ropid a IDSK chtějí, aby lidé z Benešova do Prahy jezdili hlavně vlaky. Dojde i ke změnách dálkových spojů: linka z Prahy do Pelhřimova a Jihlavy už pojede z Prahy po D1, nikoliv přes Kamenici. To samé platí o lince z Prahy do Pacova. Linky z Českého Šternberka a Miličína do Prahy nově skončí už v Benešově, kde lidé přestoupí na vlak.

Kompletní změny jsou v informačním letáku Ropidu k integraci.

13
Diskuze

avatar
6 Komentáře
7 Reakce na komentáře
11 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
12 Autoři komentářů
AAAHonza D.Pandanoerfkubisek Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Honza D.
Host
Honza D.

Malá technická (překlep) – „Ropid a Integrovaná doprava Středočeského kraje zahne…“ – spíš asi zahrne. 😁☺️

AAA
Host
AAA

nebo zahyne 🙂

noerf
Host
noerf

Pochopil jsem správně, že PID a IDSK objednavají dálkové autobusy Praha – Jihlava/Pelhřimov, kde jezdí dopravci bez dotací.

Joska
Host
Joska

„Ropid a IDSK chtějí, aby lidé z Benešova do Prahy jezdily hlavně vlaky.“
…aby lidé jezdili…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

>> Ropid a IDSK chtějí, aby lidé z Benešova do Prahy jezdily hlavně vlaky.
Dojde také k posílení železniční dopravy?

Arnošt
Host
Arnošt

K posílení už došlo. Zavedení několika spěšných vlaků, téměř celodenní půlhodinový takt osobních vlaků. Na více vlaků nasazení druhé soupravy City Elefant.

Panda
Host
Panda

To je samozřejmě pravda. Nicméně lidi jezdí osobáky do Benešova spíš z nouze – motivuje je k tomu dlouhý (mimošpičkový) takt rychlejších vlaků, úsekové přeplňování rychlíků a případně nekvalita rychlíků/spěšňáků. Bohužel to asi nenaláká lidi z aut, pro to by bylo třeba mít CD/CT půlhodinu R/Sp s kvalitními vozy (časem ve špičce i 15 minut?)… To by navíc mohlo přilákat do vlaků i víc lidí například z Týnce či Sázavy (každou hodinu přestup v Čerčanech na Sp)… A osobáky mezi Strančicemi/Senohraby a Benešovem by pak šlo mírně omezit (dle zastavování Sp)…

Pampara
Host
Pampara

Jihočeši by se od nich měli učit. Hodně učit.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Ví se, kdy dojde na Slánsko?

Radek
Host
Radek

24.8. Snad už definitivně.

kubisek
Host
kubisek

Na to jsem zvědav, protože to je zatím snad největší oblast, která se najednou začlenila do PID a v rámci které vznikne nebo bude změněno asi 30 PID linek, 4 PID linky budou zrušeny a spousta linek na Slánsku do okolních vesnic pojede úplně jinudy, než jsou lidi zvyklí. Na to asi 1 leták stačit nebude 🙂

Myšpul
Host
Myšpul

Tak když se připojovalo Kladensko včetně MHD Kladno tak toho bylo podle mě víc? Ale Slánsko a Rakovnicko by už bylo potřeba ať je to ucelené.

kubisek
Host
kubisek

Ono toho bylo zhruba stejně, ale teď je navíc to, že dobrá polovina tehdy integrovaných linek se bude celkem zásadně měnit, vyjma linek čistě MHD Kladno. Rakovnicko by také mělo být ještě v tomto roce.

Partneři



CSCARGO