Pár let zpátky se u nás v ulici objevili dva „MP inženýři🤣“ s metrem a foťákem. Měřili, fotili a rozdávali lístečky za stěrač. Byl jsem asi 30, možná 40cm přes pomyslnou čáru 5-ti metrů od hranice křižovatky. Zaplatil jsem pokutu🥴, ale od té doby se tam už neobjevili. Auta parkují jak chtějí i v oblouku křižovatky, ale jak vidno, tak to nikomu nevadí. Přitom MP tudy projíždí několikrát denně a max. oflastruje babičku, že nemá jezevčíka na vodítku 😡
Je to téměř neuvěřitelné že toto řeknu, ale chybí mi to že policie neprovádí kontroly častěji (obecně)… takto je to jak noty na buben, celou dobu nic a semtam rána. Tak to není dobře, bylo by záhodno aby pokuty byly pokud možno nižší (aspoň u dolní hranice rozsahu) ale častější (pokud někdo porušuje pravidelně)…
marek hudec
1 rok
co zkusit příště volit takové městské zastupitelstvo, které se zasadí o zvýšení počtu parkovacích míst? jedině toto je demokratická eliminace ekopsychoušů a jiných zelených anti-car pomatenců
V Třinci to nějak nefunguje, naopak. Od té doby, co stojí obchvat, autobusy nemívají zpoždění. Zajímavé, že v souvislosti s dopravní indukcí nikdo nemluví o hustotě zalidnění.
Protože ta energie bude stejně spotřebována, zdroje vyčerpány a zplodiny vypuštěny. Ekologie totiž nespočívá v přemístění zátěže z dohledu. Nadto, vyasfaltovat ulici od kraje ke kraji místo kusu zeleně jen proto, že je část lidí závislá na autech, a způsobit tím horší podmínky k životu, nedává už žádný smysl.
Samozřejmě, a s odkazem na tento teorém (exaktní důkaz není k dispozici) zalháváte to že i tak má tento teorém platnost jen za stanovených podmínek, NENÍ univerzálně vždy platný!
Neboli, jak sám odkazovaný článek uvádí, „Following the position, it is not generally concluded that new roads are never justified but that their development needs to consider the whole traffic system“
Ještě více parkovacích míst, jaká to mantra. To vám slíbí Svoboda v Praze a pak zjistí, že žádné místo, kde by ještě šlo udělat poznatelně více parkovacích míst neexistuje. To že řidiči něco chtějí jaksi neznamená, že to je možné (bez vybourání části města).
U nás je parkování na hlíně obvyklé a tím, že tam auta stojí pořád, je jisté, že tam nic neporoste. Vždycky je to legrace, když velké drahé auto stojí v kaluži.
Já mnohokrát. Ale o to nejde. Jde o to „eráre starej se“, odvez mě s kolem tramvají a autobusem, kam budu chtít. Erár tu od toho částečně je, pro auta i kola.
Erár zajistí veřejnou dopravu i pro lidi s kolem či lyžemi, dotyčný zaplatí kromě jízdného i dovozné. Tam problém nevidím. Jistě, silnice nechá k užití i soukromým vozům, kolům, při zasněžení lyžím, proč ne. Ale ulice není jen silnice, ulice je společný prostor mající i jiné funkce než jízda a stání aut.
Já tedy poměrně často, a speciálně často (půjčenou) elktrokoloběžku, to je úděsný plevel kdekdo s tím flákne doslova doprostřed chodníku… ti méně otrlí to „aspoň“ opřou o zeď domu, lepší ale pořád nic moc, není v tom vidět ani troška interesu o to zda by to šlo provést líp (šlo, a celkem jednoduše).
Zkuste se někdy rozhlídnout po ulici, kolik plochy tam zabírají auta parkující v rozporu s předpisy, kolik auta parkující podle předpisů, kolik kola parkující v rozporu s předpisy a kolik kola parkující podle předpisů.
Jinak vlastníci kol se málokdy domáhají toho, že mají právo parkovat kolo před barákem na ulici. Majitelé kol si parkování pro své kolo zajistí, což o majitelích aut obvykle neplatí.
Majitelé kol si parkování pro své kolo zajistí, protože kolo se vejde do sklepa, případně do bytu. S autem to udělat nejde. A věřte mi, že pronajmout si parkovací místo nebo garáž je velký problém. Lidé s podprůměrnými příjmy pochopí.
Protože nejbližší mám tak daleko že to neguje většinu výhod využívání automobilu (například jakýkoliv větší nákup, od jisté doby musím šetřit záda a opravdu lituju nemožnosti občas nakoupit „celé balení“ ale muset to nosit po kousku…)
A to prosím běžně používám MHD (mám šalinkartu!)
Samozřejmě, že to jde udělat i s autem. Sklep nebo byt pro auto se jmenuje garáž. Když někdo nemá na náklady spojené s provozem auta, ať si ho nekupuje. Auta jsou jediná věc, u kterých si jejich majitelé myslí, že se jim o ně má postarat obec nebo stát.
Majitel auta si propočítá náklady a zjistí, že jakž takž vyjde do výplaty, tak si koupí auto. A potom přijde úředník, ke značce parkoviště přidá dodatkovou tabulku, a majitel auta zjistí, že musí prodat auto, aby se nestal bezdomovcem. Všichni nám říkají, proč bohatí myslí tak, jak myslí, ale nikdo nám neřekne, proč chudí myslí tak, jak myslí.
Nejsou to jediné věci… taky například dostatek vody, levná energie, bohaté zelené plochy všude okolo (copak, ono najednou neplatí „vlastní zelená plocha existuje – jmenuje se to zahrada“??)
Vodu i energie lidé nakupují za komerční ceny. Bohatých zelených ploch v Praze zrovna moc není, a zelené plocha slouží všem. Auto slouží jenom jeho majiteli.
Ale fakt je že „plíživá inflace“ je nepřetržitý proces… někdy okolo 1995 byla typickým příkladem Felicia s délkou 3,85m a pohotovostní hmotností pod tunu (stejná kategorie byl třeba Opel Astra F, můj první vůz), zatímco dneska Fabia nová nejkratší 4,1m a hmotnost od 1150kg výše…
Dají se sehnat menší vozy, ale díky malé nabídce v tomto segmentu jsou obvykle dražší a horší 🙁
Tohle je kompletně na hlíně za obrubníkem. Už jenom to, jak tam musejí přes ten vyvýšený obrubník vždycky najíždět, je vtipné. Jenže už tam nic neroste, považuje se to tady za standard.
MP jezdí kolem na čumendu 2x denně. Pro jistotu v době, kdy je úplně mrtvo (ráno v 9 a pozdě večer), aby nemuseli náhodou něco dělat.
Je vidět, že když MP Brno pokutuje přestupek, je to tak mimořádná událost, že si to zaslouží zprávu… A co teprve kdyby začali konečně pokutovat parkování vedle kolejí, to by byl zázrak. Jen ulice Purkyňova by zaplatila za jednu noc hlídku na celý měsíc.
MP má být organizace, která bude udržovat pořádek a hlídat dodržování zákonů. Jestli to dokáže třeba hypnózou, tím lépe. Ale zatím jsou asi pokuty účinnější. A že by řešila něco s bezdomovci jsem si nevšiml. V klidu projdou okolo válejících se smradlavých vagabundů a nevidí je. Na Úzké denně.
On i zákon říká, že k nápravě je možno použít systém opakovaného ukládání pokut. Kdyby MP dala za stání na chodníku a trávě X Kč, následně tomu samému XX Kč a posléze už XXX Kč, napočtvrté už by tam nestál. Jenže to by museli chtít. Na maloměstech je ale tohle prakticky vyloučeno, protože tam každý každého zná a ještě by ty strážníky pomluvili, nebo by s nimi (mimo službu) už ani k jednomu stolu v hospodě nesedli.
Mimochodem, je taky blbost dávat pokuty za parkování třeba 200kč, jak MP Brno činí. Poslat dopis s červeným pruhem stojí kilo, nehledě na náklady na zaměstnance…
Neměla by MP spiše se starat o bezpečnost občanů než jen dávat pokuty, tedy já v Židenicích neviděl pochuzkáře co by obcházel rajón aspoň 20 let. Jednou stalo havarované auto od kterého řidič utekl ale protože nestalo na trávníku tak si ho projîždějicí hlídky nevšimali.
Pár let zpátky se u nás v ulici objevili dva „MP inženýři🤣“ s metrem a foťákem. Měřili, fotili a rozdávali lístečky za stěrač. Byl jsem asi 30, možná 40cm přes pomyslnou čáru 5-ti metrů od hranice křižovatky. Zaplatil jsem pokutu🥴, ale od té doby se tam už neobjevili. Auta parkují jak chtějí i v oblouku křižovatky, ale jak vidno, tak to nikomu nevadí. Přitom MP tudy projíždí několikrát denně a max. oflastruje babičku, že nemá jezevčíka na vodítku 😡
Je to téměř neuvěřitelné že toto řeknu, ale chybí mi to že policie neprovádí kontroly častěji (obecně)… takto je to jak noty na buben, celou dobu nic a semtam rána. Tak to není dobře, bylo by záhodno aby pokuty byly pokud možno nižší (aspoň u dolní hranice rozsahu) ale častější (pokud někdo porušuje pravidelně)…
co zkusit příště volit takové městské zastupitelstvo, které se zasadí o zvýšení počtu parkovacích míst? jedině toto je demokratická eliminace ekopsychoušů a jiných zelených anti-car pomatenců
Nemá cenu. Jak dokazuje Lewis-Mogridge, při vytvoření infratruktury pro auta se tato infra prakticky okamžitě zaplní. Efekt nula.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lewis%E2%80%93Mogridge_position
V Třinci to nějak nefunguje, naopak. Od té doby, co stojí obchvat, autobusy nemívají zpoždění. Zajímavé, že v souvislosti s dopravní indukcí nikdo nemluví o hustotě zalidnění.
Protože ta energie bude stejně spotřebována, zdroje vyčerpány a zplodiny vypuštěny. Ekologie totiž nespočívá v přemístění zátěže z dohledu. Nadto, vyasfaltovat ulici od kraje ke kraji místo kusu zeleně jen proto, že je část lidí závislá na autech, a způsobit tím horší podmínky k životu, nedává už žádný smysl.
Samozřejmě, a s odkazem na tento teorém (exaktní důkaz není k dispozici) zalháváte to že i tak má tento teorém platnost jen za stanovených podmínek, NENÍ univerzálně vždy platný!
Neboli, jak sám odkazovaný článek uvádí, „Following the position, it is not generally concluded that new roads are never justified but that their development needs to consider the whole traffic system“
Ještě více parkovacích míst, jaká to mantra. To vám slíbí Svoboda v Praze a pak zjistí, že žádné místo, kde by ještě šlo udělat poznatelně více parkovacích míst neexistuje. To že řidiči něco chtějí jaksi neznamená, že to je možné (bez vybourání části města).
Pomáhají a chrání 🙂 🙂 🙂
Ano, zeleni. A zprostředkovaně i lidem.
U nás je parkování na hlíně obvyklé a tím, že tam auta stojí pořád, je jisté, že tam nic neporoste. Vždycky je to legrace, když velké drahé auto stojí v kaluži.
To je zdejší trend – koupit si na splátky oteklou dvoutunovou plechovku, aby všichni viděli, jaký jsem machr, a parkovat ji na cizích pozemcích.
Jojo, řidič by měl vlastnit pozemek v každém cíli cesty.
A co soukromé osoby ve veřejné dopravě?
Ne, nemusí ten pozemek vlastit. Může si ho pronajmout.
Auta jsou jediný majetek, jehož vlastníci mají neustále pocit, že by se jim o něj měl starat někdo jiný.
Kola a jejich vlastníci jsou na tom stejně.
Kolikrát jste viděl odložené kolo na chodníku či silnici, v rozporu s předpisy?
Já málokdy.
Zato aut.. skoro denně.
Kolik parkovišť pro kola a kolik pro auta existuje?
Já mnohokrát. Ale o to nejde. Jde o to „eráre starej se“, odvez mě s kolem tramvají a autobusem, kam budu chtít. Erár tu od toho částečně je, pro auta i kola.
Erár zajistí veřejnou dopravu i pro lidi s kolem či lyžemi, dotyčný zaplatí kromě jízdného i dovozné. Tam problém nevidím. Jistě, silnice nechá k užití i soukromým vozům, kolům, při zasněžení lyžím, proč ne. Ale ulice není jen silnice, ulice je společný prostor mající i jiné funkce než jízda a stání aut.
Já tedy poměrně často, a speciálně často (půjčenou) elktrokoloběžku, to je úděsný plevel kdekdo s tím flákne doslova doprostřed chodníku… ti méně otrlí to „aspoň“ opřou o zeď domu, lepší ale pořád nic moc, není v tom vidět ani troška interesu o to zda by to šlo provést líp (šlo, a celkem jednoduše).
Zkuste se někdy rozhlídnout po ulici, kolik plochy tam zabírají auta parkující v rozporu s předpisy, kolik auta parkující podle předpisů, kolik kola parkující v rozporu s předpisy a kolik kola parkující podle předpisů.
Jinak vlastníci kol se málokdy domáhají toho, že mají právo parkovat kolo před barákem na ulici. Majitelé kol si parkování pro své kolo zajistí, což o majitelích aut obvykle neplatí.
Majitelé kol si parkování pro své kolo zajistí, protože kolo se vejde do sklepa, případně do bytu. S autem to udělat nejde. A věřte mi, že pronajmout si parkovací místo nebo garáž je velký problém. Lidé s podprůměrnými příjmy pochopí.
Proč by nešlo vecpat si auto do podzemní garáže?
Řekněme, že za pronájem garáže dáte 2000 Kč měsíčně. To je 24000 ročně. Takže každý rok Chorvatsko all inclusive.
Tak si holt vyberte, buď bude Chorvatsko nebo auto. Nebo můžete zvýšit příjmy.
Když si zvýší příjmy, pojede do Chorvatska 2x a auto nechá tam, kde dosud.
Protože nejbližší mám tak daleko že to neguje většinu výhod využívání automobilu (například jakýkoliv větší nákup, od jisté doby musím šetřit záda a opravdu lituju nemožnosti občas nakoupit „celé balení“ ale muset to nosit po kousku…)
A to prosím běžně používám MHD (mám šalinkartu!)
Samozřejmě, že to jde udělat i s autem. Sklep nebo byt pro auto se jmenuje garáž. Když někdo nemá na náklady spojené s provozem auta, ať si ho nekupuje. Auta jsou jediná věc, u kterých si jejich majitelé myslí, že se jim o ně má postarat obec nebo stát.
S tím souhlasím. Problém je v tom, že umístěním jediné dopravní značky lze způsobit majitelům aut navýšení výdajů o tisíce korun měsíčně.
„Způsobit?“ Majitel auta se má o svůj majetek starat. Za své. Maximálně může být rád, že doteď měl parkování skoro zadarmo a ušetřil.
Majitel auta si propočítá náklady a zjistí, že jakž takž vyjde do výplaty, tak si koupí auto. A potom přijde úředník, ke značce parkoviště přidá dodatkovou tabulku, a majitel auta zjistí, že musí prodat auto, aby se nestal bezdomovcem. Všichni nám říkají, proč bohatí myslí tak, jak myslí, ale nikdo nám neřekne, proč chudí myslí tak, jak myslí.
Nejsou to jediné věci… taky například dostatek vody, levná energie, bohaté zelené plochy všude okolo (copak, ono najednou neplatí „vlastní zelená plocha existuje – jmenuje se to zahrada“??)
Vodu i energie lidé nakupují za komerční ceny. Bohatých zelených ploch v Praze zrovna moc není, a zelené plocha slouží všem. Auto slouží jenom jeho majiteli.
Problém je, že ty auta vnímáš s předsudky a kola, koloběžky a jíné si idealizuješ.
Ne, já akorát auta vnímám reálně.
Stačí když bude v cíli cesty respektovat pozemek, na kterém se rozhodl svého plechového miláčka odstavit.
Taky by se vám nelíbilo, kdybych vám vjel na trávník a nechal tam stát auto.
A jinak nejprodávanější je Octavia, těsně druhá Fabia a třeti je i30. Niz z toho není dvoutunová plechovka na machrování.
Mercedes Benz je až na 8. místě za Fordem a Dacií.
Ale fakt je že „plíživá inflace“ je nepřetržitý proces… někdy okolo 1995 byla typickým příkladem Felicia s délkou 3,85m a pohotovostní hmotností pod tunu (stejná kategorie byl třeba Opel Astra F, můj první vůz), zatímco dneska Fabia nová nejkratší 4,1m a hmotnost od 1150kg výše…
Dají se sehnat menší vozy, ale díky malé nabídce v tomto segmentu jsou obvykle dražší a horší 🙁
Neposuzujte ostatní podle sebe.
Občas stojí v kaluži opravdu velké (dvanáctimetrové) a ne zrovna levné… autobus. Ale vyčítej řidiči, že prší.
Tohle je kompletně na hlíně za obrubníkem. Už jenom to, jak tam musejí přes ten vyvýšený obrubník vždycky najíždět, je vtipné. Jenže už tam nic neroste, považuje se to tady za standard.
MP jezdí kolem na čumendu 2x denně. Pro jistotu v době, kdy je úplně mrtvo (ráno v 9 a pozdě večer), aby nemuseli náhodou něco dělat.
Jak je vidět, je to skoro ve všech městech podobné. Čest výjimkám!
Hradec Králové výjimkou rovněž není.
Je vidět, že když MP Brno pokutuje přestupek, je to tak mimořádná událost, že si to zaslouží zprávu… A co teprve kdyby začali konečně pokutovat parkování vedle kolejí, to by byl zázrak. Jen ulice Purkyňova by zaplatila za jednu noc hlídku na celý měsíc.
Nejen ta. Dále také Porhajmova, Veveří, Jugoslávksá nebo Pekařská. Ale v Brně máme jen 500 strážníků, tak se přece nepředřou
https://mapy.cz/s/kunasemaho
Parkoviště. Materiální askpet omezení průjezdu šaliny taky chybí.
Mimochodem: Urazit tu značku a poté se snažit vybírat pokudy je t.č. podvodu.
Zrovna v noci je parkovani „u koleji“ povolene
Wow, dvě pokuty za den!
To za to fakt stálo. Pro představu, provoz městské policie Brno stojí 1000kč každou minutu, tedy asi 1 500 000 Kč denně.
🤡
A MP Brno má být výdělečná organizace?
Pak by tedy neměla nic řešit s bezdomovci, protožě na tom nevydělá už vůbec nic, totéž Celj – za uklidnění rvačky nic nedostane.
MP má být organizace, která bude udržovat pořádek a hlídat dodržování zákonů. Jestli to dokáže třeba hypnózou, tím lépe. Ale zatím jsou asi pokuty účinnější. A že by řešila něco s bezdomovci jsem si nevšiml. V klidu projdou okolo válejících se smradlavých vagabundů a nevidí je. Na Úzké denně.
On i zákon říká, že k nápravě je možno použít systém opakovaného ukládání pokut. Kdyby MP dala za stání na chodníku a trávě X Kč, následně tomu samému XX Kč a posléze už XXX Kč, napočtvrté už by tam nestál. Jenže to by museli chtít. Na maloměstech je ale tohle prakticky vyloučeno, protože tam každý každého zná a ještě by ty strážníky pomluvili, nebo by s nimi (mimo službu) už ani k jednomu stolu v hospodě nesedli.
A kdě tvrdím, že mají být výdělečná organizace?
Já jen chci, aby za ty astronomický náklady dělali svou prácu, a ne si vozili prdel po centru, jak zdokumentoval třeba tady frajer:
https://twitter.com/policky_lukas/status/1625074754951446528?s=46&t=y5V3yiqpe0bZG1RYtHTtew
Mimochodem, je taky blbost dávat pokuty za parkování třeba 200kč, jak MP Brno činí. Poslat dopis s červeným pruhem stojí kilo, nehledě na náklady na zaměstnance…
Neměla by MP spiše se starat o bezpečnost občanů než jen dávat pokuty, tedy já v Židenicích neviděl pochuzkáře co by obcházel rajón aspoň 20 let. Jednou stalo havarované auto od kterého řidič utekl ale protože nestalo na trávníku tak si ho projîždějicí hlídky nevšimali.
Oni za ten den nedělají nic jiného? 😮