Tady se zase řeší v debatě ptákoviny, ale nikoho nenapadne, proč se 2,7km na naprosté rovině bude dělat 2 roky!!! a né 2 měsíce (což je v klidovém tempu reálný čas)
No, a pak ještě nad ten pruh (a nejen tam, ale i v pokračováních) natáhnout trolejbusové dráty a bude možno zřídit reminiscenci na bývalou linku č. 59 (v trase k dnešku adekvátně upravené) v parciálních trolejbusech (a samozřejmě až do Zbraslavi, jak to ostatně bylo zamýšleno i už kdysi dávno), a další takovou zavést i přes Chuchli do Radotína – a bude to „jako vyšité“!
Kde má pruh na Modřanské pod dva metry? Pokud tedy nemyslíte cyklopruh.
looking4bucho
3 let
Pokud to opravdu bude dokonceno v r. 2023 tak se to krasne strefi do vrcholne faze rekonstrukce Barrandovskeho mostu kde cela uleva zase rychle skonci. Nicmene vyhledove to samozrejme pomoc je.
Pomůže to busům.V oblasti Lahoviček to vyřešit nejde. Jedině tedy, že by bus jel ulicí K Sádkách, ale to by nemusel být rychlejší. Bus pruh může být i dál přes Lahovický most.
Ale šlo by, kdyby byla odvaha udělat ty pro auta užší (případně v části ulice, kam by se to opravdu nevešlo, nechat jen jeden, ale myslím, že to zúžení by stačilo). Stejně je tam padesátka, takže ty pruhy nějak extra široký při takový rychlosti být nemusej, a když pojede širokej náklaďák, holt v tom úzkým místě chvilku nepůjde předjet. Vlastně by se nic hroznýho nestalo (teda řev bych čekal hroznej, myslím reálně nestalo).
A kdybysme třeba měli značení, který řekne, do těchto míst nenajíždět, pokud nemůžete pokračovat. Já nevím, třeba žlutý obdélníky s diagonálníma liniema na vozovce, dalo by se tím takový úzký místo z pohledu průjezdu IZS taky snadno vyřešit. A protože řidiči aut narozdíl od ostatních účastníků provozu předpisy vesměs vzorně dodržujou, nemohl by tam vzniknout problém.
ano, nějaký plán tam je, ale má to mnoho věcí kolem (doprovodná komunikace, zastávky mhd, MUK,…..) dobrý krok je plánovaný podchod (na současném přechodu) a snad i to zrušení zastávek… ale na vše další je potřeba udělat ÚR, DÚR, EIA, SP….takže to bude trvat cca 10let…
musí se udělat fikaně, ze současné „jedničky“, udělat dálnici a tu upravit. nesmí se to dělat jako novostavba, ale jako rekonstrukce. jinak dál na 4 jsou zastávky atd…věci, co na současné dálnici nejsou (některé SMV mají lepší parametry než D4)
Do každé obce by stát měl povinně zavést lokálku, udělal bych z toho zákonnou povinnost! A u každé zastávky by stát povinně měl vybudovat cyklověž, aby kdokoli mohl přijet na kole a kdykoli pokračovat přímou lokálkou až do Prahy na hlavní nádraží. Maximální interval vlaků na lokálkách bych stanovil na 15 minut.
Pravdou je, že tímto směrem nějaká kvalitní železnice žalostně chybí a na hustotě provozu na silnici je to vidět. Jediná železnice mezi koridory do Plzně a Budějovic je dobříšská lokálka zcela žalostných parametrů, která prošla pofidérní rekonstrukcí.
Lokálka žalostných parametrů? Každá lokálka je nenahraditelná a má potenciál! Protože autobus není plnohodnotná náhrada. Nech si to všichni zapamatují!
to je tak, když se cpou prachy do pochybných lokálek co vlastně nikam pořádně nevedou a byly stavěny s požadavkem před 100 a více lety.. pak je sice lokálka „hotová“, ale pro praktický život 21.století nepoužitelná…
Tak proč jí (myslím té „Modřanky“) pořád používá tolik lidí?
(A to přesto, že třeba u nádraží ve Zbraslavi není ani žádná pořádná návazná autobusová doprava …)
No nevím, podle té fotky. Jak Metro nebo S-bahn nahradí vozdla na fotografii, od fotogrfa pryč: Plošinová dodávka, šestitunka s plachnou, dodávka, 12t sklopka, dodávka, 12t třístranný sklápěč. Mezi tím rozházené osobáky po jednom až třech za sebou, to by možná železnice pobrala. Teda pokud neveze v kufru materiál či nářadí, kancelářští přes den autem moc nejezdí.
Ta kolejová doprava by nahradila zejména ty autobusy a pak něco z osobáků. Ostatně stejně má být na Dubenci P+R a dál mají lidé pokračovat páteřní autobusovou linkou.
Pokud by bylo P+R s přestupem na metro na Řitce, nebylo by to vůbec špatné.
No nevím, ale tento výčet aut popisuje pouze pravý pruh. Co za vozy jsou v levém („rychlém“) už vidět sice není, ale tam tolik nákladních vozů asi nebude… I když tam omezení není, víme jak to zpravidla bývá.
Naopak by se měly rozšiřovat počty pruhů pro auta a ty BUS nesmysly, co akorát ucpávají ulice (viz. ta šílenost směrem na Vypich), by se měly likvidovat….
Ve směru od Centra směrem nahoru je jeden pruh (ten blíže tramvajovému pásu pouze BUS, takže ostatní provoz má jen vpravo. Je to evidentně kvůli výjezdům autobusu od Ladronky, což je ihmo 1x 20 minut ta 191 nebo co to tam jezdí. Ale ucpává se to tam slušně každý den.
Není to kvůli autobusům od Ladronky, ty můžou jet po tramvajových kolejích, od křižovatky s Tomanovou vede buspruh po nich. Je to kvůli 180 zespodu z Patočkovy a sanitkám do Motola.
A kolony aut tam byly dávno předtím, špunt je kapacita křižovatky Vypich, v níž se počet pruhů a jejich uspořádání nijak neměnily. (A kdyby ta se zvětšila, nepobere to Bílá Hora a Kukulova). Takže I kdyby na Bělohorský bylo v těch místech nakreslenejch třeba pět pruhů pro auta, reálně to pro ně rychlejší nebude. A takhle aspoň nezdržujou ty autobusy a sanitky tolik.
Jednou za dvacet minut? To jste hodně mimo. Ve špičce i jednou za šest minut, sedlo pak deset. To není zanedbatelné množství spojů, které se snaží dostat na koleje.
191 má ráno 5-6 minut, v sedle 10, odpoledne 6-7. Víkend 12, vyjma okrajových období, kdy jede v intervalu 20 minut. Nicméně kvůli 191, jak píše Jakub P, Bělohorskou na jeden pruh nezúžili, ale kvůli 180. Právě v toto chvíli je tam kvůli tomu zácpa na 6 minut 🙂 Zdržení by ale bylo úplně stejné i bez bus pruhu. Při zavedení opatření toto bylo náležitě vysvětleno.
Auta umí zaplnit libovolný počet pruhů. V Texasu postavili „mocproudou“ dálnici a tak jim narostla doprava, že začaly kolabovat přivaděče a silnice kolem sjezdů, tak to zase zredukovali. Osobně považuji PŘIDÁNÍ pruhu pro BUS jako nejlepší variantu, autobusy to výrazně zrychlí, takže se třeba někomu vyplatí nechat auto doma, a IAD zůstane na svém.
Vyhrazení existujícího pruhu pouze pro BUS, to je kapitola sama pro sebe, tady jsem zase velkým odpůrcem, zejména pokud poté zbude pro IAD pouze jeden, což je nejčastější varianta. Neumím si představit, kdyby třeba na Hradčanské ten BUS pruh platil.
Kdyby na Hradčanské ten buspruh platil, reálně by se nic moc nezměnilo. Jestli má kolona 200 metrů ve dvou pruzích nebo 400 v jednom je celkem fuk. Zejména když před křižovatkou na Špejcharu se to vždycky dělilo do dvou, takže rychlost odjezdu z kolony stejná, a stejně ji ve špičce často ucpe zavřenej vjezd do přetížený Blanky, která ve špičce v této části Prahy dělá o dost víc škody než užitku. Akorát v tom uspořádání jeden pro IAD a jeden vyhrazenej ty auta tolik nezdržujou MHD a IZS. A rychlejší MHD neváznoucí v zácpách může někoho ponouknout nechat auto doma/na… Číst vice »
To bychom totiž mohli začít hořekovat nad tím, že domy debírající příliš moc pitné vody (obyvatele ignorujte) a že se kvůli domům musí stavět větší vodovod. A že to je špatně, doby by vodu spotřebovávat neměly.
Vy si sice děláte legraci, ale v Německu už s tím začali, Zelení mají v programu zákaz výstavby rodinných domů a v jedné Hamburské městské části už s tím začali, Zelení tam mají většinu v zastupitelstvu a na RD tam prostě stavební povolení nedostanete. Povolená je pouze výstavba několikapatrových bytových domů.
Což je naprosto normální, pokud jde o část města určenou územním plánem pro větší zástavbu, nemají tam rodinné domky být. Stejně jako nemá být v části města určené pro rodinné domy najednou mrakodrap. Tohle dovedli do absurdna v USA, kde na řadě míst naprosto zakázali jakékoli míchání funkcí staveb, ale to neznamená, že by byl dobrý druhý extrém a míchat naprosto všechno dohromady. Jsou typy staveb, které se vedle sebe snesou, dokonce se dobře doplňujou, ale pak jsou typy staveb, kde to bude vždycky skřípat a je lepší tomu předcházet, než to později složitě řešit. Ostatně obce v ČR to… Číst vice »
Myslím, že to nechápete, to není o územním plánu , před nástupem Zelených se tam RD stavěly, to je pouze o extrémistické levicové ideologii, dle Zelených RD zabírají příliš místa a jsou typickým příkladem „zhoubného individualismu“. Navíc oni žádají (mají to v programu) zákaz výstavby na celém území státu. Prostě se znovu ukazuje, že Zelení převzali roli komunistů, tj. snaha o zničení starého světa na jehož základech se vybuduje, čistě na ideologických základech, nový a lepší svět. Prostě kulturní revoluce.
Tak to jo, to mi přijde taky přes čáru. Chápu to ve městech, respektive v mnoha čtvrtích, možná v okolí velkejch měst. Jsem pro, aby ty rodinné domky platily víc za přípojky a silnice, protože jich o dost víc potřebujou, ale úplnej zákaz, pokud ho v tom programu maj, mi přijde špatně.
Pokud si v pěti těch domech napustěj bazény a vyčerpaj tím obecní vodojem tak, že týden potrvá, než se zas rozumně doplní, budou mít obyvatelé těch ostatních domů na hořekování celkem solidní nárok…
To je furt dokola. Samozřejmě, že v těch autech jsou taky lidi. Skutečnost je ovšem taková, že člověk v autě zabírá mnohonásobně víc prostoru, než člověk, kterej používá jakýkoli jiný druh dopravy. A to je ve městě, kde je prostoru apriori nedostatek, velkej problém. Takže v místech s nedostatkem prostoru (např. naprosto všechna města od určitý velikosti výš) znamená míň lidí v autech větší kapacitu pro lidi celkově. Tak jednoduchý a přímočarý to je. Větší prostor a související větší kvalita a lákavost MHD a dalších alternativ znamená lepší výsledek pro všechny, i pro ty, kteří z nějakýho důvodu budou muset… Číst vice »
Stejně jako rodinný domek, viz naše diskuze výše, zabírá více místa (na počet obyvatel) než bytový dům, tedy pryč s ním. Tohle myšlení, my zelení, rudí , hnědí (každý si může vybrat dle svého gusta) máme pravdu protože nám jde o „svatou věc“ (lhostejno zda Matky Země, dělnické třídy či nadřazené rasy) a ostatní to buď musí akceptovat, nebo je k tomu donutíme. My budujeme nový a lepší svět kde pro individuální tužby, sny a přání je místo jen tehdy pokud nejsou v rozporu se svatou věcí.
Vůbec ne. Jen by se mělo ke každýmu člověku, kterej se potřebuje někam dostat, přistupovat stejně. Žádný extra výhody pro ty, co pojedou autem, jak bylo bohužel dosud na většině míst obvyklý. Pokud kapacita ulic města nestačí (tedy není to nějaký pidiměstečko, kde se snadno najde prostor pro to, aby všichni mohli jezdit autem), je potřeba ulice plánovat tak, aby jima mohlo projet za časovou jednotku co nejvíc lidí. Což znamená především prostor pro prostorově úsporný druhy dopravy a až když ještě zbyde, můžou auta dostat víc pruhů, pokud to ještě bude potřeba. Bohužel projektanti stále často místo aby přemýšleli,… Číst vice »
Neumíme přepravit lidi a náklad o moc efektivněji, než vlakem. Zato přepravovat lidi efektivněji než osobním autem s průměrným obsazením 1,2 osoby na auto umíme. Pokud je pro někoho důležitý ten komfort v autě, ať si ho zaplatí (se vším všudy, včetně všech externalit).
Tam to často stálo, i když byly dva pruhy. Já ve směru nahoru už Bělohorskou nikdy nejezdím, naštěstí mezi Blankou a D5 se dá jet minimálně 5 různými cestami – bohužel jsou všechny buď nic moc a nebo naprosto strašný jako ta Bělohorská…
Tady se zase řeší v debatě ptákoviny, ale nikoho nenapadne, proč se 2,7km na naprosté rovině bude dělat 2 roky!!! a né 2 měsíce (což je v klidovém tempu reálný čas)
Protože to nikoho nepřekvapí.
No, a pak ještě nad ten pruh (a nejen tam, ale i v pokračováních) natáhnout trolejbusové dráty a bude možno zřídit reminiscenci na bývalou linku č. 59 (v trase k dnešku adekvátně upravené) v parciálních trolejbusech (a samozřejmě až do Zbraslavi, jak to ostatně bylo zamýšleno i už kdysi dávno), a další takovou zavést i přes Chuchli do Radotína – a bude to „jako vyšité“!
http://www.trolejbusyvpraze.net/tb_navrh_primesto.htm
Tak snad ty pruhy pro IAD nezúží jako na Modřanské, Opatovské nebo konci Strakonické, kde občas nemají ani 2 metry na šířku, ale BUS pruh má skoro 4m.
Kde má pruh na Modřanské pod dva metry? Pokud tedy nemyslíte cyklopruh.
Pokud to opravdu bude dokonceno v r. 2023 tak se to krasne strefi do vrcholne faze rekonstrukce Barrandovskeho mostu kde cela uleva zase rychle skonci. Nicmene vyhledove to samozrejme pomoc je.
Barrandovský most se má rekonstruovat mnoho let, při rekonstrukci budou větší kolony, takže bus pruh už z Lahoviček hodně pomůže.
z Lahoviček je už teď, ne?
Je ale nyní bude až po Barranďák.
pokud už dnes fronta začíná ještě před začátkem toho buspruhu a bude při rekonstrukci ještě delší, tak to moc nepomůže.
Pomůže to busům.V oblasti Lahoviček to vyřešit nejde. Jedině tedy, že by bus jel ulicí K Sádkách, ale to by nemusel být rychlejší. Bus pruh může být i dál přes Lahovický most.
Ale šlo by, kdyby byla odvaha udělat ty pro auta užší (případně v části ulice, kam by se to opravdu nevešlo, nechat jen jeden, ale myslím, že to zúžení by stačilo). Stejně je tam padesátka, takže ty pruhy nějak extra široký při takový rychlosti být nemusej, a když pojede širokej náklaďák, holt v tom úzkým místě chvilku nepůjde předjet. Vlastně by se nic hroznýho nestalo (teda řev bych čekal hroznej, myslím reálně nestalo).
A jak se dělá ulička, jak „kamion který nejde předjet“ budou hasiči předjíždět něčím větším? V buspruhu bus, vedle náklaďák.
Celej IZS by samozrejme pouzival ten sirsi pruh pro busy, jak je v takovych pripadech obvykly.
A kdybysme třeba měli značení, který řekne, do těchto míst nenajíždět, pokud nemůžete pokračovat. Já nevím, třeba žlutý obdélníky s diagonálníma liniema na vozovce, dalo by se tím takový úzký místo z pohledu průjezdu IZS taky snadno vyřešit. A protože řidiči aut narozdíl od ostatních účastníků provozu předpisy vesměs vzorně dodržujou, nemohl by tam vzniknout problém.
Jenže i buspruh se může ucpat kolonou busů. Jo žluté kříže by šly, pokud je z místa před nimi dobře vidět za ně.
To úzký místo je na naprostý rovince, takže viditelnost bez problémů. Spíš bych se bál o tu ochotu respektovat značení.
Plus buspruh by byl normálně širokej, takže v případě, že by se ucpal i ten a musela se dělat ulička mimo něj, přispěl by aspoň částí k její šířce.
Myslíte nový pruh pro Mercedesy a BMW ? 🙂
Pro každého, kdo si zaplatí pokutu. Na značce auta nezáleží.
Tak ono hlavně by to chtělo od Jíloviště na pražský okruh silnici plně dálničních parametrů.
snad již brzo….(…začne příprava)
Slyšel jsem že nějaká studie na to existuje, ale plán jsem nikde neviděl.
ano, nějaký plán tam je, ale má to mnoho věcí kolem (doprovodná komunikace, zastávky mhd, MUK,…..) dobrý krok je plánovaný podchod (na současném přechodu) a snad i to zrušení zastávek… ale na vše další je potřeba udělat ÚR, DÚR, EIA, SP….takže to bude trvat cca 10let…
Z osla koně neuděláš. Dálniční parametry nesplňuje už kvůli stoupání. Leda by Cukrák podtunelovali..
To původní „R“ silnice taky dálniční parametry nesplňovaly, ne? A ejhle, najednou to jsou dálnice.
musí se udělat fikaně, ze současné „jedničky“, udělat dálnici a tu upravit. nesmí se to dělat jako novostavba, ale jako rekonstrukce. jinak dál na 4 jsou zastávky atd…věci, co na současné dálnici nejsou (některé SMV mají lepší parametry než D4)
V horských oblastech jsou pro dálnice povoleny výjimky. Tak se halt Brdy prohlásí za horskou oblast.
Však tím buspruhem bude jezdit každej druhej, stejně jako to je na Plzeňské… Bus, taxi a dementi 😀 tak by se ty pruhy měly jmenovat….
A přitom k nápravě by stačilo pár kamer a automatické rozesílání pokut. A to byl pruh rázem volný.
Náprava je jednoduchá. Nedělat zbytečné buspruhy tam, kde nejsou aspoň další 2 pruhy pro ostatní.
Bohužel jen zoufalé řešení chybějící rychlé a spolehlivé kolejové dopravy (metro, S-Bahn, železnice) do území kolem I/4 a D4
Do každé obce by stát měl povinně zavést lokálku, udělal bych z toho zákonnou povinnost! A u každé zastávky by stát povinně měl vybudovat cyklověž, aby kdokoli mohl přijet na kole a kdykoli pokračovat přímou lokálkou až do Prahy na hlavní nádraží. Maximální interval vlaků na lokálkách bych stanovil na 15 minut.
A z čeho byste to zaplatil a ufinancoval? Nevšiml jsem si, že by CZ anektovalo Kuwait.
Tady někdo nepochopil sarkasmus.
nikoli sarkasmus, ale diagnózu.
Pravdou je, že tímto směrem nějaká kvalitní železnice žalostně chybí a na hustotě provozu na silnici je to vidět. Jediná železnice mezi koridory do Plzně a Budějovic je dobříšská lokálka zcela žalostných parametrů, která prošla pofidérní rekonstrukcí.
O čekání na Godota u trati 200 nemluvě.
Lokálka žalostných parametrů? Každá lokálka je nenahraditelná a má potenciál! Protože autobus není plnohodnotná náhrada. Nech si to všichni zapamatují!
Jasně, zejména, když ten autobus od Zbraslavi skáče v koloně…
proto maj jezdit vlakem!
No to nesmí nalítat sníh do elektriky a srazit autem sloup. Pak nejede skoro nic.
auta jedou, sloni stojí…šukafouni to zachraňují…
to je tak, když se cpou prachy do pochybných lokálek co vlastně nikam pořádně nevedou a byly stavěny s požadavkem před 100 a více lety.. pak je sice lokálka „hotová“, ale pro praktický život 21.století nepoužitelná…
Tak proč jí (myslím té „Modřanky“) pořád používá tolik lidí?
(A to přesto, že třeba u nádraží ve Zbraslavi není ani žádná pořádná návazná autobusová doprava …)
No nevím, podle té fotky. Jak Metro nebo S-bahn nahradí vozdla na fotografii, od fotogrfa pryč: Plošinová dodávka, šestitunka s plachnou, dodávka, 12t sklopka, dodávka, 12t třístranný sklápěč. Mezi tím rozházené osobáky po jednom až třech za sebou, to by možná železnice pobrala. Teda pokud neveze v kufru materiál či nářadí, kancelářští přes den autem moc nejezdí.
Ta kolejová doprava by nahradila zejména ty autobusy a pak něco z osobáků. Ostatně stejně má být na Dubenci P+R a dál mají lidé pokračovat páteřní autobusovou linkou.
Pokud by bylo P+R s přestupem na metro na Řitce, nebylo by to vůbec špatné.
Jako že by se tam napojil vestibul na stávající podchod?
Tam je placu, klidně na druhej Zličín i s depem. Ostatně Ministr by pak mohl jezdit do práce metrem. 🙂
Vida – a já jsem si podle výsledků činnosti jím řízených ministerstev myslel, že je(zdí) z řiti, ne z Řitky …
Z Mníšku. .-D
No nevím, ale tento výčet aut popisuje pouze pravý pruh. Co za vozy jsou v levém („rychlém“) už vidět sice není, ale tam tolik nákladních vozů asi nebude… I když tam omezení není, víme jak to zpravidla bývá.
A co se vám na tý stávající nelíbí? 🙂
Jakou myslíte stávající? 210 nebo 200 ?
Naopak by se měly rozšiřovat počty pruhů pro auta a ty BUS nesmysly, co akorát ucpávají ulice (viz. ta šílenost směrem na Vypich), by se měly likvidovat….
Copak je smerem na vypich? Z jakeho smeru? Uz jsem tam dlouho nejel.
Ve směru od Centra směrem nahoru je jeden pruh (ten blíže tramvajovému pásu pouze BUS, takže ostatní provoz má jen vpravo. Je to evidentně kvůli výjezdům autobusu od Ladronky, což je ihmo 1x 20 minut ta 191 nebo co to tam jezdí. Ale ucpává se to tam slušně každý den.
Není to kvůli autobusům od Ladronky, ty můžou jet po tramvajových kolejích, od křižovatky s Tomanovou vede buspruh po nich. Je to kvůli 180 zespodu z Patočkovy a sanitkám do Motola.
A kolony aut tam byly dávno předtím, špunt je kapacita křižovatky Vypich, v níž se počet pruhů a jejich uspořádání nijak neměnily. (A kdyby ta se zvětšila, nepobere to Bílá Hora a Kukulova). Takže I kdyby na Bělohorský bylo v těch místech nakreslenejch třeba pět pruhů pro auta, reálně to pro ně rychlejší nebude. A takhle aspoň nezdržujou ty autobusy a sanitky tolik.
Jednou za dvacet minut? To jste hodně mimo. Ve špičce i jednou za šest minut, sedlo pak deset. To není zanedbatelné množství spojů, které se snaží dostat na koleje.
191 má ráno 5-6 minut, v sedle 10, odpoledne 6-7. Víkend 12, vyjma okrajových období, kdy jede v intervalu 20 minut. Nicméně kvůli 191, jak píše Jakub P, Bělohorskou na jeden pruh nezúžili, ale kvůli 180. Právě v toto chvíli je tam kvůli tomu zácpa na 6 minut 🙂 Zdržení by ale bylo úplně stejné i bez bus pruhu. Při zavedení opatření toto bylo náležitě vysvětleno.
Auta umí zaplnit libovolný počet pruhů. V Texasu postavili „mocproudou“ dálnici a tak jim narostla doprava, že začaly kolabovat přivaděče a silnice kolem sjezdů, tak to zase zredukovali. Osobně považuji PŘIDÁNÍ pruhu pro BUS jako nejlepší variantu, autobusy to výrazně zrychlí, takže se třeba někomu vyplatí nechat auto doma, a IAD zůstane na svém.
Vyhrazení existujícího pruhu pouze pro BUS, to je kapitola sama pro sebe, tady jsem zase velkým odpůrcem, zejména pokud poté zbude pro IAD pouze jeden, což je nejčastější varianta. Neumím si představit, kdyby třeba na Hradčanské ten BUS pruh platil.
Kdyby na Hradčanské ten buspruh platil, reálně by se nic moc nezměnilo. Jestli má kolona 200 metrů ve dvou pruzích nebo 400 v jednom je celkem fuk. Zejména když před křižovatkou na Špejcharu se to vždycky dělilo do dvou, takže rychlost odjezdu z kolony stejná, a stejně ji ve špičce často ucpe zavřenej vjezd do přetížený Blanky, která ve špičce v této části Prahy dělá o dost víc škody než užitku. Akorát v tom uspořádání jeden pro IAD a jeden vyhrazenej ty auta tolik nezdržujou MHD a IZS. A rychlejší MHD neváznoucí v zácpách může někoho ponouknout nechat auto doma/na… Číst vice »
To samozřejmě jedno není jestli je kolona 200 nebo 400m
A v těch autech není člověk, ony si auta jezdí tak samy bez lidí?
To bychom totiž mohli začít hořekovat nad tím, že domy debírající příliš moc pitné vody (obyvatele ignorujte) a že se kvůli domům musí stavět větší vodovod. A že to je špatně, doby by vodu spotřebovávat neměly.
Vy si sice děláte legraci, ale v Německu už s tím začali, Zelení mají v programu zákaz výstavby rodinných domů a v jedné Hamburské městské části už s tím začali, Zelení tam mají většinu v zastupitelstvu a na RD tam prostě stavební povolení nedostanete. Povolená je pouze výstavba několikapatrových bytových domů.
Což je naprosto normální, pokud jde o část města určenou územním plánem pro větší zástavbu, nemají tam rodinné domky být. Stejně jako nemá být v části města určené pro rodinné domy najednou mrakodrap. Tohle dovedli do absurdna v USA, kde na řadě míst naprosto zakázali jakékoli míchání funkcí staveb, ale to neznamená, že by byl dobrý druhý extrém a míchat naprosto všechno dohromady. Jsou typy staveb, které se vedle sebe snesou, dokonce se dobře doplňujou, ale pak jsou typy staveb, kde to bude vždycky skřípat a je lepší tomu předcházet, než to později složitě řešit. Ostatně obce v ČR to… Číst vice »
Myslím, že to nechápete, to není o územním plánu , před nástupem Zelených se tam RD stavěly, to je pouze o extrémistické levicové ideologii, dle Zelených RD zabírají příliš místa a jsou typickým příkladem „zhoubného individualismu“. Navíc oni žádají (mají to v programu) zákaz výstavby na celém území státu. Prostě se znovu ukazuje, že Zelení převzali roli komunistů, tj. snaha o zničení starého světa na jehož základech se vybuduje, čistě na ideologických základech, nový a lepší svět. Prostě kulturní revoluce.
https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek/uz-zadne-nove-rodinne-domy-chteji-prosadit-nemecti-zeleni-40350686
Tak to jo, to mi přijde taky přes čáru. Chápu to ve městech, respektive v mnoha čtvrtích, možná v okolí velkejch měst. Jsem pro, aby ty rodinné domky platily víc za přípojky a silnice, protože jich o dost víc potřebujou, ale úplnej zákaz, pokud ho v tom programu maj, mi přijde špatně.
To je normální tak možná u pošahaných Zelených, co jsou prostě komunisti jen trochu jinak.
Pokud si v pěti těch domech napustěj bazény a vyčerpaj tím obecní vodojem tak, že týden potrvá, než se zas rozumně doplní, budou mít obyvatelé těch ostatních domů na hořekování celkem solidní nárok…
Což mimochodem není ani u nás žádný hypotetický problém, ale v mnoha obcích s ostrovními vodovody běžný letní stav.
To je furt dokola. Samozřejmě, že v těch autech jsou taky lidi. Skutečnost je ovšem taková, že člověk v autě zabírá mnohonásobně víc prostoru, než člověk, kterej používá jakýkoli jiný druh dopravy. A to je ve městě, kde je prostoru apriori nedostatek, velkej problém. Takže v místech s nedostatkem prostoru (např. naprosto všechna města od určitý velikosti výš) znamená míň lidí v autech větší kapacitu pro lidi celkově. Tak jednoduchý a přímočarý to je. Větší prostor a související větší kvalita a lákavost MHD a dalších alternativ znamená lepší výsledek pro všechny, i pro ty, kteří z nějakýho důvodu budou muset… Číst vice »
Stejně jako rodinný domek, viz naše diskuze výše, zabírá více místa (na počet obyvatel) než bytový dům, tedy pryč s ním. Tohle myšlení, my zelení, rudí , hnědí (každý si může vybrat dle svého gusta) máme pravdu protože nám jde o „svatou věc“ (lhostejno zda Matky Země, dělnické třídy či nadřazené rasy) a ostatní to buď musí akceptovat, nebo je k tomu donutíme. My budujeme nový a lepší svět kde pro individuální tužby, sny a přání je místo jen tehdy pokud nejsou v rozporu se svatou věcí.
Vůbec ne. Jen by se mělo ke každýmu člověku, kterej se potřebuje někam dostat, přistupovat stejně. Žádný extra výhody pro ty, co pojedou autem, jak bylo bohužel dosud na většině míst obvyklý. Pokud kapacita ulic města nestačí (tedy není to nějaký pidiměstečko, kde se snadno najde prostor pro to, aby všichni mohli jezdit autem), je potřeba ulice plánovat tak, aby jima mohlo projet za časovou jednotku co nejvíc lidí. Což znamená především prostor pro prostorově úsporný druhy dopravy a až když ještě zbyde, můžou auta dostat víc pruhů, pokud to ještě bude potřeba. Bohužel projektanti stále často místo aby přemýšleli,… Číst vice »
Myslím že kapacita chodníků (pro ty co půjdou po svých) je vyčerpána skutečně málokde.
V centrech měst je to celkem běžný. Zejména když je tam přechod řízený semaforem s programem pět minut pro auta, pět sekund pro chodce.
Takový je kde prosím v ČR ve větším městě?
Však se stejně přistupuje. Naopak IAD jsou uměle znevýhodňovaná.
Tak jednoduchý a přímočarý to je. Jako spousta dalších věcí na papíře…
Opravdu jste si jist, že člověk v autě zabírá víc místa (a spotřebuje per capita více paliva) než člověk v prakticky prázdném šukafonu?
Kde jezdí šukafon po ulici/silnici? O tom mostu v Bechyni vím ještě někde?
Kolik je míst, kde jsou pravidelně zácpy IAD a přitom souběžně s danou komunikací jezdí prázdný jakýkoli vlak?
na hradčanské by ten BUS pruh byl naprosto OK. Není důvod mít všude nad 4-6 proudou dálnicí další 4 proudou komunikaci.
Nejúčinnější přidaný pruh pro auta by byl ten několikapatrový na Zličíně…
Rozšiřovat pruhy pro auta? Proč by něco takového někdo dělal? 😀 😀 Řidiči aut si ulice ucpávají sami, stěžuj si svým kumpánům.
Takže nepřidávat koleje na vytížených tratích? Vlaky si je přece zacpávají samy! 😇
Neumíme přepravit lidi a náklad o moc efektivněji, než vlakem. Zato přepravovat lidi efektivněji než osobním autem s průměrným obsazením 1,2 osoby na auto umíme. Pokud je pro někoho důležitý ten komfort v autě, ať si ho zaplatí (se vším všudy, včetně všech externalit).
tak taková doprava dobytčáky byla bezpochyby velmi efektivní….
A zajisté bez externalit…
To jsi špatně pochopil. 🙂
Tam to často stálo, i když byly dva pruhy. Já ve směru nahoru už Bělohorskou nikdy nejezdím, naštěstí mezi Blankou a D5 se dá jet minimálně 5 různými cestami – bohužel jsou všechny buď nic moc a nebo naprosto strašný jako ta Bělohorská…
Ulice ucpávají auta.