Strahovský tunel spolyká šest miliard. Opraví se i labyrint krytů a tajemné propojení s metrem

Strahovský automobilový tunel. Foto: TSKStrahovský automobilový tunel. Foto: TSK

V případě ohrožení může tunel sloužit až 15 tisícům Pražanů jako podzemní kryt.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joker

Budou součástí tajemného propojení také podzemní skřítci a démon Balrog? 👹👾

David

Na boj proti skřítkům a Balrogovi jde většina toho rozpočtu!

Nemel

Jak jste proboha přišel na podzemní skřítky? Salamandři je vyhubili už před mnoha tisíci lety!

Mysel

To zalezi na tom, jak hluboko budou trpaslici kopat.

Kubyk

V jakém stádiu je rozpracován třetí tubus? Jsou vystavěny jen vjezdy nebo je propojen štolou?

P_V

Ve stavu na papíře. Vyraženo není nic, jen u přesypaných portálů je tunel širší.

Slávek

Nemáte pravdu. Na křižovatce Holečkova – Kobrova je vchod do šikmé chodby, ústící do „rozšíření“ tunelu cca 100m za Smíchovským portálem. Tento prostor je od provozované části tunelu oddělený přepážkou s plechovými vraty. Z tohoto místa vychází tubus, který směřuje napravo od tunelu, směrem pod Petřín. Vchod do tubusu je opatřen mříží a je tam tma, takže jeho přesný směr a sklon neznám.

Průvodce původní Aleš

Ten třetí tubus má být k čemu? Kdyby se jiný musel uzavřít? Omlouvám se za lama dotaz.

Dachs

Jestli ty povrchy vůbec vydrží, resp. počkají až do poslední etapy. Mokro tam je taky, řekl by laik. Mnoho řidičů asi okomentuje slabé osvětlení.
O propojení s OSM jsem neměl ani tušení, to je zajímavá informace.

David

Tak to osvětlení je hlavně v kontrastu k Blance, která je brutálně přesvětlená (hlavně v noci).

Roman Soudný

A taky má černý strop, proto vypadá tak tmavý. Kéž by se jim Blanku i Strahovský podařilo srovnat na úroveň Mrázkovy.

Lysimachia

Součástí rekonstrukce asi nebude uzpůsobení pro provoz autobusů MHD, to bychom asi chtěli bohužel příliš, co?

Kubrt

V čem by to uzpůsobení mělo spočívat?

Lysimachia

MHD linka tam nesmí kvůli vysokým obrubám a tím pádem nezajištění bezpečné evakuace pro OOSPO. Nebo minimálně tak zní vysvětlení z oficiálních a zasvěcených míst.

Přitom tangenciální linka by tamtudy vyloženě bodla.

Juraj

Tak tuhle verzi jsem ještě neslyšel.
Verze Ropidu byla ta, že v případě uzavírky tunelu by to celou linku rozhasilo, takže to nemá smysl zavádět.

Frantík

Mimořádnosti se ovšem stávají, to se taky ruší provoz v některých úsecích…

A pokud jde o regulaci vjezdu do tunelu semaforem, nebyl by problém tu regulaci spustit o pět aut dřív, ale nechat tam vjet autobus vlastním pruhem.

VTT

Já jsem zas slyšel jpp, že linka by byla příliš využívána a tím náročná na počet vozidel, řidičů a samozřejmě by tak byla drahá.

Frantík

To je problém integrované dopravy, že ani plný autobus se nemusí vyplatit…

SYN

Aneb zřídili dopravu, ale voni jim tam lezli lidi??

Frantík

Přesně to jsem chtěl říct, ale asi by to bylo ohrané…

Původní Pražák

To zní rozumně. Než abychom diskriminovali pár postižených tím, že na této lince je jejich přeprava z bezpečnostních důvodů vyloučena, raději linku, která by se jinak hodila spoustě lidí, nezavedeme vůbec.

Jiří Kocurek

pokud to legálně nejde… než provozovat linku načerno, tak při té velké rekonstrukci raději upravit všechno potřebné, pokud to bude reálné i cenově.

Frantík

Jak vyloučena, snad na vlastní riziko, ne? Autem či flixbusem taky postižení můžou jezdit…

Frantík

Ale komerční autobusy tudy jezdí, co?

Jiří Kocurek

Obvykle nejsou součástí základní dorpavní obslužnosti ani uzpůsobené pro nástup vozíčkáře. To je rozdíl mezi MHD a komercí.

Nemel

To mně by úplně stačilo, kdyby obnovili linku 217 z Dejvic přes Strahov na Anděl. Pro obyvatele Břevnova to bylo na Anděl bezkonkurenční spojení a od té doby se tam bez přestupu nedostanete. Je to ob jeden kopec, ale přes Malou Stranu se tam plácáte s přestupem půl hodiny. Autobusem přes kopec to trvalo poloviční dobu. MHD na levém břehu Vltavy je oproti pravému břehu dost podceněná, nemluvě o neustálých f*ck-upech typu, že například před stavbou metra D nám v propagačních materiálech slibují posílení tramvajové dopravy na Břevnov oproti Dejvicím, Veleslavínu a Petřinám, protože tam přece povede to metro, aby… Číst vice »

Dachs

Musel byste uzpůsobit všechny křižovatky u předpolí tunelu, včetně signalizace. Namodelujte si to a zjistíte, co to způsobí. Jinak existuje něco jako tramvajová linka 20. Bus linka Smíchov – tunel – Břevnov – Petřiny vypadá zajímavě (o takové trase se uvažovalo), ale nemyslím si, že by se potkala s takovou poptávkou ospravedlňující takovou úvahu.

intrus

Víte někdo, jak je tunel napojený? Počítalo se s ním předpokládám už při výstavbě béčka, takže spojku bych čekal někde v tunelech na sever od Anděla, ale nevybavím si, že by tam v tunelu bylo něco na první pohled odlišného…

Kubrt

„Do OSM patří částečně i silniční tunel pod Strahovem. Ten sice spadá pod Technickou správu komunikací, nicméně s metrem je propojen, a to téměř kilometr dlouhou chodbou se značným převýšením, skoro 50 m (viz příloha 12) ústící do větrací šachy na náměstí 14. října, nesoucí kabely 22 kV (jelikož se v tomto tunelu nachází i distribuční transformovna pro DSM) a dále sdělovací kabely. Existuje i strategický plán s přesným postupem komunikace mezi metrem a Strahovským tunelem. Spojovací chodba je sice úzká, nicméně průchodná, a je v ní několik rozšířených míst.“ To nemám ze své hlavy, ale dočetl jsem se to… Číst vice »

Zbyněk

Když se tento tunel stavěl (bez Blanky) bylo slibováno uzavření Malé Strany pro průjezd.

Tento tunel dosud nezačal plnit svůj účel.

Petr

Přes Malou Stranu stejně tranzit nejezdí, protože se to časově nevyplatí. Jezdí tam místní. Uzavření by jen ztížilo život místním.

Dachs

Tak on nebyl dostavěn dle prapůvodního plánu. Tím se to (třeba jednou) zdůvodní. (Měla tam být ještě třetí trouba, pozorným neunikne, že je to tam na ni stavebně připravené.)

Jiří Kocurek

Kdyby neplnil svůj účel, tak přes něj nikdo nejezdí. A to se říct nedá, narozdíl od některých jiných silničních staveb, namátkou: https://cs.wikipedia.org/wiki/Borovsk%C3%BD_most

Juraj

To je otázka sémantiky.
Když se někde staví obchvat, staví se proto, aby po něm jezdila auta, nebo aby odklonil dopravu pryč z obce?

Soukromý majetek

Nebo obchvat Nového Boru, ten se radši vůbec neotevřel.

Soukromý majetek

Tak si napište na magistrát aby dal na Malou Stranu značku „Průjezd zakázán“ no, která říká, že to projet jde, případné hlídce to osvětlím tak, že jsem tam jel třeba pro nákup rohlíku a je to. Vlk se nažere a koza zůstane celá.

adamgolias

i v této drobnosti spočívá demokracie- osobní zodpovědnost a uvědomění. Ano , lze se chovat jako plebejec , který když nad sebou necítí knutu panstva , tak zákazy vědomě porušuje. Pak se ovšem nelze divit bordelu zde panujícím . Nebo se jedinec může chovat jako velkej kluk a průjezd zakázán je pro něho prostě průjezd zakázán. I bez dohledu.

Ivan_pha

Už zase?

Přijde mi, že nějaká modernizace zabezpečení se tam už dělala.

Jiří Kocurek

Nebude to tohle? https://www.seznamzpravy.cz/clanek/praha-ma-potize-s-dalsi-stavbou-strahovsky-tunel-je-nebezpecny-52541
Jestli tedhy měnili jen to osvětelní, než se začne a než to bude hotové, tak bude mít 10 let odslouženo.

Ivan_pha

Hmmm, myslel jsem, že se toho dělalo, tedy spíše mělo dělat více.

Také se doplňovaly ventilátory na bok tunelu, moc ideálně se tam nevešly. Původní konstrukce odvětrávala stropem, ale je to nákladné a málo účinné.

Rozkradani peněz

Naše peníze bez možnosti se k tomu vyjádřit. Nechápu jak je toto možné. Ekoteroristi tlačí na dalsi tunely a na severním okruhu jich má byt snad šest a když pak čtu kolik stoji provož tak šílím. Měli by platit lidem odškodné, platit za prodrazeni stavby i zdražení provozu. Starostka z Chaber a jim podobná svoloc jako Deti Země

Jan

Ekoteroristi co tlačí další silniční tunely!?
To musí být docela smutný život s hlavou plnou vymyšlených bubáků.

Průvodce původní Aleš

„Naše peníze bez možnosti se k tomu vyjádřit. Nechápu jak je toto možné.“
Připomínáte mi jednu paní, která dělala externího obchoďáka pro firmu, jejíž majitelé se rozhodli firmu prodat. Paní prohlásila: „Nikdo se nás na nic neptal a prodali to“.

gwann

Naštěstí se na údržbu tunelu ale i jiné výdaje nemusíme ptát každého joudy.

Starostka Dolních Chaber mi je velmi nesympatická osoba, ale tyhle kecy o prodražování kvůli ekoteroristům vede každý myslitel vašeho stylu přesně do doby, než má podobná fajn dopravní stavba vést za jeho barákem. Zda je tunel objektivně potřeba nebo to je jen kvůli zacpání úst křiklounům, neumím přesně vyhodnotit. Vy taky ne, ale jasno máte.

DavidS

Očividně se vyjadřujete… a vzhledem k tomu jak, tak je jedině dobře pro vás, že ne někde na veřejnosti.