Strahovský tunel spolyká šest miliard. Opraví se i labyrint krytů a tajemné propojení s metrem
Strahovský automobilový tunel. Foto: TSK
V případě ohrožení může tunel sloužit až 15 tisícům Pražanů jako podzemní kryt.
V případě ohrožení může tunel sloužit až 15 tisícům Pražanů jako podzemní kryt.
Budou součástí tajemného propojení také podzemní skřítci a démon Balrog? 👹👾
Na boj proti skřítkům a Balrogovi jde většina toho rozpočtu!
Jak jste proboha přišel na podzemní skřítky? Salamandři je vyhubili už před mnoha tisíci lety!
To zalezi na tom, jak hluboko budou trpaslici kopat.
V jakém stádiu je rozpracován třetí tubus? Jsou vystavěny jen vjezdy nebo je propojen štolou?
Ve stavu na papíře. Vyraženo není nic, jen u přesypaných portálů je tunel širší.
Nemáte pravdu. Na křižovatce Holečkova – Kobrova je vchod do šikmé chodby, ústící do „rozšíření“ tunelu cca 100m za Smíchovským portálem. Tento prostor je od provozované části tunelu oddělený přepážkou s plechovými vraty. Z tohoto místa vychází tubus, který směřuje napravo od tunelu, směrem pod Petřín. Vchod do tubusu je opatřen mříží a je tam tma, takže jeho přesný směr a sklon neznám.
Ten třetí tubus má být k čemu? Kdyby se jiný musel uzavřít? Omlouvám se za lama dotaz.
Jestli ty povrchy vůbec vydrží, resp. počkají až do poslední etapy. Mokro tam je taky, řekl by laik. Mnoho řidičů asi okomentuje slabé osvětlení.
O propojení s OSM jsem neměl ani tušení, to je zajímavá informace.
Tak to osvětlení je hlavně v kontrastu k Blance, která je brutálně přesvětlená (hlavně v noci).
A taky má černý strop, proto vypadá tak tmavý. Kéž by se jim Blanku i Strahovský podařilo srovnat na úroveň Mrázkovy.
Součástí rekonstrukce asi nebude uzpůsobení pro provoz autobusů MHD, to bychom asi chtěli bohužel příliš, co?
V čem by to uzpůsobení mělo spočívat?
MHD linka tam nesmí kvůli vysokým obrubám a tím pádem nezajištění bezpečné evakuace pro OOSPO. Nebo minimálně tak zní vysvětlení z oficiálních a zasvěcených míst.
Přitom tangenciální linka by tamtudy vyloženě bodla.
Tak tuhle verzi jsem ještě neslyšel.
Verze Ropidu byla ta, že v případě uzavírky tunelu by to celou linku rozhasilo, takže to nemá smysl zavádět.
Mimořádnosti se ovšem stávají, to se taky ruší provoz v některých úsecích…
A pokud jde o regulaci vjezdu do tunelu semaforem, nebyl by problém tu regulaci spustit o pět aut dřív, ale nechat tam vjet autobus vlastním pruhem.
Já jsem zas slyšel jpp, že linka by byla příliš využívána a tím náročná na počet vozidel, řidičů a samozřejmě by tak byla drahá.
To je problém integrované dopravy, že ani plný autobus se nemusí vyplatit…
Aneb zřídili dopravu, ale voni jim tam lezli lidi??
Přesně to jsem chtěl říct, ale asi by to bylo ohrané…
To zní rozumně. Než abychom diskriminovali pár postižených tím, že na této lince je jejich přeprava z bezpečnostních důvodů vyloučena, raději linku, která by se jinak hodila spoustě lidí, nezavedeme vůbec.
pokud to legálně nejde… než provozovat linku načerno, tak při té velké rekonstrukci raději upravit všechno potřebné, pokud to bude reálné i cenově.
Jak vyloučena, snad na vlastní riziko, ne? Autem či flixbusem taky postižení můžou jezdit…
Ale komerční autobusy tudy jezdí, co?
Obvykle nejsou součástí základní dorpavní obslužnosti ani uzpůsobené pro nástup vozíčkáře. To je rozdíl mezi MHD a komercí.
To mně by úplně stačilo, kdyby obnovili linku 217 z Dejvic přes Strahov na Anděl. Pro obyvatele Břevnova to bylo na Anděl bezkonkurenční spojení a od té doby se tam bez přestupu nedostanete. Je to ob jeden kopec, ale přes Malou Stranu se tam plácáte s přestupem půl hodiny. Autobusem přes kopec to trvalo poloviční dobu. MHD na levém břehu Vltavy je oproti pravému břehu dost podceněná, nemluvě o neustálých f*ck-upech typu, že například před stavbou metra D nám v propagačních materiálech slibují posílení tramvajové dopravy na Břevnov oproti Dejvicím, Veleslavínu a Petřinám, protože tam přece povede to metro, aby… Číst vice »
Musel byste uzpůsobit všechny křižovatky u předpolí tunelu, včetně signalizace. Namodelujte si to a zjistíte, co to způsobí. Jinak existuje něco jako tramvajová linka 20. Bus linka Smíchov – tunel – Břevnov – Petřiny vypadá zajímavě (o takové trase se uvažovalo), ale nemyslím si, že by se potkala s takovou poptávkou ospravedlňující takovou úvahu.
Víte někdo, jak je tunel napojený? Počítalo se s ním předpokládám už při výstavbě béčka, takže spojku bych čekal někde v tunelech na sever od Anděla, ale nevybavím si, že by tam v tunelu bylo něco na první pohled odlišného…
„Do OSM patří částečně i silniční tunel pod Strahovem. Ten sice spadá pod Technickou správu komunikací, nicméně s metrem je propojen, a to téměř kilometr dlouhou chodbou se značným převýšením, skoro 50 m (viz příloha 12) ústící do větrací šachy na náměstí 14. října, nesoucí kabely 22 kV (jelikož se v tomto tunelu nachází i distribuční transformovna pro DSM) a dále sdělovací kabely. Existuje i strategický plán s přesným postupem komunikace mezi metrem a Strahovským tunelem. Spojovací chodba je sice úzká, nicméně průchodná, a je v ní několik rozšířených míst.“ To nemám ze své hlavy, ale dočetl jsem se to… Číst vice »
Když se tento tunel stavěl (bez Blanky) bylo slibováno uzavření Malé Strany pro průjezd.
Tento tunel dosud nezačal plnit svůj účel.
Přes Malou Stranu stejně tranzit nejezdí, protože se to časově nevyplatí. Jezdí tam místní. Uzavření by jen ztížilo život místním.
Tak on nebyl dostavěn dle prapůvodního plánu. Tím se to (třeba jednou) zdůvodní. (Měla tam být ještě třetí trouba, pozorným neunikne, že je to tam na ni stavebně připravené.)
Kdyby neplnil svůj účel, tak přes něj nikdo nejezdí. A to se říct nedá, narozdíl od některých jiných silničních staveb, namátkou: https://cs.wikipedia.org/wiki/Borovsk%C3%BD_most
To je otázka sémantiky.
Když se někde staví obchvat, staví se proto, aby po něm jezdila auta, nebo aby odklonil dopravu pryč z obce?
Nebo obchvat Nového Boru, ten se radši vůbec neotevřel.
Tak si napište na magistrát aby dal na Malou Stranu značku „Průjezd zakázán“ no, která říká, že to projet jde, případné hlídce to osvětlím tak, že jsem tam jel třeba pro nákup rohlíku a je to. Vlk se nažere a koza zůstane celá.
i v této drobnosti spočívá demokracie- osobní zodpovědnost a uvědomění. Ano , lze se chovat jako plebejec , který když nad sebou necítí knutu panstva , tak zákazy vědomě porušuje. Pak se ovšem nelze divit bordelu zde panujícím . Nebo se jedinec může chovat jako velkej kluk a průjezd zakázán je pro něho prostě průjezd zakázán. I bez dohledu.
Už zase?
Přijde mi, že nějaká modernizace zabezpečení se tam už dělala.
Nebude to tohle? https://www.seznamzpravy.cz/clanek/praha-ma-potize-s-dalsi-stavbou-strahovsky-tunel-je-nebezpecny-52541
Jestli tedhy měnili jen to osvětelní, než se začne a než to bude hotové, tak bude mít 10 let odslouženo.
Hmmm, myslel jsem, že se toho dělalo, tedy spíše mělo dělat více.
Také se doplňovaly ventilátory na bok tunelu, moc ideálně se tam nevešly. Původní konstrukce odvětrávala stropem, ale je to nákladné a málo účinné.
Naše peníze bez možnosti se k tomu vyjádřit. Nechápu jak je toto možné. Ekoteroristi tlačí na dalsi tunely a na severním okruhu jich má byt snad šest a když pak čtu kolik stoji provož tak šílím. Měli by platit lidem odškodné, platit za prodrazeni stavby i zdražení provozu. Starostka z Chaber a jim podobná svoloc jako Deti Země
Ekoteroristi co tlačí další silniční tunely!?
To musí být docela smutný život s hlavou plnou vymyšlených bubáků.
„Naše peníze bez možnosti se k tomu vyjádřit. Nechápu jak je toto možné.“
Připomínáte mi jednu paní, která dělala externího obchoďáka pro firmu, jejíž majitelé se rozhodli firmu prodat. Paní prohlásila: „Nikdo se nás na nic neptal a prodali to“.
Naštěstí se na údržbu tunelu ale i jiné výdaje nemusíme ptát každého joudy.
Starostka Dolních Chaber mi je velmi nesympatická osoba, ale tyhle kecy o prodražování kvůli ekoteroristům vede každý myslitel vašeho stylu přesně do doby, než má podobná fajn dopravní stavba vést za jeho barákem. Zda je tunel objektivně potřeba nebo to je jen kvůli zacpání úst křiklounům, neumím přesně vyhodnotit. Vy taky ne, ale jasno máte.
Očividně se vyjadřujete… a vzhledem k tomu jak, tak je jedině dobře pro vás, že ne někde na veřejnosti.