Stovky nových elektrobusů. Barcelona a Paříž kupují ve velkém autobusy na baterie

Autobus GX 337 ELEC od společnosti HeuliezAutobus GX 337 ELEC od společnosti Heuliez

Trend přechodu městské hromadné dopravy na autobusy s bateriemi dorazil z Číny plně do velkých evropských měst. Dvě z nich

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DRABADURA

Velice by mě zajímalo objektivní srovnání nákladů (pořizovacích, provozních a údržbu – zkrátka celkových) na tyto elektrobusy vs. trolejbujy.

DRABADURA

*trolejbusy

jirka

Když tu čtu některá modra, přemýšlím, co by si asi od jejich autorů vyslechl takovej pan Benz. „Dyk to skoro nejede a čoudí, vždycky se používaly koně, svět jde do hajzlu…“. Fakt se nemůžeme divit, že jde naše země úplně do kopru, když je tu půlka populace stejně houpá, nevzdělaná a závistivá, jako uřvaná a přesvědcčené o své čisté pravdě, nezkreslené stopou vědomostí (a tudíž neukreslené). Ale jasně, vcelej vyspělej svět dělá vechno špatně, zatímco ten maličkej, šikovnej a pilnej národ Čechů to vždycky rozlouskne nejlíp. Asi proto máme horší silnice než Botswana, průmysl energeticvky náročnej jak Ukrajinci a suverénně… Číst vice »

Poudy

Super, už se nemůžu dočkat dne, kdy tohle bude normálně použitelné a ne o tolik dražší než nafty. Bude to trvat minimálně ještě čtvrt století, ale bude to stát za to 🙂

DRABADURA

Tak dlouho to trvat rozhodně nebude, vzhledem k tomu, že elektromobily se běžně prodávají.

Poudy

Ano, ale jsou asi tak 2-3x dražší než auto srovnatelné kategorie s běžným motorem, u autobusů to je taky veliký rozdíl, pokud se budou nakupovat z veřejných peněz, tak není s našimi rozpočty možné platit za ekologii tolik, nejsme Holandsko. Další věc je kvalita infra a dojezd autobusů, tak jak je to teď, tak to rozhodně není konkurenceschopné, ani omylem..

DRABADURA

Já jsem nepsal nic o konkurenceschopnosti, ale že doba, kdy bude ekologický elektromobil stejně drahý jako fosilní spalovací auto bude rozhodně kratší než 25 let. Podle automobilek to bude trvat kolem 10 let.

Ferenc Futurista

Asi proto už i Praha zavádí hybridní trolejbusy…

Leoš Konečný

Svet se fakt zblaznil.

jirka

Nikoli. Svět se nezbláznil, svět jde, narozdíl od naší kotlinky, řízené lidmi (a voliči) s rozhledem okresního tajemníka komunistické strany v Bruntále v roce 1975, dopředu.

Neuwelt

Stovky nových elektrobusů. Kterých budou zanedlouho plná vrakoviště. Kdo ví o elektrice víc, než jen že kope a platí se za ní, ví o čem je řeč.

Elektrikář

Rád se nechám poučit od odborníka. 🙂

jirka

Prosím vás, nepoužívejte německej nick, když jste akorát tak politováníhodnej smutnej českej blbeček. Děkuji.

Anonym ze severu

Škoda, že se Berlínem Paříž a Barcelona neinspirovaly. 🙁

TPal.

Na Alstombusy jsem teda pořádně zvědavý.

LiborV

Tady je vizualizace tohoto neobvyklého vozidla: https://www.alstom.com/press-releases-news/2019/5/alstoms-aptis-selected-context-europes-largest-tender-electric-buses a zpráva o úspěchu v pařížském tendru.

David

„autobusy na bateriemi“

Vectron

Treba budou taky jezdit v Rovaniemi😋😛