Stovky nových elektrobusů. Barcelona a Paříž kupují ve velkém autobusy na baterie
Autobus GX 337 ELEC od společnosti Heuliez
Trend přechodu městské hromadné dopravy na autobusy s bateriemi dorazil z Číny plně do velkých evropských měst. Dvě z nich
Velice by mě zajímalo objektivní srovnání nákladů (pořizovacích, provozních a údržbu – zkrátka celkových) na tyto elektrobusy vs. trolejbujy.
*trolejbusy
Když tu čtu některá modra, přemýšlím, co by si asi od jejich autorů vyslechl takovej pan Benz. „Dyk to skoro nejede a čoudí, vždycky se používaly koně, svět jde do hajzlu…“. Fakt se nemůžeme divit, že jde naše země úplně do kopru, když je tu půlka populace stejně houpá, nevzdělaná a závistivá, jako uřvaná a přesvědcčené o své čisté pravdě, nezkreslené stopou vědomostí (a tudíž neukreslené). Ale jasně, vcelej vyspělej svět dělá vechno špatně, zatímco ten maličkej, šikovnej a pilnej národ Čechů to vždycky rozlouskne nejlíp. Asi proto máme horší silnice než Botswana, průmysl energeticvky náročnej jak Ukrajinci a suverénně… Číst vice »
Super, už se nemůžu dočkat dne, kdy tohle bude normálně použitelné a ne o tolik dražší než nafty. Bude to trvat minimálně ještě čtvrt století, ale bude to stát za to 🙂
Tak dlouho to trvat rozhodně nebude, vzhledem k tomu, že elektromobily se běžně prodávají.
Ano, ale jsou asi tak 2-3x dražší než auto srovnatelné kategorie s běžným motorem, u autobusů to je taky veliký rozdíl, pokud se budou nakupovat z veřejných peněz, tak není s našimi rozpočty možné platit za ekologii tolik, nejsme Holandsko. Další věc je kvalita infra a dojezd autobusů, tak jak je to teď, tak to rozhodně není konkurenceschopné, ani omylem..
Já jsem nepsal nic o konkurenceschopnosti, ale že doba, kdy bude ekologický elektromobil stejně drahý jako fosilní spalovací auto bude rozhodně kratší než 25 let. Podle automobilek to bude trvat kolem 10 let.
Asi proto už i Praha zavádí hybridní trolejbusy…
Svet se fakt zblaznil.
Nikoli. Svět se nezbláznil, svět jde, narozdíl od naší kotlinky, řízené lidmi (a voliči) s rozhledem okresního tajemníka komunistické strany v Bruntále v roce 1975, dopředu.
Stovky nových elektrobusů. Kterých budou zanedlouho plná vrakoviště. Kdo ví o elektrice víc, než jen že kope a platí se za ní, ví o čem je řeč.
Rád se nechám poučit od odborníka. 🙂
Prosím vás, nepoužívejte německej nick, když jste akorát tak politováníhodnej smutnej českej blbeček. Děkuji.
Škoda, že se Berlínem Paříž a Barcelona neinspirovaly. 🙁
Na Alstombusy jsem teda pořádně zvědavý.
Tady je vizualizace tohoto neobvyklého vozidla: https://www.alstom.com/press-releases-news/2019/5/alstoms-aptis-selected-context-europes-largest-tender-electric-buses a zpráva o úspěchu v pařížském tendru.
„autobusy na bateriemi“
Treba budou taky jezdit v Rovaniemi😋😛