Autobusy Doprava ve městě

Stovky nových elektrobusů. Barcelona a Paříž kupují ve velkém autobusy na baterie

Autobus GX 337 ELEC od společnosti Heuliez
Autobus GX 337 ELEC od společnosti Heuliez

Trend přechodu městské hromadné dopravy na autobusy s bateriemi dorazil z Číny plně do velkých evropských měst. Dvě z nich – Paříž a Barcelona, oznámily uzavření soutěží na nákup nových vozidel v těchto dnech.

Pařížská přepravní společnost Île-de-France Mobilités společně s provozovatelem dopravy společností RATP uzavřela smlouvu na dodávku až 800 elektrobusů se třemi výrobci. Jde o společnosti Bollorè, Alstom a Heuliez Bus, která patří pod CNH Industrial, stejně jako například Iveco. Šlo o zatím největší soutěž v Evropě na elektrobusy. Každá z firem má dodat autobusy v hodnotě až 133 milionů eur.

Heuliez dodá modely GX ELEC, které jsou vybaveny synchronním elektromotorem a lithium-iontovými NMC bateriemi. Zařízení pro skladování energie umístěné mezi zadní částí a střechou nezmenšuje prostor pro cestující, který v modelu GX 337 ELEC pohodlně pojme sto pasažérů, z nichž 30 sedících. Alstom dodá autobus s názvem Aptis, Bollorè svůj Bluebus.

K velké výměně autobusů se chystá i Barcelona. Evropská investiční banka oznámila poskytnutí úvěru ve výši 73,5 milionů eur barcelonskému dopravnímu podniku Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). TMB pořídí 254 nových autobusů, které nahradí starší dieselové a na zemní plyn. 116 z nich bude čistě elektrických, zbytek hybridních a na zemní plyn.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
DRABADURA
Host
DRABADURA

Velice by mě zajímalo objektivní srovnání nákladů (pořizovacích, provozních a údržbu – zkrátka celkových) na tyto elektrobusy vs. trolejbujy.

DRABADURA
Host
DRABADURA

*trolejbusy

jirka
Host
jirka

Když tu čtu některá modra, přemýšlím, co by si asi od jejich autorů vyslechl takovej pan Benz. „Dyk to skoro nejede a čoudí, vždycky se používaly koně, svět jde do hajzlu…“. Fakt se nemůžeme divit, že jde naše země úplně do kopru, když je tu půlka populace stejně houpá, nevzdělaná a závistivá, jako uřvaná a přesvědcčené o své čisté pravdě, nezkreslené stopou vědomostí (a tudíž neukreslené). Ale jasně, vcelej vyspělej svět dělá vechno špatně, zatímco ten maličkej, šikovnej a pilnej národ Čechů to vždycky rozlouskne nejlíp. Asi proto máme horší silnice než Botswana, průmysl energeticvky náročnej jak Ukrajinci a suverénně… Číst vice »

Poudy
Host
Poudy

Super, už se nemůžu dočkat dne, kdy tohle bude normálně použitelné a ne o tolik dražší než nafty. Bude to trvat minimálně ještě čtvrt století, ale bude to stát za to 🙂

DRABADURA
Host
DRABADURA

Tak dlouho to trvat rozhodně nebude, vzhledem k tomu, že elektromobily se běžně prodávají.

Poudy
Host
Poudy

Ano, ale jsou asi tak 2-3x dražší než auto srovnatelné kategorie s běžným motorem, u autobusů to je taky veliký rozdíl, pokud se budou nakupovat z veřejných peněz, tak není s našimi rozpočty možné platit za ekologii tolik, nejsme Holandsko. Další věc je kvalita infra a dojezd autobusů, tak jak je to teď, tak to rozhodně není konkurenceschopné, ani omylem..

DRABADURA
Host
DRABADURA

Já jsem nepsal nic o konkurenceschopnosti, ale že doba, kdy bude ekologický elektromobil stejně drahý jako fosilní spalovací auto bude rozhodně kratší než 25 let. Podle automobilek to bude trvat kolem 10 let.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Asi proto už i Praha zavádí hybridní trolejbusy…

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Svet se fakt zblaznil.

jirka
Host
jirka

Nikoli. Svět se nezbláznil, svět jde, narozdíl od naší kotlinky, řízené lidmi (a voliči) s rozhledem okresního tajemníka komunistické strany v Bruntále v roce 1975, dopředu.

Neuwelt
Host
Neuwelt

Stovky nových elektrobusů. Kterých budou zanedlouho plná vrakoviště. Kdo ví o elektrice víc, než jen že kope a platí se za ní, ví o čem je řeč.

Elektrikář
Host
Elektrikář

Rád se nechám poučit od odborníka. 🙂

jirka
Host
jirka

Prosím vás, nepoužívejte německej nick, když jste akorát tak politováníhodnej smutnej českej blbeček. Děkuji.

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

Škoda, že se Berlínem Paříž a Barcelona neinspirovaly. 🙁

TPal.
Host
TPal.

Na Alstombusy jsem teda pořádně zvědavý.

LiborV
Host
LiborV

Tady je vizualizace tohoto neobvyklého vozidla: https://www.alstom.com/press-releases-news/2019/5/alstoms-aptis-selected-context-europes-largest-tender-electric-buses a zpráva o úspěchu v pařížském tendru.

David
Host
David

„autobusy na bateriemi“

Vectron
Host
Vectron

Treba budou taky jezdit v Rovaniemi😋😛

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll