Storno jízdenky zdarma 15 minut před odjezdem. Revoluce u ČD začne 15. září
Koridor Praha - Tábor, foto: SŽDC
České dráhy spustí od 15. září jednu z největších novinek pro cestující za poslední roky. Jízdenku půjde zrušit zdarma až
Osobně jsem vyzkoušel (nechtěně) jak se reklamuje nerealizovaná služba ČD v rámci zakoupené „síťové jízdenky“. Jednoduše to nelze. Můj vlak (spoj) neodjel 2 hodiny z nádraží směr Olomouc – Přerov (rok 2016) – spadla trolej. Leo express odjel na baterky, jinak nebyl vůbec k dispozici žádný posun, takže prostě smůla. odjel jsem nakonec z autobusového nádraží, tj. autobusovou linkou. Reklamace proběhla asi tak, že jízdné z autobusu mi ČD odmítli proplatit, protože jsem prostě hlupák (čti cestující), který si koupil „síťovou jízdenku“ a nikoliv jednorázovou.
Tak nevím. X krát jsem vracel jízdenku u pokladny ČD a nikdy mi nikdo žádných 10% nestrhl. Normálně jsem jízdenku vrátil a dostal všechny peníze zpět. Asi něco jiného je tarif a něco jiného zkušenost. Bude to asi o lidech.
Takže modelová situace. Koupím si jízdenku z Hodonína do Moravského Písku, úsek projedu ale průvodčí nepřijde, vrátit to již nepůjde?
vrátit to půjde asi jen před odjezdem času vlaku který je uveden na jízdence… pak můžete je pozdějším vlakem…
Vidíte, a právě kvůli takovým vykukům se zavádějí šikanózní opatření i pro všechny ostatní. Prý modelová situace. 😀
a proč byste to měl vracet?? vrácení
„Kromě změn k lepšímu přichází i jedno mírné zhoršení: jízdenku lze použít nejdříve na první vlak uvedený na jízdence, nikoliv kdykoliv během dne, jako dosud.“ Přijde mi to jako malá změna k lepšímu a velké zhoršení. Jízdenky jsem vracel párkrát, mírné storno bych zkousnul, navíc při výměně kus za kus to bylo zdarma. Ale dřívějším vlakem, než jsem měl jízdenku, jsem jel mnohokrát. A kupovat si jízdenku na první možný vlak nevždy jde: 1) chci si koupit jízdenku na nejpravděpodobnější kvůli místence zdarma 2) krátce před odjezdem nejde na daný vlak jízdenku koupit vůbec 3) po pravidelném odjezdu nejde na… Číst vice »
A posílám v obdobném duchu i na info@cd.cz, nechť mne následuje další, komu změna nevyhovuje, třeba s tím něco udělají.
chápu to tak že koupím jízdenku na vlak odjezd cca v 8h ale nemohu jet vlakem v 7h ale v 9h atd ano…
Pravda, toto není úplně nejšťastnější řešení. Stalo se mi několikrát něco jiného (je to trochu jiná situace) a vysvětlím na konkrétním případu. Cestuji trasu Praha-Ostrava (a dále z Ostravy do koncové destinace). V Ostravě mám možnost dostat se do koncové destinace dvěma způsoby: a) vlak a b) bus. Tyto dvě možnosti volím podle toho, jaká návaznost vlakového přípoje v Ostravě (typická situace: na přestup je dle JŘ 5 min a vlak Praha-Ostrava má zpoždění 12 min, takže je v rukou dispečera, jak s tím naloží). Protože mám volbu ze dvou možných pokračování do cílové destinace, nikdy si nekupuji jízdenku až… Číst vice »
Ještě by to chtělo možnost kupovat jízdenku na zpožděný vlak (bez možnosti storna). Zejména při využití „záporného“ přípoje.
Prosím o info jestli CD nějak odpovědeli… děkuji