Stoleté výročí ČSA připomíná unikátní kniha vytvořená bývalými zaměstnanci
Kniha Móda na palubách letadel Československých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký
Kniha vznikala dva roky, její přípravu se podařilo dobře utajit. Vznikla bez podpory ČSA.
Tohle je úžasný počin a protože znám oba hlavní autory, tak před nimi smekám! A jen bych na okraj dodal, že když to před cca 5. lety začalo, tak se některé uniformy objevovaly i na palubách ČSA, než to vedení společnosti nepochopitelně zarazilo… a také byly využity na oslavě 95. výročí v KSC a BTS.
Kniha je to moc hezka a celkove jde o vyborny napad. Autorum a vsem zucastnenym diky!
(Jen je skoda, ze tahle „neoficialni“ zalezitost je jedinou pripominkou vyroci a ze vedeni CSA se na nic nezmohlo.)
Není jedinou, ale oficiální „výstavka“ na letišti je tedy dost aušus.
Autorka sama má na svém webu kvalitní seriál o uniformách ČSA doplněný o obrovské množství dobového materiálu a fotografií.
A taky tam má krátký článek o tom, jak probíhalo focení do knihy – také doporučuji prohlédnout. Je to zajímavé.
http://yirina.net/fotky_ostatni/2023_10_October/2023_October.htm
Hlavně autorka všechny ilustrace maluje sama! I v této výroční knize.
To jsem ani netusil 😮
Strašná diskuze. Hlavně zjištění, kolik lidí má problém se základním porozuměním textu.
Musela to být opravdu dřina, a před autory smekám!
Na tomto webu je spousta lidí, kteří si z celého článku přečtou jen nadpis a hned maj jasno, o čem diskutovat.
Vždy je pěkné mít něco vlastního nepronajatého, tohle bude ten případ…
Nadhera! 🙂
a remcalove at si remcaj jak chcou. Na tom, ze je toto povedene, nic nezmeni.
Pro mě opravdu velké překvapení, že samy ČSA nenaplánovaly nějakou výroční otočku do Bratislavy. Nevěřím, že by těch 180 sedadel nevyprodali.
Knížka jinak samozřejmě zaslouží klobouk dolů. Obdivuhodný výsledek několika let práce.
Je kapitalismus, zorganizujte to, pronajměte si od nich na takovou akci letadlo s posádkou a vyprodejte to kolikrát jen chcete….
Proč bylo nutné přípravu knihy tajit ? Obava že by ten skvělý nápad vydat knihu
o uniformách někdo „obšlehl“ a vydal jí dřív než autoři ?
nebylo jednoduší ten post před odesláním smazat, když už jste si teda víceméně odpověděl sám?
Tak hlavne by to nebylo takove prekvapeni. Takhle je to mnohem lepsi, nez kdyby se o tom dva roky mluvilo.
A to, ze se to nedostalo na socialky apod … respekt 🙂
To je zas diskuze tady.. 🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Někdo obětuje asi i stovky hodin svyho zivota, aby vytvořil něco peknyho, smysluplnyho a hodnotnýho a nakonec se mu to i velmi dobře povede (i když zatim soudím jen z fotek), a jediný co zdejší armáda škarohlídů vyprodukuje, je kyselost, zapšklost a všeobecný zmar..
Zrejme se nam ta svoboda slova vytraci
Spíš bych řekl, ze se nám vytrácí takové běžné jednoduché věci jako elementární úcta k úsilí a práci druhých, přirozený zájem o dění kolem nás, ocenění když se někomu zadaří nějaké dílo, pozitivní přístup k estetičnu a tak podobně..
Zrejme jste si neprecetl a nepochopil co jsem psal nize. Prace je to pekna, nijak se ji nesnazim zpochybnit. Jen je velke zklamani ze samotnych CSA, ze jak pise kolega neudelali neco vic, respektove skoro nic.
No já se jen pozastavoval nad tím, že článek je primárně o knize a autorech, a ne o ČSA, a většina lidi se tady vyjadřuje k ČSA a o knize vůbec. Celkove mám proste dojem ze zdejsi „obvyklý diskutujici“ vzdycky napred kritizuje a pouští žluč, než cokoliv jineho, mě proste prijde ze toto mentální nastavení je špatně a asi naivně si myslím, ze aspon drobne „nastavení zrcadla“ to třeba zlepší.. ale je fér a oceňuji to, že jste se ozval aniz byste musel, nepsal jsem svůj příspěvek nijak adresně, a zrovna váš příspěvek není ten hlavni z těch které mne… Číst vice »
K vyroci bych cekal neco trochu vic, nez knihu o uniformach coz zajima nekolik jedincu.
Tak nečekejte, sesbírejte a vydejte, máte svobodu a kapitalismus. Každý může publikovat co chce do aleluja. Archivy jsou přístupné všem.
Jedna se o vlastni nazor, nemusite hned urazet a psat co muzu. Urcite si autori dali velmi prace a snahy, coz je krasne. Neni to kritika jejich dobre prace, spise smutne konstatovani o tomto vyroci. Je to spise smutne a neni co slavit. Totalni upadek a zivot na kapackach. Jedna kniha to samozrejme nespravi.
To jste na špatné adrese. ČSA to nevydala, nemá s tím nic společného. Nebo chcete vyčítat pár nadšencům, že něco udělali? Vám se to nezdá dost? Já mám taky názor: Jen haníte a sebelítostivě se obhajujete.
No comment
No a já vám jen vysvětluji, že když vydáte něco mnohem lepšího, tak my si to koupíme, a budete úspěšný a možná i bohatý, tolik můj názor….
Na ktery se nikdo neptal …
Ono není moc kdo by co připravoval a organizoval, když v ČSA zbyl už jen topič a nástěnkář.
Nejdříve si tu firmu zničí , vysajou a pak lamentují … ó jak dojemné …
Povídejte, jak jsme my bývalý zaměstnanci firmu zničily? Nebo to jsou jen takové plky…..?
Já myslím, že firmu zničil především její majitel t.j. český stát a jim dosazený neschopný management. Stát nemá vlastnit pivovar nebo leteckou společnost. Maximálně kritickou infrastrukturu.
Natož Letiště.
Naopak, letiště rozhodněano! To je klíčová dopravní infrastruktura státu. Jinou otázkou je provozovatel letiště, ten jistě soukromý být může, ale rozhodně to není zárukou, že provoz bude efektivní a cenově přívětivý…
V čem, když stát vlastní Letiště Kbelské které výhradně používá státní letka a jiná vojenská letiště? Přerovské letiště vlastní státní LOM, obě letiště jsou kapacitní a v případě krize použitelná. Pro případ napadení státu nastupuje krizové řízení včetně provozu na civilních letištích pod kontrolou ozbrojených sil. Vysvětlete mi proč to letiště má jinak stát vlastnit v době míru a svobodného podnikání?
ze stejneho duvodu, ze ktereho statu patri silnice nebo treba koleje.
Státu patří všechny silnice a všechny koleje? To jako fakt? A propos co ta pravidla českého pravopisu, pracujete na tom?
koleje az na vlecky v arealech soukromych podniku (a podobne pripady), patri statu.
silnice az na vyjimky, jako neverejme komunikace, patri statu, krajum ci mistnim samospravam (pro kontext diskuse je zasadni, ze nepatri soukromym subjektum)
Tak proč například v zemi, která ie nepochybně etalonem svobodného podnikání, tj. v USA, jsou prakticky všechna letiště využívaná pro civilní provoz obchodní dopravy (a jejich rozvoj) ve veřejném vlastnictví a financování? A proč tam tedy myšlenka privatizace letišť tam de facto zkrachovala…v době míru a svobodného podnikání. Věrozvěsti svobodného podnikání a trhu jako vy ale jsou pak ochotni adorovat třeba LOT, AirBaltik nebo polská letiště, jak to dělají dobre a vůbec jim nevadí, že tam to ve vlastnictví státu je.
A proč by nesměl, když pivovar vynáší? To je nějaká boží zákon nebo jen ideologická předpojatost?
Budvar sice vynáší ale mohl být ziskovější díky reklamě prostřednictvím soudů o značku. Je rozdil když máte tržby 3 miliardy(budvar) nebo 16 miliard(prazdroj) oba pivovary měli v 90 letech stejnou startovací pozici.
Vysvětlete.
Bývávaly doby, kdy ČSA byly v zisku. Pak přišel trafikant…
Co má ČSA společného s porovnáním dvou pivovarů?
Bejvávalo, bejvávalo, na to se nehraje…
Proč mínusy, je to pravda. Před 20lety ČSA letaly po celé Evropě. Ještě po nástupu konkurence nízkorozpočtových aerolinek to šlo. Pak trafikant Luftjarda a ČSA jsou tam kde jsou.
Luftjarda….ten to dok….vil!
Hádám, že Tvrdíka do vedení si sami nezvolili, že tam byl dosazen stranicky, svou ČSSD. A že se ho legálně zbavit nemohli, ikdyž se ukázalo, že je to ten pravý slon v porcelánu.
ČSA má 100 let a vlastní knížku, ale nemá ani jedno vlastní letadlo, to se povedlo.
Air France slaví v těchto dnech jen devadeśtiny a jejich marketingová akce při této příležitosti je samozřejmě jiný level. U ČSA vzpomínková knížka, 1923 bonusových mil do programu OK plus pokud s nimi zítra poletíte i speciální menu. Otázka kam, když do dodání dalších letadel to na víc destinací než Paříž, Madrid,Jerevan nevypadá. Oproti červnu se posunul i termín u dvou letadel až na rok 2025 a budou to jen A220, žádná A321 s dlouhým doletem. Místo oslav ČSA zítra bude na Ruzyni zvonit umíráček.
Třeba dorazí i Luftjarda. 🙂
Raději ne, ještě by se strhla rvačka.
O jeho podpis do té knížky? .-)))
Dovedete si představit, že na nějakou akci k výročí ČSA dorazí Luftjarda? Případná ochranka neochranka, stačí jeden člověk s dvěma panákama v krvi a začne se to tam řezat. Ten člověk by radši vůbec neměl vycházet mezi lidi.
A220 az v roce 2025?
Takových věhlasných leteckých společností bylo a není. Léta se dál, život plyne, není třeba brečet nad rozlitým mlékem.
k cemu a321 s dlouhym doletem?
a220 ma dostatecny dolet k tomu, co csa potrebuje.
Je to smutné,jak to z ČSA dopadlo. Snad se zmátoří až dorazí Airbusy.
Neví někdo kdy by měli dorazit?
Přesně 24 hodin po tom co soud nad ČSA vyhlásí insolvenci. 🙂
proc by mel soud vyhlasovat insolvenci csa?
Dočkej času. 🙂
kecy.
Nic netrvá věčně 🙂