Štola k tunelu Luka na D3 vyjde na více než 400 milionů. ŘSD přehodnotilo výběr

Tunel Luka, vizualizace. Pramen: ŘSDTunel Luka, vizualizace. Pramen: ŘSD

Stavba středočeské části D3 se neustále odsouvá. Loňské sliby o jízdě po dálnici z Prahy do Lince v roce 2031 už neplatí.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vilém

Chápu to tedy správně, že se začátek stavby odsunul kvůli výběru jiné společnosti, která ražbu štoly provede ?

ficus

Ještě to o kousek zdržej politici nebo zelení gangsteři, a už se toho nedožiju. Staví se to třičtvrtě mého života. Mezitím od D1 nepochopitelně neudělali plánovanou čtyř, ale jen občas třípruhou, tak raději jezdím po starý….

Milda Pospíšil

Je již nemožné, že odpůrci tuto stavbu ještě někdy zastaví. Ti slavili někdy v roce 96 kdy D3 vypadla ze sítě. Od té doby se situace velmi změnila a projekt pořád postupuje vpřed. Odpůrci jsou zdecimováni na hrstku fanatiků, hrstku která již nemá žádné faktické argumenty. Dnes je to pouze o rychlosti rozhodování státní správy. Pokud bude potřeba, zcela nepochybně se bude D3 realizovat postupně. Na 20 let staré podmínky EIA nikdo brát ohled nebude.

Jaaa

Faktických argumentů je hromada, ale prostě jsou ignorovány na koncepční úrovni.

Tahle stavba nikomu nepomůže.

Martin

Tak jeden , kterému dost pomůže se tady hlásí, ale bojím se že se jí nedožiju. Stejně tak jako severního obchvatu Prahy, na který čekáme již 27.rok

thegrid

Faktum jako mlok?

Nevím

Je tedy nějaká šance stavby obchvatu Miličína, jakožto jediné obce na I/3 bez obchvatu? Poslední zmínky jsem našel z roku 2021:
„V současné době zpracováváme vyhledávací technickou studii s potenciálním výhledem, zda je obchvat Miličína vůbec reálný.“

libor

to už snad ani nemá cenu stavět obchvat, ne? To než se vše vyběhá, tak se bude stavět dálnice…

Adam Ř

Obchvaty na silnicích druhé třídy nejsou úplně neslýchaná věc*. A tady by navíc i pár let sloužil na snad nejvytíženější statovce v zemi.
II/353 Jihlava – Žďár, která bude zanedlouho zobchvatovaná celá
*Za povšimnutí stojí zvláště

Maverick

Pokud Matla Babis po volbach nevyhodi, tak docela verim ze se to i postavi…. 🙏🏼

Pavel

Babiš Mátla do funkce instaloval, tak doufejme, že to nehrozí. Docela by ale bylo fajn, kdyby se odehrály změny na SŽ, tak je to dlouhodobě zabedněný a zoufalý.

Jan

Taková tunelovací velmoc a zasekne se na průzkumné štole…

Nevím

S neustále se posouvajícím datem stavby, je nějaká šance výstavby obchvatu Miličína? (Snad jediná obec na trase bez obchvatu.)

Poslední zprávy, které jsem našel jsou z dubna 2024:
„V současné době zpracováváme vyhledávací technickou studii s potenciálním výhledem, zda je obchvat Miličína vůbec reálný.“
Je někde zveřejněný výsledek studie?

https://zdopravy.cz/stredoceska-d3-krajsti-politici-volaji-po-rychle-dostavbe-rsd-zvazuje-obchvat-milicina-79198/

Petr

Musím uznat, že letošní cesta z Prahy na jih do Rakouska se zásadně zlepšila. Za to rozhodně díky a palec nahoru. Dobrá zpráva je, že budeme mít již brzo dálnici až na hranici v opravdu komfortních parametrech a zmizí poslední evergreeny jako Kaplice – nádraží nebo Nažidla. Není ve Středočeském kraji šance, že by se postavila drive alespoň část D3 z Mezna k Václavické spojce? Těch 15 km po stávající I/3 už se dá nějak přetrpět…

Libor

Není, pouze celá D3 v kuse. Podmínka EIA.

Petr

To jsem sice četl, ale nechápu to. Je to úplný nesmysl. Existuje spoustu dalších příkladů, kdy i dílčí úseky dálnic výrazně pomohly dopravě. Čím by zprovoznění části středočeské D3 negativně ovlivnilo životní prostředí? Že se nebude jezdit přes Miličín nebo mezi Konopištěm a Benešovem?

Air Traveller

teeba proto ze se sice nebude jezdit pres milicin, ale misto toho se bude k/od konce dalnice jezdit pres jine obce, ktere nemaji obchvaty apod?

Petr

Přes které?!

Michal M

Křešice, Olbramovice-Veselka.
Nebo ty Václavice a Tisem…

Petr

Píšu o otevření k Václavické spojce, která by samozřejmě musela být otevřena současně s dálnicí. Určitě to dává větší smysl, než plánovat obchvat Miličína nebo zahloubení I/3 u Konopiště.

Adam Ř

Myšlenka je otevřít to zároveň se spojkou Václavice – I/3, která bude mimo obce, tedy by k takovému problému nedošlo. Jediný (dle mě velmi malý) problém by byl, že se tím cesta o něco zatraktivní a tím se o neco malo víc zatíží severní část I/3

noerf1

Proč ŘSD nezadá rovnou o sloučené územní řízení a stavební povolení? To by mohlo stavbu trochu urychlit.

HonzaK

Chapu to tak, ze k tomu prave potrebuji tu stolu…

Marek

Tak jestli to stihnou v roce 2032, tak to trvalo jen 44 roku to jde.

thegrid

Nestihnou. Jen další posunutí z tisíce předešlých. Jakmile se u nás nestaví na rovné louce tak ujede svah nebo něco podobného.

Petr

Snad s tím pohnou plus čtyrproudá Vestecká spojka nebo čtyrproudá Vídeňská aby šlo dojet do Prahy

Otto

Jestli nekdy neco jako vestecka spojka bude stat, tak dam na modleni… zatim to nevidim moc realne

Pavel Q

Ono ani není o co stát. Bude strašně klikatá a odvede vás na ucpanou (ex-)D1.

Otto

No pokud pojedete nekam k centru, tak vas to na (ex)D1 dovede tak jako tak, pokud se tedy nebudete chtit drbat pres videnskou nebo po kunraticke, kde je to ale katastrofa ted, natoz po napojeni D3

Adam Ř

A kam ty auta z čtyřproudý Vídeňský pojednou? Máte pocit, že silnice dál směr centrum jsou volné?

Jaaa

Ani jedno vám nepomůže, dopravní modely jsou neúprosné. Ale vy prostě budete dál “věřit”.

Jakub Kasalický

Nepochopitelné, proč se řeže do krajiny, když stačilo stávající trojku jen rozšířit. Ve většině trasy je daleka osídleným osadám.

Pavel

Jestli to nebude tím, že dálnici hned za barákem nikdo nechce. A to stávající, co byste „jen rozšiřoval“ za těmi baráky na mnoha místech vede – ráčej se podívat do mapy.

Adam Ř

Nestačilo, je potřeba zachovat silnici (přečíslovanou na 603) i po stavbě dálnice, případně by bylo třeba stavět novou 603. A moc daleka osadám není – musela by se oproti současné I/3 vyhnout obcím:
Miličín
Oldřichovec
Buchov
Ostičov
Mirošovice

a hlavně by se musela postavit paralelní dálnice k D1 z Benešova do Prahy

Lysimachia

A hlavně směrově a výškově to vedení je k ničemu, zejm. Votice–Miličín, ale ono i stoupání za Mirošovicemi je pěkně blbé. Obchvat Olbramovic by taky nešel rozšířit úplně snadno.

Michal M

Tužinka a Benešov jsou taky obří kopec, na který se šplhá od Sázavy…

Padre

Rozšiřovat stávající trojku na dálnici?…no to bychom vás hnali..

JFK

Tento nápad byl už tolikrát vyvrácen, že vás podezírám z trollingu.

Sáček

K tomu by se stejně musela stavět min. tříproudovka z Prahy na jih kolem Jílového, aby došlo k obsloužení jižní aglomerace Prahy.

Jaaa

Nemusela. Máme jiné mody dopravy k obsluze suburbanií.

Tom

Trojka by rozšířit určitě šla ,za Mirošovicema je částečně i těleso pro rozšíření vybudované ,v oblasti Benešova by se dala zahloubit.Pokud by tam byla povolená rychlost tak 100 tak by se lidem v okolí už víc prostředí nezhoršilo Bylo by víc protihlukových stěn ,pár desítek domů by se vykoupilo a zlikvidovalo . .Bohužel kdysi za bolševika se vymyslela nová tras přes Neveklov a té se ministerstvo stále i přes velký odpor dotčených drží. Dálnice se asi nakonec postaví ,ale že to bude dřív než kolem roku 2035-40 tomu nevěřím.Když jsem nastoupil jako učen na železniční učiliště tak se mluvilo o… Číst vice »

SYN

Zahloubit, pár desítek domů zlikvidovat… tak to přece „stačí“ i pro tu D3 ne??

SYN

Bohužel jen „ve většině“… např. Benešov, Miličín…

Michal M

Jéééé! Kuba si přišel pro klíčenku!

Jaaa

Rozšířit ani ne, spíš upravit.

František

Pořád super zpráva, že se něco děje a posouvá, i když ne podle plánu. Někde mají jen další vizualizaci.

Marcel

U takhle velké a složité stavby je jasné, že nepůjde vše podle plánu.

Dusanh

Přesně. Rok sem tam, vem to čert. Hlavně, že se to posouvá.

Zbyněk Valenta

U téhle dálnice je to ale už pomalu století tam století sem 😃