Stod se zbaví tranzitu. Třináctikilometrová přeložka silnice do Bavorska má územní rozhodnutí

I/26, prostor budoucí křižovatky Střelice. Pramen: dokumentace EIA/EKOLA groupI/26, prostor budoucí křižovatky Střelice. Pramen: dokumentace EIA/EKOLA group

Obchvat Stodu je největší ze staveb, které ŘSD na důležitém tahu do Bavorska přes Folmavu chystá.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan z Rokycan

Už nějaký rok si nad mapou lámu hlavu, proč je ten severní úsek postavený v souběhu. Až po jižní okraj Úherců by ta přeložka mohla vést ve stopě II/180.

Úplně zbytečné nadzábory. Zvlášť když je tam už ta jedna TOK, tak další OK by to nezabila.

A v okolí Chotěšova je řešení také nešťastné. Spojka Chotěšov-Hoříkovice je přeťatá, zatímco na spojce Chotěšov-Týnec bude nadjezd. Přitom ta druhá je už dost blízko MÚK Chotěšov a navíc to napojení T křižovatky vedle OK u Týnce musel vymyslet nějaký génius.

Kleist

To zakončení s D5 mohli vyřešit líp jako s I/20 nebo I/27. Nebo alespoň posunout ten kruháč až k dálnici.

J.K.

To jo, hlavně ve směru na Stod – krátký sjezd z dálnice a kruháč, tam asi budou občas stát vozidla až do dálnice, když se tam přesměruje tak velká část dopravy. Ale co, tak to udělají v jiné stavbě.

marek hudec

zaplatpanbu za ty dary – prejit dneska v chotesove pres hlavni silnici je fakt o zivot

Vaclav

Je to super. 2+1 bohate staci, hlavne kdyz jsou mimourovnve krizovatky.

Bohuzel ten sever je zabitej tim kruhacem 🙁 …. to se mi chce brecet. Valite 90tkou po 2+1 a pak „stojite“ na kruhaci. Tam by prece mohl byt krasny dlouhy pripojovaci pruh na dalnici :(. (misto tam je).

Da se nekde zjistit kdo primo konkretne zodpovida za toto reseni ? Bych mu napsal. Nebo daji se podat pripominky nejak ? Tohle prece neni normalni. Nebo mi ty inzenyri vysvetli proc se to takto dela.

Vaclav

Chápu ze to neni tak „zhave“, stejne musite „opatrne“ najet na tu dalnici (mozna to schvalne pusobi jako zpomalovac aut). Ale prijde mi to jako dost zbytecne.

bkv

Jenže ten kruháč není místo MÚK Nýřany…

Kebab

MÚK a úseky 2+1, takhle bych si představoval novostavby na silnicích první třídy standardně. Ten kruhák na konci jako nevidím 🙂

Jihočech

Jaký kontrast k plánované přestavbě I/20 Nová Hospoda – Pištín viz video vizualizace zveřejněné nedávno na youtube profilu ŘSD

Steve

Mohl by mi někdo vysvětlit jak budu jezdit do Plzně? D5 je v úseku 89 až 93 placená. Kvůli tomuto kousku dálnice se opravdu nevyplatí kupovat dálniční známku.Tak že buď se vrátím do Zbůchu a pojedu po staré I/26 nebo pojedu směrem Nýřany-Tlučná-Vejprnice-Plzeň. Obě varianty ale nejsou žádná výhra, spíše naopak. Zlepšení nula nula nic.

Petr Šimral

Jestli tam jezdíte denně, tak to žádný náklad není.
A jestli jednou za půl roku, tak si to klidně kličkujte po staré 🙂

Dalnice

Presne, lip bych to nerekl. Pokud tam jezdi denne do prace, tak po te dalnici za rok najede cca 1600 km. Tak proc by si pro boha ziveho nemohl koupit DZ. A pokud jednou za rok za strejdou, at si jede po stare…

J.K.

Navíc pokud z té oblasti jezdí denně na Plzeň, tak beztak občas po té dálnici pojede i jinam.

bkv

Jednoduše, úsek bez dálniční známky se prodlouží o jednu křižovatku…

FrantaM

já já já jenom JÁÁÁÁÁÁÁ

P_V

Bude mít Stod dřív novou silnici, nebo novou železnici?

Frantisek

Tak to je snad za stávajících trendů (bohužel) jasné.

bkv

Šlo by vaší odpověď nějak rozšířit? V současnosti mají obě stavby územní rozhodnutí…

Jiří Kocurek
PvvS

Želez .. co ? 🙂

Sakra zase jen dva pruhy?

2 + 2 ok, ale pouze dva pruhy vyhozené peníze

Petr

Vyhozené peníze to nejsou. Většina je 2+1. Nicméně intenzity by byly i na 2+2. Jinde se s poloviční intenzitou dopravy staví dálnice (například D3 u hranic). Na D6 jsou taky nižší intenzity a staví se tam dálnice.

David

Náš stát není bohatý natolik aby si mohl všude dovolit stavět čtyřpruhy. Momentálně nemá stát ani na běžné výdaje.

Kebab

Přesto jsme jednou z nejméně zadlužených zemí v poměru k HDP. A když si můžeme dovolit ztráty ve formě nehod, proč ne infrastrukturu? Nebo nás bezpečnost zajímá jen když se jejím jménem dají vybírat peníze?

David

A v čem je konkrétně kategorie silnice S 15,25/100 (tedy směrově rozdělený třípruh), méně bezpečná než S 21,5/110 (tedy směrově rozdělený čtyřpruh)?

Kebab

V tom, že na 2+2 odpadá sjíždění do jednoho pruhu a případné snahy ještě na poslední chvíli něco předjet. Zásadní je ale pochopitelně ten SDP. Být takové 2+1 na hlavních tazích častější, rozhodně by vypadala nehodovost jinak, s vyloučenými čelními střety a nedáním přednosti na úrovňových křižovatkách.

Jirka K.

Významná část je 2+1, což odpovídá řešení navazující B20 v Bavorsku. Za mne je to přiměřené řešení a už aby to bylo.

FrantaM

Přesně. Jednou ranou se udělají obchvaty 4 obcí a měst.