Stod se zbaví tranzitu. Třináctikilometrová přeložka silnice do Bavorska má územní rozhodnutí
I/26, prostor budoucí křižovatky Střelice. Pramen: dokumentace EIA/EKOLA group
Obchvat Stodu je největší ze staveb, které ŘSD na důležitém tahu do Bavorska přes Folmavu chystá.
Už nějaký rok si nad mapou lámu hlavu, proč je ten severní úsek postavený v souběhu. Až po jižní okraj Úherců by ta přeložka mohla vést ve stopě II/180.
Úplně zbytečné nadzábory. Zvlášť když je tam už ta jedna TOK, tak další OK by to nezabila.
A v okolí Chotěšova je řešení také nešťastné. Spojka Chotěšov-Hoříkovice je přeťatá, zatímco na spojce Chotěšov-Týnec bude nadjezd. Přitom ta druhá je už dost blízko MÚK Chotěšov a navíc to napojení T křižovatky vedle OK u Týnce musel vymyslet nějaký génius.
To zakončení s D5 mohli vyřešit líp jako s I/20 nebo I/27. Nebo alespoň posunout ten kruháč až k dálnici.
To jo, hlavně ve směru na Stod – krátký sjezd z dálnice a kruháč, tam asi budou občas stát vozidla až do dálnice, když se tam přesměruje tak velká část dopravy. Ale co, tak to udělají v jiné stavbě.
zaplatpanbu za ty dary – prejit dneska v chotesove pres hlavni silnici je fakt o zivot
Je to super. 2+1 bohate staci, hlavne kdyz jsou mimourovnve krizovatky.
Bohuzel ten sever je zabitej tim kruhacem 🙁 …. to se mi chce brecet. Valite 90tkou po 2+1 a pak „stojite“ na kruhaci. Tam by prece mohl byt krasny dlouhy pripojovaci pruh na dalnici :(. (misto tam je).
Da se nekde zjistit kdo primo konkretne zodpovida za toto reseni ? Bych mu napsal. Nebo daji se podat pripominky nejak ? Tohle prece neni normalni. Nebo mi ty inzenyri vysvetli proc se to takto dela.
Chápu ze to neni tak „zhave“, stejne musite „opatrne“ najet na tu dalnici (mozna to schvalne pusobi jako zpomalovac aut). Ale prijde mi to jako dost zbytecne.
Jenže ten kruháč není místo MÚK Nýřany…
MÚK a úseky 2+1, takhle bych si představoval novostavby na silnicích první třídy standardně. Ten kruhák na konci jako nevidím 🙂
Jaký kontrast k plánované přestavbě I/20 Nová Hospoda – Pištín viz video vizualizace zveřejněné nedávno na youtube profilu ŘSD
Mohl by mi někdo vysvětlit jak budu jezdit do Plzně? D5 je v úseku 89 až 93 placená. Kvůli tomuto kousku dálnice se opravdu nevyplatí kupovat dálniční známku.Tak že buď se vrátím do Zbůchu a pojedu po staré I/26 nebo pojedu směrem Nýřany-Tlučná-Vejprnice-Plzeň. Obě varianty ale nejsou žádná výhra, spíše naopak. Zlepšení nula nula nic.
Jestli tam jezdíte denně, tak to žádný náklad není.
A jestli jednou za půl roku, tak si to klidně kličkujte po staré 🙂
Presne, lip bych to nerekl. Pokud tam jezdi denne do prace, tak po te dalnici za rok najede cca 1600 km. Tak proc by si pro boha ziveho nemohl koupit DZ. A pokud jednou za rok za strejdou, at si jede po stare…
Navíc pokud z té oblasti jezdí denně na Plzeň, tak beztak občas po té dálnici pojede i jinam.
Jednoduše, úsek bez dálniční známky se prodlouží o jednu křižovatku…
já já já jenom JÁÁÁÁÁÁÁ
Bude mít Stod dřív novou silnici, nebo novou železnici?
Tak to je snad za stávajících trendů (bohužel) jasné.
Šlo by vaší odpověď nějak rozšířit? V současnosti mají obě stavby územní rozhodnutí…
Novou kanalizaci už mají: http://www.aquaprocon.cz/article.asp?nDepartmentID=5&nArticleID=126&nLanguageID=1
Želez .. co ? 🙂
2 + 2 ok, ale pouze dva pruhy vyhozené peníze
Vyhozené peníze to nejsou. Většina je 2+1. Nicméně intenzity by byly i na 2+2. Jinde se s poloviční intenzitou dopravy staví dálnice (například D3 u hranic). Na D6 jsou taky nižší intenzity a staví se tam dálnice.
Náš stát není bohatý natolik aby si mohl všude dovolit stavět čtyřpruhy. Momentálně nemá stát ani na běžné výdaje.
Přesto jsme jednou z nejméně zadlužených zemí v poměru k HDP. A když si můžeme dovolit ztráty ve formě nehod, proč ne infrastrukturu? Nebo nás bezpečnost zajímá jen když se jejím jménem dají vybírat peníze?
A v čem je konkrétně kategorie silnice S 15,25/100 (tedy směrově rozdělený třípruh), méně bezpečná než S 21,5/110 (tedy směrově rozdělený čtyřpruh)?
V tom, že na 2+2 odpadá sjíždění do jednoho pruhu a případné snahy ještě na poslední chvíli něco předjet. Zásadní je ale pochopitelně ten SDP. Být takové 2+1 na hlavních tazích častější, rozhodně by vypadala nehodovost jinak, s vyloučenými čelními střety a nedáním přednosti na úrovňových křižovatkách.
Významná část je 2+1, což odpovídá řešení navazující B20 v Bavorsku. Za mne je to přiměřené řešení a už aby to bylo.
Přesně. Jednou ranou se udělají obchvaty 4 obcí a měst.