Stockholm zakáže vjezd benzinových a naftových aut do klíčových částí centra
Doprava ve Stockholmu. Foto: regionstockholm.se
Výjimku budou mít hybridní dodávky a vozidla integrovaného záchranného systému.
Výjimku budou mít hybridní dodávky a vozidla integrovaného záchranného systému.
coby nedavny navstevnik svedska bych zde rad napsal, ze kvalita ovzdusi NENI zasadnim problemem Stockohlmu, Malmo a jinych velkych mest…
Tak v Česku jsme už drahně let napřed. Toto řeší v centrech měst pěší zóny. Navíc bez kolize s chodci.
To Ostrava je pozadu, tak do pěší zóny můžou cyglisti, pokud nejedou na švindlkole.
„V určené oblasti jsou luxusní nákupní ulice a některé z nejdražších kancelářských nemovitostí ve Švédsku.“
„Vzduch ve Stockholmu dnes způsobuje dětem plicní choroby a starším lidem předčasná úmrtí. Je to naprosto nepřijatelná situace,“ uvedl v prohlášení místostarosta pro dopravu za strany Zelených Lars Strömgren.“
Tp je slušné pokrytectví…vzduch znečištěný auty způsobuje plicní choroby a předčasná úmrtí, tak použijeme naprosto logické řešení: zakážeme auta se spalovacími motory tam, kde v podstatě nikdo nebydlí:-)))
No hlavně by měli obnovit tramvajové tratě, které v minulosti zrušili. Autobusy tam jezdí přecpané i odpoledne. A taky si pořídit revizory. Nastupování jen předními dveřmi zdržuje. Srovnatelně velká Praha má taky 3 linky metra (ve Stockholmu si sice na okrajích města větví), ale linek tramvají v Praze jezdí daleko víc, Ve Stockhomu je to bída, 4 (větvící se) linky tramvají a 2 light rail. Nejvíc smutný je pohled na tramvajové pruhy v centru, které zarůstají trávou, a které jsou momentálně používány jako parkoviště, třeba v ulici Valhallavägen, na nábřeží Hamnvatssigen nebo celá trať na Björnbo…
Ve Stockholmu jsem letos byl, přecpanosti autobusů jsem si nějak nevšiml.
Stockholm má sice „taky“ tři linky metra jako Praha, ale má na nich dvakrát tolik stanic.
K tomu má skvělý systém příměstské železnice.
V tramvajích tam revizoři chodí.
Jediné, s čím mou souhlasit, je nepraktičnost nástupu předními dveřmi. A ani nejsem moc fanoušek turniketů v metru.
Jezdíval jsem denně busem 50 z Odenplan na Albano k univerzitě. Ten byl přecpaný neustále a kolikrát se mi stalo, že bus prostě nevzal všechny lidi, kteří jím chtěli jet. Revizora jsem nikdy nepotkal, ale jestli je mají, tak pak nechápu to nastupování předními dveřmi. Turnikety v metru zase tak moc nezdržují, člověk si nachystá jízdenku a turniketů je tam vždy dost..
To věřím, ale z Odenplanu k univerzitě žádné zrušené koleje nevedou.
O revizorech jsem psal v tramvaji, tam se nastupuje všemi dveřmi.
Tak to nic moc, čekal jsem, že ve Švédsku mají péči o kvalitu života mnohem větší. Elektromobil může mít prakticky každý a je jich furt moc, a s výjimkou splodin od motoru mají všechny nevýhody aut, včetně záboru místa a nebezpečnosti pobytu na ulici. Na zóny úplně bez aut si ještě budeme muset nějakou dekádu počkat (ve východní Evropě i dvě).
Přesně tak.
„„Vzduch ve Stockholmu dnes způsobuje dětem plicní choroby a starším lidem předčasná úmrtí. Je to naprosto nepřijatelná situace,“ uvedl v prohlášení místostarosta pro dopravu za strany Zelených Lars Strömgren.“
A jak se zjistí, že starší člověk zemřel dříve z důvodu špatného ovzduší a že to nebylo jeho nezdravým životním stylem a návyky?
Pitvou.
Ne každý člověk jde po smrti na pitvu aby se dalo určit kdo zemřel dříve.
To …..těžko
Např. se srovná reprezentativní vzorek populace vystavený znečištění s tím, který nebyl. Zpochybňovat vliv znečištění ovzduší na délku života chce asi velkou dávku neznalosti. Pokud bydlíte ve městě, tak pohledem z okna prostě jen stěží uvidíte jiný neustálý zdroj emisí karcinogenního benzoapyrenu, který je celoroční bez ohledu na aktuální počasí, než auta. Ano, vystavujeme tomu i děti. Poblíž škol je to díky mamataxi průšvih jak mraky. Každý den ráno i odpoledne, 9 let v kuse vystavujeme děti zvýšeným koncentracím bez ohledu na to, jestli bydlíte u dálnice nebo na samotě.
To bude asi stejné, jako svého času úmrtí na covid.
Bingo. Já to sem nechtěl napsat i když jsem to na mysli měl (covid pozitivita vs. oběti dopravních nehod) . ; – )
Ekologické Švédsko by hlavně mělo napřed vyřešit dálkovou vrstvu na železnici, která je tam pouze komerční, ale zároveň tam nefunguje trh a moloch SJ nemá žádný zájem na dopravě lidí. Např. dnes jelo z Malmo do Stockholmu 17 vlaků (z toho první byl ve Stockholmu už v poledne a skoro všechno v obdobě našich pendolin, kam nejdou v neděli přidat posilové vozy) a z Ostravy do Prahy 31 vlaků a to jsme proti Švédsku výrazně chudší. Bez auta nebo lístku měsíc dopředu tam člověk nikam nejede.
Článek je o akci stockholmské radnice; ta těžko bude řešit celostátní dopravu.
To ne, ale magistrát Stockholmu by si měl v první řadě uvědomit jak tam ty lidi vůbec můžou přijet, když vlak nefunguje.
A co má magistrát Stockholmu dělat s dálkovými vlaky z Malmö a proč? Pro pravidelné dojíždění, kde cesta trvá max. okolo hodiny (Västerås, Uppsala, Nyköping), slouží meziregionální vrstva, jede to aspoň každou hodinu, celkem v pohodě, bez povinné rezervace. Kolik lidí jezdí tak často z Malmö do centra Stockholmu autem?
Zajímal by mě rozsah oblasti, ale na tom linku na stránky města jsem nic k tomuto tématu nenašel.
Je to pár ulic v pevninském Stockholmu (takový výsek severovýchodně od Centralen), a Stockholm jako takový je poměrně malý. To co známe, to je spojení měst v Stockholm län a sousedních län. Jinak v článku se to nepíše, ale jestli si to pamatuji dobře, tak to má být až od 1.1.2025.
I tyto levicové rudozelené extremisty někdo zvolil, takže co si zvolili to mají, no a teď ať trpí.Ale zase dobrá ukázka, aby tyto extremisty nevolili jinde, jako ukázka toho jak se to nemá dělat.Švédsko se bohužel během času stalo z ukázkou socálně přívětivého státu, co byl dávám za vzor semeništěm nebezpečného multikurturalismu tak tady i ukázky ekofanatismu.Pro běžného občana špané místo k žití.
Vy tam žijete nebo podle čeho posuzujete, že je Stockholm špatné místo k žití?
Prosím Vás, nepřehánějte.
Není potřeba tam bydlet, ono se o tom občas píše, a to i mainstreamových médiích. Stačilo zadat do vyhledávače frázi „problémy s přistěhovalci ve Stockholmu“ a našlo to dost článků, z toho několik z Vašeho bývalého působiště, pak i jeden z Aktuálně a podobně. Spíš bych řekl, že se o tom nepsalo jen v dezinformačních webech typu voxpot a a2larm.
A mimochodem, odkud se na Vašem webu bere informace, že ve Stockholmu omezí vjezd do centra pro nafťáky? Vy tam žijete a nebo jste tu zprávu taky odněkud přebral? 🙂
no, 14 co jsem se vratil ze Stockolmu a na predmesati v patek kolem 16:00 se opravdu necitite moc bezpecne, kdyz je plny mestsky autobus plny porvavajicich arabskych deti, jediny beloch 🙁 a to nemluve o tom, kdyz chete urcitym predmestim (Kista/Husby/Hjulsta) je lepsi se obloukem vyhnout. Jen dodam,. ze jsem se citil vic bezpecne v Iraku nez zde. doporucuji vsem nevericim zaplatit si letenku a zkusit na vlastni kuzi, nez zacne nekdo minusovat.
Pane, pokiaľ sa cítite nebezpečne len preto že v autobuse majú ľudia nesprávnu farbu pokožky, tak asi bude problém skôr vo vás, než v tom meste.
V Kiste som býval 18 mesiacov a v živote som tam nezažil jedinú nebezpečnú situáciu. Samozrejme to je len moja empirická skúsenosť, nehovorím že kriminalita tam neexistuje, ale naozaj nejde o nejakú nebezpečnú oblasť ktorej sa treba vyhýbať.
Stokrát lepšie som sa v noci cítil v Stockholme, ako sa teraz bežne cítim v nočnom autobuse pri bratislavských sockách.
Bohuzel nedokazi porovnat Bratislavu, na to ji moc neznam a neprocestoval vecer/v noci. Proc jsem se citil neprijemne? Kdyz stojite sam na zastavce za relativne svetla v 16:00 a okolo vas je 6+ kluku, kteri na sebe rvou v arabstine, honi se, mlati se.. a do toho tato existence nastoupi do busu a pokracuji zde dale + s nima ostatni „mistni“, tak opravdu na pocitu bezpecnosti vam neprida. Nehlede na nocni cesty temito oblastmi. ja jsem se zde pripadal opravdu jak nekde na blizkem vychode. ne ve svedsku. jak pres den, tak vecer, jsem byl skoro vzdy jen jediny „nemistni“.… Číst vice »
Budem sa opakovať, to že má niekto problém s inou farbou pleti je problém slamy v topánkach, nie problém bezpečnosti.
Dosť by ma zaujímalo akou metódou ste ľuďom lustrovali doklady aby ste zistili či sú miestni alebo nie.
jj, mam s tim tak velky problem, ze mam mezi sebou dobre kamarady cikany a dal bych ruku do ohne za ne. rozumim 🙂 nehlede proc bych jezdil na blizky vychod, ale v poradku, asi jsem naruseny jedinec 🙂
Vy jste patrně nikdy nejel ve špičce na české sídliště, co?
jj, ja se vozim jen v medvidkovi a nevim, co je mastna tyc xD
Jak to říkal Bohuš ? „Nečteš, nevíš!“ ?
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-svedsko-hlasi-rekordni-pocet-vrazd-do-boje-s-gangy-chce-zapojit-armadu-40445073
Ve Švédsku rekordní počet vražd, u nás dlouholetý průměr. A stačíme si sami, bez gangů.
To jste vzal odkud?
Wiki uvádí zprávu UNODC „List of countries by intentional homicide rate“. Podle ní byly v ČR 0,4 vraždy na 100 tis. obyvatel, ve Švédsku 1,1, což je mnohem víc, než na Islandu, v Norsku a Dánsku i mnoha dalších evropských zemích, (ale +- stejně, jako ve Finsku).
Český statistický úřad https://www.czso.cz/csu/czso/graf-pocet-vrazd-v-ceske-republice
Já jsem si to kontroloval přímo u zdroje, a wiki nelže:
https://ourworldindata.org/grapher/homicide-rate-unodc
UNODC je součástí Spojených národů, tak snad to mají pořádku.
Na to je zrovna dobré moje autičko 🚙, protože se můžu vyhnout místům kde být nechci.
Holt tím jenom zabíjíte ostatní. To je cajk.
(Těším se na mínusy.)
No tak zrušme auta i autobusy i náklaďáky, vraťme se k výrobě v místě spotřeby a cestování zakažme….co mi to jenom připomíná
To stejný jde praktikovat i s EL autem.
A ty vozy IZS nespalují a vypouští ještě čistší vzduch než jejich motor nasál?
Tak třeba kolem hlavního nádraží švéda skoro neuvidíte a bezpečně se cítit nebudete.
Trepete nezmysly. Samozrejme že okolo hlavnej stanice sa pohybujú najmä Švédi, a to aj keď použijem vašu rasistickú definíciu že Švéd je len ten kto má správnu farbu pokožky a vlasov.
Áno, večer sú tam rôzne socky, rovnako ako v Prahe, Bratislave, Brne, Budapešti a mohol by som pokračovať. Podobne ako v týchto mestách sú to neškodní alkoholici a fetky, pri ktorých jediný dôvod sa báť je váš interný rasizmus. Mimo neho vám nič nehrozí.
(Autor cestoval nočným autobusom zo Stockholm Centralen desiatky krát.)
Ti, co tam žijí, jsou vařící se žáby, nevyskočí.