Sto tisíc v hotovosti a na místě. Řidič odmítl kontrolní vážení, raději policii zaplatil obří pokutu
Při kontrole na silnici I/38 se řidič soupravy odmítl podrobit vážení. Foto: Policie ČR
Bankovky si řidič pravděpodobně přetížené soupravy nechal na místo dovézt majitelem firmy.
Odmítl jsi vážení, zaplatíš 100 tis. Tím by to však končit nemělo. Teď půjdeš na tu váhu a vážíme (nejde o odběr krve či jiný zásah do práv člověka). Jsi přeložený, pojedeš to odstavit a zaplatíš řádnou pokutu včetně dalších odměn. Nechápu, proč nejsme schopni vymáhat právo, čí je to zájem?
celková váha této soupravy je 77 tun,, 32 na tahač + 9 na každou nápravu..
Funkční represe. Kolik cm silnice za to asi stát opraví?
Spíš bych se ptal, jestli udělení třeba 10 000 pokut za přetěžování nezabrání vzniku nějakých výtluků a nějakým nehodám.
„Poškozování vozovky přetíženými kamiony je v Česku velký problém“
Nejen poškozování, přetížený taky víc zdržujou provoz, musej o dost pomalejc do zatáček a pomalejc se rozjížděj, což je problém hlavně při nájezdech na dálnici, když se s nějakou 60-70 cpe do průběžnýho sotva končí plná a před ním ještě 100 metrů připojováku.
Ty seš taky asi chytrák náklaďák má omezovač na cca 85 km/h takže jestli se tam cpe podle tebe 70 tak jede skoro na plno a jestli si myslíš že silnice patří jen tobě tak se pleteš a ten náklaďák veze jenom věci který lidi jako ty kupují kdyby jsme nebyly tak rozmazlená a zdegenerovaná civilizace tak by jsme těch nákl aut potřebovaly polovinu . A problém přetížení ten nakl. na fotce má 9 náprav u nás je povoleno 9tun na jednu nápravu takže může celkem i s aute mít cca 81 tun aby zatížením na kola nepoškozoval silnici a… Číst vice »
Ty pohadky s omezovacema me bavej, nedavno jsem jel za kamionem, ktery tam mel tachometrovych 110, podle gps 103-105, co omezovac?
Tady nás někdo dost lakuje, že? Odmítnul vážení, a šéf bleskem dovezl 100 litrů a vysázel je na stůl. A to se vyplatilo? A teď tu o Karkulce…
Při tý ochotě zaplatit takovou pokutu a při připravenosti takový částky by asi bylo zajímavý podívat se na ceny dopravy u nich, jestli jsou adekvátní dopravním nákladům, aby zákazníci ještě nefinancovali ty pokuty.
Vyplatilo. Prevazil by 20 tun a vic. Hadam veze zateze pro jerab. Hanys ci jiny. Vyplati se mu to. Jerab s tonazi fakturuje od 30-100 tisic hodinu. Dostat fofrem na misto potrebne dotozeni se vyplati. Jen presun plati klient v radech desitek tisic
Je to tak. Zamerne tak jezdi. Prevazil ny dle nakladu z fotky tak 20 tun. Takze 100 lepsi nez 200
Pokud tu pokutu tak ochotně platí, tak to znamená že je nízká.
Přesně tak. Přitom k odmítnutí nikoho nic nenutí, je to jen protože se to vyplatí. Takže adekvátní by bylo spíš 10 000 za každou tunu povolenou v techničáku.
To by motivovalo k přetěžování dodávek
Nebo lítá v něčem, co by vyšlo podstatně dráž
Nemusí. Stačí když má 11 tun (99 000) a je lepší zaplatit, než zaplatit totéž a mít záznam.
Oni se bojí pouze o řidičáky případně o různá povolení ze strany státu ohledně jejich přeprav. Prachy nejsou problém…
Mě by jenom zajímalo kdy konečně začne někdo řešit taky přeložený traktorový soupravy! Každý tady řeší přeložený náklaďáky a traktory nikdo neřeší, i když jsou na destrukci silnic daleko horší!!!
Mě by teda zajímalo, jak se dá přeložit traktorový návěs/přívěs .. Když dobře, tak o tunu dvě. Na 7-tuně vozit 9 tun, to se asi občas děje, budiž. Je to samozřejmě přestupek, ale rozhodně to nerozbíjí silnice…
Jestli je to vozidlo z obrazku,tak jedine ze nemel nadmerne povoleni. Kvuli vaze urcite ne. Tim ze veze zavazi pro jerab,by ho muselo vezt aspon 4 kamiony. Ten s tim drevem ano.
S největší pravděpodobností by spadli do správního řízení apod. kde by případná pokuta kterou by museli zaplatit tak jako tak asi nebyla příliš nízká + k tomu ještě další problémy byrokracie a tahanice. Takhle to uznali chybu a tohle všechno si ušetřili a zaplatili na místě. Je to jejich volba nikdo jim to nemůže vyčítat.
Proc by padali do spravniho? Kdyby se nechal zvazit, tak mu flastr vymeri na miste, ale zcela zrejme by byl vyssi, nez 100k v ceskych
Zajímalo by mě,jestli taky budou převažovat tu pračku na řepu co vezou z Dobrovic. Tam by asi taky vydělali balík.
A důvod?
Ta ale jede na speciálním podvozku který je pro podobné náklady uzpůsoben a (většinou) pomocí většího počtu náprav může rozložit hmotnost tak, že „hmotnost a tlak na nápravu“ se nemusí zas tak moc lišit od jiných běžných nepřetížených nákladních vozidel.
Dneska jsem jel kolem a je to fakt monstrum. Nevěděl jsem jsem co to je, takže díky za info.
Z jakého důvodu není možné kamion odstavit?
A kdo ponese zodpovědnost za případné poškození nebo krádež nákladu nebo kamionu v případě jeho nařízeného odstavení? ? Vy ho budete hlídat a ručit za něj?
To je přece zodpovědnost majitele. On resp. jeho řidič odmítl vážení. To, že přetížené kamiony ničí silnice na které my platíme dálniční poplatek je jedna věc, ale další je, že až přeložený kamion způsobí nehodu tak budou všichni koukat a křičet „kde byla Policie“ Za mě kamion odstavit, řidič dostane 5 bodů poprvé a pokutu. A pokud ho majitel neodveze do 2 hodin tak oficiální odtah a zaplatí ho firma. Jednoduché nebo se vám ještě něco nezdá?
To, co říkáte, je pěkně nechutná sprosťárna.
Přetížené vozidlo je vozidlo, které není způsobilé k další jízdě a tím celá debata končí.
Jednou jsem četl vysvětlení ci je to chucpe. Když matkovrah prosí soudce: „Smilujte se a nedávejte mi tolik, vždyť já jsem teď sirotek!“
Neměla by být žádná možnost odmítnout vážení.
Odmítnout můžeš cokoli. Dýchání, krev, manželku 🙂 Trest je ale přiznání a plná palba
Aneb je to zase trochu jinak. Kamion na fotce může legálně vozit nějakých 90 tun (cca 10 tun na nápravu). Jen musí mít papíry na nadměrný náklad. Tudíž žádné poškození silnice nehrozilo. „Jen“ chyběl správný papír ( který by asi na tento náklad nedostal, protože je rozdělitelný). Přeložený oplen je podstatně horší.
Přesně tak, povolení na nadrozměr se uděluje na technickou hmotnost. Tenhle tahač celková 41t, návěs pět náprav po 10t. Legálně s povolením 91t celkem. Hlavní problém je jen papír na nadrozměr. Čistě jen byrokracie.
10tun nebo 8tun na nápravu? Náklad měl tak 70-80 tun. Jedno závaží 10-15tun a má 4+ ten koník to bude dalších 20tun plus matracky pod stabilizátory dalších 10 tun. Tenhle je přes limit i té soupravy. Takže kdyby to bylo jen o byrokracii tak by se musel vlézt do 91tun, ale ten se do nich nevleze ani kdyby chtel
Jedno závaží 10-15tun ……. To si nemyslím , spíš okolo 5t až 7t/ks i vzhledem k použitému upevnění. Navíc na většině závaží je váha odlita a zbytek vyčte v TP i průměrný přslušník. Poud se vyplatí dát sto cash bez přejezdu váhy je zřejmě prostor pro zvýšení sazby
A neschvaluje se náhodou trasa takového nadrozměru vzhledem k technickým parametrům? Ono to asi má nějaký důvod, že to všechno obešli, ne? Nechce se mě věřit, že vyplázli 100 litrů, navíc předem nachystaných, jen tak. Někdo nás tady trochu lakuje, že?
Kolik mel nalozeno? 85tun? Ten konik toho jerabu takovych 15tun 4zavazi kazde po 15tunach plus Ty madracky pod stabilisatory to je dalsich 8tun.
Pane Jiří Kocurek, vy jste zřejmě troll, že? Protože jak jinak si vysvětlit vaší usilovnou obhajobu chování někoho, kdo vědomě a úmyslně poškozuje veřejný majetek (silnice) a ohrožuje, taktéž, úmyslně (o nedbalosti nemůže být v případě odmítnutí řeč) bezpečnost silničního provozu? Žádné rozumné důvody pro takovou obhajobu totiž neexistují…
Krásně a přesně jste to popsal. Skutečně jeho komenty kromě trollení nic užitečného nepřináší.
Nekdo si myslel, ze 100k je takova pokuta, ze ji nikdo nebude chtit platit.
Mel zaplatit a bez zvazeni by neodjel.
Prosím o nějaký relevantní důvod proč má proboha řidič právo odmítnout kontrolní vážení? Proč? A když už pokuta, ať je zničující, klidně milion. Vůbec nejde jenom o ničení silnic, ale přetížená souprava je nebezpečná a ohrožuje všechny kolem.
Klidně „jen“ 100 tisíc, ale plus zákaz další jízdy.
Vizte článek „I přesto však řidič nemohl v dál jízdě pokračovat a musel počkat na přeložení nákladu“
Takže téměř vyřešeno, zda pak někdo kontroloval hmotnost i po přeložení, kdo ví.
Konroloval, myslím od oka 🙂 (viz policisté pojali podezření)
Nejde o to ze je pretizeny a ohrozuje, nekdy jde jenom o to, ze nema povolení k přepravě tak těžkého nákladu. Takže technický třeba bude bezpečný jen prostě ušetřil na povolení😄 ale tady tenhle mohl mýt celkovou hmotnost do 72tun a naloženo měl mezi 70-80tunama. Takže to co ten tahač mohl legálně naložit překrocil tak 40tunama. Nehledě na to, že první závaží mohl mýt dobře zabezpečené ale zbytek dal malo kurtu.
Pane Libor – co to tady píšete !!!
Vždy, když je přetížený, je to problém – bavme se o běžné MKD přepravě – a dřevaři bývají velmi často přetížení !!! Pak všichni diví,že něco neubrzdil nebo se pod ním utrhla krajnice
Nadměrná přeprava – je něco jiného – široký, dlouhý, vysoký
Těžké náklady je taky něco jiného – zatížení na nápravu, únosnost vozovky, nosnost mostu, přes který přejíždějí. Solidní firmy o tom vědí své – tady se na chyby a omyly nehraje, vše se předem plánuje
Pan Libor píše úplně normální, relevantni názor. A má pravdu. I při přepravě dřeva si můžete vybehat výjimku a vážit až 52(nebo54?) tun. Jen to povolení něco stojí, má nějaké podmínky a nedají ho cizinci.(na to dřevo). A pak je tu technicky přípustná hmotnost soupravy, takže pokud mám v techničáku maximální hmotnost 44t, muzu mít deset povolení a je mi to prd platné. Nebo muzu mít v tom techničáku například 60t, momentální 50t a zaplatím za přetížení, ale nezaplatim navíc za překročení maximálně technicky přípustné. U toho na fotce je to ale s největší pravděpodobnosti jen o tom chybějícím lejstru.… Číst vice »
Stačí aby hned zavolali další hlídky a zastavili kamion o kilometr dál. A pak znovu. A znovu. A zase….
To Vaše nápady – „ať je zničující.“ Na to jste přišel sám? Vy jste opravdu myslitel všech myslitelů. Vy byste chtěl hned ničit? Naše silnice které nejsou s prominutím „žádná hitparáda“ na spoustě úseků už není co zničit. A až budete potřebovat jednoho dne přepravu nákladu/Cargo apod. tak pak budete kvičet jak píchlé podsv+nče že je to 3x – 5x dražší.
Lidi jako Vy kteří si nevidí na špičku nosu nic pořádného sami nevymyslí a nevytvoří – ale začnou pak kv+čet jako ta prasnice/sv+nče že chtějí astronomické pokuty. Víte co? kdo jinému jámu kopá sám do ní… Život i Vám může jednoho dne pěkně zamíchat kartami tak abyste podobnou pokutu kterou byste tak chtěl pro druhé jednoho dne nedostal Vy sám. Výrazy typu „každý má dodržovat pravidla“ apod. Vám nepomohou protože při blbé souhře okolností do toho spadnete ani nevíte jak. Pěkný den
Každý má dodržovat pravidla. Vy jste právě porušil opakovaně pravidla této diskuze, proto přišel čas se rozloučit.
A těžké elektromobily Vám nevadí? Tak vidíte.
To by měli u nás jít zvážit klaďáky když to vidím tak místo celkové váhy 48.tun tak je tam minimálně 55 a možná vice jelikož veze syrové buky
Já pořád nechápu, jak je možné odmítnout vážení. Řidič má najetí na váhu dostat rozkazem, a pokud řidič odmítne, je to neuposlechnutí výzvy úřední osoby a mohou proti němu být použity donucovací prostředky.
Takže když odmítnu dýchnout nebo test na drogy tak hned zaklekávačka a vumlem do žeber?
Ano. Ze zákona jste povinen se testu na výzvu pověřené osoby podrobit.
Ale také je možné ho odmítnout což je samozřejmě přestupek a vyjde to ve finále hůře než kdyby se podrobil a nadýchal.
..ovšem je taky otázka kolik nadýchá
https://www.policie.cz/clanek/or-benesov-zpravodajstvi-ridila-pod-vlivem-alkoholu.aspx
Nesmysl, právě ze zákona je umožněno, jakýkoliv test ať na alkohol či drogy, odmítnout.
Je tady jeden podstatný rozdíl. Pro to odmítnutí může existovat relevantní důvod (třeba zdravotní), zatímco kontrolní vážení nikoho na zdraví ani životě neohrožuje…
Můžete mě lékaři vysvětlit jak dýchnutí Vás ohrozí na životě? Jo na řidičáku ano, ale na zdraví? Jestli neudejchnete balonek, tak neotočíte volantem a tudíž máte sedět na vedlejší židli spolujezdce.
Vezmu-li v potaz jak dlouhý a intenzivní výdech musí být nevím proč, ale přiřazuje se mi k tomu automaticky astma.
Někde to bylo takto zdůvodňováno. Já jsem si to nevymyslel. Třeba v případě silného astmatu? Nevím. Ale to, že neotočíte volantem jak píšete je samozřejmě kravina. Řízení jakéhokoliv moderního auta nevyžaduje prakticky žádnou sílu. Podle toho co píšete jste zřejmě do balónku nikdy nefoukal, stejně tak jako do strojku. To prvé vyžaduje poměrně silný a dlouhý výdech, to druhé ne tak silný, ale dlouhý ano. Nemám astma a nedokážu tedy posoudit jestli tohle třeba astmatik bez problémů dokáže…
Astmatik může požádat o odběr krve na který by při pozitivním výsledku stejně jel a určitě by se nějaké řešení našlo
Pane lékaři, do balonku už se nedýchá dlouhá léta.
Odmítnout dýchnout nebo test je možno kvůli tomu, že jde o zásah do fyzické integrity jedince.
Příkaz zvážit kamion fyzickou integritu jedince neohrožuje, proto nechápu možnost odmítnutí.
to sice ne, ale v tom pripade rovnou odebrat ridicak a zavrit.
Ne, ale zákaz jízdy a zabavení vozidla. Aby jste nemohl pokračovat v trestné činnosti.
Můj biologický materiál je něco jiného, než moje (nebo většinou firemní) majetek.
protoze si tu demokracii a prava jednotlivce vykladame prilis extenzivne a dojedeme na to.
to same, jako ted epidemie cerneho kasle – skoly ani nemuzou poslat domu neockovany decko.
to same za covidu .
To je OK, neočkovaný, tak se promoří-jen náklady na léčbu by měla pojišťovna proplácet do výše ceny vakciny a zbytek jde za svobodným pacientem.
Tady nejde o to, že se on promoří, ale tady jde o to, že nakazí.
Nakazí maximálně neočkované.
A nebo očkované kterým už protilátky vyprchaly.
Může i nakazit. Očkování není obvykle 100%.
a to je presne ono. pindame misto abychom to vzali jako fakt.
ne, neni to ok. ten neockovany ma zustat doma. nakazi se (treba od jineho neockovaneho, co uz to nekde chytil) a nakazi dalsi.
bohuzel ne. mame praaaaavaaa máňo a chovame se jako banda de******.
Ale to je tichá dohoda mezi nemá a dopravcema. Kdyby policajt chtěl tak mu řekne ok nenajdeš a ty váhy mu hodí pod kola a přikáže mu aby odjel. Ale policajti ví, že by měli více papírování a třeba by si mohl i nějaký jejich šéf stěžovat, že je přeci zaplaceno do fondu na dovolené a že pěšáci se mají spokojit s tím kilem. Protože kdyby jel na váhu, tak za 50tun nad limit by byla pokuta mnohem vyšší. A takhle to tu chodí. Všichni to ví, ale všichni se otáčí aby to jakoby neviděli. Prostě jsme východ. Tohle na… Číst vice »
Já bych to udělal jinak. Pokud je kamion přetížený tak v případě nehody vyšší sazby apod.
No nevím. To by taky někomu mohlo taky pěkně rupnout v bedně skočit/ vrátit se do kabiny a ty jejich úřední autíčka včetně té váhy jim pěkně sešrotovat. To bych raději nepoužíval tyhle Vaše metody.
Pak by z toho mohla být vražda ve stadiu pokusu a za to jsou hodně vysoké tresty.
Uz se vyjadril Cesmad Bohemia? Kdyz se resilo predjizdeni kamionu tak se mohli uvriskat a ted nic?
To je sice hezký, že zacvaká pokutu, ale ten peněžní tok je stejně nakřivo. Zde újma vzniká asi středisku údržby ŘSD, ale pokuta se rozpustí ve státním rozpočtu.
A jsme u toho zase. 100 000 pokuta za odmítnutí vážení? Radši tohle než při kontrolním vážení zjistit přetížení? Mě to přijde hodně na hlavu a pokutu asi zaplatí hlavně člověk který ví a nebo tuší, že přetížení bude při vážení prokázáno. Mimochodem jaký co jiného nebo jaký bodový postih hrozí řidiči za přetížení jestli vůbec nějaký hrozí ?
Tak ono to jsou asi relativně jednoduché počty: Pokud platíte 9000 za každou překročenou tunu, pak se vám vyplatí při přetížení větším než 11 tun vážení odmítnout a zaplatit „jen“ 100000.
Ano, ale aby to dotyčný mohl takto spočítat musí vědět, že se mu to vyplatí a k tomu potřebuje vědět o kolik je přetížený. Pokud by v těch počtech byla neznámá X tak se těžko dopočítá co je lepší. No ne?
Otázka zda tohle je jen překročení povolené vahy a nebo by to mělo jet jako nadměrný náklad a tam vznikly i jiné náklady (administrativa atd)?
Jinak na navěsu jsou protižavaži na dost velký jeřáb, kolik stojí prostoj takového jeřábu…..
Asi dost, ale v tomto případě si nikdo nepomohl, protože k tomu prostoji stejně došlo a muselo být přeloženo na jiné auto. Kdyby to naložili na dvě auta rovnou vyšlo by to stejně co se týče pohonných hmot a mzdy řidičů, prostoj by nebyl…..Holt to se někdy tak stává, že ten kdo se snaží ušetřit nakonec zaplatí ještě více než bylo nutné.
Tak vyplatit se jim to určitě vyplatí takhle. Jinak by to nedělali. A na normálních autech by to museli vést třeba 4kamiony.
V tomto případě ano, protože ho chytly. Ale pokud je těch jízd ročně 100. Což je „finanční náklad“ o 1000,- navíc na jízdu.
Sehnat přepravu tohle nákladu za 1000,- na jízdu, tak to bych si objednal i já.
Ten jeřáb ani nebude tak velký😄 to bude tak 300t. Ale jo celá ta souprava váží tak 120-130 tun tohle je nadrozmer. Kdyby jeli v noci, tak je nikdo nevidí protože všichni spí😀než aby to vezli na 3-4 autech tak tři vezou na jednom
U tohodle kamionu by to bylo tak půl mega. 400je doma😀😀
No jasně. Takže lepší zaplatit za odmítnutí než zaplatit za přetížení + , sledovaný přestupek, ještě navíc nějaké správní řízení kde by mohlo jít klidně i o ŘP. To bude asi to oč tady jde. „Sankce pro toho, kdo řídí přetížený vůz, se řídí zákonem o silniční dopravě č. 361/2000 Sb. a jeho novelami. Podle míry přetížení můžete vyfasovat pokutu od 2 000 Kč do 10 000 Kč. Peněžitý trest přitom může postihnout nejen řidiče, ale i majitele vozidla, pokud se jedná o jinou osobu, než je řidič, nebo firmu. V případě, že je zjištěno opakované přetížení, mohou být uděleny… Číst vice »
Tihle střelci ale na nehodu nemyslí. Je jasné že za nehodu s těžkým zraněním by při přetížení 50t asi podmínku nedostali. Ale zase si vydělají třeba 100k měsíče.
Majitele vozidla určitě ne. Provozovatele, to ano. Ale to je hodně velký rozdíl.
Odmítnutí vážení s tím, že to zaplatí šéf firmy. A jede se dál. By mě zajímalo, zda ten kamion nechali přeložit nebo ho pustili dál.
Co takhle si ten článek přečíst?
Podle článku nepustili
Nechali ho přeložit i když se vlastně vůbec nevědělo jestli přetížený je nebo není 🙂
Pokud by se s tím kamionem znovu rozjel, mohli ho policisté znovu zastavit a požadovat zvážení.
Ale to jsou přeci kecy. Na těch závažích co vezl je udaná váha každého dílu. Tenhle ani nemusel na váhu, stačilo spočítat kolik ty díly váží. Jenže tak to prostě v ČR je. Někdo někoho musí znát a vědět kdy a kam zaplatit. No a potom už se to řeší jenom tím kilem.
Díky. Tohle mi zcela uniklo, že hmotnost těch dílů půjde snadno spočítat.
100k je hrozne malo. Zakaz cinnosti a pokuty z obratu firmy ve spravni rizeni. Jako za tohle asi nikdo pak nemusi sedet na Mirove, ale uplne by mi stacilo, pokud by uz pak komercni dopravu neprovozoval.
To by mne zajímalo proč pan František dostal ty mínusy? Já s ním naprosto souhlasím. Vlastně nesouhlasím. Nechápu, proč je vůbec dána možnost odmítnout vážení. Prostě se zvážíš.
Jak někoho donutíte aby najel na váhu? Možnost odmítnout vážení neexistuje…proto dostane flastr když odmítne
Možnost odmítnout existuje. Kdyby neexistovala nemohla by za to být stanovena výše pokuty a měl by to jako neuposlechnutí výzvy.
…jenže příjem za takový přestupek by byl jen zlomek toho co je za odmítnutí vážení. Třeba odmítnout test na alkohol také možné je, ale taky je za to pokuta tuším 25-75tis. kč a asi 6 bodů případně zákaz řízení na 18-36měsíců zatímco když se necháte změřit a budete mít tak jízda pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky je ohodnocena na pokutu 7-25tis.Kč, 6 bodů a zákaz řízení 6-18měsíců.
Jo. V takovém případě by hrozil postih za přestupek neuposlechnutí výzvy úřední osoby při výkonu její pravomoci což je přestupek proti veřejnému pořádku
s ohodnocením do 10tis Kč poprvé a do 15tis. při opakování.
Jen si pak dejte pozor, aby někdo neuplatňoval likvidační tresty na vás, když takový systém chcete.
Pokuta má být ůměrná způsobené škodě.
Pokiaľ dodržiavam zákon, nehrozí mi žiadna likvidačná pokuta….
Pokiaľ porušuje niekto zákon, tak prvý priestupok pokuta 100000, druhý 200000, tretí 400000, štvrtý 800000 a tak ďalej….
Můžete se snažit dodržovat sebevíce a i tak se Vám může přihodit, že nějaký porušíte. Dnes to není vůbec žádný problém.
Je třeba rozlišovat co poruším, koho ohrozím, jaké škody způsobuju a zda jsem tomu mohl snadno zabránit. Viz podpálené kabely, tisíce lidí uvězněných na trati a v NAD. I to přetížení o víc jak 11 tun které někdo vědomě schválil s tím, že se vyplatí případně dovézt hotovost na místo činu místo aby si náklad rozložil.
Ano, jenže problém nastane ve chvíli kdy existují jen dvě možnosti dopustil se-poškodil nebo nedopustil se-nepoškodil. Míra poškození nemá vliv na to jestli bylo či nebylo spácháno.
V tomto případě se nebavíme o Tune nebo dvou tady se bavíme o 40tunach co je nad. Nad limitem soupravy. A jestli má jen ten základní nadrozmer, to je do kolika 50-60tun tak je třeba 70tun nad povolení co měl. Takže tady se asi moc nesnažil protože 70tun není 700kg
Takže tenhle by až při 4vazeni zaplatil pokutu kterou by zaplatil kdyby najel na váhy😄
Fakt jste tak hloupej? Ono zdaleka nejde jen o nějaké poškození silnice, ale taky a možná hlavně o to, že je ta přetížená souprava nebezpečná pro všechny kolem, kapišto?
Je potřeba rozlišovat dvojí přetížení. Takové to, když se náklad posune (například u silocisteren) a dochází k přetížení na nápravu (třeba jen o půl tuny) a takové, kdy vědomě přetíží vozidlo o 10+t.
No a pak tady tohle kdy jsi 70 tun nad limitem povolení co máš a třeba 40nad limitem co může vést ta souprava
Souhlasím – každý neodhadne přesně zatížení na nápravu – to je rozložení nákladu
Ale, když ví,že je přetížený o 2 tuny a více – bavme se o kamionech, včetně dřevařů – pokuty dostanou jen, když je chytnou
Takže 3-krát velká pokuta a vždy přeložit náklad – když to nepomůže – potom rovnou zákaz činnosti
Ale vůbec není potřeba být tak legálně drakonický. Úplně stačí zvednout pokutu za odmítnutí ještě víc, aby se to prostě nevyplatilo. 100 tis. je zjevně pořád ještě pakatel.
O kolik asi musel být „přestřelenej“ když se firmě vyplatí zacvakat 100 litrů za odmítnutí vah.
Při 11,2 tuny se to vyplatí. Asi převoz sbírky olověných ingotů.
To jsou protizávaží na jeřáb.
Možná někde usazují most, pro cyklostezku, železniční, pro pěší … nebo jenom stavějí domy, aby bylo kde bydlet.
Jj, pokuty přetížených kamionů zapříčiní, že nebudeme mít co jíst, jezdit, bydlet. Kde jsem to jen podobně slyšel
Vy tam čtete, že schvaluju jeho přetížení? Nic takového tam není.
PS: Měli to vzít od začátku nadvakrát. Ne přetižít kamion. Nikde to přetížení neschvaluju, o tom tam není ani slovo, jen popisuju co veze a možný účel cesty.
Máte recht pane Kocourku. To totiž nejde odvézt na dvou autech.
No málem jste nás rozplakal. Možná jel založit první panel na novou nemocnici a kvůli této zbytečné buzeraci může zemřít několik lidí, že.
S tímhle se domy moc nestaví. Tam se vyplatí stavební jeřáb ne kolový.
Tohle byla gysa😀
Veze závaží na jeřáb. A ten mu na tu pokutu vydělá jako prd. Majitel to moc dobře ví.
No vida ta transformace CSPSD na něco „akčnějšího“ trvala jen asi 20 let. Gratulace na nábř. L. Svobody.
Co se týče zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ten by ve smyslu kontrolního vážení potřeboval opravdovou novelu. Zejména pokud je ze strany dopravce odmítnuto vážení, pak přidat možnost jít se sankcemi za odesílatelem. Protože i když se dopravce vyplatí, tak ty silnice budou trpět pod těmi tunami stejně. Je nutné mít legislativní páku na to, aby byl náklad ihned přeložen na náklady odesilatele nebo něco podobného.
Však ten náklad byl přeložen.
9 náprav není žádný drobeček. Dost by mně zajímalo, kolik tun ve skutečnosti má a kudy jel. /Až se utrhne krajnice pod busem, hasiči, nebo třeba dodávkou
Pokud se neurve přímo pod ním, tak pod dodávkou už tuplem ne.
Stalo se. Jeřáb jel stavět větší jeřáb, který pak stavěl železniční most. https://www.pozary.cz/clanek/81991-obri-jerab-se-na-usteckoorlicku-prevratil-na-bok-hasici-zachytavali-unikajici-hydraulicky-olej/
Někdy stačí něco „načnout“ a ono to pak poťouchle čeká třeba na změnu teploty, vodu, nebo třeba úplněk. Když odmítl vážení, asi věděl proč.
Je to stejné jako s testem na alkohol. Člověk který ví, že nemá a ani nemůže mít ani Ň nemá sebemenší důvod test odmítnout.
A presto odmitacky rostou jak houby po desti. Za rok 2017 se uvadelo cca 4000 pripadu odmitnutych testu na alkohol ci drogy. Docela dost na to, aby to kazdej odmitnul ciste planovite, ze? Policie si s necim, jako vyzva dle zakona nebo nutnost sdelit ridici pouceni, hlavu prilis nelame. Policie muze lhat (zcela bez rizika). „Ale samozrejme, pane, to je bez bodu.“ Tyka se zejmena testu na drogy, kdy je v pripade pozitivniho vysledku Drugwipu ze zakona povinny odber biologickeho materialu, avsak policie muze od tohoto odrazovat, prikladmo vetou: „Vite, pane ridici, spravne byste mel jet do spitalu na krev,… Číst vice »
Přesně. Navíc když vyjde Drugwipe pozitivní, tak přestože je homologován pouze jako orientační, tak i přesto může hlídka na místě odebrat řidičák. Když se pak za dva měsíce z krve zjistí, že šlo o falešnou pozitivitu, což není nic neobvyklého, papíry vám sice vrátí, ale na náhradu škody můžete zapomenout. Že jste přišel o dům, protože na něj bez auta nevyděláte? Váš problém, další. A za týden vás mohou zastavit znovu…
Náklad 70-80 tun a ten drobeček tak 40+.