Stihne stát postavit D1 včas? Na razítka i výběr stavební firmy mu zbývá rok
Vizualizace dálnice D1 u Přerova. Foto: ŘSD
Pokud se nezačne stavět do příštího listopadu, celý povolovací proces se protáhne o několik let.
Pokud se nezačne stavět do příštího listopadu, celý povolovací proces se protáhne o několik let.
Pozn. mimo dosavadní diskuzi: Konečně pěknej kruháč, jj líbí se mi a to nejsem velkej příznivce okružních křižovatek, ale to je zřejmě tím, že jde o MÚK. Až se divím, že to na ŘSD byli schopni namalovat.
Ten „kruháč“ bude pro orientaci řidičů ořech, který bude rozlousknut jen se slušnou navigací. Bude to děs běs. Bylo to i terčem kritiky, kterej dil…, pardon projektant a na čí popud to namaloval….
Ale…, nemuselo by být tak zle. Když by dobře sladili vodorovný a svislý značení, stáhli to na 70-tku, tak to půjde. Koukni na křížení A2, A21 a S1 ve Wien – Vosendorf, či velký kruháč nad tou samou A23 ve Wien 10 – Favoriten. Prostě vypni „oči“ (navigaci) a nech to na značení, jen nepřemýšlej nad směry a nech se vést. I kluk mi to nedávno dal s měsíčním řidičákem (pravda je, že jsem jej netáhl Vídní ve špičce před dušičkami). Prostě něco ve smyslu: „Mladej, nečum kam to vede a jak se to kroutí, drž se mi v pruzích… Číst vice »
Nestihne. Ale to je v pořádku. Bude se vše muset dělat znovu. Skvělá zpráva pro projektanty, úředníky…
Tak určitě, pro úředníky je bezpochyby super zpráva, že jim před Vánoci přibyla práce. Nebo si myslíte, že jsou placeni od stránky?
To mají za chvilku. Nemusí nic kreslit, počítat.. atd.
Já nemyslel tyhle úředníky.
A které? Pro ozřejmění. Pod slovem úředník si většinou představím lidi pracující pro stát nebo samosprávu zaobírající se nějak veřejnou správou. Dík.
Stručná a jasná odpověď: Nestihne
realne kouknete co produkuje ceske skolstvi. stavet se nebude
Prostě začnete stavět a ono to nějak dopadne. 🙂 Já jako daňový poplatník oželím i nějaký ten flastr.
Žijeme v zemi, kde by se měli dodržovat zákony a kdo jiný by je měl dodržovat nejvíce než stát. Z úředníků si nikdo zákony nedovolí porušit. Z nejhoršího se stavba o několik let oddálí, což je sice špatně, ale aspoň se budou stavět jiné části dálnic.
nebudou. skoro nic se nestavi. par useku D3 a okresky. jo a D1 reko je vlastne dalnice nova nak rekl tok. sice stejna ale ceska nova
Co se bude v nejbližších letech stavět? Tzn. vykupují se pozemky? D3 k hranicím, D4 PPP, nějaké kousky D6 a D7, část D55, možná D35 – směr Jičín + obchvaty na silnicích první třídy. Kapacity stavebních i projektantských firem jsou omezené. Peněz také není moc.
Jaké jiné dalnice se budou stavět? Vždyť nic není procesně připravené, všude to na něčem vázne. Takových případů staveb „na spadnutí“ je na mapě projektů ŘSD desítky, problém je v tom, že to tak nějak nikdy nedopadne. Česká dálniční síť je derave řešeto a na tom se ještě desetiletí nic nezmění. Prioritní stavby jako D0, D52, D49, D35 a celá, podotýkám celá D3 se prostě nestaví a nestaví, ať si namlouvate co chcete.
“ že to tak nějak nikdy nedopadne.“
A D35 se také nestaví, ten kud D1 od Přerova k Lipníku nad Bečvou se taky nikdy nestal.
D0 se za současné legislativy nepostaví nikdy. To chce klid.
Finance se uplatní jinde.
Ano, potřebnější jsou linky na toustový chleba 😀
Přesně tak. Spousta staveb je černých a dodatečně se legalizují. U téhle jde o termín, tak prostě začít stavět a než se dostaví, mají pár let na dořešení legislativy. Nehledě na to, že jakmile by se začalo stavět, většina Patriků zmizí, protože pochopí, že už prohráli. ANO je u koryt tolik let, mohli si změnit zákony na liniové stavby podle potřeby a eliminovat ekoteroristy, ale neudělali to. Já v tom cítím ještě nějakou jinou čertovinu, jen nevím důvod, kdo má z toho zdržování zisk. Samotné Přerováky taky nechápu – bydlet já v Přerově, tak už má Patrik vykopnutý zuby a… Číst vice »
Nejsem Přerovák, ale pravidelně tudy jezdím.
Přerov byl na průjezd složitý vždycky, celá doprava jedním tahem okolo nádraží, ale co je tam teď je brutus.
A to už se rozchodil ten kousek dálnice za Přerovem.
Ještě nedávno člověk za Lipníkem najel na dálnici (35/47), sjel z dálnice, přejel přes ni na opačnou stranu, najel na dálnici, jel kousek zpátky a teprve potom najel na dálnici na Ostravu.
Byl bych všemi deseti za to, aby se věc zprůchodnila. Mezitím se snad dobuduje obchvat Kvítkovic a zase bude veseleji.
Jako rodilý Přerovák. 🙂 Ono pověstné „máslo na hlavě“ mají obě dvě strany. ŘSD za ze začátku totálně arogantní přístup k této stavbě, především k obyvatelům Dluhonic. Technicky tu dálnici prostě jinak tam neuděláte. Jedině, že by se udělal ten „oblouk“ co prosazují Děti Země, ale tak se z toho parametrově nestane dálnice. Dále ANO, pan Patrik by si měl na týden pronajmout jeden z vybydlených bytů naproti TESCA a zkusit si třeba ráno vyvětrat, poslat děti do školy přes přechod u Tesca, odpoledne je pustit ven si jít hrát venku. Asi by poněkud změnil názor. Velmi by mě zajímalo,… Číst vice »
…A to máme COVID krizi … Ano, co máte za nápady posílat děcka do školy, nebo co mají co chodit ven ?!?!?! :D:D:D:D:D:D
Dluhonice dostali příslib a OLkraj dostal nějakých 130 mil. Kč na opravy komunikací v této oblasti. Ale tam je pár zapšklých ubožáků, kterým je to jedno a masírují Patrika. Těch 130 mil. se už údajně rozpouští jinam. Jinak Dluhonice znám, nikdy to tam nebyl žádný ráj. Z jedné strany železnice a chemička, z druhé pole plné řepky a hnoje. Uvnitř vesnice není ani náves, obchod jen s potravinami. Tohle fakt není taková ta malá, milá, středisková…Je to jenom příměstská aglomerace, nic víc. Myslím že 90 procent obyvatelstva by si za výkup nechalo říct a šlo vklidu jinam (je tam taky… Číst vice »
Proc uz stat nezamestna Patrika jako vrchniho konzultanta a nebo kontrolora u vsech staveb? Nez cekat az nejaky ourada udela chyby a on to potom napadne a pak se to protahuje atd atd. Vsichni nasrany. Ty dalnice by se potom uz museli stavet jedna basen ne? A byly by uplne vymazleny. Dyt ten Patrik nebude asi uplne blbej. Za ty roky co nas vsechny solidne sere v tech procesech uz musi umet chodit. Tak at nedela zagorku a pekne radi statu jak to maji urednici delat co tam ma byt atd. Klidne at ma i sluzebni auto s ridicem. Muze… Číst vice »
Už to zkusil. Nedopadlo to.
Můžete to nějak rozvést?
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/barta-pribral-do-tymu-radikalniho-ekologickeho-aktivistu-56611
No jo, ministr Bárta, Zastavovatel Všech Staveb. To byla výhra i s Věcma Veřejnejma nebo jak se ten spolek jmenoval. Rychle hasnoucí komety bez obsahu a výsledků.
Bla bla bla.
Řeč je o tom, že někdo (i když ho nemusíte mít rád) už zkusil Patrika přizvat a neosvědčilo se to.
Jenže ten někdo byl člověk, co dopravní infrastruktuře spíš škodil.
Jak víte, že to Patrikovo angažmá nezničil právě Vítek Bártů?
(btw Patrika nemám rád pro jeho nesmyslný dogmatismus který často jen škodí dané věci)
Ale pohybuje se v mezích legislativy, kterou vytvořili nepracovití a neinteligentní poslanci. Musíte se vždy dostat až k jádru věci.
Bártu vůbec nevzpomínejte, to byl prostě omyl, takoví lidé nemohou nic řídit, a už vůbec být ve vládě.
To byste se divil, jak dobře řídil svou agenturu a jiné věci ve státě, když byl u kormidla. To řízení mělo ale velkou vadu, nebylo to určeno ve prospěch státu….
Je mnoho lidí co mají patent na rozum ale umí s ním jen kritizovat a hledat chyby. sami nic nevymyslí
Problém je v tom, že Patrik dálnice nechce…
Doporučuji vidět rozhovor s ním od E.Smetany na DVTV. Ptala se ho přímou otázkou, jestli si myslí, že v ČR se dá postavit nějaké takové dílo jako dálnice podle zákonů ČR. Jeho odpověď byla jasná jak nebe (i když na oko výmluvná)…
Tak pane premiére a pane superministře, nekecáme a makáme. Kdyby se tohle stihlo v termínu, budou kladné body do soutěže. Ocení to každý řidič mezi Brnem a Ostravou a každý obyvatel Přerova. Volby se blíží, dáte to?
Nedají a volby vyhrajou.Daji love voličum. Svým. Mají jich dost. Bohužel.
A taky tý chemičce v Přerově to pomůže, ne? Ona totiž jaksi bez dálnice nesmi navýšit výrobu? Nebo tak nějak, poprosím znalejší o doplnění.
Pokud vím, tak se chtěli rozrůstat, bylo jim to zatrženo, ale těch důvodů bylo pravděpodobně víc. Dálnice jako jediná podmínka, to se mi nezdá….
Mezitím jim uvnitř fabriky (myšleno územně) jedno malé rozšíření provozu (experiment) odstartovalo na oběžnou dráhu a dost se to ta před 2-3 lety tutlalo…. Ani o pokutičce nebylo vidu slechu.
Samozřejmě, že stihnout zahájení stavby pod tímto časovým tlakem je pro české úřady a ŘSD naprosto nemožné. Sledujeme to již dávno v přímém přenosu. Osobně si myslím, že s největší pravděpodobností dojde k promeskani termínu a tím posunutí stavby o několik let.
Sám bych si vsadil na zahájení nejdřív v roce 2026. Je to naprosto tragické a diletantské, ale je to tak. V zalostnem stavu infrastruktury se propadáme ve všech možných tabulkách níže a níže. Slíbené vyšší tempo prostě ne a ne dorazit.
To je právě kámen úrazu, že úřadům to trvá hrozně dlouho. Přičemž to co vytkl soud se dá zapracovat velmi rychle.
Dá, ale uražené ego (my jsme úřad a ten má vždykcy pravdu!) je nepřekročitelná překážka.
Vidím to čerjněji než vy. V oblasti působnosti ŘSD, pokud se někde razantně protestuje (jako že tudy ne apod.), tak ty oblasti jsou pak dány k ledu na víc než 20 let. Příklad = východní obchvat Přerov – Olomouc – Chválkovice, směr Šternberk…. Dodnes dopravní tragédie nevídaných rozměrů a mluví se o tom pouze v Olomouci. Další obecný problém je v tom, že tam pak nikdo nedá stavební uzávěry, takže příslušná oblast během „zamrznutí“ aglomeračně zhoustne a je tam špunt napořád.
U některým staveb mají „Děti Země“ i podnětné připomínky, ale v tomto konkrétním případě jsou to jen a jen obstrukce.
Kolik se například jen spálí víc nafty a benzínu při projíždění Přerova.. atd.
U teto stavby snad ani nejde mluvit o obecne prospesnosti, ale proste o nutnosti. Jinudy uz to opravdu nepovede a jednou se to dostavi. Je fakt smutne ze se nemuze zacit stavet a pripominky/problemy resit v prubehu stavby.
Jako že se nemůže nalejt olej do pitné vody a při tom řešit připomínky k EIA na stavbu přes zdroj pitné vody? Že se musí napřed vyřešit EIA, pak stavět?
A ta EIA už se nedá prodloužit?
Nedá. Představte si to něco jako v celé Evropě platný závazek, zákon, který ČR přijala že bude dodržovat.
Nestihne, samozřejmě. Bez šance.
Tady by pomohla jediná silná stránka naší vlády: vhodně namířené zakleknutí…
Kdyby stát přestal dotovat tzv. „neziskovky“, bylo by po problému.
Nezavid
Mozna by stacilo, kdyby stat (zde RSD a samospravy) neporusoval zakony. Za to neziskovky nemohou..
A taky kdyby stát ten proces poněkud zjednodušil. Např je choré, kdyz můžete házet vidle nejprve do územního plánu kraje, pak či zároveň to územního plánu obce, následně do územního rozhodnutí, EIA, vyjadrovacek a stavebního povolení. A až si Patrik založí stavební firmu, tak i do zakázky přes UOHS. Stačí mít sepsanych sto různých námitek a libovolně je sestavovat (doplněné o místní detaily a střídat žáby s uzovkami a sysli). A je to… PS: snažím se odsabotovat územní plán Brna v jedné části, takže mi to aktuálně vyhovuje, ale tohle je fajn pro blokatory všeho druhu…racionalita ani jakýkoliv užitek v… Číst vice »
Koho jste si navolil, ten schválil zákony. Jednoduché jako „koho koblihu sežereš, toho zákony máš“. Demokracie ve své odkryté podobě. Co naplat, že jednotlivec s jediným hlasem soukolí neotočí, i když si koblihu odřekne.
To tak mají v Rusku, že?
prosím Vás přestantě furt opakovat tu mantru Zemana, Klause a Babiše. Bez neziskovek bychom byli v prd… stát mnohé služby není schopen zajistit. Sport pro děti, peče o seniory, nemohoucí, postižené atd.
Tak je bude dotovat někdo jinej. Nebude jich tolik, bude jich pár ale zato budou kecat do všeho.
Většina neziskovek jsou různé katolické charity, sportovní kluby, kulturní instituce a různé zvelobovaci spolky aj. Ty vaše nenavidene eko- a gender- organizace…jsou pár procent z celku.
Bylo by super, kdyby byl Patrik schopnej s úřady dosáhnout dohody (místo podávání žalob), podobně jako to udělal u D11 HK Smiřice
a vy vidíte ze strany státu nějakou snahu o dohodu?
Je to asi dva nebo tři roky, kdy ŘSD vyzvalo ekologické spolky, aby připomínkovaly budoucí stavby již při jejich plánování tak, aby mohly být tyto připomínky zapracovány již do vznikající stavební dokumentace. Toto bylo ze strany ekologických spolků odmítnuto. Pokud by jim šlo skutečně o ochranu přírody, neměly by s tím mít problém. Toto odmítnutí je pro mě důkazem toho, že jim jde jen o obstrukce a zviditelňování díky kterému potom záskávají podporu od podobně smýšlejících osob. Potřebná ochrana přírody se tak stává pouze nástrojem k vydírání, při kterém si berou občany postižené dopady dopravy jako rukojmí, a které stojí… Číst vice »
Rozumim vasi argumentaci a souhlasim, ze by to urychlilo proces a ochranilo prirodu (tedy win-win) ale kdyz ctete clanek, tak 1) soud uznal pripominky – tedy neslo jen o exibici, ale o pochybeni v priprave. Je jedno, co Fiala rika, jak dlouho to bude trvat napravit. Proste tam jsou chyby a meli je resit davno pred tim, nez to rekne soud v Ostrave. 2) evidentne tam hraje roli podjatost resp. Kamaradcov v Olomouci. Jak by jinak byli mozne, ze veci ted oznacene za chybne, soud nesmetl ze stolu? Zaverem: tahle kauza ukazuje na nedostatky, ktete ten projekt ma. Vedelo se… Číst vice »
„Další absurditou pak bylo, když krajský úřad v Olomouci tuto jasnou nezákonnost neopravil, ačkoliv Děti Země ho na to ve svém vyjádření z května 2020 upozornily.“
Tak k čemu to je, když už spolupracují, ale úřady na to kašlou?
Tak si představte že jste šéf odboru na magistrátu. A vždycky když vám přijde dopis od pana Patrika (případně pan Patrik vydá tiskovou zprávu) vy necháte revidovat celej proces, protože si to pan Patrik přeje? To asi taky není to pravý ořechový.
Pravý ořechový by bylo především vydávat taková rozhodnutí, která soud následně nezruší.
Někdy si to zkuste pane Sůra. I soudci jsou z masa a krve a záleží na tom, jak se který vyspí (taky se to dá popisovat jinak), jsou to právníci a leckdy se taky neshodnou. Obecně úředníčci jsou jen nástroje výkladu zákona a jedou nejlépe podle jasně napsaných a vyložitelných předpisů. Pokud zákon některou řekněme technickou oblast neupravuje, jde se do technických norem apod. Věřte že naše zákony opravdu hodně oblastí a problematik neřeší (do detailu leckdy ani nemohou a např. zemřelý ústavní soudce Cepl tento proces nazýval plevelení zákonů). Pak přichází na řadu výklad práva, který na konci řetězu… Číst vice »
Tak oprávněné připomínky odignoruji a nechám ten proces shodit soudem, to je snad výhodnější?
Ony to totiž ekospolky vidí jako úhlavního nepřítele a s tím se nejedná. Toho je potřeba za každou cenu porazit. Prostě je to pro ně svatá válka. Vesměs jsou to fanatici.
Jejich práce stojí na podávání žalob, stížností atd. Oni nemají zájem se dohodnout.
Pane Sůro, já bych předpokládal, že jako odborník na problematiku dopravy, a tím také (doufám) alespoň trochu fanda dopravní infrastruktury, budete spíš na straně těch, kteří tu infrastrukturu chtějí stavět, než těch, kteří ji na základě formálních nedostatků povolovacích procesů bohužel úspěšně blokují.
Jsem především fanouškem fungující státní správy, na kterou platím daně. A nejsem fanouškem ohýbání zákonů. Většina zpoždění velkých staveb je způsobena především neschopností státu. Myslím, že D11 je vzorovým příkladem.
Víte co, já se nesmím rozčilovat…a to nebydlím v Přerově. Považujete za účelné zablokovat obchvat Mikulova účelovým založením pofidérního spolku – jen proto, že Děti Země neprosadily napojení Rakouska přes Břeclav? A jak jsem psal v příspěvku k článku na jiném místě: naše mizerná a nejednoznačná stavební legislativa přece nenutí Patrika, aby toho zneužíval a na formálních nedostatcích blokoval stavby, na které čekají dotčení obyvatelé řadu let. To, že toho Patrik zneužívá, já opravdu nepovažuji za chybu projektantů a úředníků, ale legislativců – už s tím dávno měli něco udělat. A teď, když se Dostálová konečně snaží to řešit, tak… Číst vice »
Ten problém není rozhodně tak černobilý, aby šlo konstatovat „ten je špatný“, „ta se s tím snaží něco dělat“. Myslím, že pan Patrik rozhodně ukazuje, že v této zemi nefunguje vláda ŘSD a projektantů, kteří se snaží hrnout vše silou za každou cenu. A doporučuji sledovat vývoj například u Litomyšle, kde Děti Země nejsou, ale protistranu tvoří inteligentní lidé, kterým došla s přístupem ŘSD a pověřených projekčních firem trpělivost. Jen malý posun nivelety zabral x let (po předchozích tvrzení, že to není vůbec možné atd.) Pan Patrik nastavuje pouze státu velmi kruté zrcadlo jeho schopnostem.
Otázka je, jestli za to jeho kruté zrcadlo nezaplatí spíš než vláda obyčejní občané…
To už dávno platí.
Zaplati treba na D8. Neznam vsechny stavby dukladne, ale je treba si uvedomit nekolik veci. Navrh techto staveb ma byt jasne a srozumitelne komunikovany s obyvateli. Jinak se proste vzdycky najde nekdo, kdo se odvola. Pokud se najdou kompromisy, tak se vse o roky urychli a usetri se ve finale nemalo penez, i kdyz treba investicne vyjde nove reseni draz. Vetsinu zakonu pise ministerstvo nebo jeho pracovni skupiny, ne poslanci, ti to pak opentli pozmenovaky, ale jeden poslanec pise zakon roky. Stavebni zakon uz dneska dokonce ani to ministerstvo nenapise. No a na tom ministerstvu ho nepise ministr nebo namestek,… Číst vice »
Pokud není stát s to udělat jasné zákony a dodržovat své zákony, tak nechť je to zrcadlo třeba ještě tisíckrát krutější než teď. Jediný problém pana Patrika je že neumí efektivně nasměrovat hněv lidí proti vládě, zato se politikům daří směřovat lidi proti Patrikovi.
Tak zkuste říci tento názor v Přerově pod okny lidí u průtahu. Schválně – co vám na to řeknou. Samozřejmě, že za mizernou stavební legislativu jsou zodpovědní politici. Ale Patrika nikdo nenutí, aby toho zneužíval a formálními námitkami stavby blokoval. Takže ti obyvatelé samozřejmě tuto jeho činnost vidí a považují to za bezprostřední příčinu, proč se nestaví.
byl nekdy ten patrik v prerove? ja bych ho tam privazal na hlavni krizovatku ke kandelabru…co to musi byt za cloveka takhle skodit obyvatelum…
Ekolog
Špagát a kandelábr mu hrozily už ve Velemíně.
Myslíte, že na něj realita udělá nějaký dojem? Ještě by se vžil do pozice mučedníka.
Fanatik. Fanatici všeho druhu jsou smrtelně nebezpeční, i když mají mnohdy v něčem pravdu.
Ale zapomínají, ze nejde o absolutní pravdu…Ale o jednotlivé lidi a jejich život. Jsou krásné čisté ideje, jen by ale v podobném světě moc nešlo žít…
PS: sám bych s chutí zdanil osobní auta tak až by se mnohým protocily panenky. Ale vím, že neprorazim, jsem ve zřetelné menšině. Tak to vezmu…a ne že budu vymyslet vše možné jak to těm ekohrisnikum osladit…