Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Stihne stát postavit D1 včas? Na razítka i výběr stavební firmy mu zbývá rok

Vizualizace dálnice D1 u Přerova. Foto: ŘSD
Vizualizace dálnice D1 u Přerova. Foto: ŘSD
Pokud se nezačne stavět do příštího listopadu, celý povolovací proces se protáhne o několik let.

Velká hra o čas se stává z případu stavby dálnice D1 u Přerova. V říjnu soudem zrušené rozhodnutí krajského úřadu o změně umístění dálnice znamená další zkrácení času na možné zahájení stavby včas nebo její odložení o několik let.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nemá ale termín zahájení stavby zdaleka ve svých rukou. Aktuální platnost stanoviska EIA vyprší, pokud se nezačne stavět příští rok v listopadu. Pokud stavba nezačne, proces EIA zkoumající vlivy na životní prostředí začne znovu. Vždy trvá několik let.

Krajský soud v Ostravě minulý týden zveřejnil konkrétní důvody, proč rozhodnutí napadané žalobou Dětí Země a Krajiny pro Dluhonice zrušil. Podle předsedy Dětí Země Miroslava Patrika se ukazuje, že v případu chybovali jak úředníci na olomouckém magistrátu a krajském úřadě, tak na ministerstvu životního prostředí (MŽP).

Soutěž na zhotovitele ještě letos

Ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala chce ještě v prosinci vypsat soutěž na samotnou stavbu, aby se mohlo po získání všech povolení začít stavět prakticky okamžitě. Ani tu nemusí mít ve svých rukou: stačí jedna námitka k antimonopolnímu úřadu a tendr se může protáhnout o několik měsíců.

To, co soud vytýká v rozhodnutí magistrátu a krajskému úřadu, je řešitelné v řádu dnů,“ míní Fiala. MŽP bude muset vydat nové, opravené stanovisko k zimní údržbě.

Děti Země dnes v tiskové zprávě uvedly, že soud vyhověl čtyřem ze sedmi bodů žaloby. Čekají, kdy úřady své chyby napraví. „Soud předně uznal námitku, že požadavek závazného stanoviska EIA o vyřešení zimní údržby na dálnici při jejím průchodu ochranným pásmem vod až při kolaudačním řízení je nezákonný, neboť je to nutné doložit již při jejím umístění. Dále soud uznal, že všechny požadavky tří závazných stanovisek na ochranu vod, významných krajinných prvků a krajinného rázu měly být zahrnuté do podmínek územního rozhodnutí, neboť ukládat jen některé požadavky je nepřípustné,“ vysvětlil předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

Děti Země: absurdní postup úřadů

Patrik se v tiskové zprávě pozastavil nad postupem olomouckého magistrátu. „Z uložených požadavků závazných stanovisek jako by na trhu vybral jen některé a ty pak zahrnul do územního rozhodnutí. Další absurditou pak bylo, když krajský úřad v Olomouci tuto jasnou nezákonnost neopravil, ačkoliv Děti Země ho na to ve svém vyjádření z května 2020 upozornily,“ dodal Patrik. Podle něj jde o důkaz systémové podjatosti krajského úřadu.

„Je teď na krajském úřadě, zda odstranění nezákonností zajistí sám nebo to udělá olomoucký magistrát, přičemž Ministerstvo životního prostředí musí vydat nové závazné stanovisko EIA,“ tvrdí dále Patrik, který připomíná, že Krajský soud v Ostravě bude ještě rozhodovat o žalobě tří fyzických osob z Dluhonic.

Soud naopak jako nedůvodné zamítl tři žalobní body z celkových sedmi. Jeden se týkal platnosti zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, jehož soulad s ústavou už dříve doložil Ústavní soud. Soud také zamítl námitku obou spolků, že ve spisu chyběl projekt na ochranu dotčených biotopů zvláště chráněných druhů živočichů, neboť jeho předložení požaduje rozhodnutí o výjimce ze zákona o ochraně přírody a krajiny, takže ho do řízení o změně umístění stavby není nutné přikládat.

Soud se nakonec neztotožnil ani s upozorněním, že některá vyjádření vlastníků a provozovatelů technických sítí před vydáním rozhodnutí krajského úřadu již nebyla platná, takže měla být aktualizována. Podle názoru soudu nemohou ekologické spolky předkládat námitky, které se netýkají vlivu na životní prostředí.

Budoucí D1 Říkovice - Přerov. Pramen: ŘSD
Budoucí D1 Říkovice – Přerov. Pramen: ŘSD

Úsek D1 z Říkovic do Přerova je poslední chybějící částí dálnice D1. I kvůli tomu je město zatíženo tranzitní dopravou přímo v centru.

85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Olda

Pozn. mimo dosavadní diskuzi: Konečně pěknej kruháč, jj líbí se mi a to nejsem velkej příznivce okružních křižovatek, ale to je zřejmě tím, že jde o MÚK. Až se divím, že to na ŘSD byli schopni namalovat.

Jan Sova

Ten „kruháč“ bude pro orientaci řidičů ořech, který bude rozlousknut jen se slušnou navigací. Bude to děs běs. Bylo to i terčem kritiky, kterej dil…, pardon projektant a na čí popud to namaloval….

Olda

Ale…, nemuselo by být tak zle. Když by dobře sladili vodorovný a svislý značení, stáhli to na 70-tku, tak to půjde. Koukni na křížení A2, A21 a S1 ve Wien – Vosendorf, či velký kruháč nad tou samou A23 ve Wien 10 – Favoriten. Prostě vypni „oči“ (navigaci) a nech to na značení, jen nepřemýšlej nad směry a nech se vést. I kluk mi to nedávno dal s měsíčním řidičákem (pravda je, že jsem jej netáhl Vídní ve špičce před dušičkami). Prostě něco ve smyslu: „Mladej, nečum kam to vede a jak se to kroutí, drž se mi v pruzích… Číst vice »

Luděk S.

Nestihne. Ale to je v pořádku. Bude se vše muset dělat znovu. Skvělá zpráva pro projektanty, úředníky…

Greta

Tak určitě, pro úředníky je bezpochyby super zpráva, že jim před Vánoci přibyla práce. Nebo si myslíte, že jsou placeni od stránky?

Leon

To mají za chvilku. Nemusí nic kreslit, počítat.. atd.

Luděk S.

Já nemyslel tyhle úředníky.

Olda

A které? Pro ozřejmění. Pod slovem úředník si většinou představím lidi pracující pro stát nebo samosprávu zaobírající se nějak veřejnou správou. Dík.

BeHe

Stručná a jasná odpověď: Nestihne

franzJosej

realne kouknete co produkuje ceske skolstvi. stavet se nebude

Petr

Prostě začnete stavět a ono to nějak dopadne. 🙂 Já jako daňový poplatník oželím i nějaký ten flastr.

Jirka

Žijeme v zemi, kde by se měli dodržovat zákony a kdo jiný by je měl dodržovat nejvíce než stát. Z úředníků si nikdo zákony nedovolí porušit. Z nejhoršího se stavba o několik let oddálí, což je sice špatně, ale aspoň se budou stavět jiné části dálnic.

franzJosej

nebudou. skoro nic se nestavi. par useku D3 a okresky. jo a D1 reko je vlastne dalnice nova nak rekl tok. sice stejna ale ceska nova

Jirka

Co se bude v nejbližších letech stavět? Tzn. vykupují se pozemky? D3 k hranicím, D4 PPP, nějaké kousky D6 a D7, část D55, možná D35 – směr Jičín + obchvaty na silnicích první třídy. Kapacity stavebních i projektantských firem jsou omezené. Peněz také není moc.

Kodl

Jaké jiné dalnice se budou stavět? Vždyť nic není procesně připravené, všude to na něčem vázne. Takových případů staveb „na spadnutí“ je na mapě projektů ŘSD desítky, problém je v tom, že to tak nějak nikdy nedopadne. Česká dálniční síť je derave řešeto a na tom se ještě desetiletí nic nezmění. Prioritní stavby jako D0, D52, D49, D35 a celá, podotýkám celá D3 se prostě nestaví a nestaví, ať si namlouvate co chcete.

Jiří Kocurek

“ že to tak nějak nikdy nedopadne.“

A D35 se také nestaví, ten kud D1 od Přerova k Lipníku nad Bečvou se taky nikdy nestal.

Vlastimil Kocurek

D0 se za současné legislativy nepostaví nikdy. To chce klid.

Vlastimil Kocurek

Finance se uplatní jinde.

Jirka

Ano, potřebnější jsou linky na toustový chleba 😀

Bolb

Přesně tak. Spousta staveb je černých a dodatečně se legalizují. U téhle jde o termín, tak prostě začít stavět a než se dostaví, mají pár let na dořešení legislativy. Nehledě na to, že jakmile by se začalo stavět, většina Patriků zmizí, protože pochopí, že už prohráli. ANO je u koryt tolik let, mohli si změnit zákony na liniové stavby podle potřeby a eliminovat ekoteroristy, ale neudělali to. Já v tom cítím ještě nějakou jinou čertovinu, jen nevím důvod, kdo má z toho zdržování zisk. Samotné Přerováky taky nechápu – bydlet já v Přerově, tak už má Patrik vykopnutý zuby a… Číst vice »

Petr C.

Nejsem Přerovák, ale pravidelně tudy jezdím.
Přerov byl na průjezd složitý vždycky, celá doprava jedním tahem okolo nádraží, ale co je tam teď je brutus.
A to už se rozchodil ten kousek dálnice za Přerovem.
Ještě nedávno člověk za Lipníkem najel na dálnici (35/47), sjel z dálnice, přejel přes ni na opačnou stranu, najel na dálnici, jel kousek zpátky a teprve potom najel na dálnici na Ostravu.

Byl bych všemi deseti za to, aby se věc zprůchodnila. Mezitím se snad dobuduje obchvat Kvítkovic a zase bude veseleji.

bipe

Jako rodilý Přerovák. 🙂 Ono pověstné „máslo na hlavě“ mají obě dvě strany. ŘSD za ze začátku totálně arogantní přístup k této stavbě, především k obyvatelům Dluhonic. Technicky tu dálnici prostě jinak tam neuděláte. Jedině, že by se udělal ten „oblouk“ co prosazují Děti Země, ale tak se z toho parametrově nestane dálnice. Dále ANO, pan Patrik by si měl na týden pronajmout jeden z vybydlených bytů naproti TESCA a zkusit si třeba ráno vyvětrat, poslat děti do školy přes přechod u Tesca, odpoledne je pustit ven si jít hrát venku. Asi by poněkud změnil názor. Velmi by mě zajímalo,… Číst vice »

K.S.

…A to máme COVID krizi … Ano, co máte za nápady posílat děcka do školy, nebo co mají co chodit ven ?!?!?! :D:D:D:D:D:D

Jan Sova

Dluhonice dostali příslib a OLkraj dostal nějakých 130 mil. Kč na opravy komunikací v této oblasti. Ale tam je pár zapšklých ubožáků, kterým je to jedno a masírují Patrika. Těch 130 mil. se už údajně rozpouští jinam. Jinak Dluhonice znám, nikdy to tam nebyl žádný ráj. Z jedné strany železnice a chemička, z druhé pole plné řepky a hnoje. Uvnitř vesnice není ani náves, obchod jen s potravinami. Tohle fakt není taková ta malá, milá, středisková…Je to jenom příměstská aglomerace, nic víc. Myslím že 90 procent obyvatelstva by si za výkup nechalo říct a šlo vklidu jinam (je tam taky… Číst vice »

Panakis

Proc uz stat nezamestna Patrika jako vrchniho konzultanta a nebo kontrolora u vsech staveb? Nez cekat az nejaky ourada udela chyby a on to potom napadne a pak se to protahuje atd atd. Vsichni nasrany. Ty dalnice by se potom uz museli stavet jedna basen ne? A byly by uplne vymazleny. Dyt ten Patrik nebude asi uplne blbej. Za ty roky co nas vsechny solidne sere v tech procesech uz musi umet chodit. Tak at nedela zagorku a pekne radi statu jak to maji urednici delat co tam ma byt atd. Klidne at ma i sluzebni auto s ridicem. Muze… Číst vice »

Kalanis

Už to zkusil. Nedopadlo to.

Ten_z_Biliny

Můžete to nějak rozvést?

Daňový poplatník

No jo, ministr Bárta, Zastavovatel Všech Staveb. To byla výhra i s Věcma Veřejnejma nebo jak se ten spolek jmenoval. Rychle hasnoucí komety bez obsahu a výsledků.

Paja

Bla bla bla.
Řeč je o tom, že někdo (i když ho nemusíte mít rád) už zkusil Patrika přizvat a neosvědčilo se to.

mgr.pavel

Jenže ten někdo byl člověk, co dopravní infrastruktuře spíš škodil.

Jak víte, že to Patrikovo angažmá nezničil právě Vítek Bártů?

(btw Patrika nemám rád pro jeho nesmyslný dogmatismus který často jen škodí dané věci)

Vlastimil Kocurek

Ale pohybuje se v mezích legislativy, kterou vytvořili nepracovití a neinteligentní poslanci. Musíte se vždy dostat až k jádru věci.

Vlastimil Kocurek

Bártu vůbec nevzpomínejte, to byl prostě omyl, takoví lidé nemohou nic řídit, a už vůbec být ve vládě.

Jan Sova

To byste se divil, jak dobře řídil svou agenturu a jiné věci ve státě, když byl u kormidla. To řízení mělo ale velkou vadu, nebylo to určeno ve prospěch státu….

Jirka

Je mnoho lidí co mají patent na rozum ale umí s ním jen kritizovat a hledat chyby. sami nic nevymyslí

Vladimír

Problém je v tom, že Patrik dálnice nechce…

Jan Sova

Doporučuji vidět rozhovor s ním od E.Smetany na DVTV. Ptala se ho přímou otázkou, jestli si myslí, že v ČR se dá postavit nějaké takové dílo jako dálnice podle zákonů ČR. Jeho odpověď byla jasná jak nebe (i když na oko výmluvná)…

Daňový poplatník

Tak pane premiére a pane superministře, nekecáme a makáme. Kdyby se tohle stihlo v termínu, budou kladné body do soutěže. Ocení to každý řidič mezi Brnem a Ostravou a každý obyvatel Přerova. Volby se blíží, dáte to?

navratp

Nedají a volby vyhrajou.Daji love voličum. Svým. Mají jich dost. Bohužel.

55p

A taky tý chemičce v Přerově to pomůže, ne? Ona totiž jaksi bez dálnice nesmi navýšit výrobu? Nebo tak nějak, poprosím znalejší o doplnění.

Jan Sova

Pokud vím, tak se chtěli rozrůstat, bylo jim to zatrženo, ale těch důvodů bylo pravděpodobně víc. Dálnice jako jediná podmínka, to se mi nezdá….
Mezitím jim uvnitř fabriky (myšleno územně) jedno malé rozšíření provozu (experiment) odstartovalo na oběžnou dráhu a dost se to ta před 2-3 lety tutlalo…. Ani o pokutičce nebylo vidu slechu.

Kodl

Samozřejmě, že stihnout zahájení stavby pod tímto časovým tlakem je pro české úřady a ŘSD naprosto nemožné. Sledujeme to již dávno v přímém přenosu. Osobně si myslím, že s největší pravděpodobností dojde k promeskani termínu a tím posunutí stavby o několik let.
Sám bych si vsadil na zahájení nejdřív v roce 2026. Je to naprosto tragické a diletantské, ale je to tak. V zalostnem stavu infrastruktury se propadáme ve všech možných tabulkách níže a níže. Slíbené vyšší tempo prostě ne a ne dorazit.

Leon

To je právě kámen úrazu, že úřadům to trvá hrozně dlouho. Přičemž to co vytkl soud se dá zapracovat velmi rychle.

Jiří Kocurek

Dá, ale uražené ego (my jsme úřad a ten má vždykcy pravdu!) je nepřekročitelná překážka.

Jan Sova

Vidím to čerjněji než vy. V oblasti působnosti ŘSD, pokud se někde razantně protestuje (jako že tudy ne apod.), tak ty oblasti jsou pak dány k ledu na víc než 20 let. Příklad = východní obchvat Přerov – Olomouc – Chválkovice, směr Šternberk…. Dodnes dopravní tragédie nevídaných rozměrů a mluví se o tom pouze v Olomouci. Další obecný problém je v tom, že tam pak nikdo nedá stavební uzávěry, takže příslušná oblast během „zamrznutí“ aglomeračně zhoustne a je tam špunt napořád.

Leon

U některým staveb mají „Děti Země“ i podnětné připomínky, ale v tomto konkrétním případě jsou to jen a jen obstrukce.
Kolik se například jen spálí víc nafty a benzínu při projíždění Přerova.. atd.

looking4bucho

U teto stavby snad ani nejde mluvit o obecne prospesnosti, ale proste o nutnosti. Jinudy uz to opravdu nepovede a jednou se to dostavi. Je fakt smutne ze se nemuze zacit stavet a pripominky/problemy resit v prubehu stavby.

Leinad

Jako že se nemůže nalejt olej do pitné vody a při tom řešit připomínky k EIA na stavbu přes zdroj pitné vody? Že se musí napřed vyřešit EIA, pak stavět?

Tomāš

A ta EIA už se nedá prodloužit?

Kodl

Nedá. Představte si to něco jako v celé Evropě platný závazek, zákon, který ČR přijala že bude dodržovat.

MLB

Nestihne, samozřejmě. Bez šance.

Tady by pomohla jediná silná stránka naší vlády: vhodně namířené zakleknutí…

Lubosch

Kdyby stát přestal dotovat tzv. „neziskovky“, bylo by po problému.

Tady na Moravě

Nezavid

Ondrej

Mozna by stacilo, kdyby stat (zde RSD a samospravy) neporusoval zakony. Za to neziskovky nemohou..

Gwann

A taky kdyby stát ten proces poněkud zjednodušil. Např je choré, kdyz můžete házet vidle nejprve do územního plánu kraje, pak či zároveň to územního plánu obce, následně do územního rozhodnutí, EIA, vyjadrovacek a stavebního povolení. A až si Patrik založí stavební firmu, tak i do zakázky přes UOHS. Stačí mít sepsanych sto různých námitek a libovolně je sestavovat (doplněné o místní detaily a střídat žáby s uzovkami a sysli). A je to… PS: snažím se odsabotovat územní plán Brna v jedné části, takže mi to aktuálně vyhovuje, ale tohle je fajn pro blokatory všeho druhu…racionalita ani jakýkoliv užitek v… Číst vice »

Jan Sova

Koho jste si navolil, ten schválil zákony. Jednoduché jako „koho koblihu sežereš, toho zákony máš“. Demokracie ve své odkryté podobě. Co naplat, že jednotlivec s jediným hlasem soukolí neotočí, i když si koblihu odřekne.

navratp

To tak mají v Rusku, že?

Michal

prosím Vás přestantě furt opakovat tu mantru Zemana, Klause a Babiše. Bez neziskovek bychom byli v prd… stát mnohé služby není schopen zajistit. Sport pro děti, peče o seniory, nemohoucí, postižené atd.

Paja

Tak je bude dotovat někdo jinej. Nebude jich tolik, bude jich pár ale zato budou kecat do všeho.

Gwann

Většina neziskovek jsou různé katolické charity, sportovní kluby, kulturní instituce a různé zvelobovaci spolky aj. Ty vaše nenavidene eko- a gender- organizace…jsou pár procent z celku.

Jan

Bylo by super, kdyby byl Patrik schopnej s úřady dosáhnout dohody (místo podávání žalob), podobně jako to udělal u D11 HK Smiřice

Flinta19

Je to asi dva nebo tři roky, kdy ŘSD vyzvalo ekologické spolky, aby připomínkovaly budoucí stavby již při jejich plánování tak, aby mohly být tyto připomínky zapracovány již do vznikající stavební dokumentace. Toto bylo ze strany ekologických spolků odmítnuto. Pokud by jim šlo skutečně o ochranu přírody, neměly by s tím mít problém. Toto odmítnutí je pro mě důkazem toho, že jim jde jen o obstrukce a zviditelňování díky kterému potom záskávají podporu od podobně smýšlejících osob. Potřebná ochrana přírody se tak stává pouze nástrojem k vydírání, při kterém si berou občany postižené dopady dopravy jako rukojmí, a které stojí… Číst vice »

Ondrej

Rozumim vasi argumentaci a souhlasim, ze by to urychlilo proces a ochranilo prirodu (tedy win-win) ale kdyz ctete clanek, tak 1) soud uznal pripominky – tedy neslo jen o exibici, ale o pochybeni v priprave. Je jedno, co Fiala rika, jak dlouho to bude trvat napravit. Proste tam jsou chyby a meli je resit davno pred tim, nez to rekne soud v Ostrave. 2) evidentne tam hraje roli podjatost resp. Kamaradcov v Olomouci. Jak by jinak byli mozne, ze veci ted oznacene za chybne, soud nesmetl ze stolu? Zaverem: tahle kauza ukazuje na nedostatky, ktete ten projekt ma. Vedelo se… Číst vice »

Honza

„Další absurditou pak bylo, když krajský úřad v Olomouci tuto jasnou nezákonnost neopravil, ačkoliv Děti Země ho na to ve svém vyjádření z května 2020 upozornily.“
Tak k čemu to je, když už spolupracují, ale úřady na to kašlou?

Paja

Tak si představte že jste šéf odboru na magistrátu. A vždycky když vám přijde dopis od pana Patrika (případně pan Patrik vydá tiskovou zprávu) vy necháte revidovat celej proces, protože si to pan Patrik přeje? To asi taky není to pravý ořechový.

Jan Sova

Někdy si to zkuste pane Sůra. I soudci jsou z masa a krve a záleží na tom, jak se který vyspí (taky se to dá popisovat jinak), jsou to právníci a leckdy se taky neshodnou. Obecně úředníčci jsou jen nástroje výkladu zákona a jedou nejlépe podle jasně napsaných a vyložitelných předpisů. Pokud zákon některou řekněme technickou oblast neupravuje, jde se do technických norem apod. Věřte že naše zákony opravdu hodně oblastí a problematik neřeší (do detailu leckdy ani nemohou a např. zemřelý ústavní soudce Cepl tento proces nazýval plevelení zákonů). Pak přichází na řadu výklad práva, který na konci řetězu… Číst vice »

Leinad

Tak oprávněné připomínky odignoruji a nechám ten proces shodit soudem, to je snad výhodnější?

Jiří Kocurek

Ony to totiž ekospolky vidí jako úhlavního nepřítele a s tím se nejedná. Toho je potřeba za každou cenu porazit. Prostě je to pro ně svatá válka. Vesměs jsou to fanatici.

jakub (easydrink)

Jejich práce stojí na podávání žalob, stížností atd. Oni nemají zájem se dohodnout.

Vladimír

Pane Sůro, já bych předpokládal, že jako odborník na problematiku dopravy, a tím také (doufám) alespoň trochu fanda dopravní infrastruktury, budete spíš na straně těch, kteří tu infrastrukturu chtějí stavět, než těch, kteří ji na základě formálních nedostatků povolovacích procesů bohužel úspěšně blokují.

Vladimír

Víte co, já se nesmím rozčilovat…a to nebydlím v Přerově. Považujete za účelné zablokovat obchvat Mikulova účelovým založením pofidérního spolku – jen proto, že Děti Země neprosadily napojení Rakouska přes Břeclav? A jak jsem psal v příspěvku k článku na jiném místě: naše mizerná a nejednoznačná stavební legislativa přece nenutí Patrika, aby toho zneužíval a na formálních nedostatcích blokoval stavby, na které čekají dotčení obyvatelé řadu let. To, že toho Patrik zneužívá, já opravdu nepovažuji za chybu projektantů a úředníků, ale legislativců – už s tím dávno měli něco udělat. A teď, když se Dostálová konečně snaží to řešit, tak… Číst vice »

Vladimír

Otázka je, jestli za to jeho kruté zrcadlo nezaplatí spíš než vláda obyčejní občané…

JR25

Zaplati treba na D8. Neznam vsechny stavby dukladne, ale je treba si uvedomit nekolik veci. Navrh techto staveb ma byt jasne a srozumitelne komunikovany s obyvateli. Jinak se proste vzdycky najde nekdo, kdo se odvola. Pokud se najdou kompromisy, tak se vse o roky urychli a usetri se ve finale nemalo penez, i kdyz treba investicne vyjde nove reseni draz. Vetsinu zakonu pise ministerstvo nebo jeho pracovni skupiny, ne poslanci, ti to pak opentli pozmenovaky, ale jeden poslanec pise zakon roky. Stavebni zakon uz dneska dokonce ani to ministerstvo nenapise. No a na tom ministerstvu ho nepise ministr nebo namestek,… Číst vice »

K.S.

Pokud není stát s to udělat jasné zákony a dodržovat své zákony, tak nechť je to zrcadlo třeba ještě tisíckrát krutější než teď. Jediný problém pana Patrika je že neumí efektivně nasměrovat hněv lidí proti vládě, zato se politikům daří směřovat lidi proti Patrikovi.

Vladimír

Tak zkuste říci tento názor v Přerově pod okny lidí u průtahu. Schválně – co vám na to řeknou. Samozřejmě, že za mizernou stavební legislativu jsou zodpovědní politici. Ale Patrika nikdo nenutí, aby toho zneužíval a formálními námitkami stavby blokoval. Takže ti obyvatelé samozřejmě tuto jeho činnost vidí a považují to za bezprostřední příčinu, proč se nestaví.

tom

byl nekdy ten patrik v prerove? ja bych ho tam privazal na hlavni krizovatku ke kandelabru…co to musi byt za cloveka takhle skodit obyvatelum…

Berťa

Ekolog

Kalanis

Špagát a kandelábr mu hrozily už ve Velemíně.

Jiří Kocurek

Myslíte, že na něj realita udělá nějaký dojem? Ještě by se vžil do pozice mučedníka.

Gwann

Fanatik. Fanatici všeho druhu jsou smrtelně nebezpeční, i když mají mnohdy v něčem pravdu.

Ale zapomínají, ze nejde o absolutní pravdu…Ale o jednotlivé lidi a jejich život. Jsou krásné čisté ideje, jen by ale v podobném světě moc nešlo žít…

PS: sám bych s chutí zdanil osobní auta tak až by se mnohým protocily panenky. Ale vím, že neprorazim, jsem ve zřetelné menšině. Tak to vezmu…a ne že budu vymyslet vše možné jak to těm ekohrisnikum osladit…