Stěhování RegioJetu ze Smíchova drhne. Úřad zrušil důležité rozhodnutí

Lokomotiva Vectron, Praha Smíchov společné nádraží, foto: RegioJetLokomotiva Vectron, Praha Smíchov společné nádraží, foto: RegioJet

Podle původních plánů mělo stěhování začít už v červnu.

120 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jožin

Další vyčůranost pana Jančury

David

Nebo vaše hloupost

Gwann

Jancuru mám nerad. Ale nad pány z Dlazdene fakt není. Vymest ocelovým kostetem

Gajda

Tady si myslím, že až na pár ultras, to moc kriticky hodnoceno nebude. Protože to co občas vytvoří v kancelářích SŽ, to jsou skvosty.

David

Žijeme stále v komunistickém státě, achjo.
Je mi z diskuze, závisti a neprofesionality správy zeleznic opravdu smutno.

eMko

Tohle je vůbec zajímavá situac. Pozemek vlastní České dráhy, koleje na něm provozuje SŽ. ČD pozemek prodají, získají z něj peníze a SŽ zaplatí přeložku a zrušení kolejiště?

Celé je to důsledek toho, že si na ČD někdo hrál na realitního magnáta, když v Praze ČD prodaly hromady pozemků různým developerům, kromě Smíchova i na Hlavním, Masarykově, Žižkově … Tehdy se hlavně rychle prodávalo bez ohledu na budoucnost.

***** Petr

Protože bez toho a podobného by ČD byli v rudých číslech a s tímto jsou jenom růžový , není proto důvod ořezávat hned 🙂

medical_examiner

Asi je to snazší než ořezat byrokratický aparát…

rozinka

Ale i přesto někteří ČD fans tvrdí, jaká je to zisková firma…jen ty dividendy z ní ještě nikdy nikdo neviděl.

XYYY

Odpovědnost za BUDOUCNOST má ministerstvo dopravy. … Častá výměna ministrů a šéfů vlastníka pozemků dost dobře nějakou budoucnost plánovat nemůže. Kolik ministrů dopravy / šéfů národního dopravce se za uplynulých 30 let vystřídalo v Československu / Česku a kolik v Německu / Rakousku / Švýcarsku, resp. západoevropských zemích kde je úroveň železniční dopravy i podle názorů „zdejšího obecenstva“ na vyšší úrovni než v tuzemsku … Pokud vláda / ministr financí / ministr dopravy chtějí „černé hospodaření“ a objednavatelé (včetně MD) nová (kvalitní) vozidla za co nejnižš cenu, tak ČD jako vlastník pozemků, které nepotřebují pro vlastní provozní činnost, je prodají… Číst vice »

V. K.

Tam šlo ještě o jednu věc. Spřátelení developeři získali lukrativní pozemky za výhodné ceny, takže se napakovali lidé s vlivem na ČD.

MildaIV

To je jak v devadesátkách za Klause….

ČD4ever

Lokalita Slatiny-Trnkov-Strašnice není podle mě moc vhodná. Jmenuje se to tam Na Slatinách z dobrého důvodu. Je tam stále podmáčená a měkká půda. Proto tam je volný pozemek. Nikdo neměl odvahu tam něco postavit a pokud tam něco bylo, propadlo se to.

medical_examiner

🎭

František Plášek

Proto si tam SprŽel naplánuje odstavné kolejiště, vypíše x studií proveditelnosti, neproveditelnosti,….aby nakonec řekla, že si dopravci musí zajistit potřebný počet odstavných kolejí, protože Na Slatinách se to propadá, proto jsou tam nasazeny monitory na pohyb půdy a vypíše se výběrové řízení na interpretaci dat naměřených senzory…..

Rudolf Tuček

Kolejiště ONJ je také postavené na meandrech potoka Botiče.

Juraj

Myšlenková evoluce SŽ, když jejich postup naráží: 2020: Budeme kolejiště rušit. 2021: Kolejiště nebudeme rušit, ale provoz znemožní dlouhodobá výluka (předpoklad ukončení: rok 2999) 2022: Tak tedy nebude to výluka, ale přeložka. (Koleje odborně vyjmeme a přeložíme do šrotu.) 2023: Nebude se jednat o přeložku, ale digitalizaci v souladu s národním plánem pro průmysl 4.0. (Fyzické koleje na zemi nahradíme digitálními ve virtuální realitě, RegioJet dostane kopii na CD-ROM.) 2024: Místo digitalizace kolejiště proběhne jeho 4-D optimalizace. Ve fyzickém světě koleje nebudou, ale v astrální rovině je RegioJet pořád může volně využívat. 2025: Astrální přesun se nekoná, koleje ze společného… Číst vice »

medical_examiner

2026: K čertu s Regiojetem, posune se celé nádraží tak, že budou jen 4, možná 5 kolejí tak, že odbavovací místnost bude tam co teď 3.nástupiště.

Vtvt

To je sprosťárna, co předvádí RGJ. Myslím chování, kdy RGJ okupuje budovy na Smíchovském nádraží.

Co má společného developer Sekyra s konkurenčním bojem ČD vs. RGJ? Nic, akorát to odskáče.

BDT

Nejdříve by jste si měl o tom něco přečíst, Sekyra všechny pozemky na kterých hodlá stavět dosud nevlastní, vlastní je ČD, se kterými má Sekyra smlouvu, na základě které, ony pozemky postupně od ČD odkupuje, za cenu na které ČD prodělává a to hodně.

Tohle mě ani nezaráží, spíš se podivuji nad tím, že nejdříve se začnou prodávat pozemky pod kolejemi a až potom se řeší zrušení dráhy, která na nich vede. RGJ pouze využívá dráhu/trať která není úředně zrušena, tudíž ji stále využívat může. Pokud se pletu, budu rád když mě někdo vyvede z omylu.

Vtvt

RGJ na Smíchově využívá budovy (a koleje).

Já mluvím o budovách, které s provozem RGJ by neměly mít nic společného. Existují totiž unimobuňky, a nějaké takové si RGJ může postavit až získá povolení.

Gwann

Inu a to se různí zloději tehdy snažili vyhodne prodat celou masarycku. A bylo veliké mrzeni, když jim vysvětlovali odborní pracovníci na ministerstvu, že se všechny vlaky na wilsonak fakt nevejdou.

rozinka

Oni tam ty koleje okupují také motoráčky ČD na Semmering, takže si dejte prášek na uklidnění. Bez těch kolejí by jaksi ČD přišli o dotace za tuto linku a vám by zdražila režijka.

Vtvt

Ehm. Já mluvil o budovách. Vy o kolejích.

Stavět na místě staré budovy je komplikovanější neboť geologický průzkum jaksi pod budovou nelze provést. Proto je potřeba budovy zbourat dřív než odstranit koleje. Právě aby byl čas na demolici budovy a na geologický průzkum a pak na případné přeprojektování.

rozinka

V jedné z těch budov je čekárna a veranda celkově slouží jako přístřešek cestujících před deštěm.

XYYY

Motoráčky ČD jezdící na Semmeringu koleje na Smíchově „neokupují“, protože tam odstavovány nejsou. Bydlí ve Vršovickém depu.

rozinka

Ale potřebují je tam úplně stejně, když společné nádraží vytrháte, aby tam nestál fuj-fuj Jančura, tak neprojedou ani ty motoráčky. Ale co bysme jednu-dvě lokálky v rámci boje proti žlutozlu neobětovali, že.

Zapa

Krajská objednávka, kdy to může jezdit kdokoliv jiný, versus zázemí soukromého dopravce? Vy jste tou nenávistí k režijce a ČD už totálně zmagořil. Ty motoráky tam po přeložce a výstavbě nového nástupiště můžou jezdit dále, což se o fungování „depa“ RGJ tvrdit nemůže.

rozinka

Až na to že tam ta přeložka nebude zítra, ale za pár let, takže si krompáč a lopatu na vytrhání společného nádraží, na které jste očividně nadržený, chystáte zbytečně.

Zapa

To víte že jo. 🤤

rozinka

Jak vlastně po tom zrušeném a vytrhaném nádraží hodlá SŽ zajistit provoz Os vlaků Praha – Hosivice – Rudná objednaných ve veřejném zájmu?

Stepan

Po té přeložce, o které se v článku píše?

rozinka

Ale ta přeložka jaksi nebude za týden.

Tazatel

Asi se do postavení přeložky bude jezdit na „hlavní“ Smíchovské nádraží se dvěma úvratěmi

František Plášek

I po postavení přeložky se bude jezdit od Zličína na Smíchov/Hlavní přes úvratě. Aneb konec byť jen příležitostné nákladní dopravy….

Bram

Co to plácáte za nesmysly?!?

František Plášek

Škoda, že tu nejde nasdílet obrázek….

MartinS.

Navíc v době, kdy je trať přes Semmering opravená a připravená jako objízná trasa pro trať Hostivice – Ruzyně – Veleslavín – Dejvice – Bubny – Masaryčka. Takže by napojení tratě 122 do kolejiště žst. Praha – Smíchov mělo předcházet tomu, kdy se na trati 120 kopne v úseku Ruzyně – Veleslavín a rychlíky od Kladna nebude možné ukončovat nikde u metra (Veleslavín, Dejvice, Bubny, Masaryčka).

František Plášek

Zapomeňte na objízdnou trasu…jak tam budete řešit smysluplnou dopravu přes dvě úvratě??

MartinS.

Vždyť se má trať 122 zaústit na Smíchov na budoucí 4. nástupiště, bez úvratě, pokud se nepletu… protože s úvratí je to zcela na nic…

František Plášek

napište mi na maila frantisekplasek @ yahoo.com ..pošlu vám nějaké schemata Smíchova…..pokud jsem je četl správně, nějak mi není jasné, jak by to propojení od Žvahova bez úvratě mělo vypadat…

medical_examiner

Hostivice a Rudná jsou 2 tratě, známé též jako „Semmering“ a „Hrbatá“.
A přes to prapodivné nástupiště vzadu jezdí jen ta první. Ta druhá, „Hrbatá“ jezdí od normálního, konkrétně 3.nástupiště.

Ale v jakémkoliv případě není důvod se vzrušovat…

rozinka

Zjistětě si napřed co to je za linku. Přes společné nádraží jezdí linka Praha – Hostivice – Rudná, přes odb. Jeneček. To co do toho mylně pletete je linka Praha – Rudná – Beroun.

Gargy

Celé je to tunel. Kdo prodal pozemky developerovi? Někdo si na tom namastil kapsu a železnice ho nezajímá .

Vtvt

Tunel?

Jakože peníze za smíchovské budovy firmy ČD nejsou potřeba do kasičky ČD?

vbb

Asi nejsou, když se to prodává za cca čtvrtinu obvyklé ceny. Jinak „budovy“ nikdo neprodává.

Vtvt

Jemně si dovolím upozornit, že projekční aj. práce na zástavbě smíchova začaly v 2003. To je 20 let.

Takže cena obvyklá je počítána k jakému datu? K datu kdy Sekyra platil náklady, tj. před 5,10,15,20 lety? Nebo cena obvyklá uvažujete ke dni uzavření smlouvy v roce 2003?

https://www.novinky.cz/bydleni/clanek/prazske-casti-meni-vyrazne-svou-tvar-jak-bude-vypadat-smichov-a-zizkov-40388400

tarten

Jde o dlouhodobé placení. Je tam inflační doložka?

Vtvt

Teď nerozumím. Neboť já upozornil na fakt, že byly placeny různé projekty v minulosti a někdo musel ty peníze přinést a položit na stůl. ČD to nebyly, myslím.

Takže nevím jestli je fér cena za nemovitosti ČD se kterou developer vyhrál v 2003.

Ale zato vím, že u developmentu je princip, a tady zvlášť, že nejdřív je potřeba utratit peníze, spoustu peněz na přípravu stavby, která se nakonec nemusí realizovat v původním rozsahu

Gargy

Co s tím má ČD?

Vtvt

ČD v 2003 uzavřelo soutěž a s výhercem – s developerem Sekyra sjednalo smlouvu o postupném prodeji nemovitostí na Smíchovském nádraží za účelem demolice nemovitostí a nové výstavby.

Antiwax

SŽ – sebranka žvanilů

medical_examiner

Ano. A i proto bývá SŽ vykládáno (krom jiných) jako Sebevražda Železnic…

Ten kdo vi

V čem je problém? Pozemky nepatří SŽ, ale developerovy, všichni to ví včetně termínu kdy vlastník bude pozemky potřebovat. Takže až na kolejích bude stát bagr tak se nebude nikdo ničemu divit a řešit jestli je kolej vyloučená, zrušená a nebo přeložená.

Ta snaha RJ je až komická s Českou poštou se nedokáží dohodnout a zjevně Česká pošta nemá zájem dohodnout. SŽ na své náklady zbudovala v Malešicích houštinu předtápěcích stojanů jen tak z nudy a k velké radosti všech dopravců, protože RJ nebudou Malešice stačit ani omylem a ještě vyženou zbytky kapacity.

Péťa

To ale není problém RJ ale SŽ která si střelila pozemky pod kolejemi a nenabídla za ně adekvátní náhradu a teď se diví že si to RJ nenechá líbit.
A Malešice opravdu nejsou adekvátní náhrada.

Josef Novotný

Pozemky pod kolejemi na Smíchově rozhodně neprodala Správa železnic, které nikdy nepatřily. Prodaly je České dráhy.

Vladki

České dráhy nikdy neměly vlastnit pozemky pod kolejema a nádražní budovy. (s výjimkou depa). Ale bohužel stalo se. Teď se na tom snaží celkem pochopitelně vydělat. Pro sebe ty koleje nepotřebují, a ještě tím zkomplikuji situaci konkurenci. Jen teda nechápu jaký tam byl propletenec vztahů komu co patří(lo) a kdo komu za použití platil?

Josef Novotný

České dráhy vlastnily do roku 2003 (spíše ještě i pár let poté) na železnici úplně všechno. V roce 2003 vznikla SŽDC a začal proces přerozdělení majetku. Například pozemky nejsou vyřešené dodnes. A prodej pozemků na Smíchově proběhl už dávno.

Stepan

České dráhy a.s. nevlastnily před rokem 2003 naprosto nic, protože vůbec neexistovaly. Existovaly pouze České dráhy s.o., jejichž přímým nástupcem je ze zákona a podle právní formy především dnešní Správa železnic s.o. Krom toho byla zákonem zřízena také jakási odštěpená akciovka, která čímsi zatměním rozumu tehdy dostala naprosto nevhodný zavádějící název, shodou okolností podobný původnímu názvu té státní organizace.

Jakub

Neprobehl, byla pouze uzavrena smlouva, ale pozemky se prodavaji postupne. Ted se navic resi, jestli ta smlouva nejde nejak zrusit/predelat, protoze na ni CD extremne trati.

XYYY

A jak byste to udělal.
Pozemky byly ve vlastnictví železniční společnosti, která trať postavila, v rámci postátňování železnic od dob c.k. monarchie přešly do vlastnictví státu a vlastnická práva vykonával železniční podnik. Po roce 1918 a dokončení postátňovacího procesu se stal vlastníkem Československý stát a jeho dopravce ČSD.
Po rozdělení ČSD k 1.1.1993 se vlastníkem stal ćesky stát, resp. České dráhy …
Transformace ČD do podoby akciové společnosti – právně privatizace ČD – ponechala pozemky ve vlastnictví ČD a.s.
Propletenec byl vytvořen trvdým oddělením provozu od infrastruktury jako dvou samotatných právních subjektů, nikoli jako dvou součástí holdingu ….

Luboš Beneš

Bohužel to oddělení bylo podivné. Někde pozemky, dráha i budovy zůstaly novým ČD-a to se nebavíme o depu….

rozinka

A proto se ČD fans nemůžou dočkat až se vytrhá další funkční nádraží.

Vtvt

Jestli ono spíš nejde o dodržování dohod a vymáhání Právního řádu ČR.

Nechápu to sprosťáctví se kterým RGJ okupuje budovy na Smíchovském nádraží. Selským rozumem je jasné, že pod budovymi nelze udělat geologický průzkum, takže staré budovy je třeba odstranit jako první, aby bylo dost času na případné přeprojektování pokud pod budovami je nějaké nestabilní podloží.

rozinka

A čekárnu a verandu, sloužící jako přístřešek pro cestující, tedy součást využívané drážní infra ve veřejném zájmu, odstraníte spolu s tím? Takže ano je to o dodržování právního řádu ČR. A developer, když to kupoval věděl, že kupuje funkční a používanou dráhu a že dokud se ta dráha bude ve veřejném zájmu používat, stavět nebude.

Martin.K

Ano, to je všechno pravda. Ale jsme v právním státě, máme tu nějaké zákony. A pro rušení dráhy je zákonem jasně daný postup, vede se správní řízení, rozhoduje správní orgán, účastníci řízení mají právo se vyjádřit, uplatňovat stanoviska. Nejde to tak, že se Dobrá správa rozhodne od stolu a zaobalí to výlukou.

Vtvt

Souhlas. Jenom mi není jasné jak konkrétně je správný postup.

Z mého pohledu nejsou RGJ a jiní dopravci aktivně legitimování vymáhat práva vlastníka. Lidově řečeno – RGJ nic není do toho jestli vlastník hodlá bourat, pokud to RGJ věděl předem.

RGJ má právo být včas infomován, že končí užívání věci (kolejí na smíchovském nádraží).

Má RGJ nakoupeny pozemky na své depo. Má. Tak ať pozemky prodá a utržené peníze ať utratí do nájemného jiných kolejí, např. ve vlastnictví České pošty, jak píše tento článek.

rozinka

Až na to, že vlastník má na tom pozemku věcné břemeno. A do jeho odstranění s ním nemůže tak úplně nakládat a to věděl už v době koupě.

PS: Ty vaše práva, že víte jenom, že ae má RJ vystěhovat a včera bylo pozdě se učí na školeních ROH nebo rovnou na VUMLu?

Y.K.

To je pěkný, ale pokud máte na pozemku funkční dráhu tak to je problém. Dráha nezanikne tím že vytrháte koleje, ale tím, že ji podle platných legislativních postupů nejdříve zrušíte, až po té zanikne a můžete si s pozemkem dělat „co libo“.

Jestli jde zrušení stanice vydávat za přeložku je zajímavá otázka, nejsem právník.

rozinka

Ale kdyby šlo o zapadlou lokálku v polích, tak už šotoušci kvičí, sepisují petice, požadují hlavu ministra. Stejně jako, kdyby se trhalo jiné nádraží v Praze. Ale jak jde o RJ, tak by ty koleje šli trhat sami.

Růža

Co názor, to zoufalost.

Swariner

Račte nahlédnout do diskuse níže (i výše) načež zjistíte, že to tak opravdu je.

Jiří Kocurek

Ano. A dost často od zaměstnanců dráhy (jedno které), kteří touží po jediném: Žádné Jančurovy vlaky!

Rozinka má v tomhle naprostou pravdu. Když se ruší 30 roků nepoužívané nákladiště u zrušené fabriky, tak je řev. A tady jde o používané koleje u fungujícího nádraží.

medical_examiner

No ovšem.
Víte jakou radost budou mít nákladní dopravci, že se jim absencí RJ uvolní kapacita?
Jak se usnadní rekonstrukce trati Česká Třebová – Brno?

ksz

Hlavně, z Prahy je převažující železniční provoz směrem na východ (ze severního zhlaví), takže je celkem praktické odstavovat, otáčet a čistit vlaky na západ od Hlaváku (za jižním zhlavím). ONJ je údajně s kapacitou na stropě, takže se ten Smíchov jeví jako celkem praktické (až strategické) místo. Zkoušet cpát Jančuru někam do Malešic, nebo kdovíkam jinam, tím dojde ke zhoršení situace. Mělo by snad být naším společným zájmem, aby těmi vlaky jezdilo co nejvíc lidí, a ne mít kopřivku při spatření žlutého vlaku. Netvrdím, že se to zbrojení musí odehrávat na Společném, v Osobním je spousta místa, určitě by se… Číst vice »

Vtvt

Vaše dilema bylo vyřešeno v roce 2003. Kdy ČD uzavřelo smlouvu poté co vybíralo z více nabídek. Čas na věcnou diskuzi skončil před 20-ti lety.

Dnes lze akorát fantazírovat.

medical_examiner

Humbuk…
Prostě se vagony přemalují a řádně označí, pořádně se v nich uklidí, vyvětrá…a nasadí se jinde…

Takoví cestující na R10 asi nebudou truchlit za nějaký Regiojet, když budou mít Amz místo ABpee.
Na R11 by taky ABmz potěšilo…

medical_examiner

Třeba Masa-rykovo…😱

Vojtěch Suchan

Rušení trati formou dlouhodobé výluky bez ohledu na zájmy provozovatele je snad u sprželu standardní postup, ne?

Aaabbb

Přesně tak…a bohužel to doposud nikomu kompetentnímu nevadilo.

Jiří Kocurek

Doufejme, že tentokrát dostanou ukázán zákon, na dveře a bota.

Miloslav

Ano, například Loket – Krásný Jez. Tam už vykukují pěkně dlouho, most jim ukradli…..

Luboš Beneš

Ano-viz Kralovice-Mladotice. Ale je to zase bio. Koleje ve výluce nahradil les.

rejpal

Neměl by si ministr dopravy za toto pozvat generála SŽ na kobereček?

MildaIV

Jako že by zapoměli dát novému panu ministrovi „držhubné“?

Zdendik

Tady se někdo pokusil udělat z ostatních blbce a díky RJ mu to nevyšlo. A vůbec, střelit pozemky, nutné pro provozování dráhy s tím, že jednou bude líp, naprostá hovadina. Stát prostřednictvím Správy je povinen provozovatelům umožnit činnost, což ale státní úřad obtěžuje.

veli.k

A k tomu vyjádření mluvčího SŽ… ten snad nepochopil o čem je řeč vůbec 🙂 On se vyjadřuje o zaústění Pražského semmeringu, ano, tam bude výluka dočasná, ale to správní řízení i tento článek je o celém kolejišti v Praze Smíchov společném nádraží, a to se opravdu nikde a ničím nahrazovat nebude… asi už nebylo co odpovědět.

Ondra K.

Tiskový mluvčí je placený za to, aby říkal co chce jeho zaměstnavatel. Nějaký prostor k pochopení, nepochopení tam vůbec není. 🙂

tarten

Tak je to tiskový mluvčí, že jo. Až to bude ještě trapnější a nepůjde vymyslet ani žádná výmluva, bude opisovat žalmy.

Stepan

Třeba: „Hospodinu svěř svoji cestu, doufej v něj a on to učiní: vyvede tvou spravedlnost na denní světlo, tvou nevinu na slunce polední.“

medical_examiner

Ale jsem si naprosto jist, že nebudou odpovídat „Hospodin je mé světlo a má spása“ ani „Po tobě touží duše má, Bože, můj Bože“…😂

veli.k

Ač si myslím, že celé fungování RegioJetu na Smíchově je velmi pofidérní a neprofesionální, tak v tomhle jim fandím. Protože Správa železnic si konečně musí uvědomit, že i ona musí respektovat zákony. A že výluka je něco dočasného, a nelze tím maskovat zrušení dráhy anebo vyhlásit výluku na dlouhá léta a o trať se úplně přestat starat.

Pája

Jenže ona se to SŽ popravdě naučila už od své předchůdkyně. „Dlouhodobá výluka“ byl termín v 90. docela častý. Kupodivu se někde nějakým zázrakem vlaky zas vrátily. Asi výjimka potvrzující pravidlo. SŽ se prostě chová tak, jak se to naučila. Rozdělení na to nemá vliv, bohužel. Trvalé výluky, pomalé jízdy atd. Už dlouho nechápu, za co bere management jakéhokoliv prémie.

MildaIV

Za čerpání dotací od EU.

medical_examiner

No..tak je holt bude brát podle přesunu těch peněz na jednotlivé projekty…
Na to, aby je bral podle provozních statistik ještě nenazrál čas…

Pedro72

Jak já tomu rozumím, tak SŽ(DC) tady likviduje infrastrukturu a náhradou je vysněný vzdušný zámek někdy ve vzdálené budoucnosti. To, co SŽ přitom předvádí, není nic než úřednická zvůle, když trvalé vytrhání kolejí označí za dočasnou výluku.
Odhad dalšího vývoje? Sekyra nedostane, co mu bylo přislíbeno, bude se soudit a bude inkasovat náhrady. A my se budeme bát říct, že možná o tohle šlo, abychom nebyli označení za paranoiky.
(Jo a tady v diskuzích se budou vršit výkřiky bojovníků proti Regiojetu, ale to je naštěstí každému úplně jedno.)

MildaIV

Jaká náhrada, co to melete? SŽ žádné koleje nepotřebuje. Jenom jim zpúsobují starosti a problémy.

Pedro72

Zkuste nejdřív prášek na nervy, nebudete pak tak agresivní. Ale k věci: Myslíte, že pokud to SŽ nebude moci předat jen tak, Sekyra to nedá k soudu?

Vtvt

developer (Sekyra) nemá nic přislíbeno. Má uzavřenu smlouvu a utratil nějaké peníze za přípravu stavby.

Neznamy Jarek

Je spíše otázka proč by Správa železnic měla řešit odstavné a servisní koleje dopravců? ŘSD taky neservisuje pumpy a autoservisy. Na Smíchově mohl být pěkný terminál dopravy žlutých vlaků a autobusů a Sekyra mohl být v balíku.

Pedro72

ŘSD staví odpočívadla pro kamiony a nikomu to není divné.

kakov

A nestavělo i některé pumpy? Nebo alespoň jejich „silniční“ část?

Adamgolias

Mě to divný je…

MartinS.

Co je Vám na tom divný? Provozovatel kamionu platí mýtné za to, že tím kamiónem jezdí po našich dálnicích, takže ten, kdo mýtné vybírá by zároveň měl zajistit, aby řidič měl kde kamion odstavit v době zákazu jízdy nebo když musí čerpat zákonem stanovenou přestávku.

MildaIV

A jak přesně souvisí mýto za použití komunikace s parkováním? Některé kamiony ujedou celou trasu na jeden zátah bez nutnosti po cestě parkovat a jiné parkovat potřebují. Proč by měli všichni platit za parkování v ceně mýta mi zústává záhadou. A hlavně zatímco ve vlastnictví silnice funguje docela silný přirozený monopol(asi nechceme mít tři dálnice vedle sebe, každou vlastněnou někým jiným) tak parkoviště se dá postavit ledaskde, múže ho provozovat kdokoliv a m[6ou si vesele konkurovat.

Jiří Kocurek

Někdo přijde do hospody na jednu rychlou brču nastojáka, jiný si ji vypije u stolu v sedě. Měli by platit různou cenu?

Ne, z toho účtování by se jeden poskákal. Máme málo úředníků?

MildaIV

Ta paralela je úplně mimo.

Luboš Beneš

A třeba v Italii expresso u baru a u stolku má 2 ceny.

Jiří Kocurek

A mimochodem, za odstavenou soupravu čekající na ráno se také neplatí kilometrovné ani za řízení provozu. Ani ta spotřebovaná elektřina.

MildaIV

Na každý příklad, kde se něco účtuje dohromady se dá najít jiný, kde se to rozúčtovává. Btw na Slovensku mají dokonce zakázáno účtovat nesouvisející věci dohromady. Celá pointa je v tom, že stát je špatný hospodář a stát má přirozený monopol na silnice. Takže se dá jednoduše účtovat parkování zvlášť a na trh s parkováním mohou vstoupit skoukromníci (a postupem času stát zcela nahradit). Soukromník si například nenechá vyasfaltovat své parkoviště za přemrštěnou cenu. Cena za parkování pak múže být tržní – tedy nižší. Navíc budou dopravci motivovaní zbytečně neparkovat. Jo a to účtování parkovného nemusí dělat úředníci, zkuste si… Číst vice »

MildaIV

Mě taky. Ale na zdejším fóru přetrvává názor, že nejlepší hospodář je stát a měl by se starat o všechno.

Kubrt

Protože si jí stát za tím účelem zřídil a posílá jí na to peníze.

medical_examiner

V balíku dluhů…jednoho dne…

Jan

Zase Regiojet pláče, jací jsou na něj všichni zlobuni. … Boha jeho, ať si postaví to jeho slavné depo a už neotravuje, uplakánek.

Jan

*zlouni

BDT

Vám přijde rušení tratě, formou dlouhodobé výluky v pořádku? Ať to klidně vytrhají cele, ale SŽ by to alespoň mohla nazvat pravým jménem.

původní Jakub P

Jj, kdyby slo o zapadlou lokalku, to by bylo navrhu, jak je zavrit az zcernaj…

noerf

Depo má Regiojet na Zličíně v pronájmu a koupil pozemky pro nové depo v Dolních Měcholupech. Zde se jedná o prostor pro zaření vagónů a běžné činnosti typu doplnění vody, vysatí odpadu, úklid, umístění záloh a posilových vozů, které se standardně děje na odstavných kolejích železničních stanic.

Péťa

Jasně, SŽ nám močí na hlavu dlouhodobě a teď už se to nesnaží ani vydávat za déšť. Ale jakmile se RegioJet ozve (jako že z osobních dopravců do SŽ kope neustále a je to dobře) tak je hned uplakánek.

mlokXCM

Tak Radim uplakánek je 😀