cargo

Stěhování brněnského nádraží. Co si o něm myslí oba osobní dopravci?

InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhyInterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

Zastupitelé Brna minulý týden schválili přesun brněnského nádraží k řece Svratce. Zatímco nákladní dopravci se proti přesunu vymezili ještě před

Zastupitelé Brna minulý týden schválili přesun brněnského nádraží k řece Svratce. Zatímco nákladní dopravci se proti přesunu vymezili ještě před hlasováním, názor osobních dopravců nikde nezazněl. Redakce Zdopravy.cz proto oslovila oba dopravce, kteří na nádraží působí.

Jejich reakce se liší: České dráhy zůstávají ve svém vyjádření spíše diplomatické, což je i pochopitelné: nechtějí si naštvat Jihomoravský kraj, který patří mezi jejich největší zákazníky a současně podporovatele přesunu. Majitel RegioJetu Radim Jančura je proti.

Radek Joklík, mluvčí Českých drah

Je důležité, aby bylo nové nádraží snadno dostupné a návaznými spoji propojené s centrem Brna. Aby přesunem neztratila vlaková doprava výhodu, kterou má ve většině našich měst. A to, že vlak historicky spojuje přímo jejich centra.

Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet

„Určitě je dobře, že padlo konečně nějaké rozhodnutí, a že primátor měl dost odvahy rozhodnutí přijmout. Někdy i sporné rozhodnutí je lepší než žádné, protože se aspoň věci posunou dopředu. Nicméně rozhodnutí přesunout nádraží k řece není úplně šťastné. Z urbanistického hlediska je to asi správně – vznikne tím nová otevřená plocha směrem k historickému centru a centrum města se díky tomu dále rozšíří.
Negativní je rozhodnutí především z hlediska dopravního. Oproti současnosti lidé do centra už nedojdou pěšky, ale poté, co dojedou vlakem na samotný kraj tzv. „nového Brna“ nebo nového centra, budou vždy muset dál pokračovat tramvají nebo MHD, aby se dostali tam, kam potřebují. Z tohoto hlediska bude nová poloha hlavního nádraží spíše komplikací.“

Tagy České dráhy přesun nádraží RegioJet Železniční uzel Brno
29 komentářů