LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Stávky končí. Vedení Deutsche Bahn se dohodlo se strojvůdci, mzdy vzrostou o 3,3 procenta

Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens MobilityVysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility

Zaměstnanci si vyjednali i vyplacení „koronavirového“ bonusu: letos v prosinci dostanou jednorázově stovky eur.

Zpět na článek
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mauriicio

Nevyznám se v německých platech, ale:
1) 3% do roku 2023? To vrátí třikrát na inflaci
2) Navýšení od prosince. Mají v Německu také od prosince nové JŘ? to znamená, že od prosince už možná nebude tolik vlaků = zaměstnanců?

Mašinka

Jde o to, ze prislo hafo lidi, kteri netusi, co je to strojvedouci! Jezdi jak ridici a profesni cest jim nic nerika, natoz soudržnost apod. Delaji veci, ktery ani dle predpisu nesmi a nejsou schopni pochopit, ze skutecne ne! A vedeni toho zneuziva.

Leinad

Za co fírové mají coronabonus? Snad štíplístci musí mít hadr na obličeji a ověřovat totožnost lidí s hadrem na obličeji.

Zdenek

No konečně už se mi nechce jezdit z Berlína nasardinkovanej pripoutanej ve žlutým busu…

Palecek.M

To stávkovali kvůli 1,5%?? A další navýšení za dva roky? Myslím, že manažeři DB budou měsíc slavit 😀

Big Fat Fabulous Woman

Na německé poměry kde příjmy pracujících už roky víceméně stagnují, je to naopak dost slušný výsledek.

Palecek.M

cca 60EUR nahoru měsíčně není v Německu slušný výsledek, to je propadák

medical examiner

A vychlastají mnoho a mnoho komáří moči…

Petr

No myslim, ze by bylo nejlepsi zacit jezdit automaticky. Chudaci strojvedouci by prestali bejt odirany DB a mohli by jit za lepsim do kamionu. A cestujici by nemusel cekat, jestli jeho vlak zrovna dneska pojede.

medical examiner

A DB na tom hodně záležet…

Výkolejka

Proc do kamionu proboha?

Petr

To byl příklad. Ať jdou klidně k jinymu dopravci, do McDonalda nebo třeba do NASA. Zkrátka ať pracující za podmínek který podepsali, nebo ať dají výpověď.

Martin

Proč by dávali výpověď ??? Dělali pouze legitimní a účinné kroky. Nikdo se nechce nechat vykořisťovat a jestli někdo podepsal podmínky před dvaceti lety, tak by měl mít mzdu z roku 2001 ??? Ty by jsi byl geniální zaměstnavatel.

Petr

Nemusi se nechat vykoristovat. Jestli nekomu podminky ze smlouvy pred 20 lety nevyhovujou, tak muze uzavrit smlouvu novou (pokud mu ji zamestnavatel da).
Stavka za vyssi mzdu je prachsprosty vydirani.

Martin

Určitě to není vydírání, naopak – je to legitimní nástroj. Zaměstnavatel může všechny propustit a najmout si jiné strojvedoucí, když je to podle Vás tak jednoduché. Konec konců v USA kdysi skončili takto letečtí dispečeři – byli nahrazeni během stávky armádními. A pokud zaměstnavatelé odměňují zaměstnance v rozporu s dobrými mravy, je naprosto logické, že se zaměstnanci ozvou. Jak se říká – líná huba – holé neštěstí. A je správné, že se lidé ozývají a chtějí za náročnou a kvalifikovanou práci odpovídající mzdu.

medical examiner

Nyní se vyhnout některým povinnostem, v budoucnu jako adrenalinový zážitek – víte co bude na D1 za 10 let bez oprav výmolů?

Mašinka

Je videt, ze do diskuze muze prispivat jakykoliv nymand bez spetky znalosti.

Daniel Jablonecký

Správně! Nechápu, proč jsou naši strojvedoucí tak pod… vystrašení, že do stávky nikdy nejdou, akorát furt nadávají a staví se do role oběti.

Asdfg

Protože cca 3,5% se přidá každý rok, plus se zvedne nějaký příplatek. Já bych dneska do stávky asi šel. Ale mít malé děti, hypotéku nebo jiný úvěr, tak bych taky držel hubu a krok.

Vectron

3,5 je zcela směšná částka,je rozdil dostat 3,5% z 80-100000 nebo z 35000,-kc.A potom nechápu ty obavy z hypotéky,rodiny apoe.to snad mají všichni ne?To jako teda nikdy nic neprosadime?

Asdfg

3,5% z 40-50 hrubyho není tak špatná cifra k tomu nějaký ten příplatek navrh, ideální by bylo o inflaci a fous.

K.S.

3,5 je alespoň něco kolem inflace. Jinak, když jsme u toho, vyšel zajímavý článek na toto téma.

seznamzpravy. cz/clanek/komentar-proc-je-inflace-v-cesku-ve-skutecnosti-6-a-proc-to-cnb-nesmi-priznat-174567

Azor

Tak ,tak.Ve skutečnosti je ještě větší.A ti co říkají že je 3,5 jsou ti,co je zvou do ČT.Ti za peníze prodají i svoji maminku a budou tvrdit že země je placatá jako jistí lidé v USA

xyz

Tak ono není potřeba hned stávkovat. Stačí aby směrem ke svému zaměstnavateli (prostřednictvím své odborové organizace) sami navrhli, o kolik % chtějí zvýšit mzdy, a třebas by jim zaměstnavatel vyšel vstříc beze stávky.

P. S. Tak hlavně že nádražáci svorně vyhrožovali stávkou např. proti Jihomoravskému kraji, pakliže by tento nevyšel vstříc v zavedení paušálních jízdenky pro „neJMK pracovníky ČD“ + pro jakékoliv pracovníky SŽ(DC)/MD/DÚ (atd.). 🙂

(Aniž by následně byli schopni si u svého zaměstnavatele dojednat aspoň částečné proplácení těchto jízdenek“)

medical examiner

Zatím ano… 😀

Baraba

No možná je to tím, že drážní odbory nechtějí jít proti ČD, jen proti státu a krajům….

libcha

A můžete mi vysvětlit, proč a zač byste stávkovali? Pokud potřebujete vyšší mzdy, nestačí zaměstnavatele pěkně poprosit? A když pěkně odmítne, tak se poohlédnout jinde: vždyť lidí je málo, práce hodně, dopravců (a tedy zaměstnavatelů) v regionu hned několik velkých a fůra malých…

Vectron

Samozřejmě máte pravdu,ale jen kdo potom bude dělat tu práci,ze kterých všichni utečou za lepší?

Stráťa

Buď zaměstnavatel přestane existovat nebo zlepší podmínky.

medical examiner

Což takovému RGJ celkem reálně hrozí…

David

Prepravce pak uvidi, zda potrebuje lidi v kancelarich ci na trati a nastavi podle toho adekvatne podminky, aby dostal svym zavazkum z prepravnich smluv.

Zamestnavatele taky moc nezajima co za zivotni pribeh ma zamestnanec a proc zrovna neco nemuze. Pracovni trh, bud mate nejakou dovednost po ktere je poptavka a nebo ne.

K.S.

No když se naposledy stávkovalo v mekáči, tak si vystávkovali robopokladny 😀

Petr

No a proc vas to vubec trapi?

Baraba

Ahaaa, takže zaměstnanci ČD se vlastně denně obětovávají za dobro národa..

Je několik možností:
– práce mě hodně baví a tak příjmu horší podmínky, jsem si toho vědom a tedy nemám důvod remcat
– práce mne baví, ale horší podmínky nepříjímám, tak jdu jinam, nemám důvod remcat
– práce mne nebaví, tak jdu dělat jinam a nemám důvod remcat
– práce mne nebaví, ale vím, že jsem lempl, že by mne jinde vyhodili a tak jen remcám

F. K.

To se dá i otočit – proč by nestávkovali, když mohou 🙂

Daniel Jablonecký

Nejsem strojvedoucí, takže já tyhle starosti nemám. Ale neustále čtu (i na tomhle webu), jak jsou na tom strojvedoucí špatně a přitom akce nula nula nic. Takže mi přijde srabácký fňukat a nic nepodniknout. Vychází mi z toho, že se čeští strojvedoucí špatně nemají, což je nakonec dobře.

Petr Šimral

Ono je potřeba si to trochu vyselektovat. Výrazně brečí jedna skupina, ale akční v tomto ohledu zrovna není…

Leinad

Protože odbory mají na práci důležitější věci, třeba tarifní podmínky zákazníka zaměstnavatele. (Režijky versus JMK)

Kalanis

Když se pořádně stávkovalo naposledy, tak železnice přišla o mraky výkonů (hlavně nákladních) a ukázalo se, že to jde i bez ní.

medical examiner

Tak to aby stávkovali v Praze taxikáři…

Kalanis

Taxikáři dost lidí serou svým přístupem a tak jich s nimi mnoho nejezdí. Tam se to zhoršit nemá kam.