Stávky končí. Vedení Deutsche Bahn se dohodlo se strojvůdci, mzdy vzrostou o 3,3 procenta
Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility
Zaměstnanci si vyjednali i vyplacení „koronavirového“ bonusu: letos v prosinci dostanou jednorázově stovky eur.
Nevyznám se v německých platech, ale:
1) 3% do roku 2023? To vrátí třikrát na inflaci
2) Navýšení od prosince. Mají v Německu také od prosince nové JŘ? to znamená, že od prosince už možná nebude tolik vlaků = zaměstnanců?
Za co fírové mají coronabonus? Snad štíplístci musí mít hadr na obličeji a ověřovat totožnost lidí s hadrem na obličeji.
No konečně už se mi nechce jezdit z Berlína nasardinkovanej pripoutanej ve žlutým busu…
To stávkovali kvůli 1,5%?? A další navýšení za dva roky? Myslím, že manažeři DB budou měsíc slavit 😀
Na německé poměry kde příjmy pracujících už roky víceméně stagnují, je to naopak dost slušný výsledek.
cca 60EUR nahoru měsíčně není v Německu slušný výsledek, to je propadák
A vychlastají mnoho a mnoho komáří moči…
No myslim, ze by bylo nejlepsi zacit jezdit automaticky. Chudaci strojvedouci by prestali bejt odirany DB a mohli by jit za lepsim do kamionu. A cestujici by nemusel cekat, jestli jeho vlak zrovna dneska pojede.
A DB na tom hodně záležet…
Proc do kamionu proboha?
To byl příklad. Ať jdou klidně k jinymu dopravci, do McDonalda nebo třeba do NASA. Zkrátka ať pracující za podmínek který podepsali, nebo ať dají výpověď.
Proč by dávali výpověď ??? Dělali pouze legitimní a účinné kroky. Nikdo se nechce nechat vykořisťovat a jestli někdo podepsal podmínky před dvaceti lety, tak by měl mít mzdu z roku 2001 ??? Ty by jsi byl geniální zaměstnavatel.
Nemusi se nechat vykoristovat. Jestli nekomu podminky ze smlouvy pred 20 lety nevyhovujou, tak muze uzavrit smlouvu novou (pokud mu ji zamestnavatel da).
Stavka za vyssi mzdu je prachsprosty vydirani.
Určitě to není vydírání, naopak – je to legitimní nástroj. Zaměstnavatel může všechny propustit a najmout si jiné strojvedoucí, když je to podle Vás tak jednoduché. Konec konců v USA kdysi skončili takto letečtí dispečeři – byli nahrazeni během stávky armádními. A pokud zaměstnavatelé odměňují zaměstnance v rozporu s dobrými mravy, je naprosto logické, že se zaměstnanci ozvou. Jak se říká – líná huba – holé neštěstí. A je správné, že se lidé ozývají a chtějí za náročnou a kvalifikovanou práci odpovídající mzdu.
Nyní se vyhnout některým povinnostem, v budoucnu jako adrenalinový zážitek – víte co bude na D1 za 10 let bez oprav výmolů?
Správně! Nechápu, proč jsou naši strojvedoucí tak pod… vystrašení, že do stávky nikdy nejdou, akorát furt nadávají a staví se do role oběti.
Protože cca 3,5% se přidá každý rok, plus se zvedne nějaký příplatek. Já bych dneska do stávky asi šel. Ale mít malé děti, hypotéku nebo jiný úvěr, tak bych taky držel hubu a krok.
3,5 je zcela směšná částka,je rozdil dostat 3,5% z 80-100000 nebo z 35000,-kc.A potom nechápu ty obavy z hypotéky,rodiny apoe.to snad mají všichni ne?To jako teda nikdy nic neprosadime?
3,5% z 40-50 hrubyho není tak špatná cifra k tomu nějaký ten příplatek navrh, ideální by bylo o inflaci a fous.
3,5 je alespoň něco kolem inflace. Jinak, když jsme u toho, vyšel zajímavý článek na toto téma.
seznamzpravy. cz/clanek/komentar-proc-je-inflace-v-cesku-ve-skutecnosti-6-a-proc-to-cnb-nesmi-priznat-174567
Tak ,tak.Ve skutečnosti je ještě větší.A ti co říkají že je 3,5 jsou ti,co je zvou do ČT.Ti za peníze prodají i svoji maminku a budou tvrdit že země je placatá jako jistí lidé v USA
Tak ono není potřeba hned stávkovat. Stačí aby směrem ke svému zaměstnavateli (prostřednictvím své odborové organizace) sami navrhli, o kolik % chtějí zvýšit mzdy, a třebas by jim zaměstnavatel vyšel vstříc beze stávky.
P. S. Tak hlavně že nádražáci svorně vyhrožovali stávkou např. proti Jihomoravskému kraji, pakliže by tento nevyšel vstříc v zavedení paušálních jízdenky pro „neJMK pracovníky ČD“ + pro jakékoliv pracovníky SŽ(DC)/MD/DÚ (atd.). 🙂
(Aniž by následně byli schopni si u svého zaměstnavatele dojednat aspoň částečné proplácení těchto jízdenek“)
Zatím ano… 😀
No možná je to tím, že drážní odbory nechtějí jít proti ČD, jen proti státu a krajům….
A můžete mi vysvětlit, proč a zač byste stávkovali? Pokud potřebujete vyšší mzdy, nestačí zaměstnavatele pěkně poprosit? A když pěkně odmítne, tak se poohlédnout jinde: vždyť lidí je málo, práce hodně, dopravců (a tedy zaměstnavatelů) v regionu hned několik velkých a fůra malých…
Samozřejmě máte pravdu,ale jen kdo potom bude dělat tu práci,ze kterých všichni utečou za lepší?
Buď zaměstnavatel přestane existovat nebo zlepší podmínky.
Což takovému RGJ celkem reálně hrozí…
Prepravce pak uvidi, zda potrebuje lidi v kancelarich ci na trati a nastavi podle toho adekvatne podminky, aby dostal svym zavazkum z prepravnich smluv.
Zamestnavatele taky moc nezajima co za zivotni pribeh ma zamestnanec a proc zrovna neco nemuze. Pracovni trh, bud mate nejakou dovednost po ktere je poptavka a nebo ne.
No když se naposledy stávkovalo v mekáči, tak si vystávkovali robopokladny 😀
No a proc vas to vubec trapi?
Ahaaa, takže zaměstnanci ČD se vlastně denně obětovávají za dobro národa..
Je několik možností:
– práce mě hodně baví a tak příjmu horší podmínky, jsem si toho vědom a tedy nemám důvod remcat
– práce mne baví, ale horší podmínky nepříjímám, tak jdu jinam, nemám důvod remcat
– práce mne nebaví, tak jdu dělat jinam a nemám důvod remcat
– práce mne nebaví, ale vím, že jsem lempl, že by mne jinde vyhodili a tak jen remcám
To se dá i otočit – proč by nestávkovali, když mohou 🙂
Nejsem strojvedoucí, takže já tyhle starosti nemám. Ale neustále čtu (i na tomhle webu), jak jsou na tom strojvedoucí špatně a přitom akce nula nula nic. Takže mi přijde srabácký fňukat a nic nepodniknout. Vychází mi z toho, že se čeští strojvedoucí špatně nemají, což je nakonec dobře.
Ono je potřeba si to trochu vyselektovat. Výrazně brečí jedna skupina, ale akční v tomto ohledu zrovna není…
Protože odbory mají na práci důležitější věci, třeba tarifní podmínky zákazníka zaměstnavatele. (Režijky versus JMK)
Když se pořádně stávkovalo naposledy, tak železnice přišla o mraky výkonů (hlavně nákladních) a ukázalo se, že to jde i bez ní.
Tak to aby stávkovali v Praze taxikáři…
Taxikáři dost lidí serou svým přístupem a tak jich s nimi mnoho nejezdí. Tam se to zhoršit nemá kam.